TÉMA:

Audi Q5


Audi logoAudi, německá automobilka se sídlem v Ingolstadtu v Bavorsku, byla založena roku 1903. Dnes je součástí koncernu . Znak , čtyři propojené kruhy, symbolizují čtyři původní výrobce automobilů, kteří se do Audi spojili. Pod Audi patří značka . Automobilka se zabývá především výrobou luxusních , sportovních aut a SUV. V poslední době se zaměřuje také na a .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Nové Audi SQ5 TDI: okamžitý výkon díky elektricky poháněnému dmychadlu

Nové Audi SQ5 TDI je vybaveno motorem 3.0 V6 TDI s výkonem 255 kW/700 N.m, elektricky poháněným dmychadlem, klasickým turbodmychadlem a technologií „48 V Mild Hybrid“.   Audi SQ5 TDI, to je osmistupňová převodovka tiptronic a trvalý pohon všech kol quattro, podvozek s adaptivními tlumiči v sériové výbavě a vstupní cena 1 879 900 Kč

Audi na Le Mans předvedlo plug-in hybrid e-tron Spyder

na doprovodné akci závodů 'Le Mans budoucnosti' představilo e-tron Spyder a . Hybridní SUV půjde do výroby ještě před koncem roku 2011, e-tron Spyder je prozatím pouze koncepční kousek.   
auto Audi e-tron Spyder diesel plug-in hybrid Q5

Audi Q5 Hybrid Quattro - úspornejšie SUV

Prvý z Ingolstadtu pomaly, ale isto mieri na trh. Chce sa presadiť medzi hybridnými autami, ako sú napríklad . Čím chce zaujať a čo by mali byť prednosti tohto kompaktného kombinujúceho silu preplňovaného benzínového motora a  
Audi Q5 Hybrid Quattro

Audi Q5 jako hybrid v roce 2011

Volkswagen jako jedna z mála automobilek vyvázl z vleklé (a dost možná nekončící) ekonomické krize úspěšně. Stal se světovou jedničkou, úspěšně spolkl Porsche a teď se chystá svůj náskok nikomu nepopustit. Jednou z cest mají být i hybridy, mimo jiné Audi Q5.  
Audi Q5

galerie: Audi Q5
Audi Q5 Audi Q5 Audi Q5

Audi Q5 hybrid již brzy, dostupné elektromobily až za pár let

Audi logo

Audi pořádalo letos v německém Neckarsulmu každoroční setkání, kde mimo jiné vystoupil také šéf automobilky Rupert Stadler. Hovořil o současné situaci firmy a průmyslu obecně, ale především zmínil také plány na budoucí produkty včetně těch s alternativním pohonem. Znovu zdůraznil, že se společností Sanyo spolupracuje Audi na vývoji pokročilých baterií, znovu také otevřel téma vývoje hybridních automobilů. Prvním modelem by měl být crossover Audi Q5, o němž se původně diskutovalo pro rok 2010. Stadler řekl, že skutečně přijde v "blízké budoucnosti". "Stojíme na kraji desetiletí plného změn. A to platí dvojnásob pro sektor, ve kterém pracujeme," řekl mimo jiné Stadler. V souvislosti s ekonomickou krizi Stadler zdůraznil, že Audi si údajně stojí dobře. "Máme šanci vyjít z krize silnější než naši konkurenti," řekl. Pro rok 2009 počítá s 10% poklesem prodejů, což je méně, než v případě konkurence, která už často spadla o mnoho desítek procent. Co se týká příjmů za první čtvrtletí letošního roku, zaznamenala automobilka taktéž propad, a to o 6,7 mld. euro, to je o 19,2% méně.
Audi Q5
Čím dál tím více se Audi hodlá zaměřovat na Čínu, kde se během posledních dvou měsíců nadmíru dařilo. Ale teď to nejzajímavější. Co se týká trvale udržitelného rozvoje, hodlá Audi především snižovat hmotnost svých aut využitím hliníku namísto oceli. Snížení o 300 kg může prý přinést úsporu až 1 l paliva a 26 g emisí na 100 km. I nadále se Audi snaží snižovat spotřebu a zvyšovat efektivitu spalovacích motorů, které podle oficiální tiskovky "budou dominovat trhu další dekády". Inu, je vidět, že Audi se do alternativ příliš nehrne. Místo toho stále dokola ladí své přeplňované motory a jednotky s přímým vstřikováním, protože "uplynou léta, než se na trh dostanou dostupné elektromobily, které uspokojí nároky zákazníků - a to platí pro všechny výrobce". V roce 2010 se na trhu objeví Audi A1 Sportback, první člen celé rodiny malých automobilů. Cílovou skupinou jsou mladí lidé, kterým chce automobilka nabídnou širokou paletu produktů. Na pařížském autosalonu představil mateřský Volkswagen Audi A1 jako plug-in hybrid, což leccos napovídá. Elektromobilů se ale od Audi asi jen tak nedočkáme.

 

Audi ruší hybrid Q7, soustředí se na Q5

Německá automobilka Audi chtěla už koncem letošního roku nabídnout zákazníkům hybridní automobil Audi Q7. Ten měl být postavený na benzinovém motoru v kombinaci s elektromotory a NiMH bateriemi. Podle magazínu Autocar, kterému se podařilo uskutečnit rozhovor s Michaelem Dickem, hlavou výzkumu a vývoje Audi, se však plány na hybrid Audi Q7 ruší. "Rozhodli jsme se udělat z lithium-iontových baterií prioritu," řek Dick. Podle něj je jasné, že právě li-ion baterie jsou budoucnost, a tak chce i Audi mít své eso v rukávě. Proto ruší hybridní SUV Q7, které je postavené ze stejných součástí jako Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Zatímco Volkswagen a Porsche plány na hybridní verze těchto svých vozů neruší (využití benzinové motory v kombinaci s elektromotory), Audi se namísto toho hodlá soustředit na vývoj hybridního SUV Audi Q5. "Chceme z Q5 udělat náš první opravdu hybridní model, a plán je připravit ho na lithium-iontové baterie," řekl Dick. Kromě toho si ale firma bude vyrábět pro své vlastní potřeby v malém množství stále také verzi Q7. Audi Q5 Hybrid využije 3,2l V6 benzinový motor společně s elektromotory a sadou li-ion baterií. Očekává se, že automobilka jej oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a do prodeje zavede v první polovině roku 2010.

Audi Q5 Hybrid

 

veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil