Prius c - nejšetrnější hybrid do městaAUTO
Prius c - nejšetrnější hybrid do města
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěchPRODEJ
Outlander Plug-in hybrid slaví úspěch
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupitDOPRAVA
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupit
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenekVĚDA
Jízdní kolo ovládáte silou myšlenek

TEST: Peugeot 308 1.2 e-THP - mrštný tříválec

Jan Horčík - 09 Červenec 2014

Nový Peugeot 308 už jsme otestovali ve verzi 1.6 HDi. A líbil se nám. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet i další motorizaci, tentokrát 1.2 e-THP. Jak si s novou generací 308ky poradil malý tříválcový motor doplněný o mocné turbo?auto test Peugeot 308 Puretech e-THP 1.2

Mladistvý vzhled novému Peugeotu 308 svědčí
foto: Hybrid.cz

Hned zkraje můžeme prozradit, že Peugeot 308 1.2 e-THP sice není tak šetrné auto, jak se na první pohled tváří. Ale zato je s ním slušná zábava! Hlavní zásluhu na tom má právě malý přeplňovaný tříválec o výkonu 96 kW (130 koní) a max. točivým momentem 230 Nm. Turbo dodává plnící tlak 2,4 baru.

I přes malý objem je motor 1.2 e-THP docela silák a dá vám to pocítit - hlavně když se nebudete bát na plynový pedál trochu přitlačit. A auto si o to vlastně samo říká. Je hbité a mrštné i s dvanáctistovkou, snadno se ovládá a malý oválný volant v propracovaném interiéru dodává řízení lehkost a dynamiku.

Kupodivu auto netrápí neduhy známé z jiných modelů s přeplňovaným motorem - rozjíždí se bez problémů, díky slušnému krouťáku a slušné výkonové charakteristice táhne prakticky v celém spektru a ani nástup turba není nějak výrazný. V každém případě vás čeká dynamická, zábavná jízda, ať už jste na dálnici, okreskách nebo ve městě.

auto test Peugeot 308 Puretech e-THP 1.2

foto: Hybrid.cz

Ve srovnání s 1.6 HDi verzí jsme z 1.2 e-THP měli výrazně akčnější pocit, což nás také nutilo častěji přidávat plyn. Výsledkem byla průměrná spotřeba paliva blížící se sedmi litrům na 100 km. Na druhou stranu, když jsme trochu polevili a nechali auto klidně projíždět městem, spotřeba zase rychle klesla až k 5,5-6 l/100 km.

I nová downsizovaná verze Peugeotu 308 potvrzuje, že titul Auto roku 2014 nezískalo tohle auto jen tak pro nic za nic. Dostatek zavazadlového prostoru (420 litrů), pohodlná sedadla, propracovaný interiér i ergonomické ovládání - to vše pomáhá ke skvělému jízdnímu zážitku.

auto test Peugeot 308 Puretech e-THP 1.2

foto: Hybrid.cz

S cenou od 362 500 Kč (pětistupňová manuální převodovka) nebo 416 500 Kč (šestistupňová manuální převodovka, testovaná verze) se nový Peugeot 308 může úspěšně poměřovat s ostatní konkurencí v segmentu nižší střední třídy.

vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč má každý pocit, že je-li článek pozitivní, musí být uplacený? Musí autor hledal mouchy za každou cenu? A jestli sem článek o nehybridu patří? Proč ne, když jde o auto, které se může rovnat kdejakému hybridu. Mně třeba alternativy k hybridu zajímají.

No mě v tom článku zaujalo, že rozdíl v ceně mezi pěti a šestistupňovou manuální převodovkou je 54 000 Kč. To je ta šestistupňová převodovka pozlacená?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, ale jde zároveň o stupeň vyšší výbavu.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Děkuji za vysvětlení, myslel jsem si, že za tím něco takového bude...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pre mna zaujimavy udaj ze max tlak turba je 2,4 bar, to je dost, to som sa nedozvedel v ziadnom inom teste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkná reklama????????? Stejně se před časem propagovalo CNG v Octávii. Ale tady to nemá snad se zaměřením "Hybridu" nic společného. Ani cena nechybí. Kolik z toho káplo pane Horčík.
Styďte se!!!!!!!!!!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprosto souhlasím. Poslední dobou se zde čím dál častěji objevují články typu: tisková zpráva, placená inzerce... Podle ostatních jste pak ten/ta nejhorší když na to poukážete a hned Vám chtějí mazat vaše komentáře. Nejspíš redakci takové komentáře velmi zasahují, a proto májí nutkání je cenzurovat.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články