Aston Martin - elektromobily jsou špatná cesta, vodík ta správná!

Jan Horčík - 24 Září 2009

Nedávno jsme vám představili studentský koncept vozu Aston Martin Volare. Oblíbená značka Jamese Bonda v podání Jamese Trima měla jezdit na vodíkové palivové články. Kupodivu přesně to je přístup, který nyní oficiálně podporuje také šéf automobilky , Dr. Ulrich Bez.
Aston Martin Volare
Na autosalonu ve Frankfurtu po odhalení čtyřdveřové verze sporťáku Aston Martin Rapide se nechal slyšet, že ani , ani nejsou v dnešních autech doopravdy použitelné. "Technologie pro tyto systémy nebude skutečně využitelná minimálně do roku 2020. Skutečné podmínky řízení zvýrazní jejich nedostatky," řekl doslova.

Aston Martin Rapide

Vzápětí dodal, že "to není něco, na čem by Aston Martin pracoval", a že nepůjde o skutečnou pro spalovací motor po ještě dlouhou dobu. Zdůraznil, že vlády by se měly spíš orientovat na podporu , dotovat výzkum a nejspíš i výstavbu nové . Což určitě není špatný nápad. Proč je však Bez tak kritický k elektromobilům a zejména plug-in hybridům, toť otázka. Možná se zalekl konkurence v podobě ?

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabizet holuba na strese, zatimco vrabec se nam jiz chysta pristat do dlani. Ta strategie automobilek, ktere zaspaly dobu, je pomerne zretelna. Staci jen ty dlane rozevrit a nechat elektrickeho vrabce pristat. Jenomze pred tim by musely z dlani vymest to ropne harampadi co tam drzi ted. A to se nikomu nechce. Proto budou dokud to pujde tvrdit. Pane, prece by jste nechtel vrabce kdyz muzete mit uzasneho holuba? A nez holub prileti, tak zatim jeste leta kupujte ten zastaraly srot co vam nabizime.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám pocit, že všetky alternatívne pohony sa teraz varia v jednom kotli. Podľa mňa je len na zákazníkovi, ako sa rozhodne. Mimochodom, doporučijem si pozrieť stránku Tesla motors, je tam zopár užitočných grafov, ktoré hovoria za všetko. Iné elektromobily nebudú na tom inak, fyzikálne zákony nepustia.
Mimochodom, včetky podporné agregáty v automobile fungujú na elektrinu,(spúšťanie okien, klíma, ventilátor, osvetlenie...) ktorú z nejakou účinnosťou tiež treba vyrobiť, ale v elektromobile je už k dispozícii. Je to o celkovej efektivite elektropohonu. Načo plýtvať energiou?
Teraz máme krízu, ale von z nej sa dá len pomocou vyššej kvality. Ľudstvo by sa malo zamyslieť nad spotrebou energie.
Ak ju znížime, budeme mať čas na niečo iné...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zlatá střední cesta je optimální varianta. Elektro-hydromobil, či jak jej mám nazvat, bych uvítal ze všeho nejvíce. Základ by byl elektromobil a vodík by se používal na dojezd. Samozřejmě by se daly plně využívat oba typy pohonu. To v případě vážné poruchy kteréhokoli z nich.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevím jestli mi něco neuniklo, ale podle toho co jsem doposud slyšel, viděl a četl to chápu tak, že vodíková auta jsou taky elektrická. Jen místo akumulátorů je použito vodíku pro výrobu elektřiny. Nějak si nedovedu představit, že budoucnost by byla ve spalovacích motorech (ať už se v nich spaluje cokoliv)
Výhody elektromotorů jsou absolutně bezkonkurenční, problém je spíše čím a jak je kvalitně napájet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon, ale nejako mi to asi uniklo: Je vôbec niečo, čo robí vodíkové autá výhodnejšími, ako elektrické?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Mohlo by to být třeba relativně rychlejší doplňování paliva.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak priznávam, že je to v istých prípadoch výhodné (ak je 30 minút na nabitie elektromobilu z 380V veľa). Ale inak tu nevidím výhodu. Dojazd je na rovnakej úrovni, cena a náklady na údržbu sú u vodíku neporovnateľne vyššie. A elektromobil si môžeme natankovať doma.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?