Bezdrátové dobíjení plug-in hybridů a elektromobilů začíná být velké téma. Automobilky se na něj chytají jako mouchy na lep. Podlehla i Toyota. Novinka v podobě modelu Toyota Avalon Hybrid bude mít bezdrátové dobíjení. Mobilních telefonů.
foto: Toyota
Toyota Avalon a Toyota Avalon Hybrid se vyrábí v USA především pro americké a trhy a střední východ. Nová hybridní verze 2013 využívá modifikovaný systém HSD s 2,5l motorem, nabízí výkon 200 koní a EPA certifikovanou kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vědci vyvinuli bezpečnou technologii bezdrátového dobíjení elektromobilů
VIDEO: Nissan Leaf umí automaticky parkovat pro bezdrátové dobíjení
Infiniti potvrzuje elektromobil LE s bezdrátovým nabíjením na rok 2014
To jsou ve Spojených státech velmi slušné “evropské” hodnoty. Do roku 2011 se prodalo kolem 730 0 kusů modelu Avalon, v posledních letech je to kolem 25-30 000 ročně. Novinkou pro rok 2013, která má přilákat zákazníky je právě už zmíněný systém bezdrátového dobíjení mobilů.
Toyota jej nazývá “Qi”. Princip je jednoduchý: na středovém panelu se nachází speciální indukční podložka s upraveným povrchem, aby neklouzala. Stačí na ni váš mobilní telefon či smartphone položit a automaticky se začne dobíjet.
Tuto funkci podle automobilky Toyota podporuje zatím 34 modelů telefonů, vč. například LG Google Nexus 4, HTC Windows Phone 8X a Nokia Lumia 920.
Pane bože, bulvár hadr!
Pane bože, bulvár hadr! Jedná se pouze o bezdrátové dobíjení telefonu!
Omega: S tím vajíčkem je to fake (lež) psali to myslím i pod tím vydeem, že je to sranda.
Trocha nadsazky neskodi.
Ja
Trocha nadsazky neskodi.
Ja vim, ze ugrilovat vejce telefonama je tezke (nebudu rikat nemozne), ale lidi to video znaji, takze se na to v dialogu chytnou.
A reakce je psana ne na ten telefon v clanku, ale na auta – indukcni dobijeni aut se skutecne testuje – najede se na presne misto, civky v aute a v zemi se zasynchronizujou a zacne se dobijet. Tato technologie je dobre znama a pouziva se v cim dal vetsi mire. Bohuzel se jedna o „nizkoenergeticka“ pole, ktera nemaji viditelne ucinky na lidi. Takze se nikdo vazne nezabyva studiem vlivu techto poli na lidsky organismus.
U plotny s indukcni deskou, kde do vzduchu utece nejakych 100-200W, navic vyzarenych do kuloveho prostoru je mnozstvi vykonu co prochazi clovekem v radu cca 5-10W. Tam to i pri hodinove expozici nic moc neudela a kdo navic stoji hodinu u plotny ze 🙂
Jenze u aut se uz budeme bavit o radove vyssich ztratach – tam uz ta expozice zacne byt zajimava. Dokud je auto s kovovou kastli neni to problem zustat uvnitr. Ale vzhledem k tomu, ze kompozitni materialy a plasty jsou lehci, lepe se tvaruji a pevnost uz dnes maji jako kovy a lepsi tepelneizolacni vlastnosti da se v brzke budoucnosti cekat nahrada podstatnych casti karoserie za plasty/kompozity. A ty proti EM polim nechrani prakticky vubec.
Bulvaru zdar.
Bezdratove dobijeni ma jen
Bezdratove dobijeni ma jen jednu vyhodu a tim je, ze v pripade ,,zombi utoku,, si muzete dobit sve EV aniz by jste museli z auta vystoupit.
To je jedinej duvod ktery mne napada.
Takze taky paranoja.
A ešte je to tak trochu o
A ešte je to tak trochu o komforte – zaparkujete a neriešite. Ale bohužiaľ tento článok je len o dobíjaní mobilov (nie EV ako som dúfal podľa nadpisu). Takú dobíjaciu podložku si môžem namontovať aj do Trabanta, nebude to nič zložité.
Proč mám strach z
Proč mám strach z indukce?
Asi jsem hypochondr, ale bojím se indukčního nabíjení, bojím se trafostanic a děsím se bezdrátového přenosu energie.
Třeba indukční varná deska s výkonem 2kW a efektivitou přenosu 90%. Kam se poděje těch 200Wattů. Do tepla ne. Takže do vzduchu? Nejblíž u té plotny jsem já. Hygienická omezení pro mobily na vyzařování jsou 1W, 4 v kříži dokážou ugrilovat syrové vejce.
A co když budu indukcí nabíjet auto. 30kW nabíjecí výkon, efektivita 90%. Kam se podějí ty 3 kW. Na radiových vysílačích se v blízkosti kabelů s takovýmto výkonem počítá expozice ve vteřinách aby to ty lidi nezabilo.
Takže paranoie zdar a kabely mi neberte