Škoda Auto představuje elektromobil Citigo-e iV, dojezd 265 km WLTP

V Bratislavě u příležitosti tamního hokejového mistrovství představuje Škoda Auto svůj první elektromobil Citigo iV a plug-in hybrid Škoda Superb iV.

Jak je pro elektromotory typické, je maximální točivý moment 210 Nm, který je z důvodu elektrického pohonu vyšší, k dispozici ihned po startu. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.
foto: Škoda

Mladoboleslavká Škoddovka píše novou kapitolu své 124leté historie. Novou dílčí značkou iV vstupuje do éry elektromobility. Šlkoda iV zahrnuje výrobu vlastních elektrifikovaných vozů a speciální ekosystém pro řešení v oblasti mobility.

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Vstup do éry Emobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plugin hybridním pohonem a Citigo-e iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.“

Škoda Citigo-e iV

Elektromobil Škoda Citigo-e iV je první čistě elektrický vůz značky Škoda. Díky délce 3 597 mm se lokálně bezemisní městský vůz, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW, skvěle hodí do velkoměst.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km v režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kabelu kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.

Navzdory délce, která činí 3 597 mm, a šířce, která činí 1 645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek prostoru v interiéru až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 l.

Vůz Škoda Citigo-e iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW.

Zdrojem energie ve voze Škoda Citigo-e iV je lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.

Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.

U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.

Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda Citigo-e iV dobít také z běžné domácí zásuvky.

Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu

Škoda Citigo-e iV, který je nabízen výhradně v pětidveřové verzi, je k dispozici ve výbavovém stupni  Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi.

Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování (Corner).

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních modelů značky Škoda nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu Citigo-e iV jsou také plakety iV a Citigo-e na pátých dveřích.

Vůz Škoda Citigo-e iV je standardně vybaven dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.

Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Interiér s novou přístrojovou deskou

Přepracován byl i interiér vozu Škoda Citigo-e iV. Nový design má i černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení.

Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci.

Vůz Škoda Citigo-e iV je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a nabízí přední airbagy a hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.

Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy.

Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování (Corner) a zadní parkovací senzory.

Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV bude oznámena v době kolem autosalonu ve Frankfurtu 2019 v září.

tisková zpráva

116 Comments on “Škoda Auto představuje elektromobil Citigo-e iV, dojezd 265 km WLTP”

  1. Kde VW/Škodu tlačí bota.
    „Od příštího roku začnou

    Kde VW/Škodu tlačí bota.

    „Od příštího roku začnou platit výrazně tvrdší emisní limity stanovující maximální podíl oxidu uhličitého na kilometr jízdy, přičemž za každý gram navíc a prodaný vůz výrobci zaplatí do bruselské kasičky pokutu pětadevadesát eur.

    I když to na první pohled nemusí vypadat jako závratná částka, ve skutečnosti se můžou penále vyšplhat docela vysoko. Kupříkladu u Volkswagenu se v době náběhu odhadují až na 25 miliard korun (1 mld. €) ročně a ani jiné automobilky na tom nebudou o moc lépe. Jak se nová pravidla promítnou do cen nových aut, můžeme nyní jen odhadovat, pokud ale pokuty nemají být pro firmy doslovně likvidační, zůstává jim pouze jediná možnost – částečná nebo úplná elektrifikace prakticky všech produktů.“


    Nevíte kolik je ta pokuta u Škody a kolika se to týká aut?
    A co ty jejich hřbitovy novejch aut na letištích, už se toho zbavili? Už to prodali, sešrotovali nebo to tam rezne dál?

    1. Skuste nekde najit kolik penez jim na pokutach usetri jedno
      Skuste nekde najit kolik penez jim na pokutach usetri jedno prodane citigo na elektrinu kdyz se jim to zapocte jako jedno auto bez emisi do flotily. Podle me to neni malo penez a oni se rozhodli ze radeji udelaji ty el.auta nez to platit bruselu. Stejne tak phev.

      1. Budete to muset zkusit sám. Já se tímto tématem nijak
        Budete to muset zkusit sám. Já se tímto tématem nijak extra nezabývám, to spíš oslovte jiné diskutující ti mají lepší přehled a pracují v oboru. Ani nevím, kde a jak bych to hledal. Tento citát byl z článku o Ford Mondeo hybridu.

        Akorát jsem našel toto od nějakého Jakuba
        „Ve „východních“ zemích dostanou automobilky za prodej EV větší (IIRC +100%) credit – takže pokud automobilka bude na hraně nebo bude mít průměr nad 95g CO2/km tak prodaním každého EV ve „východní Evropě“ ušetří skoro €10K on pokutě – takže má smysl aby tady prodávali za o něco nižší ceny.“

  2. Můj odhad ceny je 450 tisíc Kč.
    Výpočet ceny je pro

    Můj odhad ceny je 450 tisíc Kč.
    Výpočet ceny je pro všechny elektromobily následující – vem cenu největší benzínové mr*ky srovnatelného typu, vynásob ji dvěma a máš cenu elektroverze.

    Pak na té popelnici musíš natočit alespoň 250 tisíc Km, aby ses dostal +- na nulu.

    1. Ono se jedná o časy nabíjení na 80% nikoliv na 100% – ty
      Ono se jedná o časy nabíjení na 80% nikoliv na 100% – ty raději nikde neuvedli. 🙂
      Potom těch cca 28,8 kWh jakž takž sedí.

      Mě to spíš přijde (po vzoru e-Trona) hrozně užraný.
      Když je WLTP 265km tak by to bylo 13,8 na 100km. Jenže reálně to bude dojezd někde okolo 200km což by při 36,8 kWh baterii bylo 18,4 a to je na tak malé auto trochu moc.

            1. To je čas na nabití na 80%, takže na 100% by to jakž takž
              To je čas na nabití na 80%, takže na 100% by to jakž takž vycházelo na tech 36,8
              Ale čas potřebný na nabití 100% nikde radeji neuveřčjnili, vidím to na 90 minut.
              Bůh (nebo teda spíš někdo z konstrukce) ví, jakou to má regulaci teploty baterie, ale něco mi říká, že pasivní.

              Takže at člověk počítá jak počítá, at na to koukám z jakého chci úhlu, krom pořizovací ceny to nemá jediný pozitivní parmetr. A kdo ví, zda ta cena je konečná.

              1. Nepočítal jste ztráty, které mohou být na AC až 50%, ale
                Nepočítal jste ztráty, které mohou být na AC až 50%, ale běžně 10%, takže když ztráty započítáme, tak to nevychází na využitelnou 36,8, ale pod 30. Tedy nějak tak jak jsem se dopočítal.

                Cena (420) možná bude za základ s baterkou 18 z eUP!.

              1. Kia Soul. Ony to nemusí být nutně ztráty, SOH 25,3 kWh
                Kia Soul. Ony to nemusí být nutně ztráty, SOH 25,3 kWh ukazuje auto, nakolik je to pravda těžko říci. Soul 30 kWh má využitelnou baterii 27 kWh, ale nabíjení funguje tak, jako by auto mělo 30 kWh, tedy pokud budu nabíjet třemi kilowaty bude se auto nabíjet přesně 10 hodin. Ještě nedávno mělo auto SOH 26,8 kWh, teď je podle mě nějaký chvilkový propad.

                1. U IONIQa bohužel vidíme SOH stále 100%… A je to i při
                  U IONIQa bohužel vidíme SOH stále 100%… A je to i při nájezdu 110tis. km, což svědčí o tom, že IONIQ nepočítá SOH z celkové kapacity, ale asi z využitelné.
                  Když budu nabíjet 2A, tak jsou ztráty i přes 50%.

                2. Bohužel Ioniq to má takto nastavené a nedá se vyčíst
                  Bohužel Ioniq to má takto nastavené a nedá se vyčíst skutečná kapacita baterie. U U Kia Soul to kolísá po celý rok přibližně nějakých měsíčních intervalech. Dá se říct že Soul má zhruba 10% ztrátu při nabíjení, konkrétně teď hlásí, že budu nabíjet 7,5 h tedy celkové 22 kWh a to je 78% kapacitu (auto ukazuje 22%). Tedy SOH, které ukazuje auto opravdu odpovídá.

      1. IONIQ má menší baterku, větší dojezd, nabíjí
        IONIQ má menší baterku, větší dojezd, nabíjí podstatně rychleji všemi způsoby (proto mi hodnoty nabíjení Mennekes a Schuko 230V/10A nesedí, neb i zde nabije IONIQ rychleji). Využitelná kapacita tedy nebude 90%, ale nějakých 75%…

  3. „Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu“
    S

    „Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu“

    S tou ucpávkou bych se moc nechlubil. Je to jen sentiment po spalovákach. Vypadá to jako rašple a zcela to splňuje funkci naprosté zbytečnosti, stejně jako falešné koncovky výfuků, slepé nasávání vzduchu, neprůchozí mřížky, nefunkční parodie na deflektory či falešný zvuk motoru z mp3. Potěmkyn by plesal blahem. Normálnimu člověku to připadá jako čínské imitace čehokoliv pro chudé. Čili něco co na autě za půl milionu nechce opravdu vidět 😀

  4. Vypadá to na pohled i poslech dobře. Takže počkám na cenu
    Vypadá to na pohled i poslech dobře. Takže počkám na cenu a počet kusů. Pokud to má být letos výroba 2 a příští rok jen 30 tisíc, tak na nějaké nákupy a ovlivnění ceny ojetin či ostatních nových elektrovozidel můžeme zapomenout. Tím sotva pokryjou autosalony ve stylu 1+1 na plochu a k předváděcím jízdám.

    1. Loňské prodeje Škody Citigo byly 39 200 ks, tak bych řekl,
      Loňské prodeje Škody Citigo byly 39 200 ks, tak bych řekl, že pro automobilku bez jakýchkoliv zkušeností s BEV je 30 tisíc naprosto z říše snů. Rád bych se mýlil, ale můj tip je 1000 ks/měsíc i s ohledem na to, že 30 tisíc kusů by znamenalo 1,1 GWh baterií a takovou porci jim pole mě VW nepustí (nebo si Škoda zajišťuje baterie sama? Tato informace by mě hodně zajímala).

    2. Mám interní informaci o celkovém množství 20 tis. Ks ,
      Mám interní informaci o celkovém množství 20 tis. Ks , pak ukončení výroby, protože přijdou auta na nových platformách.

      Je to testovací série částečně i aby dali mezi lidi informace o BEV a také na snížení emisí.

      Co nevím kolik aut zustane u nás s kolik půjde ven, zatím se to nedá nijak zamluvit.

        1. Já si myslím že všechny, vyrábět dneska plnohodnotné
          Já si myslím že všechny, vyrábět dneska plnohodnotné M1 BEV s baterkou 18 kWh by byl asi trochu úlet.

          Jen je otázka ceny protože Škoda má být dost „dotovaná“ jako pilotní projekt jak se to bude prodávat.

          Sem byl právě u dealera nic zatím oficiálně neví, ale na legendách se údajně bavil s někým z nějaké elektrárenské spoječnosti a prý jich mají už objednáných 1000 kusů, takže asi na obyčejný lidi jich moc nezbude.

    1. + držák na mobil/tablet v ceně základní výbavy! :))))
      +

      + držák na mobil/tablet v ceně základní výbavy! :))))
      + 16″ckový kola fzákladu standart tzn levný gumi 185/50R16H žejo i3jko 😉
      – kufr jak pro mrtvolu
      – 61kW tak to je chcípák, LEAF má 80/110
      – 0na100kmh = 12,5 vteřin, na křižovatkách bídák 😉

      1. Řekl bych že motor je pod taktovkou co nejnižší ceny.
        Řekl bych že motor je pod taktovkou co nejnižší ceny. Výhodou jsou také nižší max proudy a tím snad zvýšení životnosti baterie. Na druhou stranu je nevýhodou že motor bude více zatěžován a tudíž se bude více zahřívat. V zimě by se tohle teplo dalo využít. V létě naopak pokud motor nebude dostatečně chlazen, tak budou odcházet jeho ložiska a vinutí.
        Dle mne by bylo lepší volbou využít silnější motor. Je to i více atraktivní pro zákazníka.

  5. UVEDOMUJETE SI ZE AUTA NAPR. I3,IONIQ,LEAF 1 APOD JSOU
    UVEDOMUJETE SI ZE AUTA NAPR. I3,IONIQ,LEAF 1 APOD JSOU PRAKTICKY NA NASEM TRHU NEPRODEJNA ? SKODA KONEKTIVITA ,DOJEZD,ATD. NENI TO SPATNE,JEN TEN KABAN BY TO TROCHU VYLEPSIL ALE ZAS BY SE CENA ODRAZILA V JEHO ZLATEM PADAKU.CITI GO GO GO 🙂

  6. „Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7
    „Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m“
    No ještě aby měl akumulátor výšku půl metru, když celé auto má 1,48 m. Když odečtu výšku k podvozku, tloušťku podvozku s baterií a tloušťku střechy, tak nevím kolik zbude – 90 cm? To je asi pro mě bez šance.

      1. 4roky starý jetý leafy se za 400 prodávají lidi je berou,
        4roky starý jetý leafy se za 400 prodávají lidi je berou, citigou bude novy a servis fautorizaku za rohem. pokud splní cenu 420 a dodávky dá se to prodat, lidi mají ted v meziobdobí prachů jako šlupek. pokud to přepálí na 559 podobně jako i3 místo 600 otočili na 900 bude to už vo dost horší 😉 každopádně ale pokud trumpeta napálí íránce bude po legraci i tak 😉

            1. TCO zaprvé není tématem, a zadruhé bych ho raději u
              TCO zaprvé není tématem, a zadruhé bych ho raději u elektromobilů nevytahoval. Nicméně, jsem připraven vás v tématu TCO/km u elektromobilů diskuzně vyzvat, protože to je oblast, kterou sledují velmi pozorně.

              Pořizovací cena a cena PHM nesouvisí se zůstatkovou cenou ani cenou svačiny řidiče.

                1. Váš problém, ne můj. Děj vědět, až je budete prodávat
                  Váš problém, ne můj. Děj vědět, až je budete prodávat 😀

                2. Se mi libi,jak tady nekdo predikuje za kolik se bude prodavat
                  Se mi libi,jak tady nekdo predikuje za kolik se bude prodavat Ev auto za 5let.V pripadne budouci cene je tolik neznamych, ze se jedna o vesteni z kristalove koule.Tyto predikce se rovnaji absolutni nule.

              1. Trochu si dovolím poopraviť. Jazdí za 4kg CNG plus olej.
                Trochu si dovolím poopraviť. Jazdí za 4kg CNG plus olej. Možno by bolo dobré aby si kúpili ešte aspon 4 spalováky, aby to bolo ekologickejšie. To tvrdíte, samozrejme, iba vy. Zdroj informácií na podporu tohoto výmyslu ma vo vašom prípade nezaujíma 🙂
                Pekný deň.

  7. Dodnes jsem nevěřil, že to škoda opravdu udělá.
    No tak

    Dodnes jsem nevěřil, že to škoda opravdu udělá.

    No tak na předváděčku gratuluji.

    Teď ještě jestli dodrží cenu + jestli budou schopni to dodávat.
    Pokud by cenu opravdu dostali na těch 420 000,- tak se nebojím, že by to lidi nekupovali.

  8. Můžu se zeptat redakce jestli si je jistá údaji o
    Můžu se zeptat redakce jestli si je jistá údaji o zapojení baterie? Ten údaj 168ks článků s kapacitou 60Ah jsem nikde jinde zatím nenašel.

    Prakticky by to znamenalo totální překopání vnitřku baterie, ale i úprava celého pohonu na nižší napětí, protože e-UP! využívá 204ks článků v zapojení 102s2p.

          1. Ty trochu jiné články osobně vidím jako velmi zásadní
            Ty trochu jiné články osobně vidím jako velmi zásadní změnu. Určitě to je jiný formát než používal dosavadní e-UP! a eGolf. Padla myšlenka, že by to teď mohly být 60Ah pouch články od LG a dost možná i celé moduly po 12 článcích, které používá Audi etron.

    1. Tak furt lepší než současné Citigo 55 kW automat 14,9s,
      Tak furt lepší než současné Citigo 55 kW automat 14,9s, jen ta maximálka mě hodně překvapila (benzínové má 173 km/h). e-Up dá to samé s 18,7 kWh, tak jsem čekal, že dvojnásobná baterka umožní alespoň o trochu víc.
      500k by bylo super, snad to není bez DPH.

    2. U elektromobilu se zrychlení prožívá jinak. 12s na
      U elektromobilu se zrychlení prožívá jinak. 12s na bežné courání po městě bohatě stačí, šlápne na to okamžitý příval výkonu a jste pryč.

      U spalováku pro max zrychlení musíte podřadit a dva stupně plný plyn 5000 otáček kravál na celou ulici. Kdo takhle v běžném provozu jezdí?

      I když čekal jsem že tam dají silnější motor …

        1. V článku píšou pružné zrychlení 60-100 za 7,6s a
          V článku píšou pružné zrychlení 60-100 za 7,6s a protože to nemá převodovku a nekecají což jim moc nevěřím.

          Tak by to mělo dělat 0-60 za 4,9 s logicky takže cca 4,5s

          Co jsem měřil s klukem MIEVA tak má kolem 5s. Ono se obecně elektromobilům moc nechce za 0-20 Km kvůli absenci převodovky a pak v 20-25 Km/h to trochu zabere.

          Jsem psal jinde NIro mi dělá 0-50 za 3,4 s.

Napsat komentář