POTVRZENO: BMW i3 s dojezdem kolem 200 km

Jan Horčík - 29 Duben 2016

Během posledních měsíců jsme informovali, že elektromobil BMW i3 brzy nabídne dvojnásobný dojezd. To nyní potvrzuje samotná automobilka BMW v emailu rozeslaném zákazníkům.auto elektromobil BMW i3

Automobilka BMW rozeslala zájemcům o svá auta a současným majitelům elektromobilu BMW i3 informační email, ve kterém potvrzuje brzké zvýšení dojezdu elektromobilu BMW i3 "až o 50 %".

První dodávky vylepšeného BMW i3 by měly proběhnout už v červenci 2016. Současná verze BMW i3 je vybavena 22kWh baterií, která zvládne dojezd zhruba 130 km na jedno nabití.

Poloviční zvýšení by mělo znamenat dojezd zhruba 200 km při kapacitě 33 kWh. Mnoho dalších otázek ale zůstává nezodpovězeno. Půjde, podobně jako u nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií pouze o příplatkovou vyšší výbavu, nebo půjde o standardní model?

Budou si moct současní majitelé BMW i3 nechat baterii upgradovat, případně za kolik? A kolik bude BMW i3 s vylepšenou baterií vlastně stát? Nastanou nějaké změny také u BMW i3 REx, řeba větší nádrž na benzín?

První informace hovoří o tom, že příplatek za vyšší kapacitu baterie by mohl být kolem 50 000 Kč a bude zahrnovat také rychlonabíjení, tedy samo o sobě příplatkové vybavení za 20 000 Kč.

Celosvětový zájem o BMW i3 se v posledních týdnech snížil, zejména v . Může za to právě nízký dojezd vozu v porování s konkurencí jako je Mercedes-Benz B ED, Kia Soul EV nebo Volkswagen e-Golf a další.

BMW
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Výprodej BMW i3

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

Pekný odkaz / mizerný ceny / bídný galuski
ikdyby bylo za původně slibovaných 600.000 už ho po 3ch letech recenzí nechci...
http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc
Burn rubber, not gasoline! Ať žije poctivá TESLA MODEL 3 ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

https://www.stream.cz/meziplyn/10001107-bmw-i3

https://www.stream.cz/meziplyn/827669-prvni-seriove-bmw-i3-a-mini-vision-concept

tohle byla pěkná recenze jenže se asi "někomu" moc nehodila ;) ...

https://www.stream.cz/speed-tv/10001994-bmw-i3-vysoke-napeti
http://www.speedtv.cz/clanky/epizoda/3-dil-BMW-i3-Vysoke-napeti

A pro porovnání jaký že to krásný elektomobily bmw dělá ?? ... To je rozdíl co :)))))))

http://www.auto.cz/bmw-ma-novy-turbodiesel-se-ctyrmi-turbodmychadly-dostane-ho-rada-7-94912

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Tak dnes byly uvolněny oficiální informace od BMW, potvrdilo se to co se očekávalo, tedy nové 94Ah články Samsung SDI a byla zvětšena nádrž u REx. Dovolím si překopírovat sumační příspěvek z diskuze na IEVs.

22kWh version – 18.8kWh usable
33kWh version – 27.2kWh usable

18.8kWh – 27.2kWh = 45% increase
81miles – 114miles = 41% increase

Velice zajímavý je značný nárůst hmotnosti:

22kWh BEV – 1195kg(2635)lbs
22kWh REX – 1315kg(2899)lbs

33kWh BEV – 1343kg(2961)lbs = +148kg(326)lbs
33kWh REX – 1467kg(3234)lbs = +152kg(335)lbs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dik za cisla.
takze pre mna jednoznacne 22kWh REX – 1315kg.
oproti 33kWh BEV – 1343kg nizsia vaha, vacsi dojazd a snad aj lepsia cena.

Tomu nerozumím. To jako, že ty nové články jsou při stejném objemu a počtu o tolik těžší?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to proto, že se míchají jablka a hrušky.
Jedna hmotnost je uváděná bez řidiče a druhá s řidičem.

Správné hodnoty bez řidiče a zavazadle jsou:
i3BEV (60Ah) 1205kg (v modelové řadě 2013-2016 se uváděla jako 1195kg)
i3BEV (94Ah) 1245kg

i3REX (60Ah) 1340kg
i3REX (94Ah) 1365kg

Obrázek uživatele Jolinar

no to je fakt docela velky narust... ~73Wh/kg :-/

A co cena? bude to za priplatek anebo to budou mit vsechny i3?

Píší, že bude teprve upřesněna až blíže k výrobě.

Obrázek uživatele Vasek ION

Pujcovna vodikovych vozitek zacina v Mnichove,je to tady!!viz.www.proelektrotechniky.cz,nebo
BeeZero.com , První car sharing palivočlánkových automobilů na světě má Mnichov

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vodíkovku ani néé dík :))))

Obrázek uživatele Kuk

Ať s tim vybouchne někdo jinej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW i3 REX jsem měl možnost vyzkoušet v extrémních podmínkách a je to velmi zajímavá věc.
Na okraj chci uvést jednu zásadní věc. Když se tak pravidelně koukám na různé diskuze, velmi by mne zajímalo, kolik lidí opravdu jezdí a mohou problematiku hodnotit objektivně. Z vlastních zkušeností jen pár čísel - jezdím na elektrický pohon již 3 rokem, bohaté zkušenosti se 2 vozy a k dnešnímu dni najeto cca 140 tis km čistě na elektřinu. Takže k jádru "pudla" nebo-li spíše REXe. Když jsem vozidlo viděl před 3 roky, tak jsem si říkal, že je to úplná zbytečnost. K čemu to, klasická i3 bohatě stačí. Jenže právě v různých krizových momentech, které během té dlouhé doby nastaly, jsem úplně změnil názor. Kdybych dnes měl možnost výběru, šel bych jednoznačně do REXe. Když jsem se vracel z klasickým EV z cest domů, nejednou se mi stalo, že jsem to měl domů či do jiného cíle opravdu na krev a nebo jsem již předem věděl, že tam nedojedu. Scházelo mi opravdu pár km a tu obsazená rychlonabíječka, tu nefunkční stojan díky lidem, kteří se neumí odhlašovat atd. Když potom trčíte kvůli pár km mnohdy v zimě dalších 30 - 60 minut zbytečně a potom tu máte právě REX, který Vás nenechá nikdy na holičkách a usnadní Vám velmi výrazně život. Těch situací není mnoho a ve výsledku ho použijete párkrát do měsíce a spotřebovaný benzín Vás nijak nezrujnuje. Takže máte vůz, který používáte na elektřinu a jen v případě nouze kdykoliv víte, že máte dojezd dalších minimálně 100 km. Opravdu ho stačí aktivovat jen, když máte dojezd nějakých 20 km. A on Vás kdykoliv zachrání. Tot postřeh o systému REX. Jinak tu nebudu a nechci diskutovat o cenové politice a jiných dalších věcech. Mám též nějaké výhrady. Stejně se NIKDY nezavděčíte všem a vždy se najde nějaký chytrák, který toho ve finále ví tak maximálně z prospektu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Principielně s REXem souhlasím. Osobně by se mi nejvíc líbil konektor v interiéru (nebo i exteriéru) auta (nejlépe standardizovaný), kterým bych mohl nabíjet baterie na jízdy. Pokud vím, že bych měl jet delší cestu, přibalil bych další baterie nebo nějaký takový REX (třeba z půjčovny) a měl bych jistotu, že dojedu. Myslím, že to dobře odzbrojuje argumenty lidí strachujících se o dojezd.
Nejvíc by se mi líbilo, kdyby to byl standard výrobců EV a příslušenství pro nej. Umím si představit i variantu přívěsného vozíku, na kterém bych měl baterie/elektro centrálu a mohl bych se směle vydat k moři. (Někteří výrobci to dnes řeší alespoň možností levného zapůjčení spalovacího vozu právě na dovolenou.)
Podobně jsem zastánce plug-in hybridů - je to cesta vpřed. Ano, člověk sebou tahá těžkou spalovací techniku, ale ve městě by jí člověk teoreticky neměl vůbec potřebovat a ideální stav je takový, že majitel plug-in hybridu po čase zjistí, že ten spalovací motor vlastně vůbec nepotřebuje a příště koupí EV.

Ohledně těch plug-in hybridů, to i z toho co píšete vyznívá, že to není cesta vpřed, ale spíš "překlenovací řešení" mezi spalováky a elektromobily, pro uživatele, kteří si mnohdy mylně myslím, že jim dojezd nestačí. Ve svém okolí mám dost lidí, kteří když se projeli Leafem byli nadšení, ale vždy mi argumentují, že dojezd je malý. Na mou otázku, kolikrát za loňský rok využili jejich spalovací automobil na jízdu jedním zátahem nad 200km, hledají těžko argument a počet takovýchto jízd jde většinou snadno spočítat na prstech jedné ruky. Netvrdím, že neexistují lidé s vysokými denními nájezdy (u těch tento argument beru a bohužel to pro ně zatím není), ale překvapuje mě kolik lidí argumentuje dojezdem a přitom sami odpoví, že jejich denní nájezd je velice zřídka nad 40-50km. Druhý argument je většinou cena, ale to je dle mého jen otázka času. Myslím si, že dojezd nadcházející generace elektromobilů 300-350km je už dostatečný pro velkou část uživatelů a nyní bude potřeba zapracovat na ceně a infrastruktuře nabíjení, jelikož nemalá populace žijící v bytech, je zatím stále značně omezena hlavně nemožností dobít si vůz v noci.

Obrázek uživatele ozana

Co hluk toho motoru? Nikde jsem neobjevil nějaké video se zvukem REXe.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

https://www.youtube.com/results?search_query=bmw+i3+rex+noise

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když jedete a zapnete si REXe, tak to samozřejmě slyšet je, ale v kabině minimálně. Co mě spíše překvapilo bylo chlazení. Když jsem dojel na místo určení a vypnul auto, ještě asi 3 minuty byl sepnutý větrák, a to nebylo venku takové vedro. Takže v letních měsících to možná bude zapnuté déle. A ten byl docela dost slyšitelný, ale ta věc Vám opravdu dává nevýdanou jistotu dojezdu za jakýchkoliv podmínek. Ve většině případech ho vůbec nemusíte používat a je to vždy jen na Vás, udrží baterii i při velmi nízké kapacitě. Automaticky se sepne až při nějakých cca 15 km dojezdu. Na druhou stranu, když je potřeba, můžete s ním jet nonstop a když vyjedete nádrž a znovu natankujete, jedete opět dál. Co se momentální spotřeby týče, tak se pohybuje kolem 5-6 litrů když jedete rozumně. Od té doby pozoruji, kdy zhruba by se mi hodil a kolik km bych ho měsíčně upotřebil. Ušetřil by mi hodiny čekání a jedna 9 litrová nádrž by mi postačila úplně v pohodě při nájezdu cca 2000 km měsíčně, takže žádné velké výdaje. Princip toho auta je prostě stejný jako ostatní elektromobily, jen Vás podrží v krizi a o to tu jde.

Obrázek uživatele Cipísek D

Tj co to tady vykládáš za nesmysly, zní to jako reklama na BMW i3 REX !! :)) Nebudu zapírat že i3 bytostně nesnáším ikdyz bmw jsem měl rád, ovšem u i3 REX je prioritním NEDOSTATKEM ta absence komfortu díky NESKUTEČNĚ ODFLÁKNUTÝM LÉPE ŘEČENO ÚČELOVĚ KONSTRUOVANÝM NESMYSLNOSTEM, díky bmw samozřejmě. Ano REX by teoreticky byl dobrý sluha v nouzi, ale nikoli za tu PŘEPAL BMW CENU a za tu NAPROSTOU ZBÍJEČKU !!! co samozřejmě šla udělat líp, kdyby bmw ovšem chtělo dělat elektromobily ... ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Než začnete někomu tykat a osočovat, tak slušností je se alespoň trošku představit. Nedělám tu žádnou reklamu na BMW, ani ho nevlastním. Jen jsem zde uvedl mé zkušenosti. Spíše by mne zajímalo, jakým autem jezdíte Vy a jaké jsou Vaše zkušenosti s elektromobilem? Docela by mne to zajímalo. Děkuji

Obrázek uživatele Cipísek D

Sory nadzvedlo mě to přepal bramboradlo ze židle :))

http://www.hybrid.cz/cena-elektromobilu-bmw-i3-zacne-na-595-000-kc

Psal jsem "zní to jako reklama na BMW i3 REX" neříkal sem že ji děláte/š, ber to s nadhledem, tady si každej s každým tyká, dyt SME JEDNA ELEKTROMOBILNÍ RODINA ;) Ja i3 nevlastním, neřídil jen nechal povozit, teslu S taky, k roadsteroj a x sem se zatím nedostal, leaf jen prohlídka zbytek z vyprávění tady z hybridu :)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrá tedy, děkuji za Tvoji odpověd. Jestli jsem tedy dobře pochopil, aktivně nejezdíš zatím elektromobilem. Pokud by jsi chtěl svézt VW e-Up není problém. Skoro v něm bydlím a chystám se napsat recenzi z dlouhodobého hlediska, Mám už najeto přes 60 tis km

Obrázek uživatele Cipísek D

díky za nabídku, každá recenzička dobrá, rád si ji přečtu

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Kuk

Naprostá zbíječka :O

http://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

je to poděs bmw :)

https://www.youtube.com/watch?v=zcEtTQU8qqA

jako chodec na ulici bych ho ROVNOU kopnul do prrr horší jak TRÁBI :)))

KDE JEN TO UDĚLALI SOUDRUZI Z NSR CHYBU .... :DD

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele honza.t

Ps- Sbíječka REX Má několik výkonových režimů. Generátor běží v různých otáčkách podle potřeby .
31.12.14 toto mi přišlo Vážený pane
děkujeme za Váš email zaslaný na náš zákaznický servis BMW a velmi nás těší Váš zájem o vůz BMW i3!

Spalovací motor ve voze BMW i3 REx je možné zapnout manuálně v případě, že je baterie nabitá na méně než 75%. V případě delší cesty se doporučuje jej zapnout právě při této hodnotě a s vozem bude možné dosáhnout co nejdelšího dojezdu. Při klidném jízdním stylu motor stačí dobíjet baterii a udržovat úroveň na této hodnotě.
Motor se spustí i automaticky a to při hodnotě nabití baterie pod cca 10-15%, aby bylo možné pokračovat v cestě.
U stojícího vozu není možné zapnout motor. Ten se automaticky vypíná při zpomalení pod cca 18-20 km/h.
V případě, že by se kolona pohybovala rychlostí například 25km/h, motor by běžel do doby, než by nedošel benzín z 9l nádrže, nebo do doby, než je akumulátor dobit do hodnoty nabití baterie, při které byl manuálně aktivován a kterou se snaží automaticky dosáhnout.
Aby jste přesně pochopili fungování tohoto vozu, doporučujeme kontaktovat prodejce vozů BMW i (kontakt níže) a vyzkoušet si celý systém v praxi.

Invelt s.r.o. Praha
Jeremiášova 5
155 00 Praha 5
Telefon: 257 117 111
E-mail: Praha@invelt.com

V případě jakýchkoli dalších dotazů či přání se na nás neváhejte opět obrátit.

S přátelským pozdravem,
Zákaznický servis

to ze REX nejde zapnout ve stojicim vozidle jsme videli na videu vyse :-)

Obrázek uživatele honza.t

Je to podobná Hračička jako S_ko
Rex lze manuálně zapnout pokud je kritycky málo energie v akumulátoru. Po zvýsení kapacity Nad kritickou hodnotu se sám vypne.

Obrázek uživatele honza.t

0

Obrázek uživatele ozana

Autor tam píše, že ve skutečnosti to není tak moc hlasité, mikrofon přístroje byl příliš citlivý.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a vraj vo vnutri je ho pocut este menej.
ja by som sa o hluk z motora neobaval. vsak je to bmw a predsa len sa motor spusta len obcas ked uz cisty elektromobil melie z posledneho.

Obrázek uživatele Cipísek D

jasný no, každopádně ale sebou permanentně taháš 120kg železa navíc ;) Lepší by bylo je rovnou vyměnit za baterky navíc, byly by "permanentně užitečné" nikoli pouze jen "občas v nouzi" ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

A nebude tech extra 120 kilo baterek uzitecnych taky jen "obcas v nouzi" stejne jak REX? ;-)
Ovsem na rozdil od REXu si nemuzu v nouzi nejvyssi (vsechno doslo) dojit pesky s kanystrem k nejblizsi pumpe pro elektrinu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

tech 120kg baterek by melo nekolik vyhod.
- Mensi cyklovani pri stejnem najezdu - lepsi zivotnost baterii.
- Vyssi vykon vozu
- Rychlejsi DC nabijeni (vice kW)
- Bezudrzbove
- Bezemisni

V nouzi nejvyšší můžete nabít z jakékoliv zásuvky.

Obrázek uživatele Kuk

Souhlas, takhle je v přepočtu nejdražší kWh baterky na trhu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na druhou je to "baterka" kterou clovek dobije na nejhustsi siti superchargeru na svete za 5 minut do plna, to je asi jeji ucel...
Jinak maly spalovak + generator si myslim ze nebude nutne drazsi nez baterka....

Obrázek uživatele Kuk

Máte špatně uvedenou kapacitu baterií, současná verze i3 má jen 18,8 kWh baterku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ta kapacita 22kWh je uvedena správně. Přesně jde o 21,6kWh celkové jmenovité kapacity baterie. Tato je pak systémem BMS omezena na 18,8kWh využitelných. Současná baterie používá 96s 60Ah článků Samsung.

Nová baterie by měla využívat nové 92Ah články (stejná velikost i výrobce) a tedy celková jmenovitá kapacitu bude 33,1kWh a tato bude zřejmě opět omezena BMS ve voze na cca 28,8kWh využitelných.

V pondělí by už mělo být jasno přímo od BMW.

Obrázek uživatele ozana

Já mám 98ks 60A článků Winston a výrobce udává kapacitu 19,2kWh.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

To sedí, Winstony jako LFP technologie mají nižší nominální napětí cca 3,2-3,3V. Ty Samsungy jsou NMC technologie a mají mít jmenovité napětí 3,75V na článek.

To je otázka, jak by měla být uváděna kapacita baterie, aby to bylo relevantní, srovnatelné s ostaními EV. U Leafa se taky uvádí jen jmenovitá 24 nebo 30kWh. Podle mě by bylo férové uvádět jak jmenovitou, tak i využitelnou kapacitu - pokud je výrobce uvádí. Pokud výrobce uvádí jen jmenovitou kapacitu, tak uvádět i využitelnou = cca jmenovitá x 0.9. Mám na mysli aspoň tady, na Hybrid.cz.

---

Nissan Leaf 24kWh, 222.000 km

No určitě by na to mohla být speciální závazná norma a ne že si to dnes každý udává jak se mu zachce.

Na druhou stranu, pokud ty čísla oficiálně nevypustí výrobce, tak je těžké se k nim dostat bez napíchnutí CAN, nebo speciálního laboratorního měření.

Obrázek uživatele Kuk

Na stránkách výrobce je doslovně uvedeno:
"kapacita lithium-iontového akumulátoru (kWh) 18,8"
http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2013/technicaldata.html#tab-0

Pokud vím tak i samotná Tesle bylo vytýkáno matení zákazníků uváděním nominální a ne zákazníkem využitelné kapacity a to jak u aut tak i powerwallů což si myslmím, že je jen správné.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Vasek ION

takze to bude cca27kw, jako Ion

Obrázek uživatele Vasek ION

ne Ion ale IONIG !

Obrázek uživatele Kuk

200 km? Tolik? Jak se to tam najednou proboha vešlo? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

idelani by bylo elektricke BMW 2 Gran Tourer s nejakou 50-70kWh baterkou, takze technika i3, vetsi baterka a proste normalni kombikove MPV rady 2, ale toho se nedockame dokud to nebude mit konkurence :(

Mně by stačil i Active Tourer, jenom i u toho nejslabšího benziňáku začíná cenovka na 650 kKč. Když jsem si zkušebně nakonfiguroval PHEV 225xe, vyšel mi rovný Mega (vše vč. DPH). Ale nejvíc mě pobavilo, že oproti verzi 225i (kde silnější benziňák má zhruba součet výkonu benziňáku a elektromotoru u PHEV a automat je taky v ceně) v čtyřkolním provedení xDrive, bych ještě 5 tis "ušetřil", to je solidní ;-).
No, nevím tedy, kolik by si za to u BMW s tou 50-70kWh baterkou řekli... (Ale ušetřil by se celý spalovací motor a automatická převodovka.)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

BMW i3 ma hodne nevyhod, ktere ale nikdo v testech nezminuje.
Prvni - a nejviditelnejsi - jsou pneumatiky. Rozmer 155/R19 je naproste unikum a dela to jen par vyrobcu, kteri si za tuto maloseriovou gumu zadaji nadstandartni cenu. Zatimco na Leaf/E-Golf/E-Up/Soul EV dam za sadu pneu cca 4-5 tisic CZK, tak na BMW i3 vyvalim minimalne 13-15 tisic. Nevim, za jak dlouho se sjedou, i3 je lehci nez jine EV, a kola maji velky prumer a pri stejne rychlosti se tudiz otaci mensi rychlosti, takze je mozne, ze opotrebeni bude mensi, ale kdo vi o kolik...
Dalsi nevyhodou jsou ty sebevrazedne dvere. Ja vim, ze nejak museli demonstrovat vyhodu materialu CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics = plast zesileny uhlikovymi vlakny, neni tedy pravda, ze auto je "z karbonu", je spise z plastu), ale pokud vezu s sebou dalsi dva lidi vzadu a oni chteji vystoupit drive, nez ja, tak se musim odpoutat (pasy jsou uchycene v ramu zadnich dveri), a otevrit svoje dvere, pak muze vystoupit zadni cestujici. Zbytecna extravagance. Navic otevrit ty dvere, kdyz nekdo parkuje vedle me, je neskutecny masakr, jako bych hral jezka v kleci...
Dalsi nevyhodou je komfort vzadu. Cestujici vzadu nemohou otevrit, ani vyklopit, okna, nejsou vubec stahovaci, navic sedi utopeni v karoserii a vedle jejich hlav neni okno, ale tlusty sloupek.
Dale neexistuje zadne (ZADNE!!!) prislusenstvi, zadne nosice kol, stresni pricniky, proste nic. Pokud jezdim po meste, OK, ale pokud si chci parkrat v roce zajet s rodinou na lyze, nebo na hory s horskym kolem - nemam sanci.
A na konec kufr, lepe receno schranka na rukavice vzadu. Nevejde se do nej ani maly detsky kocarek (golfac). Je totiz prilis uzky, takze se do nej sice vejde par tasek, ale nic vic...
Je to takove elektricke Twingo a za ty penize je to v pomeru cena/vykon jednoznacne nejhorsi nabidka mezi EV na nasem trhu.

Abych ale jen nekritizoval: Dynamika je fantasticka, uz tak pro EV typicke rychle starty jsou tady jeste rychlejsi, do cca 120 km/h tomu nestiha 99% aut, ktera se daji na ceste potkat. Rizeni je perfektni, mezi modernim BMW asi nejlepsi (spolu s i8) - odezva, ovladaci sily, komunikativnost na jednicku s hvezdickou.
A konektivita - po problemech s Nissanem Leaf, kde se mi podarilo jen spojit iPhone pro telefonovani, je konktivita i3 naprosto domakana do nejmensich detailu. Vse naprosto samozrejme funguje. A navic ergonomie na jednicku, vsechny ovladaci prvky jsou jednoduse a intuitivne pochopitelne, v tomhle je to proste a jednoduse BMW.
Priklad: Zadavam do navigace cil, objevi se hlaska o tom, ze cil je dale, nez aktualni dojezd, a jestli chci navigovat pres nbabijeci stanici - tohle je v Leafu nemyslitelne, ten ma navigaci uplne oddelenou od zbytku auta.

i3 je fajn jako prototyp, ale tuhle techniku bych rad mel v kabatu auta, ne nesmyslu, ktery nemel opustit branu vystaviste jako koncept... Sorry moje mile BMW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím musím jen souhlasit. Je to Jin a Jang.

Jednak samotné BMW k tomu prodeji přistupuje velmi svérázně. Když jsem si to byl poprvé projet v lednu 2015 v Praze, tak mě ten prodejce dost bavil. Nejprve mi vysvětlovat, jak úžasnou to má navigaci, aktuální a neustále aktualizované mapy celé Evropy atd. Pro auto s dojezdem 100 km to je opravdu to co jsem o něm potřeboval vědět na prvním místě. Pak mi vysvětloval výhody nabíjení jednou fázi 32 A. K tomu mi namontují ten fantastický powerwall za cca 25000 a zařídí i změnu hlavního domovního jističe na 3x48 A. Powerwall, kterým prochází 3 silnější dráty a nějaká LEDka k tomu, to si dělají legraci. Taky mi vysvětloval, jaká je úžasná frajeřina, jezdit elektromobilem do fitka. Oni tam opravdu vůbec nepochopili co a proč prodávají! O samotném autě toho technicky moc nevěděli. Na netu se toho dalo už v té době najít a načíst více.

Letos jsem si to půjčil v rámci akce vyzkoušet za 9999,- bez DPH. A jak je to auto zábavné, tak je nepraktické! Ty dveře proti sobě s ukotvením pásů na těch zadních, to by snad nevymysleli ani soudruzi v NDR. Už tato nastupovací groteska musela odradit většinu zvědavců od dalšího zájmu o i3, když jsem je tím autem průběžně svezl.
Na druhé straně všichni byli uneseni prostorností, dynamikou a tichostí. A to včetně mě. A ta bezrámová okna! Nádhera! Jak říkal Jirka: "Pánové, kdo z Vás to má?" Já naposledy u Legacy.
Jak dlouho tam ale vydrží ty motorky, co tím bezrámovým okýnkem cvičí neustále nahoru a dolů při každém zavření, to ví jen ti, co počítali délku záruky.
Další negativní důsledek konstrukce dveří je široký A sloupek. Je to auto do města, tak by z něj měl být dobrý výhled. A to bohužel ten sloupek kazí.

A ten kufr! Tam nedáte ani týdenní nákup pro rodinu! To je opravdu dimenzované jen na jednu tašku s tenisovými raketami, nebo tašku s notebookem. Už dát tam obě znamenalo přeplněný zavazadlový prostor. No a když stojíte mezi auty na parkovišti, zkuste si jen tak pro zábavu představit, jak přes ty dveře proti sobě dáváte zbytek nákupu, co se nevlez do kufru, na zadní sedadla. No upřímně, u ježka v kleci je menší riziko, že vám vyskočí ploténka. Při nakládání a snaze neodřít dveře sobě a sousedním autům, už dostanou zabrat nejen záda, ale je třeba celý postup promyslet. A navigace zbaběle mlčí...
Na druhé straně, protože se pánové u BMW rozhodli dát tam místo 130 kg baterek 130 kilo nesmyslného komisaře REXe, tak je dno kufru dost vysoko a ani vysoké postavy jako já se nemusí ohýbat. Skoro jako kuchyňská linka :-)

Ten atypický rozměr pneumatik se projevuje opravdu výrazně atypicky jen v ceně. Jízda naprosto pohodová, velká kola nádherně žehlí nerovnosti, auto velmi stabilní asi tak do 140, pak už je cítit vliv bočního větru. Srovnal bych to třeba s Hondou Civic 5D tak od 160 km/h. Nedá se to srovnávat třeba se Subaru, to má směrovou stabilitu v jiné třídě, to se nehne ani kolem 200 (obě auta mám, proto mi možná nevadí ten design).
A dívali jste se na cenu ráfků? Představa, že si koupím ještě jednu sadu na zimní gumy, tak to až zamrazí.
Příplatek za LED denní svícení mi přijde naprosto komický. Je to elektromobil, tak to by tam snad mělo být už od narození!
Dále chtějí příplatek za tepelné čerpadlo pro topení. Vždyť je tam klimatizace, takže určitě používají inverter a podle mě je jen otázka software, zda ho povolí zapnout nebo ne. Proč by dodávali dvě různé klimatizace? A tipl by si, že ho tam mají i pro akumulátor.
Další doplňky jsou pro mě nesmysl.

Dojezd nepotěší. Já to vezl ze Zlína do Ostravy a pak zpět a dojel jsem. Zbývalo cca 20 km. Ale to bylo stylem strejdy v klobouku s vajíčky na zadním okně v udržované Škodě 105. Dodržování rychlostních limitů, loudání za městem, žádná dálnice, prostě z těch dobrých vlastností auta si užijete jen to ticho a rádio.
Velmi rychle se dá zvyknout na jízdu bez brzd. Nebýt občasných nečekaných reakcí od jiných řidičů, tak na brzdu lze opravdu snadno a rychle zapomenout. Tahle hra s rychlostí a dobrou předvídavostí mě opravdu bavila (bez ironie). Hravé auto ve městě i mimo něj.
Při normální svižné jízdě (nikoho nezdržovat a nenechat se zdržovat) se spotřeba pohybuje kolem 16-18kWh/100km, když se do cesty zapletou delší rovinky za městem, tak je spotřeba tak 22kWh/100. Neměl jsem dálniční známku. Když to porovnáte s kapacitou baterky, tak vás polije horko. Asi abyste nemuseli zapínat topení a dojeli.

No, zkrátka je to auto mezi nebem a zemí, ráj i peklo, Jekyll a Hyde. Pánové z BMW určitě nechtěli udělat něco, čím by si trhli ostudu, ale na druhé straně nechtěli nabídnout něco, co by jim ohrozilo prodej spalováků. Výsledek je i3, kde každé plus má vedle sebe (špatně skrývané) mínus. Rozhodnout se pro to auto je vnitřní boj. Technické nadšení, podpora nových věcí, malé, rychlé, hbité, zadní náhon, prostorné, prostě radost. Na druhé straně praktičnost, nabíjení, dojezd a to by (ne)jeden zaplakal. A nechat se omezovat autem na mega?

Kdyby se pánové trochu pochlapili a dali tam baterku 45-50 kWh, nabíječku 11 kW, v lepší případě 22 kW, tak si pro to jdu zítra do BMW na operativní leasing na 3 roky (ať si řeší cenu pneumatik a záruku někdo jiný). Pak už by mi snad mohla dorazit ta objednaná Tesla 3. Snad jsem někde v první třetině. Ještě uvidím v mezičase, co Opel Bolt nebo nový lístek od Nissanu. Nebo nemáte někdo na prodej Teslu S za cenu tak kolem mega? ;-)

Elektromobilitě zdar!

Pro mě velmi zajímavé (kritické) čtení, oba příspěvky výše. Mně se ty "reverzní" zadní dveře líbily, co má kdo co do zadu courat, když řidič nebo přední spolujezdec nechce :-). Ale ta nutnost odpásání je už moc - a vlastně je to logické - kde jinde by měl být pás ukotven...
A podle fotek se mi kufr nezdál až tak malý, rozhodně nehoní litry ve všelijakých záhybech, dno téměř v rovině se spodní stranou vstupního otvoru.
Po sklopení zadních sedaček rovina a zdálo se mi, že právě reverzní zadní dveře by mohly usnadnit nakládání / vykládání "velké těžké krabice" ve dvou lidech - u klasiky narážím zadkem do otevřených zadních dveří.

Jen upřesním k tomu, co psal K.O.P.R: "neni tedy pravda, ze auto je "z karbonu", je spise z plastu" - "karbon" je slangový výraz právě pro tento "laminát" vyztužený uhlíkovými vlákny ;-)

Překrásně napsáno, díky za tento příspěvek.

Obrázek uživatele Kuk

To bylo až k pokakání komické počíst si tady ty praktický zkušenosti s i3. Pěkná kárka ze soudružského Lipska s vůbec nejdraží cenou za kilowathodinu :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

krasne poznatky o i3.
Ide proste o nakupnu tasku pre panicky. Staci ze je to pre dve osoby o tasky do kufra. V noci sa nabije v garazi a pome do mesta. Na toto ozaj nepotrebovali navysenie kapacity baterky o 50%.

Obrázek uživatele Cipísek D

ovšem o nakupnu tasku za MEGA bych chcel podotknůť ;) To je kůůůva drahá igelitka nebo spíš bakelitka :)))))))))))))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Co vás nemá, to je pro cílovou skupinu, kde se na nákupy a pro děti do školy jezdí SUVečkem.

souhlas, jen navigace u Leafu mi pěkně hraje s autem tzn upozorňuje na nedostatečné nabití aku po zadání cíle, popř. vyhledá po cestě nabíječku nebo navrhne kratší trasu. Určitě souhlasím, že u Leafu je další konektivita nebo možnost spárovat ovládání auta s mobilem nebo PC celkem děs.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Tak to máte zřejmě nový EV Connect. Původní Connect toto neumí, je to klasická navigace bez jakékoli další funkce. Dokonce nejde ani zprovoznit propojení přes You&Nissan. Přitom to není výsada EV, mělo by to fungovat na všech Nissanech, ale v ČR bohužel smůla.

---

Nissan Leaf 24kWh, 222.000 km

Tak 33kWh je určitě lepší než nic, nebo drátem do oka, nebo pumpičkou přes ohryzek :)

v článku nezazněla pro mne podstatná informace, že kompletní informace o všech novinkách u i3 má BMW konečně vypustit už v pondělí 2.5.2016.

Obrázek uživatele Cipísek D

to možná proto, že 1dničková řada říkající si "i3" stejnak dvakrát nikoho moc nebere :D

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Dojezd 200km je pořád málo. Takovému autu by slušelo alespoň 250. Viděl jsem to už párkrát na silnici a žádný drobek to rozhodně není. Místa na baterie tam musí být dost.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Cipísek D

NEDC 250km TODÁ ;) ... každopádně jesi z toho neodstraní kousavou deku místo čalounění a palubovka display alespoň 19" tak do toho nesednu i kdyby to jezdilo na galusklách :))))

http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

PS: Víte jaký je zásadní rozdíl mezi TESLA MODEL S a BMW i3 ?
Tesla jezdí na gumách 245/45R19
http://www.michelin.cz/pneu/znacky/tesla/model_s
a
bmw na 155/70R19
http://www.michelin.cz/pneu/znacky/bmw/i3

:)))

NISSAN LEAF standartních 205/55R16 ;)
http://www.michelin.cz/pneu/znacky/nissan/leaf

.... a podle homologace tam jiný než v techničáku nenazujete ... ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No, já jsem rád, že Leaf má 205/55 R16. Díky tomu je můžu přehazovat se spalovákem (Toyota Verso). Aktuálně to čeká zimní gumy pro zimu 2016/2017. Na spalováku je mám skoro jak nové, moc toho nenajely, tak proč je nechat zbytečně stárnout na spalováku, když můžou drandit na EV. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 222.000 km

no, já vidím největší výhodu klasických 16" gum u Leafa, že v případě neopravitelného defektu si prostě můžete koupit gumu, kterou má každý pořádný gumař na skladě.... Nevím, jak třeba průraz pneu i3 na cestě řeší... (?)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Na cestě sadou na opravu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, je to běžná guma, včetně její ceny.
Naopak gumy i3, to už je pěkný balík.

---

Nissan Leaf 24kWh, 222.000 km

Obrázek uživatele ozana

Já nepřezouvám (Michelin CrossClimate).

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Obrázek uživatele Cipísek D

ok Michelin CrossClimate celoroční s stromečkovým desénem

http://www.testpneumatik.eu/blog/michelin-crossclimate-letni-pneu-ktera-si-poradi-i-se-snehem/

no a jak je to s hlučností nad 90km/h ?
jak s životností/opotřebení/nájezd km ?
a jak se stabilitou vozu při teplotě letních nad 30C ve stínu ?

počítám že Pilot Primacy to nebude ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele ozana

Hlučnost je nízká, jsou to přece letní pneu se schopností jízdy na sněhu a ne nějaké traktory. Mám je od podzimu a jsem spokojen.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

to patri dolu, presouvam, pardon (stalo se mi to co anonymovi, napsal jsem to do boxu, co vypada, ze je pod poslednim prispevkem)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimalo by mne proc Vam vubec nekdo pujci auto k testovani,kdyz mu predem "nasadite" psi hlavu.Ja byt prodejcem,nepujcim Vam ani kolobezku.Tech testu bez zbytecneho balastu a chvastani o Vasem Ionu je na Netu dost,takze Vas prinos v testovani je tzv.o nicem.Chapal bych Vase vyjadreni po nem,ale predem....o cem to vypovida?Zamyslete se nekdy nad tim co pisete.Dekuji.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba protože se snažím být přísně nestranný a objektivní. Popíšu negativa i pozitiva. A vyzkouším a porovnám. Třeba taky proto, že pro prodejce a výrobce, je-li skutečně zákaznicky orientován, je kritika a stížnost tím nejlepším, co ho může potkat. Protože má zpětnou vazbu a ví, co může na svém produktu/službě vylepšit. Hodnocení podkladových materiálů je součástí testu také. Už z nich se dá dozvědět, co auto dle výrobce a prodejce umí a co ne. Praktickým testem to pak potvrdit nebo vyvrátit.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

souhlasím. Jen mi připadá, že výsledky takových testů asi nepadají na úrodnou hroudu - "pouze" informují zákazníky a uživatele i když to je také důležité.
Dealer s autem nic nenadělá a na kvalitu svého servisu kašle - viz. Autobond Praha nebo Auto IN. Zkuste si jim napsat o nějaké info třeba k Leafu - mě tam připadají jako jedna velká informační černá díra.... Zašlete jim dotaz, postřeh, připomínku, reklamaci nebo stížnost - vše tam prostě bez reakce zmizí. Neodpoví ani stylem "kašlem na tebe, poraď si jak umíš".... Prostě lépe je živí poruchové a servisuchtivé spalováky.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Je pravdou, že elektromobilita je i pro lidi v autosalonech nová a naprosto se v ní - až na čestné výjimky, většinou majitele, kteří elektromobil do nabídky svého salonu prosadili - ztrácí. Mechanicky prodejci auta většinou umí, rozumí i motorové spalovací stránce věci, ale elektrika a elektronika vozu, i spalovacího, bývá tabu. Takže chtít po nich finesy elektromobilu je podle přísloví Kde není, ani čert nebere. Ostatně ohledně nabíjení je třeba jezdí dobrovolně školit soukromí výrobci nabíjecích kabelů. A parta se diví, že to fakt jde nabít ze zásuvky jako mobilní telefon nebo z červeného 5kolíku u nich a dílně, že vůbec nemuseli čekat na ten speciální stojan s Mennekes zásuvkou :-). A další perličky....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Cipísek D

a nezáviď! čechu ;) Radovan z Ostravy je prostě BOREC !! ...na něj nemáš :)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele ozana

Zamyslete se, kam dáváte svůj příspěvek. Tento článek není recenze od RB, ale článek redakce na základě tiskové zprávy.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Obrázek uživatele PaRi

Třeba proto, že pochvala od Radovana má mnohem větší váhu, než doporučení devíti z desíti zubařů.

Navíc Radovan nikomu nenasazuje psí hlavu, ale ptá se na otázky, které si případný budoucí majitel stejně položí. A pokud je odpověď v konkrétním kontextu zákazníka nelichotivá, není to jeho vina.

Napadlo Vás třeba, že panu Radovanovi nikdo nemusí půjčit automobil jen tak, ale že si ho nejspíš za vlastní peníze půjčí (možná je to jinak) a poté napíše zkušenosti a poznatky ohledně testování? Pokud se Vám jeho články nelíbí, nikdo Vás nenutí je číst a už vůbec nikoho nezajímají Vaše urážky. Já osobně jsem za jeho zkušenosti vděčný a děkuji, že se snimi podělí.

Obrázek uživatele jurazhor

hm,kdy jsi byl naposledy u svého psychiatra?

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

imho vacsia baterka nie je dobry napad. zbytocne sa zvysi cena aj hmotnost. povodny dojazd 130km je dostatocny na denne dochadzanie. a obcasne ked clovek potrebuje ist dlhsiu vzdialenost tak ani 200km dojazd nestaci. preto sa mi paci BMW i3 REx. no prave ten potrebuje silnejsi motor, aby stihal dobijat baterku za jazdy a aj vacsiu nadrz na benzin. to mali soudruzi poriesit a nie baterku zvacsovat.

Obrázek uživatele JIP

Motor má REx silný dost. To dobíjení je poddimenzováno záměrně, aby prodlužoval dojezd a ne aby s tím lidi mohli jezdit čistě na ropu.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lol
25kW je dostatocne vela a je to dokonca poddimenzovane, lebo ludia chcu minat drahy benzin :D
ako vtip dobre. snad si to nemyslel vazne.

dávat spalovací motor do EV je jako přidělávat ho třeba k holícímu strojku. Takovéto navýšení kapacity aku znamená pravděpodobně zanedbatelný nárůst hmotnosti - určitě se bude jednat o úpravu článků, snížení vnitřních odporů atd.. S rexem přicházíte o největší výhody EV a to extra levný provoz, minimální servis. Větší baterie znamená mj. lepší jízdní komfort, delší životnost kvůli menšímu cyklování baterie atd. A to že nepotřebujete jezdit dál jak 100km je pro Vás třeba ok, ale pak je tady další spousta lidí, která se dál dostávat prostě potřebuje. Příklad jedete s rodinou do cca 60km vzdálené ZOO, rychlonabíječka nikde - s dojezdem cca 100km jste v pytli....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele JIP

Souhlas až na ZOO. Děti mají vnímat zvířata jako součást přírody a ne jako atrakci.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ake navysenie hmotnosti to znamena zistime coskoro.
s rex neprichadzam o nic. praveze ziskam neobmedzeny dojazd.
levny provoz mam nadalej na elektriku. servis pri motore co sa zapne raz za cas je zanedbatelny. (bezi na optimalnych otackach)
dalej co pisete o dojazde do zoo tak prave na obcasne jazdy na vacsiu vdialenost je rex idealny. ako sa dostanete do zoo, ktore je 110 km daleko a nabijacka nikde? auto s baterkou na dojazd len 50km no s rex sa tam dostane vpohode.
dlhsia zivotnost baterie ... cela zivotnost baterie je otazna. zaruku vam daju na 8 rokov. a co potom? vymena mensej baterky bude lacnejsia a jednoduchsia ako velkej, aj kebyze ta velka vydrzi nie 8 rokov, ale 12.
fakt jedine co mi na sucasnom bmw i3 rex vadi je slabucky motor a mala nadrz.
osobne by mi stacila baterka aj na dojazd 60km. viac mi netreba. teda vo vacsine pripadov. raz za cas mi treba aj 400. uvazujem, ze za par rokov ked budu bmw i3 rex sucasni majitelia predavat tak si taky jazdeny kupim. som zvedavy na cenu.

Obrázek uživatele ozana

Ten REX prý řve jak kráva! Raději větší aku. Za tu cenu mám 2x Smart EV.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Ta baterka s největší pravděpodobností větší ve smyslu zvýšení počtu článků nebude. Pouze se namísto starších článků osadí novější verze s lepší kapacitou (a stejnou nebo dokonce nižší nákupní cenou). Tudíž jen samé výhody.

Zásadní bude ovšem, jak to bude prezentovat automobilka. Pokud jako samozřejmou pozvolnou evoluci stávajícího modelu danou technickým pokrokem, tak bude vše v pořádku. Pokud to ale hodlají prezentovat jako nějakou revoluci, za kterou si člověk bude muset připlatit, tak jsou to kašpaři.

Já jsem z provedení REx u BMW i3 spíše zklamaný. Přeci jen ta sestava váží dalších 120kg a hlavně má výkon jen 25kW. Takže ikdyž ta 9l nádrž by vydržela na dalších 300km, tak prakticky to v tom autě odjet musí být muka.

No a pak je nutné poukazovat na skutečnost, kdy současná Tesla baterie má specifickou hustotu na úrovni baterie kolem 150Wh/kg (a to pouze díky extrémní pasivní bezpečnosti, jinak by se dalo dostat na 180Wh/kg). Takže těch 120kg dělá 18kWh energie a to při normované spotřebě 13,5 kWh/100km znamená dojezd 133km bez omezení špičkového výkonu vozidla 125kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presne tak. tych 25kW je zly vtip. bohvie na kolko by sa to dalo cipnut :)

Obrázek uživatele Radovan

Já tedy budu testovat BMW i3 až za týden, ale nemohu souhlasit s tím, že "....Může za to právě nízký dojezd vozu v porování s konkurencí jako je Mercedes-Benz B ED, Kia Soul EV nebo Volkswagen e-Golf a další....." Protože BMW i3 je jen 4 místné, stejně jako můj Peugeot Ion. A vnitřním prostorem určitě nemůže konkurovat Kia Soul EV, Leafu či eGolfu. Takže sečteno nekonkuruje ani prostorem, ani dojezdem a cena, ta už je naprosto mimo mísu. Včera jsem si v rámci přípravy na test procházel materiály výrobce a ceníky. Je to stejná evropská politika jako všechny koncernové nesmysly. Tedy holátko a Vy si pěkně připlácejte za všechno, co má asijská konkurence už v základu a za nižší základní cenu. Třeba to rychlonabíjení CCS/Combo. To mně fakt dostalo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, akorát, že auto se taky občas kupuje kvůli image, to jste myslím pominul.
Z hlediska praktičnosti má i3 řadu věcí, které jsou obětí netradičního designu. U BMW ale moc dobře věděli, proč to dělají, respektive to udělali samozřejmě úmyslně.
Chtěli auto pro lidi, kteří na to mají a kteří se chtějí odlišit, chtějí něco vyjíměčného na první pohled. A solidní prodeje jim byly odpovědí.
Znám několik lidí, kteří konstatují, že Leaf nebo e-Golf je rozhodně praltočtější, ale kdyby si měli koupit druhé auto do rodiny, volili by BMW i3...
Na auta je teda občas potřeba se dívat optikou cílové skupiny, na které je cílena. Prosté srovnání technických parametrů pak může být zavádějící, protože se srovnává nesrovnatelné...
Just my 2 cents...

Nebudete take testovat vami nekolikrat hanene VW? Podle meho nazoru - VW je suverenne nejlepsi z pohledu vnitrniho komfortu a z pohledu dojezdu v porovnani s jinymi e-auty (Teslu neuvazuji ;-) ...). A co se dynamiky pri rozjizdeni tyce - tam snad neni treba srovnavat sekundy zrychleni, nebot s e-autem se moc nezavodi kvuli ubytku baterie

Obrázek uživatele Radovan

Je to v plánu, jakmile výstavka přestane být putovní a budou k dispozici na Ostravsku. Prozatím jsme na ně se ženou měli jedno pozdní odpoledne pod dohledem prodejce, eGolf i eUP. A to je zatraceně málo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

I když vím, že si i3 nekoupím, tak se na Váš popis tady těším.
Čtu mezi řádky a odpovídám si na to, proč koupě lupínka pro mne byla onehdá nejlepší.
A doufám, že IDG (nebo jak se to pak bude jmenovat) se Vám (brzy) dostane do parády.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Tak ona rychlejsi nabijecka u leafa za 27 nebo vetsi baterka/tepelne cerpadlo k dispozici az u vyssi/drazsi verze (musim si zaplatit veci, ktere nechci, abych dostal veci, ktere chci) taky neni zadne terno...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Souhlasím s tou rychlejší palubní nabíječkou u leafu za příplatek (6,6 místo 3,6 kW výkon a rozhodně doporučuji ji mít), ale ty ostatní věci jsou až otázkou další nové verze 2016. Nicméně ten Leaf má v základu rychlonabíjení CHAdeMO, které ve verzi Combo/CCS má i3 až za příplatek. A to mne, jako člověka běžně používajícího elektromobil, velmi překvapilo.
Neřekl bych ani slovo, kdyby mělo i3 v základu místo toho silnou palubní nabíječku (rychlejší, jak píšete Vy) 11 nebo 22 kW á la Smart ED nebo Tesla Model S, případně 43 kW jako Renault Zoe. Aby si z běžného červeného 5 kolíku nebo Mennekesu mohly za hodinu klidně naplnit celou baterii. Ale nemá a je odsouzeno k dlouhému pobytu na běžné domácí zásuvce 230V. Jinými slovy jste odsouzeni k dennímu nájezdu jen 130 km (podle toho, co jsem zatím dohledal, prakticky Vám to potvrdím či vyvrátím až za 14 dní) a pak na zásuvce přes noc. V tomto okamžiku zatím nevím, zda k testování zapůjčené BMW i3 bude s příplatkovým rychlonabíjením nebo bez něj.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pozor neplést rychlejší a rychlo!!
Rychlejší je u všech Leafů za onen příplatek a jde o až 6,6kW (jednofáz.) a rychlo, to je DC až 50kW a to mají v základu všechny lupínci.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

To ja vim, ze je to rozdil, proto jsem napsal rychlejsi. To byla reakce na "všechno, co má asijská konkurence už v základu".
Ze existuji auta bez rychlonabijeciho konektoru v zakladu bych radsi nekomentoval vubec (i kdyz, treba jsou zakaznici, kterym to nevadi - "100km musi stacit kazdemu")...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Výborně. A jakýmže EV jezdíte Vy?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Sice nevim, jak to souvisi, ale jezdil jsem tyden s pujcenym Leafem.

Dohromady cca 1100km, 11 hodin na nabijeckach, 2 hodiny cekani, az nabije ten prede mnou (dve nabijeni pres noc nepocitam, ostatni noci jsem zasuvku k dispozici nemel). Zkousel jsem jezdit vicemene sve obvykle trasy (samzorejme mimo dalnice, po nich bych nedojel), nejextremnejsi pripady - naftakem dvouhodinova trvala s Leafem 4 hodiny, trihodinova sedm.

Jizdni vlastnosti a "ticho" super (jak pro me, tak pro vsechny, co jsem vozil), dojezd tristni. Kdyby byl dvojnasobny, jdu do toho hned, v soucasnem stavu je to PRO ME zajimava, bohuzel nepouzitelna, hricka...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Možná jste Leaf jen málo zaléval.....
Vysvětlení: Jak bylo řečeno z publika na výstavě Elektrokrásky!, zalévejte pravidelně Peugeot Ion. Poroste a časem z něj bude Tesla. A tam už dojezd pro Vaše potřeby postačí :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam na Leafe 24kWH najazdene 50.000. Moje poznatky su: idealne podmienky cca 20 st.C mimo mesto 70-80 km/hod 150 km a v meste 200 km 40-50 km/hod. Čím nižšia teplota tým menej km. V zime keď si aj zakúrim +/- cca 100 km.

Tak to zhruba odpovida, teploty se drzely lehce nad nulou, takze topeni to chtelo alespon na minimum nechat a dojezd vypadal tak na 120-130, kdybych baterku vyjel do nuly.

Co me trochu prekvapilo, prislo mi, jako by v ECO modu zral vic, nez v normalnim D s dostatecne lehkym stylem jizdy :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol