Společnosti Uber se podařil další nápaditý kousek. Vybavila systémem robotického řízení americký náklaďák vezoucí zásilku piva společnosti Budweiser. A náklad dodala – autonomně – na místo určení.
foto: Otto
Uberu se tak podařila první autonomní komerční dodávka zboží na světě. Truck plný piva se minulý týden zcela samostatně řítil po silnici I-25 americkým státem Colorado. Dohlížel na něj z povzdálí doprovodný policejní vůz.
Nákladní auto ujelo asi 180 km z Fort Collins do Colorado Springs, zatímco lidský řidič si dával „pauzu“ v kabině na spaní. Pro Uber je to celé samozřejmě především reklamní záležitost.
Chce tím ukázat, že technologie robotického řízení aut, kterou nedávno získala koupí společnosti Otto, funguje. To ostatně potvrdil i Lior Ron, spoluzakladatel firmy Otto.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvo a Uber spolupracují na vývoji robotických aut
Dodal zároveň, že vše je zatím ve vývojové fázi, a to jak po hardwarové, tak softwarové stránce. Zástupci pivovarů AB InBev (Budweiser) dodali, že ročně by nasazením robotických trucků ve své distribuční síti mohli ušetřit až $50 mil. A to i kdyby řidiči i nadále byli ve vozech přítomni jakožto obsluha.
ZAJÍMAVOST: Robotický systém řízení montuje do svých elektromobilů také automobilka Tesla pod označením Tesla Autopilot
Snížení nákladů by vyplynulo především ze snížení spotřeby a častějších jízd. Jenže právě v segmentu nákladní autodopravy má robotické řízení také nejvíce odpůrců. Více než 1,5 milionu řidičů se v USA bojí, že by mohli přijít o práci.
Trápí je také otázka bezpečnosti, a to navzdory faktu, právě nákladní autodoprava způsobuje ve Spojených státech každoročné obrovské množství nehod. Robotický systém řízení Otto využívá kamery, radar a lidar, aby si vytvořil povědomí o svém okolí a mohl auto správně navigovat k cíli.
Zdá se, že právě
Zdá se, že právě dorůstá poslední generace profesionálních řidičů.
Telefonní spojovatelky už
Telefonní spojovatelky už taky nejsou dávno potřeba.
1) řídil jen na dálnici,
1) řídil jen na dálnici, podle toho, co jsem viděl, Tesla je už mnohem dál, naprosto irelevantní (zastaralá) zpráva
2) Budweiser je ten zloděj značky Budvar, kde pouze v korporátním fašismu USA u soudu vyhrál, všude po světě prohrává
Chce se mi z vás tady
Chce se mi z vás tady zvracet z některých komentářů.
Místo, abyste v tom viděli pozitiva, řešíte to hůř jak slepičky u kávičky.
Nikdy jste nezažili, kdy vás sundal řidič kamionu nebo někomu z vás rodinu. Pokud by toto mělo zachránit byť jediný život, vyplatí se to.
Řidiči budou potřeba pořád. Vzniknou situace, se kterými si nebude umět poradit (nebo že bychom se vyvarovali zbytečnostem typu objížďka, kdy samotná objížďka navede kamion do 3,5m mostu 😀
Usekneme vsem lidem ruce a
Usekneme vsem lidem ruce a nohy? Pak nebude cim vrazdit.
Pokud by toto mělo zachránit byť jediný život, vyplatí se to.
To ako myslíš vážne že
To ako myslíš vážne že to porovnávaš so sekaním rúk a nôh? 🙂
Je to komplet OT, ale
Je to komplet OT, ale odpovim
To jsem napsal, aby vynikla absurdita „slunickarskeho“
Pokud by toto mělo zachránit byť jediný život, vyplatí se to.
Diky kteremu je „v zajmu obecneho blaha“ (fikce, protoze „ti zli“ na zakazy kaslou) v netrivialni casti Evropy nelegalni treba zavirak v kapse nebo peprovy sprej, v UK i sroubovak, nebo pribor („vsechno, co se da pouzit jako zbran“). Kde musis kuchynsky nuz vozit v zamcenem kufriku protoze je delsi nez 12cm (Nemecko). Kde je souzena holka, ktera pouzila nelegalni peprak na zachranu sve kuze pri pokusu o znasilneni (Svedsko, pokud se nepletu). O tech strasnych palnych zbranich, co samy zabiji, nemluve.
Konec OT, dal se k tematu neplanuju vyjadrovat. Diky za pochopeni.
velmi neznalý hochu,
velmi neznalý hochu, kamińy mají své mapy a každý kamión má v parametrech výšku a senzory to pohlídají
koukám, že jsi ještě neslezl se stromu
https://youtu.be/Qb0Kzb3haK8
https://youtu.be/Qb0Kzb3haK8
a jde to i bez blabolu typu:
a jde to i bez blabolu typu: „… se chystá představit nový, neočekávaný produkt“ , pripadne „dokazuje, že je jedním z lídru v oblasti autonomního řízení“ anebo uplne nejlepsi veta: „Další podrobnosti … slibuje automobilka na příští rok. Tohle bude velké!“ odmyslet si vsuvku „Zajimavost“ tak to je snad i hezky clanek. a nevim proc, ale snad ani nevadi, ze je to take jenom marketingove sdeleni.
No tomu se říká PR, a to
No tomu se říká PR, a to dává rozdíl mezi tebou, kdy máš holý zadek a Muskem, co má miliardy 😀
Chlape, už i Baťa věděl, že 90procenbt prodeje je umět věc prodat ne vyrobit a najednou příjde RS a dává rozumy jak to ti co jim kšeft jede dělají blbě.
P.S. A co říkáš tomu bombastickému, že na to použili pivo co má super reklamy a tím na sebe strhli pozornost pivaru co na uber… :D, ale chápu, když do bombastivky udělá kdokoliv jinej než Musk, je to „bez blabolu“, protože tam je pivo a není to Tesla… 😀 Co míň závidět a snažit se vytvořit něco ty sám? Ale to bolí, pracovat 🙁
je PR a PR. jedna vec je
je PR a PR. jedna vec je udelat samoriditelny vuz a vozit v tom treba pivo a napsat o tom clanek, druha vec je prodavat samoriditelne auto, ktere samoriditelne neni a slibovat, ze bude. ale proc vam to vlastne rikam, kdyz to vsechno dobre vite, pane pracovity 😉
Skvělá práce ale co
Skvělá práce ale co takhle vyvinout robotického politika co bude jednat bez emocí a vlastních zájmů?
V naši zemičce je jich daleko větší potřeba než kamiońáků!
a robotickou tchyni co bude
a robotickou tchyni co bude jednat bez emoci a vlastnich zajmu 😉
Taky už jsem o tom
Taky už jsem o tom přemýšlel, software na řízení státu by se hodil, každý občan by měl právo/povinnost určitých vstupů a na základě tohoto+informacích od firem o produkci/dovozu/vývozu atd. by se vše přerozdělilo a rozhodlo.
system kde kazdy ma pravo
system kde kazdy ma pravo rozhodovat zatim nikdy nefungoval, takovej system funguje vpodstate jen v pripadech kdy jsou jen dve moznosti ANo a NE a jediny hlas v prospech jedne z odpovedi je zavazujici a zaroven neni pocet hlasujicich sude cilo, ve chvili kdy je to jinak, tak je system nefunkcni a vetsinou se nerozhodne o nicem, par mest tusim ve skandinavii to zkouselo a za dane obdoby se tam nerozhodlo vpodstate o nicem
je to diky tomu ze lidi neduveruji vpodstate nikomu a tam kde se neni schopno dohodnout par lidi z vedeni, tak se nedohodne ani cele mesto, jenze danej system hlasovani nezna kompromisy a ustupky, proste jen strohe hlasovani, navic se ukazalo ze lidi to po urcitem case prestane bavit a nemaji na to cas a prestanou hlasovat, kazdy obcan by vpodstate celej den musel jen resit politiku takze vsichni jsou vpodsttae politiky a v tu chvili nikdo vlastne vubec nepracuje
si predstav ze by takovej system fungoval v CR, takze tobe jako obcanovy by kazdy den prislo asi 2-3 tisice papiru materiealu a podkladu toho co se bude hlasovat dalsi den, a ty jako obcan by sis to mel precist/nastudovat, zvazit moznosti a pak hlasovat, a takhle 250 dni v roce 😀 a ne ze by politici ty dokumenty cetli, jenze oni na to maj team lidi co to resi za ne v detailech a oni resi jen nejake pozlatko navrchu, vpodstate jen zakladni podstatu
Cetls co napsal? Proc pises
Cetls co napsal? Proc pises odpoved na to co chce sdelit ty a podsouvas mu ve své odpovedi co nenpsal?
Chápeš, že je rozdíl mezi „každý občan je povinnen dát určitá data na vstup“ vs „každý občan řídí“?
Jinak ve švýcarsku až na hrozné náklady je něco co se blíží tomu, že každý občan rozhoduje a to až do oblasti správy domu, že sousedi ropzhodují, komu můžeš prodat byt a nějak nevidím, že ty švýcaři trpý, zato zbytek evropy se má skvěle, včetně německa potom co vládne merklová…
Todle pivo je zbytečný
Todle pivo je zbytečný vůbec někam vozit 🙂
Aspoň si Uber zaparazitoval na jiný značce 🙂
Nechtěl jsem být zlej,
Nechtěl jsem být zlej, páč ti chudáci Amíci teprve u nás zjistí, co je obsahem slova pivo, že to není ta jejich žlutá limča. Pro mně to je 120 mil ujetých roboticky s plným fekálním vozem 🙂
Jaký pivo? píšou
Jaký pivo? píšou Budweiser 🙂
Řidič náklaďáku je v
Řidič náklaďáku je v Americe nejčastější zaměstnání.
jako ze vice nez 1.5 milionu
jako ze vice nez 1.5 milionu ridicu je vic nez treba prodavacu v marketech a jinych profesich jde se lidi tisnej ve vetsich poctech?
no asi to bude doslova prace snu https://goo.gl/StxZiB
Co já vim, třeba si jen
Co já vim, třeba si jen vymejšlej 🙂
http://www.roadmaster.com/blog/truck-driver-common-job-state-reason/
No podle toho co vo tom v
No podle toho co vo tom v tom tvym linku píšou, bude pro ně robotruck úplný vysvobození.
No budou bez práce a tedy
No budou bez práce a tedy štěstím celý bez sebe… Chlape, když dostaneš padáka tak to bude pro tebe vysvobození?
Tys ten článek z jeho
Tys ten článek z jeho vodkazu vůbec něčet, že? :)))
Možná si vyděl ještě menší peníz, ale apoň nebudou tak přetažený a nepozabíjí se jich kůlitomu tolik v nehodách.
Zde naopak zase říkaj že řidič, bude stále potřeba.
Ale četl, jenom žiju v
Ale četl, jenom žiju v oblasti kde je málo práce, a když je špatně ohodnocená a ještě musí většina dělat přesčasy „dobrovolně a zdarma“, takže mám představu co to je:
„práci mít i když být skoro jako otrok“ vs „nemít práci, ale mít tvoji hrdost“…
Ale jo to se říká, protože zákon zatím neumožňuje toho řidiče tam nemít, ale já když si to přečtu se ptám co bude za 5-10 let, když za 10 let vyvynuli náklaďák co jezdí sám…
P.S. u nás taky přišla firma postavila fabriku a neměla „automatizaci“, po 10 letech provozu, se 4 linky sautomatizovali, lidi od pásu vyhodily, údržbu teď zajišťuje dodavatel linky a firma má o cca 25 procent méně zaměstnaců a to v oblasti kde není práce, opravdu sem asi špatně četl vše od článku po odkaz a špatně chápu vývoj pracovního trhu od roku 89 do dneška… Su moc starej, abych nevěděl, že dobře už bylo.
Když se dám do řeči s
Když se dám do řeči s lidma co dělaj u pásu nebo se držej volantu, tak pak často chápu, že se na nic jinýho nezmůžou. Myslet si, že je něco napořád nebo že mi práci někdo dá to nejde. Čekat až tě někdo vyhodí je taky blbost.
Ale esli ti bylo dobře před 89 tak hurá do S. Korei nebo na Kubu.
Jo. A ve Vietnamu
Jo. A ve Vietnamu stánkových prodejců, na Slovensku pokladních v supermarketu, na Ukrajině zedníků…