TÉMA:

železnice


je jedním z nejšetrnějších druhů dopravy. V západní Evropě, Číně i na dalších místech světa zažívá obrovský rozmach. Sledujte aktuální dění ve světě i u nás.

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Vlaky v Nizozemsku pohání už jen větrná energie

Největší nizozemská železniční společnost NS oznámila, že od 1. ledna 2017 jezdí všechny tamní vlaky na elektřinu vyrobenou větrem. Cíle se podařilo dosáhnout o rok dříve než byl původní plán.   auto vlaky železnice NS Nizozemsko

Čína chce do roku 2020 investovat do rychlovlaků a železnice 500 miliard dolarů

Už dnes se Čína může pochlubit nejrozsáhlejší sítí vysokorychlostní železnice, která čítá asi 19 000 km. Do roku 2020 má toto číslo vyrůst ke 30 000 km. Čína hodlá do železniční infrastruktury v následujících čtyřech letech investovat neuvěřitelných $500 mld.   auto cina-vysokorychlostni-vlaky-rychlovlaky-zeleznice

Budou v České republice jezdit vysokorychlostní vlaky?

O budování vysokorychlostních železnic a zapojení České republiky do její evropské sítě se diskutuje již řadu let. Kam jsme se zatím posunuli?   auto Šinkanzen vysokorychlostní vlaky Japonsko rychlodráha

ABB na veletrhu InnoTrans: efektivnější železniční doprava

V Berlíně na veletrhu InnoTrans, největší mezinárodní výstavě technologií pro osobní a nákladní dopravu, se představila i švýcarská společnost ABB. Ukázala technologie zapadající do její vize udržitelné mobility budoucnosti.   Společnost ABB na něm představila na veletrhu InnoTrans své nejnovější technologie pro trakční vozidla a železniční energetiku.

Alstom představil vodíkový vlak Coradia iLint

Na veletrhu železniční techniky InnoTrans v Berlíně představil Alstom první vodíkový vlak. Coradia iLint je regionální vlak poháněný vodíkovými palivovými články.   auto vodíkový vlak Alstom Coradia iLint

Gotthardský úpatní tunel je plný bezpečnostních senzorů

Řídicí a protipožární systémy pro nově postavený Gotthardský železniční úpatní tunel (s délkou 57 km nejdelší na světě) dodala společnost Siemens. V Tunelu je přes 200 000 senzorů.   auto Gotthardský úpatní tunel Švýcarsko bezpečnostní technologie Siemens

Rekord na železnici: švédský minivlak jezdí za hubičku

Studenti ze švédské univerzity v Dalarna navrhli extrémně úsporné elektrické železniční vozidlo pro závod Delsbo Electric. Studenti soutěž nejen vyhráli, ale pravděpodobně vyvinuli nejúspornější “vlak” na světě.   Delsbo Electric

Švýcarsko buduje podzemní nákladní dopravu

Švýcarsko plánuje umístit část nákladní dopravy do podzemí. Cílem snahy je ulevit cestám a železnicím, kde neustále narůstá objem nákladní dopravy.   Cargo Sous Terrain

Čeští inženýři vyvinuli nový motor na stlačený zemní plyn do lokomotiv

Výzkumný tým z  Vysokého učení technického v  Brně (VUT) vyvinul ve spolupráci se soukromou sférou nový typ motoru na stlačený zemní plyn (CNG). Novinka nalezne uplatnění zejména v železniční dopravě a představuje světový unikát.   nový typ CNG motoru spalujícího stlačený zemní plyn pro lokomotivy


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!