Siemens Mobility představí první autonomní tramvaj na světě

redakce - 05 Září 2018

Společnost Siemens Mobility spolu s provozovatelem městské hromadné dopravy v německé Postupimi představí na letošním veletrhu InnoTrans 2018 první autonomní tramvaj na světě.autonomní tramvaj Siemens Mobility

Světová premiéra první autonomní tramvaje na světě se uskuteční na veletrhu InnoTrans 2018 v Berlíně.
foto: Siemens

Testovací jízdy proběhnou na šestikilometrovém úseku tramvajové sítě v Postupimi nedaleko Berlína. Autonomní tramvaj zde bude k vidění v reálném provozu ve dnech 18. až 21. září 2018.

Provozovatel veřejné dopravy poskytl v rámci projektu tramvaj Combino společnosti Siemens. Vozidlo určené pro testování je vybaveno několika radarovými a kamerovými senzory a systémem LIDAR, které slouží jako „digitální oči“ a zachycují provozní prostředí tramvaje.

Komplexní funkční algoritmy slouží jako „mozek“ pro interpretaci a vyhodnocení dat aktuální provozní situace, poskytují předpověď jejího dalšího vývoje a následně iniciují odpovídající odezvu tramvaje.

Díky schopnostem umělé inteligence, tramvaj reaguje na světelnou signalizaci, zastavuje v zastávkách a automaticky reaguje na potenciální nebezpečí, jako jsou například přecházející chodci a další vozidla křižující tramvajovou trať.

„Tato světová premiéra ukazuje, jak aktivně utváříme mobilitu budoucnosti. Naše autonomní tramvaj může už v této fázi vývoje zvládnout základní provozní úkoly v reálné silniční dopravě. Tím, že je použit systém varování před kolizí (Siemens Tram Assistant), který je mimo jiné využit na tramvaji Avenio M v německém Ulmu, jsme už dosáhli určité vyspělosti a důležitého milníku v cestě za autonomním řízením. Vytvářením inteligentních vozidel a infrastruktury můžeme zajistit vyšší bezpečnost při cestování jak v městské, tak dálkové dopravě,“ řekla Sabrina Soussan, CEO společnosti Siemens Mobility.

Testovací tramvaj, která bude představena při světově první prezentaci autonomního řízení během veletrhu InnoTrans 2018, však není navržena pro komerční využití. Současný projekt má za cíl identifikovat technologické výzvy autonomní jízdy v reálných podmínkách a následně pro ně vyvíjet a testovat řešení. V současnosti se jedná o pokračování spolupráce se společností ViP.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tramvajích to mělo být jako první. Oproti osobním autům je to mnohem jednodušší a dává to mnohem větší smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

furt o krok pozadu soudruzi frantíci ;)))

novinky.cz/auto/482384-tesla-pracuje-na-automatickych-blinkrech-chce-tak-snizit-pocet-nehod.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč to píšeš sem, hňupe?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Párkrát jsem na Novinky zabrousil a vždycky jsem si říkal, pro jaké jsou tyhle články psané. Když jsem rozklikl diskusi, zjištění předčilo očekávání. Pokud někdo ještě tyhle moudra cpe do diskusí na úplně jdé téma, svědčí to o jeho inteligenci.
BTW blikny se ovládají páčkou pod volantem a jejich správné používání by měl zvládnout i úplný primitiv. Bohužel i lidi, nedosahující těchto základních schopností dostávají řidičský průkaz a je jim povoleno pohybovat se v silničním provozu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejně snadno se ovládal i předstih a přesto to již neděláme.

Potiz je v tom, ze aby blinkry mely nejaky efekt, tak je treba je pustit PREDTIM, nez zacnu delat manevr. A nejak to predikovat (s minimalni chybovosti, u blinkru je chyba docela prusvih) nebude uplne lehke.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Pravděpodobně to bude fungovat společně se zapnutou navigací, jinak netuším, jak by auto mohlo poznat, kam chci zatočit.
Problém je, že často zatočím jinam, než chce navigace. Někdy omylem (vypnutý hlas), často schválně.
No ale jak někdo psal, snad to půjde vypnout.
Osobně mám z takovýchto vynálezů smíšený dojem, možná i strach.

Obrázek uživatele ozana

Může začít blikat, jakmile zjistí, že místo rovně směřuji s autem přes čáru (blížím se k ní). Je to pozdě, ale pro toho za mnou lépe než vůbec.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Pak to chci videt pri slalomu mezi dirami. Nebo u lidi, co si i v osobaku nadjizdi jak s kamionem.

Chyba je tady dost o hubu, kdyz to falesne zablika doprava a auto z vedlejsi vyjede, muze (a nejspis bude) z toho dost oskliva bouracka.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

To není fičura určená do města, ale na dálnice apod.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Jo, tam (nebo obecne na viceproudovkach) by to asi fungovat mohlo. Ale zas uzitecnost bude o dost nizsi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Zařízení, které predikuje pouštění bliken podle jízdy je nesmysl. To mohou stejně predikovat ostatní ostatní účastníci provozu.
Bohužel idiotů, kteří neumí používat blikny je spousta. Měl jsem nepříjemnou srážku s č..á..m, který přijížděl zleva po hlavní a blikal doprava. Po srážce to popřel. Denně potkávám idioty, kteří na křižovatce typu X blikají doprava a jedou rovně.
Řešením určitě nejsou takovéto asistenty. Buď plně vychytané autonomní řízení, nebo řidiči s IQ vyšším než ovce.

A presne proto mam v aute kameru (jako spousta dalsich lidi).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vypadlo mi tam jedno slovo, protože jsem se nemohl rozhodnout pro to správné. Tak si doplňte sami.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter