Téměř polovina elektromobilů v USA se prodá v Kalifornii

Jan Horčík - 23 Listopad 2015

Kalifornie je nejbohatší a nejlidnatější stát . Prodá se tam ale nepoměrně víc elektromobilů než v celém zbytku země - 40 %.auto elektromobily Tesla Model S vyhrazené státní parkoviště

Čtyři elektromobily Tesla Model S na vyhrazeném parkovacím stání u nabíjecí stanice
foto: evobsession.com

Podle analýzy společnosti Frost & Sullivan se k lednu 2015 prodávalo v Kalifornii celkem 40 % všech elektromobilů v USA. Kalifornie je v oblasti ochrany ovzduší a podpory alternativních, zejména elektrických pohonů, nejprogresivnějším státem unie.

Už v roce 2017 tam mají vstoupit v platnost další nové zákony týkající se vozů s nulovými emisemi. I proto analýza odhaduje, že do roku 2025 stoupnou prodeje elektromobilů jen v Kalifornii na 1,4 milionu ročně (za rok 2014 to bylo 60 000).

Za stále zvyšujícími se prodejemi elektromobilů má stát jak jejich postupně klesající cena, tak i nemonetární pobídky ze strany státu. Tedy zejména lepší infrastruktura, možnosti vyhrazeného parkování a využití vyhrazených pruhů.

To jsou ostatně stejná doporučení, jaká nedávno schválila v Národním plánu čisté mobility také česká vláda. Zda se ale podaří "rozjet" prodej elektromobilů také u nýs zatím zůstává otázkou.

Zpět na HybridPřidat komentář

Ceske ceny noveho Nissanu Leaf prezentovane na stredoeuropskej prezentacii v Budapesti (zapad mal minuly mesiac v Monacu):
24 - 30 kWh
Visia 730.000 -
Acenta 800.400 - 828.200
Tekna 874.100 - 921.900

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na stránkách českého Nissanu už je ke stažení kompletní ceník všech variant a doplňků. Nejlevnější s baterií 30KWh je za Acenta 848.200 Kč základ bez 6,6 KW nabíječky

Díky za info, čekal jsem alespoň malý pokles ceny :-(

díky za zajímavou informaci, v podstatě to odpovídá předcházející šeptandě.

Mimochodem, já to zas až tak moc nesleduji, ale Leaf prodělal nějaký zásadnější facelift, nebo to je nová baterie a 3 nové barvy?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně jak říká Josef níže, o žádný zásadní facelift nejde - primárně jde o update baterie.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Josef

Nová baterie a nové barvy, jinak nic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, tak místo Tekny bych už radši šetřil na Teslu model 3, která bude stát podobně. Visia je zase porad to same uz od roku 2011, tak nevím jestli to není už moc peněz za málo muziky na rok 2016. Pořád to není vono :( ... sakra umim ja neco jineho nez si jen stezovat ? :)

Bohužel, Tesla 3 nebude za podobnou cenu jako Leaf. Když se podíváte na cenu Modelu S, která je v USA za cca 2,5 mil. Kč, ale u nás se prodáva za cca 3 mil. Kč, kvůli, clu a různám dalším poplatkům.
Tak Model 3, který má stát v USA cca 900 tis. Kč, bude u nás za 1,1 miliónu. A to je už docela dost. Jedině že by se Tesla pochlapila a trochu cenu pro Evropu ohnula.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Po skončení intervence bude i u nás za 900 tisíc :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no, jenže Tesla 3 bude představena 2017, k nám se dostane tak 2018-19 a to se nesmí zpozdit tak jako u Modelu X. To bych pak viděl na 2020. Za těch pět let budu mít na svém Leafu cca 180tis km, tím ušetřených na PHM cca 450tis Kč. A pak si tu Teslu koupím taky, nebo třeba se objeví i něco lepšího - třeba Leaf 6-té generace za 500tis... Kdo ví co bude

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

predstaveni modelu 3 ma bejt v 2016, v 2017 je zatim odhad zacatku vyroby a prodeje, a u nas muze bejt jeste ten rok, showroom a prvni superchargery jsou pokud je me znamo v planu pro CR na rok 2016

Tesle se ted celkem dari a zatim nic nenaznacuje z eby se mel model 3 nejak opozdit

ok -máte pravdu, špatně jsem to napsal. Musk je ale perfekcionista a podle mě tam zpožďo bude. Jen tak plácám, určitě bych byl rád, kdyby se 2018 dal už koupit, jenže pokud to bude dobré auto / jako že určitě bude / tak se na něj bude min. 1/2 roku čekat a to už bude skoro rok 2019.... Navíc nevíme, jak bude prodej zahájen tzn. celosvětově nebo 1. USA a pak zbytek... podle mě var B) tzn máte r.2020... (třeba se pletu)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím taky velké h*vno, ale myslím si, že nějaké velké čekací fronty jako na Model S nehrozí, a důvodem je to, že v té době už bude mít Tesla největší továrnu na baterie na světě. Ale je jasné že zezačatku tam přetlak bude. To se dá ale snadno vyřešit tím, že si ji v březnu zarezervuju za těch 5k$ nebo kolik budou chtít rezervační poplatek a možná jí tím pádem budu mít v garaži na přelomu 2017/2018? Vím, že je to zase opačně extrémní "výpočet", ale pokud by to tak opravdu bylo, tak se vyčkat určitě vyplatí.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil