V roce 2016 bylo uzavřeno rekordní množství uhelných elektráren

Radomír Dohnal - 13 Červenec 2017

Zdá se, že o uhelné elektrárny už není zájem. Potvrzují to alespoň čísla uveřejněná ve zprávě, kterou společně vypracovali lidé z Greenpeace, Sierra Club a CoalSwarm.těžba uhlí se pomalu, ale jistě stává průmyslem minulosti

Těžba uhlí se pomalu, ale jistě stává průmyslem minulosti
foto: pixel2013, licence public domain

Bez ohledu na tradičně proti-uhelné zaměření těchto organizací se ale čtenáři mohou dozvědět velmi solidní data o tom, jak počet uhelných elektráren globálně klesá. Obsáhlý výčet je pro přehlednost členěn do několika částí.

Z nich vyplývá, že pokles v roce 2016 ve výstavbě nových tepelných elektráren činil ve srovnání s předchozími lety 62 %, případně, že úpravy a prodlužování životnosti elektráren pokleslo o dalších 48 %.

S čísly výrazně zamávala i Čína, která loni stáhla nebo zamítla 85 % dříve udělených licencí k provozování uhelných elektráren na svém území (a začíná je přestavovat na jaderné).

I na základě těchto údajů si autoři zprávy troufnou oprávněně tvrdit, že: „Množství kapacity uhelných elektráren po stránce výstavby i údržby prodělalo loni dramatický sestup.“

Za tímto úspěchem pak ponejvíce stojí Indie a Čína. Jejich masivně se rozvíjející ekonomiky totiž odvrací svůj zájem od fosilních zdrojů paliv, a budoucnost vidí raději v čistších a lokálně dostupnějších zdrojích obnovitelné energie.

Konkrétně Čína pak zastavila na svém území výstavbu třiceti velkých uhelných elektráren, které měly po svém dokončení produkovat okolo 17 GW energie. Současně zrušila licence k provozu 104 menších elektráren, čímž „škrtla“ dalších 120 GW. Přesto se nepotýká s nedostatkem energie.

Jak zmiňuje například Úřad národní statistiky, spotřeba energie v Číně stoupla v roce 2016 o 1,4 %, a současně poklesla spotřeba uhlí o 7,4 %. Rostoucí ekonomika založená na OZE totiž dokáže takové výkyvy ustát, aniž by výrazněji zatížila rozpočet.

V Indii sice není situace tak dramatická, ale i tady odklon od uhlí přináší celospolečenské změny. Ty spustil už fakt, že dovoz uhlí loni poklesl na 21,7 % množství z roku 2015. Do roku 2022 by se pak Indie ráda zbavila závislosti na importovaném uhlí úplně.

Své udělal i vývoj v Evropě a Spojených státech. Za poslední dvě léta tu bylo odstaveno celkem 64 GW, které měly svůj původ v uhelných elektrárnách. „Loňský rok byl pro uhlí skutečně zlomový,“ shodují se autoři zprávy.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

vidíte, naša naj-vláda ISTÔT chce rozšíriť banskú ťažbu v revíre nováky - rozumej v kritickej blízkosti kúpeľov bojnice. google: alobal+smer

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu dost zavádějící čísla.
Čína a Indie teď právě začali konečně bojovat proti smogu a prachu ve velkých metropolích, ale to neznamená, že ty původně plánované elektrárny nakonecnepostaví na vzdálenějších místech dále od měst, a že stále neuvažují do budoucna o masivním splyňovnání uhlí a používání dalších minimálně 50 let.

Obrázek uživatele Jan Veselý

No, vzhledem k tomu, že místní ministerstvo energetiky prosazuje v Indii moratorium na povolení k výstavbě uhelných elektráren na příštích 10 let a vzhledem k tomu jak nové větrné a FV elektrárny se v Indii staví rychle, ve velkém a za výborné ceny, nedávám minimálně v Indii novým uhelným elektrárnám moc šancí.

Obrázek uživatele Kuk

off

Elektrickej Cannonball - s Teslou z LA do NY za 50 hodin
https://www.youtube.com/watch?v=wleUNEYXxb0&feature=player_embedded

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Michelin

A presto se najdou chytraci co budou tvrdit, ze elektricka auta jezdi na uhli. Ano z mensi casti ano, ale stale se to meni k lepsimu. Zatimto spalovak zustane spalovakem dokud se mu ten motor nerozpadne. Coz nastesti netrva zas tak dlouho.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Však ropáci taky jezdí na uhlí, vono se to samo nezrafinuje a do auta taky samo nenatankuje.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele Kuk

Dokonce i vodíkáři jezdí na uhlí... a taky na ropu a zemní plyn.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?