Škoda spustila v Mladé Boleslavi rychlonabíjecí stanici pro elektromobily, první modely už příští rok

Město Mladá Boleslav se s podporou největší české automobilky a energetické společnosti Ško Energo připravuje na nadcházející éru elektromobility.

Zástupci města Mladá Boleslav, společností Škoda a Ško Energo společně uvedli do provozu novou padesátikilowattovou rychlonabíjecí stanici u letiště v blízkosti dálnice D10.
foto: Škoda

V rámci příprav na elekromobilitu a poskytování nových služeb mobility zahájila Škoda Auto největší investiční program ve své historii. Již v nadcházejícím roce uvede automobilka na trh první vozy s elektrickým pohonem.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůraznil: „Budoucnost značky Škoda je elektrická a výkonná dobíjecí infrastruktura je pro úspěch elektromobility nezbytná. Proto se v Mladé Boleslavi zapojujeme a přispíváme k tomu, aby se domovské město značky Škoda rozvinulo ve Smart City pro éru elektromobility.“

Zástupci města Mladá Boleslav, společností Škoda Auto a Ško Energo, společně uvedli do provozu novou rychlonabíjecí stanici. Nachází se nedaleko dálnice D10 z Prahy do Liberce a zajišťuje nabíjení jak střídavým, tak stejnosměrným proudem.

Díky nabíjecímu výkonu 50 kW lze baterii elektromobilů dobít za 15 až 20 minut na zhruba 80 procent její kapacity, v závislosti na konkrétním typu a stavu baterie. Na takzvané rychlonabíječce Combo 2 mohou novou energii nabít současně až tři elektromobily s různými systémy dobíjení. Díky její blízkosti k Leteckému muzeu Metoděje Vlacha si řidiči mohou zpříjemnit dobu nabíjení například v tamní kavárně.

Dobíjecí infrastruktura se buduje i jinde ve městě a také v areálu závodu společnosti Škoda Auto. Do konce října budou v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu další čtyři nabíjecí stanice na střídavý proud o výkonu 11 kW a dalších deset stanic se nachází v areálu automobilky.

Všechny nabíjecí stanice v Mladé Boleslavi financuje a provozuje společnost Ško Energo, která již více než 20 let zajišťuje veškeré energie pro společnost Škoda Auto. Firma, která do výstavby veřejné dobíjecí infrastruktury investuje zhruba 3,3 milionu korun, dodává do všech třech českých výrobních závodů v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí elektřinu, vodu, teplo, zemní plyn a stlačený vzduch.

Kromě toho také zajišťuje obyvatelům, podnikům a veřejným institucím v Mladé Boleslavi dálkové vytápění. Mezi podílníky společnosti ŠKO ENERGO patří vedle společnosti Škoda Auto, a.s. (44,5 %) i firmy VW Kraftwerk GmbH (22,5 %), E.ON Beteiligungen GmbH (21,0 %) a energetická společnost ČEZ ESCO, a.s. (12,0 %).

Při výstavbě dobíjecí infrastruktury spolu Škoda Auto, Ško-Energo a město Mladá Boleslav úzce spolupracují. Společným cílem je vytvořit z města Smart City. Mladá Boleslav tak má být průkopníkem na cestě do nové éry mobility – do éry elektrických vozů.

Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů je také jedním ze základních bodů Memoranda o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice, které v říjnu loňského roku podepsala česká vláda společně se Sdružením automobilového průmyslu AutoSAP.

Jako člen oborového sdružení AutoSAP se společnost Škoda Auto významně podílela jak na tvorbě tohoto memoranda, tak i na vypracování souvisejícího Akčního plánu. Škoda Auto spolupracuje se státními institucemi a podporuje realizaci konkrétních opatření obsažených v těchto dokumentech.

Koncept Škoda Vision E u nové rychlonabíjecí stanice v Mladé Boleslavi.

Koncept Škoda Vision E u nové rychlonabíjecí stanice v Mladé Boleslavi.
foto: Škoda Auto

První modely značky Škoda s elektrickým pohonem budou představeny v roce 2019 V příštím roce uvede značka Škoda na trh první modely s elektrickým pohonem, nejprve se představí elektrická verze modelu Škoda Citigo, následovaná vozem Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Prvním nově vyvinutým čistě elektrickým modelem české automobilky bude v roce 2020 sériová verze studie Vision E.

Škoda Auto bude v příštích pěti letech v rámci Strategie 2025 investovat dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových mobilních služeb. Jedná se o největší investiční program v historii společnosti.

tisková zpráva

119 Comments on “Škoda spustila v Mladé Boleslavi rychlonabíjecí stanici pro elektromobily, první modely už příští rok”

  1. Škodovka se leda ztrapňuje
    viz clanek na Hybrid z min roku:

    Škodovka se leda ztrapňuje
    viz clanek na Hybrid z min roku: „volkswagen-zastavime-teslu-schopnostmi-ktere-tesla-nema“ když už se tu někdo prsí tím, že Porsche je FuxWagen a Škoda tedy vlastně taky… jsou to zoufalci, kteří se snaží akorát nahnat čas, ale technologie jim unikla už na začátku 2. poloviny minulého století. Od té doby nepřinesla ŽÁDNOU inovaci. NIC. Nic se nezměnilo. Spalovák, který udělá 0-100 za 4-5s stojí v každém 2. muzeu už více než 50 let… Škodovka dělá sračky – je jedno jestli špatně okopíruje auto A nebo B. Továrna pro výrobu drahých krámů – hlavně mít 15 variant vozu, který je, byl a bude sračka…

  2. Prisla mi odpoved ze skoda energo :
    Na obchodním modelu a

    Prisla mi odpoved ze skoda energo :

    Na obchodním modelu a tarifikaci se aktuálně pracuje.

    Nabíjecí stanice budou integrovány do systému evmapy.

    Stanice na letišti je veřejná, odemčená a přístupná k nabíjení.

    Na stanici se aktuálně dá dobít “for free”.

    1. ale on byl !! v roce 2011 dokonce celých 16 ks vyrobily :))
      ale on byl !! v roce 2011 dokonce celých 16 ks vyrobily :))

      youtube.com/watch?v=Xk6wRBpObgM

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

      akorát že vahlandovic je pak nechala sešrotovat po vzoru EV1 :)))) nevadí! postavíme si vlastní a lepší !! :DDDDD

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/

      1. Kde všichni berete tenhle pocit, že škodovka bude vyrábět
        Kde všichni berete tenhle pocit, že škodovka bude vyrábět levná EV? Jejich spalovací auta jsou v porovnání s konkurencí vyloženě drahá, proč by zrovna EV na tom měla být jinak?
        Jestli škoda opravdu s nějakým EV přijde, bude stát podobně jako konkurence, tj. kolem 1M.

        1. kde to berou???? právě z těch podmazaných mediálních
          kde to berou???? právě z těch podmazaných mediálních masírovacích článků z tisku přeci!!! To jsou všechno ty prezentovaný vižn, kdy blbečkobé co si to přečtou nejsou schopni oddělit pravdu od lži, to je celý. Proto jsou to taky blbečkové, neumějí ještě prohlídnout ;))))

          MÉDIA/ZAPRODANOST/CENZŮRA 😉 a už to jede…

      2. Vždyť sama Škoda prezentuje Vision E jako „Kodiaq Coupé“,
        Vždyť sama Škoda prezentuje Vision E jako „Kodiaq Coupé“, tak je jasné, že cena bude začínat nad lépe vybaveným Kodiaquem, tedy rozhodně přes 800 tisíc.
        Do města budete mít už příští rok e-Citigo, ale i tam počítejte 550-600 tisíc.

  3. No puvodne to melo byt do konce zari.. 5 kusu odpovida
    No puvodne to melo byt do konce zari.. 5 kusu odpovida planu.
    Dalsi by mely byt ve meste u uradu, u bazenu pak ve jaselske ulici na parkovisti asi pocitam jinde to nejde a jeste maji byt ve Bondy, tam roznez menily parkovaci systemy zrejme kvuli prave nabijeni a zpoplatneni atd..Dalsi bude ve parkovacim dome pro zamestanace na tangente.
    Centrum olympia, to take uz slybuje asi 3 roky 4 nabijecky zatim nic.
    Zjistim podrobnosti a dam vedet.

    1. Nabíjecí stanice je prozatím plně otevřena veřejnosti –
      Nabíjecí stanice je prozatím plně otevřena veřejnosti – minimálně do konce 2018 a lze na ní nabíjet veškerá vozidla typu PHEV/BEV (dle EN 61851). Jde o multinormovou stanici, aby na ní bylo možné nabíjet jak evropské, tak asijské automobily…

    1. Pokud je to deklarovane jako verejna stanice, tak by to melo
      Pokud je to deklarovane jako verejna stanice, tak by to melo umoznit nabijet vsem a CHAdeMO byl prvni standard rychlonabijeni, ktery podporuje snad porad nejvice elektromobilu (Tesla vcetne) plus ty prime platby dle 311/2006 Sb.Zákon o pohonných hmotách, snad to tam nekdo brzo otestuje a poda zpravu.., kazdou dalsi nabijecku vitame, hlavne na mistech, kde jeste zadna neni.

      1. Už to tu bylo 10tis krát dokola otočeno. Pokud je princip
        Už to tu bylo 10tis krát dokola otočeno. Pokud je princip nabíjení pro všechny vozy stejný, tak není obhajitelné držet 2 nebo nedejbože více více DC standardů lišících se pouze konektorem a protokolem. Evropa si vybrala CCS (povinně u všech nových stanic, nicméně CHAdeMO si může dál montovat každý jak uzná za vhodné). Jestli je na stole nějaká relevantní otázka, tak jestli tím jednotným standardem mělo být právě CCS, kde za mne říkám jednoznačné ano.

        1. Takovej blbej dotaz, mohl by jste to vědět.
          Pokud se liší

          Takovej blbej dotaz, mohl by jste to vědět.

          Pokud se liší jen protokol a konektor, měla by na jít vyrobit (koupit) redukce, něco jako má tesla? Jako by tam asi musela být nějaká chytrost,ale v dněšní době to jako problém nevidím.

      2. Cokoliv, co je deklarováno jako veřejná nabíjecí stanice
        Cokoliv, co je deklarováno jako veřejná nabíjecí stanice nemusí umožnit nabíjení všem (ve smyslu technického připojení).
        Dle zákona 311/2006 Sb. jste jen povinnen nahlásit stanici MPO, na stojanu zveřejnit standard (parametry) nabíjení, cenu a umožnit nabití auto pomocí jednorázové platby.
        Jestli to je CCS2, CHAdeMO nebo třeba čínské GB/T, tak je čistě jen na provozovateli stanice.

  4. Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení
    Výstavba celostátní infrastruktury pro dobíjení elektromobilů?
    Je načase,ono se něco průběžně děje,ale možná by to chtělo víc zaangažovat firmy které by jako bonus pro své zaměstnance měli zřídit postupně k stávajícím parkovacím místům i nabíječky.
    To by zjednodušilo situaci lidem bydlícím v městech a primárně nájemníci bytů by tuhle službu jistě uvítali!

    1. Podle mě CHADEMO má podívejte se na tiskovou zprávu jde to
      Podle mě CHADEMO má podívejte se na tiskovou zprávu jde to zvětšit

      mb-net.cz/assets/File.ashx?id_org=9629&id_dokumenty=60797

      asi se tam pojedu podívat nějak mi MIEV nechce kamarádit se stanicema ABB od čezu (přesně po dvou minutách se vypne s hláškou poruchy izolačního stavu) a toto je nyní nejbližší stanice od jiného výrobce.

      1. Jojo, uz jsem tam take koukal. Musim se jim omluvit,
        Jojo, uz jsem tam take koukal. Musim se jim omluvit, pomatovali na nase trojcata i Leafa. Muj Peugeot Ion nabiji u CEZu DC i AC v pohode. Zkuste vystrikat kontaktnim sprejem zasuvky u auta. Casem to muze delat problem, hlavne ty signalni piny. A nekdo mi tady potvrdil, Ion si da asi pri 60% kratky slofik na balancovani. Pak nabiji zase dal. Mam rok 2013 s novejsi baterkou 80 clanku. Starsi meli 88. Miev ma pokazde 88 clanku. Zavidim 🙂

        1. Nevím jestli je 88článků zas takový rozdíl v
          Nevím jestli je 88článků zas takový rozdíl v dojezdu,mám ročník 2015 najeto 50 tis. mám ho skoro od nového měl najeto jen 9500 Km když sem ho koupil.

          Dojezd moc netestuji, 80 Km dám s přehledem to zbývají ještě 4 čárky. Nad 100 Km jezdím jen nálokdy protože mohu nabíjet i v práci. Navíc bydlím na horách a běžně dělám kilometrové převýšení denně.

          S tím dobíjením to bude složitější než je zanesený koenektor, vypne se přesně po 2:15 min +- pár sekud a každé další dobíjení okamžitě po té je na polovině času.

          A pozor, když po neuspěšném nabití zapnu „motor“ a vypnu pak nabíjí zase 2 minuty.

          Když dám auto nabíjet ve 73% “ to už dobíji do plna sníženým výkonem tak se nevypne“

          Auto je v záruce,ale nevědí si s tím rady bylo už týden na pozorování, navíc Mitsubishi nemá k dispozici svoji „certifikovanou“ rychlodobíječku tak to je tvrzení proti tvrzení.

          Navíc mi nabízí další týdení testování bez zaručeného výsledku,ale musím zaplatit půjčení vozidla. Takže mě týden testování vyjde na 800Kč dení půjčovné x 5 dní + 2000 Kč za bezín do půjčeného vozidlo což už odmítám.

          Asi budu používat na nejnutnější jízdy ten týden taxík, ale jsou to těžké začátky té elektromobity že?

          1. 88 článků iON a 88 MiEV je rozdíl cca 15 km dojezdu ve
            88 článků iON a 88 MiEV je rozdíl cca 15 km dojezdu ve prospěch MiEVa – odzkoušeno. Potvrdit může Vašek_iON.
            Rozdíl 80 a 88 článků bude ještě větší rozdíl v dojezdu – je to zapsáno i v TP (MiEV=160km).
            Ohledně toho vypínání to vidím na vadný jeden článek (ale nechci Vám to přivolávat). Používáte nějakou z aplikací pro OBDII? Třeba CaniOon (android), kde se toho nechá vyčíst mnoho. Při nabíjení AC se balancuje a je vidět jak po jízdě hodně rozházené články se při nabíjení do 50% srovnávají a pak už jedou do 100% rovnoměrně (dochází ke snížení proudu i třeba k několika minutovému odpočinku…).
            Při nabíjení DC jsem měřením vypozoroval, že nedochází k balancování jednotlivých článků, ale nabíjí se naplno do 50% je to 45kW, pak 35 a postupně méně a méně. Ale co je hlavní, pokud je vyhodnoceno něco špatně (zde třeba jeden článek zaostává), tak nabíjení není sníženo, ale rovnou ukončeno…
            Pokud Vám ABB takto vypne, máte možnost v blízkosti zkusit jiné DC nabíjení? Tam to nabíjí bez přerušení?
            Rozhodně bych použil aplikaci, kde můžete sledovat každý článek (napětí a teplotu).
            https://play.google.com/store/apps/details?id=emobility.canion

            1. Díky za rady,
              právě protože si myslím , že by to mohlo

              Díky za rady,

              právě protože si myslím , že by to mohlo být něco vážnějšího, tak to řeším dokud je auto v záruce.

              Rychlodobíjení moc nepoužívám,ale člověk nikdy neví pak budu chtít auto prodat a co pak.

              Nevíte jestli se dá sledovat napětí článků i při rychlodobíjení?

              Je mi ale divné ,že by to byl článek při výjezdu stavu baterie
              žádný problém a všechny články měli +- 0,01 V stejné napětí měřeno při cca 50% po jizdě bez předchozího balancování.

              Právě že kolem Liberce není jiná stanice v dosahu vozidla, ale teď je tu nově ta Mladá Boleslav škoda tak to pojedu zkusit.

              Jinak stanice napíše chyba izolačníhos stavu vozidla nebezpečná situace nabíjení ukončeno.

              Nedikázal jsem z technika společnosti ABB dostat jestli to je hláška stanice,nebo auta + chybový kód.

              Všechny nápady vítám, ale nechápu k čemu máM K AUTU celoevropskou záruku, když mi negarantují ani dobu dobu opravy ani nazapůjčí zdrama náhradní vůz. Příště jedině hyundai protože tam Vám vyjdou vždy vstříc.

              1. Pokud máte aplikaci spuštěnu, tak můžete sledovat cokoli
                Pokud máte aplikaci spuštěnu, tak můžete sledovat cokoli za jízda, při nabíjení na AC i DC a průběžně graficky vidíte který článek je nejhorší a je tam vypsáno i číslo článku a jeho hodnoty.
                Zkuste tu druhou nabíječku a budeme chytřejší.
                Měl jsem loni půjčeného IONIQa od Domanského a měl jsem podobné trable na rychlonabíječkách ABB (Mladá Boleslav, Praha, Plzeň) a nešlo nabít nad 60%. Doma jsem nabil AC na 100%. Ioniq mi tenkráte odradil dojezdem max. 135 km… Po necelém roce jsem se dozvěděl, že v předváděcím voze byl vadný článek baterie. Nyní jezdí prodán po Praze přes 250 km a já jsem IONIQa nakonec také koupil 🙂

                1. Díky za info ,
                  ten OBD adptér se kdysi měl, ale moc ta

                  Díky za info ,

                  ten OBD adptér se kdysi měl, ale moc ta aplikace nebyla stabilní a muselo se to po každém nastartování párovat.

                  Víc hlav víc. ví. tak proto to řeším, jen mi je divné, že když by auto ukončilo nabíjeníz důvodu nadměrného napětí na jednom článku, tak by to přece muselo zapsat do chybových klášení a případně se rozvítit kontrolka selhání systému.

                  Právě že ihned po neuspěšném nabítí se připojila originál diagnostická jednotku v autorizáku Mitsubishi na nic žádná chyba.

                  Na všech 4 nabíječkách ABB se to chová stejně. Zajedu do té boleslavi. Pak jen Praha ,ale to už bych se musel nabít pro zpáteční cestu pomalu, ale kabel na mennekes jsem si už koupil, takže mohu být v klidu.

                  Resp já to nabiju na cca 6x po dvou kilowatách,ale je mi to líto to tak dělat.

                2. ABB má problém s trojčaty. Já to tipuji na pomalou reakci.
                  ABB má problém s trojčaty. Já to tipuji na pomalou reakci. Jde o to, že auto si řídí komunikací s nabíječkou proud tak, aby napětí na akumulátorech nevylétlo a aby to akumulátory přežily. Prostě auto řekne nabíječce „snížit proud“ a než to nabíječka provede, tak auto usoudí, že životnost baterie je důležitější a havarijně ukončí nabíjení. Kecy co píše nabíječka jsou jako u Mimosoftího Wyndejsi – zavádějící. Trojčata jsou vozy s nejmenší kapacitou akumulátorů na trhu které lze rychlonabíjet a ABB na to jaksi z vysoka. Bohužel se mi nedaří najít si k nim cestičku i přes fakt, že jsem pro ně kdysi dělal.

                3. také mám problém s CanIOnem. Po krátké době funkčnosti
                  také mám problém s CanIOnem. Po krátké době funkčnosti zmrzne komunikace OBD. Aplikaci shodím a kouknu na spuštěné a vidíl že na pozadí běží nějaká jakoby služba ukládání dat. Nejde šmrdláním zabít. Zlatý Linuxový desktop. Netušíte jak spustit aplikaci pro androjd v Debianu?

                4. Použijte OBD s rychlým přenosem dat (viz. moje odpověď
                  Použijte OBD s rychlým přenosem dat (viz. moje odpověď výše).

                5. Chademo je v Jablonci u Kauflandu. ABB a CEZ. Zatim zadarmo.
                  Chademo je v Jablonci u Kauflandu. ABB a CEZ. Zatim zadarmo.

                6. Pro CaniOn je třeba velmi rychlé OBD – používám bez
                  Pro CaniOn je třeba velmi rychlé OBD – používám bez problémů OBDlinkLX (za 4tisíce), který je 10-100x rychlejší než běžné. CaniOn je náročný na rychlost přenosu (on-line tam běží několik stovek PIDů).
                  Když použiji běžný OBD (za 400,-Kč), tak se zasekává a jsou i problémy s připojením (u IONIQa s app TORQUE_PRO ale běží bez problému – je to o aplikaci a množství přenášených dat).

                  Ještě jedna věc – pouští se Vám na rychlonabíječce klima pro chlazení baterií – pokud to nedělá, může to být celý problém… 🙂

                  https://www.alza.cz/hobby/torria-diagnostika-obdlink-lx-bluetooth-cz-program-touchscan-d4349057.htm?o=11

                7. Ten převodník jsem měl, ten šlapal ale ta aplikace na
                  Ten převodník jsem měl, ten šlapal ale ta aplikace na tabletu občas ukazovala nesmysly hlavně špatně teploty článků.
                  Pak jsem měl placenou co uměla i kapacitu baterie z toho vytáhnout.

                  Po týdnu testování jsem zjistil že mi to nic nepřinese, tak jsem to vrátil.

                  Teď by se mi to hodilo, ale už to asi na tuhle jednu věc kupovat nebudu.

                  jinak díky

                8. Placený EvBatMon for iMiEV mám také, ale na CaniOn to
                  Placený EvBatMon for iMiEV mám také, ale na CaniOn to nemá. CaniOn se neustále vylepšuje a kapacitu má už také. Za rok používání jsem zjistil, že kapacita klesá 0,1% za 1000km a za měsíc…
                  To že Vám to občas ukazovalo nesmysly, bylo proto, že převodník nestíhal velké množství dat a pak něco ukáže špatně nebo vůbec.

                  Až vyzkoušíte rychlonabíjení na jiné než ABB, tak mi sem prosím napište. Děkuji.

                9. Zdravím
                  Včera jsem otestoval v Mladé Boleslavi tu stanici

                  Zdravím

                  Včera jsem otestoval v Mladé Boleslavi tu stanici škoda energo.
                  Přijel jsem v autem na 47% (najeto 70 Km z Jablonce nad Nisou+jsem měl ježdění po Turnově) a bez jakéhokoliv problému jsem nabil asi za 12 minut na 81% pak se to asi standartně vypnulo. jelo to asi 30Kw Další stuštění už cca 6KW nabíječka ukazovala že do 100% to bude hodina, což se mě zdá blbost, po 5 minutách a 0,5 Kw/h jsem to vypnul a jel domů.

                  Tak nechápu že to tady jde, zítra pojedu do Prahy tak to znovu testnu a případně stanici PRE v IKEE když bude čas.

                  Asi to je opravdu kombinací auta a ABB stanic, snad vadný článek nebude dojezd auta se tváří normálně.

                  Zpátky do Jablonce mi to vzalo víc z cca 85% na 25% na trase 60 Km ty kopce jsou nahoru znát.

                10. 5eším problém s nabíjem u čaz na stanicích ABB.
                  mám

                  5eším problém s nabíjem u čaz na stanicích ABB.

                  mám I-Miev 2015

                11. Tak to jsme se před pár dny v JBC minuli…
                  Tak to jsme se před pár dny v JBC minuli…

                12. A cim jezdite?
                  Ja po meste litam furt takze me potkat v Jbc

                  A cim jezdite?

                  Ja po meste litam furt takze me potkat v Jbc zadna moc nahoda potkavam bmw a ioniqa

                13. Teď Ioniqem, ráno jsme se opět míjeli
                  Teď Ioniqem, ráno jsme se opět míjeli

                14. Mohu poprosit o kontakt?
                  Jezdím IONIQem od 4/2018.
                  Děkuji,

                  Mohu poprosit o kontakt?
                  Jezdím IONIQem od 4/2018.
                  Děkuji, L.S.

                15. Jo viděl jsem Vás.
                  Neměl jste ho náhodou v lakovně ve

                  Jo viděl jsem Vás.
                  Neměl jste ho náhodou v lakovně ve Vzdušné ul. viděl jsem tam podobného.

                16. Děkuji za informaci. Super, že to není baterkou 🙂
                  Jak

                  Děkuji za informaci. Super, že to není baterkou 🙂
                  Jak píšete kombinace EV a ABB – dodal bych konkrétní ABB, nebo Vám to blbne na každé ABB, protože já jsem s MiEVem neměl problém nikde…

                17. Včera jsem jel Jablonec – Praha Mievem na otočku a 2x jsem v
                  Včera jsem jel Jablonec – Praha Mievem na otočku a 2x jsem v té Boleslavi nabíjel, naprosto bez problému.

                  A dokonce mě překvapilo, že když jsem dal nabíjení znovu od 82% tak to nabíjelo výkonem 10 Kw. Do plna to na 95,2% nabilo jen 10 minut na všechny čárky ta poslední mi vydržela asi 3 Km jízdy.

                  Jinak s tím vypínaním se to naprosto stejně chová na všech 3 stanicích abb v Liberci a jedné v Jablonci jíné jsem nezkoušel.

                18. Takže to není obecně stanicí ABB, ale konkrétní
                  Takže to není obecně stanicí ABB, ale konkrétní stanicí. V tom případě bych obtěžoval servis na infolince, zvláště, když to bude za nedlouho zpoplatněné a za každé opětovné spuštění budete muset platit (třeba mají uvedené stanice starší soft.)

    1. obyčejná autobaterie není trakční. V trakční je
      obyčejná autobaterie není trakční. V trakční je podstatně jiná elektroda. Nepočítá se se startovacím režimem (vysoké proudy v krátkém čase). Proto i jiná cena. ostrovni-elektrarny.cz/index.php?category=baterie-olovene-trakcni

    2. Prvni zdroj liion clanku z elektromobilu je facebook >
      Prvni zdroj liion clanku z elektromobilu je facebook > „PROlox“ Carl z holandska ktery rozebira battery packy z tesla, mitsu outlander, imeiv, leaf apod.
      Druhy zdroj je bazar na foru mypower.cz Tam se obcas objevi dobra nabidka na liion a lifepo.
      Obe varianty predpokladaji jistou davku elektro znalosti, neni to jen koupit autobaterii a zapojit.

  5. OFF :
    A máme jasno !!!!
    Právě nabíjím na Žebráku na

    OFF :
    A máme jasno !!!!
    Právě nabíjím na Žebráku na ČEZ stojanu a objevila se na něm samolepka nabádající ke stažení app Polyfazer. Přes ni bude moci zřejmě spustit nabíječku kdokoliv a taktéž zaplatit jednorázové nabití. Má někdo s Polyfazerem zkušenost ???
    Nabíjení je ještě stále možné bez čipu.

    1. Ta samolepka se neobjevila pouze na Žebráku, ale na všech
      Ta samolepka se neobjevila pouze na Žebráku, ale na všech stanicích od ČEZu (mluvím za moravskou část nabíječek ČEZu). ČEZ se tímto krokem snaží splnit zákonné podmínky a umožnit jednorázové nabíjení.

      Appku PolyFazer jsem měl jednu dobu v mobilu, ale když jsem zjistil jak málo mají nabíječek (vesměs tam byly jen mennekesy) a jak nekřesťanské mají ceny, tak jsem zjistil, že se úplně v pohodě obejdu bez jejich appky a nabíječek.

      Nejsem si jistý, zda cena za jednorázové nabíjení na ČEZu je již někde pevně stanovena, ale ke mě se donesla informace o 11-12 Kč/kWh (zřejmě myšleno na DC; AC by mělo být levnější). Holt bude to zřejmě daň za to, že nemáte s daným subjektem smlouvu, a proto nabíjíte dráž, viz nový systém PRE

      1. App jsem si teď stáhnul a u stanic ČEZu je ještě
        App jsem si teď stáhnul a u stanic ČEZu je ještě napsáno, že nejdou spouštět. Nicméně mají dobíječky v Praze na Průmyslové ul a tam je cena 10,- poplatek a 9,- Kč/kWh. U jiných třeba jen 5,-/kWh. Poplatek je všude. Je to dost, ale je to možnost použít v nouzi. Asi tak.

      1. Dobrej pokus o fór. 🙂

        EDIT:
        Pokud už by někde chtěl

        Dobrej pokus o fór. 🙂

        EDIT:
        Pokud už by někde chtěl lepit nějaké vlastní samolepky, tak bych doporučoval asi toto:
        Zde je vyhrazené místo pro nabíjení elektromobilů. V případě stání auta se spalovacím motorem volejte městskou, případně státní policii.

        Například v Třebíči je značka „Zákaz stání“ a dodatková tabulka „neplatí pro elektromobily“ a ta je jednoznačně vymahatelná, potvrdili mi to přímo policisté PČR, se kterými jsem „dal řeč“. Z Třebíče by si měli vzít příklad provozovatelé nabíječek v ostatních lokalitách. Přece jen zákazová značka má větší váhu než nějaké vyhrazené parkování, na které všichni kašlou. V případě mekáče na 66.km D1 i u vozíčkářů, což je naprosto nehorázné.

    2. Zkoušel jsem nabíječku v Říčanech u Brna- Polyfazer a
      Zkoušel jsem nabíječku v Říčanech u Brna- Polyfazer a první pokus byl i poslední a naprosto mne odradila cokoli více chtít od Polyfazeru. Jednorázové dobití kreditu bylo složité, nepružné a vyloženě protivné a stejně se nepovedlo a nabíječ nešlo spustit. Záležitost řešena přes hotline Polyfazeru, ti to nadálku spustili, ale vložený kredit to sežralo celý více než jsem měl skutečně zaplatit.
      Polyfazer opravdu nikdy více, prostě hnus velebnosti !
      Nabíjel jsem už na hodně moc nabíječkách v celé EU, ale bez zášti, Polyfazer je prostě nejhorší. Zlatej talián čí jinej…
      V Říčanech je ještě jedna soukrommá nabíječka v areálu firmy, pro veřejnost nepřístupná a sylšel jsem názor, že nejsou spokojeni s ovládáním přes Polyfazer a žádají o obyčejná tlačítka nebo čip.

      1. Dnes jsme se pokoušeli získat informace od mluvčího ČEZu
        Dnes jsme se pokoušeli získat informace od mluvčího ČEZu Martina Schreiera. Ten potvrdil, že síť je v postupném přechodu na možnost jednorázových plateb. K Polyfazeru se nicméně vyjádřit odmítl s tím, že dokončeno u všech stanic má být do konce října 2018. Nabízí se spekulace, že například ČEZ síť Polyfazer koupil nebo navázali úzkou spolupráci.

      2. Mlžit, mlžit a když to praskne, mlžit dál.
        Silně

        Mlžit, mlžit a když to praskne, mlžit dál.
        Silně pochybuju, že by si ňákej nadšenec dal tu práci a na milimetr přesně olepil jejich stojany po celý republice.
        Leda by si tak Polyfazer udělal takřka zadarmo reklamu, teda pokud to nebude mít soudní dohru. No uvidíme …

  6. Mě se líbí, jak se hezky obrátil slovník velkých
    Mě se líbí, jak se hezky obrátil slovník velkých automobilek. Zatímco před 10ti lety a většina ještě před 5ti lety shodně říkala, že elektromobilita je blbost a slepá ulička a že se to nikdy nerozšíří atd. Tak dnes téměř všichni shodně prohlašují elektromobilita je naše budoucnost…
    Díky Elone, že si jim ukázal cestu…

    1. Máte pravdu. Ale někteří šéfové automobilek to přímo
      Máte pravdu. Ale někteří šéfové automobilek to přímo či nepřímo přiznají. Každý děláme chyby. Čím dříve si je přiznáme a čím dříve je přiznáme šéfovi (šéfy šéfa automobilky jsou jeho zákazníci) tím lépe!

      Bohužel jsem obklopen lidmi co lžou a svalují vinu na jiné. Firmě to rozhodně nemůže prospět. Naopak, čím dál tím více ji to potápí.

        1. Pro dálkové jezdce asi dlouho ne. Ti budou ještě dlouho
          Pro dálkové jezdce asi dlouho ne. Ti budou ještě dlouho odsouzeni vozit se v naftovejch rakovinometech a spalovacích popelnicých všeho druhu. Naštěstí jich je asi jen pár %.
          Elektromobilita není přímo ideál, ale jen kompromis stejně jako každá jiná technologie. Jde o hledání lepšího kompromisu než jsme měli dosud.

          Dobrá budoucnoust bude zrušení lokáních emisí, rapidní snížení prašnosti a následné zlepšení životního prostředí a lidského zdraví. Zvýší se i obecný zájem na vylepšování energetického mixu a taky se zvýší tlak na zlepšení kvality či rovnou odstranění lokálních topenišť. Nejspíš chvíli bude mumraj s různejma novejma poplatkama, silničníma daněma atd.

          Zda vznikou nějaká nová negativa se teprv ukáže. Největší bordel pochází od blbců, politiků, byrokratů, chamtivejch ropáků všeho druhu a diktátorskejch režimů. Ty vyroběj negativ víc než dost.

            1. Obchoďáci, někteří manažeři, … kde kdo. Dostane
              Obchoďáci, někteří manažeři, … kde kdo. Dostane befel, nebo má nový zboží, musí zkotrolovat postup prací, výroby…sedne a vyrazí stovky km do tramtárie. Asi ne každej den, ale prostě najezdí toho víc než je zdrávo. Kilometráž spíš stovky než 1000, netuším.

              1. Pár stovek km se dá (s 65kWh baterií a 1-2
                Pár stovek km se dá (s 65kWh baterií a 1-2 rychlonabíjeními) snadno zvládnout.

                Něco jiného je když maník z youtube kanálu E for Eletric potřebuje jezdit z jednoho konce USA na druhý, tam je cestování se 6 hodinami nabíjení opravdu opruz a proto si koupil plug-in Chevrolet Volt.

    2. Jsi musel potkávat jen samé nízko postavené.
      Já v

      Jsi musel potkávat jen samé nízko postavené.
      Já v rozhovorech s nejvýšepostavenými techniky a manažery slyšel v drtivé většině případů, že se čeká kdy mají být nižší ceny baterií, a cizím analytikům se má nakecávat, že hlavní budoucnost je vodík.

    1. To jako, že ta rychlonabíječka má sice výkon 50 kW, ale
      To jako, že ta rychlonabíječka má sice výkon 50 kW, ale jenom pro jedno auto? To znamená, že u stojanu může najednou dobíjet jenom jedno auto a další musí počkat, i když jsou tam 2 konektory na rychlonabíjení a 1 konektror na střídavé nabíjení? Hm… nic moc.

      1. Ano, u většiny rychlonabíjecích stanic to funguje tak, že
        Ano, u většiny rychlonabíjecích stanic to funguje tak, že lze současně nabíjet max. 2 vozidla. Jedno na AC a jedno na DC. Nikdy nelze nabíjet 2 vozidla na DC současně až na výjimky (v ČR nabíjecí stanice v Poříčanech nebo nabíjecí stanice Delta, osazované zejména v Polsku od GW)

      2. Jde o technický limit, ta stanice má jen jeden usměrňovač
        Jde o technický limit, ta stanice má jen jeden usměrňovač a jednu řídicí jednotku DC nabíjení, proto nejde použít oba DC konektory zároveň. Stanice, která by to umožnila, by byla téměř dvakrát dražší.
        U AC nabíjení jde jen o sepnutí stykače po připojení vozu, proto to zároveň s DC dobíjením funguje.

        1. Tak to by pak chtělo info o tom, jestli je nabíječka, ke
          Tak to by pak chtělo info o tom, jestli je nabíječka, ke které hodlám zajet nabíjet, volná. U benzinek toto člověk neřeší, není potřeba. Ale u nabíječky by bylo nemilé přijet tam a je obsazeno, když potřebuji nutně nabít. Nebo ta online info funguje?

                1. To vím, že u Tesly a jejich SC by ta online informace měla
                  To vím, že u Tesly a jejich SC by ta online informace měla být. Mě zajímá, jestli podobnou funkcionalitu mají i jiné rychlobaníjecí stojany. Na to jsem se ptal, ne na Teslu.

Napsat komentář