Písek přechází kompletně na elektrobusy, má pět elektrobusů a sedm nabíječek
Městská hromadná doprava v Písku kompletně přechází na elektrický pohon. Pětice nových elektrobusů má zázemí v areálu o sedmi dobíjecích stanicích, který dodala na klíč společnost ČEZ ESCO.
foto: ČEZ
Obnovou vozového parku MHD naplňuje město na řece Otavě svou strategii Smart Písek. Společnost ČEZ v Písku podporuje již delší dobu také individuální elektromobilitu, provozuje zde celkem tři rychlodobíjecí stanice.
Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice provozující MHD v Písku si vybrala ČEZ ESCO k realizaci areálu dobíjecího zázemí pro flotilu pěti nových elektrobusů typu SOR EBN 11 a EBN 8. Doplňování energie v akumulátorech nových e-busů zajišťuje stejný počet dobíjecích stanic o výkonu 44 kW a také dva ultrarychlé stojany s výkonem až 170 kW.
foto: ČEZ
„Písek se posunuje mezi města s ekologickou veřejnou dopravou pro 21. století. Nová flotila elektrobusů je jednoznačně šetrnější k přírodě a městu přinese i výrazné provozní úspory. Věříme, že ekologické vozy ocení písecká veřejnost i návštěvníci města,“ říká Eva Vanžurová, starostka Písku.
„Elektrobusy v Písku jsou realitou. Jsme moderní dopravce, který využívá moderní technologie a věří v ně. Veřejná doprava je právě tím odvětvím, které musí jít příkladem v používání ekologicky šetrných technologií. Jsme rádi, že městskou dopravu v Písku můžeme provozovat elektrobusy, které lze v současně době považovat za jedničku ekologicky úsporných vozidel." řekl Vladimír Homola, generální ředitel společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice.
foto: ČEZ
„Služby ČEZ ESCO pro bezemisní hromadnou dopravu vnímám jako důležitou součást rozvoje měst a praktické naplňování konceptu smart řešení. V Písku již ČEZ ESCO dlouhodobě působí v rámci úspěšného projektu energetických úspor formou EPC, rádi tak přidáváme další „díl“ do mozaiky čistého a příjemného města pro život. Vedle technologie k napájení a kompletních servisních služeb pro sedmičku dobíjecích stanic zajistíme i osvětlení části areálu,“ doplňuje za ČEZ ESCO generální ředitel Kamil Čermák.
Zatímco pětice standardních stanic zajišťuje především noční dobíjení a balancování trakčních baterií, pro podporu vyššího denního nájezdu slouží dvě rychlodobíjecí stanice. Ty zvládnou dobít elektrobusy během jedné až dvou hodin na kapacitu postačující k dokončení turnusového oběhu.
Součástí řešení z dílny ČEZ ESCO je také nově vybudovaná trafostanice připojená k distribuční síti vysokého napětí, která celý areál napájí. Kontrakt je realizován na klíč formou garantované služby po dobu 5 let.
ČEZ v jihočeském regionu buduje také infrastrukturu nutnou pro rozvoj elektromobilů. Aktuálně zde funguje 10 veřejných rychlodobíjecích stanic o výkonu 50 kW schopných doplnit většinu kapacity baterie e-auta v řádu desítek minut.
Vedle tří stojanů v krajské metropoli Českých Budějovicích je stejný počet stanic právě v Písku a po jedné v Třeboni, Soběslavi, Prachaticích a Vimperku. V přípravě jsou v dohledné době stanice v dalších lokalitách. Celkově provozuje ČEZ v České republice momentálně více než 270 veřejných dobíjecích stanic.
Já vím jen o jedné nabíječce. Je zadara, AC a u Lidlu. Včera jsem tam nabíjel.
Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.
V nadpisu je zřejmě myšleno nabíječek pro ty busy. Jinak Písek má čtyři 50kw stanice a 2 ac sloupky. Naproti Lidlu u Kauflandu je také ac zdarma, jen musíte aktivovat čipem nebo aplikací.
no todle je chválihodná cesta, chybí už jen zatahovací dobíjecí troleje
3.svhv TEZLATREJTRS za BTC MLASK kumpáni=MSTR+PYPL... pohlavný nepriateľ !! https://youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets
To teda, je to jednoznačně super! Škoda, že Hradec Králové nebyl tím, kdo má v ČR jako první město 100 % bezemisní vozidla. Stále tu zůstává část autobusů na diesel.
Troleje osobně tedy moc neschvaluji (za situace, kdy už by v MHD nebyly žádné smradomety) - jednoduše hyzdí město. Budou-li všechny vozy na baterii, tak by se všechny ty dráty naopak mohly sundat.