Robotický náklaďák Uber sám převezl náklad piva Budweiser

Společnosti Uber se podařil další nápaditý kousek. Vybavila systémem robotického řízení americký náklaďák vezoucí zásilku piva společnosti Budweiser. A náklad dodala – autonomně – na místo určení.

Klasický americký truck dovybavený o systém robotického řízení společnosti Otto/Uber
foto: Otto

Uberu se tak podařila první autonomní komerční dodávka zboží na světě. Truck plný piva se minulý týden zcela samostatně řítil po silnici I-25 americkým státem Colorado. Dohlížel na něj z povzdálí doprovodný policejní vůz.

Nákladní auto ujelo asi 180 km z Fort Collins do Colorado Springs, zatímco lidský řidič si dával „pauzu“ v kabině na spaní. Pro Uber je to celé samozřejmě především reklamní záležitost.

Chce tím ukázat, že technologie robotického řízení aut, kterou nedávno získala koupí společnosti Otto, funguje. To ostatně potvrdil i Lior Ron, spoluzakladatel firmy Otto.

Dodal zároveň, že vše je zatím ve vývojové fázi, a to jak po hardwarové, tak softwarové stránce. Zástupci pivovarů AB InBev (Budweiser) dodali, že ročně by nasazením robotických trucků ve své distribuční síti mohli ušetřit až $50 mil. A to i kdyby řidiči i nadále byli ve vozech přítomni jakožto obsluha.

ZAJÍMAVOST: Robotický systém řízení montuje do svých elektromobilů také automobilka Tesla pod označením Tesla Autopilot

Snížení nákladů by vyplynulo především ze snížení spotřeby a častějších jízd. Jenže právě v segmentu nákladní autodopravy má robotické řízení také nejvíce odpůrců. Více než 1,5 milionu řidičů se v bojí, že by mohli přijít o práci.

Trápí je také otázka bezpečnosti, a to navzdory faktu, právě nákladní autodoprava způsobuje ve Spojených státech každoročné obrovské množství nehod. Robotický systém řízení Otto využívá kamery, radar a lidar, aby si vytvořil povědomí o svém okolí a mohl auto správně navigovat k cíli.

tisková zpráva

29 Comments on “Robotický náklaďák Uber sám převezl náklad piva Budweiser”

  1. Chce se mi z vás tady
    Chce se mi z vás tady zvracet z některých komentářů.

    Místo, abyste v tom viděli pozitiva, řešíte to hůř jak slepičky u kávičky.
    Nikdy jste nezažili, kdy vás sundal řidič kamionu nebo někomu z vás rodinu. Pokud by toto mělo zachránit byť jediný život, vyplatí se to.
    Řidiči budou potřeba pořád. Vzniknou situace, se kterými si nebude umět poradit (nebo že bychom se vyvarovali zbytečnostem typu objížďka, kdy samotná objížďka navede kamion do 3,5m mostu 😀

        1. Je to komplet OT, ale
          Je to komplet OT, ale odpovim
          To jsem napsal, aby vynikla absurdita „slunickarskeho“
          Pokud by toto mělo zachránit byť jediný život, vyplatí se to.

          Diky kteremu je „v zajmu obecneho blaha“ (fikce, protoze „ti zli“ na zakazy kaslou) v netrivialni casti Evropy nelegalni treba zavirak v kapse nebo peprovy sprej, v UK i sroubovak, nebo pribor („vsechno, co se da pouzit jako zbran“). Kde musis kuchynsky nuz vozit v zamcenem kufriku protoze je delsi nez 12cm (Nemecko). Kde je souzena holka, ktera pouzila nelegalni peprak na zachranu sve kuze pri pokusu o znasilneni (Svedsko, pokud se nepletu). O tech strasnych palnych zbranich, co samy zabiji, nemluve.

          Konec OT, dal se k tematu neplanuju vyjadrovat. Diky za pochopeni.

  2. a jde to i bez blabolu typu:
    a jde to i bez blabolu typu: „… se chystá představit nový, neočekávaný produkt“ , pripadne „dokazuje, že je jedním z lídru v oblasti autonomního řízení“ anebo uplne nejlepsi veta: „Další podrobnosti … slibuje automobilka na příští rok. Tohle bude velké!“ odmyslet si vsuvku „Zajimavost“ tak to je snad i hezky clanek. a nevim proc, ale snad ani nevadi, ze je to take jenom marketingove sdeleni.

    1. No tomu se říká PR, a to
      No tomu se říká PR, a to dává rozdíl mezi tebou, kdy máš holý zadek a Muskem, co má miliardy 😀

      Chlape, už i Baťa věděl, že 90procenbt prodeje je umět věc prodat ne vyrobit a najednou příjde RS a dává rozumy jak to ti co jim kšeft jede dělají blbě.

      P.S. A co říkáš tomu bombastickému, že na to použili pivo co má super reklamy a tím na sebe strhli pozornost pivaru co na uber… :D, ale chápu, když do bombastivky udělá kdokoliv jinej než Musk, je to „bez blabolu“, protože tam je pivo a není to Tesla… 😀 Co míň závidět a snažit se vytvořit něco ty sám? Ale to bolí, pracovat 🙁

      1. system kde kazdy ma pravo
        system kde kazdy ma pravo rozhodovat zatim nikdy nefungoval, takovej system funguje vpodstate jen v pripadech kdy jsou jen dve moznosti ANo a NE a jediny hlas v prospech jedne z odpovedi je zavazujici a zaroven neni pocet hlasujicich sude cilo, ve chvili kdy je to jinak, tak je system nefunkcni a vetsinou se nerozhodne o nicem, par mest tusim ve skandinavii to zkouselo a za dane obdoby se tam nerozhodlo vpodstate o nicem

        je to diky tomu ze lidi neduveruji vpodstate nikomu a tam kde se neni schopno dohodnout par lidi z vedeni, tak se nedohodne ani cele mesto, jenze danej system hlasovani nezna kompromisy a ustupky, proste jen strohe hlasovani, navic se ukazalo ze lidi to po urcitem case prestane bavit a nemaji na to cas a prestanou hlasovat, kazdy obcan by vpodstate celej den musel jen resit politiku takze vsichni jsou vpodsttae politiky a v tu chvili nikdo vlastne vubec nepracuje

        si predstav ze by takovej system fungoval v CR, takze tobe jako obcanovy by kazdy den prislo asi 2-3 tisice papiru materiealu a podkladu toho co se bude hlasovat dalsi den, a ty jako obcan by sis to mel precist/nastudovat, zvazit moznosti a pak hlasovat, a takhle 250 dni v roce 😀 a ne ze by politici ty dokumenty cetli, jenze oni na to maj team lidi co to resi za ne v detailech a oni resi jen nejake pozlatko navrchu, vpodstate jen zakladni podstatu

        1. Cetls co napsal? Proc pises
          Cetls co napsal? Proc pises odpoved na to co chce sdelit ty a podsouvas mu ve své odpovedi co nenpsal?

          Chápeš, že je rozdíl mezi „každý občan je povinnen dát určitá data na vstup“ vs „každý občan řídí“?

          Jinak ve švýcarsku až na hrozné náklady je něco co se blíží tomu, že každý občan rozhoduje a to až do oblasti správy domu, že sousedi ropzhodují, komu můžeš prodat byt a nějak nevidím, že ty švýcaři trpý, zato zbytek evropy se má skvěle, včetně německa potom co vládne merklová…

              1. Ale četl, jenom žiju v
                Ale četl, jenom žiju v oblasti kde je málo práce, a když je špatně ohodnocená a ještě musí většina dělat přesčasy „dobrovolně a zdarma“, takže mám představu co to je:

                „práci mít i když být skoro jako otrok“ vs „nemít práci, ale mít tvoji hrdost“…

                Ale jo to se říká, protože zákon zatím neumožňuje toho řidiče tam nemít, ale já když si to přečtu se ptám co bude za 5-10 let, když za 10 let vyvynuli náklaďák co jezdí sám…

                P.S. u nás taky přišla firma postavila fabriku a neměla „automatizaci“, po 10 letech provozu, se 4 linky sautomatizovali, lidi od pásu vyhodily, údržbu teď zajišťuje dodavatel linky a firma má o cca 25 procent méně zaměstnaců a to v oblasti kde není práce, opravdu sem asi špatně četl vše od článku po odkaz a špatně chápu vývoj pracovního trhu od roku 89 do dneška… Su moc starej, abych nevěděl, že dobře už bylo.

                1. Když se dám do řeči s
                  Když se dám do řeči s lidma co dělaj u pásu nebo se držej volantu, tak pak často chápu, že se na nic jinýho nezmůžou. Myslet si, že je něco napořád nebo že mi práci někdo dá to nejde. Čekat až tě někdo vyhodí je taky blbost.
                  Ale esli ti bylo dobře před 89 tak hurá do S. Korei nebo na Kubu.

Napsat komentář