Prodeje automobilů s emisemi pod 130 g/km stoupají

Ivo Hradil - 17 Březen 2011

Průměrná úroveň emisí u nových automobilů v roce 2010 klesla o 3,5 % na hodnotu 144,2 g/km ve srovnání s předchozím rokem. Toto povzbuzující zjištění vyplynulo z výroční zprávy společnosti motorových výrobců a obchodníků (SMMT), která navíc poukazuje na snížení oxidu uhličitého u průměrného nového vozu oproti roku 2000 o 20 %.  

Honda Jazz Hybrid

Velmi výrazný nárůst prodeje také zaznamenaly kategorie nepřekračující hranici 130 g oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Vzrůstající popularita těchto skupin vozů jim zajistila tržní podíl téměř 38,2 %. V porovnání s rokem 2 000, kdy byl jejich podíl na trhu zastoupen necelými 0,9 % je to opravdu velký pozitivní skok.

Zpráva navíc poukazuje na skutečnost, že téměř 40 000 lidí se stalo majitelem automobilu s emisemi CO2 nižšími než 100 g/km a nemuselo tak ve platit silniční daň (VED). Globálně se snížení průměrných emisí dělo napříč všemi segmenty automobilových modelů bez výjimky oproti roku 2009 a přispělo tak k výraznému poklesu emisí v posledním desetiletí.

„Nové technologie přinesly impozantní snížení emisí CO2. Nebylo by to však možné bez koordinovaného úsilí podporujícího výzkum, vývoj, novou a spotřebitelské pobídky, které byly rozhodující pro úspěšné přijetí inovativních technologií,“ řekl Paul Everit, generální ředitel SMMT.

Tomuto modernímu trendu jistě také napomáhá i vysoká cena paliv a tlak spotřebitelů na výrobce vedoucí k nižší spotřebě a využívání .

Splnit evropské cíle směřující ke snížení průměrných emisí CO2 na 130 g/km do roku 2015 napříč automobilovým spektrem by tak nemusel být problém. Již do konce roku 2012 má tuto hranici splňovat 65 % vozového parku každého výrobce.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Emisie sa prepočítavajú na ekvivalent CO2 - nejedná sa len o samotné CO2. To je potrebné si uvedomiť.
Robí sa to preto tak, aby bolo možné dopady rôznych emisií na životné prostredie vôbec porovnávať.

Obrázek uživatele Ivo Hradil

Nicméně z důvodu podílu CO2 na vzniku skleníkového efektu je to jistě příznivá zpráva ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to není tak jistý, nakolik významně se podílí CO2 generované lidstvem na globálním klimatu. Zatím si to vědci museli odhlasovat...

Obrázek uživatele Petr Soukup

V ČR jsme o něco pozadu. Podíl vozů s emisemi 121 - 140 g CO2/km činí 37,22 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) Předpokládám, že tyhle statistiky vycházejí z papírových spotřeb aut. Bohužel současná metodika měření spotřeby je zralá na odstřel. Nebo znáte někoho, kdo si koupil nové auto a dokázal jezdit se spotřebou stejnou jako v tabulkách?
2) Je zajímavé, jaké tanečky neustále děláme okolo neškodného CO2, ale o CO, NOx, prachových částicích, atd. a které jsou přímo zdraví škodlivé, se prakticky nikde nic nedozvíme.

Obrázek uživatele Petr Soukup

ad 2) Ano, přesně tak. Pokud by se kladl takový důraz i na ostatní (a mnohem škodlivější) sloučeniny, vyšlo by v současné době zdaleka nejlépe CNG.

Obrázek uživatele Jan Horčík

1) máte pravdu
2) také máte pravdu, ale není to tak, že když klesají emise CO2, automaticky klesají i emise NOx atd.?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ad 2) Ano, dá se to předpokládat. Ale za a) jistě tam není lineární závislost (tj. není pravidlem, že snížením CO2 o 20% ponížím produkci NOx o stejné procento) a za b) škodlivost těchto ostatních emisí je určitě jiná než u CO2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2) nie, nie je to tak, zoberte si napr fiat uno 1.3D emisie CO2 ma velmi male ale NOx a PM su na urovni Euro 0, CO2 suvisi len so spotrebou


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?