TransExpo 2013: Solaris představil elektrobus s pantografovým nabíjením

Daniel Kunz - 01 Říjen 2013

Polský Solaris se na domácí půdě chlubil svými pokroky v technologických inovacích vozidel, obchodními úspěchy i svou odpovědností na poli sociální a zaměstnanecké odpovědnosti podniku. Představil také upravený elektrobus.auto elektrobus Solaris Urbino 12 Electric s dobíjením ze střešního sběrače

Elektrobus Solaris Urbino 12 s dobíjením pomocí střešního sběrače (pantografu)
foto: TRANSEXPO – International Fair of Local Public Transport

Výrobce z polského Bolechowa se v současné době může pyšnit velmi lukrativními zakázkami – společnost dodá 100 autobusů Solaris Urbino do tureckého Izmiru, 120 autobusů a trolejbusů do Bulharska a dokonce 200 vozidel typu Urbino 18 do Bělehradu.

Tradičně velký zájem vzbudila i samotná konference pořádaná Solarisem. Přednáškový prostor, na kterém přítomné seznámila s historií i budoucností firmy manželka pana Olszewského, vedoucího společnosti, se zaplnil do posledního místa a připraveno bylo i bohaté pohoštění.

Významné postavení Solarisu nejen na polském trhu dokumentoval fakt, že se svými vystavovanými vozidly zaujal jednu z největších ploch ze všech vystavovatelů.

Dieselové autobusy zastupoval meziměstský model InterUrbino 12 a kloubový městský autobus Urbino 18, který premiérově ve svých útrobách skrýval motor DAF splňující nejpřísnější emisní normu EURO VI.

Největším trhákem však bylo představení inovativního elektrobusu Urbino 12, u kterého jsme se dosud mohli setkat pouze s klasickým plug-in dobíjením. V Kielcích totiž Solaris představil nové indukční dobíjení a inovativní řešení dobíjení pomocí pantografu umístěného na střeše vozidla.

Připomeňme, že tento vůz pohání asynchronní motor o výkonu 160 kW a je vybaven lithiovými bateriemi s kapacitou 210 kWh a jmenovitým napětím 600V.

Podnik z Bolechowa také hrdě prezentoval své úspěchy v oblasti sociální odpovědnosti podniků. Solaris otevřel zaměstnaneckou školku a rozjel program odborné přípravy s cílem rozvíjet schopnosti budoucího zaměstnance společnosti Solaris.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tento koncept ma urcite buducnost. V meste vyuzije existujuce troleje a v okrajovych castiach moze jazdit ciste na baterku. Takmer ziadne prestoje kvoli dobijaniu. Papierovo -zmluvne sa to da tiez pomerne nekomplikovane vyriesit medzi dopravnou spolocnostou a prevadzkovatelom troleji. Tazsie bude vymysliet nieco podobne pre osobne auta.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol