Tesla Model 3: první dojmy a videa

Tesla představila Model 3. Pozvaní novináři měli v designovém studiu Tesla v Los Angeles možnost asi auto také krátce projet.

Elektromobil Tesla Model 3 byl představen dnes brzy ráno v kalifornském designu studiu Tesla Motors v Los Angeles
foto: Tesla Motors

Elektromobil Tesla Model 3 byl představen ve stručné 22minutové prezentaci. Elon Musk de-facto pouze potvrdil všechno, co o autě už dříve řekl: cena $35 000, Supercharging a Autopilot jako standard.

Video z prezentace Tesla Model 3

Video preview Modelu 3

Novináři, kteří dostali možnost se projet ve výrobních prototypech, natočili pár videí a pochopitelně se snažili tahat rozumy z řidičů. Ti ale prozradili jen málo. Konfigurace s centrálním 15″ dotykovým displejem a absence jiného panelu přístrojů je ale, zdá-se, viceméně definitivní.

Úžasná, leč nejspíš hodně drahá na výměnu, je podle všeho celoskleněná střecha, která spolu s umístěním předních sedaček o něco víc vpředu než jsme zvyklí z jiných aut umožňuje bezprecedentní výhled z auta. Pokud jsme ale rozuměli správně řidiči v jednom z videí, bude možné si zvolit také vysouvací skleněnou střechu, případně běžnou kovovou.

Elon Musk už včera na Twitteru řekl, že dnešní odhalení je pouze první polovina a že mnohem víc se o autě dozvíme teprve blíž k začátku výroby. Dnes řekl, že si je „jistý, že to do konce roku 2017 to zvládnou“. Publikum se mu za to odměnilo salvou smíchu, protože všichni víme jak to Musk s časovými odhady má…

vlastní

37 Comments on “Tesla Model 3: první dojmy a videa”

  1. ten dizajn prednej časti sa
    ten dizajn prednej časti sa mi veľmi páči. Presne toto som chcel – predná kapota zapustená nižšie. V reále to bude vyzerať veľmi športovo. Super, že ten gril z Ska dali definitívne preč a čakám, že Sko sa dočká čoskoro faceliftu v tomto smere.
    Tá zadná časť sa mi až tak veľmi nepáči. Tá sa mi ale nepáči ani S ani v X, ale možno v reále to bude lepšie. Zadné dvere podobne, ako v S, asi nebudú veľmi pohodlné na vystupovanie.
    Presklenná strecha aj v zadu je super. Na jednom aute to mám a pocit vzadu je úplne iný. Len by som uvítal možnosť jej zaťahovania, lebo v lete cez to, aspoň u mňa, dosť pečie, ale možno, že tónovanie majú lepšie.
    Otvor na kufor som pri prvom pohľade čakal väčší, ale to sklo šikmej strechy nepustí a zväčšiť sa veľmi nedá lebo sklon strechy a sklo veľmi nepustia.
    Interiér podľa mňa nie je dokončený. Ten stredový panel vyzerá úplne surovo. Model X mal tiež pri prvom odhalení display odsadený a v reále ho má zabudovaný.
    V jednom videu spomenuli, že väčšina skeletu auta je z ocele, tak bude zaujímavé aká bude hmotnosť auta a veľkosť batérie. To sa ale asi dozvieme najskôr o rok.

  2. podla Eu a medzinarodnych
    podla Eu a medzinarodnych nariadeni, musi mat napr. vystrazny trojuholnik, jasne viditelne dostupne samostatne funkcne tlacidlo.

    su aj dalsie veci, ktore sucastny interier podla vyhlasky nesplna.

    v stredovej casti jasne chyba, a nie je tam ani miesto na ofuk, a pod.

    opat chybaju rucky nad dverami, nie su tam ani haciky,
    od spodu nemaju zadne dvere vytahovacie zasterky, chybaju odkladacie miesta, …cakum prask tomu autu chyba cosi z francuzkeho ponatia interieru co do funkcnosti.

    na prednych sedadlach by mohli byt v zadu aspon nejake ohybne madla, alebo stolik. stredne spatne je obycajne, bez puzdra, takze tomu chyba svetelny a dazdovy senzor ? ako je riesena antena ?

    mam pocit ze bold ma lepsiu vybavu.

    tehly pre prestavbu kupelne by som sa v tom bal odviezt.

    1. Kľudne si kúp bolt
      Kľudne si kúp bolt namiesto Tesly. Je super, že sa dá vybrať z dvoch elektrických áut s dojazdom nad 300km.
      Tesla bude mať asi do 2 týždňov objednanú plánovanú produkciu na prvé 2 roky. Bez tvojej objednávky to nejak rozchodia.
      Miesto na ofuk tam je. Jasne sa to spomína vo videách zo skúšobných jázd. Tesla presadzuje minimalistický interiér, ale táto verzia interiéru podľa mňa nie je konečná. Ja jedno francúzske auto mám, ale niektoré odkladacie priestory sú dobré akurát na to, že sa tam ukladá špina.

      1. nie ze by som nemal na to
        nie ze by som nemal na to hotovost, ale auto nad 30t+ si nekupim ci by uz slo o bold, t3, alebo trabant v zberatelskej verzii 🙂
        pockam az sa ovce nazenu, a co bude az opadne prvy sneh, nemusi byt osobne auto. mozno niekto o 2 r. objavi teleportaciu, alebo prileti navsteva z inej planety.

        hlavne je pre vsetkych a vsade, aby fungovala ekonomika, necitili ludia nudzu, mali pristup k vzdelaniu, a co tam to aute.
        lenze oni to tak neberu, idu za pocitom, chcu sa citit velmi dobre, byt v klube, in, .. roztocena hyperbola, patris k nim, alebo ta to obchadza ako mna ?

        ja tu iba srandujem.

          1. uz teraz som stastny ako
            uz teraz som stastny ako blcha. apropo kde pisem ze na niekoho nadavam ? si robim srandu vseobecne. nebudes ty tak trochu .. ? povedzme keby bol stredovek, bol by si prvy kto by upaloval carodejnice, co ? 😀

            zaujimalo by ma, kedy uz konecne postavia to metro v bratislave.

    1. Your Reservation is not
      Your Reservation is not transferable or assignable to another party without the prior written approval of Tesla.

      Vaše rezervace není převoditelná nebo přepsatelná na jinou stranu bez písemného souhlasu poskytnutého předem Teslou.

      Ale od rezervace se dá kdykoliv odstoupit a nechat si vrátit poníze, dokud nezačnete s Teslou specifikovat konkrétní vůz, resp. neuzavřete kontrakt na konkrétní vůz. Tedy ještě před podpisem této smlouvy s nimi můžete zkusit vyjednat, aby Vám udělilil výjimku.

      1. Děkuji moc. Psal jsem dotaz
        Děkuji moc. Psal jsem dotaz přímo na teslu, tak uvidím co mi napíšou.
        Případně můžu vymyslet i jinak, ale takto by to bylo nejsnazší.
        Trochu mě znervózňuje kolik už je objednávek. 😀 Já si říkal, že dodání na konci roku 2018 by pro mě bylo ideální, ale s tímhle počtem rezervací už to začíná být hůře dosažitelné. 😀

          1. Tak uvidíme. Rezervaci jsem
            Tak uvidíme. Rezervaci jsem již provedl asi už nemá cenu čekat. Prý by to tak mělo jít. 🙂 rad bych cca ke konci roku 2018 auto měl a připadne pokud to nepůjde tak rezervaci je vždy možné zrušit. 🙂
            Spíše bych nechtěl čekat do roku 2020. Ze zacatku určitě nebudou vyrábět 400 000 M3 ročně. A pak cca půl roční zpoždění by me nepřekvapilo. 😀

  3. Líbí se mi myšlenka
    Líbí se mi myšlenka elektromobilu, ale nemyslím si, že budou mít s tímto designem v Evropě výrazný úspěch, to auto má americký design, který v Evropě budou těžko prosazovat. Navíc to auto má divně nízký čumák, chybí mu naznačený chladič, což je sice logické, ale Evropané jsou konzervy. Navíc tomu designu chybí aura výjimečnosti, kterou má S, tohle mi připadá jak focus.

    Nerozumím tomu interiéru, hlasové ovládání je nesmysl pokud nejedu sám. Kde je rychloměr? To jako vždycky, když budu chtít vědět kolik jedu, budu šilhat doprostřed na ten monitor? Co ovládání autorádia a hlasitosti, to dělám poslepu, zde to nepůjde, pouštění všech blinkrů také dělám automaticky atd., ten interiér je prostě neergonomický a až to bude potřeba vw udělá trochu lepší e-golf a bude hotovo. Souhlasím, že Tesla dělá dobrou show a jejich baterie bude kupovat i VW a zřejmě podle pochlebování u AUDI u nich budou i dobíjet baterky, ale Tesla jako masový výrobce aut pro Evropu není v současné chcíli reálný plán.

    Jinak cena je dobrá a dojezd dostačující.

  4. Naprostá bomba! Exterier
    Naprostá bomba! Exterier vymazlenej s citem pro věc, tupej čumák trochu nezvyk, ale vše diktuje nízkej odpor a konečně se zbavili nutnosti tam cpát falešnej chladič jako na S to byl děs běs. Brácha si šel do fronty zarezervovat. Dávali maximálně 2 kusy, dost lidí s Leafama a hybridama. Ve frontě všehochuť lidí, nerdi, ženský s miminkama, těhotný apod., ale z 95% kupovali Teslu poprvý. Konečně dostupný auto, za super cenu, škoda že tak daleko od dodání.
    Spousta amíků říkalo, že stáli poprvý ve frontě. No na státní poště, na pokutách, nebo na letišti se stojí furt tak to trochu kecaj, ale nadšení pro stejnou a smysluplnou věc bylo veliký.
    Ostatní automobilky se musej potit a závidět ten zájem statisíců vo auto, který ještě nikdo neviděl. To pro ně musí bejt úplná noční můra. 😀 😀
    Doufám, že se těm holanďanům podaří od roku 2025 prodávat jen elektrokáry 🙂

    1. S tím chladičem naprostý
      S tím chladičem naprostý souhlas. Design pak vychází „zevnitř“ ne z venku. mě se teda design líbí hodně jak zevnitř, tak zvenku. Ovládání je úplně suprový.

      Přemýšlel jsem, proč vlastně potřebuji 2 budíky před volantem, na co vlastně za jízdy koukám a jsou to jen otáčky a hlavně rychlost. Nic jiného nepoužívám. No a u elektromobilu otáčky nemají smysl, takže zbývá jen rychlost a to je jen informační údaj, podle mě to vůbec nebude vadit, že se to promítá na ten středový display.

  5. Auto jako celek design
    Auto jako celek design zvenku je pekne , čekal jsem ale trochu vice odlišení oproti S,zadni část snad uplně stejná, zepředu mi to trochu připomíná leaf-žabí zjevení,ikdyž i leaf se mi docela líbí.Koukam už na auta jinak než když mi bylo 30, vnitřek – ten zatím moc vidět není – nehodnotim

    1. Sem na tom stejně. Ale
      Sem na tom stejně. Ale čím víc na to hledím, tím víc se mi to líbí 🙂 (asi jako ten čumák bez chladiče). Myslím, že po čase se člověku auta s palubovkama budou zdát směšné, s těmi jejich čudlíky, šoupátky, hejblátky…jako z minulého století.

        1. tak např. teplotu
          tak např. teplotu klimatizace dneska v autě nastavuješ tlačítkama nebo v lepším případě digitálním kolečkem, ale hodnota ti každopádně svítí na displeji, takže na to stejně musíš koukat.

          Když je všechno digitální, tak máš třeba perspektivu, že to půjde ovládat hlasem.

Napsat komentář