Tesla Model 3: proč jde o nejrevolučnější auto tohoto století a co má Elon Musk za lubem?

Kolem elektromobilu Tesla Model 3 je ze strany Tesly pořád překvapivě ticho na to, o jak přelomový produkt jde. Na webu Tesla Motors Club se objevila vynikající analýza toho proč tomu tak je.

Interiér elektromobilu Tesla Model 3 je uzpůsoben tak, aby obsahoval co nejméně mechanických ovladačů. To jest žádný.
foto: Tesla

Uživatel s přezdívkou „Alketi“ dokonale zanalyzoval aktuální dění kolem elektromobilu Tesla Model 3. Za tímhle autem se totiž ukrývá mnohem radikálnější a rozsáhlejší plán, než si mnozí uvědomují.

Alketi vychází především z nejnovějších informací o tom, že Model 3 obsahuje nový hardware 2.5 pro technologii Tesla Autopilot.

Tuto zdánlivě nevinnou, ale podle něj klíčovou informaci spojuje s aktuálním odhalením prvních výrobních kusů, minimalistického interiéru a především dřívějšími informacemi o plánované Tesla Network. Tedy síti sdílení aut, kterou Elon Musk avizoval už koncem minulého roku.

Zcela minimalistický, tedy výrazně futuristický, interiér Tesla Model 3

Zcela minimalistický, výrazně futuristický, interiér Tesla Model 3
foto: Tesla

Ta je totiž podle Alketiho klíčem k budoucnosti Modelu 3. Právě proto se nyní Elon Musk a Tesla jako taková aktivně „NEprodávat“ své nejnovější auto. A celé to dává překvapivý smysl.

Ve svém „Velkém plánu“ Musk nastínil budoucnost, ve které státní regulátoři umožní provoz plně robotických aut. Poté si kdokoliv bude moct zavolat auto doslova odkudkoliv.

Díky tomu bude možné přidat své auto jediným stiskem tlačítka na svém mobilu do flotily Tesla Network a nechat ho vydělávat vám peníze tím, že umožníte jeho krátkodobý pronájem ostatním uživatelům.

A přesně k tomu je Tesla Model 3 uzpůsoben. Začíná to naprosto minimalistickým interiérem, ve kterém se vše nastavuje softwarově, včetně uzamykání kufru nebo přihrádky u spolujezdce.

Toto nastavení si auto pamatuje a dokáže si jej uložit jako profily jednotlivých uživatelů. K autu zároveň neexistuje klíček, otevírá se přes mobil, nebo v případě nouze speciální kartou.

Tesla Model 3 se bude otevírat (aktivovat) přes mobil nebo speciální kartu

Tesla Model 3 se bude otevírat (aktivovat) přes mobil nebo speciální kartu
foto: Tesla

A poslední střípek do skládačky: kamera, která sleduje řidiče. Ta bude sloužit také pro monitoring interiéru vozidla v případě, že by se někdo, komu auto půjčíte, rozhodl trochu si „pohrát“ s interiérem vašeho auta.

Model 3 je tak zatím jediné auto v nabídce Tesla, které je od začátku uzpůsobeno pro sdílení. Elektromobily Tesla Model S ani Tesla Model X na to podle Alketiho v současné formě nejsou připraveny.

Alketi svou podrobnou analýzu uzavírá konstatováním, že „Autopilot hardware v2.5 není o robotickém řízení, ale o sdílení“. A že navzdory prohlášením Elona Muska o tom, že „nejvyspělejším autem v nabídce je a zůstane Tesla Model S, je ve skutečnosti nejvyspělejším autem po technologicko-uživatelské stránce právě Model 3.

Nakonec přidává Alketi, povoláním softwarový/elektricý inženýr s 25 lety zkušeností, skvělé ostře kontrastní srovnání toho, jak inovuje Tesla a jak „inovují“ ostatní automobilky.

Např. zprávy o tom, že Ford letos zvýší výkon svého Mustangu o 25 koní nebo že Mazda zlepšila spotřebu benzinového motoru o 20 %. Úsměvné. Už jste nakoupili akcie Tesla? Možná teď je ten správný čas…

85 Comments on “Tesla Model 3: proč jde o nejrevolučnější auto tohoto století a co má Elon Musk za lubem?”

        1. Samozřejmě že je v první řadě vina na redakčním
          Samozřejmě že je v první řadě vina na redakčním systému že vůbec nijak odkaz neupraví, ale pan Kuk nese svůj velký díl viny – odmítá použít třeba to co zde používám já i spousta jiných – klikatelný odkaz.
          V mém předchozím komentu je Kukův odkaz ve snesitelné formě.

          Ono to zalamování odkazu také není samospasitelné; podívejte se třeba na Autoforum.cz co dokáže s odkazem udělat zalomením a násilným zarovnáním ‚do bloku‘ (vloží mezery) udělat. Vykopírovaný odkaz zasahující přes více než jeden řádek nefunguje a musí se upravovat.
          Přitom je spousta webů kde to evidentně jde, vložíte odkaz a systém jej sám upraví; netuším proč to zde není také ošetřené.

          Abych jen nenadával – perfektní je barevné odlišení ještě neviděných/nečtených nových komentů od již přečtených.
          Platí asi jen pro registrované. Už to stojí za registraci.
          Dále považuji za velké plus, že mi přijde mejl když někdo odepíše na můj koment. (platí to i pro vás neregistrovaného?)

          1. registrace já nerad, s těma komentama nevím, nepoužívám
            registrace já nerad, s těma komentama nevím, nepoužívám to, jinak na povinné registrace pro psaní komentů už pěkně dojeli Solární novinky, dříve tam bylo živo, po tom co to tam zavedli je tam doslova mrtvo, může potvrdit pan Leondedula, dříve velmi častý komentátor na Solárních novinkách, asi jsme se přesunuli sem na Hybrid :-))

            1. Já to bez registrace táhnu snad 5-7 roků. 🙂
              To není

              Já to bez registrace táhnu snad 5-7 roků. 🙂

              To není problém jenom RS, ale je to problém spíš na straně prohlížeče či presenteru (což je tedy součást toho co je v RS, ale já to mám spíš spojené s tím systémem, který tu stránku připraví, upraví a nahraje na server). Nicméně protože to vidím slušně zalomené tak bych to viděl spíš na ten prohlížeč.Update, nebo jiný prohlížeč to vyřeší. Bývají s tím problémy. Některé verze firefoxu neberou moderní google captcha (čti: obrázku cvičíme skynet:)), pod linuxem zase neberou některá videa, nebo jim nefunguje dynamické změnění velikosti stránky. Teď třeba nevidím hybrida jak bych měl, EV mapa a pod. jsou až dole pod stránkou, vyhledávání přetéká za okraj… Ono čím máte složitější stránku a systém, tím vyšší pravděpodobnost nějakých alotrií. I když si to otevřu v nějakém debuggeru, tak jsou tu věci které by šly změnit aby to fungovalo lépe, toto dělávají posuny a nastavování šířek.

              Ale hybrid je stará stránka, nevím jak je postavený, takže říct proč se co láme, neláme, přetéká… je těžké. Tím že je to v provozu někdy od roku 2006 a layout nejpozději z roku 2010 (spíš bych hádal ale že je původní) sice s drobnými úpravami designu (což je ostatně možno zjistit web.archive.org zadejte si hybrid.cz a můžete brouzdat v historii), tak v kódu je asi dost různých zbytků a kliček, které byly tou dobou nutné, něco se prostě udělat jinak nedalo, monitory byly většinou úzké a podobně, takže se to nejspíš různě napevno „zadrátovalo.“ (Jak se dívám tak jeden div má třeba šířku nějakých 540px zadanou mimo stylesheet) Taky jsem si kdysi udělal stránky tou dobou, ano nedá se to srovnávat, nic moc propracovaného tedy vlastně takový odfláknutý pokus, ale taky se tam věci někdy musely nepěkně řešit protože jsem měl doma už širokoúhlý monitor snad 1280×720, pokud se pamatuji dobře, a většina monitorů byly nějaké 1024×768, takže bez ošetření a pevného vynucení se to rozsypávalo. Pak jsem ten design tedy zrušil a nahradil lepším a pak stránky zrušil neb mne přestaly v té podobě bavit a dodnes není náhrada hotová 🙁 Sice jsem už u verze asi 4.0, ale pořád to není ono. (stejně na to není čas)

              Já si třeba zřizuji registrace jenom tam kde vím že budu dávat nějaký netriviální obsah, třeba fotky atd., čistě protože bude třeba komentář editovat a protože zloději. Ne tedy že bych lidi honil po soudech, ale aby to s tou fotkou pak nedělali jiní. Což je smutná skutečnost.

              (Popravdě to tak nějak nechápu když lidi mají potřebu vystavit něco a pak se pídit po tom kde to kdo použil a vymáhat „kompenzace“, mezi tím to mohlo probublat přes X webů a podobně, nedohledáte)

              Na registračky dojelo už X webů, paradoxně to z různých novinek a ihnedů, idnesů a aktuálně vyhnalo slušné diskutující a žumpa tam zůstala. Možná je to tím že slušní diskutující nemají obsedantní poruchu komentovat vše a na to že jeden den budou diskutovat pod článkem co je zaujal nebudou dělat registraci.

              Zatímco před lety byl na Aktuálně akorát troll parabellum a hromada obyčejných lidí se kterými se dalo diskutovat, dneska je tam pár lidí, mrtvá diskuse, nebo byla když zavedli registrace, ostatní weby zamořené trolly co se rozlezli všude možně. Novinky spustily před lety řetězovou reakci která až na specializované weby zlikvidovala volnou diskusi všude. Jako domino se začala šířit protitrollí opatření.

              Problém je že trollus interneticus si tu registraci udělá, normálnímu člověku nestojí zato.

              P.S. Ta nová captcha tady je už také letitá věc, bohužel už i tato je googlovská, pamatuji si že když jsem se po ní díval kdysi tak to psali na nějaké univerzitě či malé firmě.

              Hrozně se to změnilo, když jsem tehdy experimentoval s webem, tak nebyl problém si napsat vlastní youtube, byť do 400MB freehostingu toho moc nedáte, pluginy dodávalo X firem, microsoft, realplayer, quick time player, flash… Realplayer dokonce svého času obsahoval webový prohlížeč, dneska už to tak myslím není. Rozhodně uměl hodně zadarmo.

              Z těch super věcí zůstal akorát VLC a to snad jen protože je to mimo jiné linuxová záležitost a myslím se kolem toho motají i lidi z FIT VUT.

              Kolik bylo v podstatě sociálních sítí? Kde to je? Kolik mezikroků od IRC do hegemonie Facebook, Google+, Twitteru a v rusku V Kontaktě (co má Čína nevím)? Kde jsou doby kdy jste si k účtu na youtube nemusel dělat google účet (nevím jak je to teď já tam jsem velmi dlouho a registračka je na prastarý negoogleovský mail). Kde je doba kdy jste si jen vymyslel nick, uvedl rok narození(jakýkoliv) a mail? A kde to je?

              Pohřbené, v propadlišti dějin, kvůli trollům, teroristům a hlavně korporacím. Je to jako se vším. Najdete novou zemi, tam přijde pár skautů, ti udělají průzkum, pak přijdou dobrodruzi a trochu menší dobrodruzi – zvědavci, a chvíli se žije v nádherné anarchii, jenže to nevydrž věčně, najdou se harpagoni a hapragoni přivedou právníky, četníky, byrokraty a začnou s prosazováním a utlačováním a přivedou hordy BFU. Vaše dohodnutá neoficiální pravidla rozvrátí a nahradí terms of use, reprotováním hate speech, sdílení vašich malých skriptů, prográmků a pod. placeným obsahem, nízká cena stáhne lidi, kteří si to raději koupí, než aby vzali freeware, což vede k tomu že to nikdo dělat nebude, protože si to taky raději koupí než aby se s tím psal a ladil to. (Upřímně když jsem někdy potřeboval dělat něco se zvukem jako jednorázovku tak jsem taky šel za známým na Matlab než abych to programoval, případně bych sáhl po nějakém jazyku který na to má dobrou podporu oproti třeba C/C++)

              Takže tak. Internet se změnil a Hybrid je u nás jedním takovým krásným pozůstatkem té zvláštní doby (u nás je to všechno tak jaksi posunuté), nebyla to sice už doba skautů, tu nějak nepamatuji, ale právě doba dobrodruhů a zvědavců, blogísků a optimismu.

              Promiňte mi offtopic, nechal jsem se unést vzpomínkami.

        1. Pane Cipísku,
          vskutku efektivní a elegantní řešení, jen

          Pane Cipísku,
          vskutku efektivní a elegantní řešení, jen co je pravda.
          A jak asi myslíte, že jsem to dostal ven já?
          Akorát jsem to ořezal v texťáku a ne v adresním řádku.

          Je ostudné pro redakci že nás nutí k takovým krkolomnostem.

              1. a já myslím že funkčnost po několika týdnech by snad ani
                a já myslím že funkčnost po několika týdnech by snad ani nevadila, aktivní jsou stejnak vždycky nejčerstvější 3 zprávy a diskuze pod nima a po týdnu po tý zprávě neštěkne ani pes. Posouvá se to systematicky dle čerstvosti, tam to žije, tam lidi chodí a tam diskutují. Důležitý je aby odkaz fungoval ve právě ve chvíli kdy to lidi čtou, kdy diskutují. Po delší době týdnu člověk ani neví kam co vkládal krom posledních 3 nejnovějších článků kde to žije 😉

      1. to vw porše?? jó to jo toho není škoda ale že na
        to vw porše?? jó to jo toho není škoda ale že na takovýhle mizery jsou policejní vochcávky málo, ta předokolka jim v zatáčkách už cukala. POLICIE ČR si na takhle nebezpečné honičky za takovýma silničníma pirátama zaslouží NEJBEZPEČNĚJŠÍ a NEJRYCHLEJŠÍ stíhačku všech dob a to TMS-P100D 😉 sedí jak přilepená, AWD, zrychlení bezkonkurenční. Kdyby to porše si neprorazilo gumu tak by těm PRAŽSKEJM POLICAJTŮM UJELO !!! Měli vlastně zprr kliku že ho čapli, vlastně se skoro vzdal sám 🙂 Když nekrouží 24/7 ani Helikoptéra ani DRON PREDATOR 😉

  1. nemá náhodou to „ticho okolo TM-3“ náhodou skôr ten
    nemá náhodou to „ticho okolo TM-3“ náhodou skôr ten prozaický dôvod, že práve teraz nie je s čím frajerovať?

    Auto odprezentovali, prvým uživateľom odovzdali, zatiaľ stačí.

    Keď ešte len teraz zháňali dodatočný kapitál na pokrytie investícií do výroby, tak s čím majú robiť humbuk?
    S tým, že za júl odovzdali do užívania 30ks a za august to bude MOŽNO 150ks, keď poradovník je skoro pol milióna?

    Veď ten buzz okolo casom trochu porastie, zároveň s tým, ako bude rásť výroba.

  2. A prave pre ten posledny kusok sukromia, som si radsej uz pred
    A prave pre ten posledny kusok sukromia, som si radsej uz pred takmer polrokom objednal Ioniq electric.

    Mimo ineho aj preto, ze este nie je permanentne napojeny na internet (snad). Ale cez „domacu“ WiFi sa nan mozem napojit a vzdialene si ho nastvit napr. ja v obyvacke a auto v garazi 🙂

    1. Na vašem názoru něco je,ale na druhou stranu, je pohodlné
      Na vašem názoru něco je,ale na druhou stranu, je pohodlné sedět někde v kavárně ve městě,či být na procházce a kdykoliv máte možnost se podívat,kolik jste již nabitý a můžete pokračovat dál v cestě. Nemluvím o Tesle,ale o Nissanu Leaf. Jirka

      1. Jen aby se z pohodlnosti nestala posedlost. Něco jako když
        Jen aby se z pohodlnosti nestala posedlost. Něco jako když někteří mají neustálou potřebu kontrolovat FB, Instagram a nevím co ještě.Je smutný sedět v té kavárně a vidět jak dva lidé spolu skoro nemluví, zato neustále něco kontrolují na mobilu.

      1. 2.700,- EUR rocna uspora pohonnych hmotach + 300,- EUR na
        2.700,- EUR rocna uspora pohonnych hmotach + 300,- EUR na servise pri najazde 40 000 km rocne = 15.000,- EUR vratenych za 5 rokov (resp. 200 000 km).
        Pravidelne denne jazdim 86 km do prace a tych istych 86 km spat. Nabijanie cez noc doma v garazi.

        Pri dotacii 5.000,- EUR mam tak luxusne vybavene auto so super jazdnymi vlastnostami za obycajnych 15.000,- EUR 🙂
        Zaplatim zo svojho 15.000,- a ostatne je pozicka s mesacnou splatkou 275,- EUR (teraz davam cca 300,- EUR mesacne na benzin).

        Ekologia je pre mna uz len ceresnicka na torte 😉
        Aj ked kolektory na streche mam tiez…

              1. eLaco, dobre si urobil. Ja ho mám od júna, mal som prvú
                eLaco, dobre si urobil. Ja ho mám od júna, mal som prvú objednávku na Slovensku. Od marca mám tiež Leafa, takže môžem porovnávať.

                K Tesla napíšem :
                ioniq spotreba mimomesto 11kW, spotreba dialnica pri 140 km/h 18kW. Tesla spotreba mimomesto 18kW, spotreba dialnica 28kW. Už vieme, prečo má Tesla batériu 60kWh ? A že nie je 28kW polovica dojazdu zo 60kW ?
                Tesla 3 s 50kW batériou bude možno o 30 km lepší dojazd ako Ioniq, hovorím možno, lebo asi menej. 30 km za 500000CZK. A neospevujte autopilot a iné, keďže to je všetko ešte za príplatky.

                A k porovnaniu so spaľovákmi – to ticho, ten komfort (ne)radenia rýchlostí automatom, bezsmradu pri parkovaní do garáže a mnoho iných vecí je k nezaplateniu. Bez ohľadu na cenu.

                Ioniq vyhrievané a ventilované sedačky v cene, Tesla 3 – výhrev za príplatok. A mnoho iného.

                A k názorom tu – buď rád, že to ľudia nechcú a sú zaslepení kampaňou „starých“ automobiliek a zaplatených novinárov. Aspoň budeš mať voľnejšie rýchlonabíjačky. Ich ešte veľa rokov podoja a potom keď už nebudú môc do žiadnych miest s tým smradom, veľkoryso povedia, teraz je čas na elektromobil.

          1. TM3 len zacina na cene 42k EUR + cas a naklady na dovoz z
            TM3 len zacina na cene 42k EUR + cas a naklady na dovoz z Holandska + ziadna moznost statnej dotacie (leno nie je ziaden lokalny importer).

            Takze TM3 by ma stala realnych 30k EUR + tych 275 mesacnej splatky = dvojnasobok.

            Aj ked uznavam, ze Tesla je TOP – az na toho „pozerajuceho sa velkeho brata“.

        1. Fandím Vám
          máte to dobře propočítané
          Máte to auto na

          Fandím Vám

          máte to dobře propočítané

          Máte to auto na firmu, tedy jestli si odečítáte DPH?

          Nepřemýšlel jste o ioniq hybridu? Tedy jestli máte doma další spalovací auto třeba na tahání vleků ,nebo dovolenou?

          Právě jestli budete denně jezdit 180 Km bez možnosti dobití, tak v zi ě to bude asi na knop.

          1. V Zime pocitam v pripade nutnosti s uz existujucou
            V Zime pocitam v pripade nutnosti s uz existujucou rychlonabijackou na polceste domov.
            Zastavit sa na nej a za 5 minut dobit tu pripadne chybajucu trochu energie.

            DPH bohuzial zaplatim 🙁 firmu nemam.
            Bez DPH (-7500,- EUR) by to bolo ekonomicky uplne super.

            A druhe auto uz v rodine existuje.

        2. A jak vyjde ta kalkulace, když většina lidí jezdí 10 tis.
          A jak vyjde ta kalkulace, když většina lidí jezdí 10 tis. km ročně s cenou auta 45 tis. EUR?

          Přítelkyně si koupila za 20 tis.EUR MB A180 (1/2 roku staré s nájezdem 5 tis. km), jezdí za 5 litrů dálky, 4 roky záruka, 6 let zdarma servisní údržba a jezdí cca 10 tis. km ročně. Ano je o 10 cm užší a 20 cm kratší, ale ekonomicky i prostorem spokojenost maximální.

          1. Najprv by som porovnaval nove s novym a jazdenky s
            Najprv by som porovnaval nove s novym a jazdenky s jazdenkami.

            Ale aj tak dva ine uhly pohladu:
            1. Moja kalkulacia vyjde OK este pri rocnom najazde 30 tis. km, len to bude na 7 rokov. Nizsi najazd by teraz vysiel len pri kupe na firmu = bez DPH

            2. Nakonfiguroval som si na Web-e Octaviu ako velkostou porovnatelne auto (az na kufor) s najsilnejsim diesel motorom (aby sa aspon priblizil elektromotoru) a v rovnakej vybave. Cena 30.863,- EUR.

            Takze tie elektromobily su v podstate tak drahe aj svojou premiovou vybavou 😉

            Kto sa na to pozrie inym sposobom, tak nech caka 5 rokov na nizsie ceny.

    2. Být Muskem, bude mi hned jasné, že na to budou lidi
      Být Muskem, bude mi hned jasné, že na to budou lidi nadávat, vždyt i já bych to nechtěl. Takže tam možná dá fyzickou klapku, která se bude zavírat, když v autě bude majitel, případně to prodá tak, že to bude sledovat řidiče, jestli neusíná, dokud ještě nebude autopilot. V tom bych viděl ten nejmenší problém.

  3. Umělá inteligence je větší hrozbou než Severní Korea,
    Umělá inteligence je větší hrozbou než Severní Korea, říká Elon Musk

    řekl, že pokud lidstvo brzy nezakročí, všechny nás společně s inteligentními roboty jednou vyhladí. Více na:

    zive.cz/bleskovky/umela-inteligence-je-vetsi-hrozbou-nez-severni-korea-rika-elon-musk/sc-4-a-189038/default.aspx

    1. Opravdu myslící stroj, by se naopak snažil život chránit,
      Opravdu myslící stroj, by se naopak snažil život chránit, protože by si uvědomoval, jak je organický život vyjímečný. Stroj poskládáš na koleně za chvíli, ale organický život má za sebou miliardu let vývoje. To by žádnej opravdu přemýšljící stroj postrádající zvířecí instinkty nevyhladil.

      Problém by byla nemyslící AI. Ta by mohla být nebezpečná, když by byla naprogramovaná na zabíjení.

      1. Muzu se zeptat kde vezme myslici stroj tyto ochranarske
        Muzu se zeptat kde vezme myslici stroj tyto ochranarske pocyty? Proc by myslici stroj mel byt treba lepsi nez Babis nebo nez treba (z druheho konce spektra) nejaky Breivik?

        ze je neco (nebo nekdo) inteligentni jeste neznamena, ze ma moralni zabrany. Jak se rika, cil sveti prostredky. Jak Babis, tak i Breivik jsou velice inteligentni, presto pro dosazeni sveho cile se nestiti niceho.

  4. to chce opravdu odvahu… jestli opravdu má být tohle to
    to chce opravdu odvahu… jestli opravdu má být tohle to bomba… jo tak to bude opravdu výbuch a totální propadák

    proč si lidé auta nepůjčijí dnes, kdyby to bylo tak jednoduché, že to kamera vyřeší. proč půjčovny aut nejsou tak běžné… proč se jim přezdívá půjčovny náhradních dílů…

    spousta otázek, odpověď jediná naprosto mimo mísu tak jako boring company… jo to je tak když se firmy hodnotí podle kultu osobnosti… nikoliv toho co dokázaly. a Tesla zatím nic nedokázala… naopak ostatní automobilky už jí názorně ukazují záda, že oni budou tím, kdo bude levnější než Tesla… protože gigafactory si můžou postavit i oni, když ve skutečnosti to není gigafactory tesla, ale samsung … bye bye tesla, můžete tesat pomníček

    1. Ano, pravda sharing ani půjčovny aut momentálně nemají
      Ano, pravda sharing ani půjčovny aut momentálně nemají takový boom jako automobilky s prodejem nových aut, ale řekl bych, že se to časem změní. My co je nám 30-50let, máme pořád nutnost něco vlastnit. Vlastnit dům, auto…. ale u dnešní mladé generace se to mění (na západě se to změnilo již dávno) oni chtějí věci používat a mít ten komfort je kdykoli změnit. Nelíbí se ti bydlení, nevadí pronajmu si byt, dům někde jinde. Potřebuju větší, nevadí nemusím pro další hypotéku a stavět patro. To stejné bude s autem. Ve chvíli kdy bude fungovat robotické řízení a auto bude u mě před domem dřív než mi pojede autobus z nejbližší zastávky tak… no není vo čem.
      (pro všechny rýpaly, ano bude to trvat, možná 5, možná 10 možná 15 let)

        1. Tak já osobně auto potřebuji pro dopravu ve správný čas
          Tak já osobně auto potřebuji pro dopravu ve správný čas z místa A do místa B. Pokud to zajistí carsharing, nemám s tím problém, firma nebude muset platit parkovací karty a já budu mít v garáži místo na bordel a čistý vzduch.

      1. Byt nebo dům ve vlastnictví. Až budete v důchodu a váš
        Byt nebo dům ve vlastnictví. Až budete v důchodu a váš důchod bude kolem 50% dnešní vaší čisté mzdy – pak to jistě pochopíte.
        Prostě byt nebo dům je investice s možností její využití na stáří – koupí se menší byt a za rozdíl peněz si přilepšíte k důchodu.
        A nebo naopak prodáte svůj velký byt ve městě a za to si koupíte malý domek – dříve to nešlo – obtížné dojíždění za prací z mít, kde je levný domek ke koupě.

    2. A ty si vylezl z ktereho kanalu? Rika ti neco slovo „Uber“ ?
      A ty si vylezl z ktereho kanalu? Rika ti neco slovo „Uber“ ? Tedy carsharingova sluzba, ktera zpusobila naprostou revoluci v doprave ve velkym mestech behem poslednich par let? A ted si predstav kdyby ty „uber“ auta nemusel ridit ridic, ale prijela by k tobe sama? A odvezla te kamkoliv? Kdyby tehlech aut bylo 10x tolik a vlastnici tehlech aut na tom vydelavali bez prace? Myslis, ze by snad nekdo vubec jezdi necim jinym? Vidis vubec jak jsi ty ten co vubec nechape svet a nevidi budoucnost?
      Nikdo netvrdi ze to tu takhle bude pristi rok. Ale uz dnes mas automobilku, ktera uz dnes vyrabi a prodava auta, ktera jsou na toto ze 100% pripravena, zatimco ostatni automobilky ani netusi ze by neco takoveho bylo mozne a misto toho vylepsujou svoje 100 let stare spalovaci motory….Tesla ma tak neuveritlene giganticky naskok jak v technologii tak v mysleni ze je to az omracujici, to je to hlavni co je treba si uvedomit.

        1. No prave ze Uber JE carsharing jak poleno, co jineho by to asi
          No prave ze Uber JE carsharing jak poleno, co jineho by to asi tak bylo? Taxi sluzba je take carsharing. Sluzby jako eMuj, Ajo, Car2Go jsou carsharing. Jde o sluzby, kdy majitel auta sdili sluzby tohoto auta s ostatnimi lidmi……Car = auto …..sharing = sdileni… Ano, lisi se od sebe, v jednom pripade ridi sam majitel auta, v dalsim pripade ho ridi zamestanec carsharingove spolecnosti, v tretim pripade ho ridi ten co si auto vypujcil a v ctrvrtem pripade ho bude ridit AI…. a tim se vse zmeni…vse

              1. A jakou ze pointu jsem to nepochopil? Moje pointa byla, ze
                A jakou ze pointu jsem to nepochopil? Moje pointa byla, ze Uber (a koneckoncu i ta virtualni autonomni sdilena Tesla) ma daleko bliz k taxikum („jsem pasazer“ – zakaznik sluzby „preprava“) nez k tomu, co se tady nazyva car sharing – poridim nejakou kartu, tou si odemknu auto, pouziju (jsem ridic – zakaznik sluzby „mam auto“) a zase ho nekde odlozim.

                1. *facepalm*…..jako opravu, opravdu sis precetl o cem muj
                  *facepalm*…..jako opravu, opravdu sis precetl o cem muj puvodni prispevek byl?

    3. Jste úplně vedle. 1. Tesla nic nedokázala? Kolika novým
      Jste úplně vedle. 1. Tesla nic nedokázala? Kolika novým automabilkám se v dnešní době podaří prorazit a získat si důvěru zákazníků? Pokud vím, tak má Tesla více jak 400 000 předobědnávek na model 3 a to už je podle mě slušný úspěch. 2. Boring Company je mimo mísu? Doprava ve velkých městech začíná kolabovat a začíná se pomalu ukazovat, že 2D silnice jsou nedostačující. Je jen otázkou času, kdy se tento byznys rozjede. 3. Podíl na Tesla Gigafactory nevlastní Samsung, ale Panasonic.
      PS. Příště se trošku více informujte než napíšete takový bullshit 😉

      1. koho zajímají předobjednávky… auto kupuji, až když se
        koho zajímají předobjednávky… auto kupuji, až když se koupit dá… a čekací doba delší než 3 měsíce je nepřijatelná pro 99% lidí

        takže jediné co rozhoduje je roční produkce… a tam je tesla jednickou… nebo za kolik let bude jedničkou??? za 20??? to už ale dávno ostatní automibilky budou jinde… to je to co jste nepochopili 🙁

        1. Zaujimaju kazdeho sales, kedze museli dat slusnu zalohu tak
          Zaujimaju kazdeho sales, kedze museli dat slusnu zalohu tak su relevantné. Fakt by ma zaujímalo kolko objednavok maju bezne ty vasi ‚ostatni automobilky‘, mate niekto cisla?
          Lol, by som chcel vidieť zivnostnika/firmu co ma na 3 roky objednavok, bez reklamy, bez predaja. Dokonca s antisales.

          Ano, 3 roky od 3/2016 do realistickeho doručenia su extrem, ale cekaci doba auta do vyrobu je BEZNE 3-6mesiacov (napr. taka Mazda aj 3/4roka), akych 99%?

          Misia Tesly nie je byt jednickou, ale len taka skromnost-zmenit svet, konkrétne urychlit nastup elektromobility. A to sa im dari, pretoze bez nich by tie ‚ostatbe automobilky‘ kaslali na to dalsie desaťročia.
          Kedy sa take nieco komu podarilo naposledy? Mozno nejakym tech firmám s iPhonom…
          Tie vase ‚ostatni automobilky‘ niektore stale neuznavaju EV ako blízku budúcnosť a budu mat co dohanat tych par co uz zacali Nissan, Hyundai, trochu BMW, Volvo, …

    4. Kamera se dá oblafnout – a i bez jejího zakrytí – to
      Kamera se dá oblafnout – a i bez jejího zakrytí – to zloději již umí.
      Naopak poškození interiéru je velmi reálné či zamontování doplňku do elektroniky auta po jeho budoucí krádež. V případě podnikatele může jít i o instalaci štěnice (bezdrátového mikrofonu s GPS – například přes mobilní síť) do jeho auta.
      Dále možnost i léčky majitele auta – svede na vás poškození sedadel, přestože již byli předtím poškozeny jeho psem.

      1. no to si pekne zovšeobecnil.
        mne to vychádza skôr na 200 –

        no to si pekne zovšeobecnil.
        mne to vychádza skôr na 200 – 250 mesačne na priemerneho slovenskeho šofera.

        – auto nech ma stojí 15000. počítam, že s ním najazdím 250k km.
        – Priemerný šofér najazdí cca 15k ročne.
        – čiže auto by ti malo s pravidelným servisovaním vydržať 16 rokov.
        – za servis dáš nech dalších 10k.
        – 250k km pri priemernej spotrebe 6 litrov /100 km = cca 18000.
        – ostatné náklady (PZP, havarijka, STK, Dialničná) za 16 rokov = cca 5000

        čiže 15.000 + 10.000 + 18.000 + 5.000 = 48.000 / 192 mesiacov = 250€.

        samozrejme, ľudia kupujú aj podstatne drahšie autá

        napríklad mňa aktuálne stojí prevádzka auta cca 100 – 150, a rátam do toho aj benzín, aj opotrebenie aj cingrlátka okolo
        pre úplnosť dodávam, že mám netradične nízky nájazd (cca 10k ročne).

Napsat komentář