PRAXE: 1000 km v levém pruhu – jak se jezdí dálky s elektromobilem Jaguar I-PACE EV400 HSE

Elektromobil Jaguar I-PACE EV400 je druhý nejvýkonnější a nejdynamičtější model luxusní britské značky. Proč se ale dá tenhle elektrický crossover pochopit jedině až zpoza volantu?

Nejvyšší zaznamenaný nabíjecí výkon v průběhu testu.
foto: archiv autora

Když jsem na závěr svého předešlého dálničního testu vozu Hyundai Ioniq Electric vyslovil přání, že bych chtěl na stejné trati porovnat jeho dálniční schopnosti s nejnovějšími modely BEV různých automobilek, netušil jsem, že se to stane tak brzy, a že prvním vyzyvatelem bude právě Jaguar I-PACE.

Když jsem novotou vonící vůz přebíral v autosalonu společnosti Albion Cars v Čestlicích, neměl jsem ještě tušení, co mne následující čtyři dny čeká a co je Jaguar I-Pace vlastně zač.

Luxusní sportovní SUV crossover

Značka Jaguar se nesoustředí zrovna na masovou klientelu. Její vozy mají přinášet klientům především pocit výjimečnosti, z vnějšku i za volantem. Britský designer Ian Callum na tomto voze odvedl skutečně mimořádný kus práce a navrhl vozidlo takřka pro každou příležitost.
¨
Chcete reprezentativní vozidlo na služební cesty či do divadla? Správná volba, autor textu byl opakovaně žádán kolemjdoucími o svolení si automobil vyfotit, případně byl zahrnut zvídavými dotazy. A to se tento vůz vyrábí již od června 2018!

Nabíjecí kabely patří do předního zavazadelníku.

Nabíjecí kabely patří do předního zavazadelníku.
foto: archiv autora

Potřebujete přepravit pětičlennou rodinu včetně bagáže, nebo sportovního vybavení? Prostorný interiér vyhoví i pěti dospělým osobám a zavazadelník pravidelného tvaru pojme v základu 505 l zavazadel dle normy VDA. Subjektivně musím dodat, že jsem si za volantem tohoto vozu připadal spíše jako v MPV.

A pak jsem se rozjel a teprve pochopil k čemu byl tento Jaugar stvořen. Pominu, že i přes obuté zimní pneumatiky Pirelli Scorpion Winter 245/50 R20, bylo uvnitř vozu ve všech jízdních režimech příjemné ticho.

Společný výkon obou trakčních elektromotorů 294 kW a kroutící moment 696 Nm, jsou schopny 2200 kg těžký stroj uvést z klidu na 100 km/h za 4,8 s. Takovou porci výkonu a dynamiky překoná v nabídce Jaguaru už jen kupé Jaguar F-TYPE.

Elektromobil Jaguar I-PACE navíc takhle brutálně zrychluje jakoby mimochodem. Neláme vám krční páteř, ani vám nemlátí s hlavou o opěrku. Prostě zrychlí. Když jsem se čas akcelerace pokoušel ověřit na neveřejné komunikaci, pobavila mne nová zkušenost.

Než jsem stihnul na kontrolním přístroji shlédnout naměřený čas a rychlost, zastavil mé zrychlování elektronický omezovač vozidla na 200 km/h. Zatáčky, mokré serpentiny pokryté listím, promočená louka při cestě k chatě v příkrém kopci, nebo vyjeté koleje v lesní cestě?

Ne, ani v jednom případě mi vzduchem odpružený podvozek nenaznačil ani pokus o ztrátu trakce. Ale asi jsem neměl dost odvahy přivést toto vozidlo až na hranice fyzikálních limitů.

Jaký je Jaguar I-PACE elektromobil?

Jak jsem napsal výše, konstruktéři dokázali vytěžit z výhod elektrického pohonu maximum a zároveň se úspěšně popasovali se zástavbou hmotné trakční baterie. Ta disponuje celkovou kapacitou 90 kWh, kdy využitelných by mělo být cca 84 kWh.

Trasa shodná s předešlým testem, jen s menším počtem zastávek.

Trasa shodná s předešlým testem, jen s menším počtem zastávek.
foto: archiv autora

To rozhodně není málo, ale testovaný model si za odváděnou práci umí také vzít pořádný díl energie. Dle novější metodiky WLTP uvádí výrobce kombinovanou spotřebu mezi 22 až 25,2 kWh/100km. A podzimní realita na zimních pneu? Při příměstském a městském provozu se skutečně denní spotřeba nevyšplhala přes 17-20 kWh/100 km. O výsledku dálničního tesu se dočtete níže.

Energii elektromobilu je však třeba také doplňovat. Nově potěší třífázová palubní AC nabíječka jejíž příkon během nabíjení kolísal mezi 10,47 kW až 10,84 kW. Při výchozí 3 % kapacitě trakční baterie, si z domácího 11kW AC wallboxu (16 A, 400V), během nočního nabíjení doplnil I-PACE „plnou“ za necelých 9 hodin.

V DC nabíjení není I-PACE v dnešní konkurenci premiantem, ale také to není žádná tragédie. Nejvyšší výkon, který jsem na nabíjecí stanici zaznamenal byl 109,2 kW na Hyperchargeru v Brně na ulici Řípská. Nabíjecí výkon kolem 100 kW je však I-PACE ochoten konzumovat jen cca do 42 % kapacity trakční baterie.

Při 50 % odebírá jen 75 kW, při 60 % pak 68 kW, při 70 % už jen 59 kW a při 80 % kapacity trakční baterie dokonce 40 kW. Takže o jízdní strategii na dlouhou trasu bylo jasno. Více zastávek a nabíjet maximálně jen do 50 až 60 % SOC, pokud to vzdálenosti mezi nabíječkami dovolí.

Některá auta budí pozornost, i když jen nabíjejí.

Některá auta budí pozornost, i když jen nabíjejí.
foto: archiv autora

Elektromobil však nedělá jen triptych sestavený z kapacity, spotřeby a rychlosti nabíjení. Je zde řada drobných příjemných detailů, které zkušený uživatel ocení. Kombinovaná nabíjecí zásuvka je vcelku příhodně umístěna v levém předním blatníku a je vybavena vlastním tlačítkem pro ukončení nabíjení, i DC.

Pro nabíjecí kabely, redukce a ostatní příslušenství vozidla je vyhrazen samostatný zavazadelník pod přední kapotou vozidla. Nastavením režimu ECO a výkonnějšího stupně rekuperace se z I-PACE stane mávnutím proutku beránek do denního provozu, ovladatelný jen špičkou pravé nohy na pedálu akcelerátoru.

Rekuperace nastupuje přirozeně a připojení kotoučových brzd není nijak neharmonické. Palubní štít, HUD, ale i centrální display jsou široce uživatelsky nastavitelné a rychle reagují na každý dotyk.

Auto sice důrazně a průběžně informuje řidiče o zbývajícím dojezdu, ale zároveň mu nečiní žádné zbytečné násilí. Zapomeňte na automatické omezování maximální rychlosti, nebo na vypínání vytápění. Vozidlo je plně funkční až do posledních jednotek % kapacity trakční baterie, a tak to má být.

Když je kapacita trakční baterie znát

Jsem asi nemocný, opět jsem, stejně jako s Ioniqem pře dvěma týdny, vyjel z domova ve 4:57. Snad tu pátou hodinu trefím příště. Cíl byl stejný, Rozvadov u německých hranic a zpět domů do Slezska, vše po dálnici.

UFC stanice v Rozvadově sice zlobila, ale potřebné kWh vozidlu vydala

UFC stanice v Rozvadově sice zlobila, ale potřebné kWh vozidlu vydala
foto: archiv autora

V kabině příjemných 22 °C a na tempomatu maximální rychlosti dle aktuálních dopravních omezení. Venku byla opět tma, teploty mezi 3-4°C a až do Vyškova pršelo. Přestože jsem tentokrát jel ve středu po dni pracovního volna, subjektivně mi přišla doprava hustší než při první jízdě v pondělí před 14 dny.

Tenhle úsek cesty by vlastně nebyl ničím zajímavý, až na jeden podstatný detail. První zastávku jsem podnikl po 2 h, 34 min cesty a ujetých 281 km u nabíjecí stanice společnosti E.ON ve Vystrkově.

Ano, mít v podlaze obrovskou baterku skutečně přináší nějaké benefity, ale chce to taky umět za volantem takhle dlouho v kuse vydržet. Místní 175 kW UFC doplnil během 27 minut do I-PACE 42,8 kWh (ø rychlost nabíjení 95,1 kWh/h). Při pohledu zpět jsem zde nabíjel příliš dlouho a hodně. Z 9 % do 56 %, ale já se s tímto autem skutečně teprve seznamoval. Odvaha jet „nabíjecí hranu“ přišla až odpoledne.

Další plánovanou zastávkou byla stanice Ionity u Berouna. Při odbočování na dálnici D5 z městského okruhu D0 jsem si uvědomil, že 400 km dlouhá cesta z Opavska do tohoto vcelku vzdáleného koutu hlavního města mi zabrala méně než 4 hodiny, a to fakt není špatný čas. Na Ionity jsem dorazil s kapacitou baterie 18 %.

A pořád ještě velmi opatrný, jsem ji za 23 minut doplnil dalšími 34,6 kWh na 56 % (ø rychlost nabíjení 90,3 kWh/h). Cesta do Rozvadova probíhala za krásného slunečného počasí, teplota se pomaličku zvedal k maximu, které jsem na cestě zaznamenal, k 13 °C. Během jízdy jsem došel k rozhodnutí, že dle zbytku elektrické energie v Rozvadově zkrátím nabíjecí přestávky a budu nabíjet maximálně tak do 50 % kapacity trakční baterie.

Bez komplikací to nebude

Po 5 h, 47 min na cestě jsem I-PACE připojil s 8 % trakční baterie na 175 kW UFC společnosti E.ON. Na vzdálenost 538 km mi to přišlo jako dobrý průběžný čas a po expozici několika fotek jsem se chystal na něco k snědku do nedaleké ČS MOL.

Když tu „CVAK“. Cca po minutě nabíjení se proces ukončil a stanice hlásila „Porucha nabíjení Chyba komunikace.“ No fajn, stane se. Už jsem to zažil. Druhý pokus byl úspěšný a já si došel pro teplé jídla a pro kafe, ale nabíjení se nějak subjektivně táhlo.

Po 20-ti minutách opět „CVAK“ a hláška „Porucha nabíjení Chyba komunikace“. Co se to děje? V autě jsem zatím měl podle nabíjecí stanice jen 44 % kapacity. Zkusil jsem to potřetí, ale hned jsem cítil, jak je chlazený HPC kabel horký, stejně tak i konektor.

Jako když se chytnete přívodní trubky za plynovým kotlem. Tak 40 až 50 °C. Nu což aktivoval jsem stanici potřetí a nestačil se divit, stanice tentokrát hlásila 55 % kapacity baterie ve vozidle a než jsem si to stihl vyfotit, uslyšel jsem cvaknutí a četl na displeji opět tu stejnou chybovou hlášku.

Stanice hlásila 56 % kapacity trakční baterie a po nahlédnutí do vozidla jsem si potvrdil, že tentokrát údaj o kapacitě sedí. Takže jsem sice v součtu nabíjel jen 24 minut a doplnil 34,6 kWh (ø rychlost nabíjení 86,5 kWh/h), ale díky opakovanému přerušení a inicializaci stanice jsem na této nabíjecí stanici strávil celkem 30 minut.

Na cestě zpět k Ionity v Berouně jsem se trápil pochybnostmi, zda problém vznikl na straně vozidla, nebo nabíjecí stanice. Vždyť vždy po každém přerušení nabíjení se stanice tvářil připravená a v technické kondici. A ten zavádějící údaj o kapacitě.

Na Ionity se Škodou ENYAQ

Na Ionity s elektromobilem Škoda ENYAQ iV
foto: archiv autora

No co, zkusíme a uvidíme. Opět Ionity Beroun. A opět s 8 % kapacity baterie na začátku. Nabíjení běželo uspokojivě, tak jsem si odskočil do nedaleké OMV. Po návratu přišlo překvapení, vedle stála a nabíjela dosud velmi raritní Škoda Enyaq iV. Posádka tvrdila, že jsou zaměstnanci vývoje.

Byli na ověřovací jízdě s kufrem plným telemetrických přístrojů. Chvíli jsme tlachali o elektromobilech, ale pak mne pánové zaskočili kardinální otázkou: „Vy si vážně myslíte, že tyhle auta na baterky mají budoucnost?“ Radši jsem se rychle rozloučil, ostatně byl už čas.

Po 25 minutách dobral I-Pace dalších 39,7 kWh (ø rychlost nabíjení 95,3 kWh/h) a s 51 % stavem trakční baterie jsem se vydal na Prahu a následně na Brno. Může člověk dělat profesi, případně projekt, o kterém sám osobně pochybuje? A jak se to projeví na výsledku? Je fakt, že můžete dělat v pekárně a nejíst pečivo, ale stejně, zajímavá zkušenost.

Před Vystrkovem na D1 houstla doprava. Naboural se tu kamion a na provozu to bylo znát. Tak rychle na E.ON ve Vystrkově doplnit na místním UFC energii. V trakční baterii byly při příjezdu jen 3% kapacity. Stanice však byla proti a opakovaně mne upozornila, že má karta E.ON Drive není validní.

Cestování po dálnici D1

Cestování po dálnici D1
foto: archiv autora

Zaplatil jsem včas fakturu? Po třetím pokusu jsem zkusil i aktivaci přes aplikaci. Nic, app zamrznul. Zkusil jsem volat hotline uvedenou na stanic, obsazeno. Zkusil jsem znovu kartu a najednou se stanice rozeběhla. Tohle jsem ještě nezažil.

Zastavil jsem nabíjení po 26 minutách na hodnotě 49 %. Dobil jsem zde 42,7 kWh (ø rychlost nabíjení 98,5 kWh/h) a odjel s jedním podstatným poznatkem na Brno. Výdejní stojan UFC stanice ve Vystrkově po celou dobu nabíjení pronikavě pištěl, což by měl být zvuk čerpadla chladícího okruhu HPC kabelu.

Dokonce z něj začal po chvíli vanout i teplý chladící vzduch. To se v Rozvadově při nabíjení nedělo a kabel byl citelně horký. Cestou do Brna se ozval pracovník hotline linky E.ONu.

Zhodnocení jízdy v cíli cesty

Zhodnocení jízdy v cíli cesty
foto: archiv autora

Korektně se ptal na důvod mého telefonátu a vysvětlil, že došlo ke krátkému výpadku na back-endu této společnosti, a že ve stejné době řešil stížnosti dalších uživatelů na totožný problém.

Zmínil jsem i technické obtíže na Rozvadově, můj popis problému si poznamenal a přislíbil nápravu. Každopádně, technické nesnáze operátora prodloužily můj pobyt ve Vystrkově na celkových 33 minut.

Cesta k poslední nezbytné nabíjecí zastávce, k 150 kW Hyperchargeru společnosti PRE v Brně proběhla bez větších překvapení. I-PACE jsem zde nabil z 22 % kapacity až na 65 % schválně.

Podle dosavadních zkušeností z jízdy jsem potřeboval na poslední 175 km úsek cca 60 % trakční baterie a zbývajících 5 % jsem si ponechal jako dojezdovou rezervu. Za 29,5 min jsem tak dobil 40,2 kWh (ø rychlost nabíjení 81,7 kWh/h).

K domovu jsem vyrazil s rychle postupujícím soumrakem. Samotná jízda už probíhala hladce, a tak jsem v 16:55 minul kousek za Olomoucí, u sjezdu na Velký Újezd, 1.000 km této cesty. S Jaguar I-PACE nám to trvalo za daných okolností 11 h, 58 min.

V cíli cesty

Domů jsem dorazil v 17:41, garážová vrata se uzavřela a já začal bilancovat. Dle palubního počítače jsem urazil 1.081 km, průměrnou rychlostí jízdy 110 km/h a s průměrnou spotřebou 27,3 kWh/100 km. Celá cesta mi zabrala včetně nabíjení 12 h, 44 min.

Průměrná rychlost za celou cestu tedy činila 84,9 km/h. Cca 1,5 hodiny během cesty pršelo a teplota vzduchu se pohybovala mezi 3 až 13 °C. V cíli cesty jsem měl k dispozici ještě 3 % kapacity trakční baterie.

Porovnání nabíjecího výkonu na 150 kW a 50 kW DC stanici, rozdíl 59 kW.

Porovnání nabíjecího výkonu na 150 kW a 50 kW DC stanici, rozdíl 59 kW.
foto: archiv autora

Z veřejných nabíjecích stanic jsem dobil v průběhu testu celkem 234,6 kWh a z 11 kW domácího wallboxu ještě dalších 96,4 kWh během devíti hodin nočního nabíjení. Celkově tedy I-PACE spotřeboval 331 kWh na celou cestu. Což, po odečtení účinnosti baterie a účinnosti palubní nabíječky, odpovídá průměrné spotřebě zaznamenané vozidlem.

Ponechám čtenářům na úvaze, zda mnou dosažený čas nemohl být ve výsledku lepší. Ano, nepotýkat se s vrtkavostí stanice v Rozvadově, nebojovat se zrádným back-endem operátora a nabíjet po kratší dobu ve výkonnějších % kapacity trakční baterie. Ale ani má předchozí jízda nebyla bez chyb a takový je i život.

Co ale rozhodně musím vyzdvihnout, je význam výkonných nabíjecích DC stanic pro takovéto vozidlo. Mám na mysli 150 kW a výkonnější DC stanice. Kdybych byl odkázán na této cestě pouze a jen na 50 kW DC infrastrukturu, protáhla by se má cesta minimálně o další 3 hodiny. A takové cestování by asi nedávalo smysl nikomu.

Jaguar I-PACE mne v průběhu krátkého testu dokázal překvapit svou promyšleností a víceúčelovými vlastnostmi. Na klikatých cestách pak i hromadou zábavy. Majiteli garáže vybavené 11 kW AC wallboxem přinese naprosto bezstarostný a dokonce, na danou třídu vozu, i levný provoz.

Veřejnou nabíjecí infrastrukturu totiž obvykle potřebovat nebude. Pokud se takový vlastník rozhodne párkrát do roka zdolat právě 1000 km trasu za použití sítě veřejných nabíječek, není dle mého názoru necelých 12 hodin cesty žádný extrém. Ale to ponechám na posouzení lidem, kteří si mohou dovolit koupit vozidlo této značky.

Za mne snad ještě jeden poznatek na závěr. Poté co jsem I-PACE vrátil v Čestlicích dealerovi, usednul za volant svého Ioniqa a vydal se na Brno. Chápu lidi, co si vyzkoušeli tuto třídu vozidel, a už se jim za volant běžné automobilové konfekce nechce.

vlastní

155 Comments on “PRAXE: 1000 km v levém pruhu – jak se jezdí dálky s elektromobilem Jaguar I-PACE EV400 HSE”

  1. Na obrazku „zhodnoceni jizdy v cili cesty“ jsou 4 udaje, ktere
    Na obrazku „zhodnoceni jizdy v cili cesty“ jsou 4 udaje, ktere vypadaji na nejakou pochvalu za plynulost nebo setrnost. Mate nejake vysvetleni co skore jizdy 97% znamena a dalsi 3 udaje se symboly pedal, tachometr a brzda? Je to neco jako eko-stromecky u Leaf 1?

    1. Ano většina výrobců BEV má v infotainmentu nějakou formu
      Ano většina výrobců BEV má v infotainmentu nějakou formu zpětné vazby k jízdnímu stylu řidiče z hlediska efektivity. V I-PACE je to zleva: akcelerace, rychlost jízdy, brždění. Když jsem jízdní počítač vynuloval ukazoval Jaguar u všech hodnot maximální počet bodů, tedy 5 a skóre jízdy bylo 100%. Když jsem na uzavřené komunikaci testoval zrychlení a zpomalení, a lítal mezi 0 km/h až 200 km/h, začínaly všechny hodnoty číslem 1, a skóre bylo hluboko pod 50 %.
      Skóre na fotce beru s rezervou, ale odpovídá maximální míře využití tempomatu a českých dálničních limitů.

    1. Máte pravdu, je to tak, když vykrátíte ve zlomku čas,
      Máte pravdu, je to tak, když vykrátíte ve zlomku čas, zůstane vám výkon. Ten „idiot“ jsem já. Přijde mi to hodnotnější než uvádět nabíjecí výkon v km/h, zvláště když se spotřeba během jízdy neustále mění. Když jsem dříve pracoval při popisu ø nabíjecího výkonu s jednotkou kW, dříve nebo později z toho nějaký chytrák udělal maximální výkon a psal mi proč jsem nenabíjel „výkonněji“ 🙂
      Všimněte si, že jste první kdo na to upozornil…, ale máte pravdu.

      1. Ako prve musim doplnit, ze som mojim prispevkom nechcel
        Ako prve musim doplnit, ze som mojim prispevkom nechcel kritizovat vas inak kvalitny clanok.
        Prvy krat som si tu zvrhlost kWh/h vsimol asi pred rokom na pristrojovom paneli u mercedesa. Takze prvotny „idiot“ bol mozno nejaky ich riadiaci pracovnik co take zobrazovanie okamziteho vykonu navrhol. Ak sa dobre pametam, mercedes zobrazuje kWh/h vtedy, ked auto stoji, cize zobrazuje jednoducho okamzitu spotrebu auta v kW aj ked na displeji svieti kWh/h.
        Zrejme to pochadza z spalovacieho myslenia, ked sa udava spotreba v litroch za hodinu na volnobeh (liter~kWh), alebo u stacionarnych spalovacich strojov.
        Fakt, ze na to nikto predo mnou neupozornil podla mna nevyplyva z toho, ze s tym vsetci suhlasia, ale skor zo skutocnosti, ze podstatna cast ludi (aj novinarov) nepozna ani rozdiel medzi vykonom/prikonom a energiou (kW – kWh) a kludne uvadzaju napr. kapacitu baterie v kW. O nespravnom pouziti malych a velkych pismen ani radsej uz nebudem hovorit. Samozrejme chapem, co ste novotvarom (priemerna rychlost nabijania v kWh/h) chcel naznacit, no myslim, ze clovek, co ma problem odlisit kW od kWh bude z kWh/h uz uplne zmeteny. Preto doporucujem pouzivat pre vykon nabijania jednotku kW v hociktorom spojeni: okamzity vykon, priemerny, maximalny, minimalny. Pri zamene vykonu nabijania rychlostou nabijania sa mi otvara nozik vo vrecku.
        Este k nabijaniu vyjadrenemu v km/h: tiez sa mi to ako elektrikarovi nepaci, no chapem, ze to pre ludi, co tazko odlisia kWh od kW moze byt uzitocne pretoze pri rychlonabijani pekne vidno kolkokrat rychlejsie sa nabija ako sa jazdi. Tiez to velke cislo marketingovo vyzera pekne: nabijanie napr. 1000km/h vyzera bombasticly. Ked sa uz musi pouzit namiesto standardneho „vykon nabijania“ vyraz „rychlost nabijania“, urcite skor zvladnem „rychlost nabijania“ v km/h ako v kWh/h, okrem ineho preto, ze km/h sa ako jednotka rychlosti pouziva, no kWh/h urcite nie :-)))

        1. Za urcitych podminek by kWh/h mohlo mit vypovidajici hodnotu,
          Za urcitych podminek by kWh/h mohlo mit vypovidajici hodnotu, kdyz chcete znazornit energii, kterou jste dobil v uplynulem intervalu 1 h, tak je to vhodne takto napsat. Kdyz napisete jen prumer v kW tak nevite behem ktere doby to je zprumerovane. Aktualni vykon v kW je take malo vypovidajici udaj. Teda kWh/h je klouzavy prumer v posledni hodine. Akorat nez uplyne prvni hodina, je ten udaj jen dopocitany. Ja s jednotkami problem nemam, ale dovedu si predstavit co tim autor chtel rici.

          1. Tiež to tak vidím. Niekto by mohol mať problém si to
            Tiež to tak vidím. Niekto by mohol mať problém si to dopočítať z priemerného nabíjacieho výkonu v kW a takto to je už tak nejak vypočítané. V skutočnosti by za celú hodinu nabíjania toľkoto energie nedoplnil. Tá použitá jednotka kWh/hod je dosť zvláštna, ale nemám s tým zásadný problém 🙂

              1. Ten poznatek nikdo nepopira, ale jak vsichni vime, vykon behem
                Ten poznatek nikdo nepopira, ale jak vsichni vime, vykon behem nabijeni klesa a proto je jakykoliv udaj o vykonu nicnerikajici. Akorat prumerny vykon behem nejake doby umozni dostat predstavu, kolik energie se do baterky dostalo. A kdyz to Mercedes vyresil tim, ze udava zrejme prumer behem posledni hodiny, tak se to muze naznacit umele rozsirenou jednotkou kWh/h. Slovy receno „behem posledni hodiny bylo nabito xy kWh“. veci znaly elektromobilista samozrejme vi, ze hodnota xy vznikla integraci kW*dt.
                Pro upresneni:∫P*dt

                1. Jo, já tomu rozumím jak je to myšleno. Jenom to vypadá
                  Jo, já tomu rozumím jak je to myšleno. Jenom to vypadá divně když se to napíše.

                2. Na tom mercedese to bola aktualna hodnota, menilo sa to
                  Na tom mercedese to bola aktualna hodnota, menilo sa to okamzite pri zapnuti/vypnuti kurenia, cize ani vami spominany vyklad pre pouzitie kWh/h nesedi. Ked sa auto pohlo, zmenilo sa to na kWh/100km, tiez samozrejme okamzita hodnota spotreby, nie priemer na 100km 🙂

                3. Aha, tak kdyz to mate osahane, tak to musim prehodnotit.
                  Aha, tak kdyz to mate osahane, tak to musim prehodnotit. Zrejme to odpovida stylu u spalovaku. Kdyz auto stoji, tak to ukazuje spotrebu v litry/h a kdyz auto jede, tak litry/100km. Aby to bylo analogicky stejne, davaji kWh/h a kWh/100km. Pekna ptakovina, asi aby ridice Mercedesu nezmatli jeste vic, kdyz uz musi rozpoznavat typ 1 a typ 2, Chademo a CCS Combo. Pak Schuko, CEE petikolik, CEE trikolik, Ampery a Volty, AC, DC.

  2. Porovnal jsem ceny jízd I-PACE a IONIQ.
    I-PACE = 3.051 Kč

    Porovnal jsem ceny jízd I-PACE a IONIQ.
    I-PACE = 3.051 Kč (2,82 Kč/km)
    IONIQ = 1.635 Kč (1,50 Kč/km)

    Jednotkové ceny nabíjení:
    MOL – 0 Kč/kWh
    PRE – 3 Kč/kWh
    E.ON UFC – 9 Kč/kWh
    Ionity – 21 Kč/kWh
    ČEZ – 7,5 Kč/kWh
    Doma – 3 Kč/kWh

    I-PACE
    1. E.ON Vystrkov 42,8 x 9 = 385,2
    2. Ionity Beroun 34,6 x 21 = 726,6
    3. E.ON Rozvadov 34,6 x 9 = 311,4
    4. Ionity Beroun 39,7 x 21 = 833,7
    5. E.ON Vystrkov 42,7 x 9 = 384,3
    6. PRE Řípská 40,2 x 3 = 120,6
    7. doma 96,4 x 3 = 289,2
    —————
    CELKEM 3.051 Kč
    (průměr za 1 kWh = 9,22 Kč)

    IONIQ
    1. MOL 7,8 zdarma
    2. PRE Řípská 18,75 x 3 = 56,25
    3. E.ON Vystrkov 22,3 x 9 = 200,7
    4. Ionity Beroun 18,7 x 21 = 392,7
    5. E.ON Rozvadov 23,9 x 9 = 215,1
    6. Ionity Beroun 17,1 x 21 = 359,1
    7. E.ON Vystrkov 22,3 x 9 = 200,7
    8. PRE Řípská 18,26 x 3 = 54,78
    9. ČEZ Olomouc 9,8 x 7,5 = 74,25
    10. doma 27,16 x 3 = 81,48
    —————
    CELKEM 1.635 Kč
    (průměr za 1 kWh = 8,79 Kč)

        1. Zdravím, opět excelentní dopočet. Akorát tentokrát jsem
          Zdravím, opět excelentní dopočet. Akorát tentokrát jsem použil na Ionity kartu Wee Charge. Podklady pro slibované porovnání obou služeb už má „po kupě“, tak snad se do konce příštího týdne dočkáte článku.
          Díky cenám na Ionity (tvoří až 50% celkového nákladu na jízdu), je to docela drahé cestování.
          Na druhou stranu 400 koňový Jaguar F-Pace P400 MHEV, který má pohotovostní hmotnost 2 t, uvádí dle WLTP při vysoké zátěži spotřebu benzinu až 14,8 l/100km. To by bylo při takovéto trase cca 4,500 CZK za trasu. Ale nemyslím si, že tento údaj je pro vlastníky těchto vozidel klíčový. Můžu se mýlit.

          1. Nechci tu být za pesimistu, ale při současných cenách na
            Nechci tu být za pesimistu, ale při současných cenách na Ultra rychlých nabíječkách to moc lidí nepřesvědčí ke koupi EV.
            Uvídím jak se to bude vyvíjet.

            Čas při nabíjení na téhle trase cca 3 hodiny by se ještě dal akceptovat, ale pro člověka co není nadšenec by to už bylo až moc velké dobrodružství dojíždět k stanici s 10% na baterce a v případě poruchy stanice už není šance dojet na jinout stanici.

            Můžete nějak odhadnout jak by se prodloužil nabíjecí čas když by jste nabíjel v rozsahu 35-85% ,aby se jelo tak říkajíc
            „na jitotu“? U citiga se také dá jet v řežimu 0-50 , nebo 10-60% ale je to opravdu o ústa. Já raději jezdím 30-85% ,ale tím pádem si a u citiga hlavně prodloužím nabíjecí časy. Trasu do 800 Km klidně citigem jedu (ze sportu) ,ale jen protože mám nabíjecí čip čezu na rok od škodovky zdarma, jinak bych jel na benzín, protože nemůsím řešit nabíjení a vyjde to levněji.

  3. Interier iPace je všechno jen ne prostorný. To je pěknej
    Interier iPace je všechno jen ne prostorný. To je pěknej blábol. Vpředu mi kolena svíraj dveře a zbytečnej středovej tunel, vzadu jsem jak sardinka v ponorce s pidi vokýnkem. Brrr. iPace je prostornej leda tak pro trpaslíky. To už jsem se cejtil volněj v iD3 a to hlavně vzadu. i3 mi přijde taky víc prostornější.

    1. Pobavil jste mne hlavně tím srovnáním s BMW i3:) Měl jsem
      Pobavil jste mne hlavně tím srovnáním s BMW i3:) Měl jsem ho v roce 2016 jako náhradní vozidlo 4 týdny a najezdil jsem s ním přes 4.000 km. Když jsem si sedl za volant (měřím 191 cm a vážím 110 kg), tak se za mne vešel na zadní sedadlo maximálně tak tehdy 8-letý syn.
      Se středovou konzolou klimatizace v I-PACE máte pravdu, nemusela by tolik omezovat pravou nohu, nebo být provedena ze strany z měkkých materiálů.
      Nemám žádnou objektivní metodiku měření prostornosti, akorát jsem v tom autě vezl další 4 dospělé lidi na chatu a nijak si nestěžovali, spíš naopak. Mne Jaguar vyplivnul po více jak 1.000 km v dobré kondici a ještě jsem šel večer na své kondiční 9 km kolečko. Za 26 let co řídím jsem prošel lecčím, od Daewoo TICO po CAS 32 T815 a prostornost hodnotím podle těchto subjektivních zkušeností.
      Ten důvod, proč jsem se o tomto, u nás velmi raritním vozidle, rozepsal více, byl právě návrat do mého IONIQa o kterém píši na konci článku. Jeden kožený vyhřívaný volant jsem vyměnil za druhý, z jednoho ventilovaného koženého sedadla jsem přesedl do druhého. Ale byl v tom rozdíl, který si uvědomovalo celé mé tělo, možná až do Brna. A proto jsem se pokusil tuto zkušenost předat, možná neúspěšně.

      1. Nejsmutnější na tom je, že oni do 100% nabíjet musí,
        Nejsmutnější na tom je, že oni do 100% nabíjet musí, mají to v metodice. Jak to dělá Hyundai, který jsme v rámci testování potkali v létě v Olomouci, že do 100% nabíjet nemusí, to netuším. Ale asi to bude tím šáde konceptem elektromobility. alles schade 🙂

  4. Použil jste zvláštní strategii nabíjení,
    Použil jste zvláštní strategii nabíjení, předpokládám, že s vlastním autem byste se choval jinak. Alespoň já nemám dobrý pocit, když vybíjím pod 10 %. Obvykle jezdím „na spotřebu“, tj. po dálnici 100-110, nabíjím do 85 % (křivka pro i3 je plochá od snad 0 do 85-90 %). Skoro bych řekl, že bych za Vámi až tak moc nezaostal (takřka poloviční spotřeba a rychlost nabíjení 48 oproti 90 kW), četnost zastávek by byla nižší (poloviční baterie a poloviční spotřeba, ale širší rozsah nabíjení 10-85 oproti Vašim 5-55).
    Je opravdu škoda, že Jaguar „nevymyslel“ lepší nabíjecí křivku.

          1. Rád bych vyzkoušel, leč nemám k tomu racionální důvod a
            Rád bych vyzkoušel, leč nemám k tomu racionální důvod a jezdit jen tak není správné. S panem Paverou jsme toto téma dále diskutovali na Linkedin, dovoluji si uvést závěr k původní myšlence:
            Výsledky máme úplně jiné, nejspíš jste zvolil jiné vstupní hodnoty než já – asi nejvyšší povolenou rychlost, která způsobí, že ve výpočtu i3 máte o 28 minut kratší celkovou dobu, ale o 1:36 déle stojíte na nabíječkách, máte o 3 nabíjení více. Já jen celou dobu říkám, že s prckem i3 s baterkou 42 kWh a pomalým nabíjením 50 kW lze stejnou trasu 1000 km při poklidné jízdě urazit o něco pomaleji (o 2:20 minut) než s velkým autem s obrovskou baterií a s dvojnásobnou spotřebou při vysoké rychlosti. Výsledek si každý může interpretovat jinak. Třeba moje dvě interpretace: 1) s výkonem i3 na takové trase bych byl spokojený :-), 2) s octavií z roku 2009 bych stejnou trasu dal bez zastávky u benzinky a s časem kratším než s Jaguarem z roku 2020 v ceně 2 mil. a obdobnou uhlíkovou stopou.

  5. Take jsem narazil na skodovacke Enyaky na nabijeckach. Bylo to
    Take jsem narazil na skodovacke Enyaky na nabijeckach. Bylo to jeste pred odhalenim. Na nabijecce ve Strazi nad Nisou okupovali oba stojany a bylo tam spousta dalsich aut ze Skodovky. Enyaky pod plachtou a hlidali je jako kdovico. Tvrdili, ze tam budou jeste hodinu nabijet. Nechapu ze kdyz jeli do Boleslavi, tak naco museli nabijet hodinu, kdyz to maji 50km domu. Nebo kdyz jeli z fabriky pryc, tak po ujetych 50km nemuze byt baterka tak prazdna. Nastesti jsem nemusel nutne nabit, tak jsem jel pryc. Nemam dobre vzpominky na arogantni Skodovaky a Enyaky.

      1. Je to ale baví, každá cesta je dobrodružství. A s
        Je to ale baví, každá cesta je dobrodružství. A s přibývajícími EV to bude ještě lepší zábava. Nabíječky nebudou přibývat tak rychle jako EV a ve chvíli, kdy typický majitel EV nebude současně majitelem domu, to teprva začne to pravé vzrušení.

        A teď se sejde 5 lidí s EV u jedné nabíječky, z toho 3 rodiny s malými dětmi co musí do postele. Chlapci, doporučuji udělat si zbroják. Nejsilnější přežije, prostě evoluce. 🙂

          1. Tak to co jste poslal jsou opravdu extrémní případy,
            Tak to co jste poslal jsou opravdu extrémní případy, které se dějí zcela vyjímečně nebo v zemích typu Kuba. To je jemně mimo mísu, myslím, že 5 aut na jedno dobíjecí místo s tím, že každý musí dobít v neděli večer může být docela adrenalinový zážitek.

            1. Já myslím, že český člověk tak jako vždy najde
              Já myslím, že český člověk tak jako vždy najde řešení. Objeví se nová profese tzv. „elektrovekslák“. Ti budou postávat u nabíječek a když uvidí náznak fronty tak začnou lidi lákat nabít ve svém domě. Cena bude samozřejmě vyšší.

              1. To je zajímavý nápad, ale dost pochybuji, že někdo bude
                To je zajímavý nápad, ale dost pochybuji, že někdo bude mít doma přípojku na 50kW. I když, jsme národ poměrně tvořivý, takový vekslák, který řekne můžeš si u mě dobít za 3000 a máš k tomu holku zdarma, aby ti to dobíjení rychle uběhlo, to už by mohlo zabrat.

                1. To přijde taky. Každý rozumný majitel bordelu bude mít
                  To přijde taky. Každý rozumný majitel bordelu bude mít nabíječku. Stačí AC 22 nebo i 11 kW. A nejenom bordelu, bude ji mít každý podnikatel poskytující jakékoliv služby. To je lepší investice než reklama. Je velká pravděpodobnost, že zákazník čekající na nabití využije právě jeho služby. Vůbec nemám strach, že bude v budoucnu málo nabíjecích míst.

            2. Deje se to i v Evrope. Sam jsem videl dlouhe fronty pred
              Deje se to i v Evrope. Sam jsem videl dlouhe fronty pred benzinkou. Dokonce i v CR u nejakeho supermarketu. Jejich benzinka dala slevu asi 1 Kc nebo 2 kc a fronta byla odhadem na 2 hodiny. Lidi blokovali i prujezd mestem. Necetl jsem v novinach ze by si sli po krku.

                1. Porad nechapete dynamiku stavby nabijecek. V DE je nabijecka
                  Porad nechapete dynamiku stavby nabijecek. V DE je nabijecka skoro na kazdem rohu a stavi se cim dal rychleji. I v CR se to nekdy rozjede. Zatim vetsinou lide nabiji doma. Jen pro delsi jizdy je obcas nutne dobit venku. Vse je v pohybu a nic neni tak staticke jak porad hudrujete. Uplne stejne budou benzinky ubyvat az se situace zlomi a spalovaku bude ubyvat.

  6. Může člověk dělat profesi, případně projekt, o kterém
    Může člověk dělat profesi, případně projekt, o kterém sám osobně pochybuje?

    Dělal jsem externě v Česaně a tak vím, že tam Ajťáky a IT novinky nemají moc rádi. Viděl jsem tam loni i kastli Eniaqa s náprvama venku atd. Ale chci se jich zastat. Jejich úkol totiž není vyvinout elektromobil ale dost pravděpodobně to byli chlápci co maj na starosti nějakou část testování a ta část je společná všem autům. CNG/Hybrid/BEV/Benzín/Nafta…Ale moc mě nepřekvapujem že mezi škodovákama nepanuje BEV nálada, jsou to starý konzervy 🙂

          1. V ideálním případě pouze splnením zadání (tzn bez
            V ideálním případě pouze splnením zadání (tzn bez možných inovací a připomínek).
            Ale pro měřiče efektivity je asi vážně jedno co měří, jestli EV nebo bycikl a čemu věří nebo nevěří.

            Vliv by mohla mít neochota přizpůsobit se vozu (a větší spotřeba) ale asi se budu opakovat – měřit dle zadání znamená nedělat rozdíly.
            Možná je to tak i „správnější“, aby bylo porovnání přesnější ?

          2. Jak píše MIŠ…podle mě to na vývoj nemá žádný vliv.
            Jak píše MIŠ…podle mě to na vývoj nemá žádný vliv. Tihle borci jsou prostě řidiči vývoje. Udělají, co mají v tabulkách a na konci odevzdají flashdisk s údaji.
            A Škodovka funguje výborně. Takže jsou tam 100% tabulky pro BEV jiný, než pro TDI

                1. Na to nemám vzdělání, ani dost času a patrně by mne to
                  Na to nemám vzdělání, ani dost času a patrně by mne to neuživilo, ale svoboda projevu je fajn. Co se týče zápůjček vozidel, je zapotřebí slušně požádat s konkrétním projektem. Někdo vás odmítne, někdo neodpoví a někdo vám vyjde vstříc.

                2. No tak to vzdělání by v dnešní době už bohužel asi
                  No tak to vzdělání by v dnešní době už bohužel asi nevadilo. Ten čas no… Už se těším na 1000km s ID.3!

                3. Hm… To by bylo zajímavé zkusit trasu, co jezdím pracovne
                  Hm… To by bylo zajímavé zkusit trasu, co jezdím pracovne do DE a zpátky a i s nabíjením po cestě v CZ a DE. Praha – Stuttgart cca. 520 km.

                4. V čem očekáváte rozdíl?
                  V čem očekáváte rozdíl?

                5. Neočekávám nějaký znatelný rozdíl. Jen by mě, jako
                  Neočekávám nějaký znatelný rozdíl. Jen by mě, jako člověka jezdícího tu trasu pravidelně se spalovacím autem, zajímalo, jaký bude rozdíl dojezdového času s EV a jaká bude ekonomika provozu. Protože odhad je, že třeba s ID.3 se na tu cestu spotřebuje tak cca. 200 kWh (1100 km), z toho tak 150 kWh budu muset nabít na rychlonabiječkách, většina v DE za jejich ceny.

                6. dneska to bude nejspíš trochu levnější, ve chvíli, kdy
                  dneska to bude nejspíš trochu levnější, ve chvíli, kdy vlády pocítí vlivem BEV výpadky na daních, tak se nebojte, že se nezahojí a bude to prašť jako uhoď…

                7. No právě, na ty dlouhé cesty je to ekonomicky nic moc,
                  No právě, na ty dlouhé cesty je to ekonomicky nic moc, hlavně, když se jede do zahraničí. Spotřeba např. ID.3 kolem 18, cena za kWh v DE je min. 10 KČ, takže náklad na km je stejný jako u Lexusu a vyšší než u většiny nových benzinových aut velikosti Golfu. Kompenzuje se to pak jízdou v ČR, kde se většina nabítí bude realizovat doma za levněji.

                8. Doma nabijete za 2 kc/kWh a v CR u Cezu pro caste jezdeni 3,50
                  Doma nabijete za 2 kc/kWh a v CR u Cezu pro caste jezdeni 3,50 kc/kWh.

                9. To jo, pokud člověk nejezdí dálky a nabíjí skoro jenom
                  To jo, pokud člověk nejezdí dálky a nabíjí skoro jenom doma, tak je ekonomika jinde.

                  A co to je za tarif, že cena doma je jenom 2 KČ/kWh?

                10. Bud mate tarif EV, nebo elektricke topeni, nebo akumulace
                  Bud mate tarif EV, nebo elektricke topeni, nebo akumulace bojler. Nizky tarif ca. 2 kc u Bohemiaenergy.

                11. Tak ČEZ během posledních dvou let potichu zdražil
                  Tak ČEZ během posledních dvou let potichu zdražil elektřinu o 40% aby teď s velkou slávou a masivní reklamou řekl, že teď zlevňuje všem o 10%.
                  :)))

                  Já přešel před rokem k Bohemia energy a mám cenu levnější než současné ceny ČEZU.
                  Takže asi tak.

                12. No ale o tom to je, BEV je výborná technologie na něco, ale
                  No ale o tom to je, BEV je výborná technologie na něco, ale rozhodně to není paušálně výborná technologie na všechno.

                13. Uz ted se plati dan z elektriny. Ne tolik jako u benzinu. Ale
                  Uz ted se plati dan z elektriny. Ne tolik jako u benzinu. Ale tuzemska energie prinasi pro ekonomiku vic vyhod, nez vydaje za ropu do zahranici. Nehlede na podporu prinejmensim spornych ci nepratelskych statu.

                14. Pokud byste jel Teslou 3 LR s dojezdem pres 500km, tak byste
                  Pokud byste jel Teslou 3 LR s dojezdem pres 500km, tak byste mohl dojet na jedno dobiti z domova. Nabijeni by vas stalo ca. 90kWh x 2 kc/kWh = 180 kc. Pokud byste mel vyssi spotrebu, mohl byste nabit po ceste na Tesla Supercharger za 0,35Eur/kWh. Budu vychazet, ze budete potrebovat dodatecne dobit 30 kWh. Teda 30 x 0,35 je ca. 10 Eur. Pri nabijecim vykonu 100kW byste nabijel ca. 20 minut. Vse je kalkulovane s rezervou, skutecnost by byla vyhodnejsi. Ztraty nabijeni jsem vzal velkoryse. Do baterky se da nabit netto kolem 74kWh, ale kalkuluji 90kWh. Kona, id3 by dopadly podobne, az na pouziti Superchargeru. Alternativne bud Ionity, nebo pomalejsi 50kW nabijecky.

                15. Velký rozdíl v ceně nabití Tesly na SC a ostatních není,
                  Velký rozdíl v ceně nabití Tesly na SC a ostatních není, já bych měl od EnBW cenu 0,38 eur/kWh, to je těch 10 KČ, co jsem počítal. A nabít bych musel i na cestu zpátky a v DE mám doma tarif s cenou kolem 30 eur/kWh.

                  Takže ano, jedna cesta by vyšla fajn, zpátky už by se jelo dráž 🙂

                  A další věc, Tesla 3 je ošklivá, vůbec se mi nelíbí a LR verze je za 1,5 mil. To bych radši vzal Enyaq za cca. 1,2 mil.

                16. Zpet byste nabil za ca. 900kc v DE a dalsich 30kWh uz zase v
                  Zpet byste nabil za ca. 900kc v DE a dalsich 30kWh uz zase v CR u Cez za 3,50 se smlouvou. S Enyakem byste dopadnul zrejme podobne. Zamerne nekalkuluji s bezplatnym nabijenim v DE u supermarketu. I kdyz nakup v Kauflandu a behem hodiny mate ca. 50kWh.

                17. I v ČR jsem počítal s rychlejším nabíjením, ne 50 kW u
                  I v ČR jsem počítal s rychlejším nabíjením, ne 50 kW u ČEZ. Teď otevřeli na Rozvadově u Moll nabiječku 175 kW. Cestou tam a i cestou zpátky.

                18. To je samozrejme jeste lepsi. Chtel jsem popsat worst case
                  To je samozrejme jeste lepsi. Chtel jsem popsat worst case abych se vyhnul zase jinym argumentum.

                19. Je to samozřejmě dražší, ale zase je blbost nabíjet na
                  Je to samozřejmě dražší, ale zase je blbost nabíjet na 50 kW, když se dá rychleji. Resp. záleží na tom, kam člověk jede a jak pospíchá.

                20. Vy tu trasu jezdíte na otočku? Pokud né tak si na
                  Vy tu trasu jezdíte na otočku? Pokud né tak si na zpáteční cestu nabijete auto na AC. Z rozvadovava do cíle to máte nějakých 330 Km to Vám třeba Kona udělá levou zadní a jeěte zbude, takže časová ztráta je max 30 minut na Rozvadově? A v DE budete nabíjet jen tolik, aby Vám to stačilo na Rozvadov já nevím 30-40 kWh max.

                  V čem by byl problém? Předváděcí kony jsou už od 850 tis a máte to za cenu 3 letého lexuse. Chápu není to tak nóbl ,ale to u EV bohužel platí, že máte auto o 2-3 třídy níže. Ale já to beru tak že auto má sloužit.
                  Znám člověka co šel z 4 litru Jeepu 6 válce do Citiga IV a nemůže se toho nabažit jak to jde od spodu. (jezdil Jeppy a Ameriky s přestávkama 20 let)

                21. Na otočku to, samozřejmě, nejezdím. Jezdím tam
                  Na otočku to, samozřejmě, nejezdím. Jezdím tam pravidelně pracovně, vždy tak na 3-4 dny. Z Rozvadova do cíle to mám 340 km. Ale na DC na cestách se přece nabíjí jenom do cca 80%, ne? To je u Konu tak do 52 kWh. To by asi nedala těch 340 km. Ale v pohodě, bych ještě jednou stavěl na 10 minut a to by už stačilo. V DE bych asi nemohl nabít jenom 30-40 kWh, to bych na Rozvadov nedojel. Ale to je jedno, v DE bych měl možnost za 8 KČ na kWh takže pohoda. A asi by se dalo i něco zdarma.

                  Koukal jsem na Kony, ale za 850 jsem nenašel. Jenom ojetou za 890 a pak předváděcí za 950 min. Aby to teda nebyl úplný základ, ale bylo tak TČa trochu slušná výbava, už by to chtělo Style. Samozřejmě, nepočítám ty 39 kWh verze, to je o pod 800, ale to je nanic.

                22. Již v roce 2016 jsem jezdil MiEVem od Klatov do Stuttgartu
                  Již v roce 2016 jsem jezdil MiEVem od Klatov do Stuttgartu (psal jsem o tom několikrát i zde na fóru). První jízda byla ze zvědavosti a hecu jen na otočku na kafe. Ráno tam a večer doma, celkem 900 km (Regensburk a dolů na Michov, kde už v tu dobu byly co 50 km rychlonabíječky zdarma od Tank&Rast). Jízda 135 km/h na omezovači a co 50 km 10-15 min. na DC. Jízdou za autobusem ve 115 km/h jsem i vynechal jedno nabíjení. Jezdil jsem to několikrát a s kolegou i do Mnichova se jen tak podívat na nová EV a v té době vše zdarma.
                  S IONIQem jsem pak jezdil do Stuttgartu kratší horní cestou s jedním 30min. dobitím u Norimberku po 200km jízdy. Někdy jsem jel i přes Plzeň pro tetičku a pak přes Rozvadov.
                  Také jsem o tom zde na fóru psal a na požadavek zkoušel i spotřeby při různých rychlostech.
                  S Konou bych to nyní dal bez dobíjení na cestě, ale je Corona…

                23. Jo, pamatuji si na to. Počítám, že s tím Ioniqem bych
                  Jo, pamatuji si na to. Počítám, že s tím Ioniqem bych těch cca. 520 km dal min. na dvě nabíjení, spíš na tři, abych se nemusel plazit za kamionem 🙂

                24. Ioniqem jsem nikdy za kamionem nejezdil (to jsem zkoušel
                  Ioniqem jsem nikdy za kamionem nejezdil (to jsem zkoušel MiEVem) a jak jsem psal, nabíjel jsem až po 200 km s cca 30-40 km rezervou, pokud Vám stačí jízda kolem 120 km/hod.
                  Když by jste jel 160-180 ;), pak budete nabíjet jako já s MiEVem u každé další nabíječky.
                  Hoďte si to do mapy a uvidíte zda 2x nebo 3x co bude lepší. Vy nedojíždíte do práce elektromobilem?

                25. Nejezdím EV, jezdím to spalovacím autem, v podpisu. A i s
                  Nejezdím EV, jezdím to spalovacím autem, v podpisu. A i s tím jedu v klidu, tempomat na 130, reálně je tokolem 125, stačí mi to tak.

              1. Můžu se zeptat jaký to má význam testovat elektromobil
                Můžu se zeptat jaký to má význam testovat elektromobil na této trase? Podle mě většina lidí s elektromobilem tuhle trasu nepojede, nebo jen vyjímečně , ale raději si na tuhle trasu 1000+ km vezme vhodnější auto. Navíc to jen v plné nahotě uklazuje „nepoužitelnost EV“ na delší cesty. Podle mě je ideální ukazovat lidem přednosti elektromobilů a nikoliv jejich nevýhody.

                1. A já si dosud myslel, že většina lidí co potřebuje dojet
                  A já si dosud myslel, že většina lidí co potřebuje dojet 1x ročně do Chorvatska, si kvůli tomu nekupuje EV?
                  Takže tato ukázka mu říká, ano dojedeš a místo odpočinku po cestě co děláš, si to spojíš s nabíjením!
                  :))

                2. Ev se kupuje na cesty kolem komína ideálně bez nabíjení
                  Ev se kupuje na cesty kolem komína ideálně bez nabíjení na cestách, proto je zásadní parametr kapacita baterky VS spotřeba.
                  Tedy reálný dojezd co se děje na trase 500+ Km už člověka moc nezajímá. Nebo jel by jste do Chorvatska Konou 2x tak dráže než spalovákem o 3 hodiny déle a ještě si dobrovolně likvidoval baterku?

                  Počítám že Kona by na této trase asi docela pohořela, ale jistě Vám to nevadí na to co potřebuje Vám auto slouží dobře.

                3. Praha-Split je ca. 1100km. Teda stejna cesta jakou autor
                  Praha-Split je ca. 1100km. Teda stejna cesta jakou autor absolvoval. Jak by Kona pohorela a jak jste prisel na tu dvojnasobnou cenu?

                4. No podle toho jak to kolegům na elektroforu teď v chladnu
                  No podle toho jak to kolegům na elektroforu teď v chladnu nabíjí tak by nabijel na trase průměrnou rychlostí 40 kW a při 130 Km/h by mu to bralo tak 19-20 tak když to dáme to trojčlenky 300 Km by ujel na elektřinu z domova a 800 Km by musel nabít tj. nějakých 160 kWh? to máme rovné 4 hodiny na nabíječce. takže by to jel konou o hodinu déle než Jaguarem.

                  Dvojnásobná cena by asi konou nebyla, ale Jaguarem 100%

                  160 kWh za 10 Kč kWh to je 1600 Kč+ doma a máme to za 1900 Kč. I když je pravda , že to Konou by to asi jel na 50Kw nabíječkách časově by to vyšlo na stejno.

                  A počítejte že moderní spalovák jezdí ty dálky kolem 1000 Km za 1 Kč/Km.

                5. Aha, tak vy jezdite do Chorvatska v zime. Tak to me samozrejme
                  Aha, tak vy jezdite do Chorvatska v zime. Tak to me samozrejme nenapadlo. Pokud by auto melo spotrebu 10-20kWh/100km, tak by baterka byla i v teto teplote prijeme zahrata a nabijela by jako jindy. No nic, ja tusil ze si date pekne zalezet aby to vyslo.

                6. Bohužel zahřejí se baterky malobaterkáčů, ale nikoliv
                  Bohužel zahřejí se baterky malobaterkáčů, ale nikoliv velké baterky kapalinou chlazené. Při maximální u nás dálniční rychlosti 130 km/hod. nezahřejete baterku eNira ani eKony ani na požadovaných 15°C, natož 25°C potřebných plné rychlosti nabíjení.
                  S IONIQem_28 jsem nikdy neměl problém nabíjet max. výkonem. S Konou nyní běžně nabíjíme pouze mezi 18-22kW.

                7. S Teslou a baterkou po ujeti 60km po okreskach v tomto pocasi
                  S Teslou a baterkou po ujeti 60km po okreskach v tomto pocasi zacinam na 38kW a po 15minutach bere 50kW. Vic ABB nevyda.

                8. Já mám taky Konu a když venku nabíjím tak začínám na
                  Já mám taky Konu a když venku nabíjím tak začínám na nějakých 40kW a po 6 minutách to dáva už plný výkon 75kW.
                  Na ABB to leze pomalu nahoru až ke 49kW.

                  Ještě se mi nestalo, že by mně to nabíjelo po mé jízě méně než 39kW.

                9. Jeste jsem v zime nebyl na silnejsi nabijecce nez 50kW. U SuC
                  Jeste jsem v zime nebyl na silnejsi nabijecce nez 50kW. U SuC by to byl jiny hukot. Kdyz bych zadal do navigace jako cil SuC, tak by se baterka predehrala uz pri priblizovani a byla hezky prohrata na plny vykon. Asi to nejde manualne spustit pred kazdou nabijeckou. Nevadi, muzu surfovat na velkem displeji a cas utika hrozne rychle.
                  Akorat mi vadi, ze kdyz studena baterka rekne treba 40kW a ja zvysim topeni, tak se ten vykon nabijecky nezvisi o spotrebu topeni. Zustava stejny a do baterky jde mene.

                10. Tesla ukazuje vykon ktery jde do baterky. Kdyz se musi
                  Tesla ukazuje vykon ktery jde do baterky. Kdyz se musi vyhrivat baterka, tak se to bere z vykonu ktery nabijecka dokaze. Takze pri 50kW nabijecce jde 12kW do ohrevu kabiny a baterky. Po 15 minutach je baterka zahrata a tim se dostane vse do baterky. Samozrejme ze ne celych 15minut to zere 12kW. Postupne se to zveda z 38 na 49/50.

                11. U nás se baterka nad 0 st.C neohřívá.
                  Ohřívá ji jen

                  U nás se baterka nad 0 st.C neohřívá.
                  Ohřívá ji jen ztráta při nabíjení, proto to tak dloho asi trvá.
                  Ale i kdyby se ohřívala tak je tam max. 5,5kW ohřev.

                12. „Zimní režim“, je-li aktivní (aktivuje se zaškrtnutím v
                  „Zimní režim“, je-li aktivní (aktivuje se zaškrtnutím v Menu), zapne za jízdy Ohřívač baterie (PTC), pokud je SOC nižší než 33% a teplota baterie je -5°C nebo nižší a vypne, když baterie dosáhne 5°C. Při nabíjení se PTC zapne, i když není Zimní režim aktivní.

                13. Hledal jsem a nasel, ze TM3 ma 2 stupne vyhrevu 3,7 a 7,4kW.
                  Hledal jsem a nasel, ze TM3 ma 2 stupne vyhrevu 3,7 a 7,4kW. Neohriva primo, ale zahriva se motor a kapalina tim vyhriva baterku. A zacina to uz pri +10 st. C. Asi dost neefektivni. Proto je nesmysl nabijet jen kratce.

                14. Ohřev baterie je pevný a to 2kW (nekde se uváděli
                  Ohřev baterie je pevný a to 2kW (nekde se uváděli 2,5kW).
                  Kde jste viděl max. 5,5kw? Nepletete si to s ohřevem kabiny?

                15. Ano, přehodil jsem hodnoty výkonu.
                  Přečetl jsem si znovu

                  Ano, přehodil jsem hodnoty výkonu.
                  Přečetl jsem si znovu ten článěk, co jsem ti posílal.

                16. Rozumím tomu dobře, že Tesla v tomto počasí kolem 0°C
                  Rozumím tomu dobře, že Tesla v tomto počasí kolem 0°C nabíjí maximem pouze 38kW ?

                17. Aspon na nabijecce CEZ ve Strazi nad Nisou.
                  Edit.Ted me

                  Aspon na nabijecce CEZ ve Strazi nad Nisou.
                  Edit.Ted me napada, ze to bude tim, ze nejaky neznamy vykon jde na ohrev baterky a displej ukazuje kolik jde doopravdy do baterky ale soucet baterka a ohrev kabiny a baterky je 50kW. To by se krylo s tim, ze topeni kabiny bere z vykonu. I na domaci nabijecce je to videt, 3x16A nabijecka, ale do baterky jde mene, protoze se odebira na vyhrev. U Kony to asi ukazuje celkovy vykon, ale do baterky jde mene nez to ukazuje. Priste si to overim na nabijecce kolik ukaze a porovnam s displejem v aute.

                18. Připomněl jste mi dávnou humornou zkušenost s Nissan
                  Připomněl jste mi dávnou humornou zkušenost s Nissan eNV200, který jsem nabíjel předváděcí s 3,6 palubní nabíječkou v Přerově v továrně. Prošli jsme auto s majitelem fabriky, ukázal mu různé věci, včetně topení při nabíjení. A pak jsme šli do tepla kanclu a dali kafe a pokec.
                  Po návratu stále jen první dílek baterky. Dlouhé hledání chyby venku, na kabelech, na zásuvce, pojistkách….. až jsem auto otevřel a vlezl dovnitř. Sauna hadr, jak tam bylo přetopeno. Zapomněl jsem vypnout topení a veškerý nabíjecí výkon v té venkovní kose padl na ohřev obrovské kabiny dodávky. 🙂

                19. Předpokládám, že to říká Tesla, ABB vám aktuální
                  Předpokládám, že to říká Tesla, ABB vám aktuální nabíjecí výkon neprozradí… Takže tak 7 kW padá na ohřev baterky a případně interiéru.. TM3LR má například při 23% napětí 375 V a při CCS 2 kabeláži 125 A typické pro 50 kW DC nabíječky vám posílá max. 46,88 kW. To co ukazuje Tesla je však jen část užitá k nabíjení, rozdíl jde na vrub ohřevu.

                20. Jo, to jsem si behem psani take uvedomil a popisuji to v
                  Jo, to jsem si behem psani take uvedomil a popisuji to v komentarich nize. Na stojanech to lze vypocitat trojclenkou z udaju cas a dodane energie. A zda se mi, ze pres tu Cez aplikaci v mobilu to ukazuje graficky prubeh vykonu.

                21. Aha, vidím. Nechtěl jsem být za chytrého 🙂 Pardon.
                  Aha, vidím. Nechtěl jsem být za chytrého 🙂 Pardon.

                22. Dobry, vic hlav, vic myslenek a informaci. Vzdy si rad necham
                  Dobry, vic hlav, vic myslenek a informaci. Vzdy si rad necham poradit. Diky.

                23. Jaguar v testu s tímhle problém vůbec neměl, pokaždé
                  Jaguar v testu s tímhle problém vůbec neměl, pokaždé (až na Rozvadov) nabíjel identicky, skoro jako podle grafu…

                24. Co furt máte s tím Chorvatskem s tím začal e luky.
                  Co furt máte s tím Chorvatskem s tím začal e luky. Řešíme tu snad tuhle testovací trasu v čr při teplotě 3 st. Nebo si myslíte že by Kona mohla tomu Jaguaru, nebo Ioniqu konkurovat?

                25. Jen jsem reagoval na predesly koment. Chorvatsko me nezajima.
                  Jen jsem reagoval na predesly koment. Chorvatsko me nezajima. Uz jsem tam byl a nemam potrebu jezdit na stejna mista.

                26. Odpověď na tuto otázku budu znát za 14 dní. Teď se
                  Odpověď na tuto otázku budu znát za 14 dní. Teď se mořím s textem o ID.3 se kterou jsme to jeli toto úterý. Pak dojde na Konu EV 64 KWh a pak si dám asi vánoční svátky 🙂

                27. To jsem zvědav ještě by jste mohl zveřejnit cenu za
                  To jsem zvědav ještě by jste mohl zveřejnit cenu za nabíjení. Myslim ze dost lidi by kvuli cene uprednostnilo i trochu delsi cas na 50 kw nabijeckach.

                28. Jak tak přesně víte co mi vadí a nevadí a kolik toho a
                  Jak tak přesně víte co mi vadí a nevadí a kolik toho a jak daleko najezdím?!
                  Tipni si alespoň.

                  Jinak máte recht, že mi auto slouží výborně!
                  🙂

                29. Ta když by ti vadilo jak se auto chová na 1000 Km trase, tak
                  Ta když by ti vadilo jak se auto chová na 1000 Km trase, tak by sis ho asi nekupoval.

                  Tipuji si , že máš na Koně naježděno už nějakých bratru +- 15 tis. Km? A dál jak 300 Km jedním směrem si s tím nebyl.

                30. Vedle jak ta jedle,
                  jen ty celkové km jsi trefil, protože je

                  Vedle jak ta jedle,
                  jen ty celkové km jsi trefil, protože je mám dole napsané, jinak ne. Těch 300km jeden směr a víc mám asi 5 a okolo 300-400km, skoro každý týden. Tento budou 3.

                  Nejen, že mi to šetří peníze ale i čas oproti dřívějšímu EV.
                  Takto stíhám více zakázek vyřídit a to jsou zase peníze navíc.

                31. Právě, že kona je super na tohle použití mě to nemusíte
                  Právě, že kona je super na tohle použití mě to nemusíte vykládat. Škoda že nemá aspoň 900 kg na kouli.

                32. Tak na kratsi jizdy pouzivam Leaf 1 a Ion. A na delsi pouzivam
                  Tak na kratsi jizdy pouzivam Leaf 1 a Ion. A na delsi pouzivam vhodnejsi auto. Zatim nejdelsi cestu behem dne jsem jel 1300km s Teslou 3. Kdybych musel dal, tak nebyl by problem. Spalovak uz neni treba. Jedina nevyhoda EV je, ze se nevyrabi kombik.

                33. Velmi dobrá otázka, děkuji za ni. Ani já obvykle takto
                  Velmi dobrá otázka, děkuji za ni. Ani já obvykle takto dlouhou trasu nezdolávám jakýmkoliv automobilem. Je to zdlouhavé a fyzicky náročné. S týdenní frekvencí jsem však v době před COVIDem pravidelně zdolával elektromobilem 400 – 800 km denní trasy. A nemylte se, nejsem mezi elektromobilisty výjimka. Přednosti elektromobilů na krátké vzdálenosti (do 200 km) a ve městech jsou veřejnosti známy. A většina řidičů, jak píšete, delší cesty ani nekoná. Pokud jste dočetl můj text do konce, jedná se vlastně o test víceúčelovosti těchto vozidel: „Veřejnou nabíjecí infrastrukturu totiž obvykle potřebovat nebude. Pokud se takový vlastník rozhodne párkrát do roka zdolat právě 1000 km trasu za použití sítě veřejných nabíječek, není dle mého názoru necelých 12 hodin cesty žádný extrém. Ale to ponechám na posouzení lidem, kteří si mohou dovolit koupit vozidlo této značky.“
                  Některými elektromobily se prostě občas delší cesty zdolat přijatelně dají a některými ne. Podle toho jak je výrobci postavili. Nevěřte pohádkám, že si vlastníci kvalitních elektromobilů půjčují na delší cesty spalováky. Proto jsou takovéto testy příhodné, zvláště na webu určeném i elektromobilistům. I my jezdíme lyžovat, třeba do Alp. Nebo v létě na dovolenou k moři.

                34. Právě proto nechápu ten test na 1000 Km. Ten kdo s tím
                  Právě proto nechápu ten test na 1000 Km. Ten kdo s tím jezdí 1000 Km trasy jen občas, tak neřeší jestli bude nabíjet na trase 2, nebo 3 hodiny. Koupí si EV podle jiné priority. A ten kdo dálky jezdí často, tak jednoznačně teslu nic jinýho nemá smysl.
                  Já bych si tedy EV podle času na této trase nevybral.

                  Je to začarovaný kruh, fyzika se současnou technologií nedá okecat. Čím má auto větší baterku tím je obvykle luxusnější a težší a víc bere a tím pádem zase dýl nabíjí, o nákladech nemluvě.

                  Vždyť jste na trase nabíjel 6x jen proto, aby jste udržel nabíjecí rychlost a je možné, že ta baterie dostala na prdel tak, jako při 20 tis. km na AC

                1. Když se podíváte na současné jízdní časy (Ioniq,
                  Když se podíváte na současné jízdní časy (Ioniq, Jaguár), tak věřte a že s ID.3 jsem nebyl o moc rychlejší, nebo pomalejší. Zbytek je o nabíjení a spotřebě.

    1. Konu uznávám, je dobrá, ale jsme 4 a manželce se líbí
      Konu uznávám, je dobrá, ale jsme 4 a manželce se líbí víc Tesla, navíc tam vidí do budoucna potenciál Autopilota, cena podobná (Konu prodraží povinný servis), nabíjet budeme většinou doma. Konu jdeme projet příští týden, prodejce to umožní.

      1. Nejsem si jist, že by Kona byla pro 4 malá.
        Tak toho

        Nejsem si jist, že by Kona byla pro 4 malá.
        Tak toho autopilota bych chtěl nejmíň ze všech vychytávak co auta mají. Jinak Kona má slušný adaptivní tempomat a fakt funguje velice dobře a většinu jízd jedu na něj. Jsou ale věci které nezvládá ale to ani M3.
        S tím servisem bych byl opatrný, poruchovost Tesel je všeobecně známá a doba oprav také, naopak servis u Kony není tak drahý jak se různě píše.
        Někdo říkal, že výměna chladící kapaliny stojí desetitisíce a já se na to ptal přímo v servisu a bylo mi řečeno, že to běžně dělají po 30 tisících km a nestojí to víc jak jeden tisíc Kč.
        Mám ji jen 4 mešíce ale za chvíli půjdu na první garančku po 15 tisícíh, tak vám řeknu kolik mne to stálo.

        Dnes jsme měl cestu 300km, mlha a občas náledí,teplota venku 0-4 st.C, topím na 21,5 st.C, jedu v režimu comfort nebo eko a spotřeba byla 16,4 kWh/100km. Bez nabíjení v zimě zvládnete víc jak 300km a v létě přes 400km, někteří i 520km (to já ne, neumím jezdit pomalu).
        🙂

        Ale bylo by fajn, kdyby vás někdo v té M3 svezl. V Brně jich je několik a jednoho i znám.

        Ještě, ta nová Kona z Nošovic má předek podobný Tesle.
        🙂

        1. Ano, argumenty máte správné, ovšem někdy vyhrají emoce
          Ano, argumenty máte správné, ovšem někdy vyhrají emoce 🙂
          O poruchovost bych se až tak nebál, budou tu nové kusy z Číny, které zatím dle referencí majitelů vycházejí o dost lépe.
          Někdo tu spočítal, kolik nechá v Hyundai za 5 let za povinný servis – nebyla to malá částka. Dejte pak vědět, jak na servise.
          Autopilota teď nechceme/nekupujeme, to chce ještě čas, na druhou stranu auto plánujeme mít 10let plus.
          M3 potkávám, ale nikoho neznám. Majitele X znám, i Sko bych našel, ale trojku nikdo z mého okolí nemá. Pokud byste mě někoho zkontaktoval, byl bych rád, díky.

          1. Už jsem na to myslel, ale nic raději neslibuji.
            Na mém

            Už jsem na to myslel, ale nic raději neslibuji.
            Na mém srazu by to nebyl problém ale ten je až v květnu.

            Tak mi pošlete na email jméno, místo odkud jste a telefon.
            Zkusím se ho zeptat a taky vám pak napíši kolik mne stál ten servis.
            🙂

          2. To nebyl pětiletý servis na Konu ale na Kiu e-Niro, kde je
            To nebyl pětiletý servis na Konu ale na Kiu e-Niro, kde je právě po 45 tisících výměna chladící kapaliny těžkej ranec.
            Viz ten rezpis: Kia e-Niro
            servisní prohlídky 15 000 km / 12 měsíců = 800,- Kč
            servisní prohlídky 30 000 km / 24 měsíců = 3.000,- Kč
            Servisní prohlídky 45 000 km / 36 měsíců = 26.600,- Kč
            servisní prohlídky 60 000 km / 48 měsíců = 3.100,- Kč
            Servisní prohlídky 75 000 km / 60 měsíců = 800,- Kč
            Servisní prohlídky 90 000 km / 72 měsíců = 28.800,- Kč
            Servisní prohlídky 105 000 km / 84 měsíců = 800,- Kč
            Servisní prohlídky 120 000 km / 96 měsíců = 3.100,- Kč
            Servisní prohlídky 135 000 km /108 měsíců = 26.600,- Kč
            Servisní prohlídky 150 000 km /120 měsíců = 3.100,- Kč

            Hyundai takhle drahý servis nemá a to ani pro nové ročníky od 2020+ (šířila se tu taková fáma)
            Já jsem byl se svojí ještě korejskou Konou na servisu při 45 000,- km v červnu tohoto roku a stál mě 1600,-
            Teď mi zbývají 4tisice do 60 000 km to padne cca do Vánoc, tak pak klidně postnu co mě stála.

                1. Ono to je jednoduché – elektromobil má zatím levnou
                  Ono to je jednoduché – elektromobil má zatím levnou elektriku. Servisy se ukazují stejně drahé jako ekvivalentní spalovák, poruchovost se taky zázrak nestal akorát kvůli pořizovací ceně jsou mnohem dražší pojistky. Takže prostě TCO BEV nižší nejsou a při větším nájezdu je to šul nul, pro menší je dražší..

                2. U ceny elektriny mate jasno, ze je zatim nizka. A u ceny EV
                  U ceny elektriny mate jasno, ze je zatim nizka. A u ceny EV mate take jasno. Navzdy vysoka. Vase prispevky uz ani neni treba cist. Predem vim, co tam pisete. Teda zatim. Za rok/dva budete asi psat s nadsenim, jak jste si poridil EV.

                3. No je možné a dokonce velmi pravděpodobné, že do dvou let
                  No je možné a dokonce velmi pravděpodobné, že do dvou let si elektromobil domů pořídím – ale je třeba počítat s tím, že jeho provozní a existenční náklady budou vyšší, než toho, co mám dneska.
                  Mimochodem to, co mám dneska likvidovat ani prodávat nebudu, jen je mi líto to trápit krátkými cestami a ježděním v zimním marastu – prostě veterán čekatel. mimochodem první podmínka, abych začal uvažovat o BEV je, že bych musel zase začít trochu jezdit…zatím mám letos cca 5000 km/rok – na to je to zcela zbytečné

                4. S těmi dražšími pojistkami si dovolím nesouhlasit. Za
                  S těmi dražšími pojistkami si dovolím nesouhlasit. Za Ionika platím za celý balíček: Povinné ručení + havárka + živelné pohromy + zcizení + skla + pasažeři + zavazadla + asistence, necelých 16.000 Kč za rok se spoluúčastí 5.000 Kč. Sestra platí za benzínový Hyundai i30 podobnou částku, ale na rozdíl od ní mne vyjde servisní interval jen 1.500 Kč.

                5. Tak já platím za Lexus GS 18.000 ročně, taky komplet vše
                  Tak já platím za Lexus GS 18.000 ročně, taky komplet vše i skla a spouúčast 5 proc. Jak je starý ten Ioniq, abych si udělal představu?

                  jinak, odhaduji, že např. u nové Kony za cca. 900 tis. bude pojistka dražší.

                6. 4 roky a cena té pojistky na korunu přesně je to 15.056
                  4 roky a cena té pojistky na korunu přesně je to 15.056 CZK/rok, sekl jsem se téměř o 1.000 CZK

                7. Na uvedené vozidlo mi to přijde celkem dost, pokud máte
                  Na uvedené vozidlo mi to přijde celkem dost, pokud máte bezeškodní hodnocení a bonusy 50%.

                8. 10 let jsem používal jen služební vozy. I když jsem byl
                  10 let jsem používal jen služební vozy. I když jsem byl vcelku vzorný řidič, žádné bonusy uplatnit u pojišťoven nemohu…

                9. Elektrické auto je dražší a proto i dražší pojistka Vy
                  Elektrické auto je dražší a proto i dražší pojistka Vy máte ojetého na cenu cca 500 tis. vác Vám pojištovna nevyplatí.
                  Vaše sestra má auto za podobnou cenu ,ale pravděpodobně nové.
                  Snad tedy naplatí 15 tis za 4 letou I30 v ceně 250 tis. 🙂

                  Pokud by jste měl Ioniqa nového pojištěného na milion tak by jste platil 20-24 tis. je to fikne.

                  Jsem zvědav jak vysoké pojistky budou na Eniaqa protože Škodovka má kvůli levnějším dílům a opravám obecně levnější pojistky. Za nové Citigo v podobné ceně jako Váš ojetý Ioniq platím 9300 Kč za Full tj.PR, Hav. skla bez omezení ceny (přední je vytápěné), pojištení kol a pneu +3 GAP. tj. pojistka na plnou cenu vozidla.

                  Počítám že při stejné ceně vozu by elektrická škodovka mohla být ročně až o 10 tis. levnější na pojistku ,než KIA, Hyundai a to už není málo peněz . Více než dostatečně to pokryje vyšší spotřebu.

                10. Za 3 roky starou i30 v kombíku s najetýma 22.000 km… To je
                  Za 3 roky starou i30 v kombíku s najetýma 22.000 km… To je největší legrace, když jsem IONIQa kupoval za necelých 500.000 CZK tak kolem stály v bazaru dieselové i30 kombi, o rok mladší a s cenami těsně pod 400.000 CZK. To mi ten ojetý Ioniq pak už vůbec nepřipadal drahý 🙂

                11. Tak já myslím že nových vozů a zánovních není u
                  Tak já myslím že nových vozů a zánovních není u elektromobilu až tak problém v ceně , ale v užitných vlastnostech. Sice lidi nechápou že EV je výrazně bude omezovat na trasách nad hodnotou dojezdu, ale to jim nevysvětlíte, že to je třeba dávat každý den do zásuvky.

                12. Obávám se, že můj zánovní Ioniq 28 kWh z roku 2016, se
                  Obávám se, že můj zánovní Ioniq 28 kWh z roku 2016, se stále platnou fabrickou zárukou, byl mnohem lepší koupě v mnoha technických a uživatelských parametrech, než vámi zmíněné neobjednatelné CITIGOe iV. Jako soukromá osoba nemám nárok na dotace, ani fleetové slevy. Pro potřeby jediného rodinného a pracovního vozidla je malinké a pomalu nabíjející CITIGOe iV bez tepelného managementu baterie, absolutně mimo můj výběr. Navíc se toto vozidlo už dá skutečně sehnat jen z druhé ruky.

                13. Teď nechápu souvislost srovnávat jetého Ioniqa s novým
                  Teď nechápu souvislost srovnávat jetého Ioniqa s novým Citigem. Já to srovnával z hlediska pojistky při podobné tržní ceně.

                  Ioniq je dobré auto, myslím v ojetinách 3-4 roky nejlepší koupě. Ty auta jsou přece na tolik rozdílná že se srovnávat nedají a záleží na požadavcích kupujícího.

                  pokud budete jezdit po dálnici krátké trasy a potřebujete vozi až 5 lidi + nějaký i když podprůměrný kufr je Ioniq jednoznačný.

                  Pro druhé auto do rodiny takového otloukánka kde jezdí z 95% jen jeden dospělý člověk a max 2 děti tak je zase Cigigo lepší.

              1. Ano, musím výjimečně souhlasit i s běžcem 42, že je to
                Ano, musím výjimečně souhlasit i s běžcem 42, že je to zcela nesmyslná cena za servis a ano odpadají tím argumenty pro lacinost servisu EV. Naštěstí si to prozatím vymyslela jen KIA. Jen se trochu obávám, že budou mít časem ostatní výrobci podobnou snahu. Teď nás obírají na prodejní ceně, časem si to vyberou na servisu. Podobně jak je to teď u spalováků..

                O Koně šly zvěsti, že si tu výměnu kapaliny nechá zaplatit taky, ale už to bylo vyvráceno.

                1. To si nedovolí. Tedy pokud Tesla nezmění strategii, že
                  To si nedovolí. Tedy pokud Tesla nezmění strategii, že servisní prohlídky jsou nepovinné.

  7. OT: Pěkný testík, jako obvykle 😉 Ale dotaz, hledám
    OT: Pěkný testík, jako obvykle 😉 Ale dotaz, hledám dobrovolníka z Brna a okolí, který by byl ochoten udělat mě krátkou předváděcí jízdu v Tesle Model 3. V této době totiž ani Vídeň, ani Praha předváděčky nedělá. Rozhodujeme se s manželkou mezi M3 a Konou, děkuji.

Napsat komentář