Nový Chevrolet Volt – vyšší dojezd, nižší spotřeba

Automobilka General Motors oficiálně oznámila podrobnosti týkající se novéh generace hybridního pohonného systému Voltec, resp. nové verze plug-in hybridu Chevrolet Volt. Ta přijde na trh už příští rok.

Nová verze „2.0“ plug-in hybridu Chevrolet Volt ještě pod maskou
foto: GM

Nový Chevrolet Volt 2016 se dočká zlepšení po všech stránkách. Spalovací motor sloužící jako range-extender zvýší svůj objem 1,4 l na 1,5 l. Čtyřválec EcoTec je součástí zcela nové rodiny motorů. Výkon se bude pohybovat pravděpodobně někde kolem 84 kW.

Nový Volt nabídne celkem pět různých módů chodu a o 20 % lepší zrychlení elektromotoru. To by mohlo znamenat zrychlení z 0 na 100 km/h během nějakých 7 vteřin, podobně jako třeba u .

Nový pohonný systém je asi o 45 kg lehčí, což samo o sobě zajistí snížení spotřeby. Ta se očekává někde mezi 5-6 l/100 km. Zvětší se také kapacita baterie, kterou GM vyvíjí ve spolupráci s dlouholetým partnerem LG Chem.

Nová baterie má o 20 % vyšší kapacitu, počet článků se přitom snížil z 288 na 192. Hmotnost se snížila o 13 kg. Kapacita by se měla pohybovat kolem 19 kWh. Dojezd čistě na elektřinu by tak mohl stoupnout na 80 km. Díky menší baterii nejspíš v novém Voltu přibude také páté sedadlo.

Především na amerických silnicích dnes jezdí asi 69 000 plug-in hybridů Chevrolet Volt. Podle tiskové zprávy GM je až 80 % cest podniknuto čistě na elektřinu.

A co je ještě zajímavější: 50 % aut stojí doma v kterýkoliv sledovaný okamžik (GM získává anonymně data ze 2/3 Voltů). Uživatelé dobíjejí Volt průměrně 10x za týden.

Nový Volt bude mít také mírně vylepšenou palubní dobíječku, která nabídne o něco málo vyšší výkon (současná verze má 3,3 kW) a bude lehčí a efektivnější. Spousta zákazníků by si přála 6,6kW dobíječku, ale to s největší pravděpodobností nestane.

FOTOGALERIE:

auto Plug-in hybrid Chevrolet Volt

foto: GM

auto Plug-in hybrid Chevrolet Volt

foto: GM

auto Plug-in hybrid Chevrolet Volt

foto: GM

auto Plug-in hybrid Chevrolet Volt

foto: GM

VIDEO:

tisková zpráva

19 Comments on “Nový Chevrolet Volt – vyšší dojezd, nižší spotřeba”

  1. Jestliže to bude mít
    Jestliže to bude mít bateriový dojezd 80km, tak kromě několika málo štrek ročně, je ten spalovací motor (a věci s ním související) většinu času jen zbytečná zátěž.
    Nedivil bych se, kdyby byla další generace Voltu se 150 km baterií a spalovací motor by byl vyndávací a mohl většinu času ležet v garáži. (Já vím, že to není tak jednoduché)

        1. To uz je chraneno – skoro by
          To uz je chraneno – skoro by stacilo to jen dotahnout do konce:

          DE102012011960 (A1) – Battery range extender for electric car in automobile industry, has battery placed on trailer attached and suspended if necessary and connected with powertrain by cable in switchable manner, and electric circuit connected at rear of car

    1. 80 km už vpadá velmi
      80 km už vpadá velmi dobře. Volvo V60 plug in hybrid se 50 km je už taky slušná hodnota. Opravdu většina cest na elektřinu.
      Jen to nesmí mít debilní elektroniku, která po vlajkou ochrany před vybitím při každé větší akceleraci zapojí do práce spalovací motor. Moje zkušenost z hybridů Citroenu, pravda, to nejsou plug-in hybridy.

      1. 1. Jen to nesmí mít
        1. Jen to nesmí mít debilní elektroniku, která po vlajkou ochrany před vybitím při každé větší akceleraci zapojí do práce spalovací motor – TOTO JE ODPOVĚD NA VAŠI ŮVAHU :

        I potom se Chevrolet Volt chová úplně stejně jako když jede na elektřinu – protože na ni stále jede. Teprve v rychlostech nad 70 MPH (112 km/h) se k pohonu náprav částečně přidává také benzinový motor. Na konci výletu o délce necelých 200 km, kdy se hybridní auto prodíralo betonovou džunglí Los Angeles, horskými cestami i dálnicemi, a to i nejvyšších povolenou rychlostí 162,5 km/h byla spotřeba 74,6 mílí na galon (3,15 l/100 km).
        Hybrid.cz › Novinky › Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100 km
        Jan Horčík – 18 Říjen 2010

          1. Plugin nemozete porovnavat
            Plugin nemozete porovnavat so spalovakom, lebo jeho hlavna deviza je to, ze je plugin. To ze vie jazdit aj po vybiti baterie je len jeho dalsia deviza.
            Samozrejme, ze spotreba po vybiti by mala byt co najnizsia ale nemozete to porovnavat s Pasatom Bluemotion, alebo nech aj s Octaviou Greenline lebo tie nevedia zajst 80 km bez emisii.

        1. Nikoliv. Americký a
          Nikoliv. Americký a evropský automobilový trh nelze takto přímo porovnávat z několika důvodů. Tím hlavním je cena amerického benzínu, která je 2-3x nižší než cena benzínu v Evropě. I z toho důvodu historicky nebraly americké automobilky na spotřebu vozů takový ohled. Stejně tak dlouho existoval ze strany spotřebitelů tlak na co největší výkon a objemné motory. To se v posledních letech mění, ale mentalita většiny amerických spotřebitelů je stále nastavena spíše ve starém módu. I proto je reálná spotřeba 5-6 l/100 km v průměrné kombinované spotřebě v hybridním módu velmi zajímavá hodnota. Za druhé, jak uvádí tisková zpráva i náš článek, více než 80 % cest řidiči podniknou na elektřinu.

          1. Další rozdíl mezi US a EU
            Další rozdíl mezi US a EU kontinentem je měřící jízdní cyklus, kde US používají EPA rating, kdežto EU cyklus NEDC, Kde NEDC kvůli svému nastavení v průměru vykáže až o 20% nižší spotřebu než EPA.

            Tudíž těch 5-6l dle EPA by mohlo odpovídat cca 4-5l NEDC.

    1. To sa tyka len ked bezi
      To sa tyka len ked bezi benzinovy motor. Kto vsak najazdi menej ako spominanych 80km a dobija zo zasuvky tak ma spotrebu 0 l/100km kedze ide cisto na elektrinu. Ak plati napisane „80 % cest podniknuto čistě na elektřinu“ tak len 20% cesty ide Chevrolet Volt na benzin a tak mi vysledna spotreba vychadza na 1-1,2l/100km pre najazdene kilomtere vsetkymi Voltami.

      OT: Neviem ci je to len vtip ale podobne vyhlasenia „Moje naložená oktávka žere 5-6 l/100km“ sa pod clankami o hybridoch ci elektromobiloch vyskytuju pomerne casto. Osobne to beriem ako provokaciu.
      S mojim starym 13 rocnym Ford Focus 1,6 benzin, 4st AT (oficialne 6,2/11,2/8,0) som dokazal tiez jazdit za 6,1 (podla dotankovania) nalozeny na ceste z Nemecka, ked som siel 110-120 na techometri a 6,3 som mal po okresnych cestach vo Svedsku. Ked som vsak jazdil v zime v meste, tak som mal spotrebu aj 10 litrov…
      Teraz vlastnim Toyotu Prius, z Nemecka som mal spotrebu 4,7 a jazdit s nou v meste za 4,5 l/100km nieje ziadny problem a to urcite nejaka Oktavka nedokaze. Takze jazdit za 5-6 l/100km sa da skoro z kazdym beznym autom, ale skuste tak jazdit v meste/mimo/dialnica…

Napsat komentář