TEST: Peugeot e-208 – elektromobil pro každodenní použití

Renault Zoe válcuje žebříčky prodeje elektromobilů a konkurenční PSA už se na to nemůže dál dívat. Do ringu přijíždí Peugeot e-208. Jaký je?

Peugeot e-208 se nám v testu pochlubil průměrnou spotřebou 16,6 kWh/100 km, ale už při mírně agresivnější nebo rychlejší jízdě není problém sáhnout si na 20 kWh/100 km a víc.
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Peugeot e-208 už je nějakou dobu v prodeji také na českém trhu a my jsme se mu konečně podívali na zoubek. Konkrétně „sportovní“ verzi GT, jejíž akční cena startuje na 875 000 Kč.

Ostré tvary karoserie auta by měly evokovat drsný a nekompromisní styl. Pro někoho jde o atraktivní design, pro jiného už přehnaný kýč – to ať si každý rozhodne sám.

Elektromobil Peugeot e-208

Líbivost designu elektromobilu Peugeot e-208 nechť každý posoudí podle vlastních chutí.
foto: Hybrid.cz

Prvotní pocit z usednutí do elektromobilu Peugeot e-208 byl výrazně odlišný, než v případě nového Renaultu Zoe. Zatímco Zoe vás doslova obejme a vyšle na pohodovou, bezstarostnou a přesto zábavnou cestu do cíle, v e-208ce si musíte sedadlo řidiče vybojovat.

Zvyknout si na tohle auto prostě chvíli trvá. Stejně tak i najít si tu správnou polohu na sedadle. Není to „vítací“ auto a bude po vás vyžadovat jisté úsilí.

Pro fanoušky malých, ostrě se tvářících aut není elektromobil Peugeot e-208 špatná volba.

Pro fanoušky malých, ostrě se tvářících aut není elektromobil Peugeot e-208 špatná volba.
foto: Hybrid.cz

Elektromobil Peugeot e-208 je postaven na modulární platformě e-CMP, která je od začátku připravena pro elektromobilitu. Díky tomu zástavba 50kWh baterie (45kWh využitelných) a 100kW elektromotoru (260 Nm) neubrala z prostornosti kabiny ani zavazadelníku.

Už asi tušíte, že 50kWh baterie s využitelnými cca 45 kWh nebude žádné terno. A tušíte správně. Na více než 1300 km, z toho asi 300 km na dálnicích, jsme dosáhli průměrné spotřeby 16,6 kWh/100 km. S takovou je reálný dojezd kolem 270 km na jedno nabití. Oficiální WLTP hodnota dojezdu přitom činí 340 km. Žádná sláva to tedy není, ale jezdit se s tím už docela dobře dá.

V zavazadelníku je prostor pro 309 litrů nákladu.

V zavazadelníku je prostor pro 309 litrů nákladu.
foto: Hybrid.cz

Ve srovnání s nejnovější konkurencí je ale tenhle stále zamračený drsňák, i vzhledem ke své cenovce, přeci jen mírně pozadu. Situaci zachraňuje nabíjení, resp. standardní 11kW třífázová palubní nabíječka a zejména opravdu libový nabíjecí kabel, který jsme k autu dostali.

Ten si automaticky dokázal najít vhodný proud od 6 A až do 32 A podle zásuvky a k dispozici měl i jednoduše vyměnitelné koncovky. Podle informací z Peugeotu už se ale bohužel tento adaptér k autům, kvůli problémům dodavatele, nedodává. Velká škoda!

Jako většina elektromobilů, i Peugeot e-208 nabízí několik zbytečných jízdních módů jako je Eco, Sport a Normal. K ničemu!

Jako většina elektromobilů, i Peugeot e-208 nabízí několik zbytečných jízdních módů jako je Eco, Sport a Normal. K ničemu! Sportovní mód je navíc u e-208ky úplně nezvládnutý a bude vám auto trhat zpod rukou.
foto: Hybrid.cz

Rychlonabíjení zvládá Peugeot e-208 nabíjecím výkonem až 100 kW skrze standardní evropskou zásuvku CCS – Type 2. Baterie má velkorysou, ale v oboru už víceméně standardní záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Na „zbytek auta“ je záruka pět let.

Vytápění je řešeno tepelným čerpadlem (400 V/3 kW) a elektrickým ohřívačem (400 V/5 kW). Standardní výbavou jsou LED přední i zadní světlomety. Pouze verze e-GT nabízí LED dotykové osvětlení interiéru vpředu i vzadu, LED osvětlení kosmetických zrcátek a LED osvětlení prostoru pro nohy vpředu.

Kde Peugeot e-208 září, to je standardní výbava.

Kde Peugeot e-208 září, to je bohatá standardní výbava.
foto: Hybrid.cz

Jakmile se s autem sžijete, což mně chvíli trvalo, nabídne vám slušnou porci zábavného jezdění. Hodně dobře sedí, i díky hmotnosti 1530 kg (350 kg jen baterie). Maximálka na 150 km/h si samozřejmě vybírá svou daň ve spotřebě. A trochu horší je to i s hlukem od podvozku, který je patrný hlavně na dálnicích.

Interiér, zejména prostor řidiče, je na nás až moc devadesátkové retro.

Interiér, zejména prostor řidiče, je na nás až moc devadesátkové retro.
foto: Hybrid.cz

Cena elektromobilu Peugeot e-208 s 50kWh baterií a výkonem 100 kW/260 Nm je v ceníku „běžně“ 870 000 Kč za verzi e-Allure, akční cena je 810 000 Kč. Verze e-GT stojí 935 000 Kč, resp. akčních 875 000 Kč. Pro srovnání, benzinová verze 1.2 Puretech 130 začíná na 560 000 Kč (všechny ceny s DPH).

vlastní

193 komentářů u “TEST: Peugeot e-208 – elektromobil pro každodenní použití”

  1. To je vtipný jak tu někdo přepočítává cenu u EV.
    To je vtipný jak tu někdo přepočítává cenu u EV. Spalovákem bych nejezdil ani kdybych ho měl za půlku. Rozdíl předváděcí Golf TSi a E-golf v záruce byl u mě 130t Kč. Ted jezdím skoro 2 roky, každý rok jsem ušetřil cca 50.000 Kč na palivu a cca 10-15t Kč za servis. Takže už mám rozdíl ceny zaplacený a baterie je stále v záruce a žádný pokles kapacity nepozoruji, ta to auto přežije. E-golfa jen nabíjím a jezdím, servisovat není prakticky co.

    1. Tak pokud jsou to cca. stejná auta a rozdíl je 130 tisíc a
      Tak pokud jsou to cca. stejná auta a rozdíl je 130 tisíc a nevadí vám omezení EV, tak to pro vás dává smysl, to chápu. Ale když spalovcaí městské auto (P208) stojí kolem 400 tisíc a EV P308 stojí přes 800, tak to už smysl nedává.

      Takže ano, vám může EV ve vašem konkrétním případě smysl dávat, ale zdaleka to není pravidlem, spíš naopak.

      1. Je tam rozdím při srovnatelné motorizaci a automatu 300
        Je tam rozdím při srovnatelné motorizaci a automatu 300 tis. a to je docela dost ,ale už to je rozumná částka, která se za život vozu může zaplatit teoreticky.

        Ale dobrá zpráva je že EV jsou a mají už dobrý parametry už se zde diskutuje jen o ceně. Omezení dané zástavbou elektropohonu jsou minimální, dojezd už dneska nikdo neřeší, naopak nemusíte k benzince.

        Před lety byl k mání MIEV za 990 000 Kč auto a paramety vozu co stojí 200 000 Kč s hrozným dojezdem a to byla úplně mimo.

        Chtělo by to dát daň na PHM 2x tak velkou pak už by ty EV měli smysl větší …

  2. Přečte si dnešní přílohu k blesku „ekektromobil“a
    Přečte si dnešní přílohu k blesku „ekektromobil“a hlavně tu pasáž, kde v Norsku v místech s velkým počtem elektroaut zvýšila cena na 10 Kč za min. Což je 600 Kč na hodinu a nato auto ujede 150 km . To nás v budoucnu
    čeká velmi draha elektřina. Proto se do toho vkládají vyrobci elektřiny.

      1. Nejde o cenu ale o proces úpravy cen na základě poptávky a
        Nejde o cenu ale o proces úpravy cen na základě poptávky a v momentě kdy nemáte konkurenční nabídku tak budete muset platit, nic jiného vám nezbyde. Ta počáteční investice je závratné a ceny ojetých vozů půjde prudce dolů. No akce poptavky a nabídky.

        1. Tjn, v norsku do toho slapou tak, ze jim roste pocet
          Tjn, v norsku do toho slapou tak, ze jim roste pocet elektromobilu silenym tempem, a infrastruktura tomu pak misty nestiha. EU planuje rust poctu elektromobilu mnohonasobne pomalejsim tempem, takze bych se takovych excesu z nedostatku casu uplne nebal…

        1. Tak vas musim jako elektrikare poucit, ze tam jednotka Mwh
          Tak vas musim jako elektrikare poucit, ze tam jednotka Mwh vubec nepatri. Dokonce ani MW, ale pripojka se porizuje podle jistice v A, jako Ampery. Kdyz uz tady vykrikujete jak jste uzasne vzdelany ohledne elektromobility, tak byste mel takove malickosti mit pod kontrolou. Jinak vypadate dost hloupe.

        1. V článku je uvedeno 560 tis. za benzínovou verzi , máte
          V článku je uvedeno 560 tis. za benzínovou verzi , máte pravdu je to dost, ale co když to máte na firmu , dají Vám slevu, za život vozu ve firmě během 5 let 100% ušetříte 200 tis na palivu a servisu, jezdí to velice pěkně. Osobně bych to jezdil raději než třeba vybavenou oktávku v naftě s DSG.

          Když by nebyla korona tak na to na firmu dostanete 1/3 ceny dotaci a dokonce ji dostanete i dnes pokud by jste stihl podat žádost do léta.

          Za mě to uplný nesmysl pro určité lidí není ,ale chápu že někoho kdo má sotva na ojeté auto to je jako olej do ohně.

        2. Máte pravdu a je to jsně vidět na prodejích, hlavně u
          Máte pravdu a je to jsně vidět na prodejích, hlavně u nás, kde EV není nijak moc preferován dotacemi nebo zvýhodněními. Jiná situace je tam, kde se na část elektroauta zájemci složí ostatní daňoví poplatníci, tam už se EV prodávají o něco lépe.

          Ale i tak, většina majitelů EV vám řekne, že o úspoře na provoz to primárně není. Ono, popravdě, o úspore ani moc nemůže být řeč při ceně EV. Jistě, najdou se aplikace, kde se EV i finančně vyplatí, ale rozhodně to nebude průměrný uživatel, který má zájem o městské auto typu P208.

            1. No vidíte. Takže není potřeba EV nijak podporovat, že?
              No vidíte. Takže není potřeba EV nijak podporovat, že? Protože když ve Švýcarsku se dokáže prosadit EV bez dotací, tak to znamená, že to jde a lidi se pro to dobrovolně rozhodli. Tak nevidím důvod (nikde) to prosazovat násilím a tím, že se všichni budeme zájemcům na jejich EV skládat. Co myslíte? 🙂

                1. Aneb jako ve vtipu ze socialismu.
                  A: Máte u vás svobodný

                  Aneb jako ve vtipu ze socialismu.

                  A: Máte u vás svobodný tisk ?
                  B: Máme samý svobodný tisk. Ten nesvobodný jsme už dávno zakázali.

                2. Ještěže to zatím u nás takto nní, díky bohu. Protože
                  Ještěže to zatím u nás takto nní, díky bohu. Protože jinak by drtivá většina lidá na auto nedosáhla.

                  V tom Švýcarsku jsou nějak ty spalováky brutálně zdaněné nebo znevýhodněné nebo některé dokonce zakázané?

                3. Svycari proste chteji narozdil od Cechu lepsi vzduch a lepsi
                  Svycari proste chteji narozdil od Cechu lepsi vzduch a lepsi auta.

                4. No tak vidíte… je to jejich svobodné rozhodnutí, nikdo
                  No tak vidíte… je to jejich svobodné rozhodnutí, nikdo jim to nemusel nutit. Takže jak jsem psal, jde to i bez donucování 🙂

                5. Kdyz se vec vyviji spravnym smerem, neni duvod zasahovat. To
                  Kdyz se vec vyviji spravnym smerem, neni duvod zasahovat. To plati vseobecne. Ale kdyz se neco nevyviji spravnym smerem, je treba ridit. Zda dotace nebo restrikce je jedno. Hlavni je nastavit pozadovany smer.

                6. Na příkladu toho Švýcarska je jasně vidět, že žádné
                  Na příkladu toho Švýcarska je jasně vidět, že žádné zásahy nejsou potřeba. To je prostě fakt, který nelze okecat 🙂

                7. Na prikladu Svycarska je jasne videt, ze tam ma zdravi vetsi
                  Na prikladu Svycarska je jasne videt, ze tam ma zdravi vetsi hodnotu, nez v Cezku.

                8. To nic nemění na tom, co jsem napsal. Že totiž nejsou
                  To nic nemění na tom, co jsem napsal. Že totiž nejsou potřeba žádně dotace ani zásahy a že té elektrifikace dopravy lze dosáhnout i nenásilnou cestou svobodné volby, to je vše.

                9. Je to stejne jako s nosenim rousek. Nekdo to dela dobrovolne a
                  Je to stejne jako s nosenim rousek. Nekdo to dela dobrovolne a dusledne a nekdo se brani zuby nehty. Tam je pak potreba nejakeho vychovneho opatreni. Zda obuskem pres zada jako v Asii, nebo jen pokutou ci domluvou, je pak na mistnich uradech. Kazdy jinak.

                10. Určitě. Každý na to musí přijít sám, že je EV
                  Určitě. Každý na to musí přijít sám, že je EV výhodnější. Někomu to bude trvat 5 let, natvrdlejším 10 let. Není to tak dávno co se objevily první placaté televize. Byly strašně drahé a diskuze na fórech byly stejné jako tady. Já jsem lidi přesvědčoval ať už ty CRT skleněnky nekupují, že to končí. Nevěřili. A máte dnes někdo ještě CRT televizi? Nebo monitor? S auty to dopadne stejně.

                11. Ano, naprosto souhlasím. Ale ty placaté TV nikdo násilím
                  Ano, naprosto souhlasím. Ale ty placaté TV nikdo násilím netlačil. Byla to lepší technologie a prosadila se sama, žádně dotace na to nebylo potřeba. Stejně jako v tom Švýcarsku s EV. To je správná cesta.

                  Dnes kdybych kupoval nové auto v ceně kolem 600-800 tisíc, tak bych zvážil, jestli pro noje potřeby není vhodné EV v podobné ceně. Ale zatím to tak nevypadá, možná později. A v ojetinách je situace ještě horší. No a právě ojetiny kupuje u náz nejvíc lidí.

                12. Ani do EV nikdo nikoho násilím netlačí. Absence dotací u
                  Ani do EV nikdo nikoho násilím netlačí. Absence dotací u nás způsobí, že budeme za Evropou opoždění. Ojetin EV bude časem taky dost.

                13. Cituji, viz výše :
                  „Lepsi je omezit spalovaky, zvysit

                  Cituji, viz výše :
                  „Lepsi je omezit spalovaky, zvysit spotrebni dan a nakonec spalovaky zakazat. To je nejvhodnejsi strategie.“

                  Snahy zakazovat a tlačit by tu byly.

                14. No z hlediska ekologie by to bylo nejlepší ale zatím to
                  No z hlediska ekologie by to bylo nejlepší ale zatím to nikdo nedělá. Bude to podobné jako u těch televizí. Po snížení poptávky začnou výrobci omezovat výrobu spalováků a nakonec ji sami ukončí. Pak budou deset let dojíždět ojetiny. Teprve potom jim možná budou odebrány značky z důvodů emisí.

                15. Nástup plochých televizí přijal trh výrazně rychleji
                  Nástup plochých televizí přijal trh výrazně rychleji než samy výrobci očekávali (vzpomeňte si na výrobu CRT Philips v Hranicích na Moravě). Ono totiž ploché televize kromě „módy“ přinesli i to co se CRT nebylo možné. Zatímco běžné CRT končili na úhlopříčce 32″ a dalo se koupit ještě 36″, tak LCD a plazmy byly běžné 42″ a více. Takže trh se pohnul rychleji než všichni včetně výrobců čekali, protože nové televize opravdu přinášeli něco skutečně nového. I já jsem zvažoval pořízení projekturu na domácí kino a po pořízení plazmy 50″ mě to přešlo.

                  Naopak elektomobily se šíří pomaleji než všichni čekali, protože jejich uživatelům nepřinášejí více ale méně. Tak prosté to je. Až na okrajové případy a „early adopters“ je nikdo nechce, z čehož plynou jejich prodeje. Až přinesou nějaké výhody většině majitelů, tak se trh přehoupne a začnou se masivně prodávat.

                16. Přesně tak. A nebo se do toho opře nějaký fanatik (a že
                  Přesně tak. A nebo se do toho opře nějaký fanatik (a že i tady jich je) a bude je tlačit nasilu stylem „vždy%t my přece nejlépe víme, co je pro vás dobé“, takový ten mesiáš, co chce jenom vaše dobro. Tak pak pozor na to, aby nám do dobro nevzal nadobro 🙂

                17. Jj. všichni chtějí vaše dobro. Nenechte si ho vzít ! 🙂
                  Jj. všichni chtějí vaše dobro. Nenechte si ho vzít ! 🙂

                18. Ale ono jde o vaše dobro. Pokud chce lidstvo přežít tak
                  Ale ono jde o vaše dobro. Pokud chce lidstvo přežít tak čmoudy musí pryč. Takže máme volbu kůň, velbloud nebo EV. To poslední se mi zdá nejpohodlnější. Mě osobně to nijak neomezuje, 99% jezdím po městě a nabíjím doma takže ušetřím čas jezdit k benzince. Když občas jedu dál tak nucené občerstvení u nabíječky se dá vydržet.
                  Ještě k těm televizím: Předpověděl jsem, že plazma je slepá ulička, to je takový hybrid. Nevěřili mi a nadávali. A vidíte, už skončila.

                19. To je v pořádku, že vám EV vyhovuje a koupil jste si jej
                  To je v pořádku, že vám EV vyhovuje a koupil jste si jej dobrovolně a proto, že jste chtěl. Ano, to je správný přístup a tak by to mělo být.

                20. Plazmy skončily kvůli:
                  1) Marketingu. Samsungu se povedlo

                  Plazmy skončily kvůli:

                  1) Marketingu. Samsungu se povedlo přesvědčit masy, že Plazmy jsou „žravé“, přestože průměrná spotřeba byla jen cca 10% nad stejně velkou a starou LCD televizí.
                  2) Nemožnosti vyrobit 4K Plazmu rozumných rozměrů. Pixel na Plazmě je 3D objekt, který prostě nelze zmenšit pod určitou mez.

                  Vzhledem k tomu, že jsem pár Plazem navrhoval (jako jeden člen z týmu) a některých mých dílů bylo vyrobeno i ke 2 000 000 kusů, tak o Plazmách a LCD televizích něco vím.

                21. Mame tady druheho Trumpetu. Chudakovi take ublizovali, same
                  Mame tady druheho Trumpetu. Chudakovi take ublizovali, same spiknuti. Ale jinak vyhral.

                22. Jo, navrhoval jsem televize „jen“ 9 let, tak o tom určitě
                  Jo, navrhoval jsem televize „jen“ 9 let, tak o tom určitě vím zcela kulové.

                23. To vam verim. Jen jsem se pozastavil nad tim duvodem zaniku
                  To vam verim. Jen jsem se pozastavil nad tim duvodem zaniku plasmy. Byla stejne dobra jako LCD, ale zly Samsung a marketing.

                24. Tak že často vyhraje marketing a ne technické parametry už
                  Tak že často vyhraje marketing a ne technické parametry už víme minimálně od rozšíření VHS kazety, že ? Kontrast, dynamická ostrost obrazu, pozorovací úhly, atd. měla plazma lepší (ve své době). Vývoj se nezastavil, takže dnešní LCD jsou lepší než tehdejší Plazmy, ale nebýt marketingu tak Plazmy skončily až tak o 5 let déle s nástupem 4K.

                  On jaksi Panasonic, který tlačil Plazmy ze všech nejvíc je výrazně menší než Samsung a navíc je konzevativnější. Např. požadoval aby televize když už náhodou chytne, tak musí zůstat stát a zmenšit tak šanci, že při tom zapálí byt. To znamenalo, že hlavní díly musely být kovové, což znamenalo větší cenu. Samsungu to bylo jedno, ten vyrobil televizi celou z plastu. A takových věcí bylo více.

                25. Existovaly i kalkulacky s VFD. Asi neco podobneho jako plasma.
                  Existovaly i kalkulacky s VFD. Asi neco podobneho jako plasma. Mel jsem programovatelnou kalkulacku TI 54 nebo nejak tak z roku 1977. Kterej hajzl to zlikvidoval?

                26. Ano, tohle není těžké uhodnout 🙂
                  Ano, tohle není těžké uhodnout 🙂

                27. Souhlasím s bodem 2. Ale ta spotřeba je o dost vyšší než
                  Souhlasím s bodem 2. Ale ta spotřeba je o dost vyšší než 10%. Můj nájemník má plazmu a těším se až mu shoří. Elektřinu má paušálně v nájmu a já vidím na monitoringu domu, že co mu ta plazma sežere za měsíc tak na to bych dojel autem do Prahy.

                28. Věřte tomu, dělali jsme testy porovnání s konkurencí.
                  Věřte tomu, dělali jsme testy porovnání s konkurencí. Důležité je to porovnání se stejným rokem.

                  A jedná se o průměr (existuje na to normované video délky asi 10 minut) z celého vysílání. Plazma má totiž odběr dle právě zobrazovaného obrazu. Tedy u nočního hororu má spotřebu malou, u ledního hokeje velkou a v průměru cca 10% nad stejně velkou a starou LCD televizí.

                29. Ano, porovnání se stejným rokem. Jenomže já mám LED LCD
                  Ano, porovnání se stejným rokem. Jenomže já mám LED LCD se spotřebou 40W a nájemníkova stará plazma žere přes 200W. Dívá se na všechny hokeje a nešetří jasem. Za měsíc sežere 30 kWh a na to bych ujel 200km. Naštěstí mám soláry tak mě to vadí jenom v zimě.

                30. To je takový problém zvýšit mu ten paušál za elektřinu
                  To je takový problém zvýšit mu ten paušál za elektřinu k 1.1.2021?

                31. Není to problém ale je to hodný člověk a já jsem
                  Není to problém ale je to hodný člověk a já jsem dobrák. Vůbec nemůžu říct kolik platí nájem, to byste se ke mě všichni nahrnuli. :-))

                32. 1*
                  Určitě nebude problém mu koupit na vánoce úspornou led

                  1*
                  Určitě nebude problém mu koupit na vánoce úspornou led televizi?

                33. O tom už jsem taky přemýšlel ale vzhledem k tomu, že mi
                  O tom už jsem taky přemýšlel ale vzhledem k tomu, že mi to vadí jenom ty tři měsíce když nesvítí slunce tak by ta návratnost byla dlouhá. Takže čekám až mu to shoří samo. Těšil jsem se, že to vyhodí s přechodem na DVB-T2 ale on si koupil settopbox:-))

                34. Tak pokud má Panasonic, tak budete čekat dlouho. Tam byla
                  Tak pokud má Panasonic, tak budete čekat dlouho. Tam byla plánovaná životnosti 100 000 hodin provozu a 20-30 let stáří 😉

                35. Tak mu tam poslete kratky impuls, treba 400V a
                  Tak mu tam poslete kratky impuls, treba 400V a fertig.
                  edit.
                  Mozna ze vam Jimmy poradi kde je Achilova pata te plasmy.

                36. Jednoho dne prijde automobilovy listopad a lidi spalovaky
                  Jednoho dne prijde automobilovy listopad a lidi spalovaky vycinkaji. Bohuzel stare struktury budou dozivat dlouha leta az nakonec zcela vymrou. Presto tady budou jeste dlouho smrdet a zneprijemnovat lidem zivot, stejne jako bolsevici.

                37. Jo, jo, elektrofanatik se nezapře 🙂
                  Já tomu věřím, že

                  Jo, jo, elektrofanatik se nezapře 🙂
                  Já tomu věřím, že bude doba, kdy budou jezdit samá EV, nebo převážně EV, to je v pořádku a je to vývoj. Ve Švýrarsku dříve, v Německu později a u nás ještě posději. I to je v pořádku a i to je vývoj odpovídající naší ekonomické situaci.

                  Jen bolševik (nebo člověk s myšlením blízkým bolševikovi) chce jiným lidem pořád něco nařizovat, přikazovat, zakazovat, řídit, dotovat…

                38. Vite kolik valek a cachru ve svete je diky spalovakum, ktere
                  Vite kolik valek a cachru ve svete je diky spalovakum, ktere zerou ropu a zivi ty ropne gangy? Jsou to uplne stejny smejdi, kteri drzi svet za krk jako bolsevici a oblbuji lidi jak je to pro ne vyhodne. Az bude prechod na EV dokoncen, bude mobilita levnejsi nez ten smradlavy spalovak. Jenomze ted je nutne nechat lidi jasat nad dobrem ktere ta ropna mafie lidu dava. Cim dele ten prechod bude trvat, tim drazsi bude.

                39. Možnost to je. Nabídnu vám jinou – otroci na pokraji bídy
                  Možnost to je. Nabídnu vám jinou – otroci na pokraji bídy se vzepřou a komunisty, marxisty, ekologisty a islamisty pověsí.

                40. Jo, az to v rusku praskne, to bude mrtvych. Nechcete si tam
                  Jo, az to v rusku praskne, to bude mrtvych. Nechcete si tam zajet?

                41. Myslíte fanatismus ve stylu dotace z EU?
                  Na to je jen jedno

                  Myslíte fanatismus ve stylu dotace z EU?
                  Na to je jen jedno řešení…

                42. Právě, že dělá. A díky tomu se už spalováky téměž
                  Právě, že dělá. A díky tomu se už spalováky téměž neprodávají (snad jen PHEV…) a tak jezdí třeba v Norsku více čistých EV než spalováků. Prostě koupit si stejného fosilního Golfa přijde dráž než eGolf. A když uvážíte další omezení, že musíte nechat fosila na odstavném parkovišti na kraji města a do centra je třeba na koloběžce… Praha už o psala o mýtném pro spalováky, ale u nás vše dlouho trvá…

                43. Omyl, udělali to v Holadsku. Výsledek? Lidé si nechali
                  Omyl, udělali to v Holadsku. Výsledek? Lidé si nechali staré auta a zpomalila obměna vozového parku.nova octavia v takladu 800 tis.
                  No a zkusit to tvrde mají strach i tam.ono to souvisí s ekonomikou a tam dobre předsevzetí jdou bokem. Je třeba voliče nenasrat. A to je Holandsko plocha zeme, rakze i moped stačí na dojíždění do práce ale v zimě a v dešti je třeba auto. A životní úroveň tam zas tak velká není aby každý dal milion za auto. Mám ex v Německu a není chudá a zase si koupila diesla Audi. Budu ji muset vyčinit :))

                44. Staty ktere nemaji vlastni automobilky, nebo jen slaby
                  Staty ktere nemaji vlastni automobilky, nebo jen slaby autoprumysl budou prvni, ktere zakazou spalovaky. V DE, CR a SK to je jine. Tam ekonomiku zivi auta a lidi jsou zastraseni z nepretrziteho bombardovani apolalyptickych zprav, ze EV je pripravi o chleba. Lidi jsou hejno vyplasenych ptaku a staci zatleskat a bezhlave uleti tam, kam je nekdo chce dostat.

                45. A co analogie k DVB-T a DVB-T2, tam se taky prosadila lepší
                  A co analogie k DVB-T a DVB-T2, tam se taky prosadila lepší technologie? Anebo lidi nadávali, že musí investovat?

                46. To nevím…
                  Ale na příkladu toho Švýcarska je jasně

                  To nevím…
                  Ale na příkladu toho Švýcarska je jasně vidět, že není potřeba EV násilně protlačovat a že uživatel si je zvolí i sám, dobrovolně, pokud pro něj mají význam. Toť vše.

                47. EV nikdy nebylo, není a nebude výhodnější.
                  Přiznejte to.

                  EV nikdy nebylo, není a nebude výhodnější.

                  Přiznejte to. Odkryjte karty a řekněte, že budeme jezdit elektromobily, ale že to znamená velká omezení a že většina auto prostě mít nebude.

                  Protože chceme, aby velbloudí žokejové zase kázali islám ve stanech v poušti.

                  Pak ok, najdete podporu.
                  Předstíráním výhodnosti elektromobilů jen všechny naserete.

                48. Absolutně souhlasím, diky za názor
                  Absolutně souhlasím, diky za názor

                49. Zatim jen ropa siri Alah Akbar. Elektrina jim nic neprinese.
                  Zatim jen ropa siri Alah Akbar. Elektrina jim nic neprinese. To ale nepochopite, protoze jste to necetl ve vasi ucebnici.

                50. No, protoze většina vítáči jsou zelení a mladí
                  No, protoze většina vítáči jsou zelení a mladí sociálně vzdelani, tak až jim tu otevrete hranice a začněte je vítat, tak zapomeňte na EV a podobné vydobytky kapitalismu, to možná budete jezdit na velbloudu :)). Toho se ale já nedoziji, protoze ještě takových 20 let si tu strana vitacu ve volbách ani nehrabne. Minimálně než vymre moje generace. A pak děj se vůle boží.

                51. Jasne, kdo koupi EV je zeleny vitac, ktery napomaha
                  Jasne, kdo koupi EV je zeleny vitac, ktery napomaha hrdlorezum. A vsechny sponzoruje Soros. Samozrejme take propagujeme vakcinu aby vsichni byli ocipovani. Na neco jsem zapomel?

                52. V zásadě správně, jen bych se spíš obával vlivu na
                  V zásadě správně, jen bych se spíš obával vlivu na plodnost…

                  A co se týče toho Sorose, Maďaři zdá se půjdou ruskou cestou.

                53. Klid,to nesouvisí s EV, pouze
                  S řešením migrace, a jak

                  Klid,to nesouvisí s EV, pouze
                  S řešením migrace, a jak vidím a znám sousední kapitalistické země tak to jde pekne do kopru a za 30 let demokratickou volbou získají muslimove většinu a vládu a pak přijde vlada Šaria a vše z toho práva vyplývající. Doporučuji přečíst. Ale jak říkám ,me to ještě mine ale vaše generace si ještě něco užije.

                54. Nemáte pravdu, jsou aplikace, kdy BEV výhodnější je a
                  Nemáte pravdu, jsou aplikace, kdy BEV výhodnější je a bude – např taxíky, rozvážkové služby atd.

                55. Zatim jen ropa pomohla velbloudarum k globalnim akcim. Saudove
                  Zatim jen ropa pomohla velbloudarum k globalnim akcim. Saudove pry financovali IS a Bin Ladin byl z ropy sveho tatika docela bohaty a financoval Taliban. Elektromobilita odstrihne muslmany od penez.

                56. Obávám se, že chytří Saudové, co skutečně něco
                  Obávám se, že chytří Saudové, co skutečně něco ovlivňují mají dobře diversifikované portfolio a na ropě už dávno závislí nejsou

                57. Obavate se spatne. SA musi rozprodavat majetek aby nespadli do
                  Obavate se spatne. SA musi rozprodavat majetek aby nespadli do deficitu a i majetny Saudove musi setrit. Majetku maji dostatek, ale ropa je porad jeste nejvetsi zdroj prijmu.

                58. Tak to jo, když to píšete.. a teď tu o Sněhurce
                  Tak to jo, když to píšete.. a teď tu o Sněhurce

                59. Aladinova lampa by byla stylovejsi. Nebo radeji Zlodej z
                  Aladinova lampa by byla stylovejsi. Nebo radeji Zlodej z Bagdadu?

                60. Čechy nelze srovnávat s daleko bohatšími Švýcary.
                  Čechy nelze srovnávat s daleko bohatšími Švýcary.

                61. Já vím, že ne, jde o princip. Že prostě to jde i bez
                  Já vím, že ne, jde o princip. Že prostě to jde i bez zásahů. Ve Švýcarsku už teď a u nás třeba za pár let, až budou na trhu levnější EV.

                62. Taky je třeba říci, že na ten peugeot průměrný švícar
                  Taky je třeba říci, že na ten peugeot průměrný švícar pracuje 10 měsíců.
                  Kdežto čech 23 měsíců.
                  Ono se potom to auto kupuje daleko jinak.

                63. Ano, jde o princip toho že my nejsme tam kde švýcaři.
                  Ale

                  Ano, jde o princip toho že my nejsme tam kde švýcaři.
                  Ale už to bylo napsáno – tam kde se vyvíjí správně, není potřeba řízení, tam kde ne, ano (a o tom co je správně rozhodují ti nahoře, tím nechci říct že ti nahoře jsou moudří a vidí do budoucnosti).

                  Zkusíme to otočit – to, že to ve Švýcarsku jde bez pobídek a u nás se musí pobízet by také mohlo znamenat že švýcaři jsou an-blok postiženi demencí a proto kupují EV a češi jsou prozřelí vševědi a koupí EV jen s dotací protože jen pak to jaks taks dává smysl ?

                64. No Češi by se myslím úplně prvně chtěli mít jak
                  No Češi by se myslím úplně prvně chtěli mít jak Švýcaři a pak je začne zajímat životní prostředí. To je něco jako závod ve zbrojení mezi USA a bývalým SSSR. SSSR to zrujnovalo a padl vysněný komunismus. Ale to je asi mimo vas.

                65. Skopčácký par.chante, i na Tebe dojde, neboj.
                  Skopčácký par.chante, i na Tebe dojde, neboj.

            2. Pro švýcarskou firmu jsem 21 let pracoval, rakze o Svycarech
              Pro švýcarskou firmu jsem 21 let pracoval, rakze o Svycarech něco vím. Kamarád tam má také EV.jo a k tomu benzom Mercedes a Maserati.
              No pro něj je ten EV TAKOVA hracka.Tam budou možná moji vnuci, když nebudou chtít budovat rovnostarskou a socialistickou společnost. Ale zatím to vypadá ze by chtěli komunismus, pečení holuby přímo do huby.

  3. Při ceně mého spalováku Peugeot 208 a spotřebě 6 litrů
    Při ceně mého spalováku Peugeot 208 a spotřebě 6 litrů a mšstském nájezdu 6000 tis /rok a ceny benzínu 27 Kč vyjde spotřeba 9700 Kč za rok. Pominu servis, ten bude nákladově asi stejný. Když budu jezdit zcela zdarma s elektrikou (cožasi NE), tak rozdíl v ceně je 600 tis. při nákupu. Takže se mi elektro auto oplatí za asi za 62 let.
    tak tomu říkám efektivita. to nemluvím o zůstatkové hodnotě mého spalováku po 7 letech a zůstatkové ceně elektroauta.
    To bych musel být ale velký blázen abych ten spalovák vyměnil.
    Co Vy na to ???

      1. No, ve velkém městě jej asi nutně potřebuji, protože
        No, ve velkém městě jej asi nutně potřebuji, protože dojíždění do práce a za koníčky na kole celý rok nejde, nehledě na to, že je velmi riskatní.
        Ano auto potřebuji ale za rozumnou cenu a ne za cenu nesmyslnou.
        a jelikož mám vystudovanou elektro, tak tomu tak trochu rozumím a dovedu si užitkovost a návratnost elektroauta představit.
        A to vůbec nemluvím o tom, že by potenciénálně 70% obyvatelstva přestoupilo na elektroauta, i když toto je fanatsmagorie v ČR při úrovni životní úrovn.

      1. do 10tis. se nevyplati kupovat auto, 20-30tis. operak, vic
        do 10tis. se nevyplati kupovat auto, 20-30tis. operak, vic vlastni.. ja vybiral jestli kolem 400tis golf diesel nebo 550tis. egolf..pri najezdu 40tis./rok jasna volba.. km za 30hal. doma, za 70hal na cestach, nekdy zdarma+FVE, servis i pojistky rocne 12tis.

          1. ani ne.. denni zaklad je do prace a z prace cca 100km, nekdy
            ani ne.. denni zaklad je do prace a z prace cca 100km, nekdy se povede i 200km a o vikendu tam prihodim nekdy 300km nekdy 600km.. nic stresujiciho 🙂
            Proste uz nepremyslim jestli nekam potrebuju jet nebo nepotrebuju..proste jedu vzdycky..je to radost ;p Smradlave a upatlane benzinky mi fakt nechybi.

                1. Proč by TAXIkář kecal, když to najede?
                  Ta vaše tabulka

                  Proč by TAXIkář kecal, když to najede?
                  Ta vaše tabulka nějak nesedí se zárukymi vozidel…, to by každý měl nárok na výměnu baterie v záruce.

                2. Dnes se počítá životnost auta 5 let a baterie v něm
                  Dnes se počítá životnost auta 5 let a baterie v něm vydrží 8. takže pohoda.

                1. :))))))))
                  Ale jako duchodce má zkušenosti a to na ulici

                  :))))))))
                  Ale jako duchodce má zkušenosti a to na ulici nenajdete :)))))))

                1. Já nemusím nic číst, já jezdím s 10letým elektromobilem
                  Já nemusím nic číst, já jezdím s 10letým elektromobilem s původní baterkou Ty chytráku!

                2. jenekecej a tak si to dej dozápatí místo sponzoringu
                  jenekecej a tak si to dej dozápatí místo sponzoringu čongona raket dbl

                3. Měl jsem to tam prvních 6 let, to už stačilo.
                  Měl jsem to tam prvních 6 let, to už stačilo.

                4. jo a ted mladou generaci láduješ bitkojnem.. a nechystáš
                  jo a ted mladou generaci láduješ bitkojnem.. a nechystáš se už náhodou do mlaskovi rachejtla namarz :))

                5. Elektro ucebnice z roku 1980? Nebo ze ktereho stoleti?
                  Elektro ucebnice z roku 1980? Nebo ze ktereho stoleti? Elektroingenieur baterku musi umet pripojit. Vse ostatni delaji jine profese a vy jste o tom cetl. Fakt srandovni pristup.

                1. Fana operuje s 6000 km/rok, tak se toho drzim. Nemuzu si
                  Fana operuje s 6000 km/rok, tak se toho drzim. Nemuzu si stanovit jine podminky a argumentovat s necim jinym proti jeho tvrzeni.

                2. ten už doargumentoval. prostě nemužeš tady tlačit
                  ten už doargumentoval. prostě nemužeš tady tlačit voplastovaný jetý elka za 300 káček nadšencůn do lux german dízlpopelnic plná nálož za 100 klacků :))

                3. Peugeot 208 neni lux german popelnice, ale frantik socka
                  Peugeot 208 neni lux german popelnice, ale frantik socka popelnice.

                4. taky nebudeš stále vydělávat 100 tis. Měsíčně a pak
                  taky nebudeš stále vydělávat 100 tis. Měsíčně a pak prijde na radu rozum, ve Francii je to vůz většiny a myslím, že jsme vetsi socky než Francouzi.

                5. Kdyz si prectete na co jsem odpovidal, tak zjistite vyznam
                  Kdyz si prectete na co jsem odpovidal, tak zjistite vyznam meho komentare. A hledejte tam trochu hlubsi ironii oproti runnerovi.

        1. Je vidět, že tomu vůbec nerozumíte. Koupit se nechá EV za
          Je vidět, že tomu vůbec nerozumíte. Koupit se nechá EV za 70tKč. Pokud ale chcete dva roky staré, pak za 300 není problém a záruku máte jestě min. 3 roky. Přesně takové jsem měl a jezdil s ním přes 2 roky a nejenom po městě, ale několikrát i 900 km na otočku za den…
          Dnes jezdím již třetím EV a nafták mi doma stojí a co 14 dní dobíjím 12V bateii. Nevím proč potřebujete doEV novou baterii. Ta baterie vydrží déle než celé auto.

                1. Podívejte se níže na příspěvek „Modenaboy“ – už má s
                  Podívejte se níže na příspěvek „Modenaboy“ – už má s IONIQem_28 přes 200kkm a stále plný dojezd 😉

                2. je možný že korejský ioniky 2016 co se chtěli blejsknout
                  je možný že korejský ioniky 2016 co se chtěli blejsknout měli kualitnější batku jak leaf 2015 v rozvodovým řízení a co teprv čínská tesla 2020 že 😉

                3. Přesně tak, dali tam lepší baterie. Dnes už se ale zase
                  Přesně tak, dali tam lepší baterie. Dnes už se ale zase šetří.

                1. O baterkach by meli diskutovat vic chemici nez elektrikari.
                  O baterkach by meli diskutovat vic chemici nez elektrikari. Copak jste se naucil o lithiovych baterkach behem studia pred 45ti lety a behem vasi kariery? Tusim ze jste byl v prodeji aktivni. Tam jste mohl lidi oblbovat.

    1. To je faktor chci to, ekonomicky se to průměrnému člověku
      To je faktor chci to, ekonomicky se to průměrnému člověku s průměrným soukromým nájezdem nevyplatí dnes ani dalších deset let. Nicméně objevuje se ještě jedna proměnná: slušná auta s jednoduchou spolehlivou a kvalitní technikou jsou už dneska ve věku 10 a více let stará a to, co se dneska dělá, už je v porovnání elektromobilu na pováženou (předražené křápy) – protože se to sype, jak na běžící pásu. Momentálně máme v širší rodině dva fatální problémy – motor PSA benzín – fouklo těsnění pod hlavou – olej ve vodě, přehřátí motoru a zkroucení bloku mezi vnitřními válci = bude jiný motor. Závada commnorailu na motoru Ford = komplet vstřikovače a asi i palivové čerpadlo. Obě auta do pěti let věku, nedostávala žádnej extra kouř – zvlášť Ford jezdil v takřka ideálním režimu a tankován převážně v Německu, či Rakousku. Nájezdy cca 100 000 km.

      Ve výsledku, jakmile bude rozumná infrastruktura, tak pro řadu lidí s běžným kompaktem může být elektromobil rozumná volba i s nějak zkousnutelnou cenou (otázka je, jak moc se bude u ojetin podvádět se stavem baterek). Samozřejmě aktivní lidé – kombíkáři, MPV, dodávky, fandové do řízení, tahači přívěsů, převozy sportovního vybavení budou přecházet rozvážněji.

      1. Novy spalovak 208 vyjde na 300 tis.nikdy nejezdim s autem
        Novy spalovak 208 vyjde na 300 tis.nikdy nejezdim s autem starším 5 let. Momentálně ma 208 2 roky starého a Leona zcela nového, takze mam na 5 let vystaráno.a cose týká kvality elektroaut je kapitola sama o sobe. Poslední za vady na ID3 mluví za vše a bude hůř.spalovaky jsou ověřené.mam najeto 2,5mil.km něco o kvalitě aspolehlivosti aut vím.

        1. A na kolika autech jste se vývojově podílel a analyticky
          A na kolika autech jste se vývojově podílel a analyticky řešil jejich validaci a spolehlivost?
          Dneska už nejsou spalováky jako W123, W124, nebo E46, či jiná neudolatelná auta – mimochodem, pokud máte takové zkušenosti s auty a spolehlivostí proč zrovna Peugeot? Profesně: má dost často nepochopitelná a dost problematická technická řešení.

          1. Většinou jsem jezdil ww a škodovky. V najezdu 1,5 mil.km
            Většinou jsem jezdil ww a škodovky. V najezdu 1,5 mil.km pouze 4 závady a žádná vážná.samozrejme pravidelný servis.pegueot proto ze do města je ideální cena kontra užitkovou, rok starý s nájezdech 10 tis.km a zatím nic nechce, krom paliva a vody do ostřikovače.
            Diesla pouze 2 lit, nejlepší motor a nejspolehlivější.za 3-4 roky ho rad prodám bude-li na trhu něco zajímavého mimo elektro. Kdyz ne ,tak klidně si jej nechám 10 let.

              1. No jsem duchodce, do roku diky sportu jsem za 20 let nejezdil
                No jsem duchodce, do roku diky sportu jsem za 20 let nejezdil 1 mil. A to byly zajimave vodo roku vozy:))
                Od 92 roku do loňského roku jsem mel průměrný rocni nájezd 70 tis. Km. Dělal jsem obchod. Proto si dnes mohu koupit jakékoliv auto ale asi proto umím i počítat peníze. :)))

                1. Clovece vy snad ani neumite nasobilku.1992 -2019 je 28 let x
                  Clovece vy snad ani neumite nasobilku.1992 -2019 je 28 let x 70.000/rocne = skoro 1,9 milionu km. Vy se porad zlepsujete.

                2. psal jsem ze jsem najezdil 2,5 mil.km. nečtěte me
                  psal jsem ze jsem najezdil 2,5 mil.km. nečtěte me příspěvky.to o něčem svědčí.

                3. Jinde jste psal 1,5 mil. km. No mate uz 27 komentu. A v jednom
                  Jinde jste psal 1,5 mil. km. No mate uz 27 komentu. A v jednom pisete 2,5 mil. km.

      1. Fana uz radeji zdrhnul. Zafantaziroval, napsal par hlouposti a
        Fana uz radeji zdrhnul. Zafantaziroval, napsal par hlouposti a zmizel. Akorat tady zanechal spoustu koure ze sveho uteku.
        Vase veta se mi take nejak nezda. Rozbehl jste se, ale nedobehl jste do cile. Mezitim jste asi zabloudil. Tak prosim jeste jednou.

    2. Důležitý je ja jak si to vyložíte, pokud nechcete na
      Důležitý je ja jak si to vyložíte, pokud nechcete na elektriku jezdit nemusíte nikdo Vás nenutí. Ten výpočet co jste uvedl je silně přitažený za vlasy, můžu Vám dát podobný kde bude návratnost za tři roky ,nebo dokonce i od prvního kilometru.
      Pravda bude asi někde uprostřed tj. že auto se Vám zaplatí ještě v záruce na baterku a bude mít rozhodně vyšší zůstatkovou cenu jak stejně jetý spalovák.

      Každý to máme jiné.

      1. Mel jste na mysli, zda mam auto do sve firmy nebo ho mám
        Mel jste na mysli, zda mam auto do sve firmy nebo ho mám služebně nebo ho mám soukromě. No, vzdy je mnoho alternativ řešení. Jaké auto budu používat a kolik do něj budu investovat a na jak dlouho ho budu mít a zda bude ještě po jiste době dobre prodejně, když budu chtít mladší ročník. Vidíte že zustatkova hodnota je dulezit. He fakt ze od 92 roku jsem to neřešil, protoze jsem mel vždy služební, no jako duchodce to už řeším, nemusím všechny nasetrene peníze utratit za blbost.

        1. Měl jsem na mysli že s vyšším nájezdem se rozmělňuje
          Měl jsem na mysli že s vyšším nájezdem se rozmělňuje cena na kilometr.
          S nájezdem 6 tisíc budete mít jinou využitelnost než někdo s nájezdem 25 tisíc a ten to bude mít zase horší oproti někomu s 50 nebo 100 tisíc ročně.

          Omílalo se to tu už před hodně dlouhou dobou takže byste musel zabrousit do starších témat ale obecně tu panuje „shoda“ že elektro přehoupává ručičky vah někde nad 25 tisíc km ročně.
          Samozřejmě záleží na pořizovací ceně (potažmo na zůstatkové ceně ale to například já neřeším, hodlám to auto utahat do mrtva).

          Modelový příklad (můj).
          Nákup vozu – 215 tisíc
          uspořené roční náklady na palivo a parkovné – 45 tisíc ročně (při nájezdu cca 20 tisíc km ročně)

          Doufám že vidíte tu poentu.

  4. Jdete do haje s tema 50kW a vyuzitelnymi jeste mene.. spotrebu
    Jdete do haje s tema 50kW a vyuzitelnymi jeste mene.. spotrebu nesnizujete, takze 80kW by tomu slusela mnohem vice. e-208/2008 nejsou pidi auta jako citigo..ale je to vetsi nez e-golf, coz je jako octavia.. no a za tech akcnich 875k s 80kW baterkou by se to dalo.. ;p

      1. Problém je v tom, že baterii kapacita nadále degraduje,
        Problém je v tom, že baterii kapacita nadále degraduje, tzn. jestli už nyní máváte odezvadně rukou nad 45kWh využitlenými, že se to také dá, tak v době, kdy bude tento vůz ojetý za nižší cenu, nebudete už ani těch 45 kWh mít, ale např jen okolo 40 kWh. Díky tomu ale očekávám, že také ceny poletí dolů jinak, než si spousta lidí myslí – o hodně strměji.

        1. Tezko rict.. mam velice vybaveneho egolfa 2014 s 200tis.
          Tezko rict.. mam velice vybaveneho egolfa 2014 s 200tis. najezdem, z 21.2kW zbyva nejakych 17.5kW..coz stale neni uplne spatne, ale zacinam si pohravat s myslenkou ze vemu baterku z nejakeho malo jeteho vraku.. nebo mozna upgrade na 100kW egolf s tep. cerpadlem ;p
          Nevim jestli jsem trefil dobry kus, ale na to auto si proste nemuzu stezovat.. velice levny km, nic se nekazi, idealni auto do a z prace.. dobry pracant.. a dovolim si rict, ze kdyby to melo treba 64kW baterku (nebo 100kW) s AC 22kW.. tak je to pro mne nejlepsi auto na svete..

          1. Zdravím, to není o špatném battery managmementu (BMS a
            Zdravím, to není o špatném battery managmementu (BMS a teplotním),ale o fyzické vlastnosti baterií. Životnost mají dělenou na kalendářní a cyklickou, dle toho, co nastane dříve. Kalendářní odhaduji minimálně 8-12 let. Cyklická bude okolo 2-3 tisíc cyklů 80% kapacity z celkových 50 kW do pádu na 70% úvodní kapacity (50kWh nominál). Je tak nasnadě, že jakmile protočíte v baterii 1000x 40 kWh, tedy 40 MWh (vychází 40 000 kWh/0,18kWh/km = 222 tis. km), pak už budete na 40 kWh k dispozici z původních 45 kWh dostupných. A k tomu se připočte průběžná kvalita teplotní ho managementu – jestli baterii nenechal běžet v extrémních teplotách na plný výkon. Je ale nemálo pravděpodobné, že se v tuto dobu (pokud byste s vozidlem nekřižoval dálnice tempem >40 000 km/rok) bude psát rok 2030 a auto už bude i tak morálně zastaralé (resp. jeho batrie), že jej odstavíte pro domácí pojížďky, kde bude 40kWh stále s velkou rezervou, protože vaše nové EV v té době bude mít baterii s >150 kWh a nabíjet bude za 5 minut…

        1. Ano, ale oni prostě musí začít dodávat dostupná auta. EV
          Ano, ale oni prostě musí začít dodávat dostupná auta. EV s téměř dvojnásobnou baterií nebude v příštích několika letech za 800k. Kona má 64kWh baterii, můžete si koupit tu, ale dáte za ní prostě 1,2M. Mě osobně by auto s dojezdem 250+ stačilo na 99% použití a to ročně najezdím do 20tKm, takže je teď pro mě důležitější cena a rychlost nabíjení. Myslím, že nabíjení bude stejné jako v Corsa-e a ta nabíjí do 20% 100kW a do 50% 80kW, takže to bude i na delší tripy, ale už skoro za rozumnou cenu.

          1. Cenová politika je dnes nastavena tak, že platíte za
            Cenová politika je dnes nastavena tak, že platíte za baterii bez ohledu na její kapacitu. Spíše záleží na platformě. Ostatně něco se dá vyčíst z aktuálních doporučených cen náhradních dílů kompletních baterií vozů koncernu VW:

            e-UP!- 18,7 kWh – 11 470 Eur bez DPH
            e-UP!- 36 kWh – 13 100 Eur bez DPH
            e-Golf – 36 kWh – 19 790 Eur bez DPH
            ID.3 – 62 kWh – 14 450 Eur bez DPH
            ID.3 – 82 kWh – 16 405 Eur bez DPH
            e-tron – 95 kWh – 24 961 Eur bez DPH
            Taycan – 94 kWh – 36 370 Eur bez DPH

Napsat komentář