Tesla chce propojit své domácí baterie do obřích virtuálních elektráren

Jan Horčík - 15 Květen 2017

Tesla po spojení se SolarCity a uvedení Powerwall rozjíždí nový byznys. Začne vytvářet virtuální elektrárny.auto Tesla domácí baterie Powerwall dům

Domácí baterie Tesla Powerwall u rodinného domu. Nyní je možné jich tisíce propojovat do obřích virtuálních elektráren.
foto: Tesla

Tesla rozjíždí ve spolupráci s vermontskou společností Green Mountain Power pilotní projekt "agregace" domácích (Powerwall) i průmyslových (Powerpack) baterií. Za pouhých $15/měs. nebo jednorázový poplatek $1500 získá majitel domu záložní bateriový systém na 10 let.

Výměnou za to Tesla Motors a Green Mountain Power získají možnost provozovat nejrůznější služby rozvodné sítě, zejména co se týká využívání dynamické kapacity propojených baterií Powerwall/Powerpack. De-facto tak vytvoří virtuální elektrárnu, která bude schopna zvýšit stabilitu elektrické sítě.

Celkem by mělo být nainstalovány asi 2000 nových domácích baterií Powerwall. Tesla chystá spolupráci na podobných programech i s dalšími utilitami nejen v USA, ale i ve zbytku světa.

Střešní solární tašky Tesla už se začínají prodávat a i tímhle nejnovějším krokem Tesla znovu potvrzuje, že se z automobilky stává energetická firma, jejíž ambice nejsou o nic menší, než změnit svět.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

Problémem všech nových technologií je,že je zpočátku nikdo nechce. Pak přijde bod zlomu a už to jede. Elektřina má zatím jen několik základních tarifů a politika státu je zatím taková, že fotovoltaiku na střechu i s dotací by dělal jen blázen. Kdyby ale byla zavedena dynamická platba za elektřinu, to by byl fičák. Internet má dnes skoro každá domácnost a není problém řídit spotřebu podle okamžité ceny elektřiny a podle aktuálního stavu sítě. A jak by najednou byla křivka spotřeby vyrovnaná. A navíc by byla i predikce podle počasí pro fotovoltaiku a větrníky. Myčka, pračka a sušička by jela jen na nejlevnější proud. Bojler by se při špatném počasí ohříval třeba jen na padesát místo na osmdesát stupňů a při jasnému dni třeba přes den. Jen se musí chtít a musí se to vyplatit. A nebo třeba musí přijít válka.

Tak čistě teoreticky:
Představme si, že česká firma vytěží české lithium, z toho se vyrobí české He3da baterky (dle zveřejněného datasheetu to vypadá, že pro stacionární akumulaci jsou vhodné (pokud vhodné nejsou, tak třeba i jiná technologie vyráběná v licenci)). Akumulační systémy s těmito bateriemi se pak po republice budou v řádech MWh za dotovanou cenu, či pronájem rozmisťovat do podniků s velkými špičkovými odběry. Takto by se tvořila virtuální přečerpávací elektrárna s nezanedbatelnou kapacitou. Práce, peníze a cenná surovina by zůstala v republice, stabilizovala a odlehčila by se síť.

Prakticky:
Lithium vytěží zahraniční firma a většina zisků půjde pryč (popřípadě těžba nebude povolena). Mnoho let pak budou probíhat diskuse, že by to chtělo někde postavit nějakou vodní přečerpávačku a že s baterkama by to určitě nešlo. A až to jinak nepůjde, tak se někde řízne kopec a přečerpávačka se postaví pravděpodobně s vyššími náklady oproti akumulátorové variantě, ale zato s horšími parametry (dynamika, účinnost, vliv na životní prostředí)…

Obrázek uživatele Radovan

Bé je správně..... Bohužel.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Nedělaj to samý už nějakej ten pátek Němci? Takovej projektů musí bejt víc. Decentralizace přichází.
http://www.caterva.de/en/?products#20_years_of_free_power

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

REDAKCE: i s dalšími utilitami -- tohle bych spis prelozil jako rozvodny podnik, elektrarenska spoleckost nebo tak neco. U nas se tomu utilita rozhodne nerika. Dik

Jinak koukam, ze podnikani s majetkem nekoho jineho (zakaznika) je trend moderni doby :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele PaRi

No a je to tu zas!
Než si staří borci protřou oči, tak už se nemusí obtěžovat s rozhlížením za kterým obzorem Tesla zmizela.

Je to synergie jak blázen. A začalo to tak nevinně, autíčkem na baterky... 'Někdo' tady myslí dost tahů dopředu.

nekdo tady akorat prodava iluze. nic vic.

Obrázek uživatele Michelin

Ja v jedne takove iluzi jezdim. Nedavno jedna takova iluze znovu vzletla ke hvezdam.
Takova virtualni elektrarna, je v dobe kdy mate internet (a tedy ridici sit) vsude jen otazkou dobre napsaneho softwaru.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

naprosty souhlas. to, v cem jezdite a co vzletlo ke hvezdam je vic iluze, nez cokoliv jineho. je to iluze v tom, ze to vypada jako by touhle karou mohl jezdit kazdy. muze si ji dovolit par vyvolenych. a s tou raketou je to stejne. to, ze vyhral zakazku uspesny podnikatel jeste neznamena, ze se stejnou technologii budou letat vsichni. opet jenom hracka pro par vyvolenych. kdyz budeme vsichni jezdit v autech, ktere nemaji spalovaci motory a letat ke hvezdam na vylet budou to uplne jine vozy a jine "rakety" nez to, co co mate vy a s cim musk vzhletl ke hvezdam. v tom je ta iluze. virtualni elektrarna je krome iluze jeste i makretingova zalezitost. mit hromadu solarnich panelu, hromadu baterek ruzne distribuovanych po krajine a vytvarejicich spolu system vyroby elektriny samozrejme je krasna predstava, ale asi tak ze stejneho sveta jako predchozi. predrazena hracka bez realneho opodstatneni. vsechny ty prachy se opravdu daji vyuzit efektivneji. ale neni to tak cool.

Závist je hrozná že? On někdo jiný totiž dokáže to o čem ty jenom sníš. Jo jo závist.

Já taky závidím majitelům Mercedesů že si koupili auta za miliony, majitelům vil za 10-ky milionů, atd. Ale nenadavam na svět, ale sám na sebe, že nejsem schopný si ty peníze vydělat sám.

Všechny věci které člověk vymyslel jsou nejdříve drahé jako plazmová televize která že začátku stála 100 tisíc! První mobily, první notebooky, tablety, LCD a dnes si tyhle věci může koupit i dívka jako ty nebo já.

Nebo my vysvětli jak by sis představoval aby to fungovalo? Ty si myslíš že elektromobilů se tu objeví přes noc najednou a budou dostupné pro všechny lidi za 50 tisíc? Jestli ano tak si to představuješ jak Hurvínek válku.

Co se virtuální elektrárny týká není to žádná iluze a už vůbec nějaký nápad Muska.
Virtuální elektrárny už dávno fungují po celém světě a to i v ČR:

http://w5.siemens.com/web/cz/cz/corporate/portal/home/o_nas/inovace/pages/virtualni-elektrarna.aspx

https://dspace.cvut.cz/handle/10467/64626

http://m.tzb-info.cz/5817-v-cesku-vznika-prvni-rozptylena-elektrarna

http://www.avcr.cz/cs/pro-media/aktuality/Tema-ENERGIE-Virtualni-elektrarny-a-chytre-site/

https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.zelenykruh.cz/wp-content/uploads/2015/01/virtualni-elektrarny_PORSENNA.pdf&ved=0ahUKEwi1isuh2fjTAhVaOMAKHUn7CmwQFggbMAA&usg=AFQjCNE5J3llvytWMUbHpZpUQdyTLMb10A&sig2=xhaBqaWaC6hI1q74HOqpzg

http://www.caterva.de/en/?products

Ty musíš být totiž jen z těch co věří že je země placatá, protože ti to řekl farář.
A i když by tě SpaceX, nebo Virgin, nebo jiná soukromá společnost vzala do vesmíru a ukázala že je země opravdu kulatá, tak budeš tvrdit že to bylo promítané do oken jako na displej až že to není pravda a je to jen iluze.:-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

@rs Ty musis byt pekne zabedneny ak v tom nevidis potencial. To co Musk premiena na realitu bola donedavna len utopia. Nik si na take veci ako solarne strechy, elektricke auta, decentralizovane siete, hyperloop, sukromne spolocnosti co lietaju do vesmiru netrufol. Vsetci o tom len rozpravali a vraveli mozno raz... a hla dojde chlapik a za 10 rokov to ma krasne rozbehnute a co bude za dalsich 10 si netrufam ani povedat. Dnesnym p[roblemom su ludia ako ty, proste zabedneny a vidia len ako sa co neda. Ak by bol musk prezidentom USA namiesto Trampa tak to by sa zacali diat veci... takych ludi by sme mali volit do vlady.

soukroma spolecnost leta do vesmiru proto, ze o tom rozhodla nasa. elektromobilum se dari proto, ze je tlak na snizovani emisi ze strany vlad. musk je sikovny podnikatel v tomhle oboru. decentralizovane site nejsou muskovym vynalezem. a co se tyka me zabednenosti, tim me vy neurazite.

To samozřejmě není tak úplně pravda.
NASA několika soukromým společnostem dala svoje povolení že mohou létat do vesmíru.
Hodné podobně jako když si musíte vydupat povolení a registraci nového auta aby mohlo jezdit po silnici.

Ty společnosti se rozhodli sami že do toho půjdou.

Koukám jediná rozumná věta. Elektromobilům se opravdu zatím daří hlavně díky dotacím.
Což je ale současný stav, který vůbec neměli dělat.

Podle mne by se elektromobili uplatnili sami o sobě díky svým výhodám. A díky postupně zvyšující technologickemu pokroku by se sami prosadili.

Je to vidět u nás elektromobili se tu přidávají, sice to není žádné terno, ale kdyby výrobci nečekali na dotace tak by se sami snažili uvést výrobek co zákazníci chtějí. Bohužel díky politice EU založené na dotacích svobodný trch u nás nefunguje.

jsem rad, ze se shodneme na tom, ze dotace jsou nesmysl. shodneme se urcite i na tom, ze elektromobilita by mela vzrustajici trend i kdyz mensi. a nerozporuji vam ani to, ze z tech vsech podnikatelu, kteri maji zajem o zakazky nasa je musk nejuspesnejsi. co jsem nikdy nerozporoval.

Obrázek uživatele Michelin

V devadesátých letech by jste do diskuzní rubriky Amatérského rádia poslal dopis, ve kterém by jste čtenářům vysvětloval jaká iluze jsou mobilní telefony a internet, a že tohle mít normální smrtelník nikdy nebude...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

v devadesatych letech bych nekomu, kdo nosil kufrik z ktereho trcelo sluchatko spojene s kufrikem kroucenou snurou, melo ty vydrz pul dne a stalo to nekolik (desitek) prumernych platu rekl, ze kdyz budeme mit vsichni telefon a pocitac v kapse, tak to rozhodne nebude mit nimh baterky, nebude to postavene na nmt sitich, zkratka, to bude o generaci jinde (kdyz se bavime o smartphonech tak dve generace) a nebude to hracka pro zbohatliky ale realna soucast nasich zivotu. to same rikam vam dnes.

Obrázek uživatele Michelin

Ne, vy jste napsal "nekdo tady akorat prodava iluze. nic vic.".
Teď už to jen okecáváte.

A já tvrdím, že myšlenka virtuální elektrárny není v dnešní době o nic méně realizovatelná než myšlenka z devadesátých let, že budeme mít všichni mobilní telefon a připojení k internetu.
A že Elon umí realizovat takové myšlenky dokázal už několikrát v jiných oborech.

V době kdy můžete přes distribuční síť dopravovat elektřinu téměř odkudkoli kamkoli a každý barák kam se dá umístit FVE a uložiště má připojení k internetu je poměrně snadné rozjet novodobý "Paypal", který bude jen šikovně skladovat, přesouvat a prodávat elektřinu tak aby se na tom vydělali slušné peníze. A na své si přijdou i majitelé těch baráků.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

co se tyka ty virtualni elektrarny, je to ani ne iluze ale primo volovina. stejna jako cely hyperloop i s tunelama, doplnim kolonizaci marsu a presvedceni ze zijeme v matrixu. to vsechno ten vas uctivany musk hlasa. realita je jenom obchod s iluzema silne ovlivnovany dotacema statu. je to krasne, bohate staty si to muzou dovolit, ale alternativa pro svet to rozhodne neni. ani soucansa auta na baterky ani fotovoltaicke panely na strechach, powerwally v kazde domacnosti propojene do virtualni elektrarny, auta jezdici tunelama nalozne na voziky, a cely tenhle muskuv virtualni svet. stejne tak jako nebyly alternativou ty nmt telefony v kufriku a sluchatkem. musk je podnikatel, ktery vam krome predrazeneho zadotovaneho produktu prodava hlavne iluzi. a prodava ji velice uspesne.

Ten kdo žije v matrici úplně odtržené od reality Jawa jediné ty.
To všechno o čem píšeš je buď realita dnešních dní nebo blízké budoucnosti.

Virtuální elektrárny není žádná iluze a už vůbec Muskuv vynález ale věc která dnes běžně funguje. Nabízí jí všechny energetické společnosti na světě, včetně ČEZu a Eonu. AVCR o virtuálních elektrárnách normálně počítá.

A opět z tvého příspěvku čiší jen závist, že nejsi tak bohatý aby jsi si to mohl koupit.
Jenže brečíš na špatném hrobě, když něco takového chceš tak pro to něco musíš udělat, ale na to nemáš jseš příště línej něco dělat, obětovat a tak ti zbývá jediné se užívat závistí.

Naštěstí tu jsou lidí co dokážou něco vymyslet a udělat a dosáhnout do konce, na vzdory pesimistům jako ty.

Obrázek uživatele Radovan

Dovolím si Vám oponovat, protože co je dnes primitivní wattrouter, co je hybridní měnič u hybridní FVE? Pidi virtuální elektrárna přece. Nevyužitou elektřinu ukládám do baterek, elektromobilu, ohřívám vodu, kterou pak využiju k ohřevu domu nebo k mytí. Baterky mi zajistí elektřinu v době, kdy nesvítí slunce nebo nemá FVE požadovaný výkon (a totéž se týká větru nebo vody). Proč bych se neměl domluvit se sousedem přes místní wifi nebo internet a po privátních drátech si nemohl elektřinu přeposílat, když on má plnější baterky a/nebo větší FVE či ji jen momentálně nevyužije. A když to vezmu z hlediska čtvrti nebo vesnice a dnes stojící veřejné distribuční sítě, co mi minimálně v hladině nízkého napětí brání takovou věc uvést do praxe? Vždyť jde jen o to, spotřebovat elektřinu primárně v místě výroby.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moc se zase nevychloubejte, jak je u vás tady zvykem!

Už jste odpojen od DS? Pokud nejste odpojen, tak to jsou jen kecy, které každý rozumný člověk ihned rozpozná.

Tak hurá do toho odpojení od DS a ukončení tučně (námi všemi) dotovaného zeleného bonusu!

Obrázek uživatele Radovan

Nejsem odpojen od distribuční soustavy, protože mi to doposud nebylo dovoleno.
Tím nemyslím, že bych se nemohl odseknout ze dne na den, ale takové ty doprovodné legrace, které Vám to neumožní.
Jako že první elektrárnu jsem si mohl za své pořídit a zpětně ze Zeleného bonusu ji v příštích min. 10 letech dostávat zpět a tím financovat jen do výkonu max. 4 kWp. V době, kdy o nějakém běžně dostupném bateriovém řešení nemohlo být ani řeči.
O buzeraci stát se podnikatelem se všemi nevýhodami z toho plynoucími, ani nemluvě. Třeba taková maličkost, že když ztratím práci, nemohu jít na ÚP, protože jsem přece podnikatel. Že mi licencí omezený příjem vydělá max. na povinné minimální platby sociálního a zdravotního pojištění OSVČ, to jaksi soudruzi neřeší.
Nyní je omezení podobné, byť vstřícnější. Udělejte si to s podporou, ale jen do 10 kWp a dle Vaší nynější spotřeby, abyste to využili ze 70% atd. atd.
Jinými slovy odpojit od DS se lze, ale musíte udělat dům od počátku se zřetelem na soběstačnost. Ne roubovat to na 17 let starou, byť nízkoenergetickou sendvičovou dřevostavbu.
To, že námi všemi volení milovaní poslanci nastavili nějak pravidla a já jich na své riziko využil, dnes po letech hodně lidí štve. Ale je pěkné být po bitvě generálem. Takže Vás nepotěším milý Anonyme, Zelený bonus budu dále pobírat. Nejsem solární baron, který Vás zcela jistě štve a právem, jsem solární chalupník. Kdyby se podpory nastavily jako v Německu, baroni by nebyli. Jen chalupníci.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

vemte si o jakych castkach se bavime. kilowathodina stoji 5 korun. porovnejte to s vykonem fve, pripadne vsech tech domacich vyrobnach a porovnejte to se spotrebou domacnosti(nedejboze jeste elektromobilem v garazi), ktera se pohybuje v tisicinasobne vyssich prikonech, navic slozitost, spolehlivost a realizovatelnost takovehle predstavy je neskutecha v porovnani s uzitkem, ktery by teoreticky prineslo. se sousedem nesdilite sekacku, cirkularku, vrtacku carshaering se rozjizdi velice pomalu, lide proste nechteji aby jim do jeho vozu nekdo sedal, pouzival jejich veci, a pritom se jedna o nasobne vetsi castky, nez par korunove castky za nejakou elektrinu. navic prijdete o nezavislost, co je pro nekoho hlavni motivace (i kdyz ne moc moudra) proc vubec neco takoveho dela. proto je cela tahle myslenka naprosta iluze. nemluve o tom, ze doma nikdy nebudete schopni vyrobit (a uskladnit) elektrinu efektivneji nez v profi zarizenich. proto to cele povazuji za iluzi.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže ono to funguje. Včera 3,6 kWp v Ostravě na jižní střeše vyrobila něco přes 8 kWh, ale předevčírem 24 kWh a dnes to vidím podobně. Měsíční průměrnou spotřebu s domácím nočním nabíjením 1 elektromobilu (2.nabíjím prakticky stále mimo domov) máme 591 kWh, tj. 19,7 kWh denní průměr (kromě topení plynem máme vše na elektřinu, i solární ohřev vody a domácí vodárnu). Takže baterka smysl má a řízení spotřeby taky.
Se sousedem občas něco sdílíme, právě mám v garáži jeho kompresor. A bratrův stan. Otec má můj kultivátor atp..
Nedělám si iluzi že ve velkém profi zařízení se to uskladní levněji či efektivněji. Jde o to využití již hotových věcí, které slouží jen občas. Proto má kompresor jen soused, nemáme 2. Proto má stan v rodině jen bratr, nemáme v rodině 4 stany, proto máme kultivátory jen 2, menší a větší, nemáme jich v rodině 8 atp.. Pokud to někdo rozumně zmenežuje, může to klidně efektivně fungovat.
Mohl jste si v pátek poslechnout v Ostravě přednášku pana Marušince z VUT Brno na mezinárodní konferenci Elektromobil je realita. Jak elektromobily přispějí ke stabilitě sítě a jako úložiště elektřiny. Jak ani náhrada milionu aut spalovacích elektrickými nepřinese nutnost výstavby dalších elektráren, když máme nyní přebytky v průměru 16TWh ročně a že z nich ukrojí sotva čtvrtinu. A že možnost dálkově je zpřístupnit v době, kdy stojí doma / před firmou / školou k ořezávání špiček, uskladňování přebytků nebo naopak ke spotřebě v noci / bez větru docela dobře funguje. Ostatně v GB to Nissan už dělá pro firmy, Tesla to nabízí i rodinám.
Navíc kouzlo toho všeho je, že řídíme výrobu a spotřebu místně s minimálními nároky na přenosové sítě. Teprve pak jdeme o úroveň výše.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

ctim si vasich inteligentnich prispevku, fandim vasi snaze a preji vasim snum. nicmene jsem presvedcen, ze cesta, kterou popisujete v soucasnosti rozhodne neni pro kazdeho a do budoucnosti je to spise dobry zroj inspirace, nez cesta, kterou je nevyhnutne nasledovat.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji. Zajištění energií pro dům či firmu je opravdu hodně individuální věc, proto je to jen zdroj inspirace, co píšu. Nedávám univerzální rady, vždy se ptám na situaci dotyčného, který se ptá.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

a proto si vas nick zacinam pamatovat jako cloveka byt s jinymy vychodisky, jinymi nazory, jdouciho jinou cestou ale zaroven schopneho vest kultivovanou a obohacujici diskusi. toz diky a at se dari.

Což se o vám nicku říct nedá. Ten mám naopak v paměti jako opak Radovana.

Váš příspěvek o tom jak "nadávate" a závidíte, že je všechno iluze, vyloženě provokuje mě podobným, k odpovědi ve stejném stylu jako váš příspěvek.
Tak se pak nedivte že vás pasují na zabedněnce apod.

pasujete, pasujete. ale argumentama taky moc neoplyvate ;)

Obrázek uživatele Kuk

To říká ten pravej :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jsem zkusil pohledat, udavana cena Powerwall2 je $5.500 (nebo skoro dvojnasobek v Australii). To znamena cca 150.000Kc bez dane. Pokud ho kazdy den nabiju z NT a vycerpam misto VT, usetrim nejakych 40Kc (13.5kWh kapacita * 3Kc rozdil ceny). Navratnost 10 let, shodou okolnosti delka zaruky (ktera se temer urcite nevztahuje na pokles kapacity). A to jsem neuvazoval, ze jako radovy zakaznik musim zaplatit DPH a ani rozdil ceny VT a NT neni takovy. Takze asi fakt leda pro dobry pocit...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Je to hodně otázka proměnných. Vy třeba uvažujete jen s nízkým a vysokým tarifem elektřiny pro domácnost. Já uvažuji s tarifem prodejním 1 kWh ze své FVE, který je dnes 0,50 Kč (a býval jen dvacetník). Takže oproti 2,50 Kč za nízký tarif nebo 5,- Kč za vysoký je to 5-10x levnější si pro mne takovou elektřinu uskladnit a využít.
Například elektromobil Peugeot Ion si mohu na ujetí 100 km nabít 12 kWh za 6,- Kč, 30,- Kč nebo 60,- Kč. Tedy mohu z pohledu spalováka ujet 100 km za 2 deci benzínu, litr benzínu nebo 2 litry. Místo 8 litrů za 240,- Kč, co po městě projezdil náš bývalý Seat Ibiza.
Pak i ty návratnosti vypadají jinak. Proto nedávám univerzální rady, ale vždy se ptám na situaci dotyčného.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

A neni elektrarna, ze ktere mi nekdo vykoupi energii za 1Kc (navratnost 50 let) jeste vetsi ekonomicky nesmysl? :))

No ale dobre, pocitejme znovu. Mam 3.6kWp FVE, takze za rok vyrobi cca 4MWh. Pokud jsem byl predtim blbec a zil jen ve VT, nahradi cca 20.000Kc rocne. Pri cene cca 200.000 (vychazim z cen na prvnim odkazu na googlu - http://www.solarnivyroba.cz/ceny-vzorovych-projektu) jsem zase na navratnosti 10 let. Pri pridani Powewallu na 18 letech.

Cili mi opet (pokud ceny energii neudelaji nejaky zasadni kotrmelec) vychazi jen ten dobry pocit (nerikam, ze dobry pocit je neco spatneho).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Sice chápu Vaši snahu mít návratnost do pár let, i mně by se to líbilo, ale speciálně energetika o tom vůbec není. Tam je to na desítky let.
Solární ohřev vody se mi zaplatil za 5 let, ale jen díky 50% dotaci státu ze Zelené úsporám. Jinak by byl 10 let. FVE je počítána na 15 let dle zákona, ovšem životnost by měla mít minimálně 25 a více let, jak ukazují nejstarší rakouské instalace. Takže nejpozději od 15 roku vydělává, do té doby to je jen předplacená elektřina. Vinaři v rodině počítají s návratností 10+, jejich kolegové lesáci 80+.
Já tomu neříkám jen dobrý pocit. Je to o nezávislosti a soběstačnosti. A mohl do toho jít každý s volnou střechou. I mně na FVE půjčila polovinu banka a ručení bylo v podstatě jen tou FVE a Zelenými bonusy, pokud bych nesplácel. A samozřejmě, záleží hodně na vkusu každého soudruha. Někdo si pořídí FVE, jiný jede na měsíc do 5* v Indonésii, další si koupí třeba malou plachetnici :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Michelin

Když se neví co, tak se vytáhnou dotace. Znám spoustu firem, který jsou přisátý na dotační cecíky a nic kloudného neprodukují, ba naopak po tom co najeli na dotace šla jejich produkce do kytek.
Ten (mnou určitě neuctívaný) Elon dokázal za ty dotace alespoň vyrobit produkt, kterej nikdo jinej nemá. A jestli je předraženej? Předraženej je každej spalovák co se momentálně prodává.
A ano souhlasím, že některé jeho vize (viz osídlení Marsu) jsou poněkud z říše za plotem psychiatrické léčebny. No snad mu někdo nenaordinuje pilulky co by ho vyléčili dřív než dotáhne ještě hodně těch realizovatelných projektů.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

Až je přestanou prodávat, tak nebudeš mít na co nadávat :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Tušil jsem, že přijde vyšší level domácího systému výroby a spotřeby elektřiny pro provoz domácnosti a elektromobilitu. Ovšem že tak brzy a v tomto měřítku, to jsem netušil. Spíše jsem tipoval místní komunity a třeba jejich automatizovanou spolupráci s některou z větších střech či úložišť v blízkém okolí. Případně separátní rozvodné sítě a větší ostrovy, pro naše pásmo v kombinaci s kogenerací. Tady to ale dává v nabídce přímo výrobce a chce být správcem té virtuální elektrárny a úložiště v jednom. Těch pátnáctset doláčů mohu obratem poslat kam? Páč to chci.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Anonym123

ako to má fungovať? USD1500 je vstupenka, strechu a baterku už musím mať?

Kdyby to byla jen vstupenka tak jim na to hodí bobek bílej tesák a udělám si ostrov sám pro sebe.
Na druhou stranu 1500 USD, je málo na jakoukoliv rozumnou baterku. Když nad tím tak přemýšlím, spíš půjde o elektroniku pro "cloudové" řízení rozvodné sítě (možná + menší baterku). Ale to by se pak výhody pro jednotlivce musely pohybovaly v rovině - vykoupíme/přeprodáme vám energii za lepší cenu a to by se tím asi nezapoměli pochlupit.

Suma sumárum, informace v článku jsou mlhavé a nicneříkající.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Vzhledem k tomu, ze za tech $1.500 je sest metru ctverecnich solarni krytiny nebo pul Powerwallu, tak bych vubec necekal, ze to bude neco vic nez vstupne.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já "Hurvínek" si to tedy představuji tak, že za těch 1500 babek ti půjčí na 10let baterku, kterou budeš moct využívat jednak ty a druhak oni ke svým kšeftům s elektřinou.

Obrázek uživatele Radovan

To se musíte zeptat u Tesly :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Rok 2027, cena akcie TSLA = 4869$. Poděkujte mi později.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já to vidím obdobně, něco v rozmezí $3000-$8000
Nakoupil jsem v listopadu 2016 za $180 a po 6 měsících už bych mohl koupit model S v základu, ale tohle půjde mnohem výš.....


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil