V Bratislavě u příležitosti tamního hokejového mistrovství představuje Škoda Auto svůj první elektromobil Citigo iV a plug-in hybrid Škoda Superb iV.
foto: Škoda
Mladoboleslavká Škoddovka píše novou kapitolu své 124leté historie. Novou dílčí značkou iV vstupuje do éry elektromobility. Šlkoda iV zahrnuje výrobu vlastních elektrifikovaných vozů a speciální ekosystém pro řešení v oblasti mobility.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Vstup do éry Emobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plugin hybridním pohonem a Citigo-e iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.“
Škoda Citigo-e iV
Elektromobil Škoda Citigo-e iV je první čistě elektrický vůz značky Škoda. Díky délce 3 597 mm se lokálně bezemisní městský vůz, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW, skvěle hodí do velkoměst.
foto: Škoda Auto
Lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km v režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kabelu kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.
Navzdory délce, která činí 3 597 mm, a šířce, která činí 1 645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek prostoru v interiéru až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 l.
Vůz Škoda Citigo-e iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW.
Zdrojem energie ve voze Škoda Citigo-e iV je lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.
Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.
U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.
Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda Citigo-e iV dobít také z běžné domácí zásuvky.
Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu
Škoda Citigo-e iV, který je nabízen výhradně v pětidveřové verzi, je k dispozici ve výbavovém stupni Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi.
Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování (Corner).
foto: Škoda Auto
Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních modelů značky Škoda nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu Citigo-e iV jsou také plakety iV a Citigo-e na pátých dveřích.
Vůz Škoda Citigo-e iV je standardně vybaven dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.
Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.
Interiér s novou přístrojovou deskou
Přepracován byl i interiér vozu Škoda Citigo-e iV. Nový design má i černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení.
Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce.
foto: Škoda Auto
Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci.
Vůz Škoda Citigo-e iV je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a nabízí přední airbagy a hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.
Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy.
Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování (Corner) a zadní parkovací senzory.
Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.
Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV bude oznámena v době kolem autosalonu ve Frankfurtu 2019 v září.
Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat
Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací
https://www.autorevue.cz/skoda-citigoe-iv-superb-iv-rozhovor-lubos-vlcek
To je zvýšení plánu o 500 kousků. 😀
15. září 2018
„Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155
To bude kurňa fičák, jak to ta Škodofka v elektromobilitě
To bude kurňa fičák, jak to ta Škodofka v elektromobilitě rozjede. To položí rozvodnou síť natotata. A jestli nechceme mít blackout, tak musíme během roku dvou postavit rychle další Temelín.
(ironie)
e-UP
e-UP pohon:
http://www.autoconcept-reviews.com/cars_reviews/volkswagen/Volkswagen-e-golf-and-e-up-electric-cars-2013/wallpapers/9%20-%20Volkswagen%20e-up.jpg
Srovnání rozměrů Citigo-e iV / Fabia / Renault
Srovnání rozměrů Citigo-e iV / Fabia / Renault ZOE:
Délka: 3597 / 3992 / 4084
Šířka (bez zrcátek): 1645 / 1732 / 1730
Výška: 1478 / 1467 / 1562
Rozvor: 2407 / 2455 / 2588
Ještě pořád si někdo myslí, že Citigo-e iV je srovnatelné se ZOE?
ZOE je dokonce větší než Fabia.
Např. MiEV má rozvor 2550 a výšku 1610, tedy větší než
Např. MiEV má rozvor 2550 a výšku 1610, tedy větší než Fabia 🙂
Fabka je malá. ZOE klame, vypadá malé, ale je velké.