Automobilka Tesla Motors vylepšila design studio elektromobilu Tesla Model X. Těch pár šťastlivců, kteří si svůj Model X mohou nakonfigurovat, mají díky novinkám lepší představu o zavazadlovém prostoru.
foto: Tesla Motors
Při sklopení třetí řady sedadel a odsunutí druhé řady je možné v elektrickém SUV bez problémů převézt bez rozebrání jízdní kolo. Reálně pak ale zbývají pouze dvě místa pro pasažéry.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model X: dodávky začínají, známe podrobnosti!
Vzhledem k tomu, že stále ještě nejsou známy finální rozměry auta ani další specifikace, rozeběhly se kolem druhé a třetí řady sedadel, jakožto i objemu zavazadlového prostoru Modelu X obsáhlé diskuse.
Čtenář magazínu InsideEVs vystupující pod přezdívkou Scott F se dokonce pokusil odhadnout rozměry auta s pomocí názorného detailního náčrtku. Podle něj bude Model X měřit 5029 mm na délku.
Kromě obrázků zavazadlového prostoru se navíc u verze Model X P90D objevilo také zvýšení dojezdu o 10 mil na 250 mil/402 km.
Co si myslíte o zvoleném řešení vy a jak čekáte, že bude auto prostorné/flexibilní?
Výklopné dveře Tesla X
Výklopné dveře Tesla X pro druhou a třetí řadu sedadel . Jak budou asi fungovat v našich zeměpisných podmínkách v zimě . U automobilů s klasickou koncepcí otvírání dveří, u zasněženého auta v zimě stačí omést sníh. Trochu Poškrabat led a jste uvnitř .Třeba viko zavazadlového prostoru nebo posuvné dveře bývají zdrojem větších potíží, když jsou přimrzlé a nejdou otevřít. Jak si výklopný systém poradí třeba, už jen s mrznoucím deštěm, který zateče do spár a zamrzne ? Vyhřívané těsnění dveří ?
Pozvanka na premieru Tesly X
Pozvanka na premieru Tesly X v USA ( incl.video otvirani dveri)
http://www.teslarati.com/tesla-sends-invitations-to-model-x-launch-event-sept-29/
Když si tak čtu diskusi o
Když si tak čtu diskusi o výklopných dveřích níže, tak se divím, že v ní ještě nikdo nezmínil posuvné dveře. Protože ty jsou, zvláště u zadních sedadel, naprostá paráda a pohoda.
Porad mi neni jasny jak na
Porad mi neni jasny jak na tohle auto dat rakev. Kdyz tam dali tyhle zadni dvere
noo to bude vořech, ale
noo to bude vořech, ale neboj se Elon to určo 29.09.2015 nějak rozlouskne 😉
PS: sem zaslech, že bude příští rok možná i levnější varianta bez křídlatejchm, prostě klasika 🙂
Co kdyz se to auto prevrati
Co kdyz se to auto prevrati na strechu, jak z toho dostanpu hasici deti vzadu. Ty zadni dvere vypadaj sice cool, ale obavam se ze pro spoustu lidi jako treba ja, to znamena no go. Tohle neprekousnu.
tohle auto se neprevrati,
tohle auto se neprevrati, teziste ma trochu jinde nez ostatni auta
Kazdy auto se da
Kazdy auto se da převrátit. Treba kdyz se s vama utrhne krajnice.
Vzhladom na to, kolko ludi
Vzhladom na to, kolko ludi sa denne zahlusi vo svojich premiestnovadlach, by som si pockal na prvu obet a potom az sudil. Zatial je tesla v bezpecnosti na svetovej spicke. Myslim, ze zatial len dvaja mrtvi. Jeden issiel tak rychlo, ze rozpolil ato na dve casti a druhy padal 50 metrov do priekopy.
Predpokladam, ze stejne jako
Predpokladam, ze stejne jako u ostatnich aut s raccimi dvermi. Napr. Mercedes SLS ma k tomuto ucelu pyropatrony, ktere dvere „otevrou“ v pripade kolize a pretoceni na strechu.
Takhle
insideevs.com/wp-conte
Takhle
insideevs.com/wp-content/uploads/2015/09/12032783_10100997157250718_1880560850416855350_o.jpg
To je naprosto k nicemu,
To je naprosto k nicemu, nevozim v rakvi jen lyze. Navic taky kazdy vanoce stromek a v lete treba kajak. SUV bez uloznyho prostoru na strese je proste naprd 🙁
Jednoducha rada.. Kupte si
Jednoducha rada.. Kupte si jine auto !
Asi mi nic jinyho nezbyde a
Asi mi nic jinyho nezbyde a zustanu u Lexusu 🙁 Tohle je fakt kravovina, nechapu. A to ani nemluvim o tom, ze spusta lidi proste nema tak vyskokou garaz aby tam ty dvere otevrela. Staci se podivat na svetlou vysku v nekterych OC u nas.
Proto maji dvere senzory
Proto maji dvere senzory tak, aby sly otevrit v libovolne vysoke garazi…
Dvere pujdou otevrit i kdyz
Dvere pujdou otevrit i kdyz se stresni cast nezvedne? To se mi moc nezda
Auto ma na vysku 1,626m.
Auto ma na vysku 1,626m. Jeste jsem nevidel garaz, ktera by nemela aspon 2m na vysku. A tedy nevidim duvod proc by nemely jit otevrit dvere (alespon castecne) v libovolne garazi.
Je vidět, že jste toho
Je vidět, že jste toho ještě moc neviděl ;o), koncept seagull dvěří, je sice krásná designovka, ale o to horší je praxe (náročnost na prostor při otvíráníje opravdu ze všech typů dveří největší a do pootevřených se prakticky nedá vlézt). Ano X je auto s wau efektem, ale praktičnost je mimo. Moje zkušenost je taková, že ideální dveře jsou vzadu šoupačky (manipulace a děti), X bude super lady citysuv (jako většina suv i u nás), takže zákazníky to jistě najde a bude jich hafo, praktická stránka věci bude lehce pokulhávat, ale je to Tesla a elektromobil…to je celosvětově pro řadu lidí to, co pro řadu lidí byla začátkem devadesátých let nike značka na teplácích v Československu..
Pani, sedim na zadku, kolik
Pani, sedim na zadku, kolik jste toho uz musel v zivote videt…A zcela jiste jste uz jel i v Tesle X..A jak to dovedete vse uz ted odhadnout…Vas bych chtel mit doma, anonyme..
plete te si pojmy…
plete te si pojmy… seagull, gull wing, falcon wings. Asi v tom mate gulas.
EDIT: Taky nechapu jak muzete tvrdit, ze prakticnost je mimo, kdyz jste ho zatim nezkusil a mnoho dulezitych detailu zatim zustava obestreno zavojem neznama…
Jeste jednou, nekupujto to !
Jeste jednou, nekupujto to ! Coz asi ani nemate v umyslu. Jinak byste mel uz davno prostudovane podrobne specifikace a vedel, jestli Vam auto parametry a vlastnostmi vyhovuje, nebo ne.. Objednavatelu, zaplativsi zalohu ,je uz ted vic nez Tesla muze v pristi dekade stihat.. Nikdy bych se osobne nezajimal o auto, u ktereho bych mel tolik pripominek..
Budete se asi divit, ale
Budete se asi divit, ale naopak. Jezdil jsem mozna jako jeden z mala u nas v roadsteru. V usa v sku a cekal na suv a dost vazne jsem premyslel o X ku, doufajic ze si tu pitomost s dvermi rozmysli nebo prijdou s nejakym zpusobem jak ty dvere otvirat bez stresni casti. Bohuzel to vypadá ze se drží predstavy ze těmito auty jezdi jen zeny ktere vozi hlavne deti.coz je mozna v usa pravda, ale v evrope ne 🙁
Jeste jednou…Tak Teslu X
Jeste jednou…Tak Teslu X nekupujte… Kupuje si ji 40 000 lidi, kterym vyhovuje…Pokud chcete nutne koupit, tak neco jineho..Kde je problem ?
Problem je ze bych rad Xko,
Problem je ze bych rad Xko, ale na kterym obcas i neco odvezu. Doufam ze takovych lidi bude vic.
Konecne jsem Vas
Konecne jsem Vas pochopil.Napiste E.Muskovi. Bude jiste rad za Vas zajem a urcite Vam ve Vasich narocich vyhovi..
Ani asi nemusim. Koukam, ze
Ani asi nemusim. Koukam, ze primo na forech Tesly se to pozadavky na normalni zadni dvere jen hemzi. POdle me to neni dobry napad. Co s tim treba udela poradna snehova cepice bude taky zajimavy sledovat.
Neberu Vam Vas nazor. Ale
Neberu Vam Vas nazor. Ale vzhledem k ambicim Tesly a stale vzrustajiciho zajmu o model X (v srpnu nejvyssi pocet objednavek od jejich spusteni ) je Vas nazor v techto cislech naprosto, ale naprosto nezajimavy, Stejne jako pozadavky na normalni dvere na forech Tesly. Tesla zcela jiste kvuli nim nebude predelavat automatizaci a robotizaci vyroby modelu X.Tem cca.40 000 ty dvere takto totiz vyhovuji.
Ja jim rozhodne preju,
Ja jim rozhodne preju, dokonce jsem precetl knihu o Muskovi a Tesle co nedavno vysla na Amazonu, ale na rovinu 40 tisic predobednavek o uspechu auta nerozhoduje. Co se tyce zajimavosti meho nazoru, to ad soudi nekdo jiny, nez ponekud zaslepeny nadsenec na forech.
Roadster mel mraky predobednavek a problemy s prevodovkou Teslu skoro zabily.
Kazdopadne Tesla je hodne polularni v Norsku a tam je skibox dost beznou soucasti vybavy, stejne tak problem se snehem na strese. Nasel jsem koncept ktery navrhuje neco jako polozahradku na skybox, kdy by jedny zadni dvere proste zustavaly trvale vyple. To by snad mohlo byt aspon provizornim resenim.
Kazdopadne vyklopne dvere maji nekolik neprijemnosti:
1)velmi komplikuji moznost vozit cokoliv na strese
2)jsou problematicke pri spatnem pocasi, vetru, velkem mnozstvi snehu na strese
3)pri prevraceni auta komplikuji vystup posadky, pyropatrona je jen dalsi komplikace
4) cokoliv umistene na okno, jako detske kapsy a podobne se vysype 🙁
Kus anonyme…najdete si
Kus anonyme…najdete si dobreho psychoterapeuta…doporucuji..
Vždyť má pravdu. Jeho
Vždyť má pravdu. Jeho kritika je naprosto oprávněná. Ty dveře jsou prostě zbytečnost.
..“naprosto“..“proste“.. Ja
..“naprosto“..“proste“.. Ja jsem z tech dveri nadsen..Vy ne…OK..O co jako jde..
Beru, vám možná vyhovují
Beru, vám možná vyhovují a zřejmě vyhovují i dalším desetitisícům zákazníků. Nicméně to nic nemění na věci, že pokud by bylo možné vybrat si mezi těmito dveřmi a běžnými či zašupovacími dveřmi, bylo by to značně jednodušší.
Jenze to Vam nenabidne
Jenze to Vam nenabidne nikdy zadna automobilka..byla by to prilis komplikovana vyroba
Já myslím, že se
Já myslím, že se dočkáme. Ale uvidíme.
A jak komplikovaná výroba
A jak komplikovaná výroba je mezi verzemi Hatchback, kombi, nebo např. kabriolet a pickup?
Protože tyhle verze bežně automobilky nabízejí.
Ano je to jen otázka času, než se sejde Tesle hodně objednávek na normální, nebo posuvné dveře.
To je Tesla nejdrive bude
To je Tesla nejdrive bude muset s normalnimi nebo posuvnymi dvermi nabidnout, aby se daly objednat. A to udela jen v pripade, pokud bude model Tesla X v nynejsi podobe neprodejny. A to podle objednavek zatim nevypada..
Herosi to trochu
Herosi to trochu přeháníte, ač anonym tak vám normálně a věcně argumentuje a vy mu to fanaticky kritizujete, že je to nesmysl.
Mě osobně se také výklopné dveře líbí, ale přesně ty věcné argumenty proti co napsal anonym, jsou věci, ktere jsou prostě fakta a při výberu auta k nim spousta lidí přistupuje stejně kriticky. Což dokazují plná fóra o Tesle.
A podle mne není až tak problém udělat druhou variantu s jinými dveřmi. Stejně jako automobilky vyrábí různé verze jednoho modelu. Hatchback, kombi, pickup, apod.
Je to jen otázka času, kdy se Muskovi sejde dost zákazníků, kteří chtějí X-ko, ale s normálními, nebo šoupacími, dveřmi. Pak až se trochu rozjede výroba to klidně udělá. protože by tím ztrácel zákazníky a on je dost chytrý na to aby to pochopil.
Mozna ano, mozna ne. Tesla
Mozna ano, mozna ne. Tesla neni bezna automobilka. Ve zmenach stavajicicch modelu je dost konzervativni, snazi se delat veci pragmaticky a rychle. Viz snizeni vyberu barev vozu rady S, neb ztrata casu apod. Prioritu bude mit ted plne vyvoj Tesly 3. Od pristiho mesice se teprve zacnou dodavat Tesly X. Takze vsechny dosavadni „vecne“argumenty na funkcnost zadnich dveri jsou k nicemu. Pockejme na nazory novych majitelu Tesel X na forech.
Úplný souhlas Stručného
Úplný souhlas Stručného shrnutí možných potíží.
5)Jsou příliš mechanicky komplikované. Dva dveřní klouby Jeden drží celou váhu zvedaného křídla a druhý je mezi dveřmi a zvedanou části střechy.
Běžný provoz je nejtvrdší test životnosti/spolehlivosti .
Případná žaloba (v zimě ?) porouchaných dveří, které skřípnou někomu v USA prstíky, by se Tesla Motors mohly setsakramentsky prodražit.
Budete muset asi jezdit s
Budete muset asi jezdit s vlekem… To je takové to za auto. Tam se Vám toho vejde dost.
Jasne kvuli tomu ze jednou
Jasne kvuli tomu ze jednou za rok potrebuju privezt vanocni strom, 3x dat na srechu rakev, jednou kajak a tak trikrat kola, si budu pujcovat vozejk a kupovat kouli. SUV znamena sportovne uzitkovy, ty pitomy dvere ani jedno z toho neumozni, to uz bych je radsi videl u Ska. Snad pry bude model w, ktery bude 5 mistny s normaknimi zadnimi dvermi.
o W slysim poprve a to si
o W slysim poprve a to si myslim, ze mi mnoho kolem Tesly neunikne…
Cetl jsem to dnes na forech
Cetl jsem to dnes na forech tesly kde se probiraji ty nestastne dvere. Rada lidi z Norska si tam na ne stezuje kvuli pomalosti otvirani a nutnosti je otevrit cele, coz pri minus 20 a snehove vanici nebude pro deti vzadu nic prijemneho.
muzete dat odkaz na nejake
muzete dat odkaz na nejake video kde se oteviraji? Ja myslel, ze auto bude predstavene az 29. zari… Posledni co jsem videl bylo video z nejakeho obchodu vic jak rok stare.
Tady
https://www.youtube.com/
Tady
https://www.youtube.com/watch?v=Vox78WUVtd8
Nemyslim, ze by to slo vice zrychlit, Pak uz by to mohlo byt nebezpecne.
Stejne tak asi neni mozne vystupovat, castecne otevrenymi dvermi, zrejme tam bude nejaky mechanismus ktery je po otevreni zajisti, aby nemohly skripnout pasazera pei vystupovani treba v poryvu vetru
no tak to jsem se spletl, je
no tak to jsem se spletl, je to 3 roky stare video a ne jen 1 rok jak jsem myslel 🙂
Ak v garazi otvoris zadne
Ak v garazi otvoris zadne dvere na svojej Q7-ke, tak otvoris aj FW na MX.
Jinak, pane Horciku, presne
Jinak, pane Horciku, presne rozmery a specifikace Tesly X behaji po Intenetu uz cely mesic . Je to otazka 3 min. si je najit ! Dostaly se tam od lidi, kteri si Teslu X uz davno doma konfiguruji. A neni to par stastlivcu, jak sugerujete, ale 4000 lidi, kteri si objednali a koupili Teslu X Signature a pristi mesic jim bude dodana.Delate z toho zbytecne kovbojku.Zbytecny clanek.
naval odkaz prde 🙂
naval odkaz prde 🙂
zde, fakt tezke najit ze?
zde, fakt tezke najit ze? 😀
PS: divim se, ze redakce nezabanuje takove sproste uzivatele.
Za 11 dnů se s Xkem budou
Za 11 dnů se s Xkem budou vozit první zákazníci a nejsou známy finální rozměry a další specifikace? To je na tuhle dobu naprosto neuvěřitelný.
Co je na tom neuveritelneho
Co je na tom neuveritelneho ? Vsichni, kdo maji auto objednane ( uz 2 roky ) a auto ted kupuji maji specifikace davno doma emailovou postou od Tesly…
tak at je kopnou Horčíkoj
tak at je kopnou Horčíkoj a zverejnit a moc nemachruj prde 🙂
Kolo jsem vozil po sklopení
Kolo jsem vozil po sklopení zadních sedaček bez problémů i v Renaultu 5 😉
Stejne tak v Modelu S i
Stejne tak v Modelu S i Nissanu Leaf
Ale R5 bylo trošku menší
Ale R5 bylo trošku menší auto 😉 Zhruba ekvivalent starého Yarisu.
jo vpoho, to nebylo mysleno
jo vpoho, to nebylo mysleno nijak zle, jen jsem chtel doplnit osobni zkusenost s prevozem kola v elektromobilech…
Nevím tedy kolik členů
Nevím tedy kolik členů mají rodiny běžně v USA, ale myslím že kdyby se vykašlali na třetí řadu sedadel a dělali kufr tak velký od začátku, tak to auto bude i použitelnější pro velké nákupy nebo převoz matriálu na drubné práce etc.
Jinak pokud by oddělali přední kolo a zasunuli sedátko, tak by se tam nejspíš vlezlo i bez nějakého sklápění sedaček.
100% bude treti rada sedadel
100% bude treti rada sedadel stejne jako u Ska za priplatek a pocitam ze stejnej, tedy za $3000, takze ten kdo 3 radu sedadel nechce si ji kupovat nemusi a bude mit normalni kufr, rozdil bude jen v orientaci tech sedadel kdy u Ska jsou proti smeru jizdy, bez tech sedadel je tam navic pod kufrem dalsi uloznej prostor
Nevíte jestli je už
Nevíte jestli je už napadlo tam do toho extra prostoru dát přídavnou baterii? Možná by z toho i nějak ta stovka kilometrů navíc mohla být, ale je tu mnoho proměnných které neznám a asi ani nikdo tady zatím ne.
jestli je to napadlo vedi
jestli je to napadlo vedi jen v Tesle, ale z ekonomickeho hlediska je to blbost, ta baterie je tvorena asi z 20% obalem ktery clanky chrani proti poskozeni a slouzi i jako chlazeni, je tedy vpodstate zbytecne se snazit vyzuvat kdejaky prostor pro baterie
v tomhle vidim jako lepsi reseni kuprikladu misto prosklene strechy mit tu strechu solarni (s dnesnima technologiema by slo oboji, ale ceka se na zlevneni, polopruhledne fotovoltaicke clanky jiz jsou a vesele se testuji), ale verim ze k tomu tesla jednou take dojde, ostatne Solarcity je Muskovo a tak do solaru taky finance valej, hodne pomaha i hustsi a hustsi sit Superchargeru, s Teslou se vpodstate da jet po 300km usecich kde za 30-40 minut kdy si clovek odpocne je nabito na dalsich 300km
Nad solární střechou jsem
Nad solární střechou jsem již také přemýšlel, ale pokud potřebujeme cca 5m2 na 1kWp, tak by plocha třechy auta, moc nepřinesla, zhruba 1,5*1,5m je 2,25m2, tedy asi 500W. Ale je pravd že by to mohlo v zimě třeba po plném nabití přes den pomáhat udržet auto trochu teplé, vlastně kdykoliv by to teoreticky, nemám přehled o tom jaký je topný a chladící výkon v autě, ale poychybuji že to bude více než pár stovek wattů, mohlo prodloužit dojezd tím že by rádi etc běželo alespoň částečně na solární článek.
no byla by dobrá na
no byla by dobrá na živení palubní ledničky za kaslíkem aby to zbytečně nesosalo battery jako to má Audi 😉 A já bych to zvětšil i na potah přední kapoty, to už by utáhlo klima ve voze 🙂
zadovazenie, hmotnost a
zadovazenie, hmotnost a vytaznost fotovoltaickej minielektrarne ma vzladom ku uspore klesajucu krivku. takze by v konecnom dosledku bola spotreba, rozumej naklady, vyssia nez terajsi stav.
ine to je ak beries ohlad na to ze je to investicia do nedalekej buducnosti, kde nasane katastrofa a jediny zdroj elektriny je ten na streche, a nedostatok potravin (travy a sena) sposobil uhyn krav, somarov a koni, ktore by inak chodili do kolecka a tocili dynamom.
Tady nejde o navod na
Tady nejde o navod na prevazeni kola, ale o znazorneni velikosti kufru…
Dobře, jsem trochu jako v
Dobře, jsem trochu jako v tom vtipu kdy vedou právníka, kněze a fyzika na popraviště za francouzské revoluce. První že setnou faráře, čepel gilotiny se zastaví těsně u jeho krku. „Bůh promluvil“ prohlásí soudce, a pustí jej. Tak tam dají právníka zase se mu čepel zastaví těsně u krku. Znovu prohlásí „Bůh promluvil“ a pustí jej. Tak tam dávají fyzika, a ten říká. „Pane kate, když se podívaté nohoru, máte na laně suk.“ Kat tedy suk rozmotá, strčí tam fyzika a čepel mu utne hlavu.
Problém je ten, že o velikosti kufru ani to kole nemusí nic moc říct, takto nepoznáme jestli třeba není tříčtvrteční, spíš mohli dát alespoň najaké přibližné měřitko, třeba po stopách, nebo desítkách palců.
Ale vemte si že jich tam mohli dát více a ukázat jak je to super pro cyklofanatiky 🙂
Treti rada sedadel v Tesle X
Treti rada sedadel v Tesle X je volitelna a tedy za priplatek.
a Nevíte kolik členů má
a Nevíte kolik členů má TESLABratrstvo ? :))
Víc než Bavorští
Víc než Bavorští Ilumináti? :))
no a víš kdepak se to
no a víš kdepak se to paktuje? že bysme se přidali :))
google.com/finance?q=tsla
To auto je na podvozku tesla
To auto je na podvozku tesla S, tak rozmery musia byt podobne 🙂