Seat instaloval na svou továrnu 20 000 solárních panelů

Ivo Hradil - 01 Únor 2011

Automobilka těží z geografické polohy své země a posiluje pozici jako jednoho z předních světových výrobců solární energie. A to vytvořením svého vlastního solárního systému v projektu nazvaném „Seat al Sol“ (česky „Seat na slunci“).   
Seat továrna solární panely elektrárna

Španělská automobilová společnost potvrdila ukončení první fáze projektu na instalaci více než 20 000 na továrně v Martorellu nedaleko Barcelony. Spuštění obří je tak připraveno a její panely jsou nyní schopny produkovat přibližně 6 miliónů kWh čisté solární elektřiny ročně.

Solární panely pokrývají plochy střech výrobních budov a parkovišť čítající dohromady plochu o rozloze 135 000 m2 a budou tak v dané oblasti významnou měrou přispívat ke snížení oxidu uhličitého.

Podle odhadů má být produkce snížena přibližně o 2 800 tun ročně, což představuje ekvivalent ročních emisí vyprodukovaných 2 300 vozy při ujetí 13 000 km.

Projekt byl vyvinut ve spolupráci s firmou Gestamp Solar a poskytuje krom výroby čisté elektrické energie ještě jednu podstatnou výhodu - zastřešením parkovišť došlo k ochraně nově vyrobených před rozmary počasí.

První etapa projektu přišla SEAT na cca 17 miliónů eur, což však ještě zdaleka není všechno. Během let 2011 a bude automobilka realizovat další fáze projektu, díky nimž se má stát největší fotovoltaickou elektrárnou v odvětví evropského automobilového průmyslu.

Cílem celého snažení je vytvořit na továrně v Martorellu pole solárních panelů zakrývající plochu o gigantické rozloze 320 000 m2 připravenou vygenerovat více než 13 miliónů kWh čisté ročně.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad bych jen ještě dodal, že cílem není pouze jezdit ekologicky, ale i vyrábět ekologicky. To samé se týká např. i výroby bateriových článků. Dle mého názoru jde SEAT správnou cestou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Suhlasim s Vasou prvou castou dodatku, ze treba i vyrabat ekologicky. Pouzitie technologie fotovoltaickych clankov na dnesnej technologickej urovni je ale podla mna cestou velmi nespravnou, nakolko v konecnom dosledku je negativna sopa stale vacsia nez ta pozitivna:

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rentabilnost? Jedine tak so štátnou podporou. Inymi slovami, s podporou danovych poplatnikov. A na nich zostatne aj faktura za ekologicku likvidaciu. Az budem prezidentom Zemegule, a to raz budem, tak to dam zaplatit vsetkym, co sa pod taketo projekty podpisali. A byvat pojdu na tie ekologicke skladky.

peace ... miro novak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Áno, pripravil som ju: pri cene povedzme 2SK za 1kWh * 6.000.000kWh / 30.126 (prevod na €) je to ušetrených 400.000€ ročne. Takže pri investícii 17.000.000€ sa to vráti o 42,5 roku, za predpokladu, že nebudú žiadne prevádzkové náklady. No a to sa iste oplatí... Nehľadiac na to, čo to urobí s rozvodnou sieťou a aké boli energetické náklady na výrobu panelov... Budeme teda šetriť za cenu zvýšených nákladov:)

Obrázek uživatele Jan Horčík

ještě donedávna byla výkupní cena elektřiny vyrobené v solárních elektrárnách nad 2MW na hodnotě 31c€/kWh

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"...ještě donedávna byla výkupní cena elektřiny vyrobené v solárních elektrárnách nad 2MW na hodnotě 31c€/kWh..."

čiže za cenu 310 Eur/MWh.
Dnes sa cena silovej elektriny pohybuje na urovni 50-60 Eur/MWh.
Otazka znie? Kto dotuje ten rozdiel? Kto poskytuje dotacie na realizaciu stavby?
Spravna odpoved znie: Daňovy poplatnik.
To sa to robia kšeftiky a marketingove efekty za peniaze druhych.

peace ... miro novak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je aj nejaka sprava o rentabilnosti tejto investicie ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ekonomické oddělení Seatu si nejspíš návratnost celého projektu dobře spočítalo, tím víc proto že patří pod koncern Volkswagen. Jistě do té návratnosti započítali i marketingový efekt, tj. vynikající reklamu v mnoha novinách/stránkách zcela zdarma, a tím i posílení povědomosti o značce a zlepšení jejího image.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A môžem vedieť, v čom spočíva zlepšenie image? Marketing tohoto typu je bohapusté zavádzajúce klamstvo (viď prepočet vyššie, ktorý vychádza z čísiel v článku) a pre každého rozumne uvažujúceho človeka, ktorý si vie spočítať 2+2 je to negatívna, nie pozitívna reklama. Aký - taký zmysel by to mohlo mať, keby to nabíjalo akumulátory, alebo vyvíjalo vodík pre pristavené elektromobily - nebolo by to síce rentabilné, ale aspoň by to nezaťažovalo vrecko daňového poplatníka na dotáciách... Prosím nemýľte sa, som rád za každú pozitívnu správu u vývoji a uplatnení čistejších a ekologickejších technológií, nemám však rád zavádzanie a klamstvo o tzv. zelených technológiách, ktoré ale v skutočnosti nešetria životné prostredie, a ešte mi vyťahujú peniaze z vrecka cez dotácie.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol