Polský Solaris se na domácí půdě chlubil svými pokroky v technologických inovacích vozidel, obchodními úspěchy i svou odpovědností na poli sociální a zaměstnanecké odpovědnosti podniku. Představil také upravený elektrobus.
foto: TRANSEXPO – International Fair of Local Public Transport
Výrobce z polského Bolechowa se v současné době může pyšnit velmi lukrativními zakázkami – společnost dodá 100 autobusů Solaris Urbino do tureckého Izmiru, 120 autobusů a trolejbusů do Bulharska a dokonce 200 vozidel typu Urbino 18 do Bělehradu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Do Ostravy zavítal na zkoušky elektrický minibus Rošero
Arriva vyzkoušela v Jeseníkách nový elektrobus
Izrael má první elektrobus! Je z Číny a brázdí ulice Tel Avivu
Tradičně velký zájem vzbudila i samotná konference pořádaná Solarisem. Přednáškový prostor, na kterém přítomné seznámila s historií i budoucností firmy manželka pana Olszewského, vedoucího společnosti, se zaplnil do posledního místa a připraveno bylo i bohaté pohoštění.
Významné postavení Solarisu nejen na polském trhu dokumentoval fakt, že se svými vystavovanými vozidly zaujal jednu z největších ploch ze všech vystavovatelů.
Dieselové autobusy zastupoval meziměstský model InterUrbino 12 a kloubový městský autobus Urbino 18, který premiérově ve svých útrobách skrýval motor DAF splňující nejpřísnější emisní normu EURO VI.
Největším trhákem však bylo představení inovativního elektrobusu Urbino 12, u kterého jsme se dosud mohli setkat pouze s klasickým plug-in dobíjením. V Kielcích totiž Solaris představil nové indukční dobíjení a inovativní řešení dobíjení pomocí pantografu umístěného na střeše vozidla.
Připomeňme, že tento vůz pohání asynchronní motor o výkonu 160 kW a je vybaven lithiovými bateriemi s kapacitou 210 kWh a jmenovitým napětím 600V.
Podnik z Bolechowa také hrdě prezentoval své úspěchy v oblasti sociální odpovědnosti podniků. Solaris otevřel zaměstnaneckou školku a rozjel program odborné přípravy s cílem rozvíjet schopnosti budoucího zaměstnance společnosti Solaris.
Tento koncept ma urcite
Tento koncept ma urcite buducnost. V meste vyuzije existujuce troleje a v okrajovych castiach moze jazdit ciste na baterku. Takmer ziadne prestoje kvoli dobijaniu. Papierovo -zmluvne sa to da tiez pomerne nekomplikovane vyriesit medzi dopravnou spolocnostou a prevadzkovatelom troleji. Tazsie bude vymysliet nieco podobne pre osobne auta.