V Kalifornii připojena k elektrorozvodné síti největší baterie

Jan Horčík - 27 Únor 2017

Kalifornie je dnes jednoznačně na špici využívání bateriových úložišť v energetice. Je tomu pár týdnů, co byl dokončen obří 80MWh projekt Tesla a teď byla připojena další baterie. Má kapacitu 120 MWh a výkon 30 MW.auto Escondido baterie outhern California utility San Diego Gas Electric

V jihokalifornském městěm Escondido byla aktuálně zprovozněna asi největší baterie na světě o kapacitě 120 MWh.
foto: SDG&E

Jihokalifornská energetická společnost San Diego Gas & Electric (SDG&E) připojila do elektrorozvodné sítě novou baterii. Je to pořádný macek, má kapacitu 120 MWh a výkon 30 MW, takže dokáže čtyři hodiny zásobovat elektřinou až 20 000 amerických domácností.

Souběžně byl spuštěn menší, 7,5MW projekt ve městě El Cajon. Co je důvodem obrovského boomu bateriových úložšť v Kalifornii? Obří únik zemního plynu/metanu v kaňonu Aliso z naleziště poblíž Los Angeles. To poté muselo být uzavřeno, čímž se uzavřel i přísun levného zemního plynu.

Nová 120MWh baterie se skládá z 24 kontejnerů s 20 000 bateriovými moduly. Baterie umožní využít výrazně větší množství elektřiny z obnovitelných zdrojů, která do nich může být uložena v okamžiku, kdy pro ni neexistuje poptávka.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak s kapacitou 120 MWh a výkonem 30Mw je tahle bateri určitě pořádný macek. Jen pro porovnání, Dlouhé Stráně mají kapcitu cca 35x vyšší a výkon dvacetinásobný

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dlouhé Stráně se stavěly 18 let. Baterie se stavěla 3 měsíce, má oproti Dlouhým Stráním 100x vyšší objemovou hustotu uchování náboje (to jsem počítal jen vodu, bez všech potrubí, nádrží a technologií) a nemají omezení daná geografií, staví se tady tam, kde jsou potřeba, tak velké jak jsou potřeba.
A cena letí rychle dolů. Jen loni tyhle instalace zlevnily o 25%.

Obrázek uživatele Ourel

To Anonym.

Prevratne technologie se objevuji, jenom ty velke firmy a stat o ne nestoji.

http://infinitysav.com/projects

http://innovatehno.eu/products/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie technológie vyzerajú zaujímavo. Videli ste niektoré z nich reálne v prevádzke, prípadne poznáte niekoho, kto to odskúšal? Hneď by som si kúpil taký "free energy" generátor pokiaľ funguje.

Ďakujem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že základní problém u těchto technologií je právě to "odzkoušel".
To se raději budou ty "vynálezci" odvolávat na to, že vlády a corporace o to nemají zájem.

Ja bych to rekl jinak, zakladnim problemem vetsiny (nechci rikat vsech, doprejme jim privilegium pochyb) techto "revolucnich technologii" jsou fyzikalni zakony. Vlady a korporace jsou jen prihodna vymluva.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sere mě, jak se pořád tvrdí jak ten vývoj vědy a techniky jde exponenciálním tempem a přitom se to všechno akorát takhle bastlí, žádná nová převratná technologie na obzoru ... doufám že aspoň ty baterie do aut časem zlevní, aby se to mohlo víc rozšířit a zmizely ty sazomety

Obrázek uživatele Jan Veselý

Nic si z toho nedělejte, věci jsou v pořádku jak mají být. Teprve teď se dostávají to mainstreamu technologie vynalezené před nějakými 40-50 lety (FV panely, větrné turbíny, Li-ion baterie, IGBT polovodiče, digitální řízení, ...). Dnes se určitě pracuje na spoustě převratných technologií, ale ještě není jisté co to bude. Za pozornost určitě do budoucna stojí - deep learning, autonomní řízení, 3D tisk, perovskitové FV články, transistory na bázi uhlíku, spintronika, osmotická výroba elektřiny, termoelektrické články, ...
A zároveň se významným způsobem zdokonalují technologie současné.
Elektroenergetika je obor velmi pomalý a konzervativní (staví elektrárny a sítě na základě predikce 50 let dopředu) a jsou v něm hodně malé marže, takže berou jen opravdu levné technologie. Třeba v případě baterií se čekalo až dostatečně slevní díky jejich použití v mobilech, tablech, noteboocích, apod.
V Kalifornii to jde rychleji, protože tam existuje zákon, podle kterého musí místní utility nainstalovat do roku 2020 více než 1 GW úložišť elektřiny. Jejich inženýři a ekonomové tak MUSELI dát hlavy dohromady, aby našli pro ně ekonomicky nejvýhodnější a technicky nejsmysluplnější řešení. Výsledkem jsou baterie v trafostanicích a místech s velkou spotřebou.
Zajímavým faktem je, že když si utility k bateriím opravdu "čuchly", daly veřejně najevo, že ten povinný cíl překročí asi 1,5-2x, vyplatí se jim to.

Obrázek uživatele Kuk

Je to opravdu boom? Už hnedle po 3 instalacích. Jako laik bych nerad podléhal falešnému dojmu.

Taky mi v článku chybi zásadní věc a sice kdo je vlastně dodavatelem těch baterií, aby si to lidi nepletli s provozovatelem/investorem.
" AES Energy Storage, a Virginia-based company that has been building utility-grade batteries since 2008, built the system for SDG&E."

Jsou základem 18650? Pokud ano tak by to pak vystačilo na výrobu cca 55 baterek pro model S.
"The 400,000 batteries, similar to those in electric vehicles, were installed in nearly 20,000 modules and placed in 24 containers"
Moduly po 20ti článcích.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dobry den, dle loga je dodavatelem
http://aesenergystorage.com/deployments/
a jak vidite z odkazu instalaci nejsou jednotky ale spise desitky. V Evrope prikladne v Amsterdamu
http://aesenergystorage.com/2015/04/30/aes-expand-energy-storage-presence-netherlands/

V Cechach zastupovany Eatonem, ktery mimo jine uzce spolupracuje s Nissanem. Prikladem spoluprace je recyklace baterii do domacich ulozist
http://www.eaton.com/Eaton/OurCompany/NewsEvents/NewsReleases/PCT_2004519

Puvod baterii je tedy asi stejny jako u Nissanu a to u spolecnosti AESC
http://www.eco-aesc-lb.com/en/product/

Obrázek uživatele Kuk

Děkuji za upřesnění.

Jo to je joint venture Nissanu a NECu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model S 100kWh x 55ks určitě nedá 120MWh.

Obrázek uživatele Kuk

To ne :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil