Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic do Škoda Auto
Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic společnosti Škoda v provedení 150 kW a 50 kW. Dobíjecí stanice vytvoří potřebnou infrastrukturu pro elektromobily ve výrobních závodech automobilky.
foto: Siemens
TISKOVÁ ZPRÁVA
Dodávka společnosti Siemens celkově zahrnuje tři 150 kW nabíječky a 53 kusů 50 kW stanic pro nabíjení automobilů s elektrickým nebo hybridním pohonem. Stanice budou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Do konce ledna 2019 byly nainstalovány všechny 150 kW stanice a 39 rychlonabíječek 50 kW.
NEPŘEHLÉDNĚTE Siemens v české premiéře představuje novou vlajkovou loď: rychlonabíjecí stanici 150 kW
Společnost Škoda plánuje v roce 2025 vyrábět čtvrtinu produkce automobilů s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Současně očekává rychlý nárůst vozů s tímto pohonem ve své flotile služebních aut a postupný nárůst uživatelů těchto modelů z řad vlastních zaměstnanců.
Pro nabíjení elektromobilů a hybridů proto buduje nezbytnou nabíjecí infrastrukturu. V letošním roce dorazí na trh Škoda Superb PHEV, tedy plug-in hybridní verze vlajkové lodi značky Škoda, a také první zcela elektrický vůz mladoboleslavské automobilky, elektrické Citigo.
Dodávané rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 150 kW (Compact Power Charger) dokážou zvýšit dojezdovou vzdálenost o 100 kilometrů za 10 minut. Zařízení umožňuje nabíjet buď jeden elektromobil stejnosměrným proudem 150 kW nebo současně dva elektromobily 2 x 75 kW. Stanice nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V.
Rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 50 kW jsou, vzhledem k rozsahu výstupního napětí na DC konektorech 30 V až 920 V, schopné efektivně nabíjet nové typy elektromobilů s napětím na palubní baterii ve výši 800 V. Tyto stanice budou do Škoda Auto dodány v několika variantách s různými kombinacemi konektorů, počítá se také s tím, že některé nabíječky budou dovybaveny platebními terminály.
Citace Ivo Hykyš, specialista na elektromobilitu Siemens
„V současné době zaznamenáváme velký zájem o nabíjecí stanici Siemens CPC 150 kW, kterou jsme tuzemské široké veřejnosti představili v listopadu loňského roku. Vzhledem k jejím kompaktním rozměrům a rychlosti nabíjení by se měla stát jedním z páteřních prvků tuzemské dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.“
„Během výběrového řízení, které bylo ukončeno v říjnu loňského roku, jsme museli splnit náročné technické a ekonomické požadavky Škoda Auto. To, že jsme na poli elektromobility začali spolupracovat s tuzemským automobilovým lídrem, vnímáme jako přelomový bod a v návaznosti na chystané aktivity automobilky a naše technologie očekáváme v Česku skokové rozšíření elektromobility. Zároveň jsme rádi, že si Škoda Auto vybrala již nabíjecí řešení připravené pro elektroauta budoucí generace s vyšším palubním napětím.“
to jsem teda zvědavej na škodovku kde bude za šest let, možná dobude svět s EV Shemiq, ale s tím vision e to vidím na brutální propadák...
To je sice hezké, ale k čemu jim ty nabíjecí stanice vlastně budou? Chápu, že se také snaží něčím zaujmout v oblasti elektromobility, ale není na to už trochu pozdě, když konkurence už jezdí na vodík?
Ať už je vodík dobrou, či špatnou cestou (nejsem expert), tak Vám ale musím dát za pravdu, že škodovka je v oblasti elektromobility opravdu dost pozadu oproti ostatním automobilkám. Museli by přijít s opravdu nějakým pěkným kouskem za solidní cenu, ale to se na 99% rozhodně nestane!!!
Všechna konkurence dohromady (Toyota + Honda + Hyundai) vyrábí přibližně 10 kusů vodíkových aut denně pro celý svět.
EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO
Úplné blbce charakterizuje víra ve vodík, a poloviční urputné vyžadování předražených předčasně masově vyráběných elektroaut.
Ono je to ve skutečnosti tak, že některé automobilky se stále ještě vydávají slepou uličkou vodíku. "Vodíkový" automobil je hlavně elektromobil.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.
Vodík je lepší rovnou vynechat.
Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.
Ja to psal uz pred mesicem :D a hlavne tam neni napsano ze uz je spousta pomalejch nabijecek vsude hafo.
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
Na obrazku vidim AC i CHAdeMO, takze chvalim, jeste kdyby to slo ovladat a platit EVMapou, to by bylo super.
Je tam v zavode CCS chademo i AC.obrazek je ilustrativni.
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
A bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi.
Tak tam bude chlapci tlačenice. No ale hlavně když nás nechaj zařádit si na polygonu !
Už jen EV, najeto 115 tisíc km.
Konecne si zamestnanci muzou nabit v praci svou Teslu :-))
Lepší by bylo napsat - Konečně si zaměstnanci "Škody auto" mohou dobít v práci svou Teslu. :-)
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...
No konečně se dočkám platebního terminálu jako u normální pumpy. Žádné Polyfazery, evmapy a další kraviny, které má člověk jen proto, aby mohl zaplatit napřímo bez smlouvy.
nabíjecí stanice na platební kartu je už třeba v Bílovci u vlakové stanice nebo v Seči u hotelu Jezerka :-)
EDIT: v obou pripadech AC.
Zrovna včera jsem si jí na Seči u Jezerky prohlížel. Moc pěkná. Škoda, že nemám, co bych tím nabil...- má 2 x Mennekes.
TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 64 200 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!
V Bílovci to většinou nefunguje. Strhne platbu a nenabíjí.
ecotaxiolomouc.cz
ano, na zacatku tam byl problem, kolem Vanoc jsme to resili a melo by to nyni uz fungovat. Pokud ne zavolejte mi, kontakt na me mate :-)
Pro majitele nabíječky nejideálnější případ :)
Celý problém byl v tom, že postup je opačný, než na co jsme jako elektromobilisté zvyklí.
Vždy vylezu z auta, vytáhnu kabel z kufru, vrazím do auta a do stojanu. Pak řeším spuštění.
Jenže zezadu na stojanu - a koho by napadlo tam lézt, když je navíc v trávě - je na samolepce vyobrazený přesný opak. Vylézt z auta, spustit stojan, pak připojit kabel.
Takže Ion si v prvním případě pokecal hned po spojení se stojanem a očekával elektřinu. Když jí hned nedostal, stojan odepsal a začal ho ignorovat. Pár desítek sekund poté mu stojan poslal elektřinu, což už Ion ignoroval a nebavil se s ním.
Když jsme postupovali podle návodu, vše bylo OK.
Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...
Budou nainstalovány ve výrobních areálech a zvednou tak počet nabíjecích stanic v ČR o čtvrtinu. Tak to je faaakt super zpráva.
Aby jim tam neshnily, než je začnou používat !!!
Už jen EV, najeto 115 tisíc km.
Dle fotky nabijecky bude Skodoffka vyrabet auta take s Chademo konektorem. Nebo proc tam je Chademo kabel? Fakt husty...
klid, to je jen kvůli Číně, bo tam musí prodávat EV
na evropu hnus škoda kašle, chce rakovinu pro všechny, pokud je to možné ;)
Tak, aj ked do skladu v Ceskej republike dovezu 100 nabijaciek, je pravda, ze ich v Cesku bude o 100 viac :)
Tak doufám, že je dají na nějaké veřejně přístupné místo a ne někam do areálu za zamčenou bránu.
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...
Asi nečteš, nebo co ?
Už jen EV, najeto 115 tisíc km.
Čet, vy jste to dokonce v jednom příspěvku citoval, ale nemůžu uvěřit, že by dali 56 rychlo nabíječek za plot. Některé asi ano, ale doufám, že většina sice bude v areálu, ale třeba na věřejném parkovišti před fabrikou. Jinak by to bylo zvěrstvo i na Škodovku.
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...
Uvidíme. zatím dali alespoň jednu k muzeu před plot https://www.evmapa.cz/sko-energo. O ostatních 42 ks z článku (3x 150 kW a 39x 50 kW) žádné zprávy nemáme. A abych pravdu řek, moc se mi tomu nechce věřit, to by byl pán ze Ško-energo na eSalonu loni koncem roku v Praze asi sdílnější. Zmiňoval však jen že budou a že je problém s místy a že umístili alespoň tu jednu.
Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...
.
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...