Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic do Škoda Auto

redakce - 06 Únor 2019

Siemens dodá 56 rychlonabíjecích stanic společnosti Škoda v provedení 150 kW a 50 kW. Dobíjecí stanice vytvoří potřebnou infrastrukturu pro elektromobily ve výrobních závodech automobilky. Touto zakázkou Siemens navýší aktuální počet instalovaných rychlonabíjecích stanic v České republice o více než čtvrtinu.

Touto zakázkou Siemens navýší aktuální počet instalovaných rychlonabíjecích stanic v České republice o více než čtvrtinu.
foto: Siemens

TISKOVÁ ZPRÁVA

Dodávka společnosti Siemens celkově zahrnuje tři 150 kW nabíječky a 53 kusů 50 kW stanic pro nabíjení automobilů s elektrickým nebo hybridním pohonem. Stanice budou nainstalovány převážně v areálech výrobních závodů Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, rychlonabíječka Siemens ale bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi. Do konce ledna 2019 byly nainstalovány všechny 150 kW stanice a 39 rychlonabíječek 50 kW.

Společnost Škoda plánuje v roce 2025 vyrábět čtvrtinu produkce automobilů s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Současně očekává rychlý nárůst vozů s tímto pohonem ve své flotile služebních aut a postupný nárůst uživatelů těchto modelů z řad vlastních zaměstnanců.

Pro nabíjení elektromobilů a hybridů proto buduje nezbytnou nabíjecí infrastrukturu. V letošním roce dorazí na trh Škoda Superb PHEV, tedy plug-in hybridní verze vlajkové lodi značky Škoda, a také první zcela elektrický vůz mladoboleslavské automobilky, elektrické Citigo.

Dodávané rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 150 kW (Compact Power Charger) dokážou zvýšit dojezdovou vzdálenost o 100 kilometrů za 10 minut. Zařízení umožňuje nabíjet buď jeden elektromobil stejnosměrným proudem 150 kW nebo současně dva elektromobily 2 x 75 kW. Stanice nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V.

Rychlonabíjecí stanice Siemens CPC 50 kW jsou, vzhledem k rozsahu výstupního napětí na DC konektorech 30 V až 920 V, schopné efektivně nabíjet nové typy elektromobilů s napětím na palubní baterii ve výši 800 V. Tyto stanice budou do Škoda Auto dodány v několika variantách s různými kombinacemi konektorů, počítá se také s tím, že některé nabíječky budou dovybaveny platebními terminály.

Citace Ivo Hykyš, specialista na elektromobilitu Siemens

„V současné době zaznamenáváme velký zájem o nabíjecí stanici Siemens CPC 150 kW, kterou jsme tuzemské široké veřejnosti představili v listopadu loňského roku. Vzhledem k jejím kompaktním rozměrům a rychlosti nabíjení by se měla stát jedním z páteřních prvků tuzemské dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.“

„Během výběrového řízení, které bylo ukončeno v říjnu loňského roku, jsme museli splnit náročné technické a ekonomické požadavky Škoda Auto. To, že jsme na poli elektromobility začali spolupracovat s tuzemským automobilovým lídrem, vnímáme jako přelomový bod a v návaznosti na chystané aktivity automobilky a naše technologie očekáváme v Česku skokové rozšíření elektromobility. Zároveň jsme rádi, že si Škoda Auto vybrala již nabíjecí řešení připravené pro elektroauta budoucí generace s vyšším palubním napětím.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to jsem teda zvědavej na škodovku kde bude za šest let, možná dobude svět s EV Shemiq, ale s tím vision e to vidím na brutální propadák...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je sice hezké, ale k čemu jim ty nabíjecí stanice vlastně budou? Chápu, že se také snaží něčím zaujmout v oblasti elektromobility, ale není na to už trochu pozdě, když konkurence už jezdí na vodík?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ať už je vodík dobrou, či špatnou cestou (nejsem expert), tak Vám ale musím dát za pravdu, že škodovka je v oblasti elektromobility opravdu dost pozadu oproti ostatním automobilkám. Museli by přijít s opravdu nějakým pěkným kouskem za solidní cenu, ale to se na 99% rozhodně nestane!!!

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Všechna konkurence dohromady (Toyota + Honda + Hyundai) vyrábí přibližně 10 kusů vodíkových aut denně pro celý svět.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úplné blbce charakterizuje víra ve vodík, a poloviční urputné vyžadování předražených předčasně masově vyráběných elektroaut.

Ono je to ve skutečnosti tak, že některé automobilky se stále ještě vydávají slepou uličkou vodíku. "Vodíkový" automobil je hlavně elektromobil.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Obrázek uživatele ozana

Vodík je lepší rovnou vynechat.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Alien5

Ja to psal uz pred mesicem :D a hlavne tam neni napsano ze uz je spousta pomalejch nabijecek vsude hafo.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na obrazku vidim AC i CHAdeMO, takze chvalim, jeste kdyby to slo ovladat a platit EVMapou, to by bylo super.

Obrázek uživatele Alien5

Je tam v zavode CCS chademo i AC.obrazek je ilustrativni.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele spetak

A bude instalována například i na testovacím polygonu automobilky v Úhelnici u Mladé Boleslavi.
Tak tam bude chlapci tlačenice. No ale hlavně když nás nechaj zařádit si na polygonu !

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Konecne si zamestnanci muzou nabit v praci svou Teslu :-))

Lepší by bylo napsat - Konečně si zaměstnanci "Škody auto" mohou dobít v práci svou Teslu. :-)

No konečně se dočkám platebního terminálu jako u normální pumpy. Žádné Polyfazery, evmapy a další kraviny, které má člověk jen proto, aby mohl zaplatit napřímo bez smlouvy.

Obrázek uživatele Jolinar

nabíjecí stanice na platební kartu je už třeba v Bílovci u vlakové stanice nebo v Seči u hotelu Jezerka :-)

EDIT: v obou pripadech AC.

Obrázek uživatele tvkuba

Zrovna včera jsem si jí na Seči u Jezerky prohlížel. Moc pěkná. Škoda, že nemám, co bych tím nabil...- má 2 x Mennekes.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 64 200 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!

V Bílovci to většinou nefunguje. Strhne platbu a nenabíjí.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Jolinar

ano, na zacatku tam byl problem, kolem Vanoc jsme to resili a melo by to nyni uz fungovat. Pokud ne zavolejte mi, kontakt na me mate :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro majitele nabíječky nejideálnější případ :)

Obrázek uživatele Radovan

Celý problém byl v tom, že postup je opačný, než na co jsme jako elektromobilisté zvyklí.
Vždy vylezu z auta, vytáhnu kabel z kufru, vrazím do auta a do stojanu. Pak řeším spuštění.
Jenže zezadu na stojanu - a koho by napadlo tam lézt, když je navíc v trávě - je na samolepce vyobrazený přesný opak. Vylézt z auta, spustit stojan, pak připojit kabel.
Takže Ion si v prvním případě pokecal hned po spojení se stojanem a očekával elektřinu. Když jí hned nedostal, stojan odepsal a začal ho ignorovat. Pár desítek sekund poté mu stojan poslal elektřinu, což už Ion ignoroval a nebavil se s ním.
Když jsme postupovali podle návodu, vše bylo OK.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele spetak

Budou nainstalovány ve výrobních areálech a zvednou tak počet nabíjecích stanic v ČR o čtvrtinu. Tak to je faaakt super zpráva.
Aby jim tam neshnily, než je začnou používat !!!

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Dle fotky nabijecky bude Skodoffka vyrabet auta take s Chademo konektorem. Nebo proc tam je Chademo kabel? Fakt husty...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

klid, to je jen kvůli Číně, bo tam musí prodávat EV
na evropu hnus škoda kašle, chce rakovinu pro všechny, pokud je to možné ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, aj ked do skladu v Ceskej republike dovezu 100 nabijaciek, je pravda, ze ich v Cesku bude o 100 viac :)

Tak doufám, že je dají na nějaké veřejně přístupné místo a ne někam do areálu za zamčenou bránu.

Obrázek uživatele spetak

Asi nečteš, nebo co ?

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Čet, vy jste to dokonce v jednom příspěvku citoval, ale nemůžu uvěřit, že by dali 56 rychlo nabíječek za plot. Některé asi ano, ale doufám, že většina sice bude v areálu, ale třeba na věřejném parkovišti před fabrikou. Jinak by to bylo zvěrstvo i na Škodovku.

Obrázek uživatele Radovan

Uvidíme. zatím dali alespoň jednu k muzeu před plot https://www.evmapa.cz/sko-energo. O ostatních 42 ks z článku (3x 150 kW a 39x 50 kW) žádné zprávy nemáme. A abych pravdu řek, moc se mi tomu nechce věřit, to by byl pán ze Ško-energo na eSalonu loni koncem roku v Praze asi sdílnější. Zmiňoval však jen že budou a že je problém s místy a že umístili alespoň tu jednu.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol