Tesla Model 3 už se prodává v Británii; v Kanadě s dojezdem pouze 150 km!

Elektromobil Tesla Model 3 s pravostranným řízením je k dispozici v Británii. Cena začíná na £38 900. V Kanadě se nově prodává speciální verze Modelu 3 s dojezdem pouze 150 km!

Elektromobil Tesla Model 3 nabízí v nejvyšší verzi Long Range dojezd přes 500 km na jedno nabití. V Kanadě se ale nově prodává verze s pouhými 150 km dojezdu.
foto: Tesla

Tesla oficiálně otevřela konfigurátor pro elektromobily Tesla Model 3 ve Velké Británii. První dodávky auta s pravostranným řízením by měly proběhnout v červnu. Pro Teslu jde o další z klíčových trhů.

Cena Tesla Model 3 Standard Range Plus verze začíná na £38 900, ale zájemci mohou počítat se státní dotací £3500, která cenu sníží na £35 400.

Lišáckým způsobem se Tesla aktuálně vypořádala s nově zavedenými dotacemi na nákup elektromobilů v Kanadě. Elektromobily značky Tesla totiž byly z nároku na $5000 dotaci vyloučeny díky podmínce, že cena vozu nesmí přesáhnout $45 000, resp. $55 000 včetně příplatkového vybavení.

Tesla to vyřešila jednoduše: v Kanadě nabízí Standard Range verzi se softwarově uzamčenou kapacitou baterie na dojezd pouhých 150 km. Základní cena je CAN$44 999, která se může snížit o CAN$5000 federální dotace, plus další případné incentivy (např. v provincii Québec až dalších $8000).

Je jasné, že kdo si takovou verzi auta koupí, bude moct později za zatím blíže nespecifikovaný, ale nejspíš velmi výhodný, poplatek odemknout i zbytek kapacity baterie pro běžný dojezd 354 km. Kromě toho je samozřejmě možné v Kanadě objednat i Model 3 Standard Range Plus s cenou $53 700.

tisková zpráva

55 Comments on “Tesla Model 3 už se prodává v Británii; v Kanadě s dojezdem pouze 150 km!”

  1. Zdravim Vas, mel bych prosbu, mohl by mi nekdo napsat, jakou
    Zdravim Vas, mel bych prosbu, mohl by mi nekdo napsat, jakou ma verzi firmwaru/soft v TESLE model S. Ja mam stale 2018.50.6 4ec03ed a i kdyz jsem stale v garazi na Wifi, uz nekolik tydnu pres noc, zadna aktualizace se mi vubec nestahne. Uz nevim, jak to vynutit, aby se stahl novy software, videl jsem na nejakem foru, ze uz maji pro TESLU S verzi 2019.12.1.2 5c87371. Dekuji za radu

    1. Aj ja mam na X-ku stale presne tu istu verziu ako vy na S-ku,
      Aj ja mam na X-ku stale presne tu istu verziu ako vy na S-ku, no auto parkujem v podzemnej garazi bez wifi a s velmi slabim LTE.
      Vseobecene plati, ze EU verzie dostavaju novy softver podstatne neskor ako US verzie. Update sa da zrejme vybutit len pri zaparkovani pri servise tesla – je na to tlacidlo na paneli.
      Inak sa zrejme update neda vynutit. No posledne, ked som mal evidentne staru verziu, tak po zaparkovani v dosahu wifi a nakonfigurovani wifi pripojenia auto zacalo hned tahat update, tahalo takmer 3 hodiny cca 3GB a potom som odklikol update a updatovalo cca hodinu.

      1. Jo, ja mam Wifi nakonfigurovanou, pripojeny jsem i 7 hodin
        Jo, ja mam Wifi nakonfigurovanou, pripojeny jsem i 7 hodin denne, ale proste se tam nova verze ke stazeni nenabidne, ta nase, co pisete, je uz z lonska, i kdyz v Evrope prijdou aktualizace pozdeji, ta prodleva je velmi dlouha.
        Navic jini ridici Modelu S, jak vidim tedy stejny je i pro X v Evrope davno maji novejsi verze. Mam rok vyroby vozidla 2017.

            1. Zrovna jsem to s kolegou před pár dny řešil,ale protože
              Zrovna jsem to s kolegou před pár dny řešil,ale protože nejsem zastánce aktualizací,
              když vše funguje tak jak má,tak se mi po novém FW ani nestýskalo,zvláště když od
              poslední instalace nebylo nutno auto ani jednou restartovat.Jinak informace o novém FW
              mi chodí na mobil do oznamovacího centra,stejne jako info o startu či ukončení nabíjení.

              1. Dekuji, taky bych to neresil, kdyz to funguje, presne jak
                Dekuji, taky bych to neresil, kdyz to funguje, presne jak rikate, radeji nesahat, ale duvod je ten, ze vsichni uz vidi nove Destination chargery, co pribyly v CR a na Slovensku a ja stale nic…
                Proto doufam, ze by to aktualizace vyresila konecne.

      1. Presne tak, drive na LTE mi to take chodilo, dnes uz vubec.
        Presne tak, drive na LTE mi to take chodilo, dnes uz vubec. Ale je zahada, ze to mam denne v noci na wifi a nic uz od Vanoc. Tak ja zkusim na support napsat, at to zkusi vynucene dost do auta. Mam jen dotaz, vidite uz v mape v aute novy DACH – hotel Kleis – Cvikov.
        Dekuji moc

  2. Moje i3 se stejným dojezdem stála 2x tolik.
    TM3 je větší,

    Moje i3 se stejným dojezdem stála 2x tolik.
    TM3 je větší, rychlejší, baterie bude mít delší životnost díky velké málo využívané baterii, rychleji nabíjí a má po světě síť rychlonabíječek a těch pomalých a zdarma ještě víc.
    Takže posun v elektromobilitě je znatelný.

    1. Jen s tím „nepodstatným“ rozdílem, že kanadský příjemce
      Jen s tím „nepodstatným“ rozdílem, že kanadský příjemce dotace zřejmě baterii nezamyká. Využívá nabídky dodavatele. A co se týče automobilek tak zásadě ty největší používají ten samý postup (ikdyž primárně ne kvuli dotacím) jak zlevnit nákup . Veškerý hardware je osazen v plné palbě , ale aktivuje se za příplatek. Základní cena je tedy velmi nízká. Motivem je mít nabídku pro zákazníka, který má limit v ceně nákupu . odlehčený základ se nevyplatí, protože výrobně je jednodušší udělat to komplet a neaktivizovat, než šetřit na pár kabelech, čidlech apod. při vyšších nákladech , které sebou více varint přinese.

        1. To není podvod. Takto to funguje i všech výrobců aut.
          To není podvod. Takto to funguje i všech výrobců aut. Chceš ho levnější?? No problém. Hliníkové dveře nahradí obyčejným plechem. Místo tří stěračů dostaneš jen jeden na přední sklo. Místo čtyř válců dostaneš jen tři. Bez klimatizace, bez rezervy, bez rádia, bez reproduktorů. Dají na auto plechové disky a mnohem levnější pneumatiky. Jo a v interiéru se dá taky báječně kouzlit.
          Mimochodem věděl jste, že toaletní papír můžete zkrátit jak na dálku, tak i na šířku??
          Cítíte se při nákupu toaletního papírů podveden?? Nebo prostě koupíte to co je právě v akci se slevou. Berte to tak,že Kanaďané mají akci na Teslu 3.

            1. Já bych ho přesto bral.
              Myslíte, že standardní Teslu je

              Já bych ho přesto bral.
              Myslíte, že standardní Teslu je možné vybít na úplnou nulu? Nebo má rovněž SW omezení.

              Za méně peněz dostanou menší dojezd.

              Spousta aut má SW výkonové omezení. Existuje chiptuninig, jenž upraví SW řídící jednotky a hned máte vyšší výkon.
              Je v tom velký rozdíl??

              Neměla by se Kanada zamyslet nad nastavením hloupých podmínek?

            2. A jak si myslíte, že se vyrábějí třeba procesory?
              A jak si myslíte, že se vyrábějí třeba procesory? Několik modelů, s různými rychlostmi a velmi různou cenou, fyzicky ale totéž. Vyrobí se, otestují, ty méně kvalitní se nastaví na nižší rychlost a/nebo méně jader a zablokují. Stejně jako zde, prostě je to levnější postup výroby.

            3. Nejenom 486SX a 486DX, ale kdysi dávno jsem měl VW GOLF I
              Nejenom 486SX a 486DX, ale kdysi dávno jsem měl VW GOLF I dva kusy. Přibližně stejný rok výroby, jeden v provedení standard a jeden lux. Mimo jiné, ten standard neměl cyklovač stěračů. Jednou náhodou jsem něco potřeboval opravit pod volantem a všiml jsem si, že u páčky, co ovládala stěrače, je nějaká zarážka. Odstranil jsem ji a páčkou šlo již pohnout dolů a začal fungovat cyklovač stěračů. Tedy náklady měl výrobce prakticky shodné, ten cyklovač tam byl zamontován, jen zablokován jakousi závlačkou, aby páčka nešla dát dolů a nefungoval tedy cyklovač.

        2. Nemoze to byt podvod ked to dotacia umoznuje. Podvod by to bol
          Nemoze to byt podvod ked to dotacia umoznuje. Podvod by to bol vtedy, kedy by sa auto po kupe nedalo vylepsit/odomknut vacsia kapacita. Kedze sa nejedna o zakazanu praktiku tak nejde o podvod. Podvod je to skor na strane statu, kedze vytvara dotacie iba pre kvazi EV a nie poriadne auta. Spekuluje jedna aj druha strana.

          1. Podvod, hm, hm. Spíš by mě zajímalo, proč taková
            Podvod, hm, hm. Spíš by mě zajímalo, proč taková diskriminující podmínka ohledně ceny. Pokud chtějí podpořit elektromobilitu, tak proč?

            Tesla se přizpůsobila místním podmínkám. Majitel tím získá aku s vynikající kondicí i po letech. Obzvláště, pokud se odemčená kapacita 0-100% bude pohybovat třeba v pásmu 30-75% fyzické kapacity.

        1. Jo, bylo to v reakci na tweet v puli dubna, kde bylo zmineno
          Jo, bylo to v reakci na tweet v puli dubna, kde bylo zmineno Czechia, Poland, UK a on na to zkracene odpovedel, ze Hopefully to bude na zacatku kvetna a pokud ne, tak ze pro tu zemi odlozi zdrazeni FSD (o par dni). UK uz bezi, CZ ani PL ne, takze dle toho se ocividne bud
          a) seknul, a myslel si, ze CZ a PL je nejake uzemi nalezici UK
          b) prehledl CZ a PL a odpovidal jen na to co chtel, tj. na UK

          V jinem tweetu 26.4. reagoval, cituji: „Hoping to cover all of Eastern Europe this year“. Jinymi slovy z toho plyne, ze v CZ ani PL model 3 v dohledne dobe nebude a pokud chcete, je v tom poslednim tweetu slepa vira, ze mozna na Silvestra otevrou konfiguraci na webu s moznym dodanim ve 2Q 2020.

    1. Tak na to vam mohu odpovedet zcela presne ;-). NIKDY. Neni
      Tak na to vam mohu odpovedet zcela presne ;-). NIKDY. Neni zadny duvod, proc by Tesla mela delat podobne psi kusy na nasem trhu, nas velky vudce jasne prohlasil, ze zadne plosne dotace na elektromobily v CR nebudou.

      Samozrejme tim zcela opomijim zasadnejsi otazku a to, ze Tesla do CR (Other Europe) nechce model 3 v nejblizsi dobe vubec dodavat. Jsme moc mali a moznym objemem prodeju nezajimavi.

Napsat komentář