Tesla vyslechla nespokojené zákazníky a opět mění cenu dobíjení

Tesla svým zákazníkům postupně odebírá benefity, např. v podobě bezplatného nabíjení, a aktuálně přistoupila i ke zvyšování cen za nabitou elektřinu u Superchargerů. V průměru o ne právě nízkých 33 %. Jenže lidem se to nelíbí.

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger jsou dnes v České republice tři, zatím poslední byl otevřen v Olomouci. Letos chce Tesla síť Superchargerů zdvojnásobit.
foto: Tesla

Tesla zvýšení cen vysvětlovala plánem na rozšiřování stanic Supercharger, pro který bude získaný kapitál použit. Zároveň zdůraznila, že stanice Supercharger pro ni nikdy nebyly předmětem zisků a nic se na tom nezmění ani do budoucna.

Asi by bylo zbytečné psát, jakou reakci u zákazníků navýšení vyvolalo. Nejen sociální sítě zaplavily popuzené komentáře vyjadřující nelibost nad takovými změnami. A nebyla by to Tesla, kdyby na stížnosti zákazníků i fanoušků nezareagovala.

V rychlé reakci na to se Tesla rozhodla ceny opět mírně snížit, a to v průměru o 10 %. V České republice se tak cena bude pohybovat kolem 6 Kč/kWh.

Electrek.co

67 Comments on “Tesla vyslechla nespokojené zákazníky a opět mění cenu dobíjení”

  1. Už aby SCH otevřeli i pro ostatní. Grínvej a podobní
    Už aby SCH otevřeli i pro ostatní. Grínvej a podobní potřebují konkurenci jako sůl. Aby nebyla mejlka jsem za ně rád, fandím jim, ale nenabiju u nich ani o kWh více než nezbytně potřebuji. Prostě to není tak, že přijedu a neřeším kolik se mi do aku nabije. Běžně v PP lízám tak cca. 1,5 kWh. Ani na WC tam při nabíjení nejdu.

  2. všechny Modely S vyrobené v letech 2012 až 2016 Tesla
    všechny Modely S vyrobené v letech 2012 až 2016 Tesla vymění airbagy postupně provede výměnu ve všech vozech. Protože riziko roste se stářím vozidla, rozhodl se americký výrobce začít u nejstarších prodaných kus

    vtm.zive.cz/clanky/tesla-v-cine-svolava-pres-14-tisic-modelu-s-kvuli-problemum-s-airbagy/sc-870-a-196846/default.aspx

      1. něco zobni a hoď se doklidu anonymní votrapo. jsi kulový
        něco zobni a hoď se doklidu anonymní votrapo. jsi kulový přínos pro společnost :)) Ano elkára je obecně bezúdržbová ale todle je vyjímečná celosvětová napříč i autodebilama svolávačka TAKATA kdyby ses ovšem naučil číst, takže až vychodíš alespoň učnák se ozvi jo jinak držhubu prosimtě 😉

      1. To je kompletní přepočet celková cena/kWh včetně všech
        To je kompletní přepočet celková cena/kWh včetně všech poplatků. Upravují nám cenu každý měsíc podle toho kolik odebereme. Mohli bychom to ještě snížit, protože by nám stačilo 3×80, ale už jsme to nastavili s výhledem na druhou nabíječku.

      1. Schvalne som to napisal provokacne aby ste sa chytili chlapci,
        Schvalne som to napisal provokacne aby ste sa chytili chlapci, ale aj ked hovorim o tom co bude urcite nasledovat vo vyvoji cien, teoreticky, kolko u nas na SR stoji benzin pred specialnym zdanenim ? A ak odmyslime SCH od tesly ( ~0,80 centov u nas za kWh ) a pozrieme sa na skor existujucu siet na SR s DC ktoru nebudem menovat, kolko uz niekolko rokov mnohonasobne drahsiu DC elektrinu predava, nez je benzin ? 3x ? 5x ? uz si nespominam, zlahla sa po nich totiz zem, lebo ich narod ludi za to prestal mat rad ked to vtedy spravili.

        Musk je uz odrezany, a bude este viac, mozno sa to nejak utrasie, to dufam aj ja lebo je to katastrofa aj pre mna. No nemozes popriet ze ekologicky dopad benzinov je umyselne roky prehanany (realne 2% dopad), a tak ako sa to deje po celu historiu ludstva, vsetko sa iba zdrazuje, ale platy rastu iba tym co sa naucili dobre klamat 😉

  3. Kdyby měli zisk 3 Kč/kWh, průměrnou obsazenost 2 hoďky
    Kdyby měli zisk 3 Kč/kWh, průměrnou obsazenost 2 hoďky denně na stojan (200 kWh), tak je to 657 tisíc za 3 roky a to jim pravděpodobně zaplatí všechny náklady a můžou vydělávat.
    Když vezmu průměrnou benzínku u nás, vychází to hůř, takže to vypadá, že by se do budoucna opravdu mohla cena ustálit někde mezi 7-9 Kč pro všechny i mimo Teslu.

  4. Tenhle svet nechapu. Koupim si auto minimalne za milion a pak
    Tenhle svet nechapu. Koupim si auto minimalne za milion a pak se rozcilim kvuli tomu, ze budu jezdit misto za cca 1Kc/km za 1,4Kc/km. At se ti lide proberou a podivaji kolik plati majitele stejne drahych aut jinych znacek treba u Smatrixu.
    Posledni dobou me Tesla trovhu stvala, ale asi jim napisu rozhorceny email, ze za takovehle smesne ceny chci nabijet take a tedy, ze se vzdavam sveho dozivotniho nabijeni zdarma. 🙂

      1. Jestli si na tom nekdo zalozi zivobyti s tim, ze mu zisky
        Jestli si na tom nekdo zalozi zivobyti s tim, ze mu zisky plati Tesla pak at si trhne nohou. A normalni clovek, nemuze soukrome najet rocne takove kilometry s nabijenim jen na SC.
        Mimochodem ja mam treba nabijeni zdarma a pritom auto je cervene. 🙂

    1. Zase na druhou stranu to auto si mnoho lidi koupilo s tim ze
      Zase na druhou stranu to auto si mnoho lidi koupilo s tim ze tuto sluzbu maji v cene. Nebo ze za ni plati 5 korun. Majitelum spalovaku by se asi taky nelibilo, kdyby jim vyrobce oznamil ze ode dneska je servisni interval na vymenu oleje 10 tis a ne 20tis km jako v dobe kdy auto kupoval. Tesla superchargery pouziva jako marketingovy argument, proto by melo to co platilo v dobe porizeni platit nadale minimalne pro prvniho majitele. Retroaktivita je vzdy spatne.

      1. Kdo to mel zdarma at uz vazane na auto nebo prvniho majitele
        Kdo to mel zdarma at uz vazane na auto nebo prvniho majitele to tak ma dal. A ze se muze zmenit cena elektriny to snad musi byt jasne kazdemu. Na pumpach se meni ceny paliv neustale. Take nehudram, ze nestoji benzin 15Kc/l jako v dobe kdy jsem si udelal ridicak.

      1. Díky za potvrzení mého „citu“ pro češtinu. Bohužel se
        Díky za potvrzení mého „citu“ pro češtinu. Bohužel se člověk setká s tím, že marketingoví poradci to ještě vytáhnou jako přednost. Dobře si přečtěte odpověď z nejmenovaného Lidlu je to síla. Ten člověk argumentuje absolutně nesmyslně, hlavně že úderně:

        samozřejmě jsme řešili, zda užít sloveso nabít či dobít. Bylo rozhodnuto o použití slovesa „dobít“.

        Odkáži Vás na následující webové stránky, kde je vše hezky vysvětleno:
        365tipu.cz/2015/09/06/tip249-dobyt-vs-dobit-nabyt-nebo-nabit/

        Dobít je oproti tomu založeno na slově bít, tedy v zásadě mlátit, tlouci. A znamená buď utlouci či usmrtit nebo prostě napěchovat energií. Což si přesně můžete říkat u dobíjení baterie, do které prostě tu tolik potřebnou elektřinu namlátite, natlučete. Dobít tedy můžete baterii, telefon, tablet, notebook, kredit, ale také zvíře. Bije také srdce.

        Děkuji a přeji hezký den 🙂
        Váš Lidl

        1. Argumentuje tak blbě že si ani nevšiml že „bít“ je i ve
          Argumentuje tak blbě že si ani nevšiml že „bít“ je i ve slově nabít. A nabít mi připadá vzletnější než surové dobít. Dobít ve mně vzbuzuje opravdu pocit ničení a já rozhodně nechci aby mi při nabíjení ničili auto.

          1. No a co tak používat to co mi přijde lepší a nechat
            No a co tak používat to co mi přijde lepší a nechat ostatní aby učinili totéž ?
            Grammar nazi se tomu říká myslím.

            Jako já nemám nic proti udržování českého jazyka v čistém stavu ale… řekněme že jsem dospěl do stavu „who cares“ a „moje energie je užitečnější jinde“. Obzvláště po tom co jsem musel přestat sledovat zprávy v TV protože se ty novotvary a vejžblechty vážně nedaly poslouchat.

  5. off
    Expert na energetiku, ekonomiku, elektroauta a blábolení

    off

    Expert na energetiku, ekonomiku, elektroauta a blábolení Dvořák z idnes už zase bojuje za záchranu spalovacých popelnic a vysílá do světa další poplašnou zprávu :))))
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-zdrazeni-co2-emise.A190115_074849_automoto_fdv?fbclid=IwAR0Cg7sIR8ukiKyM_m8npwl4a27826eyUhWZDj1xaZ5Dsv9phirzBhEwR6c

    1. Potvrzuji, že fosilní kampaň běží na plné obrátky, viz
      Potvrzuji, že fosilní kampaň běží na plné obrátky, viz Střepiny v neděli na TV Nova. Jako podle kopíráku: hrozí kolaps automobilového průmyslu, nezaměstnanost a chudoba. To vše kvůli elektromobilům, které nikdo nechce a jejichž výroba zatěžuje životní prostředí víc jak spalováky… a kolem kola stojícího auta kruh hvězd ze znaku EU, aby nebylo sporu, kdo za to zlo může. A radí stejný pan Petr Knap (www.ey.com) plus Martin Frel (Svět motorů). Já bych ten rozpad trhu pro fandy BEV viděl pozitivně, přece nepodraží něco, co jak píšou nikdo nechce, a ještě v době krize prodeje aut, ne? Už by se výrobci popelnic mohli vzpamatovat a místo každoročního lisování prolisů na jiném místě kastle mohli začít auta modernizovat. Proč jde vůbec dnes koupit model s klasickou žárovkou na místě signálek, kontrolek a třeba obrysů? Napevno zapájené LED snad výrobu zjednoduší. A kde přišli v článcích na to, že je někdo nutí do běžného auta vyvíjet složité infoteimenty? Je mi z toho na blití.

          1. Důvod je jasný. All-season pneu. Je to u toho videa.
            Když

            Důvod je jasný. All-season pneu. Je to u toho videa.
            Když jsem kupoval první čtyřkolku, tak prodejce mi říkal, že zimní kupovat nemusím, že all-season pneu jsou super.
            Napadl první sníh a do hodiny jsem sháněl pneuservis, kde mi prodají a nazují zimní pneu. Prodejce musel škytat jako blázen, protože dostal ode mne tolik sprostých slov… 🙂

              1. Jo, to jsem si myslel taky. Než jsem se na čerstvě
                Jo, to jsem si myslel taky. Než jsem se na čerstvě napadaném sněhu pokusil před křižovatkou zabrzdit a křižovatku jsem projel jako na ledě.
                Zimní gumy stojí na provozu prakticky stejně jako celoroční, protože co ujedu na zimních, tak ušetřím na letních.
                Aneb když chci mít opičku, musím mít i na banány…

                1. Aha, to jsem nevěděl, že si lze pořídit opičku tak
                  Aha, to jsem nevěděl, že si lze pořídit opičku tak levně, za kilo banánů. Mně ta piva, tvrdý a víno vždycky přišla hrozně draho 🙂

          1. Jsem si říkal proč nevidím včerejší večer update na
            Jsem si říkal proč nevidím včerejší večer update na portále.
            A dnes ráno to taky ještě nešlo ale cestou z oběda jsem chytil nerva a dal connect asi 3* a pak to prošlo.
            Už zase čtu na portále 🙂

            p.s. jenom jedna věc mi přijde ujetá – stále mám spotřebu na km mezi 0,09 a 0,10kWh a to mi neštymuje s dojezdem

      1. Náhlé zvýšení cen o 30-40% a za pár dní zlevnění o
        Náhlé zvýšení cen o 30-40% a za pár dní zlevnění o 10% hovoří za vše.
        Příště jim to už půjde snad nenápadněji, když zároveň zavedly ceny pro každé nabíjecí místo zvlášť místo dosavadní přehledné stejné ceny ve státě.

Napsat komentář