Porsche Taycan je zklamání: dojezd jen 323 km; automobilka už má 10 000 objednávek

Jan Horčík - 12 Prosinec 2019

Americká organizace EPA vydala oficiální nálepku k elektromobilu Porsche Taycan Turbo. Dojezd činí 201 mil (323 km), spotřeba je 69 MPGe, tedy 30,5 kWh/100 km.auto elektromobily Porsche Taycan

Elektromobil Porsche Taycan po stránce dojezdu a efektivity nejspíš tak docela nesplní očekávání.
foto: Porsche

Porsche aktuálně přiznalo problémy s výrobou svého prvního elektromobilu Taycan, a to jen měsíc poté, co představilo jeho novou, levnější verzi 4S.

Porsche původně slibovalo dojezd až 450 km WLTP, ale americká EPA, která elektromobilům přisuzuje mnohem realističtější dojezdy, je výrazně jiného názoru. Běžný dojezd jí vychází na 323 km při průměrné spotřebě 30,5 kWh/100 km.

Pro srovnání, hlavní konkurent v podobě Tesla Model S Performance nabízí dle EPA dojezd 348 mil (560 km) při průměrné spotřebě 19,9 kWh/100 km. To je obrovský rozdíl u aut, která si měla konkurovat.

Obě přitom disponují téměř stejnou velikostí baterie: Porsche Taycan má 93,4kWh baterii, Tesla Model S pak 100kWh baterii. Ve výsledku tak půjde ze strany Porsche o poměrně velké zklamání, dost podobné jiné koncernové premiéře elektromobilu - Audi e-tron.

Přes to všechno Porsche hlásí, že z hromady více než 30 000 předobjednávek (bylo nutné zaplatit poplatek €2500) se proměnilo už přes 10 000 rezervací na závazné objednávky. Do konce roku 2020 chce Porsche vyrobit 20 000 elektromobilů Taycan.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Porsche “The Heist” Official Big Game Commercial 2020 - Extended Cut
https://www.youtube.com/watch?v=92sXWVxRr0g

Obrázek uživatele Kuk

Porše nízkej dojezd od EPA nevydejchalo a nechalo si udělat nezávislej test.
https://jalopnik.com/the-porsche-taycan-turbos-epa-range-of-201-miles-is-so-1840366884

Já si počkám na Bjorna a jiné testery z lidu. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

VW neni Porsche.

Taycan je teda zklamani. Za tu cenu tak bidny dojezd. Ale ID.3 to bude jina jizda. Tajkan si koupi bohaci i tak, ale ID.3 je dulezitej. Aby se nam elektroauta rozsirily po vsech vlastech.

No nevim, potom co jsem sedel v ID3 bych si to nekoupil. Interier jako Fabia I Junior.

Pokud bereš auto jako svůj hlavní příbytek, kde trávíš většinu života pak je kvalitní interiér potřeba...

Obrázek uživatele runner42

Proč spíš v posteli, lehni si na šutry, taky nespíš většinu života.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Díky za dobrý nápad, dám si do postele nějaké šutráky...
Akupresuru zbožňuji

Hloupa otazka. Nedopadne VW s ID.3 pri mereni EPA cyklu podobne? Zacinam mit mirne obavy.

já taky ... všechno co je z koncernu žere jak prokloplý...nechápu že má to za 6 let ještě nepřišli ???

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Niekto tu písal, že e-Golf má celkom dobrú spotrebu. Takže vedia urobiť EV s dobrou efektivitou, len neviem prečo to nerobia aj v iných modeloch.
Inak jediný, kto zatiaľ môže konkurovať Tesle v efektivite (v kvalite spracovania je ich dosť) sú Korejci.

na propagovanych 300km dojezdu nedojede ani z Prahy do Brna to je super efektivní teda

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Myslel som to tak, že e-Golf má letnú spotrebu okolo 13kWh/100km. A to nie je zlé na také auto s mizernou aerodynamikou. 300km to samozrejme nedá ale preto, že má slabú kapacitu, nie mizernú efektivitu.

ja mam letni kolem 10.5 kWh což je o čtvrtinu méně

pokud si pamatuju tak Elektrotáta s Golfem jezdil za 15

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele honza.t

Zklamání čekal jsem že technologii zvládají lepe
Kde jsou ty časy kdy bylo Porsche v Elektromobilech na špici
Porsche slaví návrat elektromobilu P1 z roku 1898
http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898

Budou padat hlavy jako u Audi za e-tron ?

Kazdy zacatek je tezky. Uz ted maji myslim v pocitacich koncept kterej polozi Teslu na lopatky.

jaký začátek ? vždyť EV dělají od roku 2014 ?

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Minimálne už od roku 1979 VW City Stromer

Proč si přejete, aby někdo položil Teslu na lopatky. Podle vás je lepší, když se bude vyrábět ročně 500 tisíc VW + 0 Tesel než 500 tisíc VW + 500 tisíc Tesel?

Samozřejmě si to nepřeji to je nadsázka. Protože mě někdy štve jak se tu všichni všem automobilkám kromě Tesly smějou.

Kominici se těm ostatním automobilkam nesmějí... A vesele ty ev auta kupují...

Obrázek uživatele ozana

Všichni mají tuny konceptů, ale skutek utek.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,75% všech bitcoinů který kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Ale v době kdy se Porsche kamarádáčkoval s Áďou mu to moc nešlo. Viz. tanky, co byli složité a nespolehlivé. Takže když položí Teslu na lopatkách v elektromobilech, tak holt Tesla začne vyrábět tanky.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Ford F150 4x4 vs. TESLA X. Kdo pretahne koho?
https://www.youtube.com/watch?v=VPNoXa-Lb_k

Včerajšie spustenie registrácií na Slovensku totálne zlyhalo Dotácie na elektromobily sa zopakujú, výzva v pondelok začína od nuly

Sakra... Ja som bol jeden z tých, ktorým sa podarilo tú ich technickú chybu prekonať :/

Obrázek uživatele runner42

Lůza lačná po cizích penězích už se srocuje.

Tak hlavně bratři slováci rozdávajte peníze na soukromá auta a na školní pomůcky pak organizujte sbírky.

https://www.charita.sk/zbierka-skolskych-pomocok/

Že vás hamba nefackuje, takový hnus!

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Hele jel jsem nedavno pres Brenner,cili mimo hlavni sezonu a ta nekonecna rada kamionu a tim padem nekonecny dejchani karcinogennich smradu mi teda uplne stacily. Asi tak.

Jenže to osobní elektromobily nevyřeší, to je problém nesystémové zbytečné přepravě nákladů mezi fabrikama..
A smutné je, že se nejvíc řeší to, co globálně nejmíň bolí (osobní auta), lodě a letadla jsou zatím v docela až těžce poho...a i elektromobilisté dost často rádi argumentují, že je dojez elmobilů netrápí, že na dálky létají...
a fabriky a spedice vypravují jeden kamion za druhým...běžně projíždím, celou D5 od hranic do Prahy v levém pruhu,protože pravý je dlouhý štrůdl kamionů...a ty emise nikoho moc netrápí..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Nie je pravda že sa neriešia lode a lietadlá.
Stačí si zadať "ship emissions regulations" alebo "airplane emissions regulations" do googla a nejaké tie odkazy vypadnú.

Napr. od 1.1.2020 začnú platiť prísnejšie podmienky pre množstvo SOx, viď "IMO 2020".

Ano a pak lodě klidně stojí s klapajícím motorem týden před přístavem a čekají na dobavení...všechno zbytečné emise. A to vůbec nemluvě o výletních okružních plavbách ala plovoucí města... neuvěřitelná zbytečnost a ekologická zátěž

To samé letadla, jde dohledat spotřeba letadel mezi PRG a CHDG - ano nejnovější letadla to splní velmi hezky, jen je problém, že tam zrovna nelétají a že letadla mají dlouhou návrhovou životnost a ještě je pak repasují a velmi často si střihají druhý Cargo život..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja to vidim tak, ze technologie ro reseni nakladni, letecke a lodni dopravy bud neni nebo je v plenkach diky prave te osobni? Zatim nevidim rozsireni palivovych clanku, vyrazne vyssi hustotu baterii nebo rozmach CNG. Tesla sve Semi taky zatim jen testuje, pritom bych to povzoval taky ekologicky za dulezitejsi jak TM3. Takze nejaky orisek tam bude.

Řešení nákladní dopravy je dávno známo - jmenuje se vlak, jenže to by se nesměla koncepce od toho odklonit.
Další zásadní problém je naprosto zbytečný transport komodit a komponent - vemte si, že německý jogurt je často z českého mléka, maďarského ovoce naplněný v polských kelímkách a zavřený rakouskými víčky - tohle není normální stav a generuje to spousty zbytečných emisí.
Letecká doprava - kolik lidí denně cestuje zbytečně pracovně, jen na tzv - kontakt udržující schůzky, nic z toho není, jen výlet za předraženou večeří...kolik lidí pravidelně létá na prodloužené víkendy kamsi? To není ani odpočinek..to je jen další hon za zářezem splněno, kolik zboží si zbytečně objednávají lidi a to jezdí loděma přes půl světa? Stačí se podívat na glorifikovanou Teslu, kolik dílů je na ní z Evropy? Odvezou se do Kalifornie, tam se složí auto, to se zase naloží a odveze zpět do Evropy? Moc věcí vozíme jako lidstvo kolem světa zbytečně...

Osobní auta jsou nejvíc vidět, snadno se regulujou - nemá to velký dopad na ekonomiku a zaplatí to běžní občané a hlavně výborně se na tom sbírají politické plusové body... šáhnout do logistiky nadnárodních firem, do provozu leteckých společností (všiměte si, jak letecká doprava roste), to už chce odvahu a není to boj na jedno volební období, bez jistoty úspěchu a vůbec, vždyť ty kampaně musí někdo platit a kdopak to asi je...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak viete, chceme mat cistejsi vzduch ktory dychaju aj nase deti. Na ten zosit s perom si uz par drobnych najdeme.

Jen tak pro info: výrobci fosilních paliv lačne zpolikaly na dotacích za rok 2017 $5.2 trillion. (pro info je to 5 200 000 000 000$ česky 5,2 billionu $)
Že tě hanba nefackuje takový hnus...

1) zdroj?
2)Prepocitat na pocet osobokilometru, nebo tun kilometru a pak se divte!

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

zkus: Fossil fuel subsidy -- google

Kdyz hazete konkretni castkou, jiste mate konkretni overeny zdroj a znate tedy skladbu financovani. Tak sup sup :)

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele runner42

:-D:-D:-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Pred par lety bylo srotovne na spalovaky. Marne hledam vas podobny komentar. Mozna ze zrovna ted jezdite nejakym autem podporene srotovnym.

To jsou zase drby jedna bába povídala :D dojezd Tesly 560 km v reálu je nesmysl to za prvé, za druhé e-tron není vůbec žádný průser, dokazují to lidé kolem, kteří to auto mají a jezdili i teslou. A taycan taky nebude žádný průser, jsou to jen lobby a určitá nenávist některých lidí vůči běžným automobilkám, zastánci spalováků jdou "po krku" elektromobilistům a obráceně, celé se to jen vyhrocuje a bude hůř. Prolhaná Tesla která podvádí při svých prezentacích kde se dá to jen podporuje. Jedna jedinná věc ve které je Tesla lepší než porsche je dojezd a tak se ted na tom bude stavět celá propaganda :D Jenže taycan se bude vesele prodávat navzdory temto idiotům. Porsche si nekupuje člověk kvůli dojezdu, nikdy to tak nebylo, tak to nebude ani nyní. A zdejší žvanilové kteří si taycan nikdy nekoupí protože na něj prostě nemají, tak budou dál jenom žvanit a kydat na nej hnůj, protože na nic víc se nezmůžou.

Doplním po zkušenostech s 911 - Porsche si člověk kupuje buď pro image "mám Porsche" - což ospravedlňuje čtyřdveřové modely, nebo pro závodní vlastnosti vozidla 911 - je to malé, sedět se v tom nedá, cestování jen pro fandy a max ve dvou a s kreditkou, ale na klikaté silnici je to proklatě zábavné a řidičsky náročné... zážitek je umocněn tím, že je to legenda a neotřelou koncepcí...jasně možná je elektromobil z nuly na stovce rychleji, díky půltuně baterek v podlaze mnohem líp sedí, ale... pro 911 a podobné vehikly jasně mluví ta nedokonalost, to, že si řidič (ne držák volantu, ten to omotá ve třetí vracečce o svodidla, nebo pojede v režimu krajinář) musí ten zážitek zasloužit..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja sa im čudujem prečo si nenechali NEDC, s ním sa dajú robiť doslova zázraky a hneď by sa im to číslo dojazdu krásne nafúklo.
:)

Protože by to nemohli prodávat v USA

Som si robil srandu :)

Někdo těm chudákům manažerům lhal.

Však oni to taky dokážou.

Napsat software, který uměle snižuje spotřebu, když pozná cyklus EPA? To jistě dokážou, ale blbý je, že na to jaksi při ladění softwaru pro WLTP pozapomněli a teď už to bude povinně všude v USA označováno a dost jim to ovlivní prodeje.
Nicméně hlavní trh bude Evropa a tady se jim ta "optimalizace" pro jeden konkrétní cyklus povedla, takže teď je jen otázkou co na to zákazníci očekávající za 4 miliony korun dojezd 450 km, kteří však klidnou nohou dojedou 320 km a svižnějším Porsche stylem budou rádi za 250 km.

Obrázek uživatele M.Krupka

Znám jednoho, co vlastní benzínové Porsche. Na trasu Frankfurt nad Mohanem-ČR a zpět si bral vždy jiné auto. Většinou nějaké Audi S4, Volvo.... Ono je to dle mého jedno, jaký ma elektrický Porsche dojezd. Ti co mají na tuhle hračku, nemají nouzi si vzít na dlouhou cestu jakékoliv jiné.

Obrázek uživatele Kuk

Todle je ale víc 4 dvéřovej rodinnej sedan než sportovnější kupátko pro 2.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

To je pravda. A myslíte, že si to tedy koupíte pro rodinu na výlety do Chorvatska? Pokud ano, jak velké "děti" dozadu naskládáte? Jak dlouhé cesty ve čtyřech absolvujete bez zastávky??

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a celý vw porše je zklamání ja nechápu co se stou arogantní konzervou vůbec zabýváte :)))

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/miliardar-si-objednal-limitovane-porsche-za-18-milionu-cena-sedadla-prekvapila-i-jeho

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele PetrVins

Hmmm, ale dílenské zpracování je určitě perfektní a to je přeci nejdůležitější :-D
No, vysvětlujte to někomu, kdo si koupí auto za 2mil a bude zoufale hledat nabíječky 150kW, protože je bude potřebovat každých 200km na dálnici, kde bude potkávat pouze TESLA SUPERCHARGERY :-D Heja TESLA heja!!!! Samozřjmě přeju Porsche, aby to rychle vyřešili a byly důstojnou konkurencí TESLE, stejně tak přeju VW ID.3 aby to brzo dodělali a nevypadalo to jako Fabie za 300tis.. Zatím tedy TESLA jednoznačně vede a v plné nahotě se ukazuje, jako moc velký má náskok. Spolu s oznámením Tesly o Gigatovárně 4 v Něměcku, kde mají začít vyrábět 2021 se managerům VW, BMW, Mercedes a dalším začínají zdát ty nejhorší sny :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

No len aby tie 100-150kW neboli nejaké staršie, ktoré nedajú 800V, lebo potom cucajú len 50kW (pokiaľ si nepriplatia doplnkovú výbavu).

Až i do fabriky Volkswagenu začnou zaměstnanci jezdit v Teslách, bude svět konečně v pořádku :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele 13G

Ty si prijel svou novou Teslou?
Ano, je uplne nova a cela moje, krasna ze? :-)
Tak zitra uz jezdit nemusis..
:-/

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele Kuk

Zoufalý pokrytecký šéf vlezdoprdelka co si hraje na loajálního, ale jakmile začně makat u BMW tak okamžitě změní kabát. Takovejm přisluhovačům se směju do ksichtu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele 13G

..ci chleba jis, toho pisen zpivas..

(bohuzel tohle chovani znam z vlastni zkusenosti a byl jsem z toho smutnej..tak uz makam jinde :-)

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele Kuk

Těmhle zpěváčkům se směju. Je to jen výraz jejich nekompetentnosti a pokrytectví. Takovýdle labilní jedinci maj tendenci nejvíc a hlavně zbytečně buzerovat zaměstnace. Kopnul bych je do zadele. Připomínaj mi bezpáteřný komouše, kterým jde jen o to mít se dobře.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live