Osmá generace Volkswagen Golf: spotřeba pod 4 l/100 km

Před dvěma lety představil koncern Volkswagen sedmou generaci nejprodávanějšího vozu v Evropě – modelu Golf. Pilně už ale připravuje osmou generaci, která má přijít v roce 2019. Využije některé technologie z experimentálního vozu XL1.

Volkswagen Golf osmé generace tak jak si jej představuje magazín Autocar
foto: Autocar

Osmá generace Volkswagen Golf by se měla stát jedním z nejúspornějších mainstreamových aut historie. Koncernový inženýři toho chtějí dosáhnout mimo jiné využitím technologií a postupů s jejichž pomocí vznikl tandemový, extrémně úsporný vůz .

Důvod je jasný: bude své emisní normy i nadále výrazně zpřísňovat, a to velmi výrazně.

Začátkem letošního roku Evropský parlament schválil, aby automobilky od roku 2021 dosahovaly u všech svých vyrobených aut průměrné hodnoty emisí oxidu uhličitého 95 g/km. To znamená spotřeby kolem 3,9 l/100 km.

Volkswagen se údajně pro novou generaci Golfu hodlá posunout dokonce pod 90 g/km, tedy spotřebu kolem 3,75 l/100 km. Aby bylo možné něčeho takového dosáhnout, budou inženýři muset použít každý trik co jich v rukávu mají.

Jistě tedy půjde o aerodynamické úpravy, snižování hmotnosti (pod 1100 kg) a pochopitelně úpravy motoru. Vzhledem k tomu, že nový Golf bude opět postaven na podvozku MQB, nebude si ale Volkswagen moct dovolit žádné velké výstřelky. Rozměry auta zůstanou prakticky totožné jako u sedmé generace, což značně omezuje práci s aerodynamikou.

auto Volkswagen XL1 Osnabruck Německo 111 000 euro

Modelu Volkswagen XL1 se vyrobí pouze 250 kusů
foto: Volkswagen
galerie: Volkswagen XL1 (56 obrázků)
Volkswagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 má výhodu v tom, že jde o nízké a dlouhé auto, což výrazně zlepšuje aerodynamiku. Jenže Golf je malý rodinný hatchback a tím i zůstane. Stejně tak je nepravděpodobné využití hliníkových komponent, a to pro změnu z cenových důvodů. Malý rodinný hatchback totiž musí zaujmout i cenou.

Jak se nakonec inženýři s touhle výzvou poperou je zatím ve hvězdách… ehm, ve Wolfsburgu. Ale jsme na to setsakra zvědaví!

33 Comments on “Osmá generace Volkswagen Golf: spotřeba pod 4 l/100 km”

  1. V jednom dokumente o
    V jednom dokumente o elektromobiloch testovali vývoj aut
    dali starý golf tuším dvojkový proti golfu ktorý má motor bluemotion (asi nejaký s nízkou spotrebou) autá išli za sebu a ten starý golf mal o trošku nižšiu spotrebu.
    Do aut sa nevyzám ale za 20 rokov by som čakal väčší posun..

    1. Škoda že s YouTube zmizel
      Škoda že s YouTube zmizel ( Autorská práva ) Dokument Kdo zabil elektromobil.
      http://uloz.to/hledej?q=Kdo+zabil+elektromobi
      Od 19:22 srovnání nový – starý VW 1882 r.v.
      Tichá revoluce Elektromobily jako doprava budoucnosti Dobrodružství vědy a techniky) (ČT2, ZDF 20
      https://www.youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE
      Je jich tam vice
      Dobrodružství vědy a techniky – Elektromobilita
      https://www.youtube.com/watch?v=or4TOO26VNY
      Zapni a jeď Německý dokument o přítomnosti a budoucnosti elektromobilů) Plug and Drive (ČT2, WDR 2
      https://www.youtube.com/watch?v=Z8rep6At1_w

  2. Je třeba se posunout v
    Je třeba se posunout v myšlení a zbytečně neplýtvat energií. Lidé si kupují zbytečně silná auta. Dle mého pozorování na silnici se řidiči neumějí chovat. Nedávají blinkry, což považuji za základ při řízení vozidla. Proč se v Evropě prodávají SUV, to snad patří do Afriky. Automobilky neustále chrlí neuvěřitelné množství aut. Kdo je v tom zastaví? Jediná automobilka Tesla má smysl. Všichni ostatní zaspali dobu. Nechci čichat smrad ze starých aut na spalovací motor. Elektřina má obrovský potenciál. Kdo nezkusil neuvěří.

    1. Mate pravdu, ak sa clovek
      Mate pravdu, ak sa clovek nepozera na sposob, akym sa elektrina vyraba a aka je ucinnost tohoto procesu. AK sa to vsetko zrata dostane sa elektromobil ucinostou na rovnaku, ak nie nizsiu uroven, ako spal. motor. Skor sa mi paci myslienka spalovacieho motora spojeneho so vyduchovym pohonom, teda hybrid, ktory pouziva na rozbiehanie vzduch.

          1. Smysl to mít může, pokud
            Smysl to mít může, pokud ta energie zabalená do ropy má větší prodejní cenu než energie kupříkladu elektrická, což v tom to případě je. A ta výtěžnost se počítá přesně jak? Že na 15 vytěžených barelů se jeden spotřebuje nebo se to přepočítává na nějakou teoretickou energetickou hustotu. A co ty další kroky, zpracování a přeprava?

      1. Kde na ty názory chodíte
        Kde na ty názory chodíte Autoforum.cz?
        Tak si mnozí zvykli na ropu, že zapomínají na její dopady na život na planete.
        V Kalifornii začali s prosazováním elektromobilů hlavně pro to že mají
        Obrovské problémy se znečištěním ovzduší a s tím spjaté zdravotní problému obyvatel evidují obrovský nárůst dýchacích potíží u mladé populace. Jsou vynakládány obrovské částky na léčbu.
        Poptávka po ropě už je tak obrovská že se těží ve velkém i ropné pisky Proces zpracování je nesmírně energeticky náročný a vytváří velké znečištění.
        http://cs.wikipedia.org/wiki/Athabask%C3%A9_ropn%C3%A9_p%C3%ADsky
        http://cs.wikipedia.org/wiki/Dehtov%C3%A9_p%C3%ADsky
        Země-krásná-neznámá-III-(22)-Konec-ropy.avi
        https://www.youtube.com/watch?v=2TPweYiNdf4
        Až dôjde ropa – Drsné varovanie!!
        https://www.youtube.com/watch?v=EIYgmqboVv8

  3. JASNÝ JE TO STRAŠNĚ
    JASNÝ JE TO STRAŠNĚ TĚŽKÝ blablablablabla a ve skutečnosti to dopadne že rozdím 30 let vývoje je ve finále 0
    youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE

    Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: „Rád používám analogii s mobily – nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. “

    zivot.azet.sk/clanok/15579/slovensky-supermotor-vlani-vyvolal-senzaciu-co-je-s-nim

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/rtu/

    1. Vždy je co zlepšovat.
      Vždy je co zlepšovat. Musí se ale automobilkám chtít. Máme tu plně funkční Wankelovy motory, Scrudery motory a další. Přesto stále v autech používáme dinosaury v nám známých podobách vznětový-zážehový čtyřdobý. Někdo se může ohrazovat životností motoru, ale i tam se už stírají rozdíly. Wankelovy motory dnes dosahují životnosti 150tisíc a více, zatímco starší molochy díky odlehčování, přeplńování a různým úsporám tipu start/stop, pomalu a jistě klesají k životnosti 200tisíc a méně. Mě osobně se dokonce stalo že mi dieslový motor umřel při 160 tisících. Scrudery motory mají ale životnost vyšší, s nižší spotřebou a vyšším výkonem. Přesto je žádná automobilka nenabízí a v nejbližší době ani nebude. Licence si ale nakoupili.
      Už jen z těchto důvodů se těším na budoucnost elektromobilů, držím jím palce a říkám „Pryč se starýma automobilkama. My chcem nový. Takový který opravdu dělají pokrok a jen o něm nemluví!“

      1. Tak zrovna Wankelův motor
        Tak zrovna Wankelův motor není dobrý příklad
        Pro ztrátové mazání se používá speciální olej i přesto je problém s emisemi což sice redukuje katalyzátor ale důležité je že je motor žíznivý a má vyšší spotřebu.
        http://cs.wikipedia.org/wiki/Wankel%C5%AFv_motor

        http://www.auto.cz/mazda-renesis-motor-roku-2003-detailni-pohled-16979
        Mazda-rx-8
        http://auto.idnes.cz/mazda-rx-8-vyjimecny-sportak-d1w-/ak_aktual.aspx?c=A030607_121811_autosalonb_fdv

        Pro zavedené automobilky je důležité co trh poptává.Když pominu vyšší cenu elektromobilu tak Upřímně
        elektromobil vnímá mnoho lidí jako něco nového neznámého,exotického,neodzkoušeného,nepraktického a bude trvat nějaký čas než se to změní .
        Mnohé automobilky už na trhu měly produkt o kterém si myslely že bude prodejním úspěchem a opak byl pravdou. Proto jsou mnohdy až příliš opatrní. Vývoj každého nového modelu je nesmírně nákladný a každá i mala chyba se může setsakramensky prodražit .I zdánlivá Maličkost může rozhodnout o objemů prodejů.

        1. Já ještě dodám, že je
          Já ještě dodám, že je třeba si uvědomit, že soukromé automobilky v kapitalismu nejsou nějaké veřejně prospěšné společnosti. Ale jejich prvořadým cílem je generovat zisk. Prostě nikdo z jejich vedení (a to samozřejmě není nějaká libovůle velkého šéfa, ale mají k tomu věrohodné studie) nevěří, že by v současné době byly elektromobily pro automobilku ekonomicky natolik úspěšné, že by se vyplatily obrovské investice do jejich vývoje a následně zavedení masové výroby.

          Bohužel největší problém osobně vidím na straně vlád, pro které by prvořadý cíl měl být blaho obyvatelstva což si troufám tvrdit je do budoucna levný a ekologicky vyráběný/recyklovatelný elektromobil s praktickým dojezdem. A myslet si, že za pomoci dotací na nákup vozidla tomu nějak pomůžou je zcestné a prakticky to má přímo opačný efekt (elektromobily zůstávají drahé, ekologii jejich výroby to neřeší a dojezd také ne).

          Podle mne efektivnější postup je vyhlásit veřejnou soutěž s jasným zadáním, např dojezd >300km, cena hluboko pod 500tis Kč, produkce 500tis aut ročně do 3let. No a dát na to ze státní pokladny nějaké drobné, třeba 100mld Kč (což je asi jen zlomek toho co už je ve světě na podporu elektromobility vyplýtvalo). Ta zásadní výhoda je, že to nestojí jen na zavedených automobilkách, může se přihlásit kdokoliv a hlavně výsledek je přesně dán.

          1. Proboha jen to ne. Vlády
            Proboha jen to ne. Vlády ať hlavně nic nedotují, nevyhlašují a zejména nediktují firmám co mají vyrábět a za kolik to mají prodávat. To nemůže skončit jinak než katastrofou, jako všechny podobné pokusy v minulosti. EV se prosadí samy o sobě, protože jejich výhody jsou neoddiskutovatelné a nemá smysl se to pokoušet o pár let urychlit nějakým zběsilým centrálním plánováním a vyhazováním miliard z okna.

            1. Mě to naopak přijde
              Mě to naopak přijde jediné rozumné řešení jak něco podpořit: něco konkrétního chci, tak vyhlásím veřejnou soutěž a pokud nebudou úplně blbě nastaveny pravidla, tak buď dostanu přesně to co chci (a za co jsem zaplatil) a nebo se nikdo nepřihlásí protože prostě o to nemá zájem a buď to odpískám, nebo změním pravidla. Další rozumná možnost je třeba snížit DPH na elektromobily.

              Naopak vyhazováním veřejných peněz soukromým firmám je to, co se děje teď. Většina lidí na to stejně nedosáhne, přesto to ale ze svých daní podpořili. Také je jasně vidět, že bez těchto dotací by se elektrických aut prodal jen zlomek, protože prostě nejsou technicky ani ekonomicky výhodné a nějaký průlom je v nedohlednu a čím víc miliard se do toho tímto způsobem nalije, tím to na svět půjde pomaleji.

              1. Pokud se domníváte, že se
                Pokud se domníváte, že se v dnešní době by se prodal bez dotací jen zlomek elektromobilů (což já si třeba nemyslím) tak to může znamenat jenom jedno a to, že ten produkt není v tuto chvíli stále životaschopný. A pokud něco není technicky ani ekonomicky výhodné, tak proč to dotovat? Mělo smysl dotovat stotisícové plazmy před deseti lety nebo mobily před dvaceti? Ne, protože všechno má svůj čas.

                1. Není to prodejné za
                  Není to prodejné za stávající cenu, stejně jako kdysi nebyla fotovoltaika. A stejně jako u fotovoltaiky právě investice do masové výroby vedly k drastickému snížení ceny. Bohužel toto se na rozdíl od fotovoltaiky stále neděje v kontextu množství peněz, které do odvětví plynou (pravda je to trochu jiný případ). Jediný kdo se snaží o snížení ceny je dnes Tesla, ostatní zatím investují pouze do vývoje techniky (např. BMW).

                  Jinak důležitý předpoklad, který je třeba vypíchnout je, že toto platí pouze pokud je/bude veřejná elektromobilita označena za veřejný zájem, tzn. pokud to tak není/nebude, pak samozřejmě jakékoliv dotace jsou kontraproduktivní a možná i nepovolená podpora.

                2. Takže vám přijde ta hurá
                  Takže vám přijde ta hurá akce s fotovoltaikou jako úspěch? :-O
                  Vždyť to dopadlo katastrofálně. Ceny elektřiny vyletěly nahoru, evropští výrobci panelů začali masivně propouštět a zavírat fabriky, protože čínským výrobcům (taky dotovaným) nemohli konkurovat, následné šlápnutí na brzdu, zavedení cel a změna podmínek, což ekonomicky zlikvidovalo mnohé instalační firmy a jejich zaměstnance poslalo na pracák.

                  Takže sečteno a podtrženo, peníze ve výši jednoho ročního rozpočtu naší republiky vyhozené do kanálu (repektive částečně rozdělené mezi solární barony a (vesměs) čínské výrobce), dražší elektřina, větší nezaměstnanost a ohyzdné obludy na pronajatých pozemcích, které až doslouží zůstanou městu a státu, aby je na vlastní náklady zlikvidoval. Tomu se říká totální FAIL!

                  A elektromobilita jako veřejný zájem? Brr, to už míříme někam do Ruska nebo KLDR.

                3. Tak zrovna fotovoltaika je
                  Tak zrovna fotovoltaika je učebnicový příklad jak veřejná podpora nemá vypadat, nicméně to nemění nic na tom, že výroba energie ze slunce fotovoltaickou cenou funguje a je skutečně obnovitelná a čistší než z uhlí. To že stále nemáme kvalitní úložiště elektrické energie není problém fotovoltaiky, přitom ale její použitelnost s ní stojí a padá.

                  Dále je potřeba říct, že bez „veřejného zájmu“ bysme neměli jaderné elektrárny a zřejmě ani vodní elektrárny(přehrady), protože uhlí je asi stále nejlevnější výroba a patrně nikdo ze soukroma by do jádra bez veřejné pobídky nešel. Také by jsme neměli odsířené elektrárny, továrny – proč by to jejich soukromý majitel sám od sebe dělal? Čističky odpadních vod – co mi z toho plyne za zisk? Už žádné tramvaje ani trolejbusy – je to nákladově dražší než nafta. K tomu by neexistovalo nic jako Euro norma, výrobci by se honili za nižší spotřebou na emise by se kašlalo. Přitom cena by nejspíše zůstala úplně stejná, stačí se podívat na ceny a regulace před a po krizi.

                  Právě že tohle všechno tu díky rozumnému veřejnému zájmu naštěstí nemáme a právě díky tomu se lišíme od KLDR, Číny a Ruska.

                4. Když vy zaměňujete
                  Když vy zaměňujete energetické koncepce, právní rámce a obecnou podporu s přímými dotacemi. To, že stát má nějakou energetickou koncepci a vytváří právní rámec (kde se právě píše kolik má co mít jaké emise a takové věci), je přesně to, co stát dělat má. Byť samozřejmě i tady dochází k obrovským lobbystickým tlakům a tvrdým střetům různých pohledů. Ale přímá dotace je úplně jiný level. Já jsem jednoznačně pro podporu FVE i elektromobility, ale nikoliv formou dotací.

                  Mimochodem dotovat dnes nákup elektromobilu znamená dotovat něco, kde aktuálně výrazně převyšuje poptávka nad nabídkou. Při takovém stavu nejsou nic jiného, než dárek daňových poplatníků lidem, kteří si to chtějí koupit tak jako tak.

            2. Nesouhlas. Spotřebitel se
              Nesouhlas. Spotřebitel se chová mnohdy krátkozrace zajímá ho jenom cena/náklady je mu ukradené že jeho automobil je zdrojem značného znečištění! Hlavně že je to levné ! Znečištování ovzduší neřeší !
              Také opomíjíte že. První masově vyráběný elektromobil EV1 byl přece uveden na trh po přijetí Kalifornského zákona o emisích, který tlačil automobilky k vývoji a výrobě alternátývních pohonů.
              Tento zákon má za následek vznik Toyoty Prius a dá se říci potažmo i vozu Tesla S BMW i3/i8 . Protože právě elektromobil EV1 ukázal světu že je to technicky možné .
              Nebýt Obamovy Vlády a vládní půjčky Tak By žádná Tesla S, Chevy Volt nevznikly . A mimochodem nebýt vládami nařízeného omezení emisí tak by mnohé automobilky ještě tet vyráběly automobily bez řízeného vstřikování a katalyzátoru .
              Vlastníkům Automobilek je nějaké životní prostředí ukradené a že jejich produkty mají za následek zdravotní potíže je nezajímá. Nikdo po nich nechce zaplatit léčbu těchto pacientů . Pokut je o jejich produkt zájem a generuje zisk tak ho budou vyrábět klidně dál bez inovací.
              http://www.hybrid.cz/tagy/zachranny-balicek
              http://www.auto.cz/kalifornie-se-soudi-s-vladou-usa-budou-mit-nova-auta-v-usa-za-10-let-spotrebu-5-88-l-100-km-9290
              http://zpravy.idnes.cz/kalifornie-zaluje-automobilky-kvuli-emisim-fzn-/zahranicni.aspx?c=A060921_155957_zahranicni_rez

              1. Tak předně bych
                Tak předně bych nesouhlasil s tím, že osobní automobil je zdrojem nějakého zásadního znečištění, které je potřeba akutně řešit. Není to pravda. Za to nějaká forma vynuceného plošného „šrotovného“ spalovačů a nákup elektromobilů by byla obrovská ekologická zátež. A to ještě nevíme, jestli do deseti let ty dnešní elektromobily nebudou potřebovat repase baterií.

                A komu přinesl něco pozitivního vynucený vývoj EV1 kromě pár nadšenců? Nikomu. Akorát to GM stálo obrovské peníze a bez diskuse to přispělo i k tomu, proč se následně ocitlo na hranici krachu.

                Tesla je úplně jiný případ. Dělá elektromobily protože chce, v době kdy to už má smysl a má potenciál velmi dobře vydělávat. Proto věřím, že kdyby nedostala půjčku od vlády, dostala by jí někde jinde.

                Totéž Toyota Prius, dlouhodobě vůbec nejprodávanější auto na světě. Ne proto, že by bylo dotované nebo okázale ekologické, ale proto, že je skvělé, úsporné a spolehlivé.

                1. GM skoro zkrachovalo ne
                  GM skoro zkrachovalo ne kvůli EV1, ale výrobě těch obrovských aut s obrovskou spotřebou, která v době krize nikdo nechtěl. A na znečištění životního prostředí se doprava podílí docela dost a ne že ne.

                2. Ano GM na EV1 prodělalo Ale
                  Ano GM na EV1 prodělalo Ale ten automobil a to jak veřejnost bojovala za jeho záchranu vyvolalo změnu pohledu na elektický pohonný Agregát. GM se ocitlo na hraně krachu protože ve velkém vyráběli SUV modely s velkou spotřebou které po skokovém nárůstu cen pohonných hmot nikdo nechtěl a nepomohlo ani Americké GM šrotovné.
                  http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Sierra
                  Kdy Dávali slevu při dovezení starého automobilu na protiúčet.
                  http://www.hybrid.cz/tagy/gm?page=7
                  http://www.hybrid.cz/elon-musk-sef-tesla-motors-rika-ze-general-motors-meli-pokracovat-s-elektromobily
                  Právě tento případ jasně ukazuje že vlády musí nastavovat pravidla a tlačit na společnosti jinak systém zkolabuje.
                  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/208570-znecistene-ovzdusi-zkracuje-obyvatelum-pekingu-zivot/?mobileRedirect=off
                  http://cs.wikipedia.org/wiki/Zne%C4%8Di%C5%A1t%C4%9Bn%C3%AD_ovzdu%C5%A1%C3%AD
                  http://cs.wikipedia.org/wiki/Smog
                  http://www.geton.cz/clanky/znecisteni-ovzdusi-cisticky-vzduchu/

                3. Nikoliv veřejnost, ale
                  Nikoliv veřejnost, ale parta nadšenců, něco jako my tady na hybridu. 99,9% veřejnosti ani neví, že takové auto existovalo.

                  Hlavní příčinou problémů GM byly strukturální problémy mající počátky někdy v 50. letech, ale tohle tomu nasadilo korunu.

                4. Ano parta nadšenců v USA a
                  Ano parta nadšenců v USA a to jenom v regionu kde se tyto vozy prodávaly.
                  Zapomněl jste dodat 99,9% Evropské veřejnosti. Ve spojených státech by bylo procentuální vyjádření úplně jiné.
                  Hlavní příčinou problémů GM Zkostnatělé vedení až příliš svázané z ropným průmyslem.
                  Automobilka GM jako první světu představila několik přelomových konceptů které nedokázali uvést do výroby nebo výroba díky spatně zvolené strategii předčasně skončila .
                  http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992
                  http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/historie/general-motors-heritage-center-vzacne-kousky_39982.html

                5. Myslím, že i v USA by to
                  Myslím, že i v USA by to procentuální zastoupení bylo podobné, respektive dost lidí asi zaregistrovalo následný humbuk, kdy se věc propírala v TV a novinách, ale ohánět se „veřejností“ mi přijde legrační.

                  A konceptů a studií ukazovala každá velká automobilka na autosalonech habakuk.

Napsat komentář