AKTUALIZOVÁNO: Škoda oznámila cenu elektromobilu CITIGOe iV pro ČR: 429 900 Kč vč. DPH!

Jan Horčík - 10 Září 2019

Škoda zahajuje na domácím trhu v České republice předprodej svého prvního sériově vyráběného elektromobilu. Škoda CITIGOe iV odstartuje v ČR na částce 429 900 Kč.auto elektromobil Škoda Citigoe iV

Cena elektromobilu Škoda Citigoe iV bude v Česku skutečně začínat na 429 900 Kč!
foto: Škoda

Elektrická budoucnost značky Škoda startuje. Byl zahájen předprodej elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a Superb iV. Doporučená prodejní cena elektromobilu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020.

Prvních 500 zákazníků, kteří závazně objednají model CITIGOe iV již nyní, mohou následně po převzetí vozu využívat bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

Nabídku elektrifikovaných modelů značky ŠKODA doplňuje model SUPERB iV s plug-in hybridním ústrojím, který bude k dispozici od 876 900 Kč rovněž na sklonku letošního, resp. počátkem příštího roku.

Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky Škoda bude uveden do výroby v druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům zamíří počátkem příštího roku.

Škoda Auto tak chce v předstihu oslovit ekologicky a ekonomicky smýšlející jednotlivce i firmy oceňující přednosti elektrického pohonu zejména v městském a příměstském provozu.

„Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Škoda Superb iV

Škoda Superb iV plug-in hybrid
foto: Škoda Auto

„S modely CITIGOe iV SUPERB iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky ŠKODA, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

„Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce „Rok zdarma s ČEZ“ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.

Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA.

Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.

Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč).

Škoda zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 N.m. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h.

Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla.

Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox).

Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.

Škoda Superb iV plug-in hybrid

Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky ŠKODA na českém trhu rovněž plug-in hybridní varianta - SUPERB iV, dostupná v závěru letošního roku resp. počátkem roku 2020.

První sériově vyráběný model značky ŠKODA s plug in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k). Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km.

Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc.

Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě ŠKODA SUPERB SPORTLINE. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

Dnes šéf Škoda auto řekl, že jich vyrobí 2200ks. Obávám se, že potkat tohle auto někde na silnici bude hodně velký unikát. Něco budou mít dealeři jako náhradní vozy, něco nafasují zaměstnanci a těch pár kusů co zbyde si pronajmou organizace ČEZ a podobné. Klidně nám tu můžou slíbit, že bude stát 300tis., stejně si ho asi nekoupíme.

Každopádně stačí se zamyslet a chvíli počítat. Pokud budeme uvažovat, že BEV má nulové emise (což se moc neuznává) k dnešku má VW Group průměrné emise CO2 120,1 g/km a potřebuje mít 94,6 g/km. VW vyrábí cca 10 mil. aut ročně. Opravdu někdo věří, že když vyrobí 10 tis. BEV, že to pohne s průměrnými emisemi? Ano v řádu desetin g/km. Aby to s tím rozumně pohnulo, musí vyrobit minimálně 1 mil. BEV.

Platit pokuty bude příští rok ať bude dělat cokoliv a tyhle pokuty by částečně měly být věnovány na rozvoj elektromobility, třetina na infrastrukturu, třetina na snížení cen aut, třetina na rozvoj obnovitelné energie.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

To je nějaké tiskové prohlášeni? Je to dohledatelné? Nicméně pár věci mi opravdu nesedí....

1) Linka na výrobu je hotová, už od jara se tu CITIGO prohání (jeden jsem měl před domem když si tu byl zaměstnanec Škody jedno CG zkusit nabít) - asi je ale chtějí prodávat až příští rok aby si pomohli s kvótami na od roku 2020.... jinak by logika velila prodat co nejvíc a co nejdříve.

2) Že to je podnákladovka - asi ne, přeci jen jde o 7 let staré auto (e-UP!) prakticky bez jediné změny krom účinnějších článků, tzn. náklady na vývoj minimální.

3) Akce ČEZu je pro prvních 500 zákazníků a to myšleno koncových a to pouze na první vozidlo - když si jich koupíte 10 dostanete pouze na 1 auto nabíjení zdarma.

4) Je možné že nemají zasmluvněný dostatek baterií, proto limit.

Obrázek uživatele runner42

Už to z nich leze :-D A kolik bude kvóta pro ČR? 200 kusů? :-D

Na druhou stranu by to vysvětlovalo tu cenu - není to cena tržní. Je to 100% compliance car s fiktivní cenou. Prodej nad limit pak není žádoucí, protože na něm bude automobilka tratit a ohrožoval by kvóty CO2 na další roky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele M.Krupka

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

Skoro tuším, kdo bude prvních 500zájemců.

Obrázek uživatele UDA

Zalezi jak dlouho budete cekat. Dnes ve 12.00 jsem objednal zavazne a ve tri prisel mail,ze jsem mezi prvnimi 500 a cip. Bude. Je jasny pokud se nekdo rozhoupe za mesic bude cekat treba rok. Dneska je dodavka 2. Tyden 2020

Obrázek uživatele Marek_

Už je model zařazený i na webu Škoda Auto:
NOVÉ CITIGOE IV

Jen ještě nefunguje konfigurátor. Na druhou stranu to ani není potřeba, když kouknu do ceníku, spočítám si to raz-dva, připlatit si lze akorát za barvu, 3 pakety a nějaký ten servis/záruku a to je vše.

Ceník

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

U obchodnika jeho interni konfigurator funguje. Daji se vybrat i potahy, popelnicek ...

Zaloha 10% do vyroby 2 tyden 2020.

Hlásím že to není FAKE a jde to objednat :-) i když jsem toho věděl víc než prodejce a na netu toho taky moc není, ale interní dokumenty kdesi sehnali a od října to má být i v kalkulátoru.

Obrázek uživatele UDA

On si tu někdo myslel, že to je nějaká komedie, na Oko?

Normálně dodální únor 2019 kdo objedná hned (prvních 500aut)dostane na rok zdarma čip čezu. Informace pro ty kdo by si objednali víc aut, třeba pizzaři- na jednu firmu jen jeden čip ať až se objedná aut kolik chce.

Obrázek uživatele runner42

Já.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

V tomhle se výjimečně shodneme. A stále mám pochybnosti, dokud neuvidím statistiku prodejů za příští rok.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele UDA

Statistika asi nezalezi na Skodovce dali auto a cenu, ted je to na lidech jestli to budou kupovat.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Záleží jen a jen na Škodovce, kolik jich vyrobí. Zájem lidí (firem) bude možnou produkci převyšovat několikanásobně.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele UDA

A objednal jste? Aby byla lepsi statistika ? Zajem lidi myslim nebude tak zhavy vcera i dneska jsem byl ve trech salonech na okrese jediny zajemce. Myslim ze jich jsou pro cr schopni vyrobit vice nez je tady historicky v provozu elektromobilu za celou historii. Tedy dostatecne mnozstvi. Pocitaji s jednim procentem prodeju orientacne. Takze prodejce co prodal 500 aut za rok. Byl mel prodat 5 ks. Citiga .

Obrázek uživatele runner42

2200 kusů asi nebude 1%. Škodovka není garážovka Tesla, nevyrábí 220.000 kusů aut ročně.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele UDA

Dnes v20 hod.ct24 citigo 2500 ks v cr. Kolik u nas proda skoda rocne vozu ? 100 tis? Takze sokonce 2%.

Obrázek uživatele Marek_

I tak by to byl ústyhodný počet. Vždyť kolem 2500-3000 EV tady v ČR jezdí dohromady a to se registrovaly postupně nekolik let. Pokud dokáže Škoda Auto umístit na tento elektromobilně slabý trh najednou 2500 aut (za rok, za dva?), tak to bud nepochybně úspěch a ostatním se může o takových prodejích jenom zdát.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

v kontextu že nissan prodává ročně stovku vozů, kia,hyunday kolem padesátky. tesla také, tak to je neskutečné číslo.

Na druhou stranu škoda prodá desetitícíce vozů do firem a pokud se pár nákupčích rozhodne, že místo sto oktávek , jich koupí jen 80 a zbytek 20 ks citiga, protože určité skupině zaměstnanců stačí a jsou za stejnou cenu tak se to může rozhýbat a máme tu navíc dotace.

Ak bude skutočne za cca 17000, od konca roka má byť na Slovensku dotácia 35% na elektromobil ak sa vyradí 15+ ročne auto. Tak po dotacii by to bolo cca 11000 eur a to je už super cena.

Zrovna tahle dotace mi přijde jako hrozný zvěrstvo. Neni to tak dávno co se podobné dotace dával ina diesely a taky byli všichni přesvědčení že to jednoznačně pomůže přírodě.

---

85tis km s Teslou model S

ano ale maximalne do 10 000€ to len tak na okraj, aj tak by to bolo zaujímave
:-D

ovšem moju 15 ročnu mazdu mx5 z ruky nedam

Tak to jsou auta, co se neprodávají, protože lepší už nebudou..spolu s ní další zajímavá cabria - za pár let už se to vůbec vyrábět nebude, bo malý segment trhu a těžká baterka dole - takže je čím dál více potřeba rámová konstrukce, aby se zatížení rozneslo a klasické vyztužení pro cabria nebude stačit

To by mě zajímalo co na to řekne ten člověk co se snaží na sautu prodat Renault Twizy za 350 tis :D

Obrázek uživatele Anonym123

to isté, ako okolo 1979 alebo 80 (1.mája), keď v rudom práve oznámili zníženie cien moskvičov pod 35kKčs (trabi601)

Obrázek uživatele Radovan

Jestli bude CitiGoe reálně dostupné na autosalonech, tak jako je Twizy vystaveno normálně v autosalonu Renault v Ostravě Porubě v přední řadě, hezky viditelné i z tramvaje, jedoucí kolem, tak budou muset jít setsakra dolů. A co teprve dvoumístný Smart ED za 586 tisíc, i když je to spíše v ranku dizajnová ikona, tak ta cena je příliš velká.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

Smart je ještě celkem OK, i když i ten bude muset zlevnit. Ale pro určitou skupinu to bude přeci jenom "společensky přijatelnější" než Škoda Citigo :-)

Co ale bude mít reálný problém, to bude toto čínské dvoumístné auto za cenu vybaveného Citigo:
http://www.zd-cars.cz/modely.html

Já doufám, že toto dění bude mít vliv i na ceny ostatních ojetých elektroaut a pak už by bylo i reálné nějaké pořídit. Přeci jenom, manželky auto už má 12 let a i když teď má novou STK+ME, přístě už bych se s tím otravoval nerad :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Kerosin Vám vysvětlí že je výhoda koupit menší , dražší auto, že míň bere , aby ne když jede max 80 tkou.

Já bych šel do nového citiga, než do ojetého elektrického pokud by měli stát stejně. Za 450 tis. stejně nic s baterií kolem 40 kWh ojetého není a pochybuju že bude, lidé si to raději nechají než to prodávat levně.

Navíc ty ecitiga budou v omezené serií na rok, max. dva než se rozjedou nové modely.

Ano to je pravda- menší série a 2 roky.Žádný jiný model levnější nebude! Odhaduji nejlevnějš, tak 600 000 tis. a to bude stát model velikosti FABIE, který připravujou na konec příštího roku. Takže toto citigo bude velmi úsporné a praktické vozítko pro nenáročné a historická rarita kvůli počtu vyrobených kusů. Tak tedy ,,KDO KOUPÍ NEPROHLOUPÍ''!

Obrázek uživatele Marek_

To je pravda, ta debata byla opravdu výživná :-) Přišlo mi, že se prostě unáhlil, koupil dvoumístné malinké autíčko, dokonce s homologací ani ne jako plnohodnotné auto a s tím spojenými problematickými požadavky na bezpečnost (v základu nejsou airbagy!) a teď se to snaží obhájit.

Já chci i3 (94Ah), Citigo je OK, ale přeci jenom ta i3 je hezčí, živější, zábavnější. Jako, Citigo by prostorově stačilo jako druhé auto, ale je to obyčejné auto. Uvidíme, co bude za půl roku...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Chapu i3 je jiste lepsi, taky nova stoji skoro 3x tolik. Jen pozor na tu baterii 90 Ah nejsou kilowat hodiny. Je to jednotka dodaneho proudu za cas. Bmw to tak oznacuje aby to vypadalo lepe.

Je to mozna k neuvereni,ale to citigo bude mit dve sady 60Ah clanku paraelne. Takze vysledna kapacita 120 Ah a vedle toho uz to I3 nevypada tak dobre. Mozna tam bude mensi napeti,ale vysledna kapacita bude u i3 94 Ah jiste mensi.

Je to mozna k neuvereni,ale to citigo bude mit dve sady 60Ah clanku paraelne.

To je přesně ten důvod, proč to nabíjí pomalu!

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Podle jaké fyziky má zapojení článku vliv na rychlost dobíjení?

Naopak by mohlo nabíjet rychleji. Má takhle nižší tepelné ztráty, takže pokud má tuhle konfiguraci a nízké nabíjení, tak očekávám, že tam bude baterka bez chlazení a nechtějí ji tepelně utavit. Ostatně, až bude jasné, co je v tom za články, tak se to dá vše relativně snadno propočítat.

Naopak, nemůže nabíjet rychleji a je to tak u většiny těchto kapacit a konfigurací kolem 40 kWh (Ioniq, Kona, Soul, Niro, Citigo, Seat Mii, NV200, Zoe, Leaf. To že lze baterii udělat lépe a nabíjet podstatně rychleji ukazuje I3, Honda-e, ID3, MG ZS, Sion apod. U baterií 64+ kWh je to úplně jinde a jiná konfigurace článků dovoluje nabíjet čtyřnásobným proudem tedy až 250 A. Všude se většinou dodržuje nabíjení proudem 1C, při kapacitě 0-70%.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

1C je pro řadu NMC článků max trvalý nabíjecí proud v CC dobíjení (doporučený pak je cca 0,8C).
Dám-li (neuvažuji paralelní články na úrovni stringového článku) jeden string 60 Ah, potom 1C je při daném napětí 60A, dám-li dva 60Ah paralelně potom pro každý stringy je 1C 60A, tedy dohromady 120A.
Pak je to o tom, jak je udělaná celá baterka. To lépe, o kterém píšete záleží na tom, jak je udělaný článek - pokud tady použili to, co měli v eGolfu, tak to opravdu není rychlý článek, ale zase má jiné zajímavé vlastnosti.

To, co píšete o 64 kWh baterii zase trháte z kontextu a vyznívá to jak znalosti z ABC

Obrázek uživatele Ivo

Můžete rozvinout tu větu o zajímavých vlastnostech článku z E-Golfa? Po 13 měsících provozu nového kusů a 63.000 km jsem na 94% výchozí kapacity baterie. A od začátku platilo, že po prvních 180 km na dálnici nabíjí ještě 38 kW, po dalších 150 km už jen cca 30 kW, třetí nabíjení tak 22 kW a na čtvrté už nemyslíte... A s rostoucí teplotou okolí je to horší a horší. Napětí trakční baterie je +- kolem 350V a auto si nikdy neřeklo o vyšší proud než je 120 A...

Když jste se pasoval do role odborníka na baterie (což já nejsem, končím u Kirchhoffových zákonů), tak nám vysvětlete, proč identické baterie v packu 30 kWh mají max příkon 70 kW, zatímco v 40 kWh packu mají 40 kW a naopak v 64 kWh packu mají max příkon 100 kW.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Protoze ta baterie ma mensi napeti, treba citigo ma jen 84 clanku v serii, jine elektromobily maji i 96 clanku. Kdyz by citigo melo 96 ks x 2 60 Ah clanku tak by melo kapacitu kolem 50 kWh .

Pokud mate max proud nabijeni 120A x napeti coz je vykon, tak bude proste nabijeci vykon mensi.

Drive meli el mobily malou baterku,ale nabijeli rychleji aby se ty vozy dali pouzivat, ale pokud by jste Vaseho soula nabijel 3x dene na rychlonabijecce, tak na 120 tis. Km jde baterka do kytek.

Dnes jsou na vetsi porce Km vozy s 64 kWh bateriemi. 40 ctky jsou na takove to domaci jezdeni. To ale neznamena ze jsou spatne.

Přesně tak a beterie 84s a 96s při nejlepší vůli identická není...

Ten rozdíl 84 a 96 článků tak velký rozdíl není aby to odpovídalo výrazně menší rychlosti nabíjení. Je to prostě zapojením baterie, kdy nelze používat velké nabíjecí proudy a má to více výrobců. To že to lze udělat jinak (ale dráže) ukazuje také několik výrobců. U Citigo to pomalé nabíjení bude vadit méně, u Ioniq, Kona nebo Niro, je to zásadní omezení. Prodejce Kia vám rovnou řekne, kupovat verzi 40 kWh nemá smysl kupovat ani ji objednávat na sklad, cena je úplný nesmysl, za cenu o 50 tis. Kč vyšší dostane zákazník o 50% větší kapacitu baterie s výrazně rychlejším nabíjením a motor s o 50% větším výkonem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Josef

Rozdíl je i v tom, že články mohou mít o něco málo nižší jmenovité napětí. Ioniq 28 kWh má články se jmenovitým napětím 3,75 V a navíc jich má 96 v sérii. Proto je napětí o dost větší. A jelikož CCS1 zvládá dodat jen 120 A, tak je rychlost nabíjení o dost rozdílná.

pořád si odpovídáte sám - nejsou to shodné baterie - mají jinou sériovo paralelní konfiguraci - jinými slovy vaše zapojení baterie.
Od toho se pak vše odvíjí - menší rychlost dobíjení - lépe využiji články (rychlostí klesá dabíjitelná kapacita), méně to tepelně zatěžuji (mám nižší napětí), mám nižší napětí - dostanu z toho menší výkon..

Jsou identické články (buňka packu), mají stejný základní článek, stejnou konfiguraci, stejné parametry vybíjení, stejné strategie nabíjení, stejnou kalkulovanou životnost, stejné teplotní managementy, stejné požadavky na výkony a jsou pro stejnou aplikaci?

Obrázek uživatele UDA

Nabiji pamaleji, ale jaka konkurence v dane tride a kapacite nabiji rycheji? Navic rychlodobijeni nici baterku a ten kdo bude potrebovat nabijet rychle casteji nez cca 2x tydne tak si evidentne vybral spatne auto na dany ucel.

Nevím, jestli to tak BMW udává, aby to vypadalo lépe, spíš jejich technici jsou ze staré školy, kdy se kapacita baterií udávala v Ah či mAh a Wh či kWh byly vyhrazeny pro množství odebrané energie/spotřebu. Ještě "brutálnější" je ale používání jednotky km/h nikoliv jako rychlosti pohybu, ale jako měřítka rychlosti nabíjení?! Myšleno ve smyslu (1 km/h), že za 1h se baterka dobije tolik, že na ni lze ujet 1km :)

Obrázek uživatele Aas

Pretoze prakticky chce clovek vediet ako rychlo vie nabit auto na dalsich, povedzme 100km jazdy. Efektivnejsie automobily (Ionic, Tesla) budu mat preto rychlost nabijania vyssiu, aj s nizsim nabijacim vykonom ako kockate compliance cars typu e-Soul ci e-Tron.
A posadka stravi o to menej casu na nabijacke.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, třeba kapacita LiPo baterek do modelů letadel, co jsem kdysi létal, se taky udávala v mAh.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nebyl to jediný údaj. Ještě se tam udával typ baterky, třeba Li-pol a počet článků v S. Bez toho jen suchý počet mAh neměl žádnou vypovídající hodnotu.

Stejně jako nemá uvádění Ah trakční baterie v autě, bez toho aniž by jsme věděli jaké má napětí žádný smysl.

Pro běžného člověka je nejlepší uvádět počet využitelných kWh. Jeno nemusí zajímat koli Ah a s kolika článků je složená a jak se to vlastně počítá. On ví, že s autem jezdí průměrně za 15kW na 100, tak si jednodudě spočítá svůj dojezd a jak dloho bude muset nabíjet na dalších 100 km na 50kW stanici.

Stejně to nemá smysl udávat nějakou rychlost nabíjení v km za min. Někdo jezdí za 13kW někomu nestačí ani 18kW na sto s tím samým autem. Stejně tak záleží na stupni nabití baterie.

Udávat dobu nabidí z 0-80 je podle mě dostačující.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, údaje jako 2s, 3s, to znamená napětí, podle toho se pak ladil motor a vrtule :-) A jak se LiPo zlepsovaly, pak už se výhradně používaly. A pamatuji, že klidně daly 50C.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

No hlavně běžné autobaterie mají samozřejmě vše v Ah. A to proto, že všichni používají 12V baterky a pro rozlišení to stačilo.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě to vím :-) Ta 94Ah je využitelná kapacita kolem 28-29 kWh a to by mi stačilo v pohodě, dojezd dle majitelů ve městě a okolí těch 200 km.

BMW to tak udává, tak se toho držím.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Pokud mohu radit vemte si polovinu dojezdu s lehkou nohou a porovnejte s tim co musi to auto za kazdou cenu ujet,aby byla rezerva na zimu a pripadny ubytek kapacity. Pokud bezne nejezdite denne kolen 100 Km tak je to vv pohode.

Obrázek uživatele Marek_

Jezdím běžně přes 500 km, ale na to mám druhé, velké auto, spalovací. Toto by bylo pro manželku a v ideálním případě i na všechny ostatní cesty kromě těch opravdových dálek 500 km.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Počítejte raději méně, a třeba budete mile překvapen. Nevěřte slepě majitelům a půjčte si ho třeba na týden nebo měsíc a uvidíte sám.
Asi mi ale věříte, že to na menší baterku neujede více než IONIQ.
Každý ale jezdíme jinak. Někteří běžně pod 10, někteří mají problém se dostat pod 20 kWh/100km.

Obrázek uživatele Marek_

Tak komu mám věřit, když ne majitelovi, který s tím má zkušenosti a nemluví jen tak do větru? Je mi jasné, že každý jezdí jinak, ale pro představu, že to jde, mi to stačí. Taky umím jezdit, myslím, docela úsporně, tak by to mohla být i realita.

BMW i3 má využitelnou baterku, dle info od majitelů, 29 kWh. Kolik má Ioniq? Myslím, že to samé, nebo 28? Věřím tomu, že po městě a okolí obě auta dojedou +- stejně. Kde bude rozdíl ve prospěcj Ioniqu, to bude dálnice díky aerodynamice. Což pro mě není podstatné.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Věřte hlavně sobě a sám vyzkoušejte. Také jsem majitel již druhého EV a mám praktické zkušenosti i s dalšími vozy. Nedávno jsem se na nabíječce potkal s majitelem i3, který na dotazy na spotřebu a dojezd byl téměř nepříčetný, že pod 10 se nedá jezdit, že on dojede max. 90km (s prvním typem i3). Nabízel jsem mu, že se spolu projedeme, nechtěl...
Z osobní zkušenosti říkám, že i3 má o 3 kWh/100km větší spotřebu než Ioniq. Ano já s ním také někdy najedu přes 350km a v zimě jsem se nedostal pod 170km a dlouhodobý průměr mám 11,7 a průměrný dojezd 240 km. Běžně jezdím kolem 200 km, ale to se nedá brát. Musíte nabíjet tam kde jsou nabíječky, takže místo 1x nabijete 2x (3x).
Ono i3 má téměř stejnou spotřebu na dálnici jako Ioniq.
Půjčte si, vyzkoušejte a uvidíte. Každý máme jiné potřeby.
Pro teorii mrkněte třeba na sem (sice srovnávají i3 120Ah, ale obrázek si uděláte):
https://fdrive.cz/clanky/hyundai-ioniq-electric-vitez-mnoha-testu-ve-spotrebe-energie-a-ekologii-4227

Mám najeto s IONIQem, i3 a e-Golfem (36kWh) větší jednotky tisíc km s každým zvlášť a při STEJNÉM ZACHÁZENÍ zapomeňte na to, že budou rozdíly ve spotřebě víc jak 1kWh. To, co píšete o rozdílu 3kWh je zcela mimo realitu. Píšu teď o městském a příměstkém provozu v letním období, z dálnice a ze zimy nemám moc zkušeností, tam nepochybuji, že bude IONIQ díky nejlepšímu Cx vítězem s větším rozdílem.

Osobně si myslím, že úspornost IONIQu nespočívá v žádném případě v nějaké zázračné korejské technologii, ale je to částečně již ve zmíněném Cx, ale především na to má zásadní vliv celkové naladění vozu, které je prostě ideální pro úspornou jízdu, to auto ve mě nikdy nevzbuzovalo emoce na nějakou dynamičtější jízdu (tím neříkám, že je to špatně, někomu to tak může vyhovovat).

Naopak i3 a e-Golf jsou podle mě zcela jinak naladěná auta, mnohem víc pro zážitek z jízdy. A i když má e-Golf papírově jen o 12kW víc a dokonce o něco menší kr.moment, tak v reálu je to výrazně dynamičtější auto, IONIQ je i proti Golfu prostě lenochod, natož ve srovnání s i3.

Pokud pojedete samostatně s každým autem zvlášť, tak bude rozdíl ve spotřebě nejspíš větší, ale pokud pojedete za stejných podmínek (stejná rychlost, akcelerace, rekuperace), tak rozdíl bude minimální.

Ono je třeba si uvědomit, že ne každý si vybírá auto pouze podle spotřeby a následně jezdí s hypnotizujícím pohledem na její ukazatel ;)

Např. ve srovnání odhlučnění IONIQ jednoznačně prohrává, což pro mě je dnes u EV už také celkem důležitý faktor. Nebo si zkuste pustit v e-Golfu příplatkové Dynaudio, nebo v i3 H&K, to je proti tuším Infinity v IONIQu úplně jiný level. I když i to může negativně ovlivnit spotřebu :)

Obrázek uživatele Josef

Souhlas s tím, že i3 má dlouhodobý průměr kolem 15,5 kWh na 100. Nicméně ve městě se pod 10 opravdu normálně jezdit nedá, spíš kolem 11. Oproti ioniqu je to ovšem řidičsky mnohem přívětivější auto.

Obrázek uživatele Marek_

OK, to by znamenalo průměrný dojezd cca. 180 km. A ve městě pak při spotřebe kolem 12 by to bylo cca. 230. To jsou hodnoty úplně dostatečné pro moje potřeby. Díky. Teď už jenom sám sebe přesvědčit, že to auto za ty prachy stojí :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Půjčte a vyzkoušejte. To je nejlepší rada.
Osobně jsem také jen teoretizoval a četl Hybrid a další. Pak jsem si EV půjčoval nebo alespoň absolvoval zkušební jízdy. Měl jsem třeba eGolfa na týden a musím říct, že si rychle opravíte teorii. Když pak máte vlastní a odjezdíte min. rok i se zimou, tak máte další stupeň poznání, který žádná teorie nenahradí. Když jsem nahradil MiEVa IONIQem, tak další rok v něm zase poupravil moji teorii, kterou jsem si zastával v době používání MiEVa.
To je z mé strany asi vše, víc Vám neporadím, než si i3 půjčit na několik dní, nejlépe v zimě a vyzkoušet.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo... moc děkuji.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

Stojí. Z hlediska spolehlivosti jsou modely 2016 a výš velmi nadprůměrně spolehlivé. Viz nedávné průzkumy consumer reports. Stejně tak jsem v podstatě závady u modelů 2016 a výš na BMW i3 fóru nezaregistroval. Výhradně se jednalo o modely 2014 a 2015 a převážná většina byly REXy.

Obrázek uživatele Marek_

Tak já věřím, že ten Ioniq bude úspornější. Mě o ten super dojezd ani nejde, mě těch 200 km v pohodě stačí, na dálky mám spalovací auto. Toto bude pro manželku a jí to v pohodě stačí. Dokonce počítám s tím, že na DC (a mimo domov) by to nabíjelo zcela výjimečně, když teda pominu různé obchody a OC.

Mě se prostě i3 líbí, nevadí mi ře je dražší než Ioniq, dojezd stačí. Nechci auto čistě jenom jako dopr. prostředek, ale aby se mi i líbilo a měl jsem z něj radost... když už teda za to vypláznu takové prachy :-)

PS:
Koukám na ty výsledky a ten Ioniq je tam takový osamocený, výrazně lepší než ostatní, to se asi dobře povedlo...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nehájím Ioniq, jen jsem chtěl říct, že je třeba počítat raději s reálným dojezdem 150-180 km u té i3.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak, reál v zimě třeba 150 i s topením a v létě do 200 max. A když se budu hodně snažit, cokoliv nad 200 bude příjemné překvapení. S těmito parametry je to pro mě zcela dostačující.

Kvůli ceně jsem přemýšlel i o verzi 60Ah s dojezdem o třetinu nižším... když už teda mám na dálky jiné auto. Ale zase, pak by to bylo omezené opravdu jenom klem vesnice a to zas nechci. Cenový rozdíl 60Ah vs. 94Ah je kolem 100 tisíc, co není málo, uvidíme na jaře.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

60 ku nebrat , v zime to bude pekelny.
U i3 je strasne znat dalnice nad 110 v hodine.
Do tehle rychlosti je v lete bez problemu 220 dojezd a v zime 160 plus minus ale dalnice 130 v zime je 120-130( do Vidne jsem nabijel 6x ale jel jsem porad 130 no)
A gumy me vydrzeli 40tis km takze nedejte na komenty lidi ktery v tom nejezdi.

Abych to upresnil, 60 ku nebrat pokud ujedete vic nez 50 za den.
Jinak klidne.

Ta 60Ah fakt moc nedojede. Tam počítejte v zimě raději pod 100km.
BMW je obecně dost drahé a drahá máte i pneu, která navíc moc km nevydrží.

Obrázek uživatele Josef

Záleží na proběhu. Pokud by se jednalo o městské kilometry ve stylu, nastoupím do vymrzlého auta, jedu 10 km s klimou naplno, zastavím, hodinu pobydu, a takhle se to zopakuje několikrát, tak bych se nedivil dojezdu 70 km. Nicméně v zimě je dojezd kolem 100 km na delší vzdálenost reálný, ostatně ho sami praktikujeme.

Pneu stojí jedna 3000 Kč. Nevím, jestli je to moc nebo ne, moje mají najeto cca 40 tisíc km a po letošní sezónně je asi vyhodím. Ale uvidíme, poslední dobou vůbec neubývají. Měnil jsem už ale zimní. Ty vydrží méně, cca 30 tisíc.

Obrázek uživatele Marek_

No právě, ještě to promyslím i dle toho jak budou ceny za půl roku.

Na pneu jsem koukal, sada za 12-13 mi přijde v pohodě. Samozřejmě člověk počítá s nějakými vyššími náklady než u Hyundai. Ostatně, měl jsem Volvo a teď mám Lexus, to taky nejsou žádné lidovky. Život je krátký a nemá smysl za každou cenu jenom šetřit, prachy si do dřevěného futrálu sebou nevezmu :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Kupte i3s 120ah a ujedete i 450km (min. 250 km ANO) ;-)))

Obrázek uživatele UDA

120 ah je stejna jako ma citigo, to bude mit o chlup mensi kapacitu kvuli mensimu napeti. To v realu 450 km delat nebude, tak 300 km max.

Pán měl funglovku a tvrdil mi, že v Praze má dojezd 450, mimo Prahu min. 250km. Zda je to pravda nevím. U IONIQa to vím přesně ;-) a musím říci, že na stejné trase jsou někdy dost velké rozdíly. Stačí jedno prázdnější kolo, mokrá vozovka atd.

O Ioniqu stále více přemýšlím. Jaké máte praktické zkušenosti s dojezdem? Nějaké pozitivní a negativní extrémy? Díky.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Vše z menu vozidla i měření aplikací si od začátku zapisuji v Exelu.
Průměr od 5/2018 11,69kWh/100km, najeto 25.818km, průměrný teoretický dojezd 100%-239km (94%-225km, 80%-192km)

15.6.2019 Minimum 7,4kWh/100 (teoret.dojezd 378km)

9.12.2018 Maximum 15,7kWh/100 (dojezd skutečný 177km)

Z Budějovic dáte Klatovy a zpět bez nabíjení. Jsem ještě 15, tedy 30km tam a zpět a těch 250 bez klimy a topení lehkou nohou dám. Ale když někoho vezu, mám klimu 22 a na cestou dobiji.
Do Stuttgartu to mám necelých 400km po dálnici a stačí mi nabíjet u Norimberku po cca 200km.
Musím říci, že už nejezdím 110-120 jako s fosilem. Pokud to lze, tak používám tempomat (55, 77, 88, 99, 115, 125, 135).
Nedávno jsem jel 4x od Klatov do Vysokého nad Jizerou (tam a zpět necelých 600km a nabíjím u Lidlu na Barrandově a cestou zpět v Mladé Boleslavi). Spotřeby jsou dle rychlesti po D5 a D10.
Při 135km/h za 12,9kWh/100km (tam 13,5, zpět 12,3).
Při 125 za 11,9 (12,3 / 11,5).
Při 115 za 12,0 (12,2 / 11,8) místy pršelo.
Jezdím na spotřebu a většinou mám klimu i topení na OFF.
14.1.2019 jsem jel Prahu (ve dvou a třech) a při zpáteční cestě jel na tempomat celou dálnici od Rudné až do Plzně 135km/h a padal sníh s deštěm (chvátal jsem k vlaku). Spotřebu jsem vynulovat při vjezdu na dálnici u Rudné a spotřeba lezla až na 21 a při sjezdu na Plzeň byl průměr 19. Nicméně z Plzně domů jsem nechvátal a doma jsem měl celkový průměr 15,3 za 185km a topením na 24°C.

Občas jezdím do Budějovic, tak se můžeme klidně sejít a projet.
Při většině jízd se teď vejdu pod 10kWh/100km, ale už to pomalu stoupá, zvláště, když se musí táno topit.

Není to dávno, co pán od Klumlova prodával Ioniqa.

Zde mají zajímavou cenu 699.tis.
https://www.lennermotors.cz/ojete-vozy?field_znacka_filter_tid_selective=41&field_model_filter_tid_selective=319&field_prevodovka_tid=All&field_karoserie_filter_tid=All&field_palivo_filter_tid=534&field_prodejn_cena_value[min]=0&field_prodejn_cena_value[max]=2000000&field_tachometr_value[min]=0&field_tachometr_value[max]=1000000&field_pobocka_filter_tid=All&sort_bef_combine=field_prodejn_cena_value%20DESC

Díky moc za podrobnou analýzu, takhle dokonalé jsem to nečekal :-). Zatím jsem ve fázi rozmýšlení, lehkého střádání, takže koupě jako taková je ještě otázka delšího času, ale už chci vědět kam dál. Ioniq se mi jeví jako nejlepší cesta, určitě lepší než Leaf2. Už jsem si ho kdysi očmuchával a líbil se mi, ale co to v praxi ujede, to člověk na pohled nepozná. Zdá se mi to na tak malou baterku až nemožné. Za nabídku zkušební jízdy děkuji, časem můžeme, ale zatím se ještě nechci namlsat :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Pokud jste spíše defensivní řidič a od auta chcete hlavně přesun za co nejnižší náklady, tak budete s IONIQem nejspíš spokojený, nicméně ta jeho spotřeba ve srovnání s konkurencí je tu myslím krapet přeceňována. Jednou jsem tu četl, že trasu, kterou pojede IONIQ za 10kWh, jede e-Golf za 15kWh, což je samozřejmě totální nesmysl.
Výhoda určitě je, že kupujete auto s bohatou výbavou (předpokládám, že budete uvažovat o verzi Ultimate s DC a TČ) a dále je třeba pochválit široké možnosti nastavení a zobrazení dat, s tím si Korejci opravdu vyhráli, ale chybí vzdálené ovládání, což je dnes už v podstatě standart.
Žádné auto není dokonalé a to ani IONIQ. Co bych osobně vytkl, je podprůměrné odhlučnění (šetření na odhlučnění je obecně problém korejských aut), jen průměrná dynamika a vzhledem k ceně spíš podprůměrné zpracování a použité materiály. A v neposlední řadě také bídná trakce hnacích kol, hlavně tedy za mokra a na sněhu, v létě za sucha s tím problém není.
Pokud bych to měl shrnout, tak úsporné, vybavené, pohodlné a relativně prostorné auto s docela promyšleným infotainmentem (co se pohonu týče), nicméně dynamičtěji založení řidiči se budou za volantem nudit a vzhledem k umístění baterie a pohonu předních kol velmi kompromisní jízdní vlastnosti.

Obrázek uživatele UDA

9,9 s na 100 Km/hod je Vám málo a maximálka 165 Km/hod je v dané třídě poměrně dobrá. V praxi díky nulové prodlevě máte pocit ze zrychlení ještě vyšší.

Nevím čím jezdíte,ale většina běžných aut na trhu a to i spalovacích takové zrychlení nemá.

Michelin tu psal jak si jeho služební řidič ioniqa chválí přesedlal z nějaké silné VW nafty. A to má tu starou 88 kW verzi.

Asi každý má jiné požadavky , samozřejmě s teslou se to srovnávat nedá, ale hyundai to kromě N modelů ujede ve městě a okolí všem.

Ano, 9,9s není opravdu žádný zázrak, to zvládne např. Scala s motorem 1,0TSI, ale nepleťme do toho spalováky. Z vlastní zkušenosti mohu porovnat IONIQ, e-Golf 100kW a i3. A s dynamikou je na tom IONIQ jednoznačně nejhůře, pro pohodové řidiče je to jistě dostačující, ale opravdu se nedá hovořit o nějakém řidičském zážitku.
Upřímně, max. rychlost je u EV s 30kWh baterií naprosto nepodstatný údaj, jednak to stejně legálně nemůžete využívat a i kdyby ano, tak nedojedete ani k nejbližší nabíjecí stanici.
Dle mého názoru je ta dynamika záměrně SW utlumená právě z důvodu omezených trakčních schopností hnací nápravy.
Každé EV s předním pohonem bude vždy velký kompromis ohledně jízdních vlastností, i když z e-Golfa jsem byl v tomto směru velmi mile překvapen, co se týče trakce, tak s velkým náskokem nejlepší FWD EV, které jsem řídil. Na to, že je to "jen" předělaný spalovák, tak umístění baterií mají vymyšlené velmi dobře, a i když papírově má 0-100kmh jen o 0,3s rychlejší než IONIQ, tak v reálu to vypadá úplně jinak.

Obrázek uživatele UDA

Ioniq ma ty baterky blbe. Jsem zvedav na citigo podle obrazku konci baterie pred zadni napravou a nezasahuji do kufru, mohlo by to mit slusnou trakci uvidime jak dopadnou prvni testy.

Ja mam jen ioniqa phev, a tam to s trakci neni spatne ma o 100kg na predni naprave vice. V ev modu moc nejede,ale v kombinovanem je to slusne ma s trojice pohonu nejlepsi zrychleni ,ale mate pravdu pokud to srovname s I3 tak to je mnohem horsi.

Já mám E-golfa 85 kW a co jsem četl recenze, tak o IONICu často píšou, že je prostě na svůj papírový výkon málo dynamický, že svezení s E-golfem je mnohem větší zážitek, i když jsou na tom papírově podobně. Čím to je, těžko říct, ale věřím, že to dokázali ve VW prostě lépe odladit pro lepší řidičský zážitek, takže to sice papírově může být podobné, ale pocitově zcela rozdílné.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Nemohu porovnat eGolfa proti Ioniqu, protoze jsem ani jednim nejel. Ale co kdyz to je jako jet 100km/h Skodou 120 a Superbem. Ten jizdni pozitek s trochou atmosfery z Ralley Monte Carlo je u S120 asi vetsi. U Superbu je 100km/h docela nuda.

Jenže v tomhle případě je Š120 ten IONIQ a stejně to nefunguje :)

To opravdu nee :-) :-) :-)

Mel jsem 120ku na test a se stejnym stylem jizdy tam by rozdil nejakych 60 km , ve meste to muze byt o 100 takze 260-300 .

Obrázek uživatele Marek_

Zas až tak rozhazovat nemůžu, no... všeho s mírou :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

BMW i3 E-Drive 120 AH
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/i3/18436899?goFrom=list

To opravdu neni 120 Ah , staci zadat VIN do decoderu.
To je tak kdyz nekdo prodava neco cemu vubec nerozumi.

:(((
už jsem myslel, že Vám udělám radost ;)

Obrázek uživatele Marek_

Tuto i3 znám taky, si někdo dělá srandu :-)

Jinak ty první už jdou ke 400 tisíc pomalu, tak snad na jaře bude za půl mega ta 94Ah.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ty první koupíte za 340 tisíc kousek od hranic v Německu...

Obrázek uživatele Marek_

Nevím, za takovou cenu jsem je zatím neviděl. Ale jak říkám, spíš tu 94Ah.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

V létě klidnou jízdou město a okolí se dá bez křeče dostat i na 250km.

Obrázek uživatele Marek_

Super, absolutně dostačující. Teď ještě doufat, že manželce se bude líbit a na jaře se po něm budu koukat :-)

PS:
Myslím, že jsem některé z vás (majitelů i3) viděl i na elektroforum.cz v sekci BMW i3 :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

i3-Version kWh brutto kWh nutzbar Nennspannung Volt
60 Ah 22,0 18,8 360
94 Ah 33,2 27,2 353
120 Ah 42,2 37,9 352
.

Nevím, zda-li se to dá brát úplně vážně, ale mě 94Ah verze ukazovala v "tajném" menu využitelnou kapacitu 29,5kWh (najeto 30tkm)

Ano jento to tak , po nejaken bmw updatu to zvednulo.

Obrázek uživatele Josef

Není to ani tak updatem, jako spíš tím, že baterky Samsungu SDI mají obecně větší než jmenovitou kapacitu.

Divny je ze to nevedi snad ani v BMW kdyz jsem se jich pred rokem ptal jaka je kapacita tak me napsal pan ze 27,2 :-) :-) :-)

Obrázek uživatele Josef

V BMW jsou mimo. Když se člověk nezeptá přímo mechanika, tak nedostane správnou odpověď a ani přímo íčkoví mechanici lecos nevědí, protože to k práci nepotřebují.

Nejvíc se mi na Citigu-iV vlastně líbí, jak to změní ceny ojetin EV u nás. :)

Protože takový E-UP! první generace jako ojetina za 150t Kč je dokonalé druhé auto do rodiny.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Nezmění, protože nebudou.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

viděli ste už tudle hondí sračku? to je děs

https://www.youtube.com/watch?v=MwR8r_ZOvfs

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Vždycky si říkám, že pokud někdo tvrdí, že je něco sračka, tak by měl doplnit čím že to obohacuje svět v profesním životě on sám :)

Honda od začátku avizovala vůz jako "stylový", a že tedy nebude levný, protože exkluzivní věci nemohou být levné; to jestli je ona Honda exkluzivní nebo ne je věcí osobního názoru - Vy si myslíte, že není, já taky, ale někdo jiný může mít jistě opačný názor... Prostě zvolili tuhle cestu a možná je to hloupé rozhodnutí a neuspějí, stejně jako neuspěli před 20 lety v souboji hybridních technologií (Prius vs. Insight). Pokud je však trh kompaktních elektrovozů v současné podobě omezen na pár desítek tisíc potenciálních zákazníků a ostatní si elektromobil stejně nekoupí (z principu) i kdyby měl kdovíjaké vlastnosti, tak je dost možné, že uspějí, protože na takovém "omezeném" trhu nadšenců cena moc roli nehraje.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

při pohledu na tu káru je evidentní že elektromobily nechtějí prodávat masově. proto spíchli tudle sračku aby se ve světě blejskli jako elektromobilitě nakloněni, jen na voko, pěkně sráčský postoj nemyslíš? ;)

https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/97406/planujeme-v-praze-blokady-hrozi-nam-vymreni-a-uz-dochazi-cas-rika-mluvci-rebelie-proti-vyhynuti-holcnerova.html

---

*Za klima Sněhuláky Gretu / Greenpeace Deutschland Umwelthilfe / Písek fpřevodofce ;) TM3 má od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin / 3.liga TALENTI : / 4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš / 5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Marek_

Přesně. To je to samé, jak tady nedávno někdo bědoval nad cenou Mini SE, že to je moc a že Citigo bude stát polovinu. To je ta nemoc srovnávat dvě auta jenom proto, že jsou na elektřinu. Ale že jsou to úplně jiná auta, pro jiného zákazníka, to už je pro mnoho lidí nad jejich chápání.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Mě se to celkem líbí, až na tu předisplejovanou palubku, ale cena versus dojezd je tragická. Udělat v dnešní době o 4 kWh větší baterii než u aut starých 5 let a ve spojení s mizernou spotřebou z toho auta udělá propadák stejně jako Mini Cooper SE, který má baterii ještě menší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Popravdě... cena vs. dojezd vs. užitná hodnota je tragické i u spalovacího Mini. Je to stylovka pro lidi, co si to mohou dovolit, nelze srovnávat s konfekcí, stejně jako se teď asi nesrovnává spalovací Mini a spalovací třeba Peugeot 208. A přesto se spalovací Mini vyrábí a prodává, zrovna nedávno si jej jedna známá koupila za cenu, za kterou mohla mít např. dva ty Peugeoty. A je to menší, vzadu se pořádně nedá sednout, kufr nanic...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

SEAT Mii Electric je nejlevnější VW triplet.

https://pushevs.com/2019/09/10/seat-mii-electric-is-the-cheapest-vw-triplet/

No v nemecku ano, v CR je porad citigo o vice jak 100 000 levnejsi

Obrázek uživatele Marek_

Ono, když na to Němec dostane dotaci, tak je to všechno +- stejné.

A za kolik bude v ČR třeba ten eUp? Nebo ten se tady nebude prodávat? Protože za cenu přes 500 je tady neprodejný...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Oni u nás také dají cenu, když budou muset prodávat...

Obrázek uživatele Kuk

off
Honda e cena

Initial pricing details announced for Honda e
Honda e will start from €29,470 in Germany (including government subsidy)
Honda e has gathered over 40,000 expressions of interest since the unveil of the prototype version earlier in 2019
First deliveries of Honda e set for summer 2020

€32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak to se Škodě zase něco povedlo. V kategorii městských (délka cca 3.5m) vozů - které jsou v celé Evropě z důvodu nízkých realizovaných marží kategorií na odstřel a v ČR tuplem - nejprve vyřadit z portfolia "příliš levnou" spalovací verzi a teď ji nahradit za "relativně" rozumný peníz vozem elektrickým. Když se kouknu, co je mezi minivozy k dispozici s automatickou převodovkou a za kolik, tak ta cena eCitigo je ještě přijatelnější... ač "na doma" by to chtělo nabíjení přes třífázovou zásuvku pod 6 hodin. To jsem zvědavý, jakou vzhledem k ceně Škodovky zvolí VW strategii prodeje na českém trhu pro prodej dvojčat od VW, resp. Seatu - že by teritoriální rozdělení a v ČR prodej jenom eCitigo?

Á propos, kdyby si někdo chtěl spočítat, jestli se mu to vyplatí, tak tady je nedávno zbastlený (bez záruky) "kalkulátor" - http://ev.lavabit.cz

Docela trapný v dnešní době aby tempomat, vyhřívání předních sedadel a parkovací senzory byli za příplatek.

Palubní nabíječka je aspoň na dvě fáze?

No uvidíme až se to bude dát opravdu koupit jak to zahejbe s cenama ostatních elektromobilů.
Furt je to o 200 tis dražší jak spalovací verze. Za což ujedu 100 tis km.

Příplatek za tempomat a vyhřívání a senzory je v kategorii malých vozidel myslím zcela běžný.

---

85tis km s Teslou model S

Ale zcela běžný to není u auta za 400 tis.

Ale chápu dobře že za 20 tis si koupím ten nejvyšší paket? Nebo si nejdřív musím dokoupit ty před tím?
Jako kdyby to bylo vše za příplatek 20 tis, tak se nad tím dá celkem i mávnout rukou.

Obrázek uživatele Radovan

Máte pravdu, že už by to tam mohlo být automaticky, když to má být v plné palbě, ale to by asi koncern nepřežil, oni na rozdíl od Asie vždy prodávali holátka a v prvním paketu byl volant. Starého psa novým kouskům...…
Na druhou stranu opravdu ten příplatek 20 tisíc obsahuje vše, včetně těch předchozích věcí. Když to porovnám s vývojově 12 let starými trojčaty, když Peugeot Ion jsem nový kupoval za 439 tis. Kč s DPH včetně rozšířené 5letíé záruky na všechno, tak:
- Basic (tempomat - neměl, dokupoval jsem si za 7, vyhřívání předních sedadel - měl jen řidiče, odpadkový koš - nemá, jen takovou přihrádku dole uprostřed, kterou k tomu používám a místo na láhev mezi sedadly, kam se dá dát kelímek od piva a házet binec do něj),
- Plus (navíc signalizaci parkování vzadu - nemám, dá se za cca 4 dokoupit, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru - nemám, mám rovnou podlahu, zase ale nemám ani horní víko, za příplatek 4 tisíce jsem tu parodii nechtěl, přední mlhové světlomety - mám, jen bez tzv. Corner funkce přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování),
- Top (navíc vyhřívané čelní sklo - nemám, řeší se to funkcí ofuk MAX, ale fouká to na sklo vzduch z topení a dost žere baterku, držák multimédií - nemám, koupil jsem si originál Samsung držák na mobil a spokojenost, digitální audiopříjem - nemám).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Marek_

VW a Evropané prostě mají jinou politiku... auto cenově od XXX, ale základ. A co dalšího chceš, ci připlať. Výhoda je, že člověk si může nakonfigurovat opravdu jenom co chce a potřebuje, samozřejmě v rámci nějakých pravidel, co k čemu jde a co ne. Pak jsou výhodné pakety, kde jde objednat soubor příplatkových "extras" za dobrou cenu.

Asijci zase mají systém pár výbav a dokoupit jde často jenom metalíza :-) To má výhodu v tom, že obvykle stejný výbava vyjde levněji a jsou menší nároky na plánování výroby, resp. obvykle kratší dodací lhůty.

Každému vyhovuje něco jiného a zákazník si vybere. V konkurenčním prostředí stejně ty cenové rozdíly nemohou být nějak markantní, takže to pak vyjde +- stejně.

Ale třeba v prémiové třídě je nemyslitelné, aby si zákazník nemohl svoje auto nakonfigurovat jak chce a soubor výbavy má několik stran a zákazník už tak nějak očekává, že za použitelnou výbavu klidně zaplatí např. dalších 30% ceny navrch, typicky BMW nebo Mercedes.

Myslím, že plně vybavené Citigo je důstojné auto do města a za cenu 459 tisíc je to v kontextu EV aut cena velmi dobrá. Jistě, pořád je to drahé, ale ostatní jsou ještě dražší.

A pokrok oproti Ionu je úplně jasný...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Klimatronik, udrzovani v jizdnim pruhu, 2x tak velka baterie, maxi dot vice jak 2x tak velky dojezd. Pokrok tam trochu je.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud cenu udrží a dodrží slibované počty, pak by to mohlo vyvolat tlak na zlevnění třeba Zoe, iMiev 2019 a klonů, Fiatu 500e. Protože s eUP za 600 soutěžit nemusely.
Teď se uvidí, zda i ID3 bude tlačit na ceny ostatních elektromobilů.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Nejen ID3, pokud k tomu bude za 850 tis. Vision, tak Kia Niro se tady prodá tak 10 aut ročně....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tohle jim Němci dovolili mít o 120 tis. Kč levnější auto? Tohle bude někoho stát místo!! :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tak jak byly ceny UPu, tak jsem psal ze v CR klidne muze byt cena na urovni nemecka minus dotace minus neco malo (auta jsou obecne v CR levnejsi nez v nemecku)

Obrázek uživatele Marek_

Když Němec dostane dotaci 4000 eur, tak bude na tom s cenou +- stejně jako český zákazník bez dotace :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Přesně tak. Už dávno jsem si všiml, že účel dotace není zlevnit auta, ale legálně napumpovat do německých automobilek pár miliard Euro na vývoj.

Obrázek uživatele Kuk

50 % z tý dotace stejně zaplatí výrobce a ne stát.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Ale tu dotaci může využít i Frantík nebo Japonec, Korejec, pokud nabídne auto v ceně pod 30k eur.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

https://www.skoda-auto.cz/modely/citigo

Vyloženě to strašně chtěj prodávat :-) :-) :-)

Chudaci v troli farme, budou mit dlouhou sichtu, pro kazdou identitu vymyslet novy duvod, proc si to nemuze koupit, kdyz "je to za mega" uz nebude fungovat, dojezd (v kategorii mestske auto) taky ne...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele runner42

Já bych jednu poznámku měl.
To elektrické citigo je jen o 100% dražší, než jeho spalovací verze, což považuji za neuvěřitelý úspech (pokud je to pravda), protože většinou je elektrický koeficient x3.
Nicméně, jak správně píšete, jedná se o městské auto.
Za jak dlouho lze ve městě reálně projezdit 150 tisíc km pro dosažení ekonomické návratnosti, za fiktivního předpokladu, že elektřina je zadarmo?

Městské mini má moje příbuzná a samozřejmě najezdí ročně do 10 tisíc km, jako většina těchto nákupních tašek (viz statistika na sauto.cz), které jsou po 80 tisících spíš vraky, po 120 tisících úplné bezcenné, protože za pár desítek tisíc koupíte auto s nájezdem do těch 80, tak proč kupovat ve stejné ceně nějakou popelnici.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Josef

Osobně si myslím, že to bude naprosto ideální auto pro Pizza delivery apod. Jsou to samozřejmě specifické případy, ale těm se to vyplatí na 100%. Další případy asi budou hraniční, ale taky jich bude víc než dříve a snižuje se laťka nutného příjmu, aby si to člověk vůbec mohl pořídit a začít o tom uvažovat. A to je už velké plus.

ty placas takove kraviny ze to zacina bejt vlastne vtipne :D

Obrázek uživatele runner42

Co přesně považujete za kravinu?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Radovan

Runner42 opět pitomé pindy, které lze vyvrátit jednou návštěvou webu škodofky.
Aby se spalovík alespoň trochu výkonově a výbavově přiblížil elektrice za 430 tisíc, tak musím zvolit buď benzín Fresh 5D, s automatem začínající na 263 tisíc (rozdíl 167) nebo Monte Carlo 5D s automatem za 308 (rozdíl 122) https://www.skoda-auto.cz/modely/citigo/citigo-5d-monte-carlo/citigo-5d-monte-carlo-cenik. A úspornější na provoz 5D G-tec bude stát v nejvyšší výbavě, ale bez automatu, 320 tisíc (rozdíl 110 tisíc).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Hurá, tak nakonec se ta dobrá cena podařila. Za mě palec nahoru.
Tak teď jen aby jich stíhali dost vyrobit.

„...vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“

"...Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. ...“ dodává Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Jo "smyslupná kapacita baterií", to je to o čem tu celý léta mluvím. Ty drahý zkriplenný pidibaterky byly hrůza. Kdyby do toho zpátečnický dinosauři začali šlapat dřív už tu dávno mohlo bejt rozumnejch velkobaterkáčů daleko víc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Musím uznat, že to mne také překvapili. Na to, že někde psali, že to bude stát 21000 euro, tak slíbená cena pod 500 tis. se podařila a splnili alepoň to co řekli. A cena 430 tis. už je na elektromobil druhé generace a na to že je to malosériovka dost dobrá.

Je vydět postupné snižování ceny, jak se jich začíná vyrábět víc a víc. Před 5 lety 800 tisíc, dnes kolem 430 tis. To je docela velký skok.

Takže jedno PLUS ode mne mají.

Nicméně, malé mínus je za výkon DC nabíjení to mohlo být 2x větší a bylo by to na 1*.
Škoda škoda toho.

Další velké mínus, bohužel, je to, že to nedělají že by je chtěli vyrábět (to už by jich chrlili tisíce denně), ale že to dělají jen aby nemuseli platit pokuty. A to je bohužel velké mínus.

Stejně to Citigo budete primárně nabíjet v práci nebo doma a DC nabíječek nad 50 kW je minimum a nevěřím, že budou nějak zásadně rychleji přibývat. Zbytečně by to zvedlo cenu a vlastně vy to téměř nikdo nevyužil.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

No zrovna já kdybych to auto měl tak bych to využil.

Měl jsem půjčené VW eUP a při jízdě například do Hradce jsem zatavil na 10 minut na dobití. Trčet tam 2x déle by mě fakt nebavilo.

nové citygo má 2x větší baterii, takže bych tam zastavovat ani nemusel, ale na zpáteční cestu by to asi nedalo a stejně bych někde musel trochu docucnout.
A opět stát někde 20 minut, nebo 10 je docela dost velký rozdíl.

10 minut se už hodně blíží k tankování benzínu. Což je přesně ta věc, proč lidi na to pořád nadávají u piva, že se to dlouho dobíjí.

Tak mne překvapuje, že když to technicky jde a podle mne to není ani moc drahé, tak tam nedali 100kW DC nabíjení.

Pro elektromobilitu by to byla jedna z věcí, která by hoooodně pomohla odstranit strach z dlouhého "tankování" a obecně by to pomohlo napravit špatné jméno elektromobilů ohledně nabíjení.

Je to velká škoda, protože tohle spíš elektromobilům bude škodit.

Protože až to budou lidi používat tak stoprocentně si to někdo nenechá pro sebe a napíše na internet, že čeká na nabití hodinu což rozpoutá jen negativní komentáře a nálady proti elektromobilům.

Místo aby tomu předcházeli a elektromobily zlepšovali, tak toto je dost k horšímu.

A to nejsem žádný veštěc, jen si myslím, že to není dobře.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na PushEVs je zajímavý rozbor, jak vlastně nařízení EU nutí výrobce prodávat jich v roce 2021 málo, jelikož ty další limity pro rok 2025 a 2030 se nevypočítávají z těch 95 g/km, ale z toho, kolik bude skutečný průměr v roce 2021. To znamená, že kdyby vyrobili a prodali mraky EV a měli průměr třeba 85 g/km, tak ty emise nižší o 15 % od roku 2025 a 37,5 % od roku 2030 se budou počítat právě z těch 85 g (tedy 72,25 g, resp. 53,125 g) místo 95 g (80,75 g, resp. 59,375 g).
Proto nějaký větší nástup eletromobilů v EU můžeme čekat od dinosauřích automobilek až od roku 2022 a dokonce bude pro automobilky výhodné zaplatit nějakou tu pokutu za rok 2021, aby pak měly dalších 10 let klid :(

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Díky za důležitou informaci. Jedno pozitivum to má, pro stávající majitele elektromobilů. U nabíječek bude prázdno.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 25,5 tis. km.

jenom ne u ČEZu, tam budou hodiny stát ty nové Citigo :)

Obrázek uživatele Marek_

Aspoň budou konečně využité. Dnes je průměrná obsazenost nabíječky ČEZ cca. hodinu denně, průměrná odebraná energie 27kWh za den! :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

a příští rok bude 28.5 :)

Příští rok naopak klesne - ČEZ zavede jiné "paušály" a to dost lidí nerozdejchá.
Nezávisle na tom jim ho například také vrátím jen co se přestěhuji a budu mít garáž.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

tak uvidíme s čím vylezou :) já teda mám taky garáž a pak může být i FVE

Obrázek uživatele Kuk

Tisková zpráva
https://login.mailguide.cz/Storage/Campaigns/3948/Attachments/190910_Tiskova_zprava.pdf

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak hlavně žádnej konfigurátor ani není,stál jsem vedle toho v Bolce a je to strašně malinkatý a ty dveře zadní na tom vypadaj strašně.
Uvidí se jak to bude taky nabíjet , doufám že né jak novej ionic :-) :-) :-)

podle mě ještě hůř !!!


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?