Republiku dusí auta bez filtrůČESKO
Republiku dusí auta bez filtrů
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou

Elon Musk, šéf Tesla Motors říká, že General Motors měli pokračovat s elektromobily

Jan Horčík - 28 Březen 2014

Magazín Autocar aktuálně zpovídal Elona Muska, šéfa Tesla Motors (a také SpaceX). Jedna z otázek zamířila k nechvalně proslulému projektu GM EV1, tedy elektromobilu General Motors, který byl nakonec sešrotován. Musk řekl, že automobilka udělala chybu a měla v jeho vývoji pokračovat.auto elektromobil General Motors EV1

Elektromobil GM EV1 byl z marketingového pohledu propadák. V technologickém ohledu šlo ale o výjimečný počin.
foto: Claus Ableiter, licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Elon Musk, šéf Tesla Motors, se nebojí mluvit narovinu. Možná i díky tomu se dostal tam, kde dnes je. Redaktoři Autocar mu v rozhovoru položili následující otázku: "Udělala automobilka GM chybu, když koncem 90. let zabila svůj elektromobil GM EV1?"

Asi nikdo nečeká, že by Musk odpověděl "Ne, neudělala, bylo to tak správně". Musk doslova řekl:

"Měli udělat EV2 a EV3, iterovat a zlepšovat. EV1 nebylo skvělé auto. Mělo spoustu chyb. Bylo ale dostatečně dobré na to aby přimělo lidi za něj bojovat a dokonce uskutečnit smuteční obřad, když bylo sešrotováno. To pro jiné produkty GM lidé nedělají."

Osud elektromobilu GM EV1 se stal námětem slavného filmu "Kdo zabil elektromobil". Ten ukazoval mimo jiné právě oddané majitele (resp. "promajímatele") původního EV1, které automobilka General Motors značně naštvala když jim auto sebrala a nechala téměř všechny vyrobené kusy sešrotovat.

Nicméně, pokud by to GM neudělala a naopak, jak říká Musk, pokračovala ve vývoji elektromobilů, je dost možné, že by dnes žádná automobilka Tesla Motors neexistovala. Zároveň by ale už dnes vypadal automobilový průmysl úplně jinak.

Tím, že GM zrušili projekt EV1 tak vlastně připravili půdu všem, kdo se dnes v oblasti elektromobility silně profilují - především Tesla Motors a Nissan.

 
Obrázek uživatele honza.t

Věčná škoda toho auta http://www.electroauto.cz/gm.html
Film "Kdo zabil elektromobil"Je možné stáhnout na ulož.to
http://uloz.to/hledej?q=Kdo+zabil+elektromobi

GM EV-1 Hydrogen Fuel Cell Documentary clip
video
EV1 - Driving it the final week before the crusher.
video
Old Top Gear EV1 Electric
video
Blast From the Past: A look back at the EV1
video
The General Motors EV-1: A Rare Survivor, in Ohio!
video
EV1 Gen1: Last Charge
video
An EV1 Experience 05 Hillclimb
video

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave doporucuju

Tesla’s Model S now has a titanium underbody shield to reduce risk of battery fires to ‘virtually zero’

extremetech com
nemuzu sem dat odkaz ale je to hned na uvodni strance

myslíte tento odkaz?
http://www.extremetech.com/extreme/179422-teslas-model-s-now-has-a-titanium-underbody-shield-to-reduce-risk-of-battery-fires-to-virtually-zero

jj, kdyby, kdyby, to kdybychom vsici na začátku koupili akcie tesla tak tu jezdi jedna tesla vedle druhe :D snad bude aspon ta fabrika v CR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím. Montoven a skladů tady máme až až:-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skladú? Sklady Tesla predsa nepotrebuje :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články