AKTUALIZOVÁNO: Škoda oznámila cenu elektromobilu CITIGOe iV pro ČR: 429 900 Kč vč. DPH!

Škoda zahajuje na domácím trhu v České republice předprodej svého prvního sériově vyráběného elektromobilu. Škoda CITIGOe iV odstartuje v ČR na částce 429 900 Kč.

Cena elektromobilu Škoda Citigoe iV bude v Česku skutečně začínat na 429 900 Kč!
foto: Škoda

Elektrická budoucnost značky Škoda startuje. Byl zahájen předprodej elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a Superb iV. Doporučená prodejní cena elektromobilu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020.

Prvních 500 zákazníků, kteří závazně objednají model CITIGOe iV již nyní, mohou následně po převzetí vozu využívat bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

Nabídku elektrifikovaných modelů značky ŠKODA doplňuje model SUPERB iV s plug-in hybridním ústrojím, který bude k dispozici od 876 900 Kč rovněž na sklonku letošního, resp. počátkem příštího roku.

Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky Škoda bude uveden do výroby v druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům zamíří počátkem příštího roku.

Škoda Auto tak chce v předstihu oslovit ekologicky a ekonomicky smýšlející jednotlivce i firmy oceňující přednosti elektrického pohonu zejména v městském a příměstském provozu.

„Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Škoda Superb iV

Škoda Superb iV plug-in hybrid
foto: Škoda Auto

„S modely CITIGOe iV SUPERB iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky ŠKODA, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

„Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce „Rok zdarma s ČEZ“ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.

Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA.

Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.

Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč).

Škoda zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 N.m. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h.

Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla.

Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox).

Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.

Škoda Superb iV plug-in hybrid

Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky ŠKODA na českém trhu rovněž plug-in hybridní varianta – SUPERB iV, dostupná v závěru letošního roku resp. počátkem roku 2020.

První sériově vyráběný model značky ŠKODA s plug in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k). Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km.

Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc.

Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě ŠKODA SUPERB SPORTLINE. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.

tisková zpráva

266 Comments on “AKTUALIZOVÁNO: Škoda oznámila cenu elektromobilu CITIGOe iV pro ČR: 429 900 Kč vč. DPH!”

  1. Dnes šéf Škoda auto řekl, že jich vyrobí 2200ks.
    Dnes šéf Škoda auto řekl, že jich vyrobí 2200ks. Obávám se, že potkat tohle auto někde na silnici bude hodně velký unikát. Něco budou mít dealeři jako náhradní vozy, něco nafasují zaměstnanci a těch pár kusů co zbyde si pronajmou organizace ČEZ a podobné. Klidně nám tu můžou slíbit, že bude stát 300tis., stejně si ho asi nekoupíme.

    1. Už to z nich leze 😀 A kolik bude kvóta pro ČR? 200 kusů?
      Už to z nich leze 😀 A kolik bude kvóta pro ČR? 200 kusů? 😀

      Na druhou stranu by to vysvětlovalo tu cenu – není to cena tržní. Je to 100% compliance car s fiktivní cenou. Prodej nad limit pak není žádoucí, protože na něm bude automobilka tratit a ohrožoval by kvóty CO2 na další roky.

      1. Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně
        Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

        Skoro tuším, kdo bude prvních 500zájemců.

    2. To je nějaké tiskové prohlášeni? Je to dohledatelné?
      To je nějaké tiskové prohlášeni? Je to dohledatelné? Nicméně pár věci mi opravdu nesedí….

      1) Linka na výrobu je hotová, už od jara se tu CITIGO prohání (jeden jsem měl před domem když si tu byl zaměstnanec Škody jedno CG zkusit nabít) – asi je ale chtějí prodávat až příští rok aby si pomohli s kvótami na od roku 2020…. jinak by logika velila prodat co nejvíc a co nejdříve.

      2) Že to je podnákladovka – asi ne, přeci jen jde o 7 let staré auto (e-UP!) prakticky bez jediné změny krom účinnějších článků, tzn. náklady na vývoj minimální.

      3) Akce ČEZu je pro prvních 500 zákazníků a to myšleno koncových a to pouze na první vozidlo – když si jich koupíte 10 dostanete pouze na 1 auto nabíjení zdarma.

      4) Je možné že nemají zasmluvněný dostatek baterií, proto limit.

    3. Každopádně stačí se zamyslet a chvíli počítat. Pokud
      Každopádně stačí se zamyslet a chvíli počítat. Pokud budeme uvažovat, že BEV má nulové emise (což se moc neuznává) k dnešku má VW Group průměrné emise CO2 120,1 g/km a potřebuje mít 94,6 g/km. VW vyrábí cca 10 mil. aut ročně. Opravdu někdo věří, že když vyrobí 10 tis. BEV, že to pohne s průměrnými emisemi? Ano v řádu desetin g/km. Aby to s tím rozumně pohnulo, musí vyrobit minimálně 1 mil. BEV.

      Platit pokuty bude příští rok ať bude dělat cokoliv a tyhle pokuty by částečně měly být věnovány na rozvoj elektromobility, třetina na infrastrukturu, třetina na snížení cen aut, třetina na rozvoj obnovitelné energie.

    1. On si tu někdo myslel, že to je nějaká komedie, na
      On si tu někdo myslel, že to je nějaká komedie, na Oko?

      Normálně dodální únor 2019 kdo objedná hned (prvních 500aut)dostane na rok zdarma čip čezu. Informace pro ty kdo by si objednali víc aut, třeba pizzaři- na jednu firmu jen jeden čip ať až se objedná aut kolik chce.

              1. A objednal jste? Aby byla lepsi statistika ? Zajem lidi myslim
                A objednal jste? Aby byla lepsi statistika ? Zajem lidi myslim nebude tak zhavy vcera i dneska jsem byl ve trech salonech na okrese jediny zajemce. Myslim ze jich jsou pro cr schopni vyrobit vice nez je tady historicky v provozu elektromobilu za celou historii. Tedy dostatecne mnozstvi. Pocitaji s jednim procentem prodeju orientacne. Takze prodejce co prodal 500 aut za rok. Byl mel prodat 5 ks. Citiga .

                1. 2200 kusů asi nebude 1%. Škodovka není garážovka Tesla,
                  2200 kusů asi nebude 1%. Škodovka není garážovka Tesla, nevyrábí 220.000 kusů aut ročně.

                2. Dnes v20 hod.ct24 citigo 2500 ks v cr. Kolik u nas proda skoda
                  Dnes v20 hod.ct24 citigo 2500 ks v cr. Kolik u nas proda skoda rocne vozu ? 100 tis? Takze sokonce 2%.

                3. I tak by to byl ústyhodný počet. Vždyť kolem 2500-3000 EV
                  I tak by to byl ústyhodný počet. Vždyť kolem 2500-3000 EV tady v ČR jezdí dohromady a to se registrovaly postupně nekolik let. Pokud dokáže Škoda Auto umístit na tento elektromobilně slabý trh najednou 2500 aut (za rok, za dva?), tak to bud nepochybně úspěch a ostatním se může o takových prodejích jenom zdát.

                4. v kontextu že nissan prodává ročně stovku vozů,
                  v kontextu že nissan prodává ročně stovku vozů, kia,hyunday kolem padesátky. tesla také, tak to je neskutečné číslo.

                  Na druhou stranu škoda prodá desetitícíce vozů do firem a pokud se pár nákupčích rozhodne, že místo sto oktávek , jich koupí jen 80 a zbytek 20 ks citiga, protože určité skupině zaměstnanců stačí a jsou za stejnou cenu tak se to může rozhýbat a máme tu navíc dotace.

      1. Tak to jsou auta, co se neprodávají, protože lepší už
        Tak to jsou auta, co se neprodávají, protože lepší už nebudou..spolu s ní další zajímavá cabria – za pár let už se to vůbec vyrábět nebude, bo malý segment trhu a těžká baterka dole – takže je čím dál více potřeba rámová konstrukce, aby se zatížení rozneslo a klasické vyztužení pro cabria nebude stačit

    1. Jestli bude CitiGoe reálně dostupné na autosalonech, tak
      Jestli bude CitiGoe reálně dostupné na autosalonech, tak jako je Twizy vystaveno normálně v autosalonu Renault v Ostravě Porubě v přední řadě, hezky viditelné i z tramvaje, jedoucí kolem, tak budou muset jít setsakra dolů. A co teprve dvoumístný Smart ED za 586 tisíc, i když je to spíše v ranku dizajnová ikona, tak ta cena je příliš velká.

      1. Smart je ještě celkem OK, i když i ten bude muset zlevnit.
        Smart je ještě celkem OK, i když i ten bude muset zlevnit. Ale pro určitou skupinu to bude přeci jenom „společensky přijatelnější“ než Škoda Citigo 🙂

        Co ale bude mít reálný problém, to bude toto čínské dvoumístné auto za cenu vybaveného Citigo:
        http://www.zd-cars.cz/modely.html

        Já doufám, že toto dění bude mít vliv i na ceny ostatních ojetých elektroaut a pak už by bylo i reálné nějaké pořídit. Přeci jenom, manželky auto už má 12 let a i když teď má novou STK+ME, přístě už bych se s tím otravoval nerad 🙂

        1. Kerosin Vám vysvětlí že je výhoda koupit menší ,
          Kerosin Vám vysvětlí že je výhoda koupit menší , dražší auto, že míň bere , aby ne když jede max 80 tkou.

          Já bych šel do nového citiga, než do ojetého elektrického pokud by měli stát stejně. Za 450 tis. stejně nic s baterií kolem 40 kWh ojetého není a pochybuju že bude, lidé si to raději nechají než to prodávat levně.

          Navíc ty ecitiga budou v omezené serií na rok, max. dva než se rozjedou nové modely.

          1. To je pravda, ta debata byla opravdu výživná 🙂 Přišlo
            To je pravda, ta debata byla opravdu výživná 🙂 Přišlo mi, že se prostě unáhlil, koupil dvoumístné malinké autíčko, dokonce s homologací ani ne jako plnohodnotné auto a s tím spojenými problematickými požadavky na bezpečnost (v základu nejsou airbagy!) a teď se to snaží obhájit.

            Já chci i3 (94Ah), Citigo je OK, ale přeci jenom ta i3 je hezčí, živější, zábavnější. Jako, Citigo by prostorově stačilo jako druhé auto, ale je to obyčejné auto. Uvidíme, co bude za půl roku…

            1. Chapu i3 je jiste lepsi, taky nova stoji skoro 3x tolik. Jen
              Chapu i3 je jiste lepsi, taky nova stoji skoro 3x tolik. Jen pozor na tu baterii 90 Ah nejsou kilowat hodiny. Je to jednotka dodaneho proudu za cas. Bmw to tak oznacuje aby to vypadalo lepe.

              Je to mozna k neuvereni,ale to citigo bude mit dve sady 60Ah clanku paraelne. Takze vysledna kapacita 120 Ah a vedle toho uz to I3 nevypada tak dobre. Mozna tam bude mensi napeti,ale vysledna kapacita bude u i3 94 Ah jiste mensi.

                1. i3-Version kWh brutto kWh nutzbar Nennspannung Volt
                  60 Ah

                  i3-Version kWh brutto kWh nutzbar Nennspannung Volt
                  60 Ah 22,0 18,8 360
                  94 Ah 33,2 27,2 353
                  120 Ah 42,2 37,9 352
                  .

                2. Nevím, zda-li se to dá brát úplně vážně, ale mě 94Ah
                  Nevím, zda-li se to dá brát úplně vážně, ale mě 94Ah verze ukazovala v „tajném“ menu využitelnou kapacitu 29,5kWh (najeto 30tkm)

                3. Ano jento to tak , po nejaken bmw updatu to zvednulo.
                  Ano jento to tak , po nejaken bmw updatu to zvednulo.

                4. Není to ani tak updatem, jako spíš tím, že baterky
                  Není to ani tak updatem, jako spíš tím, že baterky Samsungu SDI mají obecně větší než jmenovitou kapacitu.

                5. Divny je ze to nevedi snad ani v BMW kdyz jsem se jich pred
                  Divny je ze to nevedi snad ani v BMW kdyz jsem se jich pred rokem ptal jaka je kapacita tak me napsal pan ze 27,2 🙂 🙂 🙂

                6. V BMW jsou mimo. Když se člověk nezeptá přímo mechanika,
                  V BMW jsou mimo. Když se člověk nezeptá přímo mechanika, tak nedostane správnou odpověď a ani přímo íčkoví mechanici lecos nevědí, protože to k práci nepotřebují.

                7. V létě klidnou jízdou město a okolí se dá bez křeče
                  V létě klidnou jízdou město a okolí se dá bez křeče dostat i na 250km.

                8. Super, absolutně dostačující. Teď ještě doufat, že
                  Super, absolutně dostačující. Teď ještě doufat, že manželce se bude líbit a na jaře se po něm budu koukat 🙂

                  PS:
                  Myslím, že jsem některé z vás (majitelů i3) viděl i na elektroforum.cz v sekci BMW i3 🙂

                9. Počítejte raději méně, a třeba budete mile překvapen.
                  Počítejte raději méně, a třeba budete mile překvapen. Nevěřte slepě majitelům a půjčte si ho třeba na týden nebo měsíc a uvidíte sám.
                  Asi mi ale věříte, že to na menší baterku neujede více než IONIQ.
                  Každý ale jezdíme jinak. Někteří běžně pod 10, někteří mají problém se dostat pod 20 kWh/100km.

                10. Tak komu mám věřit, když ne majitelovi, který s tím má
                  Tak komu mám věřit, když ne majitelovi, který s tím má zkušenosti a nemluví jen tak do větru? Je mi jasné, že každý jezdí jinak, ale pro představu, že to jde, mi to stačí. Taky umím jezdit, myslím, docela úsporně, tak by to mohla být i realita.

                  BMW i3 má využitelnou baterku, dle info od majitelů, 29 kWh. Kolik má Ioniq? Myslím, že to samé, nebo 28? Věřím tomu, že po městě a okolí obě auta dojedou +- stejně. Kde bude rozdíl ve prospěcj Ioniqu, to bude dálnice díky aerodynamice. Což pro mě není podstatné.

                11. Věřte hlavně sobě a sám vyzkoušejte. Také jsem majitel
                  Věřte hlavně sobě a sám vyzkoušejte. Také jsem majitel již druhého EV a mám praktické zkušenosti i s dalšími vozy. Nedávno jsem se na nabíječce potkal s majitelem i3, který na dotazy na spotřebu a dojezd byl téměř nepříčetný, že pod 10 se nedá jezdit, že on dojede max. 90km (s prvním typem i3). Nabízel jsem mu, že se spolu projedeme, nechtěl…
                  Z osobní zkušenosti říkám, že i3 má o 3 kWh/100km větší spotřebu než Ioniq. Ano já s ním také někdy najedu přes 350km a v zimě jsem se nedostal pod 170km a dlouhodobý průměr mám 11,7 a průměrný dojezd 240 km. Běžně jezdím kolem 200 km, ale to se nedá brát. Musíte nabíjet tam kde jsou nabíječky, takže místo 1x nabijete 2x (3x).
                  Ono i3 má téměř stejnou spotřebu na dálnici jako Ioniq.
                  Půjčte si, vyzkoušejte a uvidíte. Každý máme jiné potřeby.
                  Pro teorii mrkněte třeba na sem (sice srovnávají i3 120Ah, ale obrázek si uděláte):
                  https://fdrive.cz/clanky/hyundai-ioniq-electric-vitez-mnoha-testu-ve-spotrebe-energie-a-ekologii-4227

                12. Tak já věřím, že ten Ioniq bude úspornější. Mě o ten
                  Tak já věřím, že ten Ioniq bude úspornější. Mě o ten super dojezd ani nejde, mě těch 200 km v pohodě stačí, na dálky mám spalovací auto. Toto bude pro manželku a jí to v pohodě stačí. Dokonce počítám s tím, že na DC (a mimo domov) by to nabíjelo zcela výjimečně, když teda pominu různé obchody a OC.

                  Mě se prostě i3 líbí, nevadí mi ře je dražší než Ioniq, dojezd stačí. Nechci auto čistě jenom jako dopr. prostředek, ale aby se mi i líbilo a měl jsem z něj radost… když už teda za to vypláznu takové prachy 🙂

                  PS:
                  Koukám na ty výsledky a ten Ioniq je tam takový osamocený, výrazně lepší než ostatní, to se asi dobře povedlo…

                13. Nehájím Ioniq, jen jsem chtěl říct, že je třeba
                  Nehájím Ioniq, jen jsem chtěl říct, že je třeba počítat raději s reálným dojezdem 150-180 km u té i3.

                14. Přesně tak, reál v zimě třeba 150 i s topením a v létě
                  Přesně tak, reál v zimě třeba 150 i s topením a v létě do 200 max. A když se budu hodně snažit, cokoliv nad 200 bude příjemné překvapení. S těmito parametry je to pro mě zcela dostačující.

                  Kvůli ceně jsem přemýšlel i o verzi 60Ah s dojezdem o třetinu nižším… když už teda mám na dálky jiné auto. Ale zase, pak by to bylo omezené opravdu jenom klem vesnice a to zas nechci. Cenový rozdíl 60Ah vs. 94Ah je kolem 100 tisíc, co není málo, uvidíme na jaře.

                15. Ta 60Ah fakt moc nedojede. Tam počítejte v zimě raději pod
                  Ta 60Ah fakt moc nedojede. Tam počítejte v zimě raději pod 100km.
                  BMW je obecně dost drahé a drahá máte i pneu, která navíc moc km nevydrží.

                16. Záleží na proběhu. Pokud by se jednalo o městské
                  Záleží na proběhu. Pokud by se jednalo o městské kilometry ve stylu, nastoupím do vymrzlého auta, jedu 10 km s klimou naplno, zastavím, hodinu pobydu, a takhle se to zopakuje několikrát, tak bych se nedivil dojezdu 70 km. Nicméně v zimě je dojezd kolem 100 km na delší vzdálenost reálný, ostatně ho sami praktikujeme.

                  Pneu stojí jedna 3000 Kč. Nevím, jestli je to moc nebo ne, moje mají najeto cca 40 tisíc km a po letošní sezónně je asi vyhodím. Ale uvidíme, poslední dobou vůbec neubývají. Měnil jsem už ale zimní. Ty vydrží méně, cca 30 tisíc.

                17. No právě, ještě to promyslím i dle toho jak budou ceny za
                  No právě, ještě to promyslím i dle toho jak budou ceny za půl roku.

                  Na pneu jsem koukal, sada za 12-13 mi přijde v pohodě. Samozřejmě člověk počítá s nějakými vyššími náklady než u Hyundai. Ostatně, měl jsem Volvo a teď mám Lexus, to taky nejsou žádné lidovky. Život je krátký a nemá smysl za každou cenu jenom šetřit, prachy si do dřevěného futrálu sebou nevezmu 🙂

                18. Kupte i3s 120ah a ujedete i 450km (min. 250 km ANO) ;-)))
                  Kupte i3s 120ah a ujedete i 450km (min. 250 km ANO) ;-)))

                19. Zas až tak rozhazovat nemůžu, no… všeho s mírou 🙂
                  Zas až tak rozhazovat nemůžu, no… všeho s mírou 🙂

                20. To opravdu neni 120 Ah , staci zadat VIN do decoderu.
                  To je

                  To opravdu neni 120 Ah , staci zadat VIN do decoderu.
                  To je tak kdyz nekdo prodava neco cemu vubec nerozumi.

                21. :(((
                  už jsem myslel, že Vám udělám radost 😉

                  :(((
                  už jsem myslel, že Vám udělám radost 😉

                22. Tuto i3 znám taky, si někdo dělá srandu 🙂
                  Jinak ty

                  Tuto i3 znám taky, si někdo dělá srandu 🙂

                  Jinak ty první už jdou ke 400 tisíc pomalu, tak snad na jaře bude za půl mega ta 94Ah.

                23. Ty první koupíte za 340 tisíc kousek od hranic v Německu…
                  Ty první koupíte za 340 tisíc kousek od hranic v Německu…

                24. Nevím, za takovou cenu jsem je zatím neviděl. Ale jak
                  Nevím, za takovou cenu jsem je zatím neviděl. Ale jak říkám, spíš tu 94Ah.

                25. 120 ah je stejna jako ma citigo, to bude mit o chlup mensi
                  120 ah je stejna jako ma citigo, to bude mit o chlup mensi kapacitu kvuli mensimu napeti. To v realu 450 km delat nebude, tak 300 km max.

                26. Pán měl funglovku a tvrdil mi, že v Praze má dojezd 450,
                  Pán měl funglovku a tvrdil mi, že v Praze má dojezd 450, mimo Prahu min. 250km. Zda je to pravda nevím. U IONIQa to vím přesně 😉 a musím říci, že na stejné trase jsou někdy dost velké rozdíly. Stačí jedno prázdnější kolo, mokrá vozovka atd.

                27. To opravdu nee 🙂 🙂 🙂
                  To opravdu nee 🙂 🙂 🙂

                28. Mel jsem 120ku na test a se stejnym stylem jizdy tam by rozdil
                  Mel jsem 120ku na test a se stejnym stylem jizdy tam by rozdil nejakych 60 km , ve meste to muze byt o 100 takze 260-300 .

                29. O Ioniqu stále více přemýšlím. Jaké máte praktické
                  O Ioniqu stále více přemýšlím. Jaké máte praktické zkušenosti s dojezdem? Nějaké pozitivní a negativní extrémy? Díky.

                30. Vše z menu vozidla i měření aplikací si od začátku
                  Vše z menu vozidla i měření aplikací si od začátku zapisuji v Exelu.
                  Průměr od 5/2018 11,69kWh/100km, najeto 25.818km, průměrný teoretický dojezd 100%-239km (94%-225km, 80%-192km)

                  15.6.2019 Minimum 7,4kWh/100 (teoret.dojezd 378km)

                  9.12.2018 Maximum 15,7kWh/100 (dojezd skutečný 177km)

                  Z Budějovic dáte Klatovy a zpět bez nabíjení. Jsem ještě 15, tedy 30km tam a zpět a těch 250 bez klimy a topení lehkou nohou dám. Ale když někoho vezu, mám klimu 22 a na cestou dobiji.
                  Do Stuttgartu to mám necelých 400km po dálnici a stačí mi nabíjet u Norimberku po cca 200km.
                  Musím říci, že už nejezdím 110-120 jako s fosilem. Pokud to lze, tak používám tempomat (55, 77, 88, 99, 115, 125, 135).
                  Nedávno jsem jel 4x od Klatov do Vysokého nad Jizerou (tam a zpět necelých 600km a nabíjím u Lidlu na Barrandově a cestou zpět v Mladé Boleslavi). Spotřeby jsou dle rychlesti po D5 a D10.
                  Při 135km/h za 12,9kWh/100km (tam 13,5, zpět 12,3).
                  Při 125 za 11,9 (12,3 / 11,5).
                  Při 115 za 12,0 (12,2 / 11,8) místy pršelo.
                  Jezdím na spotřebu a většinou mám klimu i topení na OFF.
                  14.1.2019 jsem jel Prahu (ve dvou a třech) a při zpáteční cestě jel na tempomat celou dálnici od Rudné až do Plzně 135km/h a padal sníh s deštěm (chvátal jsem k vlaku). Spotřebu jsem vynulovat při vjezdu na dálnici u Rudné a spotřeba lezla až na 21 a při sjezdu na Plzeň byl průměr 19. Nicméně z Plzně domů jsem nechvátal a doma jsem měl celkový průměr 15,3 za 185km a topením na 24°C.

                  Občas jezdím do Budějovic, tak se můžeme klidně sejít a projet.
                  Při většině jízd se teď vejdu pod 10kWh/100km, ale už to pomalu stoupá, zvláště, když se musí táno topit.

                  Není to dávno, co pán od Klumlova prodával Ioniqa.

                  Zde mají zajímavou cenu 699.tis.
                  https://www.lennermotors.cz/ojete-vozy?field_znacka_filter_tid_selective=41&field_model_filter_tid_selective=319&field_prevodovka_tid=All&field_karoserie_filter_tid=All&field_palivo_filter_tid=534&field_prodejn_cena_value%5Bmin%5D=0&field_prodejn_cena_value%5Bmax%5D=2000000&field_tachometr_value%5Bmin%5D=0&field_tachometr_value%5Bmax%5D=1000000&field_pobocka_filter_tid=All&sort_bef_combine=field_prodejn_cena_value%20DESC

                31. Díky moc za podrobnou analýzu, takhle dokonalé jsem to
                  Díky moc za podrobnou analýzu, takhle dokonalé jsem to nečekal :-). Zatím jsem ve fázi rozmýšlení, lehkého střádání, takže koupě jako taková je ještě otázka delšího času, ale už chci vědět kam dál. Ioniq se mi jeví jako nejlepší cesta, určitě lepší než Leaf2. Už jsem si ho kdysi očmuchával a líbil se mi, ale co to v praxi ujede, to člověk na pohled nepozná. Zdá se mi to na tak malou baterku až nemožné. Za nabídku zkušební jízdy děkuji, časem můžeme, ale zatím se ještě nechci namlsat :-).

                32. Pokud jste spíše defensivní řidič a od auta chcete
                  Pokud jste spíše defensivní řidič a od auta chcete hlavně přesun za co nejnižší náklady, tak budete s IONIQem nejspíš spokojený, nicméně ta jeho spotřeba ve srovnání s konkurencí je tu myslím krapet přeceňována. Jednou jsem tu četl, že trasu, kterou pojede IONIQ za 10kWh, jede e-Golf za 15kWh, což je samozřejmě totální nesmysl.
                  Výhoda určitě je, že kupujete auto s bohatou výbavou (předpokládám, že budete uvažovat o verzi Ultimate s DC a TČ) a dále je třeba pochválit široké možnosti nastavení a zobrazení dat, s tím si Korejci opravdu vyhráli, ale chybí vzdálené ovládání, což je dnes už v podstatě standart.
                  Žádné auto není dokonalé a to ani IONIQ. Co bych osobně vytkl, je podprůměrné odhlučnění (šetření na odhlučnění je obecně problém korejských aut), jen průměrná dynamika a vzhledem k ceně spíš podprůměrné zpracování a použité materiály. A v neposlední řadě také bídná trakce hnacích kol, hlavně tedy za mokra a na sněhu, v létě za sucha s tím problém není.
                  Pokud bych to měl shrnout, tak úsporné, vybavené, pohodlné a relativně prostorné auto s docela promyšleným infotainmentem (co se pohonu týče), nicméně dynamičtěji založení řidiči se budou za volantem nudit a vzhledem k umístění baterie a pohonu předních kol velmi kompromisní jízdní vlastnosti.

                33. 9,9 s na 100 Km/hod je Vám málo a maximálka 165 Km/hod je v
                  9,9 s na 100 Km/hod je Vám málo a maximálka 165 Km/hod je v dané třídě poměrně dobrá. V praxi díky nulové prodlevě máte pocit ze zrychlení ještě vyšší.

                  Nevím čím jezdíte,ale většina běžných aut na trhu a to i spalovacích takové zrychlení nemá.

                  Michelin tu psal jak si jeho služební řidič ioniqa chválí přesedlal z nějaké silné VW nafty. A to má tu starou 88 kW verzi.

                  Asi každý má jiné požadavky , samozřejmě s teslou se to srovnávat nedá, ale hyundai to kromě N modelů ujede ve městě a okolí všem.

                34. Já mám E-golfa 85 kW a co jsem četl recenze, tak o IONICu
                  Já mám E-golfa 85 kW a co jsem četl recenze, tak o IONICu často píšou, že je prostě na svůj papírový výkon málo dynamický, že svezení s E-golfem je mnohem větší zážitek, i když jsou na tom papírově podobně. Čím to je, těžko říct, ale věřím, že to dokázali ve VW prostě lépe odladit pro lepší řidičský zážitek, takže to sice papírově může být podobné, ale pocitově zcela rozdílné.

                35. Nemohu porovnat eGolfa proti Ioniqu, protoze jsem ani jednim
                  Nemohu porovnat eGolfa proti Ioniqu, protoze jsem ani jednim nejel. Ale co kdyz to je jako jet 100km/h Skodou 120 a Superbem. Ten jizdni pozitek s trochou atmosfery z Ralley Monte Carlo je u S120 asi vetsi. U Superbu je 100km/h docela nuda.

                36. Jenže v tomhle případě je Š120 ten IONIQ a stejně to
                  Jenže v tomhle případě je Š120 ten IONIQ a stejně to nefunguje 🙂

                37. Ano, 9,9s není opravdu žádný zázrak, to zvládne např.
                  Ano, 9,9s není opravdu žádný zázrak, to zvládne např. Scala s motorem 1,0TSI, ale nepleťme do toho spalováky. Z vlastní zkušenosti mohu porovnat IONIQ, e-Golf 100kW a i3. A s dynamikou je na tom IONIQ jednoznačně nejhůře, pro pohodové řidiče je to jistě dostačující, ale opravdu se nedá hovořit o nějakém řidičském zážitku.
                  Upřímně, max. rychlost je u EV s 30kWh baterií naprosto nepodstatný údaj, jednak to stejně legálně nemůžete využívat a i kdyby ano, tak nedojedete ani k nejbližší nabíjecí stanici.
                  Dle mého názoru je ta dynamika záměrně SW utlumená právě z důvodu omezených trakčních schopností hnací nápravy.
                  Každé EV s předním pohonem bude vždy velký kompromis ohledně jízdních vlastností, i když z e-Golfa jsem byl v tomto směru velmi mile překvapen, co se týče trakce, tak s velkým náskokem nejlepší FWD EV, které jsem řídil. Na to, že je to „jen“ předělaný spalovák, tak umístění baterií mají vymyšlené velmi dobře, a i když papírově má 0-100kmh jen o 0,3s rychlejší než IONIQ, tak v reálu to vypadá úplně jinak.

                38. Ioniq ma ty baterky blbe. Jsem zvedav na citigo podle obrazku
                  Ioniq ma ty baterky blbe. Jsem zvedav na citigo podle obrazku konci baterie pred zadni napravou a nezasahuji do kufru, mohlo by to mit slusnou trakci uvidime jak dopadnou prvni testy.

                  Ja mam jen ioniqa phev, a tam to s trakci neni spatne ma o 100kg na predni naprave vice. V ev modu moc nejede,ale v kombinovanem je to slusne ma s trojice pohonu nejlepsi zrychleni ,ale mate pravdu pokud to srovname s I3 tak to je mnohem horsi.

                39. 60 ku nebrat , v zime to bude pekelny.
                  U i3 je strasne znat

                  60 ku nebrat , v zime to bude pekelny.
                  U i3 je strasne znat dalnice nad 110 v hodine.
                  Do tehle rychlosti je v lete bez problemu 220 dojezd a v zime 160 plus minus ale dalnice 130 v zime je 120-130( do Vidne jsem nabijel 6x ale jel jsem porad 130 no)
                  A gumy me vydrzeli 40tis km takze nedejte na komenty lidi ktery v tom nejezdi.

                40. Abych to upresnil, 60 ku nebrat pokud ujedete vic nez 50 za
                  Abych to upresnil, 60 ku nebrat pokud ujedete vic nez 50 za den.
                  Jinak klidne.

                41. Souhlas s tím, že i3 má dlouhodobý průměr kolem 15,5 kWh
                  Souhlas s tím, že i3 má dlouhodobý průměr kolem 15,5 kWh na 100. Nicméně ve městě se pod 10 opravdu normálně jezdit nedá, spíš kolem 11. Oproti ioniqu je to ovšem řidičsky mnohem přívětivější auto.

                42. OK, to by znamenalo průměrný dojezd cca. 180 km. A ve
                  OK, to by znamenalo průměrný dojezd cca. 180 km. A ve městě pak při spotřebe kolem 12 by to bylo cca. 230. To jsou hodnoty úplně dostatečné pro moje potřeby. Díky. Teď už jenom sám sebe přesvědčit, že to auto za ty prachy stojí 🙂

                43. Stojí. Z hlediska spolehlivosti jsou modely 2016 a výš
                  Stojí. Z hlediska spolehlivosti jsou modely 2016 a výš velmi nadprůměrně spolehlivé. Viz nedávné průzkumy consumer reports. Stejně tak jsem v podstatě závady u modelů 2016 a výš na BMW i3 fóru nezaregistroval. Výhradně se jednalo o modely 2014 a 2015 a převážná většina byly REXy.

                44. Půjčte a vyzkoušejte. To je nejlepší rada.
                  Osobně jsem

                  Půjčte a vyzkoušejte. To je nejlepší rada.
                  Osobně jsem také jen teoretizoval a četl Hybrid a další. Pak jsem si EV půjčoval nebo alespoň absolvoval zkušební jízdy. Měl jsem třeba eGolfa na týden a musím říct, že si rychle opravíte teorii. Když pak máte vlastní a odjezdíte min. rok i se zimou, tak máte další stupeň poznání, který žádná teorie nenahradí. Když jsem nahradil MiEVa IONIQem, tak další rok v něm zase poupravil moji teorii, kterou jsem si zastával v době používání MiEVa.
                  To je z mé strany asi vše, víc Vám neporadím, než si i3 půjčit na několik dní, nejlépe v zimě a vyzkoušet.

                45. Mám najeto s IONIQem, i3 a e-Golfem (36kWh) větší jednotky
                  Mám najeto s IONIQem, i3 a e-Golfem (36kWh) větší jednotky tisíc km s každým zvlášť a při STEJNÉM ZACHÁZENÍ zapomeňte na to, že budou rozdíly ve spotřebě víc jak 1kWh. To, co píšete o rozdílu 3kWh je zcela mimo realitu. Píšu teď o městském a příměstkém provozu v letním období, z dálnice a ze zimy nemám moc zkušeností, tam nepochybuji, že bude IONIQ díky nejlepšímu Cx vítězem s větším rozdílem.

                  Osobně si myslím, že úspornost IONIQu nespočívá v žádném případě v nějaké zázračné korejské technologii, ale je to částečně již ve zmíněném Cx, ale především na to má zásadní vliv celkové naladění vozu, které je prostě ideální pro úspornou jízdu, to auto ve mě nikdy nevzbuzovalo emoce na nějakou dynamičtější jízdu (tím neříkám, že je to špatně, někomu to tak může vyhovovat).

                  Naopak i3 a e-Golf jsou podle mě zcela jinak naladěná auta, mnohem víc pro zážitek z jízdy. A i když má e-Golf papírově jen o 12kW víc a dokonce o něco menší kr.moment, tak v reálu je to výrazně dynamičtější auto, IONIQ je i proti Golfu prostě lenochod, natož ve srovnání s i3.

                  Pokud pojedete samostatně s každým autem zvlášť, tak bude rozdíl ve spotřebě nejspíš větší, ale pokud pojedete za stejných podmínek (stejná rychlost, akcelerace, rekuperace), tak rozdíl bude minimální.

                  Ono je třeba si uvědomit, že ne každý si vybírá auto pouze podle spotřeby a následně jezdí s hypnotizujícím pohledem na její ukazatel 😉

                  Např. ve srovnání odhlučnění IONIQ jednoznačně prohrává, což pro mě je dnes u EV už také celkem důležitý faktor. Nebo si zkuste pustit v e-Golfu příplatkové Dynaudio, nebo v i3 H&K, to je proti tuším Infinity v IONIQu úplně jiný level. I když i to může negativně ovlivnit spotřebu 🙂

                46. Pokud mohu radit vemte si polovinu dojezdu s lehkou nohou a
                  Pokud mohu radit vemte si polovinu dojezdu s lehkou nohou a porovnejte s tim co musi to auto za kazdou cenu ujet,aby byla rezerva na zimu a pripadny ubytek kapacity. Pokud bezne nejezdite denne kolen 100 Km tak je to vv pohode.

                47. Jezdím běžně přes 500 km, ale na to mám druhé, velké
                  Jezdím běžně přes 500 km, ale na to mám druhé, velké auto, spalovací. Toto by bylo pro manželku a v ideálním případě i na všechny ostatní cesty kromě těch opravdových dálek 500 km.

              1. Nevím, jestli to tak BMW udává, aby to vypadalo lépe,
                Nevím, jestli to tak BMW udává, aby to vypadalo lépe, spíš jejich technici jsou ze staré školy, kdy se kapacita baterií udávala v Ah či mAh a Wh či kWh byly vyhrazeny pro množství odebrané energie/spotřebu. Ještě „brutálnější“ je ale používání jednotky km/h nikoliv jako rychlosti pohybu, ale jako měřítka rychlosti nabíjení?! Myšleno ve smyslu (1 km/h), že za 1h se baterka dobije tolik, že na ni lze ujet 1km 🙂

                1. Jo, třeba kapacita LiPo baterek do modelů letadel, co jsem
                  Jo, třeba kapacita LiPo baterek do modelů letadel, co jsem kdysi létal, se taky udávala v mAh.

                2. No hlavně běžné autobaterie mají samozřejmě vše v Ah.
                  No hlavně běžné autobaterie mají samozřejmě vše v Ah. A to proto, že všichni používají 12V baterky a pro rozlišení to stačilo.

                3. Nebyl to jediný údaj. Ještě se tam udával typ baterky,
                  Nebyl to jediný údaj. Ještě se tam udával typ baterky, třeba Li-pol a počet článků v S. Bez toho jen suchý počet mAh neměl žádnou vypovídající hodnotu.

                  Stejně jako nemá uvádění Ah trakční baterie v autě, bez toho aniž by jsme věděli jaké má napětí žádný smysl.

                  Pro běžného člověka je nejlepší uvádět počet využitelných kWh. Jeno nemusí zajímat koli Ah a s kolika článků je složená a jak se to vlastně počítá. On ví, že s autem jezdí průměrně za 15kW na 100, tak si jednodudě spočítá svůj dojezd a jak dloho bude muset nabíjet na dalších 100 km na 50kW stanici.

                  Stejně to nemá smysl udávat nějakou rychlost nabíjení v km za min. Někdo jezdí za 13kW někomu nestačí ani 18kW na sto s tím samým autem. Stejně tak záleží na stupni nabití baterie.

                  Udávat dobu nabidí z 0-80 je podle mě dostačující.

                4. Samozřejmě, údaje jako 2s, 3s, to znamená napětí, podle
                  Samozřejmě, údaje jako 2s, 3s, to znamená napětí, podle toho se pak ladil motor a vrtule 🙂 A jak se LiPo zlepsovaly, pak už se výhradně používaly. A pamatuji, že klidně daly 50C.

                5. Pretoze prakticky chce clovek vediet ako rychlo vie nabit auto
                  Pretoze prakticky chce clovek vediet ako rychlo vie nabit auto na dalsich, povedzme 100km jazdy. Efektivnejsie automobily (Ionic, Tesla) budu mat preto rychlost nabijania vyssiu, aj s nizsim nabijacim vykonom ako kockate compliance cars typu e-Soul ci e-Tron.
                  A posadka stravi o to menej casu na nabijacke.

                1. Nabiji pamaleji, ale jaka konkurence v dane tride a kapacite
                  Nabiji pamaleji, ale jaka konkurence v dane tride a kapacite nabiji rycheji? Navic rychlodobijeni nici baterku a ten kdo bude potrebovat nabijet rychle casteji nez cca 2x tydne tak si evidentne vybral spatne auto na dany ucel.

                2. Naopak by mohlo nabíjet rychleji. Má takhle nižší
                  Naopak by mohlo nabíjet rychleji. Má takhle nižší tepelné ztráty, takže pokud má tuhle konfiguraci a nízké nabíjení, tak očekávám, že tam bude baterka bez chlazení a nechtějí ji tepelně utavit. Ostatně, až bude jasné, co je v tom za články, tak se to dá vše relativně snadno propočítat.

                3. Naopak, nemůže nabíjet rychleji a je to tak u většiny
                  Naopak, nemůže nabíjet rychleji a je to tak u většiny těchto kapacit a konfigurací kolem 40 kWh (Ioniq, Kona, Soul, Niro, Citigo, Seat Mii, NV200, Zoe, Leaf. To že lze baterii udělat lépe a nabíjet podstatně rychleji ukazuje I3, Honda-e, ID3, MG ZS, Sion apod. U baterií 64+ kWh je to úplně jinde a jiná konfigurace článků dovoluje nabíjet čtyřnásobným proudem tedy až 250 A. Všude se většinou dodržuje nabíjení proudem 1C, při kapacitě 0-70%.

                4. 1C je pro řadu NMC článků max trvalý nabíjecí proud v
                  1C je pro řadu NMC článků max trvalý nabíjecí proud v CC dobíjení (doporučený pak je cca 0,8C).
                  Dám-li (neuvažuji paralelní články na úrovni stringového článku) jeden string 60 Ah, potom 1C je při daném napětí 60A, dám-li dva 60Ah paralelně potom pro každý stringy je 1C 60A, tedy dohromady 120A.
                  Pak je to o tom, jak je udělaná celá baterka. To lépe, o kterém píšete záleží na tom, jak je udělaný článek – pokud tady použili to, co měli v eGolfu, tak to opravdu není rychlý článek, ale zase má jiné zajímavé vlastnosti.

                  To, co píšete o 64 kWh baterii zase trháte z kontextu a vyznívá to jak znalosti z ABC

                5. Když jste se pasoval do role odborníka na baterie (což já
                  Když jste se pasoval do role odborníka na baterie (což já nejsem, končím u Kirchhoffových zákonů), tak nám vysvětlete, proč identické baterie v packu 30 kWh mají max příkon 70 kW, zatímco v 40 kWh packu mají 40 kW a naopak v 64 kWh packu mají max příkon 100 kW.

                6. Jsou identické články (buňka packu), mají stejný
                  Jsou identické články (buňka packu), mají stejný základní článek, stejnou konfiguraci, stejné parametry vybíjení, stejné strategie nabíjení, stejnou kalkulovanou životnost, stejné teplotní managementy, stejné požadavky na výkony a jsou pro stejnou aplikaci?

                7. Protoze ta baterie ma mensi napeti, treba citigo ma jen 84
                  Protoze ta baterie ma mensi napeti, treba citigo ma jen 84 clanku v serii, jine elektromobily maji i 96 clanku. Kdyz by citigo melo 96 ks x 2 60 Ah clanku tak by melo kapacitu kolem 50 kWh .

                  Pokud mate max proud nabijeni 120A x napeti coz je vykon, tak bude proste nabijeci vykon mensi.

                  Drive meli el mobily malou baterku,ale nabijeli rychleji aby se ty vozy dali pouzivat, ale pokud by jste Vaseho soula nabijel 3x dene na rychlonabijecce, tak na 120 tis. Km jde baterka do kytek.

                  Dnes jsou na vetsi porce Km vozy s 64 kWh bateriemi. 40 ctky jsou na takove to domaci jezdeni. To ale neznamena ze jsou spatne.

                8. Přesně tak a beterie 84s a 96s při nejlepší vůli
                  Přesně tak a beterie 84s a 96s při nejlepší vůli identická není…

                9. Ten rozdíl 84 a 96 článků tak velký rozdíl není aby to
                  Ten rozdíl 84 a 96 článků tak velký rozdíl není aby to odpovídalo výrazně menší rychlosti nabíjení. Je to prostě zapojením baterie, kdy nelze používat velké nabíjecí proudy a má to více výrobců. To že to lze udělat jinak (ale dráže) ukazuje také několik výrobců. U Citigo to pomalé nabíjení bude vadit méně, u Ioniq, Kona nebo Niro, je to zásadní omezení. Prodejce Kia vám rovnou řekne, kupovat verzi 40 kWh nemá smysl kupovat ani ji objednávat na sklad, cena je úplný nesmysl, za cenu o 50 tis. Kč vyšší dostane zákazník o 50% větší kapacitu baterie s výrazně rychlejším nabíjením a motor s o 50% větším výkonem.

                10. pořád si odpovídáte sám – nejsou to shodné baterie –
                  pořád si odpovídáte sám – nejsou to shodné baterie – mají jinou sériovo paralelní konfiguraci – jinými slovy vaše zapojení baterie.
                  Od toho se pak vše odvíjí – menší rychlost dobíjení – lépe využiji články (rychlostí klesá dabíjitelná kapacita), méně to tepelně zatěžuji (mám nižší napětí), mám nižší napětí – dostanu z toho menší výkon..

                11. Rozdíl je i v tom, že články mohou mít o něco málo
                  Rozdíl je i v tom, že články mohou mít o něco málo nižší jmenovité napětí. Ioniq 28 kWh má články se jmenovitým napětím 3,75 V a navíc jich má 96 v sérii. Proto je napětí o dost větší. A jelikož CCS1 zvládá dodat jen 120 A, tak je rychlost nabíjení o dost rozdílná.

                12. Můžete rozvinout tu větu o zajímavých vlastnostech
                  Můžete rozvinout tu větu o zajímavých vlastnostech článku z E-Golfa? Po 13 měsících provozu nového kusů a 63.000 km jsem na 94% výchozí kapacity baterie. A od začátku platilo, že po prvních 180 km na dálnici nabíjí ještě 38 kW, po dalších 150 km už jen cca 30 kW, třetí nabíjení tak 22 kW a na čtvrté už nemyslíte… A s rostoucí teplotou okolí je to horší a horší. Napětí trakční baterie je +- kolem 350V a auto si nikdy neřeklo o vyšší proud než je 120 A…

                13. Podle jaké fyziky má zapojení článku vliv na rychlost
                  Podle jaké fyziky má zapojení článku vliv na rychlost dobíjení?

          2. Ano to je pravda- menší série a 2 roky.Žádný jiný model
            Ano to je pravda- menší série a 2 roky.Žádný jiný model levnější nebude! Odhaduji nejlevnějš, tak 600 000 tis. a to bude stát model velikosti FABIE, který připravujou na konec příštího roku. Takže toto citigo bude velmi úsporné a praktické vozítko pro nenáročné a historická rarita kvůli počtu vyrobených kusů. Tak tedy ,,KDO KOUPÍ NEPROHLOUPÍ“!

    1. Mě se to celkem líbí, až na tu předisplejovanou palubku,
      Mě se to celkem líbí, až na tu předisplejovanou palubku, ale cena versus dojezd je tragická. Udělat v dnešní době o 4 kWh větší baterii než u aut starých 5 let a ve spojení s mizernou spotřebou z toho auta udělá propadák stejně jako Mini Cooper SE, který má baterii ještě menší.

      1. Popravdě… cena vs. dojezd vs. užitná hodnota je tragické
        Popravdě… cena vs. dojezd vs. užitná hodnota je tragické i u spalovacího Mini. Je to stylovka pro lidi, co si to mohou dovolit, nelze srovnávat s konfekcí, stejně jako se teď asi nesrovnává spalovací Mini a spalovací třeba Peugeot 208. A přesto se spalovací Mini vyrábí a prodává, zrovna nedávno si jej jedna známá koupila za cenu, za kterou mohla mít např. dva ty Peugeoty. A je to menší, vzadu se pořádně nedá sednout, kufr nanic…

    2. Vždycky si říkám, že pokud někdo tvrdí, že je něco
      Vždycky si říkám, že pokud někdo tvrdí, že je něco sračka, tak by měl doplnit čím že to obohacuje svět v profesním životě on sám 🙂

      Honda od začátku avizovala vůz jako „stylový“, a že tedy nebude levný, protože exkluzivní věci nemohou být levné; to jestli je ona Honda exkluzivní nebo ne je věcí osobního názoru – Vy si myslíte, že není, já taky, ale někdo jiný může mít jistě opačný názor… Prostě zvolili tuhle cestu a možná je to hloupé rozhodnutí a neuspějí, stejně jako neuspěli před 20 lety v souboji hybridních technologií (Prius vs. Insight). Pokud je však trh kompaktních elektrovozů v současné podobě omezen na pár desítek tisíc potenciálních zákazníků a ostatní si elektromobil stejně nekoupí (z principu) i kdyby měl kdovíjaké vlastnosti, tak je dost možné, že uspějí, protože na takovém „omezeném“ trhu nadšenců cena moc roli nehraje.

      1. Přesně. To je to samé, jak tady nedávno někdo bědoval
        Přesně. To je to samé, jak tady nedávno někdo bědoval nad cenou Mini SE, že to je moc a že Citigo bude stát polovinu. To je ta nemoc srovnávat dvě auta jenom proto, že jsou na elektřinu. Ale že jsou to úplně jiná auta, pro jiného zákazníka, to už je pro mnoho lidí nad jejich chápání.

      2. při pohledu na tu káru je evidentní že elektromobily
        při pohledu na tu káru je evidentní že elektromobily nechtějí prodávat masově. proto spíchli tudle sračku aby se ve světě blejskli jako elektromobilitě nakloněni, jen na voko, pěkně sráčský postoj nemyslíš? 😉

        https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/97406/planujeme-v-praze-blokady-hrozi-nam-vymreni-a-uz-dochazi-cas-rika-mluvci-rebelie-proti-vyhynuti-holcnerova.html

  2. off
    Honda e cena
    Initial pricing details announced for Honda

    off
    Honda e cena

    Initial pricing details announced for Honda e
    Honda e will start from €29,470 in Germany (including government subsidy)
    Honda e has gathered over 40,000 expressions of interest since the unveil of the prototype version earlier in 2019
    First deliveries of Honda e set for summer 2020

    €32,470 for the “Advance” grade that includes further specification and a motor output increased to 113kW.

  3. Docela trapný v dnešní době aby tempomat, vyhřívání
    Docela trapný v dnešní době aby tempomat, vyhřívání předních sedadel a parkovací senzory byli za příplatek.

    Palubní nabíječka je aspoň na dvě fáze?

    No uvidíme až se to bude dát opravdu koupit jak to zahejbe s cenama ostatních elektromobilů.
    Furt je to o 200 tis dražší jak spalovací verze. Za což ujedu 100 tis km.

      1. Ale zcela běžný to není u auta za 400 tis.
        Ale chápu

        Ale zcela běžný to není u auta za 400 tis.

        Ale chápu dobře že za 20 tis si koupím ten nejvyšší paket? Nebo si nejdřív musím dokoupit ty před tím?
        Jako kdyby to bylo vše za příplatek 20 tis, tak se nad tím dá celkem i mávnout rukou.

        1. Máte pravdu, že už by to tam mohlo být automaticky, když
          Máte pravdu, že už by to tam mohlo být automaticky, když to má být v plné palbě, ale to by asi koncern nepřežil, oni na rozdíl od Asie vždy prodávali holátka a v prvním paketu byl volant. Starého psa novým kouskům……
          Na druhou stranu opravdu ten příplatek 20 tisíc obsahuje vše, včetně těch předchozích věcí. Když to porovnám s vývojově 12 let starými trojčaty, když Peugeot Ion jsem nový kupoval za 439 tis. Kč s DPH včetně rozšířené 5letíé záruky na všechno, tak:
          – Basic (tempomat – neměl, dokupoval jsem si za 7, vyhřívání předních sedadel – měl jen řidiče, odpadkový koš – nemá, jen takovou přihrádku dole uprostřed, kterou k tomu používám a místo na láhev mezi sedadly, kam se dá dát kelímek od piva a házet binec do něj),
          – Plus (navíc signalizaci parkování vzadu – nemám, dá se za cca 4 dokoupit, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru – nemám, mám rovnou podlahu, zase ale nemám ani horní víko, za příplatek 4 tisíce jsem tu parodii nechtěl, přední mlhové světlomety – mám, jen bez tzv. Corner funkce přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování),
          – Top (navíc vyhřívané čelní sklo – nemám, řeší se to funkcí ofuk MAX, ale fouká to na sklo vzduch z topení a dost žere baterku, držák multimédií – nemám, koupil jsem si originál Samsung držák na mobil a spokojenost, digitální audiopříjem – nemám).

            1. Pokud cenu udrží a dodrží slibované počty, pak by to
              Pokud cenu udrží a dodrží slibované počty, pak by to mohlo vyvolat tlak na zlevnění třeba Zoe, iMiev 2019 a klonů, Fiatu 500e. Protože s eUP za 600 soutěžit nemusely.
              Teď se uvidí, zda i ID3 bude tlačit na ceny ostatních elektromobilů.

          1. VW a Evropané prostě mají jinou politiku… auto cenově od
            VW a Evropané prostě mají jinou politiku… auto cenově od XXX, ale základ. A co dalšího chceš, ci připlať. Výhoda je, že člověk si může nakonfigurovat opravdu jenom co chce a potřebuje, samozřejmě v rámci nějakých pravidel, co k čemu jde a co ne. Pak jsou výhodné pakety, kde jde objednat soubor příplatkových „extras“ za dobrou cenu.

            Asijci zase mají systém pár výbav a dokoupit jde často jenom metalíza 🙂 To má výhodu v tom, že obvykle stejný výbava vyjde levněji a jsou menší nároky na plánování výroby, resp. obvykle kratší dodací lhůty.

            Každému vyhovuje něco jiného a zákazník si vybere. V konkurenčním prostředí stejně ty cenové rozdíly nemohou být nějak markantní, takže to pak vyjde +- stejně.

            Ale třeba v prémiové třídě je nemyslitelné, aby si zákazník nemohl svoje auto nakonfigurovat jak chce a soubor výbavy má několik stran a zákazník už tak nějak očekává, že za použitelnou výbavu klidně zaplatí např. dalších 30% ceny navrch, typicky BMW nebo Mercedes.

            Myslím, že plně vybavené Citigo je důstojné auto do města a za cenu 459 tisíc je to v kontextu EV aut cena velmi dobrá. Jistě, pořád je to drahé, ale ostatní jsou ještě dražší.

            A pokrok oproti Ionu je úplně jasný…

  4. Tak to se Škodě zase něco povedlo. V kategorii městských
    Tak to se Škodě zase něco povedlo. V kategorii městských (délka cca 3.5m) vozů – které jsou v celé Evropě z důvodu nízkých realizovaných marží kategorií na odstřel a v ČR tuplem – nejprve vyřadit z portfolia „příliš levnou“ spalovací verzi a teď ji nahradit za „relativně“ rozumný peníz vozem elektrickým. Když se kouknu, co je mezi minivozy k dispozici s automatickou převodovkou a za kolik, tak ta cena eCitigo je ještě přijatelnější… ač „na doma“ by to chtělo nabíjení přes třífázovou zásuvku pod 6 hodin. To jsem zvědavý, jakou vzhledem k ceně Škodovky zvolí VW strategii prodeje na českém trhu pro prodej dvojčat od VW, resp. Seatu – že by teritoriální rozdělení a v ČR prodej jenom eCitigo?

    Á propos, kdyby si někdo chtěl spočítat, jestli se mu to vyplatí, tak tady je nedávno zbastlený (bez záruky) „kalkulátor“ – http://ev.lavabit.cz

  5. Hurá, tak nakonec se ta dobrá cena podařila. Za mě palec
    Hurá, tak nakonec se ta dobrá cena podařila. Za mě palec nahoru.
    Tak teď jen aby jich stíhali dost vyrobit.

    „…vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“

    „…Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. …“ dodává Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

    Jo „smyslupná kapacita baterií“, to je to o čem tu celý léta mluvím. Ty drahý zkriplenný pidibaterky byly hrůza. Kdyby do toho zpátečnický dinosauři začali šlapat dřív už tu dávno mohlo bejt rozumnejch velkobaterkáčů daleko víc.

    1. Na PushEVs je zajímavý rozbor, jak vlastně nařízení EU
      Na PushEVs je zajímavý rozbor, jak vlastně nařízení EU nutí výrobce prodávat jich v roce 2021 málo, jelikož ty další limity pro rok 2025 a 2030 se nevypočítávají z těch 95 g/km, ale z toho, kolik bude skutečný průměr v roce 2021. To znamená, že kdyby vyrobili a prodali mraky EV a měli průměr třeba 85 g/km, tak ty emise nižší o 15 % od roku 2025 a 37,5 % od roku 2030 se budou počítat právě z těch 85 g (tedy 72,25 g, resp. 53,125 g) místo 95 g (80,75 g, resp. 59,375 g).
      Proto nějaký větší nástup eletromobilů v EU můžeme čekat od dinosauřích automobilek až od roku 2022 a dokonce bude pro automobilky výhodné zaplatit nějakou tu pokutu za rok 2021, aby pak měly dalších 10 let klid 🙁

                1. tak uvidíme s čím vylezou 🙂 já teda mám taky garáž a
                  tak uvidíme s čím vylezou 🙂 já teda mám taky garáž a pak může být i FVE

    2. Musím uznat, že to mne také překvapili. Na to, že někde
      Musím uznat, že to mne také překvapili. Na to, že někde psali, že to bude stát 21000 euro, tak slíbená cena pod 500 tis. se podařila a splnili alepoň to co řekli. A cena 430 tis. už je na elektromobil druhé generace a na to že je to malosériovka dost dobrá.

      Je vydět postupné snižování ceny, jak se jich začíná vyrábět víc a víc. Před 5 lety 800 tisíc, dnes kolem 430 tis. To je docela velký skok.

      Takže jedno PLUS ode mne mají.

      Nicméně, malé mínus je za výkon DC nabíjení to mohlo být 2x větší a bylo by to na 1*.
      Škoda škoda toho.

      Další velké mínus, bohužel, je to, že to nedělají že by je chtěli vyrábět (to už by jich chrlili tisíce denně), ale že to dělají jen aby nemuseli platit pokuty. A to je bohužel velké mínus.

        1. No zrovna já kdybych to auto měl tak bych to využil.
          Měl

          No zrovna já kdybych to auto měl tak bych to využil.

          Měl jsem půjčené VW eUP a při jízdě například do Hradce jsem zatavil na 10 minut na dobití. Trčet tam 2x déle by mě fakt nebavilo.

          nové citygo má 2x větší baterii, takže bych tam zastavovat ani nemusel, ale na zpáteční cestu by to asi nedalo a stejně bych někde musel trochu docucnout.
          A opět stát někde 20 minut, nebo 10 je docela dost velký rozdíl.

          10 minut se už hodně blíží k tankování benzínu. Což je přesně ta věc, proč lidi na to pořád nadávají u piva, že se to dlouho dobíjí.

          Tak mne překvapuje, že když to technicky jde a podle mne to není ani moc drahé, tak tam nedali 100kW DC nabíjení.

          Pro elektromobilitu by to byla jedna z věcí, která by hoooodně pomohla odstranit strach z dlouhého „tankování“ a obecně by to pomohlo napravit špatné jméno elektromobilů ohledně nabíjení.

          Je to velká škoda, protože tohle spíš elektromobilům bude škodit.

          Protože až to budou lidi používat tak stoprocentně si to někdo nenechá pro sebe a napíše na internet, že čeká na nabití hodinu což rozpoutá jen negativní komentáře a nálady proti elektromobilům.

          Místo aby tomu předcházeli a elektromobily zlepšovali, tak toto je dost k horšímu.

          A to nejsem žádný veštěc, jen si myslím, že to není dobře.

    1. Já bych jednu poznámku měl.
      To elektrické citigo je jen o

      Já bych jednu poznámku měl.
      To elektrické citigo je jen o 100% dražší, než jeho spalovací verze, což považuji za neuvěřitelý úspech (pokud je to pravda), protože většinou je elektrický koeficient x3.
      Nicméně, jak správně píšete, jedná se o městské auto.
      Za jak dlouho lze ve městě reálně projezdit 150 tisíc km pro dosažení ekonomické návratnosti, za fiktivního předpokladu, že elektřina je zadarmo?

      Městské mini má moje příbuzná a samozřejmě najezdí ročně do 10 tisíc km, jako většina těchto nákupních tašek (viz statistika na sauto.cz), které jsou po 80 tisících spíš vraky, po 120 tisících úplné bezcenné, protože za pár desítek tisíc koupíte auto s nájezdem do těch 80, tak proč kupovat ve stejné ceně nějakou popelnici.

          1. Runner42 opět pitomé pindy, které lze vyvrátit jednou
            Runner42 opět pitomé pindy, které lze vyvrátit jednou návštěvou webu škodofky.
            Aby se spalovík alespoň trochu výkonově a výbavově přiblížil elektrice za 430 tisíc, tak musím zvolit buď benzín Fresh 5D, s automatem začínající na 263 tisíc (rozdíl 167) nebo Monte Carlo 5D s automatem za 308 (rozdíl 122) https://www.skoda-auto.cz/modely/citigo/citigo-5d-monte-carlo/citigo-5d-monte-carlo-cenik. A úspornější na provoz 5D G-tec bude stát v nejvyšší výbavě, ale bez automatu, 320 tisíc (rozdíl 110 tisíc).

      1. Osobně si myslím, že to bude naprosto ideální auto pro
        Osobně si myslím, že to bude naprosto ideální auto pro Pizza delivery apod. Jsou to samozřejmě specifické případy, ale těm se to vyplatí na 100%. Další případy asi budou hraniční, ale taky jich bude víc než dříve a snižuje se laťka nutného příjmu, aby si to člověk vůbec mohl pořídit a začít o tom uvažovat. A to je už velké plus.

  6. Tak hlavně žádnej konfigurátor ani není,stál jsem vedle
    Tak hlavně žádnej konfigurátor ani není,stál jsem vedle toho v Bolce a je to strašně malinkatý a ty dveře zadní na tom vypadaj strašně.
    Uvidí se jak to bude taky nabíjet , doufám že né jak novej ionic 🙂 🙂 🙂

            1. Je super, jak někdy nemůže dát člověk ani na své
              Je super, jak někdy nemůže dát člověk ani na své vlastní dojmy, sám sebe jsi přesvědčil, že se tam nevejdeš i když to není pravda. Výborný. Škoda, že jsi se nevyfotil, mohli bychom ti rozporovat tvůj vlastní slabý úsudek. :))

                1. Zrovna jsem se vrátil z obhlídky jedné i3 a musím říct,
                  Zrovna jsem se vrátil z obhlídky jedné i3 a musím říct, že jak je to zvenku malé auto (jenom 4m), tak uvnitř je místa habaděj. Taky mám jenom 176 cm, ale za sebe bych posadil i člověka se 190 cm výšky, v pohodě. Akorát na ten materiál ve dveřích a nahoře na palubce (rozemleté PET lahve nebo co) bych si musel zvykat, jinak by to šlo 🙂 Kdysi jsem seděl ve spalovacím Citigo a tam rozhodně není tolik místa, nevím teda jak je na tom elektro verze…

                2. Uplne stejne.i3 vypada mala ale nezda se.
                  Ja to resim do

                  Uplne stejne.i3 vypada mala ale nezda se.
                  Ja to resim do budoucna, v i3 je i vyssi posez a treba tim ze jsem mel SUV tak se me do nizkeho zpatky nechce – tesla 3 treba .
                  Uvidime pristi rok , bude toho vic , chybi me trochu tazny kvuli coz by melo id3 mit ale je to proste golf.

                3. Jsem vysokej a v i3 je to mě spousta místa. Moc fajn
                  Jsem vysokej a v i3 je to mě spousta místa. Moc fajn interier. Do Citigo se vejdu v pohodě a uvnitř nemám takovej stísněnej pocit jako v e208 nebo ještě hůře v e500, tam se v podstatě nevejdu.

                4. Já vlastně nechápu o co se hádáme?
                  Já vlastně nechápu o co se hádáme?

                5. Já se s nikým nehádám 🙂 Jenom jsem prezentoval čerstvou
                  Já se s nikým nehádám 🙂 Jenom jsem prezentoval čerstvou zkušenost, co se prostornosti i3 týče a srovnal s prostorem v Citigo, to je vše…

                6. i3 je o mnoho větší než citigo. Ono se to nezdá, ale i
                  i3 je o mnoho větší než citigo. Ono se to nezdá, ale i zvenku. Třeba na šířku je i3 větší než fabie.

                7. Přesně tak. Včera jsem v jedné seděl a toho místa co tam
                  Přesně tak. Včera jsem v jedné seděl a toho místa co tam je… jsem byl překvapený. Byla to 94Ah, vybavená tak středně, ale pořád drahá… 22680 eur 🙁

                8. Ceny holt neklesají tak rychle jako u spalováků.
                  Ceny holt neklesají tak rychle jako u spalováků.

                9. Tak je pokles o cca. polovinu (nebo skoro polovinu) ceny za
                  Tak je pokles o cca. polovinu (nebo skoro polovinu) ceny za necelé 3 roky. To není zas tak málo, uvidíme za půl roku.

                10. to nejsou petky ale vlákno z konopí nebo nějakého druhu
                  to nejsou petky ale vlákno z konopí nebo nějakého druhu ibišku snad…teď z hlavy nevím, ale je to kytka 🙂

                11. To je možné, ale něco tam je z PET lahví. Asi teda
                  To je možné, ale něco tam je z PET lahví. Asi teda sedačky. Ale zvykl bych si 🙂

                12. z petek je tuším palubka a „plechařina“
                  nárazníky

                  z petek je tuším palubka a „plechařina“
                  nárazníky blatníky vnější dveře atd.

                13. Nebyla to i3 která měla i sváry z plastu?
                  Jestli ne i3 tak

                  Nebyla to i3 která měla i sváry z plastu?
                  Jestli ne i3 tak jsem to viděl/četl někde jinde O_o

                14. Myslím, že min. blatníky i dveře jsou z uhlíkových
                  Myslím, že min. blatníky i dveře jsou z uhlíkových kompozitů.

                15. z uhlíkových kompozitu je vršek karoserie tzv. living room
                  z uhlíkových kompozitu je vršek karoserie tzv. living room

                16. Nejsou. To je plast. Dveře jsou jen vyztuženy kompozity.
                  Nejsou. To je plast. Dveře jsou jen vyztuženy kompozity. Monokok je z karbonu.

                17. Proboha jak můžete srovnávat ty 2 auta? BMW je o hodně
                  Proboha jak můžete srovnávat ty 2 auta? BMW je o hodně větší auto, citigo je auto do města o 40 cm kratší!

                  Vnitřní prostor má také samozřejmě menší.

                  Ale od začátku v tomto vlákně jde o to, že jak je to malé auto, tak se v něm hodně pohodlně sedí a vejdou se do něj i větší lidi, což pro tyhle „pidi“ auta vůbec není standard.

                  A o to jde.

                  Samozřejmě že o proti třídě o úroveň výš bude citigo vždycky prcek.

                  To je jako srovnávat Davida s goliášem a divit se že David nedosáhne na vypínač od světla.

                1. No tak proti Citigo bohužel fakt jo 🙂
                  No tak proti Citigo bohužel fakt jo 🙂

                1. To jen tak nevypadá, to tak bohužel je. Rozvor neurčuje
                  To jen tak nevypadá, to tak bohužel je. Rozvor neurčuje vnitřní prostor, je jen jeho předpokladem, což se tady moc nepovedlo. Vnitřní výšku vpředu i vzadu ma i3 menší, vnitřní šířka cca stejná, podélný prostor, ať nežeru, jestli má i3 o 2-3cm víc tak to je moc. Pro srovnání rozměrů viz auto.cz nebo vybermiauto.cz.

                2. Jak můžete srovnávat auto déky 3,6m (citigo) s autem déky
                  Jak můžete srovnávat auto déky 3,6m (citigo) s autem déky 4 metry (i3) ?????????

            2. No tak stále je to nákupní taška, co byste chtěl?
              Pro

              No tak stále je to nákupní taška, co byste chtěl?
              Pro vás jedině Tardis, z venku malá zevnitř velká :-)))

              Sakra na to že je to tak malé auto je uvnitř místa habakuk a obrovský kufr. JEzdil jsem v eUPu a to byla paráda. Vzadu se vešel 100 kg „prcek“!

              Do města naprosto ideální auto, kam se vlezou i velký lidi, ne jako např. do Fordu Ka, který bylo naprosto unikátně nemožný a nepraktický.

    1. Jo, tak to tady zkopíruji, ať je to hezky vidět…
      Na

      Jo, tak to tady zkopíruji, ať je to hezky vidět…

      Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích.

      Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč)

      Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč)

      Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč)

      Ty ceny mi přijdou OK, jen mě trochu mate, že tam nevidím klimatizaci, tak předpokládám, že je v základu aspoň nějaká manuální.

      1. Manualna klimatizacia v elekttromobile neexistuje, kompresor
        Manualna klimatizacia v elekttromobile neexistuje, kompresor klimatizacie elektromobilu ma take otacky ako je potrebne pre dosiahnutie potrebneho chladiaceho vykonu. Kedze kompresor elektromobilu nepotrebuje mechanicky pohon, elektromotor, ktory pohana kompresor je uplne zapuzdreny podobne ako v kompresore chladnicky, ci domacej klimatizacie. Kompresory elektromobilov su spravidla spiralove (scroll), takze nemaju vibracie.

        1. Aha, to jsem netušil… takže když má EV klimatizaci, je
          Aha, to jsem netušil… takže když má EV klimatizaci, je to vždy automatika, která ovládá sílu foukání a směr foukání (ze kterých otvorů to fouká) tak, aby to udrželo nastavenou teplotu. Příp. má senzor na skle a když je zamlžené, jde to více na sklo.

          1. Miev senzor na skle nemá, ale směr fokání automaticky má
            Miev senzor na skle nemá, ale směr fokání automaticky má i řídí teplotu automaticky takže se nastaví teplota a udržuje ji a kopresor mění otáčky dle potřeby. Rohodně to není stylem 0 1 když dám klimu tak za 5 minut mrznu a musím jí vypnout.

            Myslim že citigo bude mít stejně jako eup normální klimatronik není důvod proč by tam vyvíjeli něco jednoduššího.

        1. Super.
          Akorát by to chtělo zjistit, jak je to s těmi

          Super.
          Akorát by to chtělo zjistit, jak je to s těmi pakety. Já to chápu tak, že stačí koupit ten Top za 20 tisíc a je v něm vše, co je v Basic i tom druhém, z toho textu to plyne. Na jiném webu jsem však četl, že v max. výbavě přijde Citigo na 475 tisíc, což by bylo základ + všechny 3 pakety. To mi nepřijde moc pravděpodobné.

          1. Díky, tak teď už je potvrzené, že dosahuje (kromě
            Díky, tak teď už je potvrzené, že dosahuje (kromě sklápěcích zrcátek) výbavy Peugeotu iOn vyráběného od roku 2010. Vlastně kromě větší baterky a „moderních“ asistentů (které tenkrát nebyly snad ani v segmentu těch nejlepších) na CitiGO-e iV nevidím nic převratného. Horší je rozvor 2420<2550, tepelné čerpadlo to také nemá, je to také čtyřmístné, trojčata mají navíc lepší chlazení baterie, zas mají jen poloviční nabíječku. Jen ta cena je pokroková, ale nedělám si iluze, jak se dá s cenou a reálným prodejem šachovat. Těch aut se musí prodat přesně daný počet, aby to splnilo účel snížení flotilových emisí, ale zase ne až tak moc, aby se výroba nemusela zas tak moc dotovat a zase aby ty flotilové emise nebyly moc dobré.
            Rád si počkám na nějaké hodnocení z praxe, ale nechce se mi věřit, že by to někdo vzal na výlet do Alp, jako se to dá třeba s Ioniqem.

            1. Vždyť to je malé městské auto, s tím nikdo příčetný
              Vždyť to je malé městské auto, s tím nikdo příčetný nepojede z Prahy na Šumavu, natož do Alp. Proč by to kdo dělal? 🙂 A to ani tehdy, kdyby mělo superrychlé nabíjení 0-80 za 20 minut. ioniq je mon. o jednu velikost větší auto než toto.

              Bože, to jsou nápady…

              Jinak, cenově je to mnohem příznivější než trojčata, když se ještě dala koupit jako nová a na rozdíl od nich to vypadá jako normální auto 🙂 A ty mají tepelné čerpadlo?

              1. Nemají. V době jejich zrodu ho neměl ani Leaf. A vůbec, s
                Nemají. V době jejich zrodu ho neměl ani Leaf. A vůbec, s trojčaty se dalo podnikat věcí… A všichni, kteří jsme s nimi začínali, jsme byli příčetní :-). Souhlasím, že to auto není na velké cestování. Ale mnozí jsme to více či méně zkusili a nebyl to úplně strastiplný zážitek, spíš naopak. Navíc stále přetřásáme tentýž problém – našinec by rád auto za 250 tisíc (protože víc zkrátka nemá) a chtěl by po něm, aby dojelo i do Chorvatska. Citigo-e iV tuto díru na trhu nijak nevyplňuje, takže si jako cílovou skupinu umím představit spíš manželky „chudších“ manažerů, aby měly něco na nákupy.

                1. Prostě je to auto do města, tečka. A když si někdo bude
                  Prostě je to auto do města, tečka. A když si někdo bude stěžovat, že do Chorvatska to jede dva dny, jeho blbost, že si koupil auto, které na to není stavěné 🙂

                  Cílová skupina je stejná jako třeba u Renaultu Zoe, VW eUp (minulé generace) a těch se v Evropě prodávají kvanta, takže o nezájem bych se vůbec nebál, zvlášť za tu cenu a ve srovnání s ostatními malými EV auty.

                  Kdo chce auto na delší cestování, pro něho Citigo není a ani tan není prodáváno a ani nebylo myšleno, samozřejmě. Takový člověk si koupí spalovací auto a až bude vhodné EV, koupí si EV. Žádná věda v tom není 🙂

                2. CitiGO-e a ZOE jsou neporovnatelná auta. Do ZOE si dovedu
                  CitiGO-e a ZOE jsou neporovnatelná auta. Do ZOE si dovedu představit na kratší cestu narvat celou rodinu, kdežto v CitiGO bych se asi se zlou potázal. Přece jen ZOE klame tělem, patří spíš do kategorie Fabie.
                  Spíš si říkám, že když se tyhle nákupní tašky na kolečkách moc neprodávaly doteď, ani tahle superškodovka na tom moc nezmění.

                3. Zoe je možná o něco větší, ale pořád jsou to obě
                  Zoe je možná o něco větší, ale pořád jsou to obě malá auta do města. V civilizovaných zemích to slouží jako druhé (třetí) auto v rodině, nikdo do toho necpe celou rodinu ani kočárek. To jenom tady na východě slouží auta velikosti Fabky jako rodinná auta 🙂 Ale to je nepodstatné, většina prodejů se realizuje v těch zemích, kde ta auta slouží účelu, pro který byla zamýšlena. Takže z tohoto pohlede je to tak, že Zoe a Citigo jsou srovnatelná auta a míří na stejnou skupinu zákazníků. A Zoe bylo doteď nejprodávanější EV v Evropě, teď ho předstihla Tesla 3, ale třeba za červenec se Zoe prodalo více.

                4. Vemte si třeba interiér Twinga 2007. Vevnitř je zpracované
                  Vemte si třeba interiér Twinga 2007. Vevnitř je zpracované lépe než to Citigo. Žádné odhalené plechy. Fotogalerie:
                  https://www.cars-data.com/cz/fotografie-renault-twingo-2007/2232/14

                  Zoe se dá sehnat už od 400 000 Kč.
                  https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Renault-ZOE-Life-mit-Batterie-Navi-FSE/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20700_46_,frn:2017,ful:electricity/pg:vipcar/283409291.html

                  Je velikostí úplně někde jinde, totéž se zpracováním, prostorem a komfortem jízdy i sezením atd. Spolkne i dětský kočárek, dozadu si sednete o hodně lépe.
                  Jestli jste v Citigu iV (např. na Autech na Náplavce) někdo seděl, tak musíte uznat, že rozdíl mezi ICE Citigem, Up!em 18,7 kWh a Citigem 36,8 kWh tu je.
                  Je fakt radost s ním jezdit, s Citigem to bude utrpení.
                  Ani ta pitomá navigace tam prostě není…
                  Zoe zvládne těch 135 km/h (141 tacho), takže na dálnici lépe předjedete a dá i delší cestu a 200 km v zimě při 90 km/h v 0°C.
                  https://www.youtube.com/watch?v=ooxNIz9rGfg

                5. OK, to vše je pravda…
                  Ale pokud se bavíme o novém autě,

                  OK, to vše je pravda…
                  Ale pokud se bavíme o novém autě, tak Zoe je téměř dvakrát dražší než Citigo! A srovnávat ojetý Zoe a nové Citigo je nefér, ojeté Citigo ještě není, tak nelze srovnávat. Je to Zoe opravdu dvakrát lepší, stojí za to za něj zaplatit přes 800 namísto 440, resp. 460 tisíc za slušně vybavené Citigo? To je to, oč tu běží. Pokud by ta auta stála stejně, řeknu, že Zoe je lepší „value for money“, ale takto ani náhodou. To samé třeba nova elektrická Corsa nebo e208, ano, o něco větší auta, lépe zpracovaná i vybavená, ale dvakrát dražší.

                  Já nelpím na novém autě, taky kupuju ojetiny, ale pokud chcete srovnávat, tak férově nové vs. nové. Pokud bych chtěl ojetinu, počkám si půl roku a za cenu nového Citigo nám z Německa i3 s baterkou 33 kWh, která taky těch 200 km v pohodě dá a svezení bude úplně jiné než Citigo i Zoe a prostoru to má taky spoustu.

                  Ale myslel jsem, že se bavíme o nových autech a jejich ceně…

                6. OK, já jsem to bral tak, že FO normálně nové
                  OK, já jsem to bral tak, že FO normálně nové elektromobily téměř nekupují. A prodej ojetin v ČR s cca 750 tis. aut ročně prostě potenciál má. Navíc z hlediska ekonomické/ekologické návratnosti koupit ojeté EV vychází lépe než jít po novém a zvyšovat tak poptávku po výrobě baterií a těžbě lithia apod., zatímco v bazarech bude ležet spousta ojetých kousků.
                  Zajímalo by mě, jak dlouho teď ty koncernová trojčata ve výrobě vydrží bez úprav.
                  Ale zase je dobré, že jednoduchých aut už moc není. Na českém trhu jich zbývá pár. Možná tak kolínská trojčata, Dacia, Lada.
                  Těžko lidi ale přesvědčit, aby místo např. nového Sandera nebo Fabie koupily právě tohle… Prostě to zas elektromobilům na reputaci nepřidá – zastaralé, malý dojezd, malé, v porovnání s jinými auty s benzinovým motorem drahé.
                  Kupce si Mii, e-Up! a Citigo iV ale rozhodně najdou.

                7. Ano, já vím, že FO kupují ojetiny, sám jsem jeden z nich.
                  Ano, já vím, že FO kupují ojetiny, sám jsem jeden z nich. Za svou řidičskou kariéru (skoro 30 let) jsem koupil jenom dvě nová auta, jinak pak 6 ojetin + nějaký ty služebky z donucení 🙂

                  Bohužel, v EV není zatím takový výběr jako u spalováku. U Citigo je stejné dilema jako u spalováku… koupit nové se zárukou nebo za stejnou cenu starší ojetinu s lepšími parametry? Za mě ojetina. Ale někdo prostě ojetinu ne a ne, ani za svět 🙂

                  Samozřejmě, ty auta si zákazníky najdou, stejně jako doteď minulá generace eUp, zvlášť když ta nová je levnější a s dvojnásobnou baterkou.

                8. To já bych s Ionem klidně kamkoliv po ČR jel, kdyby měl
                  To já bych s Ionem klidně kamkoliv po ČR jel, kdyby měl dojezd jako citigo. Jeho velikost mě nijak neomzeuje.
                  Ani to 40kWh nabíjení by nevadilo. Však IOn těch 50kW bere jen chvilinku a pak to padá.
                  Já si Se škodovkou určitě udělám zkušební jízdu. Jen budu silně porovnávat velikost kufru proti IONu. Tím jak je vysokej tak se do něj dají po sklopení sedaček nacpat neuvěřitelný věci. Škodovka podle mě bude nižší a tím bude mít celkový nákladní prostor menší.

                9. Do našeho C-Zera se vejde do kufru komplet kočárek +
                  Do našeho C-Zera se vejde do kufru komplet kočárek + nějaká výbavička, dovnitř pak vcelku pohodlně čtyři lidi. CitiGO-e je přece jen o dost stísněnější a nižší. Ion/C-Zero/iMiEV jsou dodnes skvělá městská autíčka a co se týče nějakého malého cestování, v pohodě si ho dovedu představit. Právě proto hledám na CitiGO-e něco, čím srazí stará trojčata na kolena. A kromě baterky to vlastně nic není. Kdo ví, které z aut budeme na silnicích déle vídat, třeba se stará trojčata zvládnou dožít déle.

                10. Já mám takovej ten kočár, z kterého se stane po složení
                  Já mám takovej ten kočár, z kterého se stane po složení placka. A do IONa se vejde tak tak jen díký jeho výšce. Myslím, že do škodovky ho nenacpu.
                  Bylo by super, kdyby šlo do IONa koupit nové baterie o vyšší kapacitě. Kdyby najel 150+ tak by ho šlo využívat daleko praktičtěji.
                  Ale jestli výměna baterky stojí to co stojí i svépomocí, tak nemá cenu ho potom držet při životě a raději si koupit fungl novou škodovku.

                11. Jo, že škodovky vykuchat baterku, přendat do starého
                  Jo, že škodovky vykuchat baterku, přendat do starého trojčete a bude to super auto :-).

                12. Koukal sem třeba na články 60Ah z i3. A jsou rozměrově
                  Koukal sem třeba na články 60Ah z i3. A jsou rozměrově dost jiné. Takže nacpat je tam by dalo spoustu práce a překopávání. A navíc ta cena. Je potřeba počkat 3-4 roky, pak třeba články zlevní.

                13. Co se do trojčat vejde jsem názorně prezentoval tady CO
                  Co se do trojčat vejde jsem názorně prezentoval tady CO VŠECHNO NARVETE DO SVÉHO ELEKTROMOBILU? 6. září v 13:12 https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/

                  Jinak bohužel i trojčata 2019, prezentovaná zejména iMiev, které je v Rakousku v autosalonu za +-500 tisíc, mají jen původní baterii, trochu vylepšenou efektivitu a nabízejí dojezd papírově 160 km.

                14. Tak tak. Kdyby šli po vzoru i3 z 60Ah na 120Ah. Tak dnes
                  Tak tak. Kdyby šli po vzoru i3 z 60Ah na 120Ah. Tak dnes mají 32kWh. I těch 30kWh by zrovna trojčatům stačilo.

                  Ale dojezdu 160 nevěřím.

                15. No bez problemu je sráží prostorností, je ve všech
                  No bez problemu je sráží prostorností, je ve všech rozměrech i kufru lepší. Takovou nudli jako Ion/C-Zero/iMiEV abys na trhu pohledal 🙂

        1. Tak to by chtělo výměnu na začátku, místo 539 dát 339,
          Tak to by chtělo výměnu na začátku, místo 539 dát 339, aby se z toho po příchodu CitiGoe do autosalonů zbavili.

          Jen se bojím zpráv ze Škodofky, že úkolem pro rok 2020 je v ČR prodat 3 tisíce elektroaut. Děleno 14 kraji je 214 na kraj a poděleno místními prodejci v každém kraji to může být předváděčka plus náhradní vůz, plus pár autíček k prodeji. Když jsem trochu hledal, https://dealers.skoda-auto.com/260/cs-cz tak jsem se dopočítal 231 autorizovaných prodejců, tedy vychází na 1 prodejce 13 elektroaut na 12 měsíců.

                1. Ta čísla jste si jen tak typnul? Zdaleka jich tolik
                  Ta čísla jste si jen tak typnul? Zdaleka jich tolik nevyrobí. Uberte polovinu a nebudete na roční, ale celkové výrobě.

                2. Je to můj tip, samozřejmě tam bude nějaký nárůst
                  Je to můj tip, samozřejmě tam bude nějaký nárůst výroby, ale drtivá většina aut půjde ven, cca 3-4 tisíce jen do Norska. To že se jich u nás za příští rok prodá 500 ks je možná ještě přestřelené, bude záležet na firmách, fyzické osoby to nakoupí v řádu desítek kusů.

                3. Asi jste mi nepochopil. Žádný nárůst výroby nebude.
                  Asi jste mi nepochopil. Žádný nárůst výroby nebude. Škoda má jasně dané číslo, tedy počet aut, které vyrobí na sklad a ukončí výrobu. Prodávat budou podle potřeby plnění emisních norem. Víc neprodají ani o kus a klidně je sešrotují jako v minulosti.
                  Když bude moc velký zájem, není problém zvednout cenu. Zatím je to nastaveno tak, aby ceny byly stejné u nás i venku.

                4. Tenhle nesmysl máte odkud? Aby plnili emisní limity, na to
                  Tenhle nesmysl máte odkud? Aby plnili emisní limity, na to jim nestačí vyrobit 10 tis. aut na sklad, nejdříve je musí taky prodat a 10 tis. aut nemůže pokrýt požadované snížení emisí u 1 mil. spalovacích aut. Ceny nejsou nastaveny stejně, v Německu to z poloviny dotuje stát, tedy použitý eUP bude v Německu výrazně dražší než použité Citigo-e.

      1. S tím nesouhlasím, tahle cenová politika Superbu i tohohle
        S tím nesouhlasím, tahle cenová politika Superbu i tohohle prcka (ostatně i VW) má šanci ukázat, jestli si všichni chtějí jenom povídat, machrovat a křičet, nebo jestli ta elektro auta fakt chtějí – pokud se prokáže, že ne, tak je nasnadě uvážit, kde se udělala chyba ve vývoji spalovacích motorů vrátit se a jít jinou cestou (pryč turba, downsizing, vrátit normální počty válců,…), protože elektromobilita by pak byla jen politickou, ekologistickou a lobbistickou zvůlí.
        Samozřejmě se dá čekat vlažnější rozjezd, protože lidi budou čekat na vychytání dětských nemocí…

          1. Ale není chyba v čr, situace odpovídá reálné kupní
            Ale není chyba v čr, situace odpovídá reálné kupní síle obyvatel. Pokud průměrná cena kupovaného nového auta v čr byla pod 20 tis €, jen blázen by čekal, že se vrhnout lidi na elektromobily s mnohem vyšší cenou, teď už tu nové auto pod 20 tis € je…
            Navíc státy kolem nás – co Polsko, Slovensko, Maďarsko?
            A když chceme brát Německo – tak musíme brát jednotlivé země spolku ano Bavorsko má nákupy, protože je jednou (a možná zcela) z nejbohatších zemí spolkové republiky, jak jsou na tom země z bývalé NDR?
            Rakousko je pravda bohatší, ale pozor, zase je k nám přivrácená Vídeň – že by v Tyrolských Alpách místní kupovali e-mobily stejně intenzivně jako Vídeň je dost nepravděpodobné…

            Nezkreslujme si situaci do kapsy, jak se nám to hodí… prostě ano bohatší regiony kupují elektromobily víc, chudší méně, ale není to zabedněností lidí, chleba se bude lámat ve chvíli, kdy elektromobil bude mít extra zajímavou cenu a následně nebude prodáván…pak viz výše…a cena Citi se tomu velmi blíží – bez DPH je to pod 350 tis Kč..

            1. Není to jen kupní silou, to by se v Praze nikdy neprodávaly
              Není to jen kupní silou, to by se v Praze nikdy neprodávaly byty za 10-20 mil. Kč, velmi slušné příjmy tady má minimálně 15% lidí. V Portugalsku, kde si rozhodně nemohou vyskakovat prodali minulý rok 6 tis. EV. Česká republika se se smutnými 0,3 % potácí na konci žebříčku spolu se zeměmi jako je Řecko, Estonsko, Lotyšško, Polsko, Slovensko či Litva. Tedy je to nejen o penězích i o přístupu státu a lidí a je vidět, že východní státy mají to myšlení jiné.

              1. Jenže těch 15 procent lidí většinou žádné auto
                Jenže těch 15 procent lidí většinou žádné auto nevlastní – to za ně řeší jiní a kdo a jak si tam kupuje byty za 10-20 mil. je taky na velkou polemiku.
                Jak jsou na tom v Portugalsku s daněma za auta? Mají dotace? Pokud ano jaké? Kolik ev bylo prodáno přímo lidem za zdaněné peníze? Kolik a jaké firmy si koupily ev? Kolik byl celkový trh motorových vozidel – jaké bylo procentuální zastoupení čeho po započítání motorek a skůtrů?

                My jsme hnusní…. kupujeme málo, tamhle koupili tolik a tolik bez znalosti detailu je prostě koukání, že sousedova slepice líp nese vejce..

                1. Já na to koukám jednodušeji, západ se ubírá duševně
                  Já na to koukám jednodušeji, západ se ubírá duševně jinam, než východní země, proč, za co, jak neřeším, ta pomyslná hranice prostě zůstala západ to vnímá a moc s námi nepočítá.

                2. Tak jasně, že ta hranice zůstane nějakou dobu (začne
                  Tak jasně, že ta hranice zůstane nějakou dobu (začne výrazněji mizet s ubývajícími pamětníky) – pořád je i mezi původním západním a východním Německem – je daná už jen tím, že si země nejsou ekonomicky rovné.
                  Ale duševně? To si fakt nemyslím, mám západ Evropy docela projetej jak soukromě, tak hlavně pracovně a takový problém nevidím.

                  Právě koukat jednodušeji – či spíše zjednoudušeně je problém, co nás neposouvá – jsou potřeba souvislosti a ty se dneska moc nenosí a přináší to zbytečné nepochopení.

              2. Jenže k čemu je dobré, když stát vybere daně a pak pár
                Jenže k čemu je dobré, když stát vybere daně a pak pár vyvoleným z toho zafinancuje auto?
                Já sem na jakékoliv dotace alergický. Prostě když něco chci, tak si na to vydělám. Nevidím důvod, proč by se mi na to měli skládat ostatní lidé.
                Pokud chce stát něco podporovat, tak může výrobek hodit do jiného režimu DPH. Tak jako třeba knihy. Místo 21% pouze 5%.
                Tím by stálo auto za 450 tis pro všechny jen 390 tis.
                A ještě by se ušetřilo za úředníky co mají na starosti dotace.

                1. Já jsem nemluvil o dotaci, čtete něco asi mezi řádky.
                  Já jsem nemluvil o dotaci, čtete něco asi mezi řádky.

                2. Již přesně nevím, kde jsem k tomu přišel, ani nemám
                  Již přesně nevím, kde jsem k tomu přišel, ani nemám možnost si to ověřit, ale v jedné diskusi jsem narazil na info o jedné obludné dotaci. Celosvětově, tak mne to zaujalo, že jsem si to uložil.
                  Cituji:
                  Jestli je něco naprostá zhovadilost, tak je to fakt, že dle studie nikoho menšího než Mezinárodního Měnového Fondu, je ročně globálně vynaloženo na dotacích, subvencích a daňových úlevách fosilních paliv extrémních 5,2 bilionů USD (v angličtině $5.2 trillion) v roce 2017, tj. 6.5% globálního HDP.
                  konec citace.

  7. Tímto se Škodovce za svůj komentář z dnešního rána
    Tímto se Škodovce za svůj komentář z dnešního rána (7:29) u předchozího článku omlouvám.
    Bravo, tohle je úplně jiná písnička.
    Po uplatnění dotace bude konečná cena někde u 230k až 240k kč, což už je naprosto bezkonkurenční.
    Ještě jednou
    BRAVO

        1. nelžeš náhodou?
          nevšiml sis otazníků?
          tedy není

          nelžeš náhodou?
          nevšiml sis otazníků?
          tedy není omezení cenou, aby to „vyšlo“ pod Teslu jako v Německu?

          zatím to vypadá, že lžeš, když něco tvrdíš bez důkazů oproti reálné zkušenosti s dotacemi 🙂

          tak příště hlavou!! 🙂

          stále prosím chytřejší, než je předchozí komentář, děkuji 🙂

    1. Taky se přidávám.
      Velká omluva za všechny mé

      Taky se přidávám.
      Velká omluva za všechny mé nevěřícné a výsměšné komentáře vůči Škodě. Tohle je pecka, sice si ho ani za tohle nekoupím, ale už se přiblížila možnost koupit si 5letý iOn/C-Zero příští rok za 150 tisíc, zatím ty 8leté za 250 tisíc jsou teď naprostý nesmysl.

    1. S tou slevou nevím-nevím… pokud bude zájem, tak nebude
      S tou slevou nevím-nevím… pokud bude zájem, tak nebude důvod, uvidíme. A hlavně, mimo Prahu na to půjde čerpat dotaci, takže pak bez DPH s odečtením té dotace to vyjde hodně pod 300 tisíc, což už pro různé rozvážkové služby může být zajímavé.

      1. Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit
        Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit (minimalne doted) na jakykoli model v nabidce, at je to ten nejvetsi low cost, nebo maximalni vybavena vlajkova lod (tam to moc nedava smysl, casto jde sehnat levnejsi nejakou skladovku). A to i na modely, na ktere je rok cekacka, tzn je o ne orpavdu zajem.

      2. Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit
        Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit (minimalne doted) na jakykoli model v nabidce, at je to ten nejvetsi low cost, nebo maximalni vybavena vlajkova lod (tam to moc nedava smysl, casto jde sehnat levnejsi nejakou skladovku). A to i na modely, na ktere je rok cekacka, tzn je o ne orpavdu zajem.

      3. Je právě otázka jestli u tak příznivé ceny jít do
        Je právě otázka jestli u tak příznivé ceny jít do dotace a stím způsobené problémy. Dotace bez DPH bude nějakých 120 tis. max.

        Za to musíte dělat roční hlášení udržitelnosti, knihu jízd, nemůžete financovat úvěrem se zástavou na vozidlo, nemůžete použítat k soukromým účelům sebe ani zaměstnance.

        Na druhoou stranu když Vás lapí na nějaké nekalosti maximálně jim vrátite dotaci no.

      1. Tak jasně, bude to základ a nic moc výbava, nabíjení 40
        Tak jasně, bude to základ a nic moc výbava, nabíjení 40 kW. Je to prostě starší koncepce, nástupce eUp jen s větší baterkou. Je potřeba se na to takto koukat. Ten eUp stál s poloviční baterkou 550, toto je bateriový upgrade za cenu výrazně nižší. A ani nevím, jestli půjde nějak dovybavit asistenty a podobně, takže cena by i tak neměla překročit půl mega. Jako ano, furt je to drahé, ale zase ve srovnání s ostatními eletrovozítky je to levné 🙂

          1. Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny
            Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi…. naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek….

          2. Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny
            Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi…. naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek….

          3. Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny
            Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi…. naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek….

Napsat komentář