V Bratislavě u příležitosti tamního hokejového mistrovství představuje Škoda Auto svůj první elektromobil Citigo iV a plug-in hybrid Škoda Superb iV.
foto: Škoda
Mladoboleslavká Škoddovka píše novou kapitolu své 124leté historie. Novou dílčí značkou iV vstupuje do éry elektromobility. Šlkoda iV zahrnuje výrobu vlastních elektrifikovaných vozů a speciální ekosystém pro řešení v oblasti mobility.
Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Vstup do éry Emobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plugin hybridním pohonem a Citigo-e iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.“
Škoda Citigo-e iV
Elektromobil Škoda Citigo-e iV je první čistě elektrický vůz značky Škoda. Díky délce 3 597 mm se lokálně bezemisní městský vůz, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW, skvěle hodí do velkoměst.
foto: Škoda Auto
Lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km v režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kabelu kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.
Navzdory délce, která činí 3 597 mm, a šířce, která činí 1 645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek prostoru v interiéru až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 l.
Vůz Škoda Citigo-e iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW.
Zdrojem energie ve voze Škoda Citigo-e iV je lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.
Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.
U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.
Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda Citigo-e iV dobít také z běžné domácí zásuvky.
Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu
Škoda Citigo-e iV, který je nabízen výhradně v pětidveřové verzi, je k dispozici ve výbavovém stupni Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi.
Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování (Corner).
foto: Škoda Auto
Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních modelů značky Škoda nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu Citigo-e iV jsou také plakety iV a Citigo-e na pátých dveřích.
Vůz Škoda Citigo-e iV je standardně vybaven dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.
Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.
Interiér s novou přístrojovou deskou
Přepracován byl i interiér vozu Škoda Citigo-e iV. Nový design má i černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení.
Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce.
foto: Škoda Auto
Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci.
Vůz Škoda Citigo-e iV je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a nabízí přední airbagy a hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.
Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy.
Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování (Corner) a zadní parkovací senzory.
Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.
Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV bude oznámena v době kolem autosalonu ve Frankfurtu 2019 v září.
Kde VW/Škodu tlačí bota.
„Od příštího roku začnou
Kde VW/Škodu tlačí bota.
„Od příštího roku začnou platit výrazně tvrdší emisní limity stanovující maximální podíl oxidu uhličitého na kilometr jízdy, přičemž za každý gram navíc a prodaný vůz výrobci zaplatí do bruselské kasičky pokutu pětadevadesát eur.
I když to na první pohled nemusí vypadat jako závratná částka, ve skutečnosti se můžou penále vyšplhat docela vysoko. Kupříkladu u Volkswagenu se v době náběhu odhadují až na 25 miliard korun (1 mld. €) ročně a ani jiné automobilky na tom nebudou o moc lépe. Jak se nová pravidla promítnou do cen nových aut, můžeme nyní jen odhadovat, pokud ale pokuty nemají být pro firmy doslovně likvidační, zůstává jim pouze jediná možnost – částečná nebo úplná elektrifikace prakticky všech produktů.“
–
Nevíte kolik je ta pokuta u Škody a kolika se to týká aut?
A co ty jejich hřbitovy novejch aut na letištích, už se toho zbavili? Už to prodali, sešrotovali nebo to tam rezne dál?
Skuste nekde najit kolik penez jim na pokutach usetri jedno
Skuste nekde najit kolik penez jim na pokutach usetri jedno prodane citigo na elektrinu kdyz se jim to zapocte jako jedno auto bez emisi do flotily. Podle me to neni malo penez a oni se rozhodli ze radeji udelaji ty el.auta nez to platit bruselu. Stejne tak phev.
Budete to muset zkusit sám. Já se tímto tématem nijak
Budete to muset zkusit sám. Já se tímto tématem nijak extra nezabývám, to spíš oslovte jiné diskutující ti mají lepší přehled a pracují v oboru. Ani nevím, kde a jak bych to hledal. Tento citát byl z článku o Ford Mondeo hybridu.
Akorát jsem našel toto od nějakého Jakuba
„Ve „východních“ zemích dostanou automobilky za prodej EV větší (IIRC +100%) credit – takže pokud automobilka bude na hraně nebo bude mít průměr nad 95g CO2/km tak prodaním každého EV ve „východní Evropě“ ušetří skoro €10K on pokutě – takže má smysl aby tady prodávali za o něco nižší ceny.“
Prodejci ŠKODA budou mit na prodeji elektromobilu nižší
Prodejci ŠKODA budou mit na prodeji elektromobilu nižší zisk.
Takže když přijdete že si jej chcete koupit Moc nadšeně vás asi neobslouží.
Určitě bude někde zašitý, aby nebyl moc na očích .
Technické schéma
Technické schéma Citigo-e
https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/05/CITIGOe_iV_Technical_overview-2560×1810.jpg
Slušný dojazd na malé elektrické auto.
Slušný dojazd na malé elektrické auto.
Můj odhad ceny je 450 tisíc Kč.
Výpočet ceny je pro
Můj odhad ceny je 450 tisíc Kč.
Výpočet ceny je pro všechny elektromobily následující – vem cenu největší benzínové mr*ky srovnatelného typu, vynásob ji dvěma a máš cenu elektroverze.
Pak na té popelnici musíš natočit alespoň 250 tisíc Km, aby ses dostal +- na nulu.
Na kolik km odhadujete navratnost toho z ta popelnice
Na kolik km odhadujete navratnost toho z ta popelnice nefinancuje diktatorske rezimy a ze nevypousti jedy ktere zabiji nejen vase blizke ale i sirsi okoli? A na kolik odhadujete financni navratnost Mustangu oproti oktavce?
Hodnoty nabíjecích časů jsou asi špatně…
Hodnoty nabíjecích časů jsou asi špatně…
Ono se jedná o časy nabíjení na 80% nikoliv na 100% – ty
Ono se jedná o časy nabíjení na 80% nikoliv na 100% – ty raději nikde neuvedli. 🙂
Potom těch cca 28,8 kWh jakž takž sedí.
Mě to spíš přijde (po vzoru e-Trona) hrozně užraný.
Když je WLTP 265km tak by to bylo 13,8 na 100km. Jenže reálně to bude dojezd někde okolo 200km což by při 36,8 kWh baterii bylo 18,4 a to je na tak malé auto trochu moc.
36,8 je celkova, hodne zalezi na vyuzitelne kapacite.
36,8 je celkova, hodne zalezi na vyuzitelne kapacite.
Kde jste našel údaj 28,8 kWh?
Pokud to má bafr 10%, tak
Kde jste našel údaj 28,8 kWh?
Pokud to má bafr 10%, tak využitelná bude 33…
4 hodiny nabíjení 7,2 kW ztráty pomíjím.
4 hodiny nabíjení 7,2 kW ztráty pomíjím.
4 x 7,2 = 28,8 (využitelná kapacita) z 36,8 ? To se Vám
4 x 7,2 = 28,8 (využitelná kapacita) z 36,8 ? To se Vám nezdá divné?
To je čas na nabití na 80%, takže na 100% by to jakž takž
To je čas na nabití na 80%, takže na 100% by to jakž takž vycházelo na tech 36,8
Ale čas potřebný na nabití 100% nikde radeji neuveřčjnili, vidím to na 90 minut.
Bůh (nebo teda spíš někdo z konstrukce) ví, jakou to má regulaci teploty baterie, ale něco mi říká, že pasivní.
Takže at člověk počítá jak počítá, at na to koukám z jakého chci úhlu, krom pořizovací ceny to nemá jediný pozitivní parmetr. A kdo ví, zda ta cena je konečná.
Nepočítal jste ztráty, které mohou být na AC až 50%, ale
Nepočítal jste ztráty, které mohou být na AC až 50%, ale běžně 10%, takže když ztráty započítáme, tak to nevychází na využitelnou 36,8, ale pod 30. Tedy nějak tak jak jsem se dopočítal.
Cena (420) možná bude za základ s baterkou 18 z eUP!.
Ztráty bych nepomíjel, já mám využitelnou kapacitu 25.3
Ztráty bych nepomíjel, já mám využitelnou kapacitu 25.3 kWh a auto nabíje na 100% celkem 30 kWh.
25% ztrát je celkem dost. Co máte za auto a při jakém
25% ztrát je celkem dost. Co máte za auto a při jakém nabíjení jsou takové ztráty?
Kia Soul. Ony to nemusí být nutně ztráty, SOH 25,3 kWh
Kia Soul. Ony to nemusí být nutně ztráty, SOH 25,3 kWh ukazuje auto, nakolik je to pravda těžko říci. Soul 30 kWh má využitelnou baterii 27 kWh, ale nabíjení funguje tak, jako by auto mělo 30 kWh, tedy pokud budu nabíjet třemi kilowaty bude se auto nabíjet přesně 10 hodin. Ještě nedávno mělo auto SOH 26,8 kWh, teď je podle mě nějaký chvilkový propad.
U IONIQa bohužel vidíme SOH stále 100%… A je to i při
U IONIQa bohužel vidíme SOH stále 100%… A je to i při nájezdu 110tis. km, což svědčí o tom, že IONIQ nepočítá SOH z celkové kapacity, ale asi z využitelné.
Když budu nabíjet 2A, tak jsou ztráty i přes 50%.
Bohužel Ioniq to má takto nastavené a nedá se vyčíst
Bohužel Ioniq to má takto nastavené a nedá se vyčíst skutečná kapacita baterie. U U Kia Soul to kolísá po celý rok přibližně nějakých měsíčních intervalech. Dá se říct že Soul má zhruba 10% ztrátu při nabíjení, konkrétně teď hlásí, že budu nabíjet 7,5 h tedy celkové 22 kWh a to je 78% kapacitu (auto ukazuje 22%). Tedy SOH, které ukazuje auto opravdu odpovídá.
IONIQ má menší baterku, větší dojezd, nabíjí
IONIQ má menší baterku, větší dojezd, nabíjí podstatně rychleji všemi způsoby (proto mi hodnoty nabíjení Mennekes a Schuko 230V/10A nesedí, neb i zde nabije IONIQ rychleji). Využitelná kapacita tedy nebude 90%, ale nějakých 75%…
Jde o hodnoty uvedené přímo Škoda Auto v tiskové zprávě.
Jde o hodnoty uvedené přímo Škoda Auto v tiskové zprávě.
Tomu věřím, že jde o hodnoty od Škoda Auto,… ale počty
Tomu věřím, že jde o hodnoty od Škoda Auto,… ale počty 230V x 10A = 2.300 – cca 300 ztráty = 2k x 12 hodin nabíjení naznačují, že je využitelná kapacita baterie hodně malá…
„Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu“
S
„Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu“
S tou ucpávkou bych se moc nechlubil. Je to jen sentiment po spalovákach. Vypadá to jako rašple a zcela to splňuje funkci naprosté zbytečnosti, stejně jako falešné koncovky výfuků, slepé nasávání vzduchu, neprůchozí mřížky, nefunkční parodie na deflektory či falešný zvuk motoru z mp3. Potěmkyn by plesal blahem. Normálnimu člověku to připadá jako čínské imitace čehokoliv pro chudé. Čili něco co na autě za půl milionu nechce opravdu vidět 😀
Vypadá to na pohled i poslech dobře. Takže počkám na cenu
Vypadá to na pohled i poslech dobře. Takže počkám na cenu a počet kusů. Pokud to má být letos výroba 2 a příští rok jen 30 tisíc, tak na nějaké nákupy a ovlivnění ceny ojetin či ostatních nových elektrovozidel můžeme zapomenout. Tím sotva pokryjou autosalony ve stylu 1+1 na plochu a k předváděcím jízdám.
Loňské prodeje Škody Citigo byly 39 200 ks, tak bych řekl,
Loňské prodeje Škody Citigo byly 39 200 ks, tak bych řekl, že pro automobilku bez jakýchkoliv zkušeností s BEV je 30 tisíc naprosto z říše snů. Rád bych se mýlil, ale můj tip je 1000 ks/měsíc i s ohledem na to, že 30 tisíc kusů by znamenalo 1,1 GWh baterií a takovou porci jim pole mě VW nepustí (nebo si Škoda zajišťuje baterie sama? Tato informace by mě hodně zajímala).
Jenže tohle bude i na vývoz a ne jen do ČR. 😉
Jenže tohle bude i na vývoz a ne jen do ČR. 😉
To ale je číslo celkových prodejů. V ČR se loni prodalo
To ale je číslo celkových prodejů. V ČR se loni prodalo 2770 ks Citigo (pro zajímavost 2556 benzín a 214 CNG).
Aha.
Tak ti bude asi jen 20 000 kusů jak nad náma tvrdí UDA.
Aha.
Tak ti bude asi jen 20 000 kusů jak nad náma tvrdí UDA.
Mám interní informaci o celkovém množství 20 tis. Ks ,
Mám interní informaci o celkovém množství 20 tis. Ks , pak ukončení výroby, protože přijdou auta na nových platformách.
Je to testovací série částečně i aby dali mezi lidi informace o BEV a také na snížení emisí.
Co nevím kolik aut zustane u nás s kolik půjde ven, zatím se to nedá nijak zamluvit.
Aha, takže s toudle baterku bude jen Škodovka, nebo i VW
Aha, takže s toudle baterku bude jen Škodovka, nebo i VW e-up a Seat teďnevimjak?
Já si myslím že všechny, vyrábět dneska plnohodnotné
Já si myslím že všechny, vyrábět dneska plnohodnotné M1 BEV s baterkou 18 kWh by byl asi trochu úlet.
Jen je otázka ceny protože Škoda má být dost „dotovaná“ jako pilotní projekt jak se to bude prodávat.
Sem byl právě u dealera nic zatím oficiálně neví, ale na legendách se údajně bavil s někým z nějaké elektrárenské spoječnosti a prý jich mají už objednáných 1000 kusů, takže asi na obyčejný lidi jich moc nezbude.
Ale to není možné, tady běhač přece tvrdí, že to je
Ale to není možné, tady běhač přece tvrdí, že to je neprodejné :)))
Car4Way prý několik set, dost i Dáme Jídlo, tedy vzhledem
Car4Way prý několik set, dost i Dáme Jídlo, tedy vzhledem k prodejům Citigo v ČR necelých 3000 ks ročně to opravdu vypadá, že běžně k objednání snad asi ani nebude.
Cenu Citigo-e iV řekl šéf vývoje jasně, férová cena pod
Cenu Citigo-e iV řekl šéf vývoje jasně, férová cena pod 20.000-€.
Schálně za kolik se budout prodávát jeho VW a Seat
Schálně za kolik se budout prodávát jeho VW a Seat bratříčci se stejnou baterkou?
Zdravím Aleše Cermana, šéfa vývoje Škody Auto. Doufám
Zdravím Aleše Cermana, šéfa vývoje Škody Auto. Doufám upřímně, že v tomhle má prsty. Bravo!
Ahoj Sany,
obávám se že pan Cerman nemá s tímto vozem
Ahoj Sany,
obávám se že pan Cerman nemá s tímto vozem pranic společného a vedoucím celého vývoje také není, ale to jen tak pro pořádek.
🙂
🙂
Má to všechno to co mi chybělo u Peugeota , nabíjení
Má to všechno to co mi chybělo u Peugeota , nabíjení 7.2,dojezd 2,5 x větší,KONEKTIVITA,servis.Palecek nahoru , k Niru mi to bude pasovat 🙂
Že by sis udělal radost a manželce také? 🙂
Že by sis udělal radost a manželce také? 🙂
Jo asi bude predschvaleno !
Jo asi bude predschvaleno !
Opel predstavil svuj EV Corsa-e. Je vetsi a ma 50kWh baterku.
Opel predstavil svuj EV Corsa-e. Je vetsi a ma 50kWh baterku. Cenu zatim nezverejnili. Asi lepsi volba nez ten mini-spunt z MB.
Te jen převlečená e 208, předohrab.
Te jen převlečená e 208, předohrab.
Super a realne auto uz mame? Zatial som videl iba
Super a realne auto uz mame? Zatial som videl iba vizualizacie. Inak co sa tyka ceny velmi pochybujem, ze sa dostane pod 500 000Kc.
Určite majú. Jedno som videl blízko Mladej Boleslavi, ale
Určite majú. Jedno som videl blízko Mladej Boleslavi, ale nestihol som odfotiť.
Pár jsme jich tu v Bratislavě prolezli 🙂
Pár jsme jich tu v Bratislavě prolezli 🙂
Aj realne fungovalo ci iba staticka ukazka?
Aj realne fungovalo ci iba staticka ukazka?
Tak pravdepod.budou nejlepší EV na trhu Tesla 3 a
Tak pravdepod.budou nejlepší EV na trhu Tesla 3 a Citigo,cena,dojezd,Škodovka potlesk,hlavně dodržet cenu a jedeme
To nejpodstatnější – cenu, neřekli.
Proč se dobíjí jen
To nejpodstatnější – cenu, neřekli.
Proč se dobíjí jen na 10A? (2,3 kW)
Je možné nabíjet třízázově (7,2 kW) i doma nebo jen u wallboxu?
Všude kde jsou 3f cerveny pětikolik
Všude kde jsou 3f cerveny pětikolik
Vzhledem k tomu, ze to nikde nezminuji, bych se moc netesil.
Vzhledem k tomu, ze to nikde nezminuji, bych se moc netesil. Spis to bude zase 32A jednofazova nabijecka.
Interní nabíječka 2fx16A, stejně jako e-golf.
Interní nabíječka 2fx16A, stejně jako e-golf.
Takova Fabia v elektrice by byla super. No aspon ze kape. Snad
Takova Fabia v elektrice by byla super. No aspon ze kape. Snad to za 1-2 roky klapne s Tim Vizn.
Škoda Citigo iV – první
Škoda Citigo iV – první pohled
https://www.youtube.com/watch?v=W2qslnh2Fiw&feature=em-uploademail
+ držák na mobil/tablet v ceně základní výbavy! :))))
+
+ držák na mobil/tablet v ceně základní výbavy! :))))
+ 16″ckový kola fzákladu standart tzn levný gumi 185/50R16H žejo i3jko 😉
– kufr jak pro mrtvolu
– 61kW tak to je chcípák, LEAF má 80/110
– 0na100kmh = 12,5 vteřin, na křižovatkách bídák 😉
Řekl bych že motor je pod taktovkou co nejnižší ceny.
Řekl bych že motor je pod taktovkou co nejnižší ceny. Výhodou jsou také nižší max proudy a tím snad zvýšení životnosti baterie. Na druhou stranu je nevýhodou že motor bude více zatěžován a tudíž se bude více zahřívat. V zimě by se tohle teplo dalo využít. V létě naopak pokud motor nebude dostatečně chlazen, tak budou odcházet jeho ložiska a vinutí.
Dle mne by bylo lepší volbou využít silnější motor. Je to i více atraktivní pro zákazníka.
bude to menší auto než LEAF pravda tzn i lehčí, ta 60kw
bude to menší auto než LEAF pravda tzn i lehčí, ta 60kw je jasně eko projektovaná, omezená aby to dojezdově wltp dalo, no uvidí se jak moc velký střízlík to bude 😉
UVEDOMUJETE SI ZE AUTA NAPR. I3,IONIQ,LEAF 1 APOD JSOU
UVEDOMUJETE SI ZE AUTA NAPR. I3,IONIQ,LEAF 1 APOD JSOU PRAKTICKY NA NASEM TRHU NEPRODEJNA ? SKODA KONEKTIVITA ,DOJEZD,ATD. NENI TO SPATNE,JEN TEN KABAN BY TO TROCHU VYLEPSIL ALE ZAS BY SE CENA ODRAZILA V JEHO ZLATEM PADAKU.CITI GO GO GO 🙂
„Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7
„Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m“
No ještě aby měl akumulátor výšku půl metru, když celé auto má 1,48 m. Když odečtu výšku k podvozku, tloušťku podvozku s baterií a tloušťku střechy, tak nevím kolik zbude – 90 cm? To je asi pro mě bez šance.
Tech 30cm bude zrejme zase boule pod sedackami, jinak je to
Tech 30cm bude zrejme zase boule pod sedackami, jinak je to strasne moc.
Tohle je jediny obrazek stareho modelu co jsem nasel: https://images.app.goo.gl/y4L3EWtqvYgDeJDV9 (originalni stranka uz neexistuje)
Díky, to by pak bylo OK.
Díky, to by pak bylo OK.
Vzadu se s 188 cm sedí už docela špatně.
Vzadu se s 188 cm sedí už docela špatně.
Díky za zkušenosti. Vzadu tedy nic, ale rád bych alespoň
Díky za zkušenosti. Vzadu tedy nic, ale rád bych alespoň dopředu se 193 cm 🙂
Auto pro trpaslíky a hobity :)))
Do Fiatu 500e jsem se
Auto pro trpaslíky a hobity :)))
Do Fiatu 500e jsem se nevešel.
420 !! víc za tu nákupní tažku nedám
420 !! víc za tu nákupní tažku nedám 🙂
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-e-citigo/
Což je cena spalovací verze + paliva na 300.000
Což je cena spalovací verze + paliva na 300.000 kilometrů.
I za 420 tisíc zcela neprodejné.
4roky starý jetý leafy se za 400 prodávají lidi je berou,
4roky starý jetý leafy se za 400 prodávají lidi je berou, citigou bude novy a servis fautorizaku za rohem. pokud splní cenu 420 a dodávky dá se to prodat, lidi mají ted v meziobdobí prachů jako šlupek. pokud to přepálí na 559 podobně jako i3 místo 600 otočili na 900 bude to už vo dost horší 😉 každopádně ale pokud trumpeta napálí íránce bude po legraci i tak 😉
Toho se právě bojím , že to z našich ojetých
Toho se právě bojím , že to z našich ojetých elektrických miláčků udělá neprodejný šrot. Na druhou stanu se mě zase nechce auto unáhleně prodat, co když tu cenu nedají, nebo nebude dostupně.
Tobě ty počty fakt jdou. Nechceš se s námi podělit o
Tobě ty počty fakt jdou. Nechceš se s námi podělit o výpočet, ať se zasmějeme všichni? 🙂
Manželka kolegy koupila Citigo CNG MY2017, cena 240.000 Kč
Manželka kolegy koupila Citigo CNG MY2017, cena 240.000 Kč včetně DPH, jezdí za 4kg/100km, jezdí a tankuje v Chrudimi za 15Kč/kg.
Mám ti to spočítat, nebo to zvládneš sám?
Tak znovu a započítej tam zůstatkovou hodnotu třeba po
Tak znovu a započítej tam zůstatkovou hodnotu třeba po pěti letech.
TCO zaprvé není tématem, a zadruhé bych ho raději u
TCO zaprvé není tématem, a zadruhé bych ho raději u elektromobilů nevytahoval. Nicméně, jsem připraven vás v tématu TCO/km u elektromobilů diskuzně vyzvat, protože to je oblast, kterou sledují velmi pozorně.
Pořizovací cena a cena PHM nesouvisí se zůstatkovou cenou ani cenou svačiny řidiče.
Vyzývej a teoretizuj si tu jak chceš. My to už máme v
Vyzývej a teoretizuj si tu jak chceš. My to už máme v praxi delší dobu.
Váš problém, ne můj. Děj vědět, až je budete prodávat
Váš problém, ne můj. Děj vědět, až je budete prodávat 😀
Se mi libi,jak tady nekdo predikuje za kolik se bude prodavat
Se mi libi,jak tady nekdo predikuje za kolik se bude prodavat Ev auto za 5let.V pripadne budouci cene je tolik neznamych, ze se jedna o vesteni z kristalove koule.Tyto predikce se rovnaji absolutni nule.
Kolega si z tebe asi udelal legraci CNG v Chrudimi stoji
Kolega si z tebe asi udelal legraci CNG v Chrudimi stoji 26,5
Zdoj cng plus.
Spíš ani neví, na co manželka jezdí, včera jsem mu
Spíš ani neví, na co manželka jezdí, včera jsem mu dolejval olej, není úplně technický typ.
Moje blbost, měl jsem si to ověřit. Díky za opravu a všem se omlouvám za mystifikaci.
Trochu si dovolím poopraviť. Jazdí za 4kg CNG plus olej.
Trochu si dovolím poopraviť. Jazdí za 4kg CNG plus olej. Možno by bolo dobré aby si kúpili ešte aspon 4 spalováky, aby to bolo ekologickejšie. To tvrdíte, samozrejme, iba vy. Zdroj informácií na podporu tohoto výmyslu ma vo vašom prípade nezaujíma 🙂
Pekný deň.
Děkuji, opravdu jsem se zasmál, ještě víc, než jsem
Děkuji, opravdu jsem se zasmál, ještě víc, než jsem čekal 🙂
Dodnes jsem nevěřil, že to škoda opravdu udělá.
No tak
Dodnes jsem nevěřil, že to škoda opravdu udělá.
No tak na předváděčku gratuluji.
Teď ještě jestli dodrží cenu + jestli budou schopni to dodávat.
Pokud by cenu opravdu dostali na těch 420 000,- tak se nebojím, že by to lidi nekupovali.
Za 420 tisíc neprodejné.
Za 420 tisíc neprodejné.
Tady běhač si to nekoupí. Ale koho to vlastně zajímá?
Tady běhač si to nekoupí. Ale koho to vlastně zajímá?
Takže to opět neumí tři fáze nabíječky???
To je tak
Takže to opět neumí tři fáze nabíječky???
To je tak složitá a drahá záležitost?
Můžu se zeptat redakce jestli si je jistá údaji o
Můžu se zeptat redakce jestli si je jistá údaji o zapojení baterie? Ten údaj 168ks článků s kapacitou 60Ah jsem nikde jinde zatím nenašel.
Prakticky by to znamenalo totální překopání vnitřku baterie, ale i úprava celého pohonu na nižší napětí, protože e-UP! využívá 204ks článků v zapojení 102s2p.
Jsme si jisti, jde o údaj z tiskové zprávy.
Jsme si jisti, jde o údaj z tiskové zprávy.
Máte pravdu, teď to čtu i na webu škodovky. To jsou mi ale
Máte pravdu, teď to čtu i na webu škodovky. To jsou mi ale věci…
Je to vykradené z eGolfa. I ta baterie je skoro shodná,
Je to vykradené z eGolfa. I ta baterie je skoro shodná, akorát používá trochu jiné články.
Ty trochu jiné články osobně vidím jako velmi zásadní
Ty trochu jiné články osobně vidím jako velmi zásadní změnu. Určitě to je jiný formát než používal dosavadní e-UP! a eGolf. Padla myšlenka, že by to teď mohly být 60Ah pouch články od LG a dost možná i celé moduly po 12 článcích, které používá Audi etron.
Zapojení 84s2p, 14 modulů po 12 článcích.
Zapojení 84s2p, 14 modulů po 12 článcích.
takze cca 235km EPA za 500k, to neni vubec spatny. Akorat teda
takze cca 235km EPA za 500k, to neni vubec spatny. Akorat teda to zrychleni 12s na elektromobil, to je hodne velka slabota
Já bych si tipnul ceníkovou cenu tak 599.000,- možná
Já bych si tipnul ceníkovou cenu tak 599.000,- možná 559.000,- za nějakou osekanou verzi. Pod 500 se podle mě v ceníku nedostane (tím nechci říct, že se Česká pošta nemůže dostat na těch profláknutých 420tis).
Během prezentace dnes jasně padlo, že cena bude „významně
Během prezentace dnes jasně padlo, že cena bude „významně pod 20 000 eur“. Takže možná opravdu těch 420 000 Kč? Osekávat už na Citigo-e iV skoro není co, je to opravdu holé auto.
A nevite, kdy se ma zacit dodavat zakaznikum? Zda stoji za to
A nevite, kdy se ma zacit dodavat zakaznikum? Zda stoji za to koupit nejakou sumku na dojeti do technicke a pockat na toto, nebo radeji sahnout po i-Miev?
od ledna 2020 a za 420k bude čekání na dodání víc jak
od ledna 2020 a za 420k bude čekání na dodání víc jak rok !!!
To by pak znamenalo, že se nestihnou dotace, se musí koupit
To by pak znamenalo, že se nestihnou dotace, se musí koupit auto do 11/2020. V současný výzvě. Pochybuji ž e by si to nechali utéct.
Ale zdůrazňovali tam na největším německém trhu.
Ale zdůrazňovali tam na největším německém trhu. Nemohli myslet tu cenu po započtení německých dotací?
Tak furt lepší než současné Citigo 55 kW automat 14,9s,
Tak furt lepší než současné Citigo 55 kW automat 14,9s, jen ta maximálka mě hodně překvapila (benzínové má 173 km/h). e-Up dá to samé s 18,7 kWh, tak jsem čekal, že dvojnásobná baterka umožní alespoň o trochu víc.
500k by bylo super, snad to není bez DPH.
e-UP! uměl také jen 130km/h, tedy zde žádná změna.
e-UP! uměl také jen 130km/h, tedy zde žádná změna.
Vždyť přesně to tam píšu :). Ale s poloviční baterií,
Vždyť přesně to tam píšu :). Ale s poloviční baterií, tzn. dvojnásobnou zátěží při stejné rychlosti. Proto bych čekal u CitigoE alespoň o chlup víc.
😀 a tak to jo..
😀 a tak to jo..
U elektromobilu se zrychlení prožívá jinak. 12s na
U elektromobilu se zrychlení prožívá jinak. 12s na bežné courání po městě bohatě stačí, šlápne na to okamžitý příval výkonu a jste pryč.
U spalováku pro max zrychlení musíte podřadit a dva stupně plný plyn 5000 otáček kravál na celou ulici. Kdo takhle v běžném provozu jezdí?
I když čekal jsem že tam dají silnější motor …
Zajimavejsi by spis bylo, kolik to ma 0-50.
Zajimavejsi by spis bylo, kolik to ma 0-50.
V článku píšou pružné zrychlení 60-100 za 7,6s a
V článku píšou pružné zrychlení 60-100 za 7,6s a protože to nemá převodovku a nekecají což jim moc nevěřím.
Tak by to mělo dělat 0-60 za 4,9 s logicky takže cca 4,5s
Co jsem měřil s klukem MIEVA tak má kolem 5s. Ono se obecně elektromobilům moc nechce za 0-20 Km kvůli absenci převodovky a pak v 20-25 Km/h to trochu zabere.
Jsem psal jinde NIro mi dělá 0-50 za 3,4 s.
Ja bych jej koupil i za tech 450. Jen jsem doufal, ze cena
Ja bych jej koupil i za tech 450. Jen jsem doufal, ze cena bude oznamena uz dnes. 🙁
Když to bude stát 250 tis jako spalovací verze, koupím ho
Když to bude stát 250 tis jako spalovací verze, koupím ho ženě. I 300 bych možná dal.
A proč se nerozvedete, když ženu nesnášíte? 😉
Jen
A proč se nerozvedete, když ženu nesnášíte? 😉
Jen vtípek, nic proti malým autům 🙂
🙂 Teď jezdí v A3, ale moc toho fakt nenajezdí. Na poštu
🙂 Teď jezdí v A3, ale moc toho fakt nenajezdí. Na poštu a na nákup by to mohlo stačit.
Na to stačí i starý e-UP s poloviční baterkou.
Na to stačí i starý e-UP s poloviční baterkou.
To jo, a s uvedením ecitigo by mohly mírně ještě
To jo, a s uvedením ecitigo by mohly mírně ještě bazarový zásadně zlevnit 🙂