Siemens Mobility dodá 75 jednotek Mireo pro Lipsko a okolí

Zakázka pro Siemens čítá 75 regionálních vozidel: 41 třívozových elektrických jednotek Mireo, 18 čtyřvozových elektrických jednotek Mireo a 16 dvouvozových dvouzdrojových jednotek trolej/akumulátor Mireo Plus B.

Společnost Siemens Mobility získala zakázku na 75 trakčních jednotek Mireo v hodnotě přibližně 500 milionů eur. Vozidla budou využita v projektu „Central German S-Bahn Network 2025+“ (MDSB 2025+). Celkem 41 třívozových jednotek Mireo si objednal provozovatel Die Länderbahn DLB, 18 čtyřvozových jednotek Mireo a 16 dvouvozových bateriových jednotek Mireo Plus B si objednala společnost DB Regio AG. 

Společnými objednateli celé sítě MDSB 2025+ jsou sdružení Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig (ZVNL) ve spolupráci s dopravními svazy Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) a Verkehrsverbund Vogtland (ZVV), i durynské Ministerstvo infrastruktury a zemědělství (TMIL) a Ministerstvo infrastruktury a digitálních záležitostí (MID) spolkové země Sasko-Anhaltsko.  

„ZVNL a jeho partneři ve středoněmecké síti S-Bahn mají od využívání těchto moderních, ekologických vozidel velká očekávání. Doufáme, že nová vozidla budou veřejností pozitivně přijata, což se projeví v rostoucím počtu cestujících,“ říká Kai Emanuel, předseda sdružení ZVNL.

„Mireo představuje osvědčenou technologii, která přispívá k vysokému komfortu a spokojenosti cestujících. Těší nás nová objednávka na 75 jednotek Mireo pro středoněmeckou síť S-Bahn. Jedná se o naši dosud největší zakázku jednotek Mireo,“ uvedl Gerhard Greiter, CEO pro NEE region společnosti Siemens Mobility a dodal:

„Dopravní uzel Lipsko je jedním z nejdůležitějších ve středoněmecké metropolitní oblasti. Díky vozidlům Mireo umožníme dosáhnout větší flexibility veřejné dopravy ve středním Německu, vyšší přepravní kapacity vlaků a většího komfortu pro cestující. Tato zakázka představuje další krok v transformaci železniční dopravy: více prostoru, lepší vybavení a vyšší funkčnost i vyšší frekvence provozu jsou atributy, díky kterým se železniční doprava stává stále atraktivnější.“ 

Vlaky ujedou v síti MDSB celkem 10,6 milionu vlakových kilometrů ročně a po zahájení provozu, dle plánu v roce 2026, budou jezdit na následujících tratích:

4-vozová elektrická jednotka Mireo:   

S 4: Torgau – Eilenburg – Taucha – Leipzig Hbf. (lower level) – Oschatz – Riesa 
S 6: Leipzig-Stötteritz – Leipzig Hbf. (lower level) – Leipzig-Messe – Naumburg  
S 10: Schkeuditz – Leipzig Hbf. (upper level).   

3-vozová elektrická jednotka Mireo:  

S 3: Geithain – Borna – Leipzig Hbf. (lower level) – Schkeuditz – Halle (S.) – Halle-Nietleben  
S 5: Halle-Trotha – Halle (S.) – Flughafen Leipzig/Halle – Leipzig Hbf. (lower level) – Altenburg – Gößnitz – Glauchau/Werdau – Zwickau  
S 5x: Halle-Trotha – Halle (S.) – Flughafen Leipzig/Halle – Leipzig Hbf. (lower level) – Altenburg – Werdau – Zwickau/Plauen  

2-vozová dvouzdrojová jednotka trolej/akumulátor Mireo Plus B:   

S1: Leipzig Miltitzer Allee – Leipzig Hbf. (lower level) – Leipzig Stötteritz – Borsdorf – Grimma – Döbeln   

Charakteristika nových vozidel pro střední Německo

Nové trakční jednotky nabízejí 100 míst k sezení ve dvouvozové, 150 míst k sezení ve třívozové a 200 míst k sezení ve čtyřvozové variantě. Každá jednotka má velké víceúčelové prostory a samostatný oddíl 1. třídy s koženými sedadly.

Komfort cestujících podtrhují také bezplatné služby WiFi, prostor vyhrazený pro rodiny, tichý chod vozidla, bezbariérový přístup a pohodlné cestování pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Četné elektrické zásuvky a USB porty zajistí, aby baterie elektronických přístrojů cestujících byly během jízdy stále nabité, vhodné chytré telefony lze nabíjet i bezdrátově u čtyřmístných stolků. Informační systém pro cestující zobrazuje v reálném čase aktuální příjezdy a odjezdy vlaků i možnosti přestupů v příslušných stanicích.

Vozidla jsou rovněž vybavena speciálními vysokofrekvenčními okenními skly vyvinutými společností Siemens Mobility, která výrazně zlepšují příjem signálů mobilních telefonů během jízdy. Vozidla Mireo pro síť MDSB2025+ mají také výrazně více vnějších dveří, než tomu bylo v minulosti, což usnadní nástup a výstup cestujících, pomůže zkrátit čas potřebný pro přestup i umožní přesnější dodržení jízdního řádu.

Energetická účinnost až o 25 % vyšší než u vozidel s podobnou kapacitou – nová vozidla spolehlivě zajišťují mobilitu šetrnou ke klimatu.

ZVLN se výběrem vozidel Mireo, která budou dodána pro středoněmeckou síť S-Bahn jak v elektrické, tak i v bateriové variantě, spoléhá na zkušenosti, efektivitu a synergie, které síť díky standardizované vozidlové platformě získá.   

Společnost Siemens Mobility dosud prodala 22 flotil složených z více než 400 trakčních jednotek Mireo. Celá flotila vozidel Mireo se po více než 50 milionech ujetých kilometrů v provozu ukázala jako mimořádně spolehlivá.

Platforma Mireo nabízí kromě standardních vozidel s trolejovým napájením také dvouzdrojovou variantu trolej/akumulátor a vodíkovou palivočlánkovou variantu. Umožňuje tak mobilitu šetrnou ke klimatu na elektrizovaných i neelektrizovaných tratích. Dosahuje až o 25 % vyšší energetickou účinností než vozidla s podobnou kapacitou.

Kromě toho jsou tato nová vozidla až z 95 % recyklovatelná. Nejnovější verzí této platformy je Mireo Smart – vozidlo, které je k dispozici s velmi krátkou dodací lhůtou 18 měsíců za atraktivní cenu a také s alternativními možnostmi napájení.  

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář