Pipistrel Taurus Electro G2 - elektrické ultralehké letadlo

Jan Horčík - 02 Březen 2011

Slovinský výrobce ultralehkých Pipistrel představil svou elektrickou novinku. Jde o Pipistrel Taurus Electro G2, dvoumístné postavené na kostře větroně.   
letadla Pipistrel Taurus Electro G2

Pohon letadla zajišťuje 40kW elektromotor Rotax, který letadlo vážící (prázdné) 306 kg dokáže dostat do max. výšky mezi 1200 až 2000 metrů při maximální rychlosti stoupání 3,1 m/s (100 km/h). Max. rychlost letadla je 100 225 km/h.

Elektrické letadlo využívá lithium-polymerové baterie o energii 4,75 kWh, které jsou v letadle umístěny ve čtyřech samostatných obalech.

Případně je možné zvýšit jejich kapacitu až na 7,10 kWh. V takovém případě dobíjení trvá pět hodin, v případě nižší kapacity je to 3,5 hodiny.

Cena letadla je 89 500 euro.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako prve neide o elektromotor Rotax ale o "in house made" elektricky motor, predava sa aj "klasicka" verzia s Rotax motorom.

Elektomotor dokaže dostat lietadlo do viški 1600 m čo je pre vetron vela.

Maximalna richlost vetrona nie je 100 km/h ale 225 km/h (vne).

Dost zle spisani članok...

Viac info: pipistrel.si

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za připomínky, opravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

krasny motorizovany vetron :) tu ma silnejsieho kolegu http://www.wired.com/autopia/2010/08/sailplane-launches-itself-with-retractable-jet-engine/#

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jak daleko to doletí v obou variantách?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jelikož je to větroň, tak dolet je omezen vaší potřebou jít na záchod. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrické letadlo to není. Sám píšete, že je to postavené na kostře větroně, takže se stále jedná o větroně.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol