Škoda Fabia

Tříválcové motory Škoda Auto s nižší spotřebou a emisemi

Škoda Auto rozběhla ve svém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi výrobu modernizovaného tříválcového motoru 1.2 HTP. Rozsáhlé úpravy úsporného tříválcového zážehového motoru jsou výsledkem práce technického vývoje. Podařilo se například snížit hmotnost klikové hřídele. „Úpravy stávajícího agregátu se díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje. Modernizovaná verze tříválcového motoru, který Škoda montuje do vozů Škoda Fabia už déle než pět let, je určen také pro modely Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba. Jen v roce 2008 bylo podle informací automobilky v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických motorů 1.2l. Více o nich například v článku na Auto.cz – Budoucnost tříválce 1.2 HTP?

Seat Ibiza 2009 Ecomotive

Nový Seat Ibiza Ecomotive se spotřebou 3,7 l

Nová generace Seatu Ibiza (2009) je na tuzemském trhu již několik měsíců k mání. V porovnání s předchůdcem nepatrně povyrostla, vůz překročil o 5 cm hranici čtyř metrů na délku. Povedený je ovšem zejména design vozu, jehož exteriér i interiér působí skutečně atraktivně. Nyní se automobilka patřící do koncernu VW nechala slyšet, že za měsíc bude na španělském trhu k dispozici také verze Ecomotive. Ta si sice ponechává motorizaci z předchozí generace, ale přesto bude ještě o něco „čistší“.

Nová Ibiza v kombinaci s dieselovou čtrnáctistovkou o výkonu 80 PS dosahuje kombinované spotřeby 3,7 l/100km, přičemž emise činí pouhých 98 g/km. Pro Španělsko byla určena cena v přepočtu 380 tisíc korun. Přesně tolik stojí nyní na českém trhu verze s motorem 1,4 TDI DPF (80 k) bez úprav Ecomotive, jejíž hodnoty spotřeby a emisí jsou vyšší o jeden litr, resp. 20 g/km.
Pokud tedy přijde Ibiza Ecomotive 09 na tuzemský trh za cenu podobnou té Španělské, bude jistě zajímavou volbou.

Seat Ibiza Ecomotive

Nejzelenější vůz Německa: Seat Ibiza Ecomotive

Alespoň tak praví Verkehrs-Club Deutschland, který sestavil žebříček vozidel s nejvyšším přínosem pro životní prostředí. První místo si Ibiza vysloužila díky úspornému 1,4l motoru o výkonu 80 koní. Ten v kombinaci s aerodynamickými úpravami, odlišným zpřevodováním a pneumatikami s nižším valivým odporem, což je vše důsledkem značky Ecomotive, dosahuje v kombinovaném cyklu emisí 99 g/km při spotřebě 3,8 litru benzínu.

Zajímavé hodnoty. Otázkou ovšem zůstává, proč nejsou výše zmiňované úpravy samozřejmostí.