Tesla odhalila parametry Modelu 3 se dvěma motory, zkracuje dodací lhůty

Vypadá to, že připravované třetí pozastavení výroby elektromobilu Tesla Model 3 ve výsledku výrobu opět výrazně urychlí. Tesla odhalila konečně i parametry dual motor verze.

Tesla zatím vyrobila nižší desítky tisíc elektromobilů Tesla Model 3. V posledních týdnech se jich ale k zákazníkům dostává čím dál tím víc, jak se výroba přibližuje metě 5000 kusů týdně.
foto: Tesla

Tesla odhalila podrobnosti týkající se specifikací dual motor verze elektromobilu Tesla Model 3. Dual motor AWD verze nabídne dojezd 500 km, zrychlení 0-96,5 km/h za 4,5 sekundy a max. rychlost 225 km/h. Příplatek činí $5000.

Druhým modelem je Tesla Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel-Drive. Dojezd stejných 310 mil, tedy 500 km. Zrychlení o sekundu lepší, 3,5 sekundy. Max. rychlost 250 km/h. Cena této verze elektromobilu Tesla Model 3 je stanovena na $78 000, a to ještě bez technologie Tesla Autopilot.

Dle očekávání je AWD/Performance verze pomerně dost drahá. Navzdory očekávání naopak nepřináší žádné zlepšení dojezdu, což byl případ Tesla Model S.

Elon Musk na Twitteru vysvětlil, že jeden motor v dual verze je optimalizován na výkon, druhý na dojezd. Toto řešení navíc zvyšuje bezpečnost, pokud se jeden z motoru pokazí.

Očekává se, že nové specifikace vyústí v další nárůst rezervací elektromobilu Tesla Model 3. Ty přitom začala sbírat už před více než dvěma lety, ještě před odhalením vozu.

Spolu s AWD/Performance verzí Tesla kupodivu začíná také zkracovat čekací lhůty na nově vyrobné elektromobily Tesla Model 3. Odstávky výroby se tak nejspíš vyplácejí a skutečně se daří výrobu zvyšovat k vytyčenému cíli 5000 kusů týdně do konce druhého čtvrtletí 2018.

Ten, kdo aktuálně zadá v USA rezervaci na Tesla Model 3 ve verzi Long Range a RWD (pouze zadní motor) bude místo 12 až 18 měsíců čekat nějakých 4 až 9 měsíců. Verze se standardní baterií by měla mít čekací dobu 6 až 12 měsíců.

Tesla, Electrek.co, InsideEVs

79 Comments on “Tesla odhalila parametry Modelu 3 se dvěma motory, zkracuje dodací lhůty”

    1. Jsem na Other Europe verzi a nic takovýho tam nevidím,
      Jsem na Other Europe verzi a nic takovýho tam nevidím, stále se tam píše

      „Reserve your Model 3 today. Deliveries start in 2019.“

      a dále

      „2019
      International deliveries of left-hand drive vehicles begin in the first half of the year“

      Němci, UK i Norové to samé.

    1. U auta, které dá 100 kmh za kolem 5 sekund, bych měl u 2WD
      U auta, které dá 100 kmh za kolem 5 sekund, bych měl u 2WD opravdu strach při předjíždění, tam by člověk „chytnul šmejra“ ani by nemrkl. U takovýchto aut by už mělo být 4WD povinné!
      Ale třeba má Tesla zázračné ESP, kdoví 🙂

        1. Tak i3 zrovna za „žihadlo“ nepovažuji, tam věřím, že ESP
          Tak i3 zrovna za „žihadlo“ nepovažuji, tam věřím, že ESP stíhá, tam je přece zrychlení na 100 kmh někde k 8 sekundám, pokud dokumenty na netu nelžou. I když možná existuje nějaká sportovní verze, ale tu asi nemáš, nebo ano?

      1. Elektronika zachrání mnohé. Máme na dvoře BMW M4, RWD,
        Elektronika zachrání mnohé. Máme na dvoře BMW M4, RWD, zrychlení 4,1s a když v 80 km/h začnetě předjíždět s plným plynem, tak sice ještě zahrabete, cítíte, že se něco za zadkem děje, ale manévr v pohodě dokončíte.
        Takže bych se toho zas tolik nebál…

    2. OK
      jen bych chtěl Aktuálně doplnit, že flotilu

      OK
      jen bych chtěl Aktuálně doplnit, že flotilu autopopelnic BMW si každý může dnes a denně vesele prohlédnout na PATŘE OC FUTURUM HRADEC KRÁLOVÉ !!!

      včetně vrcholu jejich nejvyššího vývoje a výzkumu BMW i3 😉

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

      … TESLA JEDÉÉÉÉ….

      1. No zajímavé by bylo, kdyby tam konečně dotlačili novou 42
        No zajímavé by bylo, kdyby tam konečně dotlačili novou 42 kWh baterku. Ta má totiž kromě vyšší kapacity mít i jinou chemii, má jít konečně aspoň o chemii 622. Chemie 811 s kapacitou kolem 54 kWh se bohužel v i3 nedočkáme, nebo jen neoficiálně. To by byla 54 kWh baterka ve stejném půdorysu se stejnou hmotností. Vtipné je, že třeba CATL už má 150 Ah články o stejné velikosti připravené, takže kdyby BMW chtělo, asi by to šlo už dnes.

        1. jo taky si to myslím, ja když tu přehlídku tam viděl… a
          jo taky si to myslím, ja když tu přehlídku tam viděl… a jen maličký i3 v takový přesile, no prostě konkurence TMS/X chybí, ale tý bandě tínejdžtů kolem to tam stejnak bylo víceméně fuk 😉 dokonce i opěrátko si z tý X6ky vpohodě udělali 🙂

          1. Jo, mimochodem, v USA v teplých státech se začínají
            Jo, mimochodem, v USA v teplých státech se začínají objevovat případy, kdy modely BMW i3 BEV i REX 2014 úspěšně uplatnily záruku na pokles kapacity baterie. Takže po 4 letech a nájezdu zhruba 70000 mil baterka poklesla s kapacitou pod 70 %. Je to ovšem ve velmi teplých státech USA. Ukazuje se, že aktivní management baterie sám o sobě nestačí, pokud neběží i u vypnutého auta a nechladí baterii stále na optimální teplotu (teploty na slunci u odstaveného auta běžně dosahují 70 °C). A často nemá pro velmi teplé klima dostatečný výkon. ČR se to netýká…

                1. Mám dojem, že jo. Nastavuje se to podle režimu, ve kterým
                  Mám dojem, že jo. Nastavuje se to podle režimu, ve kterým se auto nachází. Proto taky Tesla neustále trochu žere baterii.

                2. V tesle ridic nic nenastavuje. Auto si hlida teplotu baterie
                  V tesle ridic nic nenastavuje. Auto si hlida teplotu baterie neustale a kdyz uzna zavhodne zapne vyrivani/chalzeni samo. Jinak to ani nejde, pokud nechces delat nedomrle sracky ala Leaf, i3 apod, co jdou doprdele jakmile se venku roztahnou mraky:)
                  Tohle sou presne ty “drobrnosti” kvuli kterym plati ze Tesla nema zatim zadnou konkurenci.

                3. Aha. Já zapomněl, že když teslu nechám na letišti v
                  Aha. Já zapomněl, že když teslu nechám na letišti v zimě, tak baterie sama topí na 20°C.
                  Úplně automaticky.

                4. JJ, dokud ma energii tak automaticky topi. Urcite ne na 20°C,
                  JJ, dokud ma energii tak automaticky topi. Urcite ne na 20°C, to je zbytecne, ale nenecha ji prochladnout tak aby se poskodila.

                5. Do nějakých -20°C se většině lithiových baterií nic
                  Do nějakých -20°C se většině lithiových baterií nic neděje pokud ji jen skladujete. Problémy začínají až v případě, pokud po ní v nízkých teplotách začněte něco chtít. Největší nakládačkou je pak snaha o rychlé nabíjení studené baterie.

                  Průser pro skladování jsou tak hlavně vysoké teploty počínaje již 30°C, od 40°C už baterie dostává dost slušně na frak a nad 60°C mizí její životnost před očima.

                6. Jedna věc jsou provozní podmínky a druhá dlouhodobé
                  Jedna věc jsou provozní podmínky a druhá dlouhodobé skladovací podmínky. Ohřátá baterie podává lepší výkon, ale dlouhodobé vystavení vysokým teplotám bateriím významně škodí.

                7. BY me docela zajimalo, jakou to ma bilanci spotreba
                  BY me docela zajimalo, jakou to ma bilanci spotreba topeni/“zvyseni“ kapacity – prece jen vyhrat v zime pul tuny neceho o 40-50 stupnu nejakou energii sezere. Pokud jsem se nesekl, kdyby baterka byla z hliniku, tak je to cca 1.5kWh (realne spis dvojnasobek, prumerna tepelna kapacita bude vyssi a budou nejake ztraty).

                8. pro vyhrivani baterky za jizdy se castecne pouziva ztratove
                  pro vyhrivani baterky za jizdy se castecne pouziva ztratove teplo z motoru, ktery je napojen na chladici okruh.

                9. Tam ale nestojí ani den! Pořád jezdí, tak tu teplotu
                  Tam ale nestojí ani den! Pořád jezdí, tak tu teplotu samozřejmě udržuje.

                10. stal tam jednu noc a spal v autě, ale jinak máte pravdu,
                  stal tam jednu noc a spal v autě, ale jinak máte pravdu, víceméně pořád jezdí.

                11. Taky z dovolené, tuším usa, telefonoval do Norska a
                  Taky z dovolené, tuším usa, telefonoval do Norska a odemykal auto na dálku, aby mu ho zajeli nabít, jinak by už neodjel.
                  To samé dělal sám pro někoho. Takže to v zimě možná ohřívá baterie, ale dlouho to nevydrží.

                12. ked tesla nejazdi a nie je pustena klimatizacia, tak 400V
                  ked tesla nejazdi a nie je pustena klimatizacia, tak 400V bateriu neohrieva/nechladi, pricom je jedno, ci je auto pripojene na nabijanie alebo nie.
                  V pripade, ze tesla nie je stale pripojena na internet a nikto sa do nej neprihlasuje, tak dobija z 400V baterie do 12V baterie kapacitu cca 4Ah kazde 4 dni po dobu cca 4 hodin. No toto dobijanie je velmi neefektivne, pretoze menic 400V/12V pracuje s velmi malym prikonom a teda je extremne neefektivny.
                  No ked sa niekto casto do auta prihlasuje, alebo auto je stale pripojene na internet, spotreba na 12V je podstatne vecsia a menic dobija 12V z 400V ovela castejsie – cim klesa kapacita 400V baterie, no ziadne ohrievanie/chladenie baterie alebo interieru sa nekona, dokedy nie je zapnuta klimatizacia alebo ochrana pred prehriatim interieru zaparkovaneho auta.

                13. Pekna kravina. Samozrejme ze se baterie chladi/ohriva ikdyz je
                  Pekna kravina. Samozrejme ze se baterie chladi/ohriva ikdyz je auto “vypnute”. Jedna se samozrejme o chlazeni samotne baterie a s klimatizaci/ topenim kabiny to nema nic spolecneho.

                14. Chcelo by to nejaky dokaz, ja som to meral…
                  Nebolo sice pod

                  Chcelo by to nejaky dokaz, ja som to meral…
                  Nebolo sice pod – 20 ani nad + 40, ale dokedy mi nedate nejaky relevantny dokaz, tak je to len vase tvrdenie.

                15. Díky moc, pane Vondráku za Váš příspěvek. Konečně
                  Díky moc, pane Vondráku za Váš příspěvek. Konečně jsme se my , co nemáme Tesly, dozvěděli, co jsme si vlastně koupili. Nedomrdlý sračky. Začínám chápat pohledy majitelů Tesel, když si zapojuji chademo. Asi jste to byl Vy.

                16. No jo. Akorat to ma malej problem, ze jaksi stoji majlant.
                  No jo. Akorat to ma malej problem, ze jaksi stoji majlant.

                17. Tesla je super, pokud funguje. Ale je vidět, že asi jenom
                  Tesla je super, pokud funguje. Ale je vidět, že asi jenom čtete a žádnou Teslu jste nikdy nevlastnil. Mám 2 kusy Modelu S a a k tomu ještě malý VW e-UP a zkuste hádat, kterým autem nyní jezdím. Zklamu Vás, ani jedna Tesla nejezdí, neboť jaksi dodací lhůty a „profesionalita“ servisu v Tesle neodpovídá cenové hladině. Tu novější která má najeto 10 tis, maji v servisu již 4 měsíce a nic, ani náhradní vozidlo a u druhé pokazily nabíjení a auto se nenabíjí a je mimo provoz. VW vesele drandí dál s najetými 90 tis km. Takže asi takto momentální situace. Tesla byl můj sen, na který jsem se dostal, ale opravdu velmi mne zklamala. Jen aby uživatelé věděli i stinné stránky

                18. Ja mam zase 12x VW a vsechny explodovali hned po startu.
                  Ja mam zase 12x VW a vsechny explodovali hned po startu.

                19. A jakpak to, že jste ještě tady, když vám to explodovalo,
                  A jakpak to, že jste ještě tady, když vám to explodovalo, nemáte být už na onom světě ?

                20. A kdo rika ze nejsem? My tu mame taky internet, hec
                  A kdo rika ze nejsem? My tu mame taky internet, hec

                21. Vondraku a jsi v pekle nebo v nebi? a máte tam internet
                  Vondraku a jsi v pekle nebo v nebi? a máte tam internet zadarmo? a s FUP nebo bez?
                  doufám jen, že NELŽEŠ? kdo lže ten i krade a není věrohodný člověk….

                22. Přiznám se, že nechápu, proč vám nedali náhradní
                  Přiznám se, že nechápu, proč vám nedali náhradní vozidlo. Máte na něj určitě nárok.

                23. Na náhradní auto není zákonný nárok. Když jdete
                  Na náhradní auto není zákonný nárok. Když jdete reklamovat mobil nebo boty, tak taky prodejce nemá povinnost Vám dát náhradní mobil nebo boty po dobu vyřizování reklamace.

                24. Ani když se to táhne měsíce a navíc v záruční době
                  Ani když se to táhne měsíce a navíc v záruční době ?
                  Nejsem expert, to je vážně otázka.

                25. Zákonný nárok možná není, ale na webu Tesly je jasně
                  Zákonný nárok možná není, ale na webu Tesly je jasně uvedeno, že záruční opravy delší než 3 hodiny mají nárok na půjčení auta a pokud není k dispozici auto od Tesly, tak vám mají zajistit půjčení auta z půjčovny.

                26. Na web si můžete napsat, co chcete. Ve většině případů
                  Na web si můžete napsat, co chcete. Ve většině případů (a to platí obecně, u většiny firem), je potom skutečnost jiná. „To víte, obchodní podmínky se změnily!“ Bohužel znám i jiný podobný příklad s Teslou, ale stejně jim fandím.
                  Kdo nic nedělá, nic nepokazí, tak to prostě je !!!
                  To, že rozhýbává trh se jim upřít nedá.

                27. Samozřejmě záleží na tom, co je napsané v ofiko
                  Samozřejmě záleží na tom, co je napsané v ofiko dokumentu k záruce. Nicméně já nečerpal jenom tak z webu, já čerpal právě z těch platných podmínek, které mají na webu.

                28. V tomto konkrétním případě moc uživateli nevěřím,
                  V tomto konkrétním případě moc uživateli nevěřím, vlastnit 2 rozbité Tesly a jezdit s eUP mi nepřijde moc věrohodné.

                  Z jiného soudku, u TM3 se taky píše, že skvěle brzdí a v nedávných testech pro spotřebitele v USA se příšlo na to, že to není pravda a je to jedno z nejhůře brzdících aut. Musk na to napsal, dobře, upravíme software, kurňa ten počítač asi se jednou i rozhodně, co bude auto dělat bez vůle řidiče.

                29. To já jen, že to tak prostě chodí, no. Tesla netesla. A
                  To já jen, že to tak prostě chodí, no. Tesla netesla. A klidně tomu pánovi věřím. Ono přiznat si (a veřejně), že jsem si za velkou spoustu peněz splnil svůj sen a jaksi to nedopadlo, chce docela slušný koule. Jen by to chtělo se podepsat, byť přezdívkou. Ale vím, že se to dá do kupy a Tesla bude zase sloužit tak, jak má.
                  Chybička se vloudí ffffšude, pak už je to o lidech.
                  Pokud je Tesla OK, je všechno OK. Při servisu a opravách je to složitý – to vědí sami majitelé. Ale i to se jednou změní.
                  Pokrok nezastavíš !!!

                30. Tak jeden z níže uvedených příspěvků vás nachytal, že
                  Tak jeden z níže uvedených příspěvků vás nachytal, že pěkně lžete pane Vondrák. Tak si příště nechte ty kecy o nedomrdlých sračkách, když ani nevíte, jak ta vaše rádoby tesla funguje.

                31. Reknu mi prosim jak konkretne me nachytal ze lzu? 🙂 A nebud
                  Reknu mi prosim jak konkretne me nachytal ze lzu? 🙂 A nebud urazenej ze sem tvoje prditko nazval nedomrlou srackou, na nakupy je to super kara!

                32. Vy: Auto si hlida teplotu baterie neustale a kdyz uzna
                  Vy: Auto si hlida teplotu baterie neustale a kdyz uzna zavhodne zapne vyrivani/chalzeni samo.

                  Realita: ziadne ohrievanie/chladenie bateriealebo interieru sa nekona, dokedy nie je zapnuta klimatizacia. zdroj JU

                33. No vsak ale toto neni pravda, samozrejme ze si tesla hlida
                  No vsak ale toto neni pravda, samozrejme ze si tesla hlida teplotu baterie a zpina ohrev/chlazeni baterie podle potreby, aby zabranila poskozeni. Staci si prectist manual.

                34. Asi více čtěte slovenské Tesla fórum
                  Asi více čtěte slovenské Tesla fórum

          1. Liší se hlavně obsahem kobaltu. Je to stále chemie NMC,
            Liší se hlavně obsahem kobaltu. Je to stále chemie NMC, ale chemie 622 využívá 60 % niklu, 20 % manganu a kobaltu. 811 využívá 80 % niklu a 10 % manganu a kobaltu. Hustoty energie se taky liší docela výrazně. U 811 se uvádí až 300 Wh/kg, ale teď je to spíš 250 Wh/kg. I to není špatná hodnota.

        2. Stejně tak má mít CATL hotové 42 Ah a asi i 50 Ah články
          Stejně tak má mít CATL hotové 42 Ah a asi i 50 Ah články v tom menším prizmatickém formátu co používá VW, tedy současný eGolf by mohl hned BMW i3 dorovnat na 41,6 kWh resp 49,5 kWh.

          Osobně si myslím že ty 150 Ah články formátu i3 ještě nejsou úplně ready pro masovku, ty 120 Ah jsou ale hotová věc.

Napsat komentář