Češi se podílejí na dodávce 27 nových elektrických vlaků Siemens pro Rakousko

Siemens Mobility dodá do tří let rakouskému dopravci ÖBB dalších 27 elektrických jednotek Siemens Desiro ML.

Společnost Siemens Mobility uzavřela smlouvu s ÖBB na dalších 27 elektrických jednotek Siemens Desiro ML. Touto objednávkou pokračuje rakouský dopravce v obnově svého vozového parku a investuje do moderních vlaků pro dopravu v alpském regionu. ÖBB již dříve objednala 246 jednotek Desiro ML a více než 200 z nich je již v provozu po celém Rakousku.

Albrecht Neumann, CEO pro kolejová vozidla globální společnosti Siemens Mobility k zakázce uvádí: „Naše regionální elektrické jednotky Desiro ML si oblíbili zejména cestující, ale i provozovatelé železniční dopravy. Díky objednávce dalších 27 třívozových jednotek Desiro ML se zvyšuje celkový počet těchto vozidel Siemens v Rakousku na více než 270. Máme radost, že ÖBB nadále vybírá naše Desiro ML pro modernizaci svého vozového parku.“

Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice k tomu doplňuje: „Na vývoji jednotek pro naši sousední zemi už od počátku vývoje platformy Desiro ML aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Vytvořili mimo jiné funkčně i esteticky velmi zdařilý interiér, který reprezentuje přístup moderní železnice k cestujícím. Máme zde více než 350 zaměstnanců ve vývoji kolejových vozidel a jsem velmi rád, že část tohoto týmu je opět v projektu pro rakouské dráhy výrazně zapojena. U nové zakázky pro alpský region se budeme věnovat zejména realizaci specifických zákaznických změn v mechanické oblasti a HW/SW nadřazeného řízení.

V roce 2025 budou nová vozidla uvedena do provozu a nabídnou cestujícím na tratích v alpské oblasti více komfortu – jednotky jsou prostorné a pohodlné a pro cestující a dojíždějící budou atraktivní motivací k přesunu z individuální automobilové dopravy na železnici.

Technické údaje o jednotce Desiro ML určené pro tratě v alpském regionu:

  • Maximální provozní rychlost: 160 km/h
  • Délka: 75 m (třívozová jednotka)
  • Kapacita míst k sezení: cca 220
  • Místa pro jízdní kola: až 24
  • Vstupní dveře na každé straně: 6
  • 2 toalety, jedna z nich je bezbariérová a má dětský přebalovací pult
  • 2 místa pro handicapované osoby na vozíku
  • Automaticky řízená klimatizace
  • Elektrické zásuvky pro každou řadu sedadel
  • Moderní informační systém pro cestující v reálném čase na displejích
  • WiFi
  • Palubní portál Railnet

zdroj: tisková zpráva

3 Comments on “Češi se podílejí na dodávce 27 nových elektrických vlaků Siemens pro Rakousko”

  1. Ve zprávách proběhla zpráva
    Vypadá to, že misto původně planovaných vodíkových budou nakoupeny „hybridni“ akumulátorové vlaky, které se budou nabijet z kolejové trakce
    Investiční náklady 4 miliardy

    https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vodik-doprava-vitkovice-cylinders-unucka-moravskoslezsky.A211105_635303_ostrava-zpravy_jog

    https://ekonomickydenik.cz/ceske-drahy-vypsaly-soutez-na-bateriove-vlaky-jako-prvni-je-ve-hre-moravskoslezsky-kraj/

    https://zdopravy.cz/skoda-finisuje-s-vyvojem-prvniho-ceskeho-baterioveho-vlaku-128102/
    V odkazu je výživná diskuze

Napsat komentář