Nové Tesla baterie jsou ještě lepší, než se čekalo: životnost přes 3,5 mil. km!

Jan Horčík - 19 Říjen 2020

Kanadský vědec Jeff Dahn patří mezi přední světové kapacity na výzkum a vývoj bateriových článků. Pro Teslu nové baterie, které měly vydržet 1 mil. mil.auto elektromobily Tesla bateriové články 4680 baterie

Tesla nedávno na akci Battery Day představila zcela nové bateriové články 4680, které využívají nejen nový formát, ale i chemické složení. Také se budou zcela odlišně montovat do aut, kde budou tvořit strukturální prvek vozu. Všechna vylepšení by měla nakonec vyústit v to, že budou o 56 % levnější v přepočtu na 1 kWh kapacity než dnešní články 2170.
foto: Tesla

Podle nejnovějších výsledků testování ale Jeff Dahn a jeho tým překonali sami sebe. Vypadá to, že životnost nových bateriových článků je přes 2 mil. mil (3,5 mil. km) neboli 15 000 cyklů.

Některé z nově vyvinutých článků se testují už tři roky. Jiné, které za sebou mají až 15 000 nabíjecích/vybíjecích cyklů, vykázaly jen minimální pokles kapacity při vybíjení 25 % až 50 % kapacity. I při vyšším vybití jsou ale poklresy relativně nízké.

Samotný Jeff Dahn se dokonce ve své prezentaci ptá, zda vůbec tak dobré baterie vůbec potřebujeme. A odpovídá si, že bezesporu ano. A to nejen v elektromobilech (zejména to výrazně usnadní V2G využití), ale i dalších elektrických dopravních prostředích, a také stacionárních úložištích.

Tesla hodlá toto nové chemické složení baterií využít ve svých nových článcích 4680, které začne montovat do svých elektromobilů snad už příští nebo přespříští rok. Prvním bude nejspíš evropský Tesla Model Y.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

goldman zaplatí 2 milijardy šprdlíku jako pokutu za to že sponzoroval vlka z vólstrýtu ;))))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Cipísek D

Česko i Švédsko vyloučilo pevninské čínské firmy z budování sítí 5G ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Což je příliš skvělá zpráva na to, aby to byla pravda.

Obrázek uživatele Cipísek D

britové taky ;) za korouše si ani nic jinýho nezasloužili

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

S tím souhlasím, nakopat do ...

Obrázek uživatele Cipísek D

Čínský tesly 3 z Giga 3 Šanghaj dovezených do evropy jsou obuty do čínských pneu :) už žádný evropský mišelin, má to vůbec ještě alespon makarónský brembo ??????? ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Prvni auta budou mozna koncem roku 2020 a Giga v Berline zacne asi v pulce 2021 vyrabet. Tech 6 mesicu je preklenovaci obdobi a navic se to tyka jen zakladni verze. Tolik aut to asi nebude. Ale mozna ze to kazi reputaci.

Reputaci si ale zase Tesla vylepší tím, že na autě bude všechno dobře připevněné. Číňani mají lepší pracovní morálku a preciznost než černoši nebo latinos.

Obrázek uživatele Cipísek D

reputaci ji zlikviduje likvidace evropský ekonomiky čínským koroušem (SARS2 = laboratorně modifikovaný zakonzervovaný čínský bojový SARS1 2003 ;) kdy evropani prostě nebudou už mít prachy na ty přepálený americký tesly a gf4 berlin bude dělat ledničky ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

ukázkový příklad jak nemá novinařina o technickém problému vypadat :-( Electrek si z přednášky pana profesora vytáhl co chtěl slyšet, ale řečeno to tam nebylo.

Pan profesor Dahn neřekl za celou dobu prezentace jedinou informaci o stavu technologie baterií Tesla (počítám že je pod likvidačním NDA) a myslím, že ani v minulosti nikdy nic o stavu vývoje neřekl. Evidentně si tam dělal srandu z novinářů, co všechno mu kdy vložili do pusy.

Tedy v této konkrétní prezentaci mluví pouze o tom, že se dnes spousta výrobců baterií (tedy tím nevyloučil ani Teslu) chlubí jak jsou jejich baterie xxxxx-krát lepší než konkurence, kde si ale čistě náhodou za vztažnou konkurenci vyberou vždy tu největší m.dku, kterou se kdy podařilo vyrobit. Stejně postupují i mnozí testeři baterií ve vědeckých článcích, kteří odvedou perfektní vědeckou práci na naprosté m.dce. A protože jej toto jednání (stejně jako mě) hluboce uráží, tak loni sepsal článek o tom, co dokáže moderní, opravdu kvalitní lithiová baterie a k čemu se tedy mají výrobci se svojí produkcí porovnávat. K tomuto účelu si nechali vyvinout speciální demonstrační vzorek ve formátu pouch technologie NMC532/AG o kapacitě 240 mAh, která se nicméně významně neliší od konstrukce baterií, které se používají v moderních mobilních telefonech(kromě toho, že použili nesmyslně drahé materiály) Tedy tato jejich konkrétní experimentální baterie nemá mnoho (rozuměj skoro nic) společného se současnou technologií baterií určenou pro trakci a zejména s jakoukoliv technologií, kterou kdy Tesla vyvinula nebo vyvíjí. Je to prostě demonstrátor state-of-the-art technologie bez ohledu na cenu a zejména energetickou hustotu. Tento vzorek má konkrétně energetickou hustotu 200 Wh/kg což je dnes považováno za spíše za podprůměr, ale především 390 Wh/l je doslova patetická hodnota. A jak je všeobecně známo v malém článku v laboratoři funguje dnes téměř "cokoliv", včetně Li-S technologie, ale je opravdu, ale opravdu náročné technologii přenést do (použitelně) velkého formátu. Tak to bylo, je a bude.

To je sice možné, ale žádný z uvedených grafů se v té studii o NMC532 nenachází a žádný z těch grafů NMC532 nezmiňuje. Jako samozřejmě je to možné že se nejednalo o produkční baterii ale uvedené údaje nepocházejí ze studie o NMC532.

Navíc tam doslova zmiňuje Battery day, výstavbu továren a použití v automobilech. To by u nějakého laboratorního vzorku asi nedělal. Přímo na tom zmíněném slidu přepočítává cykly na dojezd automobilu.

Takže pokud se jednalo o nedorozumnění, tak Dahn tomu dost napomohl.

Ale nachází, jen je třeba vědět na co se podívat (nicméně rozumím, že pro někoho kdo v tom neleží posledních 10 let to nemusí být očividné). Ty nové grafy pana profesora v této prezentaci jsou "pouhým"(byť z jistého pohledu velmi zajímavým) pokračováním naměřených dat z původního článku, konkrétně je najdete na Fig.10. V článku akorát dojeli do 5000 cyklů, teď mají již 8000 cyklů k prezentaci. Svislá osa s kapacitou do 240 mAh sedí.

A pro ty co se v reprezentaci dat neorientují pak stačí porovnat jednoznačné číselné označení vzorků článků, zde "81607", "81624" a "83221", které sedí právě s tím zmíněným článkem z roku 2019.

Doteď to byli hřebíky do rakve ale tohle je náhrobní kámen spalováků.

A vy si snad myslíte, že lidi nechtějí jezdit v EV, protože je z ideologických důvodů nenávidí? To jen vy baterkáři, jste pomatenci a nenávidíte věci jen proto, že nejsou v souladu s ideologií a do zblbnutí budete tvrdit milionkrát opakované lži. Pokud budou baterie levné a dobré, není důvod nejezdit v EV. Jde o to, co se vyplatí.

Kdyz spalovak, tak spalit, ne pohrbivat do rakve. Pro spalovaky je stylovejsi mluvit o kremaci a urne. Ale ten nahrobni kamen jim deprejme.

Na to, aby bylo možné říct takhle odvážné tvrzení, tak tam chybí nepodstatná drobnost ...cena...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No cena o 56 % nižší než u stávajících 2170 na úrovni packu v autě. Na úrovni samotného článku to je 49 %. :)

Takže tahle baterka by měla vlastně zcela jasně potvrdit, nebo vyvrátit teorii, že elektromobil je levnější než ekvivalentní spalovák a buď cena spadne, tak jak by měla, nebo nespadne a pak už bude obtížné, aby někdy spadla, respektive čeká nás dlouhé čekání na další mečbol

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No cena bude klesat(už klesá), ale jen pozvolna. Prodejní cena je dána především nabídkou a poptávkou, takže dokud nebude Tesla nucena zlevňovat(výrazně nezvýší výrobní kapacity aby uspokojila poptávku), tak se levnějších aut v brzké době(2-3 roky) nedočkáme.

Čeho se ale dočkáme(už se děje), je mírné zvyšování(už tak vysokých) marží Tesly, což potěší především akcionáře.

Takže tahle baterie to potvrdí nebo vyvrátí, ale na prodejních cenách to bude vidět až za cca 5 let podle mě.

V rámci konkurenčního boje Tesla zlevňuje, viz Čína a sleva 3000 dolarů na Model 3 SR díky novým baterkám z Číny. Ale samozřejmě bude zlevňovat jenom tak, jak ji do toho bude tlačit konkurence. Není důvod aby podsekávali cenu.

Obrázek uživatele Joe

Předpokládám, že nebude dlouho trvat a 4680 se budou montovat do Tesla powerwall. Při levnější výrobě baterií snad i cena půjde dolů. A to ani nemluvě o megapack pro Austrálii a další zájemce. Konkurence z toho musí být na prášky. Ale to je jenom dobře ....:-)))

P.S. Už se dají koupit HE3DA ...?
P.S.2 Ještě jeden malej rozdíl . Mnoho výrobců jenom píše o budoucích projektech a záměrech. Elon najdřív rozběhne výrobu a pak se udělá prezentace....

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Joe- HE3DA zatím pořád buduje a až vyčerpají všechny dotace a prachy od sponzorů, tak za 1. to bude už zastaralé a za 2. se ukáže, že vše bylo jen na vytahání prachů.

Elon nejdřív rozběhne výrobu a pak se udělá prezentace....

To je vtip, že ? Muskův čas, tedy T +1,2,3 atd. roky už je přeci zavedený pojem, že ?

Ono je to jinak. Mlask udělá prezentaci a tady se všichni udělají :-).

Ty baterie se vyrábějí od konce loňského roku. Od května už s nima jezdí prototypy. Teď se pracuje na rozjetí velkokapacitní výroby, což by mohlo být hotovo za 4-9 měsíců (2 až 3 iterace výrobní linky, 2 až 3 měsíce na iteraci)

Takže je ještě nemají. O úžasných nových batekách čtu v průměru každých půl roku. Tady jsou o kousek dál, už jich vyrobili pár sek, či pár tisic kusů. To je trochu lepší, ale pořád to jako zákazník nekoupíte.

Co nemají? Baterie mají. Jsou hotové a dokončené. Nejspíše jich už vyrobili desetitisíce (tisíc kusů na auto). To že si je nekoupíte jako zákazník ve finálním produktu ještě neznamená, že je nemají. Rozhodně se nejedná o nějakou teorii nebo laboratorní vzorek.

To co nemají je finální velkosériová výrobní linka, která by měla být hotová do cca půl roku.

Přesně tak, první články museli už vyrobit před třemi lety pokud je už tak dlouho testují.

Osobně si myslím, že s nimi už jezdí mnohem déle než od května a ten prototyp Cybertrucku, který jel proti Porshe 911 na představení, je už pravděpodobně měl. Pravděpodobně jsou již také použity v těch pár Semi, které Tesla už nějaký pátek testuje.

Základní parametry a výkony už musely být Muskovi přibližně známé při představení Semi a Roadsteru 2 v roce 2017. To odpovídá i tomu, že články 3 roky testují. :)

Obrázek uživatele Joe

Myslel jsem tím baterie 4680. Omlouvám se za nepřesnost
Výroba jede na Kato Rd. Freemont Califronia

https://www.teslarati.com/tesla-ramps-4680-battery-cell-production-facility/

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Výroba článků 4680 už běží. :)

Obrázek uživatele Cipísek D

Elon nejdřív rozběhne výrobu a pak to nechá na komouších ... ;))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Marek_

Teď mě napadá, když tam vidím zmínku o V2G, jak to bude v tom případě se zárukou? Bude záviset na najetých km? Protože to nemusí korespondovat s počtem cyklů.

Jak tady zmiňoval nedávno Kerosin... pojede do Lidlu zdarma nabít a pak to pustí z auta do baráku, zdarma nějakých 20-30 kW, to je komplet cyklus, přitom ale to auto najelo jen pár km k tomu Lidlu. Takže teoreticky, auto najede za život 100 tisíc,ale baterka bude zhuntovaná jako při 200 tisíc, díky tomu V2G.

---

Lexus GS 450h Premium

oni se ty zarucni podminky dost menej, bejvala doba kdy Tesla davala zaruku na neomezeny najezd a 8 let, ted je to zase jinak a za par let to zase bude jinak

Záruka na baterky nebude na km, bude na přenesenou energii, stejně jako i dneska se uvažuje přenesená energie, byť pro uchopitelnost se převádí na km, nebo na cykly.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mrkni na prezentaci. Jeff Dahn začíná kolem 22 minuty.

Ta baterie nemá životnost 10.000 cyklů a pak konec. To jenom se jim povedlo během 3 let provést 10.000 cyklů 0-100% s minimální degradací.

Samozřejmě dělali testy i s částečným vybíjením (75%, 50% a 25%). Těch dokonce provedli 15.000.
A během těch 15.000 cyklů baterie které byly vybíjeny na 25% a 50% prakticky vůbec nedegradovaly.

Obrázek uživatele Marek_

A bude i delší záruka na baterky? Protože to je to, co uživatele zajímá asi víc než teoretická živoitnost v labotaroři. Zatím to vypadá, že si věří asi cca. stejně jako ostatní, když ty záruky mají všeichni stejně.

Pro zajímavost, mám v Lexusu hybridní pohon a na něj je záruka (včetně baterie) 1é let bez ohledu na km. Takže i teď, po 7 a půl letech a 325 tisících je baterka pořád v záruce :-)

---

Lexus GS 450h Premium

No jo, ale v tom Lexusu vás stojí baterie jen zlomek toho, co v opravdovém elektromobilu, takže když vám klekne, tak je to tolik nebolí. 8 let záruky, co dávají na baterku do EV je celkem dobré.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, i těch 8 let a kolem 160 tisíc je celkem OK.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Cipísek D

noo to je zajmavá informace, to by sis měl dát do zápatí aby fšici věděli podstatný fakta dřív než se tady vybleješ jako za poslední dva roky ;))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

A proč by to dělali? Zázazník si to koupí tak jako tak. Navíc nemáte jistotu, že třeba za 10 let baterie nebude degradovat jen časem. Další věcí je, že oni to zkoušeli při laboratorních podmínkách v 20 stupních celsia. Jiné teploty mohou znamenat jinou životnost.

Obrázek uživatele Marek_

To je taky pravda, pokud to lidi koupí, tak je to jedno...

---

Lexus GS 450h Premium

Dokud se nove clanky nemontuji, nemuzou davat jinou zaruku. To vi i muj pes, ze az s prichodem novych baterek muze byt poskytovana zaruka dle novych zjisteni.

Obrázek uživatele Marek_

Umíte číst? Jestli ne, tak poproste vašeho psa, aby vás to naučil :-)
Já vím, že nová záruka bude až ty baterky budou na trhu. Tak jsem se ptal, jestli teda opravdu bude jiná záruka, když se chlubí takovou výdrží. jestli o tom byla nějaká info z prostředí Tesly, že se plánuje delší záruka.

---

Lexus GS 450h Premium

Zatim nikdo nic nerika ohledne zaruky na nove clanky, tak vyckejte az to bude aktualni. Poprosil jsem meho psa aby tu vec posoudil a on mi rekl, ze jste psal, ze Tesla dava stejnou zaruku jako ostatni. A ze to spojujete s novymi clanky a tudiz je vas koment neobjektivni. Musim mu dat za pravdu.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to já počkám, pokud teď ještě o tom nejsou informace. Nevím, co je neobjektivního na dotazu jestli Tesla nabídne pro svoje novější a údajně mnohem lepší články, delší záruku? Dávalo by to smysl, pokud si tak věří. Na druhé straně, konkurence se taky nijak nepřetrhne se zárukou, takže proč Tesla, že? Nikdo ji k tomu netlačí, ani zákazníci ani konkurence.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Cipísek D

no a k čemu to jako bude dobrý když 4680 budou zalitý v kostře káry a nebude je mít kdo rozebrat :)))
ps: průměrná kára najezdí za 20 let tak 300.000 km a má dost ;) atzijetezla :))

https://www.youtube.com/watch?v=g5SQu5jGOHo

https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/battery/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Musite dodat, ze ty limity ktere uvadite, plati pro spalovaky. Tesla je konstruovana na mnohem delsi vydrz. Kdyz nekdo rozebral prevodovku z Tesly po 1 milionu km, tak nevykazovala zadne vyrazne opotrebeni. U EV plati uplne jine opotrebovani, nez u chrochtajiciho, klepajiciho, ramusejiciho smradocha.

Obrázek uživatele Cipísek D

jo jasně už vas vidim v tesla model 3 po 20ti letech ;)) jak asi tak bude vypadat? po 20 ti letech se toho každý zbaví, v šrotu jezdí východáci domácí garážisti, do přepálenýho tesla servisu 2.000 na hodinu ten šrot pak dá leda blázen ;)))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Cipísku D - tys přišel s argumentem, že průměrný auto jezdí 20 let . Tvoje hejtování je už samosprašné , že napadáš sám sebe jen abys trolil

Obrázek uživatele Cipísek D

?? cože ?? co to meleš?? ano pravda to je že průměrný osobní auto jezdí 20 let a de do šrotu a najede průměrně do 300.000 km, dálniční borci do 500.000 km. Tak na co tezlích laboratorních 2.000.000 mil ferdo povídej :)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Tvoje hysterie napovídá, že víš , že jsi mimo. Ve své touze kritizovat a napadat za každou cenu se dostáváš i pod svůj dlouhodobě ubohý průměr.
Baterie ještě ani nejsou a ty už víš, že to za 20 let bude špatně. Tvá úroveň vizionáře je na úrovni odborníků, kteří prohlašovali, že nic těžšího vzduchu nemůže létat nebo, že vlaky nemohou jezdit rychleji než 60 km/hod, protože to lidský organismus nesnese...

Pokud by se naplnila vize životnosti milionu km a tvůj předpoklad, že takové baterie nepůjdou demontovat, nechal bych si takové auto pod plachtou jako Baterie pro dům. To by bylo super !

Ale protože nejsem magor tak s tím moc nepočítám. Spíše si myslím, že trend půjde optimalizací tak, aby byla reálnému nájezdu do fyzické a morální životnosti ostatních částí auta tj. někam na úroveň 250-300 tis. km. Zřejmě cestou použití méně nákladných komponent byť z nižší než milionovou ale optimalizovanou výdrží.

Když si chci koupit pečivo na víkend , tak koupím normální za rozumnou cenu a nekupuji si super trvanlivé za trojnásobek.

Pokud budou manažeři např. Teasly tak neprozíraví, než mi v autě nechají "milion km" baterii tak si ji buď nechám (viz výše) nebo ji prodám někomu , kdo si poradí z demontáží, až mi auto zrezne po 250 tis. km. Nevěřím, že si nikdo neporadí, vždyť ta baterka by byla skoro nová.

Drahé Cipísku, co budeš dělat teď? Dosud jsi zpochybňoval malou životnost a kapacitu baterek, Teď si velký kritik baterek s dlouhou životností a kapacitou. Nuda.
Nechtěl by se věnovat jinému oboru, určitě si najdeš stránky a chaty kde si užiješ víc.

Tesla Robotaxi najezdi za rok 300 tisic km.

Obrázek uživatele Cipísek D

s koroušem najezdí těch pár možnáRobotaxi leda kulový :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Jan Veselý

Na to stačí na pár sekund puštěná UV lampa. Rozpustit tenhle náklad v celkovém nájezdu by nebyl problém.

Trochu jsem patral po germicidnim UV svetle, protoze s tim cistim bazen uz nekolik let. Bohuzel par sekund nestaci. Pri vzdalenosti 15cm to je par desitek az 100 sekund. Ve vzdalenosti 1m uz to moc nefunguje. Navic vlnova delka 250/254nm je docela devastujici na umelou hmotu. Pozor na obycejne UV lampy, ty maji delsi vlnovou delku a nedaji se pouzit jako germicidni.

Obrázek uživatele Radovan

Možná bude fungovat jako ty záchody v Paříži. Tam se po každém zákazníkovi spustilo nejen splachování, ale profoukl celý prostor horkou párou. Zjistili jsme to jednoduše. Stojíme v řadě a Češi před námi prostě nezavřeli dveře, aby nemuseli platit další vlezné. No a borec šup dovnitř a pak s řevem s rozepnutýma gatěma ven. A za ním se vyvalil oblak páry :-). Tak jsme zjistili, co se tam tu půlminutu mezi zablokováním a odblokováním dveří děje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

půlhodina ozonu a kdo si pak dáchne pojede v luxusní americký rakvi ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

A plast to same. UV a ozon jsou dost agresivni.

asi tak, stačí až tomu odejdou ty rozvodné motůrky pod palubkou na ventilaci a zjistí se, že servis téhle srandy je 50 - 70 tis a palubka ven... ten pohon věřím, že to dá, ale ta auta vymýtí závady komfortních prvků a že tam toho je..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ty moturky jsou vesmes krokove motory, ktere se daji jiste nahradit za par kacek. Uvidime jakou vydrz bude mit displej a ta elektronika kolem ovladani. Pokud se to rozbije a bude to nakladne opravit, urcite se to da predelat na rizeni nejakym microprozesorem jako arduino. Nebylo by to samozrejme uz odolne proti blbosti, ale fungovalo by to. Horsi by byla ta trakcni elektronika. Ale bouracky budou i za 20 let, tak zdroje z 2. ruky budou.

Dneska je obrovsky drahá oprava topení - ne protože by byl ten výměník v autě tak drahý, ale protože se musí vyndat palubka a rozebrat půlka elektroniky auta, aby se tam člověk dostal, ty motůrky bude stejný problém - pár peněz, ale drbačka vyměnit - navíc spousta plastových dílů je jednou dacích a můžete koupit nové. Na arduino si to klidně předělat můžete. Další věc, co se bojím budou náhrady řídících jednotek a zpětná kompatibilita. měniče s výkonovými součástkami, pokud budou v pouzdrech budou ok, měniče postavené na desce s čipy budou problém - respektive budete opravovat snížením počtu čipů a tím výkonu. Otázka je, kdo to bude umět a bude se s tím chtít drbat. Bouračky samozřejmě budou, ale jen aby to nebyla výměna nemocí.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Zrovna u Tesly bych se tech plastovych uchytu nebal. Teslu kupuji hodne lide spjati s IT a moderni technologii. Hodne Teslystu ma k dispozici 3D tiskarnu. V komunite by se mohl vyresit kdejaky problem. Ja mam tez 3D tiskarnu ale zatim jsem ji jeste nepouzil. Ale sicher ist sicher.

Jo taky mám 3D tiskárnu a jede skoro nepřetržitě. Buď se něco protypuje doma, nebo má vytíženou kapacitu známými - pořád má někde, někdo kus plastu ulomenej :D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

to je fuk tak silenbloky zadní nápravy a pude to do šrotu. Už ted 2020 nikdo nechce jezdit Teslama Model S rok výroby 2012-2013 nejstarší verze plný bazary a to je jim jen 7 let stará verze (a ten případný servis ranec ;)))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Ano samozřejmě nikdo je nechce. Třeba na www.sauto.cz se tam chudákům hromadí celé 2 Tesly S z roku 2013 s nájezdem cca 150-200 tisíc s cenou stále okolo milionu. :D

Zato třeba sedmičkové BMW s podobným nájezdem z roku 2013 tam pomalu rozdávají zadarmo (za 600 tisíc) oproti pořizovací ceně.

Musíte si své teze ověřovat. :)

Obrázek uživatele Cipísek D

:))) prý sauto u chudáků fčezku tvl evropský mobile tydebile a ceny už pod 800 a pak jeste ty norský servery a teslácký bazary... na to kolik pár kousků se tehdá prodalo jich ted kejsne v bazaru dost a dost :))) takcoooo kde je ta elonova "časem budou získávat na hodnotě" ?? :))))

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla-model-s/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:135_3_,frn:2012,frx:2014

a nezapomen porovnat tehdejší prodeje bmw a model s ;))))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Tak na "mobile tydebile" jsou ceny při roku výroby 2013 Modelu S na 800-1368 tisíc Kč v přepočtu a sedmičkové BMW začínají na 400 a končí na milionu.

A samozřejmě porovnávám i prodeje. V roce 2013 BMW 7 v Evropě 5980 a Tesla model S 3928. To je trochu jiný poměr než 30 vs 130 na "mobile tydebile" a nebo 2 vs 10 na sauto.

Prostě pokud by se opravdu hromadili, tak by je nešlo prodat a cena by výrazně klesala a to se prostě neděje, když většina se stále nabízí nad milion. :)

Musíte brát v úvahu, že Tesla S z roku 2013 má nabíjení na SC zdarma, takže ta cena nebude nikdy úplně nízká. :)

Příště prosím bez těch nadávek, protože si myslím, že tu sdílíte celkem zajímavé informace a máte i docela přehled co tak pozoruji.

To je hezký, jak se hádáte o to, kde je kolik aut na serveru a za kolik v inzerci, otázka je kolik z těch aut je vůbec ve stavu, aby mělo smysl se tam jet podívat a případně o ceně jednat. Moje zkušenost je za poslední roky taková, že kvůli autu v inzerci nemá smysl ujet víc, jak 100 km...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To máte bezesporu pravdu, ale i tak bude fungovat nabídka a poptávka a pokud by tam ty Tesly visely dlouho, tak cena bude razantně klesat.

Stalo se mi to u mého nynějšího BMW, kdy skoro rok stálo v bazaru a nemohli ho z nějakého důvodu prodat (asi nestandardní barva a výbava). Nakonec ho museli zlevnit o 20 % a pak jsem ho vzal. Samozřejmě jsem ho nechal prohlédnout dvěma servisy a všechno v pořádku. Už 2 roky jezdí bez závady. :)

Ono je třeba uvážit ještě jeden pohled na věc - servisní síť Tesly je mizivá, nezávislí specialisté nejsou, vzít kamaráda mechanika fajn, ale neprověří ten počítač, takže pokud už si někdo jde koupit ojetou Teslu, je jenom logické, pokud jde k dealerovi, nebo do servisu Tesly - už jen, protože je to jedno z mála míst, kde mu to prověří a opačně, kdo se pokouší prodat Teslu napřímo, tak v té logice je zvýšené riziko, že je tam někde zakopanej hafan.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To sice ano, ale i některé tyto argumenty by měly právě hrát v neprospěch Tesly a to se v reálu neděje, když cena neklesá.

Jinak nezávislý specialista je v tomto případě servis Tesly, který vyjede kupujícímu se souhlasem prodávajícího veškerou historii vozu včetně nejen všech nehod a servisních úkonů, ale třeba i degradace baterie a poměr DC ku AC nabíjení atd. S prodejem auta totiž nastává i převod Tesla účtu. I při prodeji na přímo vám také prodávající dá dokumenty a historii ze servisu Tesly.

Třeba je takřka nemožné koupit bouranou nebo kradenou nebo nějak poupravenou Teslu aniž by o tom v servisu nevěděli.

Samozřejmě koupit Teslu bez návštěvy Tesla servisu nebo ověřených dokumentů může jen sebevrah. To je stejné jako dojet do bazaru a odvést si něco bez jakéhokoliv prověření.

Jak víte, že cena neklesá, že je napsaná na serveru? Jedna věc je, za co se nabízí, druhá, za co prodává. A to co jste napsal v dalších odstavcích, jen doplnilo a potvrdilo, co jsem napsal - každý, kdo takové auto chce půjde nakupovat přes ten servis/dealera - už jen protože se tam dostane k těm údajům a vyřídí všechny papíry najednou

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Teď si asi úplně nerozumíme. O jakém servise/dealerovi mluvíte? Pokud vím, tak Tesla žádné dealery nemá.
Dejte odkaz pokud máte.

V Německu nabízí Tesla oficiálně v tuto chvíli pouze 4 kusy ojetých Modelů S bez ohledu na rok výroby.

https://www.tesla.com/de_DE/inventory/used/ms?Year=2015,2016,2017,2018,2019,2020&arrangeby=plh&zip=190%2000&range=0

V ČR v nabídce nic není(buď ještě nefunguje nebo je vše vyprodané).

Drtivá většina ojetých Tesel se nabízí mimo servis Tesla. Proto většina lidí půjde nakupovat na přímo od majitele, protože nabídka ojetin přímo Teslou je minimální respektive nulová.

Při prodeji na přímo spolu vyplní formulář na registraci nového a odregistrování starého majitele a to odešlou elektronicky Tesle. Není důvod fyzicky jezdit do servisu Tesly kvůli kontrole elektroniky a systémů. Výpisy z toho Tesla pošle prodávajícímu na dálku. Mechanické části (hlavně podvozek) zkontroluje jakýkoliv servis.

Samozřejmě, že je možné že stáhnete při osobním jednání cenu třeba o 10 %, ale moc víc ne a to jen pokud to prodávající fakt chce rychle prodat. Jinak netvrdím, že cena neklesá, ale klesá zpravidla méně než u jiných aut.

Můžete tomu třeba říkat výdejní místo, nebo servis, prostě řešit přes Teslu.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

nová TMS pod $70.000 ;)

https://youtu.be/Cydj2XzMohw?t=1961

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Mobile.de Tesla S r.v. 2012 az 2013. Celkem v nabidce 12 kusu z celeho Nemecka. To je fakt zaplava.

Obrázek uživatele Cipísek D

šmarja zas se vozval teslabijec, no tak 2012-2014 80 fejs přišel až na podzim, a cena klesááááá páč to nikdo néééécéééé nákupka 2.000.000 pak 1,8 pak 1,5 nedávno byli 1,2 a ted sou za 0,75 to neukecááááš :)))) asi jeko s těma 4680 dopouště, prostě tesla na to sere stejně jako že ilon kecal

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Drahé Cipísku . Ještě před pár komentáři si tvrdil, že starých Tesel jsou plné bazary a nikdo je nechce. Tuto lež ti již vyvrátili.

Reálně se auta tohoto roku v nabídce ve světě objevují. Podle dlouhodobých statistik a srovnání je bázová cena ojetiny S-ka z roku 12 cca 30 tis. USD. V podstatě se dá vysledovat , že až do roku 2015 je každý novější rok o cca 10 tis. dražší. Průměrný nájezd těchto aut je kolem 120 tis.km

Pokud si ve stejném srovnávači najdu porovnatelná auta (dle pořizovatel a komfortu) např. A6,MB E apod. tak tam se průměrný najez d pohybuje kolem 250 tis. Bázová základna ceny pro r.v. 2012
je cca třetinová tj. 10-12 tis. USD. při těchto parametrech se cena mezi 2012 a 2015 prakticky nemění.

Logicky starší S-ka kanibalizuje nová TM 3 . Ale koupit S-ko 2014 či 2015 za 750 tis. se reálně nedá . V Čechách není a když se najde "venku" tak s nutnými náklady se na 750 prostě nedá dostat.

S cipem se nemuzes hadat, on ma uz od jara zaseklou poloosu v kebuli. Tomu prostackovi zustalo sotva IQ na to aby si dosel na zachod

Souhlasím. Obecně s takovými týpky nemá smysl diskutovat . Bohužel oni často používají rádoby exaktní informace, které zůstávají viset ve vzduchu a mohou zmást čtenáře, který ještě neodhalil trolí povahu takového sdělení. A tam si myslím, že je potřebné to občas utnout, protože chaty jako např. na tomto webu jsou o informacích. Takže reakce je spíše pro ostatní

- to že jsou přecpané bazary staršími ročníky levných Tesel je lež. Teslu s nájezdem kolem 100 tis. km z roku 2015 a níž pod 750 tis. kč reálně sehnat nelze. každý si to může vyzkoušet jako jsem to udělal já , protože jábych takovou chtěl a zatím nic.

- stejně tak tvrzení runnera (obdobný týpek) který tvrdí , že obrat Tesla divize Servis je úměrný potřebě oprav Tesel,což je vzhledem k náplni této divize nesmysl.

atd.

Obrázek uživatele runner42

Proč číst tvoje spekulace, když se můžeme podívat přímo do reportu Tesly?

Services and other revenue consists of vehicle repair and maintenance services, vehicle service plans and merchandise, sales of pre-owned Tesla vehicles, sales of electric vehicle powertrain components and systems to other manufacturers, and sales of non-Tesla vehicle trade-ins.

The increase in revenue was driven primarily by greater pre-owned vehicle sales and increased maintenance and repair services

Revenue from Services and other (2019) - 2,770,000,000$

(pozn. na cca 116 tisíc vozidel mimo záruku)

We provide a manufacturer’s warranty on all new and used vehicles and production powertrain components and systems we sell. In addition, we also provide a warranty on the installation and components of the energy generation and storage systems we sell for periods typically between 10 to 25 years. We accrue a warranty reserve for the products sold by us, which includes our best estimate of the projected costs to repair or replace items under warranties and recalls when identified.

Accrued warranty—end of period (2019) - 1,089,000,000$

Jojo, spolehlivost sama, žádné opravy, servis prakticky zadarmo :D

Nejvíc mě pobavilo, jak si ElectroDad zazadu v 15km/h trochu ťuknul vlastní M3 a bylo to za dvěstěpadesát :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No vidite, odpověděl sisam. Děkuji mu. Spojitost obratu teto divize s počtem porouchanych aut lze vymyslet pouze velmi komplikovanymi konstrukcemi, což se mu v hlavě asi odehralo, ale přitom se ocitnul mimo realitu. Což si samozřejmě uvědomuje takže hned odbočuje na “to , co ho pobavilo”.
Asi jako náš pan prezident, ktery si vymýšlí zdroje a proklada to bonmoty.
Proboha teď mi to došlo, kdo se skryva za nickem... Sbiram posledni zbytky odvahy k tomu , abych stiskl Odeslat ...

Obrázek uživatele runner42

Ty jsi taky konstukce. Nikdo netvrdil, že mezi příjmy v kategorii Service and maintenance a poruchami je rovnítko, to si pouze domýšlíš.

Závislost tam samozřejmě je, protože to je absolutní většina z těchto příjmů. (The increase in revenue was driven primarily by greater pre-owned vehicle sales and increased maintenance and repair services).

Pro dobro zájemců o ojetou Teslu doufám, že ostatní podíl je co největší, protože jinak by to vycházelo na naprosto otřesných půl mega na auto.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak jsem si dal trochu práce, protože vaše data i prvotní úvaha je správná. Problém je ovšem skryt v tom detailu, který i sám píšete.

(The increase in revenue was driven primarily by greater pre-owned vehicle sales and increased maintenance and repair services)

"pre-owned vehicle sales" jsou prodeje ojetých aut, které nabízela Tesla na leasing a po skončení je prodává. V roce 2019 se jednalo o cca 15000 aut. Při průměrné prodejní ceně třeba 50 tisíc USD (v tom roce to jsou většinou ještě S a X) to je 750 mil USD.

Dále jsou teda hlavní příjmy z "maintenance and repair services".
Je nutné si uvědomit(ač pro některé je to opravdu těžké), že Tesel v roce 2019 jezdilo po světě již cca 920 tisíc. Když bychom to "hloupě" vydělili, tak to je nějakých 2000 USD ročně na jedno auto. Samozřejmě spousta aut je v záruce, ale spousta aut měla nehody a většinu škod cáluje pojišťovna, ale i kdybychom toto všechno zanedbali, tak dávat za servis u auta s průměrnou cenou 1,5-2 mil Kč cca 45 tisíc Kč ročně mi nepřijde nijak závratná suma.

Jinak je dobře že tu jsou i opačné názory. Člověka to pak nutí přemýšlet. :)

Obrázek uživatele runner42

Váše úvaha je správná, mám však k tomu následující faktické poznámky:

- Prodej pre-owned vozidel nezahrnuje prodej leasovaných vozidel, protože ta jsou účetně v majetku leasingovky Tesla Finance LLC. Podle mě to zahrnuje pouze výkup vozidel na protiúčet od nových klientů a od klientů odstupujících od smlouvy, která jsou následně renovována a prodávána jako ojetiny. Připomínám, že ve zprávě je jasně zmíněno i "non-Tesla vehicle trade-ins". Roztomilé na tom je, že Tesla je fakticky i prodejcem spalováků. :)

- Počet Tesel jezdících v roce 2019 tuto částku taktéž neovlivňuje, protože až na výjimky jsou stále v záruce a jedná se o čerpání mnou uvedené accrued warranty a účetně jaksi nelze mít ty samé peníze dvakrát - jako rezervu na záruku a jako příjem - to by bylo takové perpetum mobile. Při vytváření rezervy Accurd warranty je warranty expense (výdaj), který jde do Accured warranty (příjem). Při čerpání je pak Accured warranty snížena o cenu opravy (výdaj) a naroste o ní cash nebo revenue divize Repair (příjem).

Otázkou pouze je, kolik vozidel je opravováno z warranty a kolik po záruce. Ale ta miliarda $ mi přijde jako víceméně adekvátní i při uvedených počtech, přeci jenom je to záruka do 80.000 km. Naopak ty skoro tři miliardy mě přijdou opravdu hodně, i za přepokladu, že z menší části jsou v tom i jiné příjmy.

Jinak děkuji za konstruktivní diskuzi.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Např. ve fabrice kde dělam ja jsou rocni naklady na opravy a udrzbu zhruba 80 mil. Ročně. Ve fabrice je asi 100 aut. To vychazi asi tak 800 tis. na jedno auto. Ročně. A to je vetsina aut na operak kde bezne veci jsou v leasingu a zbytek na pojistky. Asi navrhnu vedeni at prejde na Tesly , kde to podle renomovaneho zdroje (runer) vyjde o 300 tis. levneji.

800 tisíc na jedno auto ?! Nevyšlo by lépe po roce ty auta zahodit a koupit nová ? V takovém objemu by za 800 000 Kč už šlo koupit lecos.

Nejsou to náhodou náklady včetně paliva, řidičů atd. ?

Je to samozrejme blbost. Jen jsem si pri psani prispevku neuvedomil, ze ne vsichni sleduji vlakno diskuse runner. Jde o to , ze si nejmenovany přispěvatel z obratu divize Tesla ( servis a udrzba) vyvodil že tato divize se zabyva jen opravami konkretnich aut a sputil demagogii o statisicich oprav a prumerne cene na opravu jedne tesly za 500 tis. Atd.
Tak jsem se podival na divizi udrzba a služby v naší fabrice ( v angličtině je service spíše služba či údržba a take obvykle byznys označení tomu odpovídá) a demagogicky jsem pouzil stejnou konstrukci a rozpocital jsem vsechny opravy a služby pro fabriku na pouzivana auta. Což je samozřejmě nesmysl stejně jako tvrzení toho trola, ktery je na tomto webu proflaknutym demagogem a šiřitelem nenavisti a nafukovanim vlastního grafomanskeho ega.

Obrázek uživatele runner42

Chápu, že pro skladníka ve šroubárně může být matoucí název Service, tak za tím hned vidí to na co je zvyklý, a porovnává to s údržbou v továrně, kde dělá.

Tato položka je v případě Tesly prodejní divizí generující zisk (uvedená čísla jsou revenue). Z čeho generují zisk jsem vložil z ročního reportu Tesly - reselling ojetin a opravy vozidel Tesla.

Co je pro Teslu revenue ze servisní činnosti je pro zákazníky náklad na servis. Pokud ti není zřejmá ani takto primitivní věc, nemáme se o čem bavit.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Mel byste si dnes naplanovat nocni smenu. Tesla zverejni obchodni vysledky 3. kvartalu. Bude to pro vas asi hodne frustrujici.

Ano nemame se o čem bavit. Oba vime že jste ujel v zapalu kritizovat za každou cenu Ani po vas nechci omluvu za matouci a lzive konstrukce poctu oprav a jejich prumernou cenu. Vim že to trolove nedělají. Spravny trol se po ráně klackem otřepe, zaleze do houští své anonymity a odtud si dal brbla to svoje.
Troly nekrmíme, ale jednou za čas je potřeba je identifikovat pro ostatni aby vedeli jak vazne maji brat troli informace. Protoze větsina ucastníků diskuze sem jde pro informace a odpovedi na otazky, nikoliv exhibovat a prudit

1*

Obrázek uživatele Cipísek D

?? cože? nikdo ji nevyvrátil, starých tesel sou plný bazary a nikdo to nechce a pod půl mega ani chtít nebude :) za 800 zajet do germányje nebo na to za pade najmout pikolíka :)) jenže je to kapánek pozáruční riziko, to už je lepší koupit za ty prachy dvě báwa a třetinu nechat na servis to když se náhodou jedno podělá :)))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Do 30 000€ jich tam máš rovnou 12. Z toho 9-10 má nájezd, že bych o tom vůbec neuvažoval.12 má sice ještě jakž takž nájezd, ale nemá fotky.

https://www.autoscout24.cz/lst/tesla/model-s?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&priceto=30000&atype=C

V kombinaci ještě tak nějak zkousnutelná cena a nájezd - 33 aut:

https://www.autoscout24.cz/lst/tesla/model-s?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&priceto=35000&kmto=200000&atype=C&

nic moc výběr, když by jsi prošmejdil všechno, tak jich dáš dohromady po eu max nižší stovky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

jako sraček a bude jich víc ;)

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.8078&model=1.8078.2000138&sales_form=1&sort=2&year_from=2012&year_to=2014

tadle je dobrá

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Tesla-Model-S-Performance/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:135_3_,frn:2012,frx:2014,mln:200000/pg:vipcar/309791371.html

a kilometrů se vůbec neboj dyt tesla vydrží fšecko až 1 milijon mil :))

PS: dá se tesle stočit tachák?? :)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Furt jsi v nižších stovkách, jak jsem psal - je jich 171 - na celou EU žádnej zázrak jen pro srovnání na Sauto je pořád na prodej 102 felicí, co se 15 nebo kolik let nevyrábí

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

20.10.2020 Tesla výrazně snížila záruku na ojeté vozy...

https://teslaczech.com/tesla-snizila-zaruku-na-ojete-vozy/

felicie???? děláš si prdel? řeč byla vo pár tisícech tms2012-14 co se do evropy dovezly.... a ty prodejní servery byla jen ukázka, těch je po evropě samozřejmě víc :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

No fajn a co? Prostě už jsou v pozici, kdy je jako každou automobilku zajímá především ten, kdo si kupuje nové auto

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

no a sme konečne na začátku co sem řekl a to platí : Starý tesly 2012-14 už sou pod mega co dokonce 0,75 a plný bazary páč je nikdo néécéééé a chtít nebude kvůli šíleně drahýmu servisu :)))

....a dokonce zrušila i možnost vrácení vozů do 7 dnů bez udání důvodu... :)))

https://teslaczech.com/tesla-snizila-zaruku-na-ojete-vozy/

Automobilka tímto krokem prakticky znemožnila prodej vozů Tesla vyrobené do roku 2016.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

PS: komoušská Invaze zaprodaný tesly do Evropy.. připrav se na pracák ... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=W6gXbHxqSKg

https://youtu.be/BgFsyyFCu5s?t=453

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Cipísek D

nová TMS už pod $70k https://youtu.be/Cydj2XzMohw?t=1961

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Opotřebování bude pořád stejné, pokud nadimenzujete komponenty správně. Pokud má Tesla půl podvozku na silentblokách, tak to prostě mega km nevydrží, pak záleží, jak má udělané servisní místa (jak moc po částech to jde měnit), protože jina se nakonec na servisu podvozku dostanete nad zbytkovou cenu auta. A Pak drobnost- jak to dá interiér, pohony ok (věčné nastahovávání oken, kvůli bezrámovosti oken atd), aby jste sice neměl první bateriové články, ale pátý měnič, třetí motor 4.té bms a třetí mechaniku auta a ineriér.
A k podvozku je možné mít oprávněné výhrady, vzhledem k tomu, co dělá s polosami časté využívání dynamického potenciálu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

přesně tak věčné nastahovávání oken, kvůli bezrámovosti oken, už ted jsou první Modely S 2012/3 předfejs kvůli nehorázně přepálenýmu teslaservisu téměř neprodejný :))))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Ale k tomu věčnému polosjíždění oken je třeba poznamenat, že to je u všech vozidel, co to mají. Prostě výhoda - lepší aerodynamika, menší hlučnost, cool look, ale nevýhoda často používaný mechanismus, kde rády odchází součástky - pohříchu tam větší namáhání je samozřejmě větší zimou, protože ne každý majitel ošetří okolní těsnění před zimou, aby eliminoval vyšší namáhání vlivem přimrzání

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Cipísek D

lepší aerodynamika, menší hlučnost?? to sou drobný, to za bezrám a věčný stahování nestojí stejně tak protikliky

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Další důležitá informace z prezentace je, že nové baterie zvládnou až 4,3V místo původních 4,2V v nabitém stavu. Jenom tahle desetinka na napětí by měla sama o sobě přidat přes 8% energie, které dokáže baterie vstřebat.

Zatím si Tesla nechává všechny technické detaily pěkně pro sebe.

Nějak tomu nerozumím, že tahle desetinka V by měla dát navíc 8% energie. Podle mě, kdyby tam mělo být o 8% víc energie, tak by napětí mělo být tak o 8% vyšší, ne ? Tedy místo 4,2V by mělo být 4,536 V. (Pochopitelně při stejné kapacitě v Ah)

Nepočítá se to od 0V. Celkový rozsah baterie je 3V až 4,2V. Tedy 1,2V. Při 3V je baterie považovaná za vybitou.

A 0,1 z 1,2 dělá něco přes 8 procent.

Vybijeci krivka neni linearni. U toho nejvyssiho nabiti muze byt pokles napeti pri vybijeni mnohem pozvolnejsi, nez uprostred. Treba tam dodchazi k nejakym efektum, ktere zatim nejsou verejne zname.

Obrázek uživatele Cipísek D

tak důležitou informací hlavně je to, že je to furt jen teoryje a teslí machry marketyng a pak baterydej šlus ;))

https://www.youtube.com/watch?v=g5SQu5jGOHo

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Ty baterie se už skoro rok vyrábí v malých sériích, takže žádná teorie. Ty baterky už jsou hotové. Teď se pracuje na velkosériové výrobní lince.

Obrázek uživatele Cipísek D

noo dyť říkám teoryje velkosériový velkohubý teslí výrobní linky ;) No a jak se tedy 4680 budou zabudovaný fkastli po dosloužení káry používat jako záložák solárních eletráren jak slibovali, no jak to udělají ??

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Otázka je, jak dlouho se na těch 4,3V udrží a mnohem zajímavější bude vidět závislost DCIR na SOC a SOH jak pro nabíjení tak pro vybíjení

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To se můžeš rovnou ptát jak dlouho se to udrží na 4,2V.
Ta baterie je navržená na 4,3V.
Nebylo problém dostat 4,3V i více ani z té minulé baterky, ale už to bylo na úkor životnosti a stability.

Na to se ptát nebudu, jestli se budou tyhle chovat na cyklovačce stejně jako ty předchozí, tak vím, že na 4,2V naprázdno a při 20°C vydrží dlouho. Jak to s nima bude v reálu si rád počkám ne nezávislo výsledky z cyklovaček...teď jsou to pro mě tak informace typu - máme novou baterku, bude super, lidi kupujte, investoři investujte

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pokud by to tak bylo, tak by to Tesla prezentovala na Battery day a všem to mlátila o hlavu a ne že se dozvíme z grafů ze slidů odborné publikace, která ani není pod patronátem Tesly.

Obrázek uživatele Magy

Podla mna oni prave tuto moznost, ze clanok zvladne ist az do 4.3V vyuziju v prospech zivotnosti a BMS nebude nabijat az do tych 4.3V. Ostane s nabijanim na 4.2V max a tym padom sa predlzi zivotnost (pocet cyklov) niekolkonasobne.
To sa robi bezne aj s dnesnymi 4.2V clankami, ze BMSko to obmedzuje na 4.15, 4.1 a pod.

---

Nissan e-nv200

Ty baterie jsou designované na 4,3V a těch 10.000+ cyklů bylo dosaženo právě s touto voltáží.

Ano omezuje se to, protože když většinu článků nabijete na jejich max napětí a položíte je na stůl, tak za relativně krátkou dobu - desítky minut až jednotky hodin jejich napětí pak přirozeně spadne někam na Umax-(0,05~0,1)V a tam už je to potom trvaleji udržitelná hodnota, stejně jako pak článek není lineárně tvrdý zdroj v celém svém SOC a mění se vám zatížitelnost

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

At je to jak chce.
Jestli se s clanky 18650 da jezdit tak jak da, a tohle bude jeste lepsi, pak neni absolutne co resit!

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Jenže ono to není jen o tom pohledu "mně se jezdí dobře". Takže se mýlíte a co řešit - takové drobnosti - efektivita nabíjení, efektivita provozu, nutnost dimenzování rozvodné sítě a tak a pak nejmenší drobnost - časová závislost toho všeho...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

"nutnost dimenzování rozvodné sítě" pokud tomu nerozumíte tak se tím neohánějte.
Řeknu Vám tajemství, pokud se ode dneška budou prodávat pouze elektromobily bude trvat min 40let než všechny auta nahradíme.(to je ta časová závislost)
Nabíjení elektromobilů bude z 90% probíhat přes noc takže když se podíváte na průběh spotřeby v ČR tak možná pochopíte.

Chcete porovnávat efektivitu?
elektromotor 97%
spalovák max 30% (pohybová energie je pouze přidružená v podstatě je to pojízdný výrobník tepla)

taky vám řeknu tajemství:

Chcete porovnávat efektivitu? pokud tomu nerozumíte, tak se tím neohánějte.
Elektromor fakt nemá 97 procent, možná tak chvilku v laboratoři.

diskutovat tady se snílky o rozvodných sítí je ztráta času - pokud se nechceme dostat do situace, že se bude, kde co vypínat, tak je třeba začít řešit rozvodné sítě dneska, protože pak to možná za těch 40 let bude hotové...jak dlouho, že stavíme paralelní dálnici k D1 Praha Ostrava? 30 - 40 let?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdyz nebude sit stihat, odpoji se rafinerie a basta. Stejne to nikdo nebude kupovat. Jedna mala rafinerie pro plasty a chemii bude stacit.

Opravdu tomu nerozumíte a už vůbec rozvodné síti, vaše představa je úsměvná. Zkuste začít argumentovat a přestat používat dojmologii.

Zkuste si zjistit co je účinnost IE5 a nedělejte ze sebe veřejně hlupáka. V ABB mají celou řadu a jdou koupit....

Tady je taky motor z "laboratoře"....
https://www.volty.cz/2017/08/29/synchronni-motor-prekonal-svetovy-rekord-v-ucinnosti/

Takže závěr, elektromotor fakt má účinnost 97% i vyšší.

Tak to jo, to vono jo ještě dva příspěvky s vámi a napíšete větší než sto procent :D a ještě to zvládne 0-20 000 RPM všude, při jakémkoli výkonu...už jenom účinnost pouze při dodávce měniče frekvence říká, že v tom ABB bude tak nějak někde zakopanej hafan..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Pri spotrebe 20kWh/100km vcetne zapocitani ztrat vam na prumerny cesky denni najezd 40km staci nabijet pres noc 10h vykonem 800Wcoz, je jedna faze 3,47A. Bezne zasuvky jsou jisteny 16A a v noci na nich vetsinou nic nebezi...
O rozvodnou sit se fakt bat nemusite.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

no dobrý hádat se nebudu, myslím, že to čas rozsekne

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Rozvodné sítě opravdu nejsou problém. Pokud se bude nabíjet v noci, což asi bude, tak to rozvodné sítě v pohodě zvládnou. Nyní jsou v noci nevytížené.

Hezké je jak všichni píšete, pokud se bude nabíjet v noci.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pane PeaKu, dá se levnější noční tarif a VĚTŠINA aut se bude nabíjet v noci. Na dálnici a hlavních tazích přes den se budou nabíjet jen auta, která s dojezdem nevystačí. Proč byste nabíjel třeba za 10 Kč, když v noci budete moci třeba za 3-4 Kč ?

Protože spousta řidičů cenu paliva neřeší ani dneska a tak to bude i u BEV, prostě přijdou prásknou do nabíječky, odejdou a nic nastavovat nebudou, jen zapnou nabíjení. Jakmile bude víc BEV služebních aut, tak pokud to lidi nebudou mít zaplacené, tak to doma ani náhodou dobíjet nebudou, prostě dostanou od firmy kartu na nějakou společnost a budou nabíjet výhradně tam a budou chtít nabíjet rychle.
Pořád pracujete, s pro mě milným předpkladem, že obsluha BEV je znalá a není to grey user - což při jakémkoli větším rozšíření bude...stejně jako lidi dneska nekontrolujou ani kapalinu do ostřikovačů a hladinu oleje tak nebudou si nastavovat nabíjení notabene to ještě 3x - 4x týdne přenastavovat dle současné skutečné potřeby

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Nemyslím, že je správné v diskusi o možnostech a potřebách elektromobility argumentovat chováním čecháčků, kteří jsou ochotni kvůli slevě na předraženou baletu nebo plyšáka okrádat svého zaměstnavatele kupováním předražené nafty.
Budovatelé nabíječových sítí cítí, že by se mohli přiživit na byznysu, který byl doménou petrochemie. Budou se chovat úplně stejně jako čerpadláři. Ceny se srovnají na průměr a napálí to tam a tehdy kde řidiči nezbyde nic jiného. Ale budou to mít těžší. Zásuvek je víc než čerpadel.
Pokud to zkusí , vytvoří se díra na trhu pro další. Viz např. parkování na Ryzyňském letišti. Ejhle kolem vznikla odstavná parkoviště odkud vás dovezou. Taxi vs. Uber. atd. A do toho to furt buem mít tu zásuvku doma.

Obrázek uživatele Radovan

Ale budou řešit, to víte že budou. Je rozdíl tankovat za dvojnásobek. Stačí porovnat nabíjení na stojanech s cenou 10,- Kč/1 kWh a s cenou 5,- Kč. Ten první je prázdný skoro pořád. No a ty úplně zdarma prázdné málokdy.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pokud máte tarif elektromobil, tak podle aktuálního ceníku PRE
https://www.pre.cz/Files/domacnosti/elektrina/seznam-produktu/preekoproud/cenik-preekoproud-predistribuce/

Máte cenu 4,7 Kč /kWh ve vysokém tarifu
a cenu 2 Kč /kWh v nízkém tarifu.

Rozdíl při nabití 50 kWh baterie je 135 Kč. Pokud dobíjíte každý den, tak už je úspora znát.

Ani já výrazně cenu paliva neřeším, jestli je na jedné benzince za 27 Kč nebo jinde za 28 Kč. Ten rozdíl je zanedbatelný. Ale pokud by jinde stála elektřina místo 4 Kč 12 Kč, tedy 3x tolik, tak bych to řešil. Navíc, když bych ten den končil jízdu a dával EV nabít, tak bych tam nastavil zapnutí až od levnějšího proudu. Proč, když domů přijedu třeba v 16 hod., musím nabíjet hned v 16 hod., když můžu mít třeba od 20 hod 3x menší cenu? A i když budu majitel firmy, budu tlačit na zaměstnance, aby nastavili nabíjení na noční proud. To přeci nemůže být problém. U nás dokonce jeden dopravní podnik tlačí na řidiče, kde mají tankovat (pokud to jde) levnější naftu. A to je jen nepatrný rozdíl v ceně.

Pokud si elektromobil koupí někdo, kdo nemůže dobíjet v noci, tak je idiot. Platit vysoké sumy na veřejných dobíječkách a ještě tam trávit čas může jenom blbec.

Souhlasím, že absence pomalého nabíjení ve veřejném prostoru, je v tuto chvíli asi největší slabinou elektromobility v ČR.
Ale pracuje se na tom...
http://www.hybrid.cz/praha-bude-mit-nabijeci-stanice-pro-elektromobily-v-poulicnich-lampach

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Pokud chcete, aby se elektromobilita rozšířila, musíte počítat s tím, že jí bude mít spousta lidí bez možnosti nabíjet v noci a odkázaná na veřejné nabíječky. Dneska žije v bytech cca 53 procent lidí a kolik má garáž s elektrikou 5 procent?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Myslíte, že postupem času se nebudou budovat pomalé nabíječky na parkovištích u sídlišť ? Pochopitelně priorita jsou zatím nabíječky na dálnicích a hlavních tazích.

Dejte tomu jeste 5 let az budou ty zazracne solid state battery. Ty budou nabijet behem par minut a pak se dockaji i lidi v panelaku. Uz mam obchodni model. Pres aplikaci si objednate nabiti v urcitou denni nebo nocni hodinu. Pres aplikaci si autonomni nabijeci vozidlo najde vase auto, odemkne si ho pro nabijeni, nabije z baterky na korbe a behem 10 minut budete mit pozadovane mnozstvi kWh v baterce. Rano nasednete do nabiteho a vyhrateho auta. Pak si muzete zvolit dle vlastniho prani, zda chcete tocit volantem, nebo si date jeste slofika pri ceste doprace. Zdravi vas EM.

Souhlasím, že absence pomalého nabíjení ve veřejném prostoru, je v tuto chvíli asi největší slabinou elektromobility v ČR.
Ale pracuje se na tom...
http://www.hybrid.cz/praha-bude-mit-nabijeci-stanice-pro-elektromobily-v-poulicnich-lampach

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Do budoucna to můžou vyřešit třeba dobíječky v lampách. Největší nájezd mají lidi mimo města. Lidi ve městech často používají MHD, služby mají i v docházkové vzdálenosti. Někteří lidi ve městech najedou jen pár tisíc kilometrů ročně. Člověk z vesnice jezdit musí, tak jsou nájezdy v řádech desetitisíců km.

Proto je potřeba nějak plánovat pomalé dobíjení na veřejných prostorech.
Ale to bych nechal až jako poslední etapu. Pro člověka žíjícího ve městě v bytovce je stále nejlepší volbou spalovák.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu ne. Carsharing, bikesharing, taxi a zejména MHD. Ne vlastní saplovák, žádné auto.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Všichni lidi, co mě v životě přesvědčovali o výhodách carsharingu si nakonec auto koupili, nejpozději s příchodem druhého dítěte.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jen pro jistotu se zeptám, zda mluvíte o Carsharingu jak jej předvádějí komerční společnosti v Praze, alias půjčovny bez poboček, a nebo o Carsharingu jako sdíleném autě?
Ono totiž to co se v mnoha případech maskuje za Carsharing (třeba Car4way, GreenGo, Revolt atd...) vůbec žádný Carsharing není, a jsou to jen obyčejné půjčovny.
Skutečný význam slova Carsharing, je na bázi sdílené ekonomiky, a to je naopak poměrně funkční model.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Oboje, někteří měli auto několik párů dohromady, další měli nějaké startupy - typu deset aut a pro ně cca 30 - 50 uživatelů a někdo vyloženě "půjčovny", ty první měli problém, že to auto všichni chtěli přes Vánoce a přes Prodloužené víkendy a svátky a pak se hádali, kdo kolik najel a kolik opravu a jak páry odpadali.
ve větším společenství si ztěžovali na špinavost aut a že ho hledají všude možně - prostě to neparkovalo u baráku, takže mohl jet buď hodinu MHD pro volné auto, nebo taxíkem a třetí...tam asi není co řešit.
Nejlépe samozřejmě funguje to, co píšete, ale padne to ve chvíli (aspoň tak jsem to vysledoval a jedno jestli v čr, nebo zahraničí), kdy všichni chtějí s dětmi na prázdniny. Ale jinak souhlas, single, nebo mladý pár ve velkém městě auto nepotřebuje - v teplejších oblastech měli mají skůtr nebo motorku a auto si "půjčují"

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No tady je právě důležité dobře zvolit s kým sdílíte, a myslím si, že ideální je když sdílí dvě finanční jednotky (dvě domácnosti). Ve větším počtu jsou lepší jiné modely.

Pro plánování používáme kalendář, a když nastane situace neodkladné potřeby obou sdílejících, nebo situace, kdy jeden potřebuje auto na delší časové období (typicky dovolená), řešíme to přes HoppyGo.
Rozhodně se nám ale nevyplatí celoročně vlastnit každý své auto.

A to co předvádějí zmíněné společnosti ve velkoměstech a říkají tomu Carsharing, tak to žádný Carsharing není - to je prach obyčejná půjčovna, kde pobočku nahradila aplikace.
To je pro běžnou rodinu nepoužitelné. Za prvé jak píšete, auto není před domem a hlavně, i kdyby bylo, tak výše půjčovného je na cestování nepoužitelná - při cestě na chatu na víkend by jste se nedoplatil.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Jasně... proto teď lidi, co bydlí ve městech, vúbec nemají auta, že? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Nepochopil jste text. Ti lidé nemají mít potřebu mít auto. Tak dobře má být město spravováno. Jinak pro obecnou informaci cca 26% najetých kilometrů v Praze dělají osobní auta, zbytek lidí se dopravuje metrem, tramvajemi a busy. Bohužel vyšší číslo přes 30% je pro denně dojíždějící do Prahy, což je maras. Protože autobus pro 80 lidí měří 12 metrů, 80 osobních aut po 1 řidiči s bezpečnou mezerou 6 metrů. Takže máme 12 metrový bus versus půlkilometrovou kolonu. A v tom je celý průser.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.