Německo proti Tesle: na její elektromobily už zase nelze získat dotaci

Jan Horčík - 05 Leden 2018

Německé automobilky se konkurenci na domácím trhu brání zuby nehty. Aktuálně byly elektromobily Tesla opět vyňaty ze seznamu vozů, na které lze v Německu uplatit dotaci.auto elektromobil Tesla Model S

Prodeje elektromobilů Tesla nejdou v Německu tak dobře, jak by mohly. Může za to nejen jen pomalu opadající nedůvěra tamních zákazníků k autům do zásuvky, ale i strach německých automobilek.
foto: Tesla

Přestože čerpání dotace €4000 na nákup elektromobilu v Německu jde pomalu a fond je stále téměř plný, na elektromobily značky Tesla dotaci uplatnit odnedávna znovu nelze.

Výrobci aut a federální německá vláda se při dojednávání dotací dohodli na cenovém limitu €60 000. Ten byl zvolen právě tak, aby se do něj elektromobily Tesla nevešly.

Tesla se samozřejmě nedala. Původně se chtěla obrátit na obchodní komisi EU. Místo toho se ale zvolila smírnější kompromisní řešení dohody s federální vládou.

Okleštila své elektromobily Tesla Model S o některé funkce (ty přesunula do balíčku "Comfort Package"), a tím snížila jejich základní cenu. Magazín AutoBild ovšem aktuálně přišel se "skandálním" odhalením.

Podle něj si lidé ve skutečnosti takto ochuzené auto objednávat nemohou. Tesla považuje obvinění za falešné. Kdokoliv v Německu si může objednat základní "okleštěnou" verzi elektromobilu Tesla Model S a taková auta už i byla dodána.

Ovšem zároveň se zákazník může rozhodnout, že později si své auto za příplatek nechá o okleštěné funkce doplnit - zakoupením balíčku "Comfort Package". Pokud se stalo, že prodejce přesvědčil zákazníka, že takto není možné auto zakoupit, jde podle Tesly o porušení pracovních procedur.

Německý trh zůstává pro Teslu i nadále tvrdým oříškem. Tamní automobilky, zejména s tím, jak se na trh blíží jejich vlastní elektromobily (Porsche Mission E, Audi e-tron Quattro a další), nechtějí přepustit své pozice konkurenci.

Od ledna do listopadu 2017 Tesla prodala v Německu 2028 elektromobilů Model S a 1013 elektromobilů Model X. To na největším evropském automobilovém trhu není žádné terno.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky nechápumproč by na to měla být dotace?Taky nechci ze svých daní platit,aby si někdo vozil prdel v luxusu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslíte konkrétně ty prasopsy kolem kundozemana & spol?

Obrázek uživatele Radovan

Ale budete. Už platíte kde co, tak další maličkost v řadě Vás nezabije :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo,aby jste se vy a váš dementní kámoš/elektroterorista Végr radovali?

Obrázek uživatele Radovan

Je to těžké, když lidi nepoznají ironii, popírají fakta a ještě na potkání urážejí někoho nepřítomného....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Váš duchem nepřítomný kolega Vegr si to rád dřív nebo později přečte,moc dobře ví o co jde.Chtěl jsem od něj koupit motor,odpověď,prý je to můj boj.Ironie?Zmrdství.

Obrázek uživatele Radovan

Nemyslíte si Honzo, že je ubohost, vyřizovat si soukromé války na veřejných fórech, s tímto naprosto nesouvisejících? A víte vůbec, kolik má Asociace pro elektromobilitu členů? Že jste se svoje soukromé obchody s předsedou APEL rozhodl řešit zrovna přeze mne? Jako bych já o něčem takovém věděl...

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pan předseda momentálně mlčí jak hrob a nějaká válka nehrozí.

Obrázek uživatele Radovan

A co my tady s tím na hybrid.cz v diskusi k tématu: "Německo proti Tesle: na její elektromobily už zase nelze získat dotaci"? Nic.
Jste-li člen Asociace pro elektromobilitu a týká se to APELu, obraťte se na členy Výboru, předseda tam není sám.
Nejste-li a jde jen o Vaše soukromé obchody, řešte to přes občanský zákoník a případně soudy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy řešíte co nemáte,já řeším dotace,znovu opakuji,ze kterých se Vy a Vegr budete radovat.Je to nucené okrádání.

Obrázek uživatele Radovan

Každá dotace je nucené okrádání, protože vznikla z organizovaného násilí státu, tedy výběru daní. Některé dotace jsou mi milejší - třeba na podporu elektromobility zejména ve městech (čímž zdaleka nejsou myšleny primárně individuální osobní vozy) - jiné nemilé - třeba podpora firmě Bosch, vyrábějící především součástky pro spalováky, aby na jihu Čech otevřela výzkumné centrum a zaměstnala pár desítek inženýrů. Napůl pak možná dotace o kus dál směrem na Německo pro zkušebnu autonomních vozidel, která ovšem neznamená automaticky lokálně bezemisních vozidel. Když už nás odrbou, tak alespoň trochu smysluplně. I když krádež je to pořád stejná a většinu spotřebuje aparát, který ji provádí a postihuje nepodvolení se krádeži. Typickým příkladem jsou daně darovací a z nemovitosti. Načež místo jejich zrušení, je organizovaným násilím směřováno k jejich zvýšení.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano,s tím v zásadě souhlasím,stejně jako s daněmi,vybíranými dokonce na nadcházející rok,ale firma Bosch nevyrábí jen nějaké vstřikovače,i ty však nakonec přispívají k lepšímu spalování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotovat milionarsku hracku, ako model S z verejnych penazi by bolo uchylne kdekolvek na svete, nielen v Nemecku.

Jen se vyfňukej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V klidu, to neberte vážně. Kuk stejně víc jak jednu větu rozvitou nezvládne, vždycky vyštěkně nějákou tu emoci, ale zdůvodnění nedej Bůh argumentaci, to je nad jeho mentální potenciál.

Z mého pohledu ok, ochrana vlastního trhu. V tom mají naprosto pravdu.

Ty si úplnej terapeut. Akorát si ještě neargumentoval se zamindrákovanejma. Hodně štěstí. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hodně štěstí a hezký den,to jsou nějaká novodobá zaklínadla ve stylu jdi do prdele kokote ?

off

Čína - tanker v plamenech
https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/asie-a-oceanie/srazka-lodi-ve-vychodocinskem-mori-desitky-nezvestnych_461915.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj hoří tam asi 8% paliva do osobáků,ze zbytku se nevyrobí léky,oblečení,flašky a pytlíky,gumy,elektronika,obaly na baterky,solární panely,izolace kabelů,oleje,vazelíny...

off

Byton auto prej za 45 000 $
Povídali, že mu hráli
CES 2018: Byton unveils futuristic ‘truly smart’ car
http://www.bbc.co.uk/news/technology-42599345

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak uprimne. Kdo ma na to aby si koupil model S, ten fakt neresi nejak moc dotaci...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jeste reknes, ze jim je uple jedno za kolik kupujou?!
Oni to vlastne ty tesly kupujou jen tak z rozmaru, ze jo odborniku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, to sem nenapsal jak jste si vsiml. Ani si to nemyslim. Naopak hodne bohacu je docela lakomych. Ale vemte si to treba jinak. Pokud byste si opravdu chtel hodne moc koupit treba auto za 350 000 Kc a nikdo jiny by ho nevyrabel (a mel byste na to), prekazil byl vam ten nakup fakt ze auto stoji 350 000 Kc a ne 326 690 Kc? Chci rict ze ta dotace dela jen 6,66 % z ceny. SAMOZREJME to jsou penize a cim levnejsi tim lepsi ale vetsina lidi kteri kupuji Teslu na to proste ma (aneb "if you have to ask the price, then you probably can't afford it" situace). Jinak proti dotacim v principu nejsem i kdyz o jejich efektu dost pochybuji. Zarazi me jak se tady utocne napada kdejaky nazor. Je to jen muz nazor, nic vic. To me hned nemusite shazovat jako "odbornika". Navic co vy vite, treba jim opravdu jsem. :-)

Neberte si ty "tituly" od anonymu osobne. Vy jste "odbornik", ja jsem zase debil...

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V principu souhlas, jen jsem zasadne proti dotacim. Dotace jsou okradani danovych poplatniku. Vyjimkou mohou byt dotace schvalene referendem. A o zadne takove nevim.

Kolik lidí v ČR už si koupilo EV s dotací? Jsou vůbec nějací? ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V CR snad zatim ani dotace nejsou, jen pro firmy snad? Ja mel na mysli hlavne hodne draha auta jako ta Tesla S v Nemecku.

No právě, té zajímavý kolik lidí už z toho dostává psotník :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model 3 Exterior and Interior

youtube.com/watch?v=mOq3PbEWL3Q

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezky az na to ze kvalita videa je docela desna. Je to prepaleny.

Myslím, že jeho to mrzí ještě víc než tebe. Když se podíváš na první videa již dnes úspěšných blogerů tak je to ještě větší děs běs :D
https://www.youtube.com/watch?v=V39RY96dF2M

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mi fakt tankuje ty chudacku.

A ty mě taky borečku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přestavěný Elektrický Férko 308 GTE 1978/2016, má někdo chuť?? ;)

youtube.com/watch?v=GqMIIqqBCrU

auto.cz/prvni-elektricke-ferrari-308-gte-prodej-112399

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekne sa s tým tí chlapci vyhrali. Má to lepšie parametre ako pôvodný čmoudík :-) A potom, že to nejde...
A dali tam LiFePo4.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Converting a 308 Ferrari to Electric GT

youtube.com/channel/UCA2SxA_SX0KW-bFkSGSWgUQ/videos

Tak v tom jak se říká "aby se prase vyznalo".

Na jedné straně se v článku píše:
Aktuálně byly elektromobily Tesla opět VYŇATY ze seznamu vozů, na které lze v Německu uplatit dotaci. (Mimochodem dotace se uplatňuje, nikoli uplácí.)

O pár řádků níže:
Podle něj (magazínu AutoBild) si lidé ve skutečnosti takto ochuzené auto objednávat nemohou.

Tak jak je to tedy?
1) Byly nebo nebyly elektromobily Tesla byly vyňaty ze seznamu vozů, na které lze v Německu uplatnit dotaci?
2) Lze nebo nelze objednat v Německu "okleštěnou" verzi elektromobilu Tesla Model S?

Oboje má, resp. může mít de facto stejný důsledek, ale není to totéž.

Co se týká "skandálního" odhalení AutoBildu - nečtu AutoBild, ovšem už jen podle názvu něcoBild se mi to jeví tak, jako kdyby to u nás napsal AutoBlesk.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Obrázek uživatele Jan Horčík

1) Podle zdrojového článku byly vozy Tesla vyňaty ze seznamu vozů na které lze uplatnit dotaci.
2) Podle Tesly lze objednat okleštěnou verzi.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Možná to špatně chápu, ale jakýkoli seznam, ať už na Slovensku nebo v Německu, je jen pomocný a je pouze a jen konkretizací přijatého principu, tj. v případě Německa EV s cenou pod €60 000. Pokud by tomu tak nebylo, byl by při uvedení jakéhokoli EV na trh nutno seznam znovu a znovu a pořád dokola aktualizovat. Takže seznam nemůže být určující, určující je princip a ten je v Německu daný. A pokud je Tesla schopna splnit podmínku ceny pod €60.000, tak i kdyby ji někdo "vyňal ze seznamu", tak by se kvůli tomu Tesla klidně mohla soudit a soud by musela vyhrát.

Jiná věc by byla, kdyby byl seznam EV pro účely dotací jediným a určujícím principem, ovšem v případě Německa tomu tak IMHO není.

---

Nissan Leaf 24kWh, 192.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Statistika registrovaných vozidel ČR 2017

EV osobní 307 ks

portal.sda-cia.cz/clanky/download/2018_01_tiskovka-pdf-2017-12.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro doplnění:
kategorie M1 307EV vs 2890 CNG + 1200 LPG
ketegorie N1 13EV vs 457 CNG + 109 LPG
škoda že tam není zastoupení pohonů i u autobusů :-)

Kdo si chce v BRD koupit Teslu, tak asi vi proc ale hlavne je financne tzv. za vodou. Takze nejaka dotace za E 4 000 u auta v této cenove kategorii mu muze byt u zadele....stejne jako kdekoliv jinde, třeba v CR..

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty seš debil. Každej litr dolů dobrej pokud máš pod 200mega i do firmy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi pěkná formulace. Na Vás budou místní hybridi hrdí, v podstatě jste shrnul jejich filosofii: Seberme prachy (komerčně úspěšným) spalovacím motorům a přerozdělme (si) je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky,ale jste vedle mě je jedno jestli to bude třeba spalovak pokud bude mít patřičný komfort,zrychlení a technologie.

A já se ptám co je účelem této dotace? Účelem této dotace je, světe div se "nahradit každej špinavej spalovák". A proč? Protože každej nahrazenej spalovák ulehčí životnímu prostředí a sníží poškozování zdraví obyvatelstva a odstraní exhalace ohromného množství jedů, karcinogenů, prachu a hluku. To je to o co tu jde. Jde o to nesr@t si do hnízda. Sedíme v něm všichni.
Tím pádem je naprosto jedno kdo si svůj spalovák nahradí, ale zato je velice důležité kolik se těch spalováků podaří odstranit z cest. A proto platí, že "každej nahrazenej spalovák se počítá".

Pokud tedy nějaký manažer nalítá ročně 50 až 100 000 kilometrů je to naopak pro stát přínosnější pokud nahradí svůj spalovák elektrikou, než třeba já kterej nalítám jen 4 až 8 000 km ročně, protože zátěž z jeho auta je oproti té mé naprosto masivní. Pro mě za mě ať si ten "boháč" masíruje prdel ve svým autosedače jak chce, hlavně ať nechrlí žádnou rakovinu všude kudy jede. Nehledě na to, že bejt pořád na cestách taky není žádnej med.
Tudíž omezování dotací jen na levnější auta je naprostá kravina protože ten zasr@nej vzduch tu musíme dejchat všichni bez rozdílu, ať jsme chudý, bohatý, s autem nebo bez auta. Zdroj znečistění je pořád stejně škodlivej ať má pozlacenej vejfuk nebo prorezlej.

Navíc si stát sníží závislost na dovážené ropě, neplatí se tím války o ropu, které k nám vyháněj ty vámi tak milované imigranty a neplatěj se tím nikým nemilovaní arabští teroristi. Protože tohle všechno stojí státní kasu miliardy a miliardy navíc. A to se počítá.

A to si ještě uvědomte že nové auto si v ČR ze své kapsy pořídí jen asi 15 % obyvatelstva. Takže ta penetrace nových aut do autoparku ČR je už i tak dost ztížená a ten neustálý dovoz již teď na západě nechtěných ojetin dízlových rakovinometů nás k čisté budoucnosti moc nepřiblíží.

Pro takovýdle dotace jsem všema deseti, takové dotace mi dávají smysl.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zakažte rovnou námořní dopravu,ne zrovna tankery,ale lodě,několik málo,míň než 10 kusů největších dopravních lodí vypustí do vzduchu víc emisí,než celý zbytek světa dohromady

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dražší auto neznamená větší nájezd. Dotace v tomto případě není nic jiného než zvýhodnění bohatých. Peníze za dotaci by se dali použít pro dobro všech. Třeba na výstavbu nových silnic a dálnic. Dotace na elektromobily jsou podobné jako dotace na soláry okolo roku 2010. Za 10 let můžou být elektromobily cenově srovnatelné se spalováky. Dotace jsou zbytečné, nejvýhodnější je si počkat až zákazníci z jiných zemí nákupem drahých elektromobilů sníží cenu. Desítky let tady jezdí spalováky, nějaký ten rok se už nepoto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas navíc nedávno jsem četl na Srovnátoru, že některé metropole zakážou spalovacím motorům vjezd do centra. A taky jsem někde narazil na článek, že nový Tesla kamion sežere proud na jedno nabití jako 40 000 domácností. Ten proud se bude brát zase z fosilních paliv, takže ten přínos tady moc nevidím. Dokud někdo nevynalezne fůzní elektrárnu, tak se to podle mě moc nezlepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A...ty paliva se z ropy dělají samy?Na sluníčku?Muly točí rumpálem?Na 1 litr nafty,benzínu je potřeba 2kWh elektřiny,na 2 kWh lze ujet víc než 10 km bez té nafty,benzínu,uhlí se do elektrárny většinou nevozí někde z aljašky z vrtu,elektrárna stojí u kolejí,nebo u uhelných dolů a navrch dodává i teplo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dovolil som si súkromný výpočet aby ste tu Vy a Vám podobní nešírili podobné bludy a nerobili zo seba zbytočne idiotov.
To, že Tesla semi spotrebuje na nabitie enrgiu ako 4 000 domácností (tú 0 navyše ste tam zrejme pridali omylom), dospela predná poradenská firma Aurora Energy Research. To, že je to banda primitívov snáď asi nie je pochýb, lebo:

Priemerná spotreba energie domácnosti na Slovensku (podobne aj v Česku) je 15500kWh, z toho elektrickej je 5000kWh. Tesla semi spotrebuje na jedno nabitie (má 800kWh batérie) približne 900kWh aj so stratami. To znamená, že na túto energiu by fungovala jedna priemerná domácnosť 21 dní (čisto elektrina 65 dní).
Tesla semi na túto energiu prejde 800km. Spotreba je 112kWh/100km.
Dieslový ťahač má spotrebu medzi 25-50L nafty na 100km. Berme priemer, takže asi 35L/100km. Na prejdenie vzdialenosti 800km potrebuje 280L nafty. Keďže v nafte je obsiahnutá energia 9,6kWh/L tak to máme spolu: 2688kWh !!!!!!!!
Rozdiel v spotrebe oproti Tesle semi je takmer TROJNÁSOBOK !!!!!!
(vo vašom jazyku: diese spotrebuje energiu pre 120 000 domácností)

Takže z toho nám vyplýva, že spotreba dieslového smradlavého ťahača, oproti Tesle semi je trojnásobná, ale to samozrejme "poprední výskumníci" už nevyskúmali, lebo by im to nehralo do karát a primitívi by nemali o čom písať...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidím, že pan je odborník. Můžete vysvětlit spotřebu 40 000 domácností, prosím.
A ještě dodám, že elektromobil je ekologičtější jak fosilní auto i kdyby se veškera energie na jeho nabití vyraběla z uhlí. Už se to tady probíralo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

správně má být 4000 domácností

sežere prostě při nabíjení 1600kWh při ceně např 5Kč/kWh je to astronomických 8000Kč a ujede na to 643km

kamion cca 30l nafty/100km , takže potřebuje na 643km 192l nafty a30Kč/l 5800Kč

Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností. Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy John Feddersen. Instituci Aurora Energy Research založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.
Zdroj: auto.idnes.cz/tesla-semi-musk-elon-tahac-kamion-d47-/automoto.aspx?c=A171128_095804_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 5 korun nemám ani rekreační odběr,ten mám za 4,20,z té elektriky do tahače se aspoň nemusí vyrábět nafta,v ní je zakleto 2kWh/1 litr,potřebných na její výrobu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte špatné údaje.
Ja som vychádzal z tohoto: techbox.dennikn.sk/tesla-semi-truck-kamion-s-dojazdom-az-800-km/

Tesla uvádza spotrebu pod 2kWh/mil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já se nepřu,
lepší bude čerpat info přímo od Tesly než od novinářů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Preto som vám to napísal. Tesla to uvádza na svojich stránkach tesla.com/semi

Múdri výskumníci počítali s tým, že Megacharger s výkonom 1200kW spotrebuje za pol hodinu tolko energie ako za ten istý čas 4000 domácností (každá má priemerne spotrebu 0,3kW)
A na toto potrebovali študovať :-)))

Asi nemůže sežrat 1600kWh,když má baterku 800kWh a pochybuju, že existuje firma platící při takovém odběru více než 3 Kč/kWh. A mimochodem kWh je spotřeba, kW je výkon, resp. okamžitý odběr. A 192 litrů nafty v diesel generátoru by taky vystačilo 4000 domácnostem na nějakou tu chvíli a je to úplně stejně nesmyslná informace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zvláštní,mě můj elektromobil žere 15kWh na 100 km a to mám baterii jen 7 kWh.Taky nesmysl?

Ano, je nesmysl při nabíjení 7kWh baterie spotřebovat 15 kWh bez ohledu na to, kolik vaše auto žere, příp. jakým výkonem nabíjí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nenechal se nachytat na švestkách :-))
zase je vidět že se nedá vůbec věřit těm blábolům co píší novináři,třeba ti novináři počítali 50% účinnost při nabíjení, aby to lépe vyšlo

Levnější auto taky nemusí znamenat větší nájezd, ale realita se dá zjistit poměrně přesně ze statistiky. Klidně by bylo fajn kdyby dotovali majitele co najezděj hodně, ale to už je prakticky hůř proveditelné. Dotace je pro všechny stejná, je absolutní, není progresivní a každej na ní má právo pokud si o ní zažádá a tak to má být. Kdyby si kvůli tomu začali najednou bohatší kupovat 2x více vozů dalo by se uvažovat o zvýhodňování. Ale jelikož v principu jde o co největší náhradu zdrojů znečistění z našich silnic a měst tak je jedno na jaké auto se dotace využije. Pozlacenej nebo rezatej vejfuk, oba škoděj.

Silně pochybuji, že se tim prudce změní struktura zákazníků co si kupují nové vozy. Kéž by. U nás si novej vůz koupí za svou vejplatu jenom 15 % obyvatel, ostatní si kupujou ojetiny všeho druhu. Takže většina z těch zbylejch 85 % obyvatel je z toho vyloučenejch tak jako tak a nedosáhnou na to ani kdyby se stavěli na hlavu. Dotační zvýhodnění možná přiměje pár jedinců k tomu aby se plácli přes kapsu a koupili si poprvé v životě nový auto, ale to budou spíš promile než procenta.

Dotace určitě nezvýší počty prodaných aut, lidi si najednou nebudou kupovat místo jednoho auta 2, ale pomůžou lidem rozhodnout se pro čistější auto.

To že není na trhu větší nabídka velkobaterkáčů jde na vrub neochotným výrobcům, ale taky vládám a EU, kteří místo tlaku na výrobce jen zvýhodňovali težce lobující fosilní dinosaury i s jejich kartelama (auto i tahače) a dízlgejtama. Jenom v Jižní Korei a v USA okamžitě zatkli manažery VW po tom co se provalil Dizlgejt. Americkému manažerovi hrozilo 156 let v žaláři a totálně se zhroutil. A u nás v EU? Jéžišku tady jsou všichni vysmátý jak vopice, protože to tady samosebou jaksi neni až tak nelegální a už si dávno umetli cestičku prolobovanjema zákonama a předpisama. Jourouvá Ďourová je jim k smíchu a neohrožená stánice bába Merklová to shrnula slovy, že jim asi moc důvěrovala... WTF!!!
To že jsou pro dízly ohnutý i emisní Euoronormy a nižší spotřební daně je do nebevolajíci. To že stát naprosto toreluje nečinnost STK co se týče vykuchaných DPF filtrů taký pěkný svinstvo. To že zatím nikdo nenutí mít nové benzínové přímovstřiky taky DPF proti mikrosazím je další svinstvo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, souhlas.

"Peníze za dotaci by se dali použít pro dobro všech. Třeba na výstavbu nových silnic a dálnic."

Tak to si děláš prd€l!!! Ty by radši narval prachy do nejvíc dražších dálnic na světě, který si uměj zařídit naši vychcaní politici a jejich kámoši?!?!? Bravo, další kozel zahradníkem.
Navíc platí, kdo seje silnice sklízí auta. Jedinou čestnou vyjímkou je Severní Korea. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Může někdo vyčíslit objem všech dotací v Německu a do čeho konkrétně jdou? Řešení třísky v oku, když vzduchem poletuje celej les je dobrý leda tak pro nekonečný žvanění po hospodách.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Pro představu, u nás se pohybuje míra nákladů na státní aparát kolem 2/3 z toho co si vyděláme. Ty peníze nejdou jen na dotace, ale všechny jsou z principu využity neefektivně. V Německu bude ten poměr dost podobný. Tuším, že v Evropě je to celkově dost podobné.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jen pro informaci. HDP ČR je cca 5 000 miliard Kč/rok, z toho erár "sežere" cca 1 250 miliard, tedy asi čtvrtinu. Z oněch 1 250 miliard jsou ~50% výdaje na důchody, ~15% zdravotnictví, ~10% školství, ~10% policie+hasiči+armáda.

Díky. Objem a struktura dotací v ČR je taky zajímavá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem raději, že německý stát ještě nerozházel uloupené peníze. Ale on to stejně nakonec udělá. Vezme peníze, které násilím vybral a část dá na něco, o čem nikdo nemůže vědět jestli je to potřebné a část půjde na korupci a platy armády úředníků. Jinak řečeno, dotace jsou nemorální a neekonomické.

Obrázek uživatele M.Krupka

Kotlíková dotace je jako dávat peníze kuřákům na cigarety s filtrem.
Šrotovné je finanční příspěvek státu za nákup nového osobního automobilu při současném odevzdání starého na vrakoviště, kde je ekologicky zlikvidován. Má za úkol zmírnit důsledky ekonomické krize promítající se v klesajícím zájmu o nové automobily.

Politik slibuje, volič volí.
Systém přerozdělování je výhodnější pro politiky a i pro úředníky. Politik rozdává dárky v podobě dotací, úředník má práci a pár firem se na tom živí a pár lidí dostane nějaký dárek v podobě dotace.
Souhlasím s Vámi, ale když ono to takhle nevyhovuje jen mlčící většině, která na ty dotace nedosahne.
Co s tím udělat?

"Šrotovné ... Má za úkol zmírnit důsledky ekonomické krize promítající se v klesajícím zájmu o nové automobily." - ano tohle říkají politici a třeba to i myslí upřímně, jenže to nefunguje. Podobné kroky jen trochu zmírňují následky předchozích špatných rozhodnutí.

"Co s tím udělat?" - tak jako při řešení jakéhokoli jiného problému je potřeba nejprve pochopit podstatu problému. Někde pod tímto komentem odpovídám na podobný dotaz a uvádím odkazy na návrh nového společenského systému.

mam jeden dobry napad do diskuse. abych jenom nekritizoval. dotace jsou samozrejme nesmyls, ale co tak zavest pravidlo, ze kazdy vuz nad dva mega musi byt bezemisni? to by i pan horcik byl spokojen, pac by to nahravalo jeho oblibene tesle, i ja bych byl spokojen, protoze ten kdo ma na auto za dva mega by byl nucen premyslet, jestli ty masazni kresla fakt nejsou vetsi pitomost nez ochrana zivotniho prostredi. a stredni tride nevezmem penize na to abychom je dali bohatym, coz je pointa me kritiky dotaci. hranici dva miliony samozrejme lze ruzne modifikovat. pripadne myslenku dale rozvijet. napr. druhe auto v rodine by muselo byt bezemisni/nizkoemisni a pod.

Á opět tu máme to schovávání vlastních mindráků za populistický boj za sociální spravedlnost s pojmy jako bohatí, pitomost, určování třidních hranic apod. + již tak oblíbené nesmyslné obviňování pana Hořčíka z úspěchů firmy Tesla a z elektromobility a vůbec z čehokoliv se mi zachce. Typické komoušské manýry samozvaných rozdělovačů majetku, kteří tak strašně rádi porcují medvěda čili státní rozpočet. Bravo, tahle se řešej ekonomický problémy :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

slyseli jste slovo obhajce dotaci. amen.

A ješte k tomu máš komplex mesiáše? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Defakto se snazis vymyslet "dan z luxusu". Coz je defakto DPH. Cim drazsi vec si koupim, za sve zdanene penize, tim vic zaplatim do statni kasy. Tedy bohati lide prispivaji nejvice. Neni treba vymyslet znovu kolo. Staci zrusit vsechny davky/dotace/duchody a spolu s tim i vsechny dane, soc., zdrav. pojisteni. Zavest zakladni nepodmineny prijem a zvysit DPH treba na cca 40%-50%. (asi i nejakou druhou 5% sazbu na zakladni veci jako je zradlo a internet). Ted jen zajistit aby se to DPH opravdu odvadelo....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Luxus si většinou dopřávají podnikatelé a různí "statutáři" ve firmách, a ti rozhodně DPH neplatí. Ti si většinou i vybavení do svých luxusních sídel píšou na firmy, čili opět neplatí DPH. O autech ani nemluvě, tam je to stoprocentní. Tak nevím, co tady řešíte ohledně DPH. Samozřejmě, čest vyjímkám. DPH tak vlastně platí především "socky".

Jeste nejake ublizenecke snusky zvastu mas nas srdicku? Zkus si prvni zalozit firmu, rozjet ji, potom se muzem bavit dal. Ja mam firmu a ani tu blbou teslu si na ni nevezmu, natoz nejake vybaveni do sveho "luxusniho sidla". Nehlede ze v tom pripade co piopisuji by se DPH odvadelo trochu jinak, tedy zadni platci a neplatci DPH, ale to je na delsi nebatu. Ty sis prisel jen postezovat jak sou podnikatele vychcani, politici nenazrani a reklamy v TV moc dlouhe...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Zavest zakladni nepodmineny prijem a zvysit DPH treba na cca 40%-50%" - Proč? Abyste někomu mohl dát nepodmíněný příjem musíte nejprve tyto peníze násilím od lidí vybrat. To je přece obrovsky nemorální. A co byste s těmi penězi potom dělal? Centrální přerozdělování je neefektivní o čemž nás mimo jiné poučila naše nedávná minulost.

Ale tak zamestnanci uz dneska daji zhruba 40-50% z vyplatu statu. Zaplati to na dani z prijmu, dph,soc. zdrav. To co sem popsal prave vse zjednodusi, zadna byrokracie, zadne dane nebo dotace a davky.
Jinak ano, od lidi na DPH vyberu prachy a cas z nich jim dam z5 v podobe nepodmineneho prijmu, tedy vsichni dostanou stejne. Jenze ne vsichni stejne odvedou do systemu v podobe DPH. Bohatsi lide odvedou nasobne vice nez lidi co by zili jen z toho nepodmineneho prijmu. Tedy ti lide co se snazi, jsou bohati a kupujou si tesly a baraky se zaroven i staraji o ten plebs dole, plati jim silnice a špitály. Podle me jeden z dobrych zpusobu jak bysme mohli fungovat jako spolecnost, pokud nechceme jet kazdy sam za sebe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"To co sem popsal prave vse zjednodusi, zadna byrokracie, zadne dane nebo dotace a davky." - to je klidně možné, ale podle mě je současný systém nereformovatelný. Prostě se v čase nezlepšuje. Kdybychom se postupně celkově dostávali někam dál, považoval bych to za jednu z možností, jenže se to neděje. Ano, naše situace je lepší než dříve. Máme více peněz, technologie jsou lepší, ale společenský systém se spíše v čase zhoršuje. Je stále méně a méně svobody a stále více a více regulací a rizika sklouznutí do úplné totality nezmenšují. Proto je potřeba začít myslet na úplně něco jiného. Já znám jediný smysluplný návrh nového společenského systému a tím je teorie volného trhu.

A co "teorii volneho trhu" ma na mysli? Jestli mas nejaky odkaz tak posli, rad se podivam.

Schválně jsem nenapsal název anarchokapitalismus(teorie, která říká, že vše co nám umí zařídit stát umí daleko lépe zařídit volný trh), protože lidi se často leknou slova anarchie, jakožto něčeho o čem víme, že je špatně, ale je to jen předsudek. Upozorňuji, že se tohle studuje minimálně týdny, ale většinou měsíce až roky. Mně trvalo asi 1,5měs než jsem uznal, že to dává smysl, ale jsou i lidi, kteří to pochopili i za mnohem kratší čas.
Odkazy:
1. Velmi povrchní seznámení:
https://video.aktualne.cz/dvtv/vybral-2-7-milionu-korun-stat-je-jako-kdyz-mafie-vybira-vypa/r~41d37ceee65a11e7b6a9ac1f6b220ee8/

2. Trochu hlubší seznámení, ale určitě to nestačí:
https://www.youtube.com/watch?v=mIcdJIMWQh8&t=9s

3. Tento seriál je pro většinu lidí momentálně asi nejpřijatelnější, a ten vám také doporučuji:
https://www.youtube.com/watch?v=71EeTJDkQOQ&index=1&list=PLmwDL0lIJTxCc0yL4i9M2aNQ4a5wRzjb7

4. Pokud se ovšem opravdu vážně zajímáte o společenské záležitosti je potřeba studovat:
https://mises.urza.cz/database/literatura/34.pdf
https://www.mises.cz/literatura/byrokracie-19.aspx
Obecně díla Ludwiga von Misesese a Murraye N. Rothbarda

Protiargumenty budou mít členové socialistických spolků(různé komunistické a fašistické skupiny) a v ekonomii lze jiný pohled nalézt v dílech keynesiánců, ale ti dokážou oponovat jen částečně a podle mě špatně.

Dik, mrknu. Ocenuju tvoji snahu s odkazy.

Obrázek uživatele Radovan

Je to jiný pohled na systém. S Urzou jsem měl tu možnost diskutovat na jedné strímované besedě přímo v Paralelní Polis https://www.paralelnipolis.cz/program/anarchokapitalismus/. Bylo to zajímavé, protože jsem do toho šel nepřipraven na nic a kupodivu jsme si docela notovali. Rozpor byl jediný - zatímco já požadoval po přijetí pravidel jejich dodržování, přestože bych raději pravidla rušil, on prosazoval nulová pravidla a viděl ve lpění na dodržování těch existujících napomáhání a udržování stávajícího systému u moci.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Podle mě nikdo nemůže vědět co přesně oslabuje systém, ale lpění na současných pravidlech nevypadá jako něco co by mělo pomoci. Asi bude nejlepší postupovat podle svého svědomí. Nebude mít smysl lít naftu do řeky, ale třeba udat státu hostinského za to, že mi nedal účtenku morální moc nebude.

ja s vama souhlasim a jsem vsemi deseti pro. blby je, ze tohle se spatne prodava. mozna nase deti nebo jejich deti pochopi, nesmyslnost, zbytecnost, nebo primo skodlivost ty hromady zakonu a narizeni.

Ide o to, že (si myslím) za posledných 20 rokov, čo sa týka motorov v autách,nenastal žiadny pokrok. Všetka tá investícia do vývoja TDI bola zbytočná. Tadiaľto cesta nevedie. To kľudne mohli po cestách behať autá s 1.6 16V motormi s 20 rokov starou technológiu, prerobených na plyn, a bolo by to lepšie.

Obrázek uživatele Krueger

Pokrok nastal, ale k horsimu !!! Debilni novy diesly s filtrama pevnejch castic, ktery vyflusnou bordel najednou a ne postupne akorat kurvi turba (zmenou tlaků na axialni lozisko mezi lopatkama) zerou vic nez stary obyc disly. Viz napr. Starej Golf 1 vz Novej, stara Opel Corsa 1,5D se kterou se nedalo jet pres 5l nafty ani kdyz sem chtel (dalka pri 90km za 3l) Prvni rada Octavek 1,9Tdi, to potvrdi kazdej kdo ji ma jeste dnes... ja mel naposledy novy Misi ASX 1,8Ditd a dle vyrobce spotreba 3,9 dalka...ani hovno!! !! Pri 80km po rovine sice ukazoval pičítač 4l ale skutecnost byla kolem 5l a po cca 500km zacalo auto cistit filtr takze nasadit nejmene 2500 otacek a jet aspon 20km aby se to vycistilo... pokud sem byl ve meste tak povinnej vyjezd za mesto a celou akci opakovat :-( po vycisteni vybehla prumer spotreba na cca 6,5l a snazeni o dosazeni nizky spotreby bylo v haji. Domu uz NIKDY debilni diesel s filtrem pevnych castic!!! Zere to vic, jezdi to hur a kdyz se pricpe filtr tak musite jezdit i kdyz nechcete... ( ps: standartne sem jezdil i dalky a svizne, ale filtr chtel filtrovat kdy se mu zrovna zachtelo, takze debilni kecy ze disel neni do mesta jsou liche, disel neni k nicemu a vyrobci sou kokoti neschopny prolhany !!)
To se mi ulevilo :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nenastal ŽIADNY pokrok za 20 rokov?
nemajú dnešné (aj malé) motory o 20-30% vyšší výkon, a zároveň o podobné percento nižšiu spotrebu?

Ako toto je reálna otázka, nie podpichovanie.
Nechce sa mi to dohľadávať, možno ma už pamäť pletie, ale bol by som ochotný sa staviť, že 15-20 rokov dozadu bola "štandardná spotreba" menších aut 7-8 litrov, kdežto dnes to je 5-6.

keď tak ma kľudne vyveď z omylu

Myslím, že termodynamická účinnosť motorov sa nezlepšila. Najviac má tuším Toyota v HSD (benzín). Nafta, tá má iné problémy.
Ide o to, že v bežnej premávke (najviac v meste) až štvrtina kinetickej energie auta môže byť vrátená späť "do systému". A tú bežné autá nevedia využiť. Len hybrid alebo elektrika.
Osobne dávam za vinu NEDC cyklu, s pravdivým meraním spotreby by sa vývoj uberal iným smerom.
Čo sa týka spotreby, u seba neviem porovnať, mal som predtým diesel, ale otec mal Thaliu 1.4, teraz má Auris 1.6 a vraví, že spotrebu má +- rovnakú. V meste trochu viac (väčšia hmotnosť), na diaľnici menej (silnejší motor, toľko sa netrápi).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Klidně tě vyvedu z omylu.

Mám staré twingo (1.2, 16V, 55kW, klimatizace) - cestovní hmotnost když jedu cca 1020kg. V zimě mám dlouhodobou spotřebu 5,8 l/100km, a loni na jaře jsem vyměnil letní gumy za gumy s valivou charakteristikou B, na kterách mám dlouhodobou spotřebu 5,1 l/100km. Podle sprintmonitor.de se jedná o běžnou spotřebu.

A teď porovnám citroen C1 - o 20 let novější model, o 100 kg lehčí, 3 válcový motor - reálná spotřeba vychází na 4,3-4,5 l na 100km.

Samotné odlehčení z 1020kg na 920kg při cestě dává přes 9% - 5,1x0.91=> 4.641 l/100 km.

Takže to "vylepšení" motoru dělá cca 8%.

Díky vyšším nárokům na emisní normy se naopak spotřeba aut zvýšila, takže veškerý úsporný opatření padla na to aby se tento hendikep vyrovnal a spotřeba zůstala jakž takž stejná. Pokrok není zadarmo.
Lidé s láskou vzpomínají třeba na své staré Renaulty 5 a jejich pidispotřebu, taková jednoduchá auta však už dnes se součajsnejma emisníma normama není možné vyrobit ;)
Když se VW pokoušel stvořit svoje vysněné litrové spalovací auto XL1, tak si pořádně namlátil hubu a výsledná spotřeba je snad trojnásobná a to jen díky tomu že tomu musel pomoct elektromotor a baterka čili udělali hybrida.
Výsledkem jejich snu byla neodhlučněná vrzající nepohodlná skořepinka pro 2 lidi, sotva s místem pro jednu nákupní tašku v ceně převyšující cenu pohodlné 7 místné Tesly S co je velká a težká jak tank :)))
Sice má XL1 extra efektivní aerodynamiku, ale užitné vlastnosti jsou naprosto nulové.
Kdyby místo toho udělali kusový baterkáče ve stejný ceně nebo i levnějc, mohli by být dnes tam kde je Tesla, prodali by jich daleko víc než XL1 a navíc by neskutečně ušetřili na Dízlgejtu. Jsou to pitomci, kteří přivedli VW do megaproblémů a naprosté blamáže a jsou stále ve vleku své spalovací modly.
Sečteno podtrženo superúspornej spalovák s rozumnýma užitnejma vlastnostma se nepodařilo vyrobit ani Němcům, tudíž nelze očekávat že masově vyráběná sériová mini a pidiauta mají nějakou šanci na zázračné snížení spotřeby. Spotřebu lze snížit jedině na úkor drastického snížení užitných vlastností, bezpečnosti a za pomoci drahých technologií (uhlíková vlákna apod.) Navíc ta spotřeba se nesníží tak radikálně jako užitné vlastnosti auta. O snížení spotřeby třeba na polovinu nemůže být ani řeč.

Sen o spotřebě 1L na 100 km se rozplynul jak benzínový výpary z nádrže...
Teď jsou Němci minimálně o 10 let pozadu a o pár miliard lehčí.
https://www.autoweek.cz/cs-aktuality-volkswagen_xl1_usporny_nesmysl-4666

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To jsem nevěděl, že XL1 je nakonec hybrid?

Tak to je píkovina, co VW dělá. Na baterku 5,5 kWh to prý ujede 50 km.
To znamená, že na baterku o kapacitě cca 30 kWh by to ujelo 272 km. Je to přímá úmšra, což samozřejmě neplatí, ale nechytejte mne nikdo za slovo, je to stejně jen zbytečný výpočet.

Nicméně na to že to má extrémně malé Cx a je velmi malé to vlastně vůbec nejsou ohromující výsledky.

To uř tam rovnou mohli dát větší baterky aby to ujelo 200-300 km a mohli vyhodit všechny ty zbytečnosti jako motor a měli auto se spotřebou nula litrů, takže by splnili úkol na 100%. Místo tohodle naprosto zbytečného hybridu. S hybridem měli přijít v době když s ním přišla Toyota. Dnes to vyvíjet hybrid, který by šel do prodeje za několik let je neskutečná ztráta a vyhazování peněz. To dnes vidí i slepí.

Kdyby radši udělali kombi ve velikosti golfu, dali do toho rovnou baterku 60-80 kWh, Tak to ujede klidně 350 km v reálu, účinnnost plus mínus stejná.
Ale praktičnost o 500% lepší.

Vravím, TDI je slepá cesta. A vyjde nás to draho. Nás všetkých.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen TDI, ale také TSI.

Ono to vychází z fyzikálních principů. Jestliže teoretická maximální efektivita současného spalovacího motoru bude 35% a pokud ho přetlakujeme, dostaneme se na 40% využití energie v palivu.
Přejít z 25% účinnosti na 35% účinnost se podařilo již před těmi 20ti lety (přímé vstřikování, lambda, kontrolované hoření) = to bylo zlepšení motorů o 40% (a stejné snížení spotřeby)
Přejít z 35% na 40% je také relizovatelné, za cenu turba, nerovnoměrného vstřikování a dalších triků, ale celkové zlepšení motorů už není 40%, ale 14% (a z toho si polovinu vezme vyšší spotřeba EURO normy).

Teď už skutečně není cesta zpět - současný princip motorů už se nedá levně zefektivnit, úřednici nepřiznají, že je to chyba, takže jediná cesta co zbývá jsou elektromotory.

To jestli u nich vyhrají baterie, nebo palivové články, závisí na technologii. Baterie zatím vedou.

Myslím, že motor v HSD má 40%, ale ten pracuje v Atkinsonovom cykle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy tady všichi nadáváte na dotace a je vám jedno v jakým stavu jsou auta u nás. Naprosto drtivá věťšina smradlavých dieslů - nedá se ani ve městě normálně chodit, a kdo to nezná, tak nikam pěšky nechodí. Škoda, že naše vláda je ve všem tak pozadu a dotace nám nedá. Já jsem stopro pro dotace, pokud to aspoň lidi přinutí nekoupit si disel. Jen závidím němcům a norům, že jejich politici mají rozum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

máš pravdu, ale v tom prípade sa treba zamyslieť, kde sa tá dotácia preukáže účinnejšie.

dotácia na elektro (čiže spravidla auto v cene 30k - 100k+) je spravidla dotácia pre niekoho, kto už aj tak mal slušné (čiže relatívne nešpinavé) auto.

čo potrebujeme dostať z ciest ako prvé, sú 20 ročné TDI vraky, ktorým ide čierny oblak od výfuku.

nebolo by teda rozumnejšie urobiť znovu nejaké "srotovné", v zmysle:
- tých 4.000€ ti dáme, ak necháš zošrotovať svoj 15+ ročný diesel, a miesto toho si kúpiš (kľudne aj jazdený) benzín Euro5/6, ak nebude drahší ako 20.000€.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Černý oblak se ti zastaví v nosu, naopak ještě předloni nejvyspělejší dízly a přímovstřikové benzíny podporované EU produkují nanosaze ze všech motorů za celou hystorii nejintenzivněji, a ty pronikají přez nejhlubší plicní sklípky až do krve a dlouhodobě způsobují rakovinu nejvíc.

Ano, to je na tom to nejsmutnější. A ty nejmenší částice je obtížné vůbec změřit. Normy byly na PM10 , pak přibyla na PM 2,5 (mikrometru), ale ty nejzrádnější částice jsou ještě mnohem menší, umí je změřit jen málo přístrojů a normy na ně zatím nejsou.
Všeobecně se "honí" hlavně zdravotně nezávadný CO2 (ale "oteplovací").

hluboce se mylite. taky byldim ve meste, taky se mi nelibi smradlave vozy ale dotace do elektromobility opravdu nejsou cesta. nakonec tak jako dotace do cehokoliv. cesta ve mestech vede ve vyhlasovani nizkoemisnich/bezemisich zon a vyuzivani institutu smogovych situaci. dokonce na vsechno mame zakony, jen je mesta z ruznych duvodu nevyuzivaji. eletromobilita neni zatim cesta pro vsechny ale jen pro botahe (staty/jednotlivce). k dramatickemu zlepseni by doslo uz jenom kdybychom omezili vjezd vozu do center mest, pripadne jezdili na zemni plyn. a na to dotace nejsou potreba.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně pěšky,hromadnou nebo na kole...debile. Nic, hezky dotačka pro firmy a jeduuu.

Oni maji spis nez rozum hlavne prachy a muzou si to dovolit. U nas je median mzdy cca 24k Kč hrubeho. Tedy pulka naroda jsou defakto otroci co pracuji za strechu nad hlavou a stravu. Co si za to jako maji tihle lidi koupit? Leda tak godhaj a 15 let starou popelnici.

ale ne. troskou muzou jeste ze svych dani prispet na dotace nekomu na teslu, pripadne jine milionove auto. aby se v tech mestech neudusili uplne. ten zbytek co by moli nasetrit by stejne utratili na nesmysly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně třeba za vlastní děti, což by jen prodloužilo to zotročování primitivně pracujících bílých slovanů, když je přitom daleko výhodnější dovážet vysokoškolsky vzdělané gynekology z Afriky, za které ještě EU ráda zaplatí z volně natištěných peněz bydlení a evropské kapesné 10-20 000kč měsíčně.

tohle je krasna ukazka kam cele dotace vedou. na jedne strane se muze zdat, ze vedou k boji proti tesle, na druhe strane opravdu nevim proc by nekdo, kdo ma na to, aby si mohl koupit vuz za 1,5 mil k tomu mel dostavat jakoukoliv slevu. dalsi duvod je naprosto logicky a to je ten, ze elektromobilita ma vyznam na kratke vzdalenosti, hlavne ve mestech, tesla je spise vuz urceny mimo mesto a tam opravdu neni ekologictejsi nez jine vozy na spalovaci pohon. proto, kdyz uz si nekdo prijde k takove pitomosti jako dotace nakupu elektromobilu, tak alespon ty dotace nerozdavat kdekomu. pokud si pane horciku myslite, ze jediny zpusob jak ten nevycerpany fond vyprazdnit je zvednout hranici tak, aby si i majitel tesly model x prisel na sve, tak ja vam reknu, ze jina cesta by mohla byt treba jeste zvednout dotaci pro levnejsi elektromobily. tedy vice podporit vozy s kratsim dojezdem. kazdopadne ja za "skandální" spise povazuji napad prispivat nekomu za to, ze si koupi ekologictejsi auto. tohle je opravdu ukazka toho v jake bidne situaci se cela elektromobilita nachazi. kde nejsou dotace ani pes po ni nestekne.

Obrázek uživatele ePavel

Samozrejme, ze i mimo mesto je ekologictejsi, kdo tvrdi opak je bud IQ negativni, nebo zamerne lze. A co se tyce tech dotaci, kdyz uz nejake jsou, je tezke nekoho znevyhodnit, jen proto, ze "ma na auto za 1,5 mil. Ono totizto podle prava jsme si vsichni rovni. Nekdo proste porad nechape, ze takova dodatce ma lidi motivovat k tomu ekologistejsimu chovani. Pro toho kdo ma na teslu model X asi vubec neni problem si misto toho koupit treba X6, ale jde o to, ze ty jedy co pak bude vypoustet dychaji vsichni, i ti, co si tu teslu nemůžou dovolit.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

neni ekologictejsi. vsichni porovnavaji elektromobil s dieslem, nikdo ho neporovna s vozem na zemni plyn, pripadne hybridem. coz je spalovaci motor, ze ano. a k tomu zbytku dve veci. to, ze davate dotaci vubec nemusi znamenat, ze ji davate kazdemu. muzete ji davat nekomu, kdo kdo na to treba nema. take neberete dane od toho, kdo nema, ale od toho, kdo ma. a kdo ma vic, berete mu vic. v progresivnich danovych systemech dokonce procentualne vic. ale i kdybych se stotoznil s vasi teourii o tom, ze podle prava jsme si vsichni rovni, tak druhy problem je praxe. a praxe je o tom, ze elektromobilita je zatim vyhradne domenou tech, kteri na ni maji. neni to produkt pro masy. zkratka elektromobily jsou drahe a dotacema zpusobite, ze je nebudou kupovat hodne bohati, ale jen bohati. takze udelate transfer penez od vsech k bohatym. to by byla realita cituji "podle prava". proto ne, ze souhlasim s omezenim dotace, coz beru jako posledni zablesk rozumu, ale ji odmitam principialne. elektromobilite jde opravdu pomoct jinak, mnoha jinymi zpusoby a lepe, nez takhle. coz je asi nejzavaznejsi duvod mych protestu.

Obrázek uživatele ePavel

Ani CNG vůz nemůže být ekologičtější. Pořád je potřeba plyn těžit, přepravovat na obrovské vzdálenosti a stlačovat na velké tlaky. Na to se spotřebuje spoustu elektřiny, která by mohla přímo pohánět motor. Pořád je potřeba do auta pravidelně lít olej. Neodpadá vůbec hluková zátěž, pořád se jedná o zastaralou pístovou technologii, která potřebuje řadit rychlosti, mít spojku, katalyzátor, výfukové vedení atd. Elektromobilita je doménou těch, kterým dává smysl. Pro každého je život otázka priorit. Někdo létá po dovolených, někdo je každý den v hospodě, někdo si koupí dražší auto. Znám spoustu vlastníků EV osobně. A spoustu z nich jsou příjmově v těch nižších kategoriích, někteří dokonce v důchodu. Takže žádný boháči, jak tu pořád píšete. Někomu prostě dává větší smysl o to, co by probenzínoval a proservisoval platit vyšší úvěr a jezdit si komfortně bez hluku a vibrací a neotravovat všechno kolem sebe. Dotace jsou všude přítomné a zrušit je všechny není prostě možné. První by to odnesly velmi prospěšné neziskovky zemědělci atd... Ano, mohu souuhlasit s tím, že elektromobilitě by šlo pomoci lépe, ale dokud máme dotace na cokoliv, jsou správné i na podporu EV.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

i pres vsechnu tu slozitost, kterou jste vyjmenoval muze byt plyn ekologictejsi. verte, ze stejne slozite by slo popsat proces vyroby baterii. a dodavky a tezbu surovin pro ne. co se tyka hluku, nejvetsi delaji pneumatiky, ne motor, kazdopadne, co se tyka toho otravovani vsech kolem sebe, tedy hluku a emisi. to je presne to, cim se elektromobilita mela podporit uz davno - bezemisnimi a nizkoemisnimi zonami. akorat na to nikdo nema koule. ano, verim, ze je spousta tech, co daji prednost elektromobilite pred jinymi vydeji a nemusi byt zrovna nejbohatsi, z toho ale nevyplyva ze nemam pravdu, ze elektromobilita je pro ty, co na to maji. tesla model s/x proste neni v nasich podminkach pro smrtelnika. o modelu 3 budeme diskutovat, kdyz ho pujde koupit. vede se tu diskuse o hranici v dotacich. tu povazuji za spravnou z vyse uvedenych duvodu. ale tahle vase veta: "...dokud máme dotace na cokoliv, jsou správné i na podporu EV " rozhodne neplati vseobecne. modifikoval bych ji: dokud mame dotace na podporu konkurencnich technologii vuci EV, jsou spravne i na podporu EV. a tam uz bych si tak jisty nebyl.

S tím hlukem si dovolím hodně nesouhlasit.
Hlučnost je dle mého daleko větší od motoru a auta jako takového, než od pneumatik. Navíc hulčnost pneumatik se projeví až cca od 50 km/h, kdy je už slyšet víc. Ale rozhodně motor vytočený na 3000 a víc otáček na dálnicích má hlučnost o dost větší než při té samé jízdě hluk od pneumatik. Zkuste si to poslechnout. Postavte se vedle auta, na místě, u kterého to vytočíte na 3000 a výše. Neuslyšíte vlastního slova.

Ono statčí se jen projít ve měste po ulici, kdy ty motory ani zdaleka nejsou tak vytočené v otáčkách jako na dálnicích, a stejně musíte na souseda na chodníku křičet, aby vás vůbec slyšel.

Hluk od pneu sice těžko vyzkoušíte, ale ono tohle bohatě stačí. Když si uvědomíte, že o tenhle "zvuk" (hluk) by mohly být silnice/dálnice chudší (některé zvuky se sčítají, jiné eliminují, ale energie zvuku zůstává) tak by to byl obrovský skok v omezení hluku na silnicích. Zvlášť ve městech kde jsou rychlosti menší by vlastně mohli klidně bourat postavené protihlukové stěny.

Další negativní vlastnost pístových motorů jso jejich vibrace. Ty jsou sice umě eliminované, ale jen těch dražších autech, v normální Fábii máte po 100 km vyklapané ruce od vibrací z volantu a zadek ze sedačky, tak jako kdyby jste skládal metrák uhlí...

To v elektromobilu je jízda úplně o něčem jiném. Ticho, bez vibrací, člověk slyší spolucestující, rádio aniž by ho dával hlasitě, tak, že při zastavení mu to urve uši atd. Je to prostě o proti spalováku požitek.

ok. shodneme se na tom, ze pri rychlostech nad 50 prevazuje hluk od pneumatik. takze dalnici resit nemusime. tam je vec jasna. pneumatiky. a co se tyka mest s tim nemam problem s vama souhlasit, ale davno rikam, ze elektromobilite se ma pomoct jinak, ne dotacema na dvoumilionove auto, co je to, o cem tady diskutujeme. proste zprisnit emisni limity ve mestech. i ty hlukove. a ne knucet nad tim, ze nelze na teslu ziskat dotace. btw prius toho hluku nenadela ani ve meste moc. aj je to benzinak.

Obrázek uživatele ePavel

Najdete si nekde na YT video, jak se rozebira li-ion baterka a pak zvažte jak slozita je jeji vyroba. Nejvic hluku delaji pneumatiky? Tak to je pro mě opravdu novinka. Mozna tak u kamionu ktery jich ma 12. Ja onehda malem ohluchnul jdouc v ostravě kolem autobusové zastávky, kde se zrovna ten plynobus rozjížděl. Kdyz teda budeme mluvit o tech teslach, ktere auto stejneho vykonu se da koupit levneji? Z toho jasne vypliva, ze jeho vyroba neni narocnejsi, tudiz musi byt i ekologictejsi. Auto na plyn nelze ekologicteji ani vyrobit, ani provozovat. S temi dotacemi to bylo mysleno tak, ze pokud existuji jakekoliv, treba na podporu zivocisne vyroby, zatravnovani, čapí hnízda, tak proc by nemeli byt na podporu elektromobility. A uz vubec netusim, jak jste to myslel s temi smrtelniky. Vy se nekoukate kolem sebe, kolik lidi jezdi v autech za 2 a víc milionů? To nejsou smrtelníci? A proč by tyto lidi, co každý rok platí staticíce na daních neměli dostat dotaci, aby místo 3,0 TDi sračkometu pořídily teslu?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

tak hluk od pneumatik si najdete pro zmenu vy, auto za dva mega opravdu neni pro davy, prumerny vek auta v cr je 15 let, nejprodavanejsi vuz je myslim oktavka, co je tak ctvrtina z tech 2 mega. proc by clovek, ktery ma na auto za dva mega nemel dostat dotaci jsem rekl nekolikrat, nic se na veci nemeni. obhajoba typu pokud existuji dotace na zatravnovani proc by neexistovali na podporu ev je obhajoba typu kdyz nekdo neco dela spatne, proc bych ja take nemohl neco delat spatne. asi tolik.

Obrázek uživatele Michelin

"tesla je spise vuz urceny mimo mesto a tam opravdu neni ekologictejsi nez jine vozy na spalovaci pohon"

Promluvil odbornik pres mystifikace.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

reagoval na nej odbornik na mestska vozidla ;)

Podla studie Bruselskej univerzity je elektromobil ekologickejsi ako spalovak, aj ked by sa vsetka elektrina vyrabala z uhlia.
http://eautoportal.sk/elektromobily-ekologia-prevadzky-porovnanie/

a vite proc si pro porovnani brali diesel? protoze eautoportal. koukam, ze hybrid neni jediny bulvar na tema elektromobilita. co tak beznin, nebo cng?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi o 3% by na tom boli lepšie :-)))

jo? a to vite tak presne? myslim si ze to cucate z prstu. pripadne z analyzy, ktera to cuca z prstu. a porovnavate neco, do ceho se uz ted sypou nemale penize a porad to neni masova alternativa a dlouho nebude. s necim, co lze realne vyyzivat. takze ano, kdyz porovnavam produkt, ktery me stoji 100 korun, navic uplne nejde a stoji se na nej poradovniky, a je celosvetovy nedostatek vyrobnich kapacit toho produktu s produktem , ktery me stoji 50 korun a koupim ho kdekoliv tak to, ze je ten prvni o 3 procenta lepsi neni uplne terno.

Hele, a to ze si ty cucas z prstu tu svoji mantru o tom jak je benzin nebo cng ekologictejsi nez EV nevadi? Nebo mas snad nejakou studii? Jestli ano, posli link a nemusite se tu dohadovat. Pokud nemas tak tve tvrzeni je proste jen blabol, kterych si muzu vymyslet plnou prdel

jsem vas rozcilil. ale to jsem nechtel. rekl jste 3 procenta, co mi prislo tak presvedcive, ze to odnekud asi mate. pripadne, ze mate alespon argumenty.

Nikoho si nerozcili, ty 3% psal nekdo jiny. Jde mi o to kde ty beres tu svoji mantru?

a jo. mate pravdu.pardon. .... no, kde ji beru? nevim. asi ctu i jine zdroje nez hybrid. zkuste to. docela to pomaha.

Aha, ok :) A ja zas mam zdroje, ktere rikaji ze parni pohon je dabluv vynalez... A taky tim nezasiram diskuze :)

to delate dobre. zkuste jeste prestat s tema urazkama a budete dokonaly diskuter. ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele nekecej a koukej těžit :))))

zive.cz/clanky/web-prezidentskeho-kandidata-michala-horacka-tezi-tajne-kryptomeny/sc-3-a-191253/default.aspx

coinmarketcap.com/

Kdepak. Lidi, co zasiraji diskuze a mystifikujou svymy smyslenkami ostatni, zasadne posilam doprdele. To bysme se jinak nikam nedostali, kdyby si kazdy jouda vymyslel nejake hovna, pro ktere nama zadne oduvodneni a jeste ocekaval ze na nej budou ostatni šišlat jak na telatko :) Tobe by staclo jen par facek, aby si z hlavy dostal ty sracky a byl by z tebe take skvely diskuter : Peace :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to brali do úvahy iba emisie CO2. Fosily ale produkujú omnoho viac a neporovnateľne nebezpečnejšie plyny a rôzne pevné rakovinotvorné častice, ktoré sa s neškodným CO2 nedajú porovnávať.
Všimli ste si, že v žiadnej porovnávacej štúdii(ktoré majú za ciel zdiskreditovať elektromobily sa tieto aspekty ani nespomínajú. Prečo asi, že?! Lebo by väčšina rozumne uvažovacích ľudí vážne uvažovala o elektromobile a to by nebolo dobré pre tých, čo zarábajú na rope.
Pravda sa nakoniec vždy ukáže...

Obrázek uživatele Michelin

Tipnul bych si (ale to už se pouštím na tenký led), že elektromobil bude ekologičtější i kdyby si vyráběl elektřinu benzínovým agregátem. Ten totiž může běžet při nabíjení v konstantních otáčkách v oblasti ideálního kroutícího momentu a díky velké baterii a výkonných motorů elektromobilu se dá narozdíl od hybridů využít mnohem více rekuperace při brždění.

A přesto se najdou lidé, kteří budou vědomě hloupě lhát.
Copak tím asi sledují.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

ten elektromobil, co si vyrabi elektrinu benzinovym agregatem se jmenuje hybrid ;) a ano, je ekologictejsi nez diesel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi uz mate halucinace. Zkuste si jeste jednou procist na co odpovidate. O dieselu tam nebyla spominka.

ale byla. reagoval jsem na cloveka, ktery reagoal na prispevek "Podla studie Bruselskej univerzity je elektromobil..." v nem je uvedena analyza, ktera porovnava elektromobil (v cetne vyroby nergie) s dieslovym motorem.

Obrázek uživatele Michelin

Asi jsem tu vasi inteligenci precenil.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

A to si vem, že ty ideální tabulkový emisní hodnoty nedosahují spalovaci popelnice po celou dobu provozu. Hned po nastartování studenýho motory, když jedou na sytič tak chrlej neuvěritelný sajrajty zcela mimo normy. Zde Josef to odhadnul tak na 10 až 15 % času provozu spalováků. To vůbec není zanedbatelná hodnota. Velikou otázkou jak velký podíl na celkovém znečistění tato nebezpečná fáze chodu spalováků způsobuje? Zda je to taky jen 15 % nebo je to třeba 30 % nebo nedej bože víc? Ale o tom radši všichni svorně mlčí a stále se jen ohánějí laboratorníma hodnotama.
Hybrid, alespoň ten vypiplaný od Toyoty, má tu výhodu, že spalovák zbavil nevýhodné vysoké zátěže při startu, rozjezdech, pomalých rychlostech a možná i při zrychleních. Tudíž se má motor běžící v Atkinsonově cyklu skoro jako v bavlnce a emise jsou nejnižsí a pěkně pod kontrolou.
Teda chvilku mi to trvalo než jsem to z různých náznaků pochopil a dal si to sám do kupy, protože Toyota ani popularizující články to nikde tako nevysvětlují i když je to nesmírně zajímavé a navíc důležité.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak.
Kdyz jsem koupil do firmy posledni (doufam, ze navzdy) benzinove auto, ktere diky downsizingu melo byt udajne setrne, tak jsem se nestacil divit.
Benzin 1.2l, ktery mel jezdit asi za 4,5l/100km. To ze se pod 6,5l/100km neda v realu dostat jsem predpokladal, ale ze s nim po dalnici (pravda hodne) sviznym tempem pojedu za 13,5l/100km me fakt dostalo. Takovou spotrebu jsem nemel pri stejne jizde kdysi ani s 15let starym benzinovym atmosferickym dvoulitrem.

To jsou ty ekologictejsi motory nez ev jak se nam tady rs snazi vnutit...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rs to možno nemyslí zle, iba zaspal dobu a myslí si, že hybridy sú budúcnosť. Takže asi čerpá informácie z nejakých pochybných zdrojov.
Osobne si myslím, že hybridy boli budúcnosť vtedy keď to vymyslela Toyota, ale ostatné automobilky zaspali, tak ako dnes s elektromobimli. Dnes už je hybrid, bohužial, minulosť.

Obrázek uživatele Michelin

Nebo bohu dík. :-)

Hybridy jsou myslím ze hry už jen kvuli té rekuperaci jak jsem psal.
Jestliže elektromobil disponuje baterkou takové kapacity, že jí může při každém (vyjma krátké chvíle kdy má nabito do plna) brždění rekuperací dobíjet více než 70kW, tak se prakticky obejde bez brzd. Díky tomu mi vychází podle dat z OBD, že 20% veškeré spotřebované energie jsem si vyrobil rekuperací.
To znamená zvýšení účinnosti systému s už tak velmi účinným elektromotorem o 20%.

Naproti tomu hybrid může dobíjet (brzdit) do té parodie na baterku jakým výkonem? A může takto brzdit za všech okolností, když ta pidi baterka se čas od času může blížit i v běžném provozu úplnému nabití?
Nevím. Má tady s tím někdo zkušenost? Dá se s hybridem odbrzdit při předpisové jízdě 99% rekuperací jako u ev?

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám jenom tu 1,1kWh "parodii na baterku", jak píšete. No ano, když sjedu kopec delší než 6km tak už není kam syslit. A ano, vadí mi to. Ale jsem šťastný, že má TAKÓVÉ auto s TAKOVÝMI schopnostmi, o jakých se 99% ostatních ani nezdá.

Obrázek uživatele Michelin

Nechtel jsem se do hybridu navazet (i kdyz s tim vyrazem "parodie" to tak vyznelo), proste me jen zajima o kolik je asi ucinnejsi ev vs hybrid nebo pluginhybrid.
Ze je hybridni technologie lepsi nez jakykoli spalovak je jasne.

Spis me zaujala myslenka jestli by na tom bylo s emisemi ev oproti hybridu lepe i kdyby nabijelo benzinovym/plynovym agregatem. A jedna z veci, ktera to muze hodne ovlivnit je prave rekuperace, ktera by mela byt z logiky veci ucinejsi u ev. Snazim se tedy dopatrat jestli ta logiga funguje i v praxi.

Ma logika vychazi z toho, ze cim je baterka vetsi tim vetsim vykonem ji mohu nabijet. Kdybych do 5kWh baterky (byt treba LiFePO4) napral 70kW tak ji zapalim. Na druhou stranu hybrid bude patrne o neco lehci nez Tesla, takze ho muze i nizsi vykon brzdit stejne jako tu mou Teslu 70kW, atd...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víte, ačkoli jezdím hybridem, tak to není primárně o tom, že bych chtěl vydávat co nejnižší emise. Dokonce ani o spotřebu mi tak moc nejde. Mým cílem je svézt se tiše, pohodlně a spolehlivě.

Nechci si hrát na chytrého, ale poslední rok jsem o tom hodně nastudoval. Toyota asi umí hybridy nelépe, protože už přes 20 let prodává. A zřejmě zvolili řešení, kdy se spalovák připojuje přímo ke kolům (když elektro pohon nestačí) proto, že přínos větší baterie není tak velký, aby to stálo za to jet výhradně přes baterku. Asi jim při výpočtech vyšlo, že hmotnost spalováku+elektromotorů (jsou 2)+ baterie bude v konečném výsledku stejná a že ztráty při výrobě elektřiny spalovákem převáží úsporu. Takhle to vidím já. Prostě věřím, že kluci japonský o tom velmi přemýšleli a vyšlo jim toto. Jejich řešení je kompletně inovativní. Vynechali převodovku, spojku, alternátor, startér... Na rozdíl třeba od VW, kteří tam někam přidali elektromotorek a tváří se, že taky mají hybrid :-)

Ale jistě by tomu celému slušela ta větší baterka. Opravdu někdy nemám kam dávat energii z brždění.

Ještě ke konkrétním číslům, které uvádíte. Nabíjet 5kWh baterku výkonecm 70kW nemůže být problém pro tu baterku. Moje 1,1kWh baterka NiMH v Priusu se běžně nabíjí proudy kolem 100A, což je při napětí 250V 25kW. A někdy i víc :-)

Převodovku nevynechali, ale nahradili ;-) složitou automatizovanou dvouspojkovou převodovku s koly ve stálém záběru a synchronizací jednoduchou planetovou převodovkou, která má sice nepatrně větší ztráty (oproti jednomu konkrétnímu zařazenému převodu na "klasické"), ale zase odpadá to "kvedlání" s převody a umožňuje rozdělovat výkon spalovacího motoru na kola a k motorgenerátoru (obousměrně). Samozřejmě museli vyladit řídící SW, který řídí všechny 3 motory (1 spalovací a 2 elektrické), tak, aby spalovák pracoval v optimálním režimu a přenos síly na kola byl taky optimální :-)
Tj. jen drobnost, jinak s příspěvkem nepolemizuju ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je možné, že Toyota používa NiMH špeciálnej konštrukcie, ktoré zvládajú vysoké nabíjacie a vybíjacie prúdy. Vo vašom prípade je to skoro 25C (25 násobok kapacity), čo je sakra dosť! Lepšie sú už len asi superkondenzátory.
LiFePO4 zvláda nabíjacie prúdy max 3C a vybíjacie krátkodobo 20C. Takže ako si tipol Michelin 5KWh baterka by nabíjanie 14C, t.j. 70kW-vým výkonom pravdepodobne nezvládla. Vybíjanie určite ano.
Li-ion baterky v Tesle sa nabíjajú približne 1,25C ale pravdepodobne zvládnu aj 2C, pri vybíjaní sú zaťažované zatiaľ max. 6C t.j. 600kW.

Ad posledni odstavec - tohle neni uplne pravda, NiMH jsou vyrazne tolerantnejsi k "brutalnimu" nabijeni (hodne nasobek kapacity) nez LiIon.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne to je vyhoda Priusu plugin kterej vlastnim. Ma sice baterii jen 4.4 kW ale nejsem nijak omezenej rekuperaci. Pokud teda baterku nenaplnim na maximum. Jednou jsem narekuperoval asi 15 km jen na sjezdech v horach. To bohuzel obycejny hybrid nedokaze ale diky za ne a za lidi kteri si ho koupi. Uprimne, pokud nebydlite na horach tak to stejne nevyuzijete.

Obrázek uživatele Michelin

A netusite jakym vykonem to dokaze maximalne brzdit/nabijet, resp. napriklad pokud pojedete po dalnici 170km/h a budete potrebovat rekneme 500m pred sjezdem rekuperaci zbrzdit na 70km/h, zvladne to?

A jinak tedy pokud nezavodite vystacite si s rekuperaci tak aby jste krom uplneho zastaveni nemusel vubec slapnout na brzdu?

Dekuji za info.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se ale to nevím. Za 500m si myslím že bych jenom rekuperací zpomalil ale těžko půjde všechna ta elektřina do baterie. Jinak až téměř do úplného zastavení to jde a brzdi to docela dost. (bez použití destiček). Omlouvám se ale nechci tu plácat nesmysly když si nejsem jistý

Obrázek uživatele Josef

Nejsem si tím zcela jist, ale mám dojem, že dá. Musí to být samozřejmě PHEV, běžný hybrid to nedá. Ale PHEV to dá určitě.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter