Tesla předvedla solární střešní šindele i nový Powerwall

Jan Horčík - 29 Říjen 2016

Během krátké čtvrthodinové prezentace včera Elon Musk odhalil solární střešní šindele a nový Tesla Powerwall. Těmito produkty Tesla dotahuje svou vizi bezemisní budoucnosti poháněné solární energií.auto Tesla rodinný dům solární šindele střecha elektromobil úložné zařízení Baterie Powerwall

Dům blízké budoucnosti podle Tesly: střecha ze solárních šindelů, domácí baterie Powerwall a k tomu elektromobil v garáži.
foto: Tesla

Fotovoltaické střešní šindele jsou v nabídce Tesla Solar (značka SolarCity se bude rušit po dokončení spojení Tesla a SolarCity) ve čtyřech různých variantách. Elon Musk neuvedl přesnou cenu za šindel, ale řekl, že celková cena nové solární střechy mínus hodnota vyrobené elektřiny bude nižší, než kdybyste si pořizovali běžnou střechu.

Tesla bude solární šindele prodávat přímo prodávat zákazníkům. Představení nových produktů se odehrálo mezi čtyřmi domy, které byly každý osazen jedním typem nových šindelů (nezapojených).

Málokdo ze stovek přítomných hostů si toho před příchodem všiml, což je přesně to, čeho chce Tesla docílit. Panely jsou vybaveny speciálním potahem, který mění jejich barvy pod různým úhlem.

Při pohledu z úrovně země je tak téměř nemožné poznat, že se nejedná o klasickou střešní krytinu. Na jejich vývoji pracuje Tesla se společností 3M. Jedním z důležitých atributů je také vysoká odolnost.

Nový Powerpack nabízí vyšší kapacitu i výkon za příplatek $2000 proti původní verzi (která ale nebyla vybavena invertorem).
foto: Tesla

Nový Tesla Powerwall nabízí v nově hranatém obalu dvakrát vyšší kapacitu 14 kWh, výkon 7 kW díky zabudovanému invertoru a cenu velmi příjemných $5500 (v přepočtu 137 500 Kč). Co se týká dostupnosti, Musk řekl, že solární šindele začne firma dodávat v létě 2017.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No teda PW2 vypada dost dobre. Jestli se to u nas vedje s instalaci do 200 000, tak tim dost vypali konkrenci rybnik, parametry jsou uz paradni i pro velky rodinny barak a za tu cenu?

Off

Automobilky si mysleli, že BMW i3 je jen plastová dětská hračka, kterou vopajcnou za jedno vodpoledne, ale šeredně se mýlili. Týpek co rozebral a analyzoval stovky aut mluví o přelomové změně ve všem. Teda kromě kapacity baterky :D
Amíci čuměj na drát.
https://youtu.be/uDr4L6BzpP8

Otázka pro znalé:
Jakou formu tváření uhlíkového rámu BMW používá. Je to forged carbon (otrocky přeloženo kovaný uhlík)? Protože klasickou cestou přes pokládání předsycené tkaniny do forem, autoklávováním, tvrzením pryskyřice atd by se nedostali na 5ti minutovej cyklus výrobní linky, ale na několikadenní cyklus.

Baterka
https://youtu.be/YZ9UpLkVJlo
CF karoska - dost zajímavé deformační vychytávky!!
https://youtu.be/4oXd5KE3R1w
Interier
https://youtu.be/6032-V6V10I
Forbes
https://youtu.be/rqiBWfsDTAA
Tady říká, že když se vymění jeden vadnej článek z baterky C-Maxu (maj to stejně jako Prius), a dá se tam novej tak to nebude fungovat. Je tomu tak, nepomůže ani vybalancování, tak jak to ukazujou koumáci co si opravují Prius baterky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Stačí hledat na youtube. Mají tam podrobný výrobní proces i3, včetně nahlédnutí do americké fabriky, kde vyrábí onen "karbonový plast". Nějaký místní mistr to docela dobře popisuje, jak to vše dělají.

Nemel bys odkaz? Videl jsem asi 40min video (a vydrzel u nej az do konce), ale bylo bez komentare. Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

https://youtu.be/gt1k3BLN7pw

Hned první minuty...

Ukazují to, ale bez vysvětlujícího komentáře.
Je tam lis jako kráva takže asi forged, ale jak připravováná tkanina a CF je tam přitkáno není až tak jasné. V lisu se zřejmě přidaná plastová vlákna tlakem a teplotou roztečou a prostoupěj kolem uhlíku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No no co se tyce i3, tak jsem mel za to, ze je to opavdu "plast vyztuzeny carbonem" tj neco na zpusob laminatu, nebo vylozene karbonovy ram (napr kovany) jako se pouziva u nekterych supersportu. (coz samozrejem nerikam ze je spatne, i3 je podle me paradni auto).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Offtopic:
Nevíte prosím jak dopadla HE3DA prezentace Procházky z 25.10.2016? Co tam bylo a kdy to bude na nezávyslé testy potažmo první dodávky?

Asi to byl velkolepej úspěch, když se o tom nikde nemluví :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Off

Pomsta elektrickýho autíčka :D
Tesla vs Mercedes 2:0 :D
Rozsekal E kládu i dílerstvý :)))
https://www.youtube.com/watch?v=jwtATsAlx2A&ebc=ANyPxKoP7I5qi9DV3UMyXobn0Xpyr-AOVFINrkeBVX_J-YqK0xMpZ-rN-9KZDD9ezFFEgf7p2pjy_1dVpH9eKemokFdn6PEsAw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Tak kromě toho, že řidič Tesly s ní zjevně jel úsporně a plachtil, až doplachtil :-), bych to viděl na jednu čerstvě volnou sadu Tesla baterií......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

http://www.solarnitasky.cz/

:)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Hezký, ale 80 Wp/m2 je hodně slabota... Jsem zvědav na Teslu, s jakým číslem se vytáhnou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je pěkné :) vo tom sem ani neveděl !

Já taky ne
Video o instalaci
https://www.facebook.com/solarnitasky/videos/vb.972150719478950/1148922428468444/?type=2&theater

http://www.krytiny-strechy.cz/katalog/palene-keramicke-tasky/solarni-taska/1368793-solarni-taska-p.html

Kalkulačka
http://www.solarnitasky.cz/calc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Rozširovanie sortimentu by podla mňa mohlo pokračovať ~10 kW veternými elektrárňami. Vodne by sa dopĺňali výrobou energie s FV.
Solárna strecha + veterná el. + powerwall + tesla 3 + najmenšia možná záložná prípojka elektriny do domu = >90% energeticky sebestačná domácnosť.
Bez veternej elektrárne to žiaľ v našich zemepisných šírkach nejde.

Tady není vítr.
Leda stavět venturiho tunely což jsou pěkný vobludy.
Viz Invelox
http://oze.tzb-info.cz/vetrna-energie/10063-fakta-o-vetrne-turbine-sheerwind-invelox

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

S tým vetrom je to tak, že kde ako.

Drobný investor (majiteľ RD, majitelia bytového domu) si nemôže dovoliť postaviť Vestas turbínu v ráde stoviek až tisícok kW, ale povedzme 10 kW turbína by bola financovateľná, resp. nemusela by vychádzať nejak zásadne drahšie ako Tesla Solar Roof. Dôležité je, že by sa dopĺňali.

Napr. 660 kW Vestas má priemer 47 m^2. Vzhľadom na "zametanú plochu" by 10 kWp turbíne mal stačiť 6 m priemer. Rozmerovo je to akceptovateľné pre bytové aj rodinné domy. Teda napr. mne by sa stožiar na koniec záhrady rozhodne zmestil.

PS: Je mi jasné, že výroba z malej elektrárne by nebola úmerná výrobe z veľkej. Podstatné je, že reálne použiteľné riešenie na trhu neexistuje a ako história ukazuje, keď sa do niečoho pustí Tesla, tak je z toho reálne dotiahnutý produkt. Je isté, že Tesla Solar Roof nebude schopná pomerom cena/výkon konkurovať obrovským FV parkom, ale cieli na inú klientelu a rieši iný problém. Tak isto aj táto turbína.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takýto typ turbíny vyžaduje laminárne prúdenie vzduchu, ktoré je vo väčších výškach a aj preto sa stavajú tak vysoko. S turbulentným prúdením a premenlivou rýchlosťou vetra, výrazne klesá účinnosť. Okrem iného sú velmi hlučné a zabíjajú vtáky. V zastavanej oblasti to nikto nepovolí postaviť.
Inak ten výkon je od rýchlosti 15m/s a začína pracovať možno pri 5m/s a vtedy má 600kW turbína výkon asi 20kW.
Lepšie pre RD sú vertikálne turbíny, niečo ako TESNIC turbine. Začínajú pracovať pri veľmi malých rýchlostiach vetra a nevadia im toľko turbulencie, premenlivá rýchlosť a smer vetra, ktoré sa v zastavaných zónach vyskytujú veľmi často. A sú aj omnoho tichšie ako axiálne turbíny.

Nad bytovými domami by laminárne prúdenie malo byť.
Vidiecke oblasti zasa nemajú núdzu o priestor. Ak si dám 100 metrov od najbližšieho domu stožiar, nemal by nikomu prekážať.
Hluk riešia normy. Zabíjanie vtákov neriešim. Tie môžu vletieť aj do VAWT Sorry, ale to pre mňa priateľný kompromis. Vodné diela tiež ovplyvňujú svoje okolie, FV prehrieva povrch, jadro je radioaktívne, uhlie zabíja všetkých atď.
VAWT sa nebránim, ale sú konštrukčne podla mňa podstatne náročnejšie - väčšie, ťažšie, nemotornejšie pre ten istý výkon. Možno sa mýlim a fakt sú vhodnejšie, ale zatiaľ ma žiadny konkrétny prepočet nepresvedčil. Ak nejaký existuje, budem zaň vďačný ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen k FV - nepřehřívá povrch, naopak odvádí část energie ve formě elektrického proudu jinam a tím v místě instalace SNIŽUJE energii vyzářenou v podobě tepla oproti jiným objektům. Pouze pokud el. enrgie není odebírána, pak se chová co se týče teploty jako jakýkoli jiný povrch ( část odrazí, část vyzáří na jiné vlnové délce ) zákon o zachování energie funguje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nad vysokými domami síce také prúdenie je, ale tiež trochu vyššie od strechy.
Čo sa týka zabíjania vtákov, tak to funguje asi tak, že ich nezabíja priamy kontakt s lopatkou turbíny, ale obrovský podtlak, ktorý vzniká za lopatkou po tom, čo pretne vzduch rýchlosťou aj 80m/s. Vtákom doslova explodujú plúca. Pri VAWT to tak nie je.
Čo sa týka toho prepočtu, tak konkrétne nič nemám, ale jeden praktický príklad poznám. Jeden známy má hybridnú FV elektráreň s axiálnou turbínou na 15m vysokom stožiari na konci záhrady. Pokiaľ si dobre pamätám, tak má výkon 600W, ale to mu ešte nikdy nedala a dohromady za celý rok mu vyrobí 5kWh!
Teraz si kúpil vertikálnu turbínu s podobným výkonom a tá sa točí takmer stále, na rozdiel od tej pôvodnej, ktorá ide iba občas. Údaje zatiaľ nemám, tak nemôžem porovnávať.
A čo sa týka prehrievania povrchu od FV, tak je to určite menej ako klasická strecha bez FV.

Predpokladám, že 600 W turbínka bude mať tak 1 m priemer. Rátal som s minimálne 6 m priemerom (36x väčšia zametaná plocha).
Na údaje z VAWT som zvedavý ;)
Problém vidím hlavne v tom, že VAWT sa má síce menšiu štartovaciu rýchlosť, ale poskytovaný výkon je pri pomalom prúdení vzduchu aj tak zanedbateľný vzhľadom na rast výkonu až treťou mocninou rýchlosti vzduchu.
Bez dostatočnej zametanej to proste nejde a tú sa dá podla mňa jednoduchšie dosiahnuť pri bežnej turbíne.
Tzn. na tú 600 W turbínku by som primontoval 2,3 m lopatky a tých 600 W by to malo mať aj pri 4-5 m/s - tzn. skoro stále. Pri vyšších rýchlostiach (vzácne) by to malo brzdiť.
Argument prehrievania platí v prípade ak je FV na zelenej lúke.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

viacmenej súhlasím.
FV na orné pôdy a lúky je čisté barbarstvo, a to si mohli dovoliť len vyvolení. Pri FV uvažujem iba strechy a fasády. Ak by sa tieto plochy pokryli, tak už netreba riešiť iné zdroje elektriny.

Proč barbarství, když dneska vypěstované plodiny neprodáte ani s dotací natož se ziskem? A hladem taky netrpíme. Dotace zemědělců jen proto aby měli co dělat je taky pěkná zhůveřilost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím ako sa okolo mňa likviduje orná pôda, tak preto mám na to taký názor. Dotácie v poľnohospodárstve, škoda reči...

Jak se PV elektrárnou likviduje orná půda??

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdy som netvrdil, že FV elektrárne likvidujú ornú pôdu. Nevyužitá plocha na rôznych strechách je tak obrovská, že ak by sa všetky strechy pokryli FV panelmi, tak by sa na ornej pôde nemuselo nič inštalovať.
Inak nemám nič proti tomu keď sa pod panelmi pasú zvieratá alebo sa tam niečo pestuje. Takých je ale dosť málo. Ale keď sa to iba postrekuje proti burine a kosí, tak to s ekologickou výrobou elektriny nemá nič spoločné.

Jsou někde praktický výsledky těhle turbín? Jak moc je to rozšířený? Vždycky to někde vidim spíš jako kuriozitu než praktickou věc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dajú sa kúpiť. A jednu takú funkčnú som videl v Bratislavskom VW a točila sa aj keď pri zemi takmer vôbec nefúkalo.
Jednu takú vertikálnu bezlopatkovú turbínu mám patentovanú.

To že sa turbína točí, žiaľ z ďaleka neznamená, že poskytuje aj nejaký využiteľný výkon.
K patentu gratulujem, snáď s ním príde úspech ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pravda :)
A ďakujem. Nespolieham sa na to, ale ktovie..

Projekt TESNIC zřejmě zemřel na úbytě
http://peswiki.com/directory:tesnic

Zeptám se ještě jednou, kde jsou nějaké reálné praktické výsledky výroby el. energie s těmito turbínami během celého roku? Efektivnost?
To, že to maj někde nainstalovaný je jedna věc, to kolik to za rokvyrobí elektriky je druhá věc.
Přecejenom roztodivnejch turbín už jsem za léta viděl mraky, testuje se to desitky let tak už by mohly bejt nějaký souhrný výsledky rozličnejch konceptů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vawt.sk

Díky.
Takže když to shrnu, přes veškeré nadšení se turbíny a malé větrníky vůbec nerozšířili a zůstalo to zase zpátky v rukách několika nadšených jedinců a kutilů. Ať už jsou důvody jakékoliv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto je tiež kutilské?
solariss.sk/Vertikalna-turbina-Darrieus-750w-d304.htm

Proč by mělo??

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napísal si, že to zostalo v rukách nadšencov a kutilov. A ono sa to už priemyselne vyrába, len o tom vie málo ľudí...

V principu je mi úplně buřt, že bych měl na střeše viditelný solární panely. Naopak bych na to byl hrdej. Nějaký zakazování toho je naprostá zpátečnická hovadina a buzerace a má smysl tak maximálně v památkovejch zónách a historickejch centrech měst. A to teď vyřešila Tesla, ale myslím, že klony tohodle řešení se za chvíli vyrojej jak houby po dešti a půlka Číny má kopie už skoro hotové.
Ďábel je samozřejmě v detailech tzn. zadrátování a promyšlenej systém napojení + zřejmě i nabídka stejnejch tašek bez PV článku na místa kde slunce nesvítí.
Dalším aspektem je životnost PV článku vs běžná životnost krytiny, která je samozřejmě delší.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Popravde, ak teraz postavím dom a o 50 rokov na sklonku života budem mať funkčnú strechu ktorá bude mať výkon "už iba" ~75% pôvodnej, budem asi happy, ak bude toto môj jediný problém so strechou :)

Bohužiaľ powerwall po príchode na náš trh stoji o 50-70% viac ako uvádza Tesla.

Bude/je spousta jinejch výrobců.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To maš pravdu,je a bude vela iných výrobcov...len bohužial tá cena je ešte daleko od 5500USD ZA 14kWh uložisko zo 7kW meničom. Kedy dačo také reálne kúpim za 5500usd(5000eur)?

Je to trochu zavádzajúce.
Powerwall 2 je za $5500 bez dane (a cla) a 7 kW je špičkový výkon. Trvalý je 5 kW.
Na otázku "Kedy?" sa dá odpovedať iba: O pár rokov keď sa trh nasýti pri aktuálnej cene.

Presne...o par rokov, nemôžme dnes povedať že je za 5500usd (5000eur) dostupný pre mna ako koncového uživatela už dnes. Ale 5000euro za 14kWh aj s 5kW (7kW špička) je dobrá cena. Aj ked ja by som prijal skôr samostatnú batáriu povedzme pre 48V systám a sám si už vyberiem regulátor a menič. Povedzme 10kWh za 2000eur by bolo mňam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterka z Leafa 24kWh za 5000e bez Dph je veľa? Napätie si vyskladáš aké chceš a menič Studer alebo Victron za 2000 a je vystaráno...

Len bohužiaľ ta cena 5000 je len pri výmene... Keď vlastnis leaf a ešte im musíš nechať starú. Ak ju dokážeš za 5000 bez DPH kúpiť novú môžeš začať podnikať.. Okamžite ju rozpredas po častiach..zo ziskom 50%.

Nie je tá cena platná iba pri odovzdaní starej batérie?
Predpokladám že je prudko dotovaná výrobcom.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To o dotácii je mýtus, ktorý má podporiť rozprávku o tom, že Nissan podporuje elektromobilitu. Nissan si už teraz vie vyrobiť baterku pod 100$/kWh, len to nikomu nehovorí.
A starú baterku netreba odovzdávať.

A jak jste se to dozvěděl Vy, když o tom Nissan nikomu neříká? ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všetko nemôžem prezradiť 8)

Hmm.. Powerwall 2 se dá zařadit jako další produkt do sbírky systémů úložišť energie pro konkrétní účel, který se postupnými kroky přibližuje k nějakému všeobecně použitelnému a tedy vyhovujícímu řešení. S 13,5kWh ale především konečně alespoň 7kW měničem už k tomu má dost blízko.

Naopak po Powerwallu 1, především kvůli 2kW měniči (který jej činil prakticky nepoužitelným) za chvíli neštěkne ani pes a nepomůže tomu ani nízká cena.

Když si jich koupím víc tak si kupuju x-krát víc měničů, není to zbytečný? By měli prodávat i verze bez měničů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To je dobrý postřeh. Já si myslím, že definitivní standard nasadí až Powerwall 3 s +20kWh a +10kW měničem trvale. Jinými slovy pro 10kWp FV střechu (100m2) to bude optimum. Nicméně i tato dvojka už použitelná je.

Faktom je, že sa asi nájde niekto kto by využil 2x väčšiu kapacitu, ale 2x väčší výkon nepotrebuje.

Střešní FV šindele nejsou žádnou novinkou, dokonce se prodávají i u nás,ale přesto nebo právě proto, když s tím přijde Tesla, tak je najednou z relativně okrajové záležitosti mainstream.
Je celkem zajímavé pozorovat, jak jeden člověk dokáže ovlivnit názory a pohledy miliard lidí. On to nemá jen tak sám od sebe. Je to dar, který může a měl by použít pro dobro celé planety.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavní rozdíl je, jak to Musk dělá. Je to dost podobné, jako svého času Jobs. Také se při uvedení iPhone a iPad dalo říct, že žádná novinka. Tablet i dotykovej telefon již se dávno dal koupit, ale on prostě eliminoval důvody proč z toho nebyl mainstream.

Musk to dělá stejně, elektromobil jste si mohli koupit i bez Tesly, ale s nedostatečným dojezdem a dost ošklivý a nebo drahou přestavbu obyč spalováku. Všimněte si, že každý nový produkt Tesly řeší neduhy již existujících řešení. Škoda, že nezačal podnikat v evropě. Já bych si jeho solární střechu okamžitě pořídil, ale obávám se, že až to bude dostupné u nás, budu mít novou obyč.

Přesně, něco podobného jsem chtěl také napsat.
A vo tom to je.

Obrázek uživatele JIP

Stresni krytinu s touto funkci nabizel i Schott Solar z ValMezu. Problem vsak v onom pripade bylo, ze cena za tuto krytinu byla vyssi nez za standard krytinu a standard panel dohromady :D
Cena hraje velkou roli.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Obrázek uživatele Martin67

Doporučuji shlédnout tu prezentaci. Představili 4 typy střešní krytiny a ta poslední je imitace červené pálené střešní tašky + předposlední je imitace černé štípané břidlice. Myslím, že Tesla je i v této oblasti na hony vzdálená jakékoli konkurenci.

Obrázek uživatele M.Krupka

Nejsem úplně stejného názoru, Tesla představila a jinde už realizují.
Jen k nám to ještě nedorazilo.

K nám to dorazilo, třeba Bramac má nějaké integrované řešení normálně v nabídce, už se to tu řešilo. Akorát to neuměj prodat a buhví kolik to stojí. V Holansku takovéto střechy normálně dělaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Od bramacu je to drahé ako prasa. Drahšie ako krytina plus FV panely.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obrázek z odkazu by mohl s novými taškami od Tesly srovnávat jen slepý.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ano to je pravda. Ty na odkazu se již reálně montují na střechy.

Já v tom také vidím propastný rozdíl. To co Tesla přinesla jsou opravdu už "pohledové" tašky s FV funkcí, kdežto to na odkazu je stále "technický" FV panel upravený do formátu tašky.

Totiž historie ukazuje, že spousta technických řešení zapadla jen díky tomu, že byla bezdůvodně zabalena do naprosto hnusného designu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A montovat se přestanou, jakmile si budoucí zájemci srovnají jejich vzhled s novými taškami od Tesly. Vy opravdu nevidíte ten rozdíl?

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne tak...

Pri prezentácií boli predstavené 4 strechy s namontovanými šindlami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další detail pro Teslu je nárazuvzdornost, kdy to normální kroupy i o něco větší vcelku bez problému asi přežije. Tedy po této stránce asi bude životnost vyšší dle testu na pád závaží.
Také ta cena má být spoň u základní fototašky nižšší než taška+panely. Že u nás to bude zaase naopak je nabíledni, ale v US a Austrálii to třeba tak bude.

Zajímalo by mě jestli to aspoň do budoucna půjde dát nějak napřímo bez větších konverzí tedy ztrát do Tesla aut, to by bylo faajn crcat tak 10-30kW od jara do léta do auta denně.

Nie som elektrikár, ale napriamo to asi nepôjde. Asi nie je celkom rozumné ťahať kabeláž na 10-30 kW DC cez 2+ poschodia do garáže.
Asi až čas ukáže ako to majú vymyslené. Diabol sa skrýva v detailoch :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč? Když to zapojíte sériově a dostanete vyšší napětí, nemusel by být problém, kabely pak budou zase tak silné.

Obrázek uživatele M.Krupka

On má nějakou představu o lepší budoucnosti. Kéž by měl alespoň jeden náš politik vůbec nějakou představu o budoucnosti.
Pamatuji si, jak se přecházelo na přímotopy, pak se přecházelo na plyn a dnes zase na kotlíkové dotace. Dnes se divíme, že horníci v Ostravě nemají práci?
Postavíme supermarkety na okrajích měst a nevejdeme se s autama do měst. Postavíme logistické sklady a nestačí nám dálnice a silnice na kamionovou dopravu.
A takových věcí by se tu našlo.
Proč by nemohla každá střecha vyrábět elektřinu? Když jí bude hodně, zapneme ohřev vody a budeme nabíjet EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to škoda. Ale to je i o voličstvu, bohužel, když volí za guláš a pastelky, není se čemu divit.

Logistická centra by měla být napojena na železnici aby bylo možné přímé rychlostní spojení s mořskými přístavy.

Co se týče horniku Ostravskych, stejně jako Kukla nebo Jindřích II, jednou bude Paskov bez uhlí, ta situace se pomalu blíží, respektive těžba tam je příliš drahá (byla by celkem zajímavá situace, kdyby paradoxně tento důl světový útlum přežil). Ale souhlasím že by se pro použití v domácnostech mělo upřednostňovat černé uhlí nebo koks před hnědým uhlím.

Celkem by bylo zajímavé srovnat emisní situaci plynových kotlů a tepelných čerpadel při kombinaci OZE a uhelných elektráren jednotlivých typ, takže s účinností 30% a 40% a PPE na uhelný plyn s účinností 55-60%

Leodendula

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Půlka komentáře mi nějak zmizela chtěl jsem ještě napsat krátkou kousek pro Leodendulu, tedy:

To je dobrá otázka, myslí si že bz tato promoakce příliš nepomohla, přece jenom spotřeba v domácnostech je dost malá. Možná by bylo lepší kdyby se pokusili přesvědšit majitele hnědohelných elektráren k přídavku černého a zabránili odstavení Dětmarovic v budoucnu, pokud se dobře pamatuji, severní Morava je energeticky deficitní region takovéto rozhodnutí by mohlo mít dost nepříjemné následky.

Obrázek uživatele ozana

Dětmarovice musí jet minimálně jako teplárna, vyrábí teplo a teplou vodu pro Orlovou.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Celé 4x větší Porubě (80 000 lidí) stačí 10x menší elektrárna/teplárna v Třebovicích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže to nebude jistě těch 800MW co je tam dneska. Někde jsem už nějaké uzavírací výhledy viděl, ale jestli to má být kolem r. 2030, 2040 nebo kolik nevím.

Ostravske cerne uhli se snad ani v CR v malem neprodava. Vsude same hnede ktere coudi a smrdi.
Nechapu proc neudelaji nejakou promotion akci a hned by mely odbyt a hornici praci.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Taky to nechápu. Rentabilní těžba černého uhlí stojí 1500-2000 Kč/t, maloobchodní cena hnědého uhlí je 4500-5000 Kč/t. Tedy prostor pro ziskový produkt jistě je. Jenže to by muselo OKD dělat jako produkt ve vlastní režii, bez překupníků. A na tohle pinožení oni nejsou zvyklí, jejich standardní zakázky jsou ve statisících nebo milionech tun.

Obrázek uživatele PaRi

Protože ne každý kamna sezobnou černé uhlí aniž by se propálila.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter