Flotila vysokorychlostních jednotek ICE 3neo německých drah Deutsche Bahn se rozroste na 90 jednotek.
Společnost Siemens Mobility dodá německým drahám (Deutsche Bahn, DB) dalších 17 osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE 3neo v hodnotě přibližně 600 milionů eur. Flotila nejmodernějších vozidel ICE 3neo, vycházející z platformy Velaro MS, se tak rozroste na 90 vozidel.
Německé dráhy si nejprve od společnosti Siemens Mobility objednaly 30 jednotek ICE 3neo v červenci roku 2020, dále následovala objednávka 43 jednotek v lednu 2022. Touto novou objednávkou se naplnila původní rámcová smlouva na celkem 90 jednotek, uzavřená v červenci 2020.
Vysokorychlostní elektrické trakční jednotky ICE 3neo budou vyrobeny v závodě Siemens Mobility v Krefeldu a budou dodány do srpna 2028. Jednotky z první objednávky, které byly vyrobeny a dodány v rekordně krátkém čase, jsou už od prosince 2022 v provozu s cestujícími.
Zajímavostí je zapojení českého Engineeringu. V Praze, Plzni a Ostravě je více než 350 vývojářů, kteří jsou součástí mezinárodního týmu Siemens Mobility a jejich doménou je mimo jiné konstrukce a vývoj vysokorychlostní vozidel. V rámci ICE 3neo pro DB se tým podílí na vývoji oddílu pro děti, služebního a odpočinkového oddílu pro personál, zavazadlových a úložných prostor, vnitřního obložení a stropů a integrují informační systém.
S maximální rychlostí 320 km/h je ICE 3neo jedním z nejrychlejších členů flotily ICE. Tato osmivozová elektrická trakční jednotka má 439 míst k sezení a řadu inovací, které poskytují vyšší komfort a pohodlí:
- speciální okenní skla pro stabilní příjem signálu mobilních telefonů
- osm míst pro jízdní kola v každé jednotce
- upravené větší zavazadlové prostory
- vnitřní osvětlení měnící barvu světla v závislosti na denní době
- držáky na tablety a elektrické zásuvky u všech sedadel včetně 2. třídy
- přidané vnější dveře pro rychlejší nástup a výstup cestujících v železničních stanicích
- nový výtah pro snadnější nástup a výstup osob na invalidním vozíku
Osmivozové elektrické trakční jednotky jsou vybaveny elektrickou výzbrojí schopnou využívat čtyři různé v Evropě zavedené napěťové systémy napájení železnic (1,5 kV DC, 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz), aby mohly v budoucnu zajišťovat také přeshraniční dopravu na mezinárodních spojích z Německa do Belgie a Nizozemska.
zdroj: tisková zpráva
Jel jsem v ICE a kdyz se potkaji dva ICE, tak se jen mihnou. To trva mene nez mrknuti okem. Jizda je zazitek a je to super.