TÉMA:

železnice


je jedním z nejšetrnějších druhů dopravy. V západní Evropě, Číně i na dalších místech světa zažívá obrovský rozmach. Sledujte aktuální dění ve světě i u nás.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Toyota chce v Japonsku vlaky na vodíkový pohon

Společnosti Toyota a East Japan Railway Company podepsaly dohodu o spolupráci na možném propojení mezi železnicí a automobily v otázkách vodíkové mobility.   logo Toyota

Siemens představuje novou lokomotivu Vectron Dual Mode, která může fungovat jako elektrická i motorová

Na celosvětově největším veletrhu železničních technologií – InnoTrans 2018 v Berlíně – představuje společnost Siemens Mobility novinku mezi lokomotivami. Vectron Dual Mode může být provozován jako motorová i jako elektrická lokomotiva.   Vectron Dual Mode je kombinace motorové a elektrické lokomotivy. K objednání bude od konce září 2018.

ÖBB a Siemens vyvíjejí regionální elektrický vlak s přídavným akumulátorem

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) a Siemens Mobility investují do budoucnosti osobní přepravy a vyvíjejí kombinované trolejové a akumulátorové napájení pro železniční vozidla.   Zkušební provoz s cestujícími je plánován v druhé polovině roku 2019.

Nizozemské železniční stanice nabízejí bezobslužná cykloparkoviště

Siemens spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích. Zavádí tam uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.   Bezobslužné parkování jízdních kol na železničních stanicích v Nizozemsku. Nové parkovací stanice jsou bezpečné, pohodlné a vybavené nejmodernějšími monitorovacími systémy  .

Švýcarskou železnici řídí cloudový systém

Cloud začíná pomalu pronikat do většiny oborů. Výjimkou nejsou ani železnice. Na švýcarské vysokohorské trati se o toto řešení postaral Siemens.   Železniční trať Gornegrat Bahn přepravuje cestující přímo ze stanice Zermatt až na vrchol Gornegraftu. Cesta trvá 33 minut a vlak při ní překoná převýšení 1 469 m.

Česko chce urychlit stavbu rychlotratí, stavět se má už od roku 2025

Nedávno jsme informovali, že Česko má plán na vybudování vysokorychlostních tratí. Poslanci ho ale chtějí urychlit a tlačí, aby se začalo stavět už v roce 2025.   německé vysokorychlostní vlaky ICE společnosti Deutsche Bahn

Česko má plán na vybudování vysokorychlostních tratí do roku 2035

Ministerstvo dopravy představilo osmdesátistránkový dokument "Program rozvoje rychlých železničních spojení v ČR", který je de-facto plánem na stavbu vysokorychlostních tratí. Vysokorychlostními vlaky bychom podle něj mohli jezdit už v roce 2035.   auto mapa česká republika VRT vysokorychlostní tratě železnice

Vlaky v Nizozemsku pohání už jen větrná energie

Největší nizozemská železniční společnost NS oznámila, že od 1. ledna 2017 jezdí všechny tamní vlaky na elektřinu vyrobenou větrem. Cíle se podařilo dosáhnout o rok dříve než byl původní plán.   auto vlaky železnice NS Nizozemsko

Čína chce do roku 2020 investovat do rychlovlaků a železnice 500 miliard dolarů

Už dnes se Čína může pochlubit nejrozsáhlejší sítí vysokorychlostní železnice, která čítá asi 19 000 km. Do roku 2020 má toto číslo vyrůst ke 30 000 km. Čína hodlá do železniční infrastruktury v následujících čtyřech letech investovat neuvěřitelných $500 mld.   auto cina-vysokorychlostni-vlaky-rychlovlaky-zeleznice


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter