PRAXE: 1000 km v levém pruhu aneb jak se jezdí dálky s elektromobilem Hyundai Ioniq Electric 28 kWh

Ivo Pavera byl nucen vyměnit dlouholetý služební elektromobil Volkswagen e-Golf za Hyundai Ioniq Electric. Přečtěte si, jak se mu s ním jezdí.

Nabíjení na Hyperchargeru PRE v Brně
foto: archiv autora

autor: Ivo Pavera

Poslední dva roky jsem používal ke každodenní potřebě služební Volkswagen e-Golf v provedení s 35,8kWh trakční baterií ((31,5 využitelných). Najezdili jsme spolu za ty dva roky necelých 100 000 km, ale se změnou profese přišel čas vrátit vozidlo bývalému zaměstnavateli a porozhlédnout se po vlastním elektrickém rodinném voze.

Kritéria byla vcelku jasná, ojetý vůz nižší střední třídy, pro pět osob, se zavazadelníkem podobně velkým jako měl VW E-Golf, s alespoň obdobně kapacitní trakční baterií, ale tentokrát aktivně chlazenou.

Prostě jsem po předešlé zkušenosti chtěl auto schopné opakovaného DC nabíjení bez teplotního omezení i při dlouhé dálniční jízdě. Ano, nakonec jsem koupil ten nejlevnější Hyundai Ioniq Electric z nabídky českých autobazarů, doslova.

Poprvé byl registrovaný v roce 2016 a já jsem, díky jeho původní SPZ (5AV0271), velice rychle zjistil, že se jedná o první předváděcí vozidlo tohoto modelu u českého importéra společnosti Hyundai.

Prošel snad rukama všech možných a nemožných novinářů v ČR a řada z nich se odborně shodla na verdiktu, „že se jedná spíše o vozítko do města, které na delších cestách omezuje malá kapacita trakční baterie a pomalé nabíjení“. Vedle denních popojížděk používám toto vozidlo i k občasným pracovním cestám po ČR.

A tak se jednoho listopadového dne v denním přehledu jízd v palubním počítači vozidla objevilo číslo 1.086 km. Dodám jen, že pro mne to byla první skutečně dálková jízda s tímto vozidlem, a ještě k tomu na úplně nových zimních pneumatikách Barum Polaris 5.

Dálnice, dálnice, dálnice

Plán byl jednoduchý, vyzvednout v Rozvadově v pondělí kolem poledne cenné náhradní díly od německého speditéra a odvézt je zpět domů do Slezska. Po měsíci stráveném převážně na home office se dvěmi školou povinnými, pubertálními dětmi, to taky byla velmi příjemná změna.

Vyrazil jsem z domu tři minuty před pátou hodinou a dopustil se tak flagrantního porušení aktuálního zákazu vycházení. Kousek za domem začíná silnice pro motorová vozidla I/11. V Ostravě jsem se napojil na dálnici D1 a přes Olomouc, Brno jsem pokračoval až na její 11 km před Prahou, kde jsem odbočil na Pražský okruh D0.

Po pár desítkách kilometrů jsem z něj sjel na dálnici D5, která mne dovedla právě až do Rozvadova. No a po převzetí zásilky, jsem se vydal stejnou cestou zpět.

Tmou, deštěm, nebo i v záblescích slunce

Začátek cesty nebyl vůbec přívětivý, intenzivně pršelo a venkovní teplota 7 °C taky nebyla dvakrát příjemná. Auto se rychle vyhřálo na obvyklých 22 °C a tuto teplotu v interiéru jsem i nadále udržoval. Po celou cestu jsem také striktně dodržoval dopravní omezení, ale jak to jen dopravní situace umožňovala využíval jsem maximálních povolených rychlostí.

Po pozdějším zhlednutí zrychleného záznamu z palubní kamery umístěné za čelním sklem, jsem zjistil, že většinu jízdy jsem strávil v levém pruhu při předjíždění kamionů a pomaleji jedoucích osobních vozidel. Odtud tedy titulek tohoto článku.

Déšť, chlad i nové zimní pneumatiky udělaly svoje. Zatímco při mé poslední cestě do Prahy jsem na letních pneumatikách stejným tempem v pohodě dorazil až k nabíjecí stanici v Brně na ulici Řípská, tentokrát jsem musel zahnout k nabíjecí stanici už o 28 km dříve.

Pomohla 50 kW DC stanice u čerpací stanice MOL na 228 km dálnice D1 u Vyškova. Pomohla, ale nabíjet jsem zde nechtěl. Za deset minut nabíjení z 1 % kapacity jsem zde doplnil jistých 7,8 kWh (ø rychlost dobíjení 46,8 kWh/h) a zamířil na Řípskou k 150 kW nabíjecí stanici společnosti PRE.

Ne, „stařičký“ Ioniq si takový výkon do své maličké trakční baterie vzít nedovede. Maximální hodnota, kterou jsem během nabíjení zahlédl byla 66,3 kW. Během 18-ti minut jsem dobil 18,75 kWh (ø rychlost dobíjení 62,5 kWh/h) a pokračoval s 80 % baterie dále na Prahu.

Nabíjení na Hyperchargeru společnosti PRE se mi zalíbilo a na 50 kW DC stanicích jsem čas marnit nechtěl, takže po 112 km v levém pruhu jsem zastavil u nabíjecí stanice E.ON ve Vystrkově, připojil Ioniqa na místní 175 kW UFC a odběhl do nedaleké Benziny řešit osobní potřebu a nedostatek tekutin.

Neskutečně drahé nabíjení, Ionity Beroun

Neskutečně drahé nabíjení, Ionity Beroun
foto: archiv autora

Byla tam vcelku fronta, takže když jsem se k vozidlu vrátil, ukazoval display nabíjecí stanice doplnění 22,3 kWh během 24 minut (ø rychlost výkon 55,75 kWh/h). S 85% kapacity v trakční baterii jsem vyrazil k Berounské stanici Ionity na D5. Po probojování se hustým pondělním provozem okolo Prahy jsem do Berouna dorazil za cca 5 hodin od ranního startu.

Bod zvratu na UFC společnosti E.ON v Rozvadově

Bod zvratu na UFC společnosti E.ON v Rozvadově
foto: archiv autora

U Ionity jsem nabíjel prvně, ale aktivace prostřednictvím aplikace „Charge my Hyundai“ proběhla bez prodlení. Než jsem snědl u OMV gulášovou polévku s chlebem, za 19 minut, dobila stanice 18,7 kWh (ø rychlost dobíjení 59 kWh/h) na 82 %. Tak, a vzhůru do Rozvadova.

Tenhle úsek byl fajn, místy přestalo pršet a v Rozvadově dokonce vykouklo sluníčko a teplota vystoupala na 16°C. Po 6:45 cesty jsem připojil Ioniqa na místní 175 kW DC UFC společnosti E.ON u ČS MOL a vydal se pěšky hledat na odstavné parkoviště dodávku speditéra. Na druhý pokus se mi to povedlo a vítězně jsem si odnášel krabici s drahocennými náhradními díly.

Hurá domů

Protože se předávka trochu protáhla, počítal jsem, že po 30-ti minutách nabíjení bude Ioniq nabitý na maximálních 94 % kapacity, co umožňuje jeho BMS při DC nabíjení, nebyl. Čas na nabíjecí stanici sice běžel ale nabíjení „zamrzlo“ na 83 % a 23,9 kWh (ø rychlost dobíjení 47,8 kWh/h).

Ventilátor chladící trakční baterií běžel na plné obrátky a byl nebývale slyšet. To mi napovídalo, že opakované DC dobíjení a intenzivní jízda po dálnicích právě rozehřála trakční baterii tohoto elektromobilu na krajní mez. No nic, rozjímat se dá i za volantem, hurá zpátky domů.

Druhá zastávka na Ionity v Berouně, tentokrát 17 minut. Doplněných 17,1 kWh (ø rychlost dobíjení 60,35 kWh/h) a 83 % kapacity v trakční baterii mi zajistilo spolehlivý dojezd na nabíjecí stanici E.ON ve Vystrkově, ve 14:58.

Na cestě jsem byl už 10 hodin. Káva pro mne a 22,3 kWh během 25 minut (ø rychlost dobíjení 53,5 kWh/h) pro auto. Zpátky do levého pruhu, zpátky na Brno. O hodinu později jsem už nabíjel v Brně na Řípské. Hypercharger PRE do Ioniqa během necelých 19 minut doplnil 18,26 kWh (ø rychlost dobíjení 57,66 kWh/h). Setmělo se, bylo jasné, že až domů mi 82 % trakční baterie stačit nebude.

Chtělo to ještě jednu zastávku, zvolil jsem Olomouc. U Vyškova se opět rozpršelo a už nepřestalo. V Olomouci jsou jen 50 kW DC stanice různých provozovatelů, zvolil jsem stojany ČEZ u ČS Amigo. Hned vedle jsou 150 kW nabíjecí stojany Tesla Supercharger s konektory CCS2, ale ty jsou jen pro automobily stejnojmenné značky.

Během 13 minut jsem dobil u ČEZu 9,8 kWh (ø rychlost dobíjení 45,2 kWh/h) a v houstnoucím dešti a tmě jsem se vydal na poslední úsek cesty k domovu. Než jsem tam ale dorazil minul jsem kousek za Olomoucí 1.000 km své cesty, paradoxně přesně v 17:57. Ano, 13 hodin poté co jsem vyrazil z domova.

V cíli cesty

Říká se, že každá cesta, ze které se vrátíte zdrávi a v pořádku, je úspěšná. Já jsem zaparkoval doma v garáži v 18:45, tedy po 13 hodinách a 48 minutách od startu. Palubní počítač vozidla hlásil nájezd 1.086 km, čas jízdy 10:35, průměrnou rychlost jízdy 108 km/h a především průměrnou spotřebu za celou tuto cestu: 15,7 kWh/100 km!

Skutečná trasa cesty tam i zpět dle GPS zapisovače

Skutečná trasa cesty tam i zpět dle GPS zapisovače
foto: archiv autora

V cíli jsem měl k dispozic ještě příjemných 11% kapacity trakční baterie. Přidám ještě trochu statistických čísel: Cca 1/3 cesty pršelo a teplota vzduch se pohybovala od 7 °C do 16 °C. Po započtení nabíjecích přestávek činila průměrná rychlost za celou cestu 78,7 km/h.

Z veřejných nabíjecích stanic jsem odebral celkem 158,91 kWh a z měřené domácí 16 A zásuvky, během necelých 8-mi hodin nočního AC nabíjení, ještě 27,16 kWh. Celkově tedy Ioniq spotřeboval 186,07 kWh na celou cestu. Což při odečtení účinnosti trakční baterie a účinnosti palubní AC nabíječky odpovídá deklarované průměrné spotřebě změřené vozidlem.

V dosaženém celkovém času cesty sehrály velkou roli i nové výkonnější DC nabíjecí stanice na trase. Na každém nabíjení mi ušetřily 10 až 15 minut. Být odkázaný pouze na 50 kW DC infrastrukturu, protáhla by se má cesta až o další hodinu třicet minut.

Delších cest by měl být schopen i kvalitní elektromobil

Delších cest by měl být schopen i kvalitní elektromobil
foto: archiv autora

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh je technologicky elektromobilní veterán z roku 2016 a z hlediska dnešních poměrů má miniaturní trakční baterii. Bude zajímavé porovnat, jak se shodnou trasou popasují nejnovější modely BEV různých automobilek.

Kapacity trakčních baterií dnes obvykle začínají na cca 50 kWh a schopnost dobíjet více než 100 kW, na výkonných DC nabíjecích stanicích, se začíná stávat standardem. Uvidíme.

vlastní

269 Comments on “PRAXE: 1000 km v levém pruhu aneb jak se jezdí dálky s elektromobilem Hyundai Ioniq Electric 28 kWh”

      1. Cena podstatná je. Celý článek byl nadupaný různými
        Cena podstatná je. Celý článek byl nadupaný různými údaji, ale to hlavní, celková cena za dobíjení nikde… Pokud vím, autor článku psal, kde všude na stojanech „tankoval“ tak snad ví, kde „čerpal“ zdarma a kde a kolik za to platil. Rád bych si porovnal cenu jeho jízdy se svým klasickým autem.

        1. Ceny za kWh jsem už dříve uváděl zde v diskusi, hledejte,
          Ceny za kWh jsem už dříve uváděl zde v diskusi, hledejte, najdete. Jel jsem, jak nejrychleji mi to za daných podmínek šlo. Zajímal mne celkový čas. Kdyby mne zajímala nejnižší cena za km, tak mi to trvá cca 1,5 hodiny déle, jak jsem psal. Nabíjel bych jen na DC 50 kW ČS MOL kde je dobíjení aktuálně stále zdarma a zaplatil bych jen elektřinu dobitou doma: 27,16 kWh x 3 CZK = 81,50 CZK. Ano elektromobilista si dnes může vybrat co je pro něj cennější, jestli jeho čas nebo peníze v peněžence. Ale o penězích tenhle článek skutečně nebyl, zajímaly mne technické limity a možnosti 4 roky starého elektromobilu s titěrnou trakční baterií.

    1. 1637 Kč.
      Takže úspora maximálně 100 korun proti dieslu

      1637 Kč.

      Takže úspora maximálně 100 korun proti dieslu (který z ale toho odvedl přes 1000 korun na daních). A to se za ten oser s nabíjením a mnohahodinovou časovou ztrátu fakt „vyplatí“.

      Rozdíl v TCO na kilometr ani nezmiňuji, to už je s elektromobilem naprostá groteska.

        1. Vlastně to není žádná věda. Dva až 3 tisíce km
          Vlastně to není žádná věda. Dva až 3 tisíce km měsíčně najedu „kolem komína“. Doma mne 1 kWh vyjde včetně daní a poplatků na necelé 3 CZK. Nejlevnější nabíjení bez ztráty času, cena za 1 km od 30 do 48 halířů dle aktuální spotřeby vozidla. A taky nulové dodatečné náklady na nabíjecí HW. Stačí mi obyčejná 16 A zásuvka 230 V AC.
          Když přeci jenom pojedu dál (v loni jsme na rodinné dovolené ujeli přes 3.000 km) teprve používám služby operátorů a veřejných nabíjecích stanic. Logicky preferuji ty bez paušálních plateb, protože bych paušál nikdy nevyčerpal. S ČEZem je i jiný problém, buduje jen 50 kW DC stanice (125 A), což je „příprava na minulou válku“. A ceny Ionity jsou kapitola sama o sobě. Kdyby už byl v době mé cesty v provozu Hypercharger 75 kW společnosti PRE v Berouně, určitě bych nabíjel za 3 CZK/kWh raději tam, ale ještě nebyl.

          1. Ja vam neoponuji. Sam nabijim doma za 2 kc/kwh, nebo z fve.
            Ja vam neoponuji. Sam nabijim doma za 2 kc/kwh, nebo z fve. Jen jsem chtel bezcovi vzit argument, ze to stalo tolik. Dalo by se to zajet levneji. Kdo jezdi hodne dalky, ten muze mit Cez za 3,50, Pre za 3 atd. Sam mam Cez pausal za 200 kc, ale nevyuziju to. Je to spise jako rezerva, kdyby me nefungoval mobil s app. Ten chip je spolehlivejsi.

                1. A když za 1/2 roku neodeberete jedinou kWh, vyhodil jste
                  A když za 1/2 roku neodeberete jedinou kWh, vyhodil jste 1.200 CZK oknem, za rok pak 2.400 CZK… Je to fakt na zohlednění vlastní denní praxe. Co vyhovuje mně, nemusí vám a naopak.

    2. Na stejný dotaz mi autor odpověděl cenami za dobíjení,
      Na stejný dotaz mi autor odpověděl cenami za dobíjení, tak jsem to spočítal a dělá to celkem 1.635 Kč což je 1,50 Kč/km. Ano, nechá se to zajet levněji (osobně bych se to snažil jet za 0 Kč, pokud bych oželel čas), ale může to být i více, zvláště v budoucnu (při ceně Ionity by to vyšlo 3,10 Kč/km a při uvedené ceně doma pak 0,51 Kč/km). Pokud by autor oželel čas a jel pouze po DC-50kW, pak by to jel za 893 Kč, tedy 0,82 Kč/km).

      (autor uvedl):
      Jednotkové ceny nabíjení na této cestě:
      MOL – 0 CZK/kWh
      PRE – 3 CZK/kWh
      E.ON UFC – 9 CZK/kWh
      Ionity – 21 CZK/kWh (úlet:)
      ČEZ – 7,5 CZK/kWh
      U mne doma – necelé 3 CZK/kWh

      (výpočet):
      1. MOL 7,8 zdarma
      2. PRE Řípská 18,75 x 3 = 56,25
      3. E.ON Vystrkov 22,3 x 9 = 200,7
      4. Ionity Beroun 18,7 x 21 = 392,7
      5. E.ON Rozvadov 23,9 x 9 = 215,1
      6. Ionity Beroun 17,1 x 21 = 359,1
      7. E.ON Vystrkov 22,3 x 9 = 200,7
      8. PRE Řípská 18,26 x 3 = 54,78
      9. ČEZ Olomouc 9,8 x 7,5 = 74,25
      10. doma 27,16 x 3 = 81,48
      —————
      CELKEM 1.635 Kč
      (průměr za 1 kWh = 8,79 Kč)

      1. Díky za dopočet, hodnoty potvrzuji. Krásně je z vaší
        Díky za dopočet, hodnoty potvrzuji. Krásně je z vaší kalkulace vidět, že jednou jsem na stejně „výkonných“ DC stanicích (500A max) pořídil 18,7 kWh za 56 CZK (PRE) a jinde za 393 CZK (Ionity). Buďme rádi, že si v CZ můžeme vybírat z více provozovatelů s vlastní cenovou politikou.

        1. Bohužel se ceny budou postupně srovnávat a narůstat a
          Bohužel se ceny budou postupně srovnávat a narůstat a dálkové trasy budou pro EV více a více nerentabilní. Ono už dnes pojede třeba IONIQ_PHEV stejnou trasu levněji a rychleji.
          Osobně jezdím od 2016 už ve třetím EV (MiEV 20tkm/2roky, IONIQ 41tkm/2roky, KONA 7tkm/2měsíce) a stále zadarmo, respektive to mám ještě zaplacené…).

        1. K přehřívání baterek u IONIQ_28 nedochází. Pokud
          K přehřívání baterek u IONIQ_28 nedochází. Pokud myslíte slyšitelný ventilátor chlazení baterek na Rozvadově, pak jsem autorovi podrobně odpověděl pod jeho příspěvek (vzduch je ventilátorem nasávám z vnitřku vozu, kterým jsou baterie buď chlazeny nebo ohřívány na teplotu ve voze).

  1. Zaujímala by ma degradácia betérie v ioniqu, ak je
    Zaujímala by ma degradácia betérie v ioniqu, ak je nabíjaný prevažne cez DC. Ten údaj 66kW pri takmer 70? SoC je skutočne vynikajúci. Je to viac ako 2C ! neviem, či existuje EV, ktoré pri tak vysokom stave SoC nabíja podobným výkonom. Jednoznačne to nedá ani žiadna Tesla, ani Porsche Taycan.
    A akú má vlastne celkovú kapacitu? To sa mi akosi nepodarilo zistiť.

    1. viz: Datasheet pro Lithium-Ion 43 Ah L3 LG Chem – LQ 1729-A2
      viz: Datasheet pro Lithium-Ion 43 Ah L3 LG Chem – LQ 1729-A2 Buňka 192 článků * 43Ah * 3.75V = 30.96kWh

      IONIQ je nejrychlejší EV na dlouhé trasy (malá spotřeba a rychlé nabíjení). Vámi uvedená vozidla budou v cíli později (s dvojnásobnou spotřebou budou na DC-50kW dobíjet 2x déle).

      1. Takže vlastne sú tiečlánky spojené do dvojíc a potom 96
        Takže vlastne sú tiečlánky spojené do dvojíc a potom 96 do série, ak som to správne pochopil.
        To, že by Tesla alebo Porsche boli v cieli neskôr, by platilo iba za predpokladu, že by nabíjali iba na 50kW nabíjačkách. Ale aj tak je ioniq 28kWh asi najrýchlejsie sa nabíjajúce EV. Ak by sa to pepočítalo na 100kWh baterku, tak pri tých 70% SoC, by sa musela nabíjať asi 230kW výkonom a to nedokáže nikto. Preto ma zaujíma degradácia tejto baterky pri 100tis. km nájazde, napríklad.
        Vážne uvažujem o kúpe a ďakujem za info.

        1. Ano, sério-paralelní zapojení. Třeba e-Tron a e-CitiGo
          Ano, sério-paralelní zapojení. Třeba e-Tron a e-CitiGo mají stejné baterie, ale poměr s-p zapojení je rozdílný, proto e-Tron nabíjí 150kW a eCitGo 5x pomaleji.
          Ono v ČR se většinou nabíjí na DC-50kW. Až bude na každém „rohu“ DC-350kW, pak bude Porsche v cíli dříve.
          Degradace baterie je stále „nulová“, jelikož je SOH stále 100% i při 200 tis.km. Mimochodem IONIQ_28 má záruku na baterie 200 tis.km. Novější vozy včetně IONIQ_39 mají 160 tis.km.
          Ano degradace jistě bude, ale chová se to tak, že v rámci záruky využíváte horní rezervu, která je 5% (100%SOC_DISPL = 95%SOC_BMS) a osobně jsem měl po 2 letech a 40 tis.km (přes 40% dálnice) pokles téměř neměřitelný.
          Na netu najdete několik videí o degradaci baterie IONIQ_28.
          Zjednodušeně pro všechny baterie EV platí, že degradace v čase je 1% za rok a 1% za ujetých 10.000 km.
          Rychlonabíjení a agresivní jízda více degradují, ale jde o malé hodnoty, které téměř nepoznáte (spíše až časem a s větším nájezdem). Oproti MiEVu a dalším průkopníkům, mají dnešní vozy včetně IONIQ_28 balancování baterií i při DC nabíjení.

          1. Málokdo zatím dosáhl záručních 200tkm, patří Vám
            Málokdo zatím dosáhl záručních 200tkm, patří Vám poklona.
            Můžete prosím dát informaci jaké máte hodnoty %SOH (zda to stále zobrazuje 100%), nebo alespoň hodnoty %SOC_Dysplai a %SOC_BMS při plném nabití? U nového to jsou hodnoty 100 a 95%. U vašeho nájezdu předpokládám pokles tak o 20% ?

            1. Obávám se, že vám žádné hodnoty neposkytnu. Jednoduše
              Obávám se, že vám žádné hodnoty neposkytnu. Jednoduše to totiž neměřím. Jezdíme, jezdíme a jezdíme. Tři kousky se blíží 200tkm. jeden má 150tkm. Ale můžeme se na sraze potkat (až budou povolené) a můžete si změřit co chcete.

      2. TO se mi zdá jako blbost, že by Tesla nebo Taycan (nebo
        TO se mi zdá jako blbost, že by Tesla nebo Taycan (nebo třeba i VW ID.3) byly např. na této přes 1000 km dlouhé trase pomalejší.

        Jednak vyjedou z domova s větší zásobou energie a když se bude stavět, tak nabíjení bude rychlejší než u Ioniqu. Předpokládám teda, že když Ioniq nabíjel na nabíječkých 175 kW, tak by tam nabíjela i ta ostatní auta. Zkuste si to dát do plánovače ABRP a uvidíte. Ale i logicky když se zamyslíte, tak ten Ioniq nemůže být rychlejší než ani ID.3, o Tesle nemluvě.

        Ale ano, bude rychlejší než nový Ioniq s větší baterkou, protože ten má pomalé nabíjení.

        1. To není blbost, to je fakt. Můžete se podívat třeba na
          To není blbost, to je fakt. Můžete se podívat třeba na testovací videa Bjorna.
          Berte to tak, že budou všichni nabíjet na DC-50kW (což jsem zmiňoval), a při dvojnásobné spotřebě Tesly a Porsche (ID.3 tak 1,5x) nabije IONIQ_28 prostě za poloviční čas. Tesla_ ujede po dálnici podobnou vzdálenost jako IONIQ, ale s dvojnásobnou spotřebou…
          Psal jsem také, že když bude na každém „rohu“ DC-350kW, pak bude nejrychleji v cíli Porsche.
          Pro lepší pochopení budou všichni startovat s 0% SOC.

          1. Možná by chtělo říct jakou Teslu berete. Ovšem ani snad
            Možná by chtělo říct jakou Teslu berete. Ovšem ani snad Tesla X nemá na dálnici dvojnásobnou spotřebu jako Ioniq.

            Když vezmeme TM3 LR a IONIQ_28, budeme nabíjet jen na DC 50 KW (což je na cestě 1000 km nesmysl), budeme vyjíždět s 0% SOC (také nesmysl), tak tam stejně Tesla bude dřív, protože bude muset udělat 2-3 krát méně zastávek. Každá zastávka stojí nějaký čas(sjetí z cesty, zapíchnutí kabelu, zaplacení, najetí na cestu), který bude určitě větší, než nepatrná výhoda(10-15%) v menší dálniční spotřebě.

            Když vezmeme reálný svět, tak nejrychlejší je TM3 LR skákající po cca 200 km mezi Superchargery (ideálně 250KW) nabíjející od cca 10 % do 50 %. 🙂

                1. Samozřejmě, že bude. Na té trase kolem 1080 km, co jel
                  Samozřejmě, že bude. Na té trase kolem 1080 km, co jel autor článku, bude ID.3 rozhodně rychlejší. Dej si to do ABRP a uvidíš. Ten plánovač už počítá s vyšší spotřebou ID.3. A pokud na trase jsou nabíječky víc než 50 kW a z domova se vyjede s plnou (jako to elektromobilisté dělají, protože doma je el. nejlevnější), tak bych se klidně vsadil 🙂

                  Jo a viděl jsem testy spotřeby, jak Ioniq taki ID.3 na fdrive i u Bjorna.

                  A myslím ID.3 ten prostřední s 58 kWh využitelné kapacity baterie.

                2. Počítám stejné podmínky pro všechny, tedy nabíjení na
                  Počítám stejné podmínky pro všechny, tedy nabíjení na DC-50kW…

                3. Ale to je na delší trasy přeci blbost, ne? Vždyť i ten
                  Ale to je na delší trasy přeci blbost, ne? Vždyť i ten Ioniq umí víc než 50 kW a jak ukázal autor článku, dnes už ty nabiječky jsou i v ČR, tak proč je nevyužít?

                4. Tu a tam nějaká je a někdy i za 21 Kč/kWh (Beroun), tu
                  Tu a tam nějaká je a někdy i za 21 Kč/kWh (Beroun), tu mám nejblíže (120km), dál nic…, až Rozvadov, Praha, …

                5. Viděl jsem ten graf. Uvidíme ale v zimě. Třeba Kona, Niro
                  Viděl jsem ten graf. Uvidíme ale v zimě. Třeba Kona, Niro nabíjí v zimě 18 kW a IONIQ_28 stále 40-50 kW. Nechci ale uhýbat, bavíme-li se teoreticky za ideálních podmínek a na nabíječkách 50kW, pak si trvám na svém, že Ioniq bude v cíli dříve. Jak jsem psal, tak i Porsche bude v cíli rychleji než ID.3, když bude nabíjet pouze na 350kW. Prostě jsou to dvě hodnoty. Když je jedna pomalejší, musí se to dohnat v druhé pokud to jde.

                6. Pokud přijmu vaši podmínku 50 kW nabíjení a když oba dva
                  Pokud přijmu vaši podmínku 50 kW nabíjení a když oba dva vystartují s plnou, tak bude záležet na tom, jak dlouhá je trasa. Jestli bude Ioniq nabíjet 2x a ID.3 jenom jednou…

          2. Je to blbost. Protože z domova se vyjíždí s plně nabitým
            Je to blbost. Protože z domova se vyjíždí s plně nabitým autem a jak jsem zmiňoval, na této konkrétní trase (Ostrava – Rozvadov – Ostrava) jak zmínil autor článku, nabíjel i Ioniq na 175 kW nabiječkách, taže by tam nabíjela i Tesla i ID.3.

            ABRP mi odhadl, že tato cesta by s ID.3 trvala tak o hoďku a půl méně než s Ioniqem. A co jsem koukal, tak u Ioniqu to cca. sedí, takže by to sedělo i u ID.3, takže by byl rychlejší.

            Samozřejmě, pokud nastavíte nesmyslné podmínky (nabíjet 50 kW, z domova vyjíždět s prázdnou), bude v cíli dřív Ioniq. Ale myslel jsem, že se bavímě reálně 🙂

            Tím neříkám, že Ioniq je špatné auto. A hodí se i na dálky, určitě lépe než nový Ioniq a lépe než jiná auta z toho období. Ale na moderní EV s větší baterkou a rychlejším nabíjením už prostě nemá.

              1. To je nesmyslná podmínka. Každé auto využije takovou
                To je nesmyslná podmínka. Každé auto využije takovou strategii nabíjení a takovou nabiječku, jak je pro něj nejvýhodnější. Je blbost, aby Tesla nabijela na dálnici na 50 kW, když tam má superchagrer. To samé třeba ID.3, že? 🙂

                1. Podmínky pro vaše EV můžete využít, když je na cestě
                  Podmínky pro vaše EV můžete využít, když je na cestě máte. Kolik je na cestě SC? Pokud bude trasa od SC k SC, pak na Teslu má pouze Porsche, pokud bude mít stejnou trasu od 350 k 350 kW.
                  Myslím, že všichni víme jak to je a ztrácíme zde jen čas. Pokud chcete řešit konkrétní trasu, pak se musí uskutečnit hromadný závod…, nicméně by jsme si navzájem obsazovali stanice, takže to jedině nasimulovat.

                2. Ale vždyť se bavíme o konkrétní trase (OV – Rozvadov –
                  Ale vždyť se bavíme o konkrétní trase (OV – Rozvadov – OV), kterou autor článkujel a i jsem to nasimuloval a vyšlo mi, že to dá ID.3 rychleji tak o hodinu a půl než Ioniq 🙂

                  To samé když pojedu mou trasu na služebku do DE, nebo za rodinou na Slovenskou nebo do Vídně, nebo… atd, atd. Prostě na dlouhé trasy bude rychlejší ten ID.3, protože už všude máte rychlé nabíječky. Já jsem si ty simulace v ABRP právě dělal a jak u nás rostou ty rychlé nabíječky, je to markantnější. Ale spíš se jedná o zahraničí, u nás skoro ani nelze mluvit o delší trase. Takže v zahraničí co jsem koukal, tak ty 175 kW už jsou celkem běžné.

                  A ani tesla nepotřebuje SC, stačí ji ta 175 kW, v DE např. fastned nebo EnBW, atd.

                3. Jasně, chápeme se a souhlasím s Vámi. Jen se zeptám –
                  Jasně, chápeme se a souhlasím s Vámi. Jen se zeptám – zohledňuje ABRP venkovní teplot? to je velmi důležité. Jinak jde o teoretické výsledky.

                4. Ano, zohledňuje. Dal jsem tam teď 10 stupňů a je to
                  Ano, zohledňuje. Dal jsem tam teď 10 stupňů a je to poznat, oproti tomu, když dám 20 st. ABP má právě data z aut uživatelů ohledně spotřeby, nabíjení a dojezdu za rúzných podmínek, proto je na tu simulaci dobrý. A dá se nastavit nejlepší možné nastavení nabíjení pro dané auto, např, jenom do 80 nebo až do 94 proc., pro Ioniq, atd, rychlost.

                  https://abetterrouteplanner.com/

                5. Pro zajímavost, IONIQ nabíjí i v mrazu mezi 40-50kW, oproti
                  Pro zajímavost, IONIQ nabíjí i v mrazu mezi 40-50kW, oproti Koně, která to má bohužel takto:
                  Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW
                  Teplota baterie> 5°C: maximální výkon 25 kW
                  Teplota baterie> 15°C: maximální výkon 40 kW
                  Teplota baterie> 25°C: maximální výkon 50 kW (50kW nabíječky) nebo 56 kW (> 100kW nabíječky)
                  Teplota baterie> 25°C: maximální výkon> 70 kW (> 100kW nabíječky)

                  Zkuste prosím stejnou trasu a teploty třeba 10°C a 30°C. U IONIQa by se čas neměl nějak moc změnit, ale u Kony díky pomalému nabíjení ano.

              2. Vy si toho Ioniqa hrozně idealizujete. 😀
                Spotřeba Ioniqa

                Vy si toho Ioniqa hrozně idealizujete. 😀

                Spotřeba Ioniqa při 130 km/h není 15 ale spíš 18 kWh/100km a spotřeba Tesly X je spíš těch 28 a rozhodně ne přes 30. Při nižší rychlosti se relativní rozdíl rapidně snižuje. Tím samozřejmě nechci nijak shazovat Ioniqa, protože je to jedno z nejúspornějších aut. 🙂

                1. Jezdil jsem s ním přes 2 roky a dlouhodobou spotřebu dle PP
                  Jezdil jsem s ním přes 2 roky a dlouhodobou spotřebu dle PP jsem měl rovných 12 kWh/100km (ujeto přes 41tkm). Již v počátcích jsem zde popisoval svoje jízdy na otočku do Stuttgartu cca 800 km a testoval spotřebu při 100 a 120 km/h pro zde požadované dotazy (nechá se dohledat, bylo to v létě 2018).
                  Kolega „Michelin“, když byl u mě se svojí TX, tak měl průměr právě 33 a 28 je běžných u dalších uživatelů. Takže IONIQ_28 opravdu dlouhodobě jezdí za polovinu oproti TX (papírovou má 11,7).
                  V létě se s IONIQem nechá bez větších problémů jezdit pod 10 a jsem zvědav zda TX by jezdila pod 20?

                2. Nechci nijak zpochybňovat vaše osobní zkušenosti, ale
                  Nechci nijak zpochybňovat vaše osobní zkušenosti, ale nemůžete přece srovnávat dlouhodobou spotřebu dvou rozdílných řidičů a dvou rozdílných aut a aplikovat ji na dálniční trasu 1000 km.

                  Odkazoval jste na Bjorna, tak tedy on na svém 1000 km tripu uvádí spotřebu Ioniqa 16 kWh/100km s průměrnou rychlostí 82 km/h.

                  https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI

                  S Teslou X dosáhl spotřeby 25,5 kWh/100km s průměrnou rychlostí dokonce 97 km/h.

                  https://www.youtube.com/watch?v=AgvkgnL0Ndw

                  Na Youtube je i spousta videí, kde lidé ukazují spotřebu při různých rychlostech a hodnoty pro oba vozy jsou takové, které jsem vám zde uvedl a v žádném případě nejsou dvojnásobné.

                  Prostě když někdo bude jezdit Teslou X stejně pomalu jako Ioniqem a nebdue využívat naplno těch 400 KW, tak bude mít také úžasně nízkou spotřebu.

                  PS: TMX má papírovou spotřebu 18,7 což také není dvakrát více než 11,7. 🙂

                3. Raven to dokáže, mám za 17t km průměrnou spotrebu 18.1 na
                  Raven to dokáže, mám za 17t km průměrnou spotrebu 18.1 na sto (bez zimy zatím) Teslicka.cz jezdi taky kolem 20ti na sto

    1. Nemusí. Na kolik vyšlo ušetřené zdraví, stovky litrů
      Nemusí. Na kolik vyšlo ušetřené zdraví, stovky litrů nespáleného kyslíku a nevyprodukovaných jedů za řvaní rozžhaveného spalovacího motoru?
      P.S. dnes opět přehlídka spalovacích blbečků na drive in u hospody. Jen jedna paní se spalovákem z 8 řidičů zastavila a vypnula motor. Ostatní, přestože jim muselo být jasné, že fronta je minimálně na 20 minut, nešlo o fast food, vylezli ven, totální debilové i v roušce, a auto nastartované (dýzlák samozřejmě) jelo o106 dále. Holt zaměstnanci, podle polepů aut, spotřeba je jim u zadele a zdraví rovněž.

      1. Hlavně nepanikařte, chce to klid. Epidemie koronaviru je
        Hlavně nepanikařte, chce to klid. Epidemie koronaviru je taky celá vylhaná a s těma čoudícíma výfukama to bude nakonec podobné. Silné kusy přece přežijí všechno, i ten smog z výfuku. A zbytek odpadne. Tak nějak jste to psal ne? 🙂

        1. Koronavirový alarmista se opět předvádí.
          Předseda ČLK

          Koronavirový alarmista se opět předvádí.
          Předseda ČLK Kubek v pátek řekl:
          Během uplynulého týdne zemřelo v Česku na covid 1230 pacientů a tento týden přibude i přes snahu zdravotníků zhruba dalších 1500.
          Chtěl bych však znát ještě jedno číslo. Letitý průměr úmrtí v Česku je kolem 300 zemřelých denně, tedy 2100 týdně.
          Znamená to, že celkem v předminulém týdnu zemřelo v Česku 2100 + 1230 lidí, tedy 3330 a v minulém 2100 + 1500, tedy 3600?
          Dozvíme se to konečně? Začíná 46. týden roku a oficiální statistika zemřelých ČSÚ končí 38. týdnem! Tady něco hodně smrdí!

          1. No jo no. Jen díky alarmistům a pozdní ale přece reakci
            No jo no. Jen díky alarmistům a pozdní ale přece reakci vlády se podařilo zabránit nejhoršímu ale vím že vy to budete interpretovat ve svůj prospěch. Jestli to ještě nevíte, je to všechno iluminátská konspirace. To je jistý. Donald Trump by vám to jistě potvrdil. Ten taky vidí konspiračky všude. Na druhou stranu koronavirus ještě nikdo neviděl, druhá vlna nebude a virus do Vánoc zmizí, ríkala nějaká Soňa P.

            1. Vy jste taky pěkný demagog. Jednak věříte článku
              Vy jste taky pěkný demagog. Jednak věříte článku Babišova Iděsu, jednak si vezmete, co se Vám hodí. Takže podobně, jako dlouze státní zdravotnictví befunguje, jak má, a projeví se to nejlépe v krizi, tak ani státní krematorium na tom není jinak:
              „Jsme jediné zařízení v kraji. Ve všedních dnech uplynulého týdne k nám dovezli 70 až 80 těl denně. Běžný stav je přitom zhruba 45 těl,“ podotkl ředitel Krematoria v Ostravě Ivo Furmančík.
              Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/krematorium-kapacita-covid-mrtvy-koronavirus-mrazak.A201109_130252_ostrava-zpravy_woj
              A O TOM TO JE. NEDOSTATEK KAPACIT PRO BĚŽNÝ PROVOZ, ČILI NA HRANĚ A JEDINÍ ŠIROKO DALENO, STAČÍ MALÉ ZVÝŠENÍ A JSOU V TROUBĚ. TEDA V MRAZÁKU. A JAK SE TO HEZKY VYSTRAŠENÝM BABIŠOVCŮM PRODÁVÁ…..
              P.S. a než spustíte další kolo o vysokých počtech mrtvých, tak si přečtěte i následující odstavec článku:
              Covid-19 zvýšil čísla mrtvých denně o zhruba dvacet lidí. „Ale není to jen o covidu. Roli hraje tradičně i podzimní zvýšená vlna zemřelých,“ vysvětlil Furmančík.

                1. A jak byste jinak interpretoval v kontextu zdejší diskuse
                  A jak byste jinak interpretoval v kontextu zdejší diskuse svůj příspěvek:
                  „Ostrava – máte to za rohem, můžete si to prověřit a vyhodnotit.
                  https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/krematorium-kapacita-covid-mrtvy-koronavirus-mrazak.A201109_130252_ostrava-zpravy_woj—
                  Jako nesouhlas? Asi ne, že? Jako zkuste si po sobě přečíst, co píšete a zamyslet se, jak to vypadá pro ostatní čitatele. Možná budete překvapen.

                2. že si tam můžete zajet podívat se tam a vyhodnotit si to
                  že si tam můžete zajet podívat se tam a vyhodnotit si to podle svého…aniž by jste někoho osočoval a není to u vás poprvé..je to spíš pravidelné
                  stále nevidím, a čekám že buď tu větu najdete nebo chlapsky uznáte (jak rád píšete o ředitelých nemocnic), že jste přestřelil

                3. Jinými slovy jde Vám jen o doslovnost textu a nechápete,
                  Jinými slovy jde Vám jen o doslovnost textu a nechápete, že stejná věc řečená v jiném kontextu a souvislostech může znamenat naprostý opak. Tak to prostě v komunikaci je.

                4. jinými slovy kličkujete jako politruk, proti kterým jste se
                  jinými slovy kličkujete jako politruk, proti kterým jste se v jiném vlákně hrdinně vymezil

                5. Děkuji za potvrzení mých slov o Vašem nepochopení
                  Děkuji za potvrzení mých slov o Vašem nepochopení kontextu a významu textu.

                6. Děkuji za potvrzení vašeho politruckého vyjadřování a
                  Děkuji za potvrzení vašeho politruckého vyjadřování a kličkování.

                7. Plus ještě vždy musíte mít poslední slovo, že? 🙂
                  Tak

                  Plus ještě vždy musíte mít poslední slovo, že? 🙂
                  Tak prosím nezapomeňte reagovat i na tento příspěvek, jinak ho nebudete mít :-))))

  2. A teď si představte, že by autor nelítal v levém pruhu
    A teď si představte, že by autor nelítal v levém pruhu 135 km/h, ale jel pěkně v pravém kamiónových 93 km/h se spotřebou cca o 40% nižší. Kolik by mu ubylo nabíjení a nakonec by to mohlo být i rychlejší.

    Mám tedy nafťáka, ale rozdíl spotřeby u relativně velkého vozu Citroen C4 GP 2.0 l automat je docela alarmující.
    Na oblíbené trase Sokolov – Bohumín dělala spotřeba při využívání rychlosti 135 km/h tempomatových cca 6,2 litru při průměrné rychlosti 105 – 110 km/h podle denní doby. Při využívání pouhých 93 km/h max. (ostatní limity stejně a v obou případech důsledné využívání povolených rychlostí bez jejich překračování) činila průměrná rychlost 82 – 88 km/h při spotřebě 3,7 – 4,0 litru.
    Dosti významný rozdíl.

    1. Ano, rozdíl by to byl, hlavně by si měl zajistil po cestě
      Ano, rozdíl by to byl, hlavně by si měl zajistil po cestě ubytování, protože průměrnou osmdesátkou by jen jízda zabrala 14 hodin a silně pochybuji, že by tento minibaterkáč udělal rekord v dojezdu 1000km bez nabíjení.

      Trochu myslet…

      1. Právě, že trochu myslet.
        A tu průměrku nesnižujte,

        Právě, že trochu myslet.
        A tu průměrku nesnižujte, opravdu mám s tímto zkušenosti a na rozdíl od mé trasy pan kolega jel stále po dálnici. Takže počítejte 85 km/h a spotřebu 10 kWh.
        Možná by jel o chvíli déle, každopádně by byl odpočatější. Můžete úplně klidně zapomenout na zpětné zrcátko 🙂

        Uznávám, že tento můj způsob jízdy není schopen přežít jakýkoliv spolujezdec, takže pokud někoho vezu, tak jezdím normálně 🙂

        A dejte si k tomu třeba i ten bonus chlazení baterie…

    2. Určitě by to nebylo rychlejší, ale mnohem pomalejší.
      Určitě by to nebylo rychlejší, ale mnohem pomalejší. Autor jel na čas, takže je třeba jet co nejrychleji a rychle nabít, což dělal. Jsou to jednoduché počty – stačí když si představíte, že dobíjíte 5x rychleji než spotřebováváte 😉

      1. Nevím, čemu říkáte mnohem. Já tam vidím zpomalení tak
        Nevím, čemu říkáte mnohem. Já tam vidím zpomalení tak o cca 0,5 hodiny a pokles spotřeby o cca 50%.
        A docela by mě zajímalo, za jaké ceny za kWh pan autor „tankoval“, co jsem koukal, tak jsou ceny u dálničních nabíječek hodně přemrštěné, zachytil jsem i ceny okolo 7 – 9 Kč/kWh. A to je více, než za co vyrobíme kWh z nafty.
        Já osobně doma mám elektřinu za 1,7 Kč/kWh bez DPH, i do našich lokomotiv tankujeme dráže, za 2,4 kWh v CZ, v DE za 3,3.

        1. Mnohem mohou být i hodiny…
          Mrkněte na Tabulku doby jízdy

          Mnohem mohou být i hodiny…
          Mrkněte na Tabulku doby jízdy při různých rychlostech pro IONIQ_28
          (pro dlouhé trasy platí, jet co nejrychleji k další rychlé nabíječce – větší rozdíl ve spotřebě dobijete rychleji, než je rozdíl času při pomalejší jízdě)
          http://elektroforum.cz/download/file.php?id=1549&mode=view

              1. Já vlastně ani nevím, jak to ten ABRP počítá, ale už
                Já vlastně ani nevím, jak to ten ABRP počítá, ale už několikrát se ukázal jako velice přesný. Naposled s výletem autora článku. Ale vidím, že tabulka je prostým přepočtem průměrné rychlosti.
                Je ale jasné, že zvýšení maximální rychlosti o 10km/h nezvýší průměrnou rychlost o 10km/h a v tom rozdílu bude zakopaný pes.

                Na to ukazuje i rozdíl ve spotřebě: v tabulce je při 108km/h průměru spotřeba 13,2, ale autor naměřil 15,7, spotřeba v tabulce je při ustálené rychlosti a ne při dosažení uvideného průměru např. na dálnici.

  3. Ďakujem za pekné čítanie. Na tomto je pekne vidieť, že
    Ďakujem za pekné čítanie. Na tomto je pekne vidieť, že kto chce, hladá spôsoby a kto nechce, tak výhovorky.
    Znovu sa ukázalo, že aj keď je ioniq staršie EV s handicapom (malou kapacitou baterky), tak stále je to veľmi slušné EV, za celkom dostupnú sumu a môže konkurovať aj niektorým modernejším v podobnej alebo vyššej cene.
    Názory trolov s oktánovým číslom 42 a nižším si nevšímajte.

            1. Já jsem zastáncem elektromobilů, jejich vhodného nasazení
              Já jsem zastáncem elektromobilů, jejich vhodného nasazení a jejich geopolitického významu.

              Nejsem zastánce dotací, zeleného neomarxismu a ideologického přikrášlování stavu věcí.

              Že s tím mají vymletené kolaborantské zelené ovečky problém, mě je víte kde. Zatím mám bohužel zkušenost, že ti největší nekritičtí zastánci jsou až na naprosté výjimky rozumu mdlého, znalostí chatrných a obecného přehledu nulového.

              Prostě ovce. Bééééé

              1. Ani z jedného vášho príspevku som nenadobudol pocit, že
                Ani z jedného vášho príspevku som nenadobudol pocit, že ste zastánca elektromobility, práve naopak. Tiež nie som zástanca dotácií, ale niektoré veci by sa bez dotácií presadzovali len veľmi ťažko a zdĺhavo. A na to nemáme čas.

                1. No a to je právě ten progresivismus, vedoucí do pekla.
                  No a to je právě ten progresivismus, vedoucí do pekla.

                2. Bezec ma v rodnem listu jako misto narozeni uvedeno „v
                  Bezec ma v rodnem listu jako misto narozeni uvedeno „v trolejbuse“ a proto se hlasi k elektromobilite. Akorat nema rad bateriove EV, protoze on kope za rusaky a za jejich preziti z prijmu za ropu.

                1. Evropske a beloruske. Urcite i jine, ale to musite vyhledat
                  Evropske a beloruske. Urcite i jine, ale to musite vyhledat sam.

                2. Které neříšské noviny. Konkrétně prosím.
                  Které neříšské noviny. Konkrétně prosím.

  4. Vzkaz pro autora článku : „Pomohla 50 kW DC stanice u
    Vzkaz pro autora článku : „Pomohla 50 kW DC stanice u čerpací stanice MOL na 228 km dálnice D1 u Vyškova. Pomohla, ale nabíjet jsem zde nechtěl. Za deset minut nabíjení z 1 % kapacity jsem zde doplnil jistých 7,8 kWh (ø rychlost dobíjení 46,8 kWh/h) a zamířil na Řípskou k 150 kW nabíjecí stanici společnosti PRE.|“….. Jaký byl účel zajíždět k jiné stanici ? Nabíjení stejného množství energie by trvalo jen o 6 minut déle. Ve skutečnosti ještě méně, protože něco vezme zajíždění k jiné nabíječce a její vypínání a zapínání.

  5. Ja vam nevim, podle me to slusne. 12 hodin ukazuji Google
    Ja vam nevim, podle me to slusne. 12 hodin ukazuji Google Mapy, takze si dat 1:48 na prestavku na 1100 km dlouhe ceste je takovy minimum. Samozrejme jsou tu blazni, co by se zastavili se spalovakem jednou za Prahou na 10 minut na benzin a zachod, pak pili kafe za jizdy, pojidali bagetu za volantem a u toho vyblikavali kazdyho, co jede jen 135 km/h. Ale proc se takhle honit? Proc resit na takove ceste nejakou hodinu navic? Proc si uhnat zlucnik nebo mozkovku pred 50tkou. Mame to za potrebi?

    Ja mam jeste porad spalovaka s dojezdem 1000km, ale stejne si davam po 150 km pohodovou prestavku.

    1. Po 150 km (po dálnici ?) si nedávám pauzu ani skútru. Tam
      Po 150 km (po dálnici ?) si nedávám pauzu ani skútru. Tam si dávám pauzu po cca 200 km to jen proto, že bezpečný dojezd na plnou nádrž mám asi 230km, takže bych k další benzínce po cestě nemusel dojet. Nejezdím tak na skútru často, ale občas ano.

        1. Gilera Runner ST 200. Je to kapotované, mám tam „přehoz
          Gilera Runner ST 200. Je to kapotované, mám tam „přehoz přes nohy“, plexi do výše ramen. Maximálka je po rovině 120km/h, takže to není ideální dálniční stroj, ale dát se jet v pravém pruhu a když je volno, tak předjíždět kamiony. Je to z mé strany trochu recese, ale jezdím tím do Ostravy na Colours, s tím, že pak na místě neřeším parkování. Po těch cca 5 h jízdy z toho bolí zadek a trochu nohy. Jinak nádrž to má celkem 8,7 l. Při jízdě dosucha by to dalo asi 270km, ale to nechci riskovat. Ono splést se třeba o 5 km by mohl dost zamrzet 🙂

          1. jo přesně to znám, byť mám motorku s maximálkou mezi 160
            jo přesně to znám, byť mám motorku s maximálkou mezi 160 a 180 km/h, ale popravdě víc, jak 120 mě nebaví – moc fouká a nejpříjemnější je na ní pohodovka 80 – 110 km/h tachometrových. K tomu, že dojde palivo mám skvělou zkušenost, kdy na jednom motočundru s plnou polní bylo zavřených snad pět benzínek a k otevřené jsem dojel tak, že jsem na volnoběh bez paliva u stojanu zmáčknul z cca 20 km/h brzdu.

      1. Nic mě nevysílí, proč? Zajdu si na záchod, dám si kafe,
        Nic mě nevysílí, proč? Zajdu si na záchod, dám si kafe, něco pojím, manželka a dítě si taky odskočí a pak v pohodě za 15-20 minut jedeme. Někdy to samozřejmě manželka vezme a řídí, ale spíš proto že chce, než že bych byl já vysílený. Jenom se prostě nehoním, není důvod jezdit z Prahy až někam k Olomouci bez zastavení.

          1. Pak ale i vy musíte pochopit že váš styl jízdy v kuse
            Pak ale i vy musíte pochopit že váš styl jízdy v kuse není pro každého.

            Chápu že vás může štvát jak tu každý oslavuje pauzy na čůrání.
            Také chápu že vás primárně štve to že to není důvod ale zástěrka technické nedokonalosti.
            Ale ta nedokonalost je obtěžující pro vás, ne pro ně (respektive dostávají něco hodnotnějšího výměnou za to co ztrácí a je jen na každém z nás čemu přikládáme větší hodnotu).

            Chováte se/píšete tedy úplně stejně tak jak ostatním vytýkáte.

        1. Proč je nevhodný elektromobil pro cestování s malými
          Proč je nevhodný elektromobil pro cestování s malými dětmi?
          Protože po hodinách řevu a nespokojenosti, to auto potřebuje dobíjet zrovna ve chvíli, kdy děti usnuly. Jako na potvoru pak není nabíječka vedle místa, kde se dají děti zabavit, takže po dobití, je třeba ještě na další půlhodinu vyhledat hřiště a pak doufat, že usnou dřív, než je třeba zase dobíjet elektromobil.

          Měli jsme doma abnormálně řvoucí dítě a při první dovolené u moře, dítě řvalo celou cestu od moře až domů, vyplo se na jednu chvíli asi 5 km před mýtnicí u tunelů na A10, měl jsem připravené prachy, jel krokem, vybral si mýtnici, kde byl jen jeden..šinul jsem se tam rychlostí chůze a… tomu chlápkovi vypadly prachy na zem a šel je sbírat.. dítě se zaplo a řvalo až domů, původně jsme chtěli někde přespat po cestě, s tímhle se to nedalo, ve tři v noci jsme byli doma a další dva roky, každá další cesta, byla provázena touto hudební produkcí…když dítě usnulo, neexistovalo, že zastavíme, to jsme i zúžení na dálnici objížděli klidně polní cestou, hlavně jet..

          1. To vase dite zasadilo osudovou ranu cele elektromobilite. Nebo
            To vase dite zasadilo osudovou ranu cele elektromobilite. Nebo ze by rvalo z jineho duvodu? Treba se mu delalo spatne z vyparu benzinu nebo nafty. Drive jsem to necitil, ale od doby co jezdim EV smrdi mi vetsina spalovaku zvenku i zevnitr. A kdyz jedu na benzinku pro benzin do sekacky, pripada mi to jako v rafinerii.

              1. Na lehke poruchy spanku ucinkuje medunkovy caj a na horsi
                Na lehke poruchy spanku ucinkuje medunkovy caj a na horsi poruchy kozlikove kapky. Caj muzou snad miminka, ale kozlikove kapky obsahuji alkohol. Ty az od vyssiho veku. Medunka je fakt dobra i u dospelych. Ale chce to trpelivost, pusobi to az za tyden. Vzdy navecer.

                1. Lepší jak pediatr… myslíte, že existuje krom odvaru z
                  Lepší jak pediatr… myslíte, že existuje krom odvaru z makovic něco, co jsme nevyzkoušeli? Prostě nic…dodnes je to dítě vcelku velký cholerik plný emocí. Ale to je nesdělitelná zkušenost. Když můj táta hlídal taky říkal..dítě řve, to se stává…o deset hodin později prohlásil, že udělá cokoli ať už neřve. Ale potěšující pro všechny, co něčím takovým prošli (mimojiné naše pediatrička), tak je, že kolem třetího roku dítěte to začne polevovat.

                2. Tak drzim palce at to brzy polevi.
                  Tak drzim palce at to brzy polevi.

                3. Už jsme ve fázi, kdy to není takový řev – bohužel
                  Už jsme ve fázi, kdy to není takový řev – bohužel základní povahový rys je zatím vztekloun a vysoká reakce na emoce – někdy v pohodě, někdy 5 – 6 různě dlouhých záseků denně – zásek může být i hodinu. To co jsem psal bylo do tří let věku a to byl fakt masakr – klidný den = 8 hodin řevu

          2. Nepotvrzujete tím ale to co jsem napsal ?
            „Ne každý cestuje

            Nepotvrzujete tím ale to co jsem napsal ?

            „Ne každý cestuje tak často aby měl návyky a „cestovní horečku“ a pak to odskáče řidič“

            Respektive jak psali jiní níže – to dítě neřve aby pohřbilo EV. Jen vy jste si to teď vzal jako bič na ně. A to celou dobu zde v diskusích zastáváte pozici rozumného „není to pro každého“, tak to prostě není pro rodiče dvou procent malých dětí.

            Samozřejmě s vámi soucítím, jen se mi nelíbí že celkem svévolně polevujete ve své neutrálnosti. Troufl bych si říct flagrantně.

  6. Zvládl to s průměrnou rychlostí 78,98 km/h – to je
    Zvládl to s průměrnou rychlostí 78,98 km/h – to je slušný výsledek. Pokud není covid omezení, tak udělat po čr po dálnicích takovýhle celkový průměr je často zcela nemožné. Jako největší omezení bych pro takovou cestu viděl, že si člověk nemůže zastavit, kde chce – např u vyhlášené restaurace, nebo tam, kde je něco fajn (např. dětské hřiště – samozřejmě u soukromé cesty), ale musí zastavit zastavit tam, kde je nabíječka.

        1. Kravina.
          Včera jsem jel 139km, přes Prahu včetně 13 min

          Kravina.
          Včera jsem jel 139km, přes Prahu včetně 13 min kolony, dálnice, přes Hradec padesát, silnice první třídy, druhé třídy, třetí třídy, několikrát obce a když se podívám na lasttrip, tak tam je 1.38 hodiny, 85km/h, spotřeba 8.4.

          Což je prostě běžné. Když bych stál v koloně a pak jel 200 jako dobytek, těžko budu mít spotřebu pod 9.

    1. Jezdím pravidelně právě úsek D5 Praha-Rozvadov a opačně
      Jezdím pravidelně právě úsek D5 Praha-Rozvadov a opačně a tam není vůbec žádný problém udržet dálniční průměr kolem 110-120, pokud si dám tempomat na 130 a občas přibrzdím a občas zase zrychlím. Průměr kolem 80 je opravdu pomalá jízda. Ale samozřejmě, v tom jsou i pauzy. Jako, na elektro asi dobrý.

      1. Jenže ono 80 km/h na 1000 km a ne na úsek Praha Rozvadov…
        Jenže ono 80 km/h na 1000 km a ne na úsek Praha Rozvadov… Když jsem jezdil Praha Mnichov, tak to taky byla 80 km/h a proč? Praha Plzeň odpoledne člověk rád za 130 km/h chvíli – hlavně do Berouna tragédie, Plzeň nájezd A93 bez problémů 130 tempomat. A93- Regensburg 160 tempomat, Regensburg tam to padlo k 80 km/h a začínal to být problém za Regensburgem zase krásně 130 až na 120tkové zatáčky a nájezd na Mnichovskou dálnici A9 5 km před poskakování a do Mnichova to bylo poskakování, když to pět km nějak jelo bez zastávky, tak super.

        Taky se mi stalo, že jsem jel od nás do Trenta na lyže 11 hodin a to byl průměr nějakých 55 km/h (ano udělal jsem chybu, že jsem se nechal přesvědčit, že pojedeme na lyže v sobotu) Od nájezdu A9 směr Mnichov byla souvislá kolona až do Trenta přes Brenner před každým sjezdem na lyžařské středisko 5-10 km stála dálnice.

        Ještěš Edit – neberu dálniční průměr beru cestovní průměr, tedy 80 km/h od zamykám dveře do odemykám dveře – jen pro ujasnění termínu

        1. Šest hodin jsem jel 200 kilometrů naposled v zimě a můžu
          Šest hodin jsem jel 200 kilometrů naposled v zimě a můžu vám říct, že v elektromobilu bych to fakt jet nechtěl. Ta jistota, že mám dost energie na topení i poskakování na dalších 30 hodin, je v takové situaci fakt skvělá věc.

  7. Jestli pak to předražené stravování na benzínkách
    Jestli pak to předražené stravování na benzínkách během nabíjení také někdo započítává do nákladů jízdy s elektromobilem?
    Protože se spalovákem si prostě zastavím u nějaké normální hospody a najím se za normální cenu normálního jídla, nebo vůbec na oběd nestavím a prostě se najím až doma.
    A když jedu elektrem, tak si zásadně sebou beru pití z domu a řízek s chlebem, abych minimalozoval provozní náklady 😀

  8. Pěkný článek. Připomnělo mi to cestu Ioniqem z Paříže
    Pěkný článek. Připomnělo mi to cestu Ioniqem z Paříže do Brna,kterou jsem absolvoval před třemi týdny. I přes relativně malou baterku (28kWh) tu cestu zvládl bez problémů. Je to velmi dobrý elektromobil co se týče poměr cena,velikost a dojezd. Jediné,co mi na něm vadí je jeho hlučnost. Zřejmě od zadní nápravy. Ale to je asi problém obecný, protože stejný hluk je slyšet i v elektrické Koně.

        1. Tím ale úplně zabíjí jednu z podstatných výhod, co by
          Tím ale úplně zabíjí jednu z podstatných výhod, co by EV měl, aspoň teoreticky, mít. Právě ve vyšších rychlostech je důležité odhlučnění od nápravy, od pne, dobře zaizolované podběhy, atd. Protože zvuk motoru u spalováků už není tím největším zdrojem hluku. Při ustálené dálniční rychlosti kolem 130 (otáčky kolem 1200 – 1500) vůbec neslyším motor. Tak se zdá, že to Korejci moc nevychytali.

          1. Ŕěšíte tu dvě rozdílné věcí a to je hluk pohonu a
            Ŕěšíte tu dvě rozdílné věcí a to je hluk pohonu a odhlučnění vozidla. Nemůžete přece brát lowendové EV od H jako nějaký etalon a srovnávat to s lexusem, ten míří do úplně jiné třídy.
            Myslím že se ve třídě Vašeho lexuse ani EV nedělá.
            Tady lidí srovnávají hluk hyudae s tím s čím naposledy jezdili, třeba s fabíí, nebo focusem.

            Víte jaký je rozdíl ve 130 Km/h v citigu iV a spalovacím? Případně v dálničním stoupání slušně řečeno jako sv..ne.

  9. abetterrouterplanner.com:
    1091km, 13:35min (z toho 3:23min

    abetterrouterplanner.com:
    1091km, 13:35min (z toho 3:23min charge)

    autor: 1086km, 13:48min, (z toho 3:13min charge)

    Klobouk dolů před betterrouterplanner!!!

    edit:
    ID.3 77kWh=11:10
    ID.3 58: 12:27
    Tesla 3LR 2020: 11:37
    Tesla S LR+2020: 11h
    Ioniq 38kWh: 14:41??????????
    Kona 2021: 12:54

    1. „Ioniq 38kWh: 14:41??????????“
      Jo, to je přesně ono. Taky

      „Ioniq 38kWh: 14:41??????????“

      Jo, to je přesně ono. Taky jsem srovnával delší cesty (přes ABRP) starším a nový Ioniqem a vyšlo mi lepší csetovat starším. I když má menší baterku, nabíjí mnohem rychleji a cestování na dálku je tím pádem rychlejší a ta doba nabíjení méně obtežující.

  10. Děkuji za článek. IONIQem jsem jezdil přes 2 roky a přes
    Děkuji za článek. IONIQem jsem jezdil přes 2 roky a přes 40 tis.km. Je to EV, které je snad nejrychlejší na dálkové cestování (kombinace malé spotřeby a rychlého nabíjení).
    K tomu ventilátoru na Rozvadově – auto chladí (a ohřívá) baterie vzduchem z kabiny. Ve vašem případě relativně teplým…
    Mohl by jste pro zajímavost napsat kolik stálo nabíjení (případně Kč/km)? Používal jste „Charge my Hyundai“ i na ostatních stanicích? Děkuji -LAMA-

    1. Ano je to tak, ale v Rozvadově mi přišel ten hluk chlazení
      Ano je to tak, ale v Rozvadově mi přišel ten hluk chlazení opravdu výrazný. Předpokládám, že výkon onoho ventilátoru se mění v závislosti na deltě měřené a žádané teploty baterie.
      Aplikaci Charge my Hyundai jsem použil poprvé a výhradně na Ionity. Vůbec bych na Ionity nejel, kdyby už byl v provozu Berounský 75 kW Hypercharger. Podle sdělení PRE bude v provozu cca za 14 dní.

      Jednotkové ceny nabíjení na této cestě:
      MOL – 0 CZK/kWh
      PRE – 3 CZK/kWh
      E.ON UFC – 9 CZK/kWh
      Ionity – 21 CZK/kWh (úlet:)
      ČEZ – 7,5 CZK/kWh
      U mne doma – necelé 3 CZK/kWh

      1. Ventilátor baterií:
        STUPEŇ 0-9, [Hz], Teplota[C]
        Úroveň 0

        Ventilátor baterií:
        STUPEŇ 0-9, [Hz], Teplota[C]
        Úroveň 0 0 <31
        Úroveň 1 42 31C - 33C
        Úroveň 2 50 33C - 36C
        Úroveň 3 58 36C - 39C
        Úroveň 4 67 39C - 41C
        Úroveň 5 75 41C - 43C
        Úroveň 6 85 43C - 45C
        Úroveň 7 88 45C - ???
        Úroveň 8 95?
        Úroveň 9 100?

        (používám OBDLinkLX + TorquePro)
        Studená baterie IONIQ_28 se pouze běžnou jízdou ohřívá o 1°C/10km.

        Myslel jsem, že přes aplikaci Charge my Hyundai bude nabíjení levnější, jako je tomu u jiných značek vozů. Snad se časem dočkáme.
        Těším se na váš článek o této aplikaci.

  11. Pekny clanek, diky za nej.
    Nacestoval jsem se za zivot

    Pekny clanek, diky za nej.
    Nacestoval jsem se za zivot tisicikilometrovych tras vic nez dost. V podstate je absolvuji nekolikrat do roka a v drtive vetsine pripadu jsem to vzdy jel plus minus kolem dvanacti hodin. S Teslou jsem mel nejkratsi cas 12,5h, ale je to take tri a pul roku stary model.
    Takze vasi cestu s autem, ktere ma vyuzitelnou kapacitu baterky 28kWh jste zvladl paradne!

  12. Já myslím, že na to, jak malou baterku to má, tak je to
    Já myslím, že na to, jak malou baterku to má, tak je to slušné. Nový Ioniq s větší baterkou by to zřejmě jel déle. A asi i ten eGolf. Výhoda poměrně rychlého nabíjení. Jo, na auto z 2016 s malou baterkou slušné.

    Nemáte přehled o cenách za dobíjení, hlavně u Ionity?

    1. Slušné jo?
      Minulý týden jel kolega z Prahy do Ostravy. 3

      Slušné jo?
      Minulý týden jel kolega z Prahy do Ostravy. 3 hodiny cesta, 8 hodin práce u klienta, 3 hodiny zpátky.

      Takže taky 14 hodin, ale dává mi to aslespoň trochu smysl.

      Chápu, že je někdy nutné jet pro balík 1000 kiláků, ale promrdat k tomu zbytečných pět hodin života po nabíječkách… to je strašný.

      1. Vypadá to, že více cestujete po internetu, než po
        Vypadá to, že více cestujete po internetu, než po skutečných cestách. Trasu Opava-Praha zdolávám po D1 pravidelně posledních 20 let. Ujet aktuálně (bez přestávky) trasu Opava-Praha Stodůlky (400 km) pod 4 hodiny není reálné. Tedy při dodržování rychlostních limitů, především v opravovaných úsecích.
        Elektromobil je moje svobodná volba dopravního prostředku a jak jsem psal IONIQ z roku 2016 je už dnes docela historie, ale pro denní ježdění bohatě stačí a dovolenou 1 x ročně na hory, či k moři s celou rodinnou taky zvládne.
        Těch spalováků v pravém pruhu jsem během cesty minul skutečně hodně:) http://www.youtube.com/watch?v=Qax6iERFTYw

        1. Můj roční nájezd se poslední roky ustálil na 50
          Můj roční nájezd se poslední roky ustálil na 50 tisících a říkám vám, že píšete nesmysly.
          Praha Stodůlky – Ostrava jsem jezdil bez zastávky za 3h 15m.

          Jezdím ustálenou rychlostí 143km tacho a po cestě nezastavuju, není proč.

          1. No tak, z domu k D1 v Ostravě to mám 16 až 20 minut dle
            No tak, z domu k D1 v Ostravě to mám 16 až 20 minut dle provozu. Na tempomatu mívám 133 km/h. To už za čistý čas jízdy není takový rozdíl. A přestávku si dělám vždy. Už nemám nejmladší měchýř. Urážet vás nebudu.

      2. No spíš 7h než 6h a jen z Prahy do OVA a ne z Rozvadova do
        No spíš 7h než 6h a jen z Prahy do OVA a ne z Rozvadova do Opavy. Ale už jsem ti to vysvětloval, tohle není závod o to kdo tam bude dřív. Určitě nevyblikával pomalu jedoucí auta předs sebou, jel v klidu – to taky jde, fakt 😉

        1. Dominik Ostrava-Praha-Google mapy píší, že je to 370 km a
          Dominik Ostrava-Praha-Google mapy píší, že je to 370 km a 3 h 36 minut jízdy. To asi nemohl jet max. povolenou 130 km, to by za 3 hodiny nezvládl. I na dálnici musí občas spomalit pod 130 a pak asi ještě jel nějakou dobu mimo dálnici. Pokud to zvládl za 3 hodin, asi to byl pirát silnic.

          1. Jezdíme to pravidelně, kolega z Antala Staška k Fakultní
            Jezdíme to pravidelně, kolega z Antala Staška k Fakultní nemocnice Ostrava a pokud není průšvih na dálnici, jezdíme to všichni mezi 3 a 3:30 hodinami. Nic zázračného na tom není. Jako zázrak se to možná zdá elektromobilistům, protože v cíli nemusíme řešit nějaké nabíjení, jsme rádi že v tý čtvrti vůbec zaparkujeme a nejvíc mega hustý je, že pak… považte… jedeme bez tankování zpátky do Prahy. Mazec, že jo. Zázrak.

            1. Jinými slovy porušujete předpisy. Ale alespoň mají
              Jinými slovy porušujete předpisy. Ale alespoň mají Poláci na úseku Brno Ostrava někoho, s kým mohou závodit. Oni sjou z těch svých obvyklých 140 km/h v ČR tak zblblí, že i u nás jezdí 160, jako v Polsku, aby jim nesebrali papíry. 🙂

                1. Ale no ták, často nás tu ubíjíte čísly. 370 km/130 km/h
                  Ale no ták, často nás tu ubíjíte čísly. 370 km/130 km/h = 2,846 hod. Ale netvrďte nám, že to nasadíte před barákem a fičíte až do Ovy na fakultku durch. Jen namátkou před cílem Klimkovický tunel 80 km/h, sjezd na Porubu a křížení s D1 50 km/h, pak kousek 70 km /h a opět 50 km /h od Logistic parku až na fakultku. A dvoje semafory. A to pomíjím úsek Olomouc Vyškov 100-110 km/h, neustále někde uzavírku s 60-80 km/h nebo když to fiknete po D1 přes Kroměříž tak průjezd před a Přerovem 50 km/h a světla jedny za druhýma.

                2. Jaký světla? Přerov? Člověče kudyma to jezdíte?
                  Jaký světla? Přerov? Člověče kudyma to jezdíte? Omezení samozřejmě jsou, ale evidentně to dohromady není na víc než 20 minut času.

      3. A co měl asi dělat? Půjčit si kvůli tomu spalovací auto?
        A co měl asi dělat? Půjčit si kvůli tomu spalovací auto? Platit ještě k tomu benzín? Stejně si musí dát pauzu kafe,vyčurat jel sám. Kolik času reálně ztratil? Max hodinu až dvě,ale ušetřil mimimálně 1000 kč na PHM a půjčení vozu. Jen v tichu a nemusel připadně kvrdlovat šaltpákou.

          1. Čelt jste ten článek? Jezdí kolem komína a na to je EV
            Čelt jste ten článek? Jezdí kolem komína a na to je EV ideální. A pokud musí jednou za 1/4 roku 1000 km na otočku tak ho hodina, dvě navíc nevadí. Pokud by musel dělat takhle 2x týdně neřeknu na Váš názor ani popel, ale takhle myslím, že máte nějaký problém s elektro vozy. V čem Vám konktrétně vadí.

              1. Pan Pavera je z Opavska a u minulého zaměstnavatele častou
                Pan Pavera je z Opavska a u minulého zaměstnavatele častou jezdil z pobočky na centrálu do Prahy a pak po celé ČR služebním eGolfem. Plus cesty po zahraničí, třeba po Polsku, viz články zde na hybrid.cz. Proto 100 tisíc km. Nyní zřejmě jezdí pro nového zaměstnavatele kolem komína a výjimečně někam dál.

  13. Velorex revival? 😀
    Mám návrh – publikujte tyhle pravidelně

    Velorex revival? 😀

    Mám návrh – publikujte tyhle pravidelně se opakující články (přiznám se, že moje nejoblíbenější) na téma cestování s elektromobilem i na nějakém masochistickém webu, zaručené sklidíte úspěch.

    Stavět na dálnici každou hodinu a jet skoro 14 hodin trasu co zvládnete za 9, to jinak než masochismem nazvat nejde.

    A s tím levým pruhem, dovolte abych se zasmál – máte rychlostní průměr na dálnici ani ne osmdesát km/h. takže cca třetinu míň, než normální auto. Hahaha.

      1. Nebojte se, porozuměl jsem bodrému sdělení, že vlastně
        Nebojte se, porozuměl jsem bodrému sdělení, že vlastně nejel nijak pomalu, velmi dobře.
        Jak si ale snadno dopočteme z rychlostního průměru, i kamion tam byl rychleji.

        PS: Je zajímavé sledovat, kolik času sežere i ostatní operativa kromě čistého nabíjení elektromobilu. Evidentně neustále sjíždění z dálnice, parkování, připojování, placení apod. prostě není časově grátis.

        1. Napsat, že kamión by jel rychleji je velmi odvážné
          Napsat, že kamión by jel rychleji je velmi odvážné tvrzení. Evidentně netušíte, že reálně ujede kamión cca 360km na jeden zátah, pak má pauzu a pak ujede další cca 360km. Pak končí. Říkají se tomu bezpečnostní přestávky. Mimochodem ty platí i pro řidiče osobních vozů. To že je nedodržuje téměř nikdo, je věc jiná. Kamión je ale dodržovat musí,neb mu to klidně může i zpětně zkontrolovat policie. Osobní vozy nemají zatím tachograf. Zatím! Ale už dnes mají jiné zařízení a z něho v případě nehody lze vyčíst odkud auto vyjelo a jak dlouho jelo. A pokud se prokáže, že to jel jeden řidič v kuse, tak Vám to u soudního sporu vysvětlí advokát protistrany.

    1. Průměr jízdy má 108km/h a to když dám 1000km a fakt
      Průměr jízdy má 108km/h a to když dám 1000km a fakt jedu, dám tak 112. Takže to je naopak až neuvěřitelná hodnota.

      A k tomu zbytku…tys nikdy neměl Psiona? Nepsals svoje první 602ky na černobílým displeji? Tys nikdy nenosil za pasem cihlu místo mobilu? Tys opravdu nikdy nevyšel z domu na kopec, aby sis mohl zavolat? Ty sis nevyráběl svou první mapu nad obrázkama z mapy.cz a vlastní kalibrací pomocí externí GPS a Palmu?

      A jestli jsi mladej hejsek, tak tys nikdy neměl sice prasklej lcd, ale ohýbací? Nefotils mobilem se 108px jen pro to vyzkoušení? Netočila se ti hlava z virtuální reality? Neměls Pixela jen kvůli tomu těžko uvěřitelnýmu nočnímu režimu?

      Jo tak my ostatní umíme ujet 1000km a u toho 3:35 nabíjet a chlastat kafe…domů přijedem šťastní a v dobré náladě (i když já si EV půjčím sem tam na měsíc)

      Někteří z nás dělají v životě plno kravin a utrácí za ně plno peněz….vlastně ani nevím proč…

      1. Průměr čisté jízdy možná, rychlostní průměr cesty
        Průměr čisté jízdy možná, rychlostní průměr cesty ale ne. A tom píšu, ten je naprosto ale naprosto tragický.

        Ok, tak příklad – cihla na volání. Ano, mobily byly těžké cihly. Z té hmotnosti asi nikkdo nebyl odvázaný, ale umožnily něco, co nešlo udělat jinak. A tak to lidi strpěli.

        Jakou novou kvalitu přinesl na této cestě pánovi jeho elektromobil?

        1. Tak 112 rychlostní průměr za dobu cesty nsa 1000km
          Tak 112 rychlostní průměr za dobu cesty nsa 1000km neuděláš…i já jsem psal průměr jízdy.

          Mobily: Ale to se hluboce mýlíš. Já slyšel 100x, že je lepší si tu chvíli počkat a zavolat z kanceláře. Nebo že se s tím táhám a ještě nemám klid a že je lepší, když tě nikdo neotravuje.

          Buď kritik, ale ne zpátečník!

          1. Ale samozřejmě, že uděláš. U dlouhých dálničních
            Ale samozřejmě, že uděláš. U dlouhých dálničních cest je těch 110-120km/h celý průměr. Tankováním a relaxem trávím tak 1/10 celkového času.

            Když řídím sám, stojím vždy po třech hodinách na dvacet minut. Z Prahy do Ostravy nestavím, při cestě z Prahy do Bolzana stavím poprvé za Mnichovem.

            as mobil – možnost volat i mimo kancelář je právě ta nová kvalita. Být kdykoliv k zastižení. Vyřídit věci z terénu. To se statickým telefonem nešlo. Co nejde se spalovacím autem?

              1. Typický ekopomatenec. Což o to, to by mi nějak nevadilo,
                Typický ekopomatenec. Což o to, to by mi nějak nevadilo, pokud by ne EV nebyly nikdy žádné dotace, ať si tak jezdí. Jak už to tady někdo řekl přede mnou, je to jak jízda veteránem. Pro potěšení.

                Lokální emise na dálnici, dost dobrý. Tak k tomu není třeba komentář.

                PS: A protože si pán kupoval auto za své, má svaté právo si užít adrenalinový sport ježdění EV na dlouhé trasy. Ale být jeho manželkou, tak ho za to zašlapu do země, minimálně to je sobec.

                1. Dokonce ani v lese, když jede na houby. Má snad význam, kde
                  Dokonce ani v lese, když jede na houby. Má snad význam, kde je produkuje? Rozhodně je jednodušší levnější a účinnější čistit jeden komín elektrárny než miliony výfuků. A to nemluvím o obnovitelných zdrojích nebo jádru.

                  Ale já neříkám, že já sám to mám jako koníček – konečně ani EV nevlastním – jak tu tupě reaguje racinalista…ale chápu důvody, jsem totiž stejný.

                2. Význam lokalizace jeho emisí jste jako argument zmiňoval
                  Význam lokalizace jeho emisí jste jako argument zmiňoval vy…

                3. ??? To jsem řekl já a pořád to platí, žádná změna.
                  ??? To jsem řekl já a pořád to platí, žádná změna.

                4. Kazdy diesel s DPF po nejake dobe vypaluje saze aby se aspon
                  Kazdy diesel s DPF po nejake dobe vypaluje saze aby se aspon trochu uvolnil. Tyto emise nejsou obsazene v zadnem testovacim cyklu. Takze dalsi podvod ropaku. Saze se ukladaji tak dlouho jak to DPF dovoli a pak se to koncentrovane nekde vyklopi do atmosfery. A klidne to muze byt i ve meste.

                5. Pokud jezdí takové auto ve městě, tak je to vždy
                  Pokud jezdí takové auto ve městě, tak je to vždy výklopené ve městě.

                6. Auto ten jedovaty odpad vys€re jako panelakovy pes lidem
                  Auto ten jedovaty odpad vys€re jako panelakovy pes lidem primo pod nos.

                7. To DPF se čistí tím, že se ty saze (což je v podstatě
                  To DPF se čistí tím, že se ty saze (což je v podstatě čistý uhlík) spálí. Tedy se z toho stane to fuj fuj CO2, tedy alespoň z většiny. Něco jako když někomu chytne komín, akorád tady ten „komín“ je na to dělaný.

                8. V sazich jsou ruzne vysoce jedovate slouceniny vcetne dioxinu.
                  V sazich jsou ruzne vysoce jedovate slouceniny vcetne dioxinu. Ty se rozkladaji az nad 1600 st. C. Takove teploty DPF nedosahne. Takze CO2 je ten nejmensi problem.

                9. Aha runnere, takže to, že všude, kde je větší
                  Aha runnere, takže to, že všude, kde je větší koncentrace a provoz aut je neskutečný smrad, hluk a plno úniků ropných látek je jako normální? A pár BEV to nevytrhne… Já bych to otočil, normální je hluk pneu a aerodynamický, ty ostatní externality si vy zarytí fandové spalovacích smraďochů strčte někam! Já chci BEV jako běžnou věc, kterou si může dovolit průměrný člověk.

                10. Aha runnere, takže to, že všude, kde je větší
                  Aha runnere, takže to, že všude, kde je větší koncentrace a provoz aut je neskutečný smrad, hluk a plno úniků ropných látek je jako normální? A pár BEV to nevytrhne… Já bych to otočil, normální je hluk pneu a aerodynamický, ty ostatní externality si vy zarytí fandové spalovacích smraďochů strčte někam! Já chci BEV jako běžnou věc, kterou si může dovolit průměrný člověk.

                11. Chtít můžeš, ale jediný výsledek bude, že 70%-80%
                  Chtít můžeš, ale jediný výsledek bude, že 70%-80% populace se v té či oné formě vrátí do hromadné dopravy se všemi z toho plynoucími pozitivy i negativy.

                  Já neříkám, že je to jen špatně. Můj problém to díky bohu nebude, takže se na to vlastně trochu sobecky těším. Ale na druhou stranu mi je líto, že se tak nestane svobodnou volbou, ale prostou nedosažitelností prostředků individuální dopravy.

                  Nevím jestli to chápete, a týká se to naprosté většiny vás všech tady na Hybridu, se strmým zdražováním spalovacích vozidel a přesunem daňových výběrů do provozu elektromobilů na to prostě většina za 10-15 let přestane příjmově stačit.

                  Budete schopni platit 20Kč za km?

                  To je realita.

            1. Takže by vám vlastně stačila Tesla? 😀 Za 3h ujedete
              Takže by vám vlastně stačila Tesla? 😀 Za 3h ujedete dejme tomu 300-350km a za 20 minut na Tesla chargerech můžete nabít na dalších 300. Navíc s tím, že pokud nabijite doma, ušetříte kotel peněz a případně cestování nevyjde o moc dráž.

              1. Nesnáším věci, co jsou méně schopné, než já a
                Nesnáším věci, co jsou méně schopné, než já a zbytečně mě omezují.
                Nechci kladivo, se kterým můžu zatloukat jen dvě hodniny denně, telefon, co vydží telefonovat 6 hodin a auto, co ujede 300 kiláků.

                Chci věci, u kterých bude omezením pouze moje schopnost.

                Teslu začnu zvažovat, až nebude vypadat jako lowcost sovětské výroby, až s ní nebudu muset zajíždět do průmyslové zóny kvůli nabíjení, až mě nebude nutit k zastavení, přestože jsem právě vystřídal za volantem manželku.

                Od spotřebního auta očekávám rychlé komfortní co nejméně obtěžujcí přesuny. Elektromobil je pro hračičky. Já na sraní s nimi nemám čas ani chuť.

          1. No nevím s tím tichem. Si přečtěte, jak je ten Ioniq
            No nevím s tím tichem. Si přečtěte, jak je ten Ioniq hlučný. A i nová Kona, dle vyjádření zdejších uživatelů, i v této diskusi. Zvlášť, když se jede po dálnici. Já třeba neslyším vůbec motor, spíš aerodynamický hluk a hluk od kol a podvozku. Ale minimálně. Klidně se vsadím, že moje auto bude tišší než ten Ioniq 🙂

            Takže ticho v autě je spíš závislé na tom, jak dobře je udělaná izolace a ne od typu pohonu.

            A vibrace? Co to je? 🙂

            Jo a někdy jedu úplně na elektřinu, hlavně ve městě.

              1. Kdysi jsem viděl podobnou tabulku, tam ale Tesla S dopadla
                Kdysi jsem viděl podobnou tabulku, tam ale Tesla S dopadla hůř. Chtěl jsem tím říct, že hluk v kabině dnes není primárně generovaný motorem, zvlášť u dálniční rychlosti.

                S tím se dá souhlasit ne?

                A taky se vsadím, že můj Lexus bude tišší než Ioniq. Jasně, jiná třída. Tesla S už bych se nevsazel 🙂

                1. Na hluk spalovaku mam jiny nazor. V roce 1996 jsem koupil
                  Na hluk spalovaku mam jiny nazor. V roce 1996 jsem koupil novou Felicii 1,9D Combi. Asi po pul roce se mi v DE ulomil vyfuk a ja jel ca. 500km domu bez zadniho tlumice. Dodnes mam z toho pekelneho ramusu tinitus a uz se ho nikdy nezbavim. Skoda ze tenkrat EV neexistovali. U me spalovak definitivne zemrel. Schluss Aus Fertig. Uz nikdy.

                2. Tak o tom snad nemá smysl se bavit, ne? Pokud je moderní
                  Tak o tom snad nemá smysl se bavit, ne? Pokud je moderní spalovak v dobrém technickém stavu, tak si stojím za tím, že motor není hlavní zdroj hluku, obzvlášť pri dal dálniční rychlosti.

                3. To je argument. Kdysi jsem se chytil kabelu s poškozenou
                  To je argument. Kdysi jsem se chytil kabelu s poškozenou izolací a dostal jsem od 230V takovou ránu, že už nechci doma elektriku ani vidět.

                  Mimochodem kdysi jsem měl Škodu 100MB. Motor byl velmi hlučný, přesto jsem ho při rychlosti 120km/h přestával slyšet. Neohluchl jsem, jen ho přehlušil hluk od obtékání vzduchu kvílící kolem té spousty hran a mezer v karoserii co to auto mělo. Takže i hodně hlučný motor nemusí být na dálnici hlavním zdrojem hluku.

                4. Ten kabel jste chytil z vlastni blbosti. Ja to auto tak
                  Ten kabel jste chytil z vlastni blbosti. Ja to auto tak koupil. Byla to jedna z prvnich 1,9D Felicii v CR. Uz se nepamatuji presne, ale byla to zarucni oprava. A bohuzel me to prineslo trvale poskozeni sluchu. S EV by se to nikdy nestalo. Rocne se urve tisice vyfuku, je to dalsi potencionalni zdroj ohrozeni zdravi.

                5. Jakou hodnotu vnějšího hluku za jízdy máte uvedenu v
                  Jakou hodnotu vnějšího hluku za jízdy máte uvedenu v technickém průkazu svého Lexusu?

                6. Nevím a ani mě to nezajímá, měl jsem na mysli vnitřní
                  Nevím a ani mě to nezajímá, měl jsem na mysli vnitřní hluk. A vycházel jsem i ze zkušenosti lidi, co tady psali ohledně hlučnosti od zadní nápravy, já nic hlučného v autě za jízdy nevnímám.

                7. Když tady reagujete…
                  Nejaké srovnání s eGolf? Zdá se,

                  Když tady reagujete…
                  Nejaké srovnání s eGolf? Zdá se, že ten Ioniq je slušný, přesto se mnohem lépe prodává v Evropě eGolf.

                8. Obycejny Golf se take prodava lepe nez nejaky Hyundai. To neni
                  Obycejny Golf se take prodava lepe nez nejaky Hyundai. To neni o kvalite e-pohonu, ale o marketingu. Navic ve meste je Golf diky rozmerum lepsi nez Ioniq. Ja osobne bych Golf s jakymkoliv pohonem nikdy nekoupil.

                9. Jo, to je pravda. Já jen, že je tady hrozně ten Ioniq
                  Jo, to je pravda. Já jen, že je tady hrozně ten Ioniq chválený a prodeje tomu neodpovídají.

                  Koukak jsem na ABRP a s Ioniqem bych do DE 520 km dojel dříve než s eGolf. Ale to je asi jediná výhoda, která zřejmě u většiny kupujících nepřeváží.

                10. Pred 1-2 roky byla fronta na Ioniq ca. 10 mesicu. Tenkrat meli
                  Pred 1-2 roky byla fronta na Ioniq ca. 10 mesicu. Tenkrat meli sanci je prodavat ve velkem poctu. Ale nejak se jim nechtelo zvysit vyrobu. Tak se lid poohledl jinde. Dnes je Ioniq zastaraly. Urcite ma sve kvality, ale to uz dnes netahne.

                11. Když to zjednoduším, výhoda v dojezdu tkví u Ioniqa
                  Když to zjednoduším, výhoda v dojezdu tkví u Ioniqa právě ve ventilátoru chladícím trakční baterii (zmínil jsem v textu). Ten umožňuje udržet baterii v optimální teplotě při DC nabíjení a dlouhodobé jízdní zátěži po dálnici. A zatímco spotřeba a využitelná kapacita baterie obou modelů je velmi podobná, tak schopnost nabíjet na DC je u Ionika (66 kW) výhodou oproti E-Golfu (39 kW). Ioniq je tohoto nabíjení schopen opakovaně, kdežto E-Golf obvykle jen jednou v řadě a pak se aktivně nechlazená trakční baterie začne chránit snížením nabíjecího výkonu (30, 22, 11 kW)… Takže ano, těch 1.086 km by bylo s E-Golfem opruz.

                12. Odpovím a porosím Vás o tu hodnotu kterou Váš Lexus
                  Odpovím a porosím Vás o tu hodnotu kterou Váš Lexus emituje. Zajímá mne to, a ty hodnoty není možné nikde veřejně dohledat. Díky.
                  Všechny elektromobily jsou obecně tiché až tak, že když jedete bez puštěného audia, tak obvykle slyšíte hluk vozidel, které míjíte, nebo které jedou za vámi. I přes zavřená okna. Ale na dálnici ve 130 km/h se to týká už jen náklaďáků.
                  Ioniq je subjektivně v interiéru za jízdy hlučnější než E-Golf. A ten rozdíl vcelku odpovídá právě údaji o vnějším hluku vozidla za jízdy. E-Golf 67 dB, Ioniq 69 dB…

                13. A kde v TP to je, jaké číslo položky?
                  Jinak, taky se mi

                  A kde v TP to je, jaké číslo položky?

                  Jinak, taky se mi někdy stává, že mě chodci neslyší a neuhnou. A když na ně zatroubím, až pak mi dojde, že taky jedu na elektřinu.

                14. Vyhledal jsem velky technicak Leaf 1 a v CR je to uplne stejne
                  Vyhledal jsem velky technicak Leaf 1 a v CR je to uplne stejne jako v DE. Najdete radek U a podpolozky U.1 a U.3. Leaf ma jen U.3 68 dB.

                15. Je to položka U.3 nad spotřebou.
                  Je to položka U.3 nad spotřebou.

                16. 70,0 a 70,1
                  První hodnota u stojícího auta při 2400

                  70,0 a 70,1

                  První hodnota u stojícího auta při 2400 ot/min. Na takové otáčky se málokdy dostanu za jízdy 🙂

                17. U.1 a U.2 u elektrik se vůbec neuvádějí ze zřejmých
                  U.1 a U.2 u elektrik se vůbec neuvádějí ze zřejmých důvodů. Co poslední hodnota U.3 – za jízdy ?

                18. U1 – 70,0 stojící auto
                  U2 – 2400 ot/min
                  U3 – 70,1 za jízdy

                  U1 – 70,0 stojící auto
                  U2 – 2400 ot/min
                  U3 – 70,1 za jízdy

                19. Jo a toho Ioniqa máte soukromé auto? Jezdíte služebně a
                  Jo a toho Ioniqa máte soukromé auto? Jezdíte služebně a pokud ano, jak to účtujete?

                20. Normálně podle vyhlášky. Cena za km a za kWh při
                  Normálně podle vyhlášky. Cena za km a za kWh při průměrné spotřebě.

                21. Zajedte k Ionity abyste mohl prokazat cenu za kWh. Zbytek
                  Zajedte k Ionity abyste mohl prokazat cenu za kWh. Zbytek muzete pak nabijet doma. Kdyz jsou ty zakony v CR tak hloupe, tak to vyuzijte. Akorat je otazka, kde bydlite a zda je Ionity blizko. Stejne tak muzete zvolit tu druhou nejdrazsi nabijecku. Par kWh staci abyste prokazal cenu.

                22. Cana za kWh je stanovena prave onou vyhláškou. Podobne jako
                  Cana za kWh je stanovena prave onou vyhláškou. Podobne jako u benzinu, nafty, apd…

                23. Ale to plati, kdyz neprokazete vyssi cenu. Je to uz davno co
                  Ale to plati, kdyz neprokazete vyssi cenu. Je to uz davno co jsem vykazoval jizdy a vzdy jsem zajel na Shell a natankoval V-Power diesel. A fungovalo to. Samozrejme v DE jsem tankoval par litru na dalnici. Kdyz stat uzna jen spotrebu dle technicaku, tak proc byste se mel nechat okradat. Otocte bodak proti nim.

                24. Přesně tak, je to letitá finta jak si přes cesťáky
                  Přesně tak, je to letitá finta jak si přes cesťáky přilepšit k platu, majitelé většinou jednomužných s.r.o. tím dělají náklady a vyrábějí si čisté peníze. Neplatí z této náhrady žádné daně ani pojistné a ještě náklad šetří 19% daň z příjmu právnických osoboné s.r.o.. Která je jinak v ČR svinsky dvojmo zdaněná, protože zdaněný zisk si pak jako společník vzít můžete, ale s další 15% daní z příjmu fyzické osoby. Hnus, velebnosti.

                25. Ono to moc přilepšení ani není. Pokud máte v TP spotřebu
                  Ono to moc přilepšení ani není. Pokud máte v TP spotřebu 6,1 (a podle toho se proplácí) a reálně vám to auto jezdí se spotřebou 7-7,5 tak tím dražším benzínem si alespoň nějak vykompenzujete tu spotřebu a ztrátu z toho plynoucí.

                26. Jak psal Leo, cena z vyhlášky se do cesťáku bere jenom
                  Jak psal Leo, cena z vyhlášky se do cesťáku bere jenom tehdy, když nevykazujete skutečnou cenu. A to by mě právě zajímalo, jestli to jde vykázat třeba cenu za kWh Ionity a pak podle této ceny účtovat celou služebku. Protože to by pak vyšlo dráž než spalovákem 🙂

                  Já to dělám taky tak, že cestou natankuji třeba u Moll na dáonici a dle toho vykazuji. Se mi tím aspoň trochu kompenzuje ta nesmyslně nízká spotřeba v TP podle které se to proplácí.

                  Pokud bych jezdil EV, tak nabiju na Moll na Rozvadově za 9 KČ a dle toho pak vykazuji. Bylo by to levnější než spalovák (pro firmu) a pokrylo by mi to i ńáklady v DE.

                  PS: Kolik je dle vyhlášky cena za kWh elektřiny při proplácení služebních jízd EV?

                27. Už jsem našel cenu, je to 4,80 KČ/kWh.
                  Už jsem našel cenu, je to 4,80 KČ/kWh.

                28. Vnější hluk neřeším 🙂
                  Vnější hluk neřeším 🙂

                29. Ostatni lidi to zajima. A kdyz vam v noci budou jezdit hlucna
                  Ostatni lidi to zajima. A kdyz vam v noci budou jezdit hlucna auta kolem loznice, asi vas to bude take stvat ze jsou hlucna.

                30. Jo, proto jsem se přestěhoval z Prahy 🙂 Ale mnohem víc
                  Jo, proto jsem se přestěhoval z Prahy 🙂 Ale mnohem víc než auta mi pod okny vadil hluk tramvají a hlavně otřesy, co tramvaje zpusobovaly.

                31. Nechápu ty hodnoty, já mám v TP hodnoty vnější
                  Nechápu ty hodnoty, já mám v TP hodnoty vnější hlučnosti 70,0/70,1

                32. Mozna ze se u vaseho hybridu meri pri jizde na elektro a nebo
                  Mozna ze se u vaseho hybridu meri pri jizde na elektro a nebo mix elektro a benzin. Tim ten motor bezi skoro naprazdno.

                33. Ale NX 300h je taky hybrid.
                  Nevím, při jaké rychlosti se ta

                  Ale NX 300h je taky hybrid.

                  Nevím, při jaké rychlosti se ta hlučnost měří, ale elektromotor může jet samostatně jenom do cca. 65 km/h u mého GS, u novějších až tuším do 120 nebo tak. Pak už musí jet i spalovák. A ano, motor i při 130 jede skoro naprázdno, otáčky kolem 1200-1500 podle toho jestli jedu rovinu nebo mírně do kopečku. To je výhoda toho 6-válce, který má dost síly i v nižších otáčkách a eCVT.

                34. Tak to je pak hlučný ten 4-válec v NX 300h. Ale otázka je,
                  Tak to je pak hlučný ten 4-válec v NX 300h. Ale otázka je, kolik z toho proniká dovnitř, to je to, co řidiče nejvíc trápí.

                  Jo a u toho mého GS mě docela překvapuje ten minimální rozdíl, stojící vs. jedoucí auto.

Napsat komentář