Německá pošta si vyrábí vlastní elektromobily, Volkswagen zuří

Jan Horčík - 11 Říjen 2016

Nedávno jsme psali, že Německá pošta nasazuje elektromobily StreetScooter. Novinka vyvolala překvapivé vlnobití, protože Deutsche Post je chce začít také prodávat dalším zájemcům.auto Deutsche Post elektromobil StreetScooter

Potkat v Německu dodávkový elektromobil StreetScooter tamní pošty nebude brzy nic výjimečného
foto: Deutsche Post/StreetScooter

Už asi 1000 elektromobilů StreetScooter jezdí v německých městech jako poštovní dodávky. Německá pošta Deutsche Post aktuálně zvýšila výrobu na 5000 za rok a už příští rok to má být až 10 000 vyrobených aut ročně.

Podle magazínu Automobilwoche by německá pošta mohla vyrobit v dlouhodobém horizontu až 70 000 elektromobilů StreetScooter. Problém je, že elektromobily nahrazují malé užitkové vozy značky Volkswagen. Ještě větší problém ale je, že je chce německá pošta začít komečně prodávat dalším zájemcům.

To se koncernu pochopitelně nelíbí. Nový šéf VW Matthias Müller prý doslova řekl, že je "neskutečně naštvaný" a diví se, proč pošta nejednala s divizí komerčních vozidel VW. "Uvidíme, jestli jde ještě strčit nohu do dveří," řekl prý doslova.

Specifikace elektromobilu StreetScooter

Baterie: 20,4 kWh
Dojezd: 120 km
Max. rychlost: 85 km/h
Výkon: 45 kW
Hmotnost: 1495 kg

Proč se Deutsche Post rozhodla neoslovit Volkswagen je jasné z vyjádření Juergena Gerdese, člena dozorčí rady pošty. "Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit."

Což je pochopitelně přesně to, co by se Volkswagenu rozhodně nelíbilo. Dodávkový elektromobil pošty je přitom navržen přesně pro potřeby této služby. Jeho životnost je 16 let, sedm dní v týdnu bude ve službě 10 hodin.

Celé auto přitom Deutsche Post skládá z komponent od externích dodavatelů. Elektromotor dodává Bosch, světlomety vyrábí Hella. Čímž se vlastně téměř neliší od běžných automobilek - s tím rozdílem, že ty si obvykle ještě vyrábějí vlastní motory.

StreetScooter video

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Propagační náborovka SOUDRUZI ;))

skoda-auto.jobs.cz/lang/1022470600/jd_skoda-auto?&brand=g2&exportRCM=30361880&trackingBrand=skoda-auto.jobs.cz&rps=186&ep=

youtube.com/watch?v=86R5oVN0d68

Obrázek uživatele PaRi

Mrkl jsem na internet a vypadá to, že (bez záruky):
- fyzicky se vyrábějí v Banja Luce
- ve stejném stylu mají i nějaké osobní dvoudveřové vozítko.
- podvozek je jednoduchý rám
- vzadu listová pera, ve předu vinuté pružiny
- spartánské vybavení palubní desky

Takže suma sumárum, pro projektovanou rychlost, dojezd a použití super. Co se týká dobíjení... třeba když pošťák dokončí kolečko, vezme si naložený a dobitý vůz a tento mezitím připraví pro dalšího.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den,
můžete mi dát bližší informace k firmě, která vyrábí elektromobily pro německou poštu. Děkuji.
Chtěl bych se tam zastavit cestou z dovolené. Mirek

Obrázek uživatele PaRi

Zdravím,
jedná se o konsorcium firem pod značkou Nikola Tesla (konsorcium založila vláda). Jednotlivé firmy jsou Jaksche, ELAS, FAMOS, Netqom a Caldera. Tyto firmy dodávají podvozek, karosérii, kabeláž a nabíječku. Nicméně na konci článku píšou, že výrobu snad stáhli do Německa (AAchen), protože Merkelová zalobovala a s dotacemi už to finančně vyšlo i v Německu. Ale za ten překlad bych ruku do ohně nedal.

detaily zde: https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=cs&u=https://www.radiosarajevo.ba/vijesti/bosna-i-hercegovina/elektricni-automobil-iz-laktasa-nije-pomogla-ni-angela-merkel/216720

PaRi

Cena auta by měla být 22 000 €.
Cena 5000 € bude jen za baterku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Také podle našich informací z eCarTecu je cena mezi 20 000 až 30 000 euro.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tedle článek vyzněl líp. A je kupodivu z Rudýho práva

https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html

+ výbornej všeshrnující koment, jak z mojí hlavy :)))

Tomáš Janíček, Praha 3
Středa, 12. října 2016, 12:55:53
"potíž se jmenuje peníze !!!
elektromobil nepotřebuje : převodovku, výfukový systém, diferenciál, homokinetické klouby, kardan, vstřikovací soustavu, palivové čerpadlo, kapalinové chlazení, tedy chladič, hadice, čerpadla atd atd..nepotřebuje obrábět motorové skříně, písty, vílce, kovat kliky, ojnice...vzdělanec si doplní sám...nepotřebuje tuny olejů do převodovek, motorů a zase atd. a atd.
Potřebuje jenom trochu elektroniky, něco čidel otáček, 4 elektromotory, většinou z rotačně obráběných dílů, tedy technologicky nenáročných....a tedy náklady na výrobu jsou minimální...kastli musíte vyrobit tak jako tak....
a elektrárny v noci nemohou škrtit výrobu, tedy je výhodné v noci nabíjet elektromobily a elektrárny mohou jet v optimálním režimu, jejich škrcení je velmi složitá věc a tak by přebytky čerpaly elauta,
jenže olejáři, výrobci ozubených kol, slévačí, svářeči, ti všichni jako výrobci i jako zaměstnanci by se šli pást proto elektromobily nejdou a nejdou .....tož tak"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Umělí €JROzaměstnanci co natáhla ŠÁDE "olejáři, výrobci ozubených kol, slévačí, svářeči, ti všichni jako výrobci i jako zaměstnanci" by se nešli pást ale vrátili by se tam od kud odešli a kde za ně není náhrada a nemá kdo dělat!!! A to jsou místní pekaři, skladníci, prodavačky, cukrářky, švadleny, servírky, pokrývači, klempýři, instalatéři, tesaři, řezníci, soc.pracovníci atdtdtdtd... ;)))

PS: Na Rychnovsku Kvasinsku nemá kdo obsluhovat v restauraci stejně tak u kasy fobchodáku!! NEJSOU LIDI

skoda-auto.jobs.cz/volna-mista.php

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... a není kde bydlet... chybí životní prostor ;( Králikárny se nepočítají za životní prostor ;) A KDO ZA TO MŮŽE ? MÍSTNÍ KONZERVÁRNY !! :))

Pěkně si ta německá pošta vytřela s německým VW zadek :)))
Morální újma je daleko, daleko větší než těch pár desítek tisíc aut který jim možná ukousne pošta svou autoprodukcí z koláče prodejů! Spořádaným občanům už nepřiveze poštu od blízkých a balíček z obchodu nějakej smradlavej sračkomet od VW, ale čistý elektroauto od pošty co jim nebude zbytečně zasírat krajinu. Hm hm todle musí ve Folcburku dost bolet :D:D
Teď si může VW ty svý naleštěný "futuristický" vize strčit do svýho dinosauřího konečníku :)))
Pocit asi jako když si výrobce traktorů z vedlejší vesnice dokáže vyrobit lepší žihadlo než vyrábí strejda Ferári se svojí fabrikou :D

"Deutsche post přestalo bavit platit průsery a nestydatý zisk koncernu VW.
Kdy na to přijdou ostatní spotřebitelé."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

To je začátek konce klasických automobilek. Nic víc ani míň.

DP zde jen veřejně ukazuje skutečnost, kterou zjistili už mnozí jiní: Vyvinout elektrický dopravní prostředek (ať už auto, dodávku, motorku, rikšu, ...) je mnohem jednodušší, než analogickou klasiku. Zvládne to s trochou vedení a zázemí i parta nadaných studentů, kteří jinak v životě ještě nic nedokázali.

Jestli je ale vývoj relativně snadný, pak výroba je ještě snazší. S trochou nadsázky tvrdím, že elektromobil může poskládat z dílů objednaných z internetu i parta lehce zacvičených domorodců kdesi v pralesní chýši. Technologicky to není žádný velký problém - aspoň v porovnání s klasickým dnešním autem.

Všechny související důsledky si tady jistě domyslí nejmíň každý druhý..... Auta postupně začnou být relativně nezajímavou spotřební věcí, od níž nikoho nenapadne odvozovat společenský status majitele, jako je tomu dnes. To otevře cestu k carsharingu. Robotické řízení pak umožní uvolnit ulice lidem, protože auta budou parkovat mimo obytné zóny a na zavolání pro vás přijedou. To celé ve vyspělém světě bude dřív, než si většina lidí myslí. Otázka je jenom, jak rychlé to bude v zemích, jako náš knedlíkov..... )))

u mobilu to bylo podobne, nejdriv drahe a pak nastala doba kdy kdejaky Cisnky "vyrobce" chrlil levne smartphony a tablety jak pekarna pecivo, a nakonec se to zase vyselektovalo, par desitek tech levnych vyrobcu krachlo a zase se jede ve starych kolejich :)

ne fakr se neni proc bat ze klasicke automobilky skonci, proste se jen preorientujou behem par desitek let na elektromobily a pojedou v klidku dal, neb tohle 2 stope cosi co ma jednu sedacku a smi to zatim pouzivat jen jedna statni firma v jedne zemi diky vyjimce opravdu neznamena zacatek konce klasickych automobilek ;) sak co ti brani aby sis takovej elektromobil vyrobil kdys je to tak snadne? suk do stodoly a nejaky to EV si za 5k ecek spichni :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prostě a jednoduše si německá pošta Vytřela s německým naleštěným futuristiským přepáleným VW prdel :))) Já to tý sračkokonzervě přeju :DD

ale prd, vsechno jsou to jen velka prohlaseni v mediich, realita je takova ze maj asi 1000 techto malich dodavek pro jednoho a delaji to co by delala kazda firma, proste hulakaj do sveta aby meli PR

cenou nejsou o nic moc niz nez ty velke koncerny typu VW a kvalitou a bezpecnosti na ty koncerny nedosahujou ani zdaleka, skupina DP a DHL v Nemecku maji prez 130 tisic malich vozidel (bez nakladaku a kol), takze tempem 5000 rocne na ktere se jeste ani nedostali a hned tak nedostanou by nahrazovali jen svuj vozovej park 26 let, coz pri jima proklamovane zivotnosti 16 let jaksi vychazi trosku spatne (a opravdu nekdo veri ze to vydrzi 16 let jezdit a nebude to po treba 10 letech vrak?), vsimni si ze dana firma se snazila dana vozitka nabidnout predtim i policii a energetikum, neuspeli a tak o tom radsi mlci, stejne jako o tom mlci media ktera to s velkou slavou ohlasuji ve spojeni s DP/DHL

vsimni si kolik stoji treba Dacia Logan MCV, je to vpodstate levnejsi nez tohle "auto"

spis to dopadne tak ze nejaky koncern skoupi podil v DP/DHL a z techto elektro prditek udelaj neco ve svem portfoliu :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak dodávky jsou určené do města, takže nepotřebují extrémní bezpečnost. Samozřejmě vyrobení dodávek pro poštu od VW by stálo neskutečné peníze, řekl bych, že každé auto tak 60 tis. EUR. Mimochodem jenom baterie do VW eGolf stojí 10 tis. EUR, tedy dvojnásobek.

Kdyz je takova trivka vyvinout a jeste jednodussi vyrobit EV, proc zadny jiny startup nezopakoval (relativni) uspech Tesly? Idealne v nejakem masovejsim segmentu?

Ze by proto, ze dotahnout to do konce (pro vic nez jeden kus) az takova trivka neni?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No proc asi - s cim zacala tesla? Vzala hotove sasi, nacpala ho baterkama a zkusila to prodat jako imageovku za trojnasobek ceny obdobneho konvencniho auta a souhorou faktoru se jim to podarilo.
Jak toto chce zopakovat v masovejsim segmentu? Ze byste nakoupil sasi na nejake male obyc auto (to vam nikdo neproda), nacpal do ne baterky a prodal to z trojnasobek? Takove auta se uz bezne prodavaji, na to nepotrebujete startup...
A vyvinout to od nuly neni nic levneho, protoze jen vyvoj karoserie, poadovzku apod, aby to auto mela nejake jizdni vlastnosti a splnovalo normy pro bezpecnost je dost draha zalezitost.
A uplne nejdrazsi vec je vyvinout to to auto tak, aby se dalo opravdu masove a levne vyrabet - o to se ted pokousi treba VW...

oni vpodstate takto usetrili i u modelu S a X, neb nevyvyjeli treba ani odpruzeni a nektere dily v interieru ktere pochazi komplet od Mercedesu a maji je jen diky tomu ze do nich Mercedes investoval :) to tu ale spousta lidi nevidi a videt nechce neb by se jim proste zhroutila ta hromadka karet kterou maji vysnenou, ale nechme je v tom neb to nema smysl jim to vysvetlovat :) je potreba se proste smirit s tim ze nekteri si myslej ze vyrobit EV je snadne protoze to prece dokazala Tesla :D

A Mercedes (stejně jako Toyota) si zase od Tesly vzal motory a baterky do svejch aut. Výhodnej čendž.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

jj

jde o to ze nebejt financi od tech zlejch fosilnich automobilek, tak dnes Tesla neni Teslou s Muskem, ale pravdepodobne soucast Google ci jine podobne firmy, treba Apple, ostatne Tesla mela namale jiz 2x a pokazde se zvazoval prodej Google

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale tak de to doma v garáži ale pokud k tomu chceš rozjet malosériovku potřebuješ spolehlivý parťáky co neutečou k šáde a zainvestujou no a kapitál. A to je s chapadlovými praktikami konzervy a zaprodaným češstvem kapánek problém ;)

A pak tě vyhoděj stejně jako Musk vyhodil zakladatele Tesly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super. A není tu někdo kdo by byl ochoten zapůjčit Teslu model S na 24 hodin za 5 000 kč? Díky

Jestli je ještě požadavek aktuální - tak to inzeruje trendpark.cz (https://www.pujcsiteslu.cz). Za tuhle cenu na 24 hodin - 100 km volných. Každý další kilometr = 20 Kč.

Myslím že za 5 klacků to půjčej tak na 1/2 hodiny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Cipísek D

2011 Německá pošta testuje 12 nových elektrických vozidel Renault...

dpdhl.com/de/presse/pressemitteilungen/2011/deutsche_post_testet_12_neue_renault_elektrofahrzeuge.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

2018 = 30.000 ks
2017 = 10.000 ks
2016 = 1.000 ks
2013 = 50 ks

dpdhl.com/en/media_relations/media_library/fotos/streetscooter_2016_03.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Jan Veselý

Pořád jsem přemýšlel co mi to připomíná a nakonec jsem si vzpomněl. Nokia byly původně papírny. S elektronikou začali, protože jim nikdo nebyl schopný dodat kvalitní řídící systém na papírenské stroje za rozumnou cenu, tak najali pár inženýrů a udělali si ho sami. Pak jim bylo líto je vyhodit, tak se to snažili prodat dál a nakonec z toho byl svého času největší prodejce mobilů na světě.

Obrázek uživatele Cipísek D

pěkný +1
Deutsche Post tímto jasně ukázala, co je VW zač...
youtube.com/watch?v=SMNOqdBWEhA
...že úmyslně cenově přepaluje elektromobily, aby mohl prodávat jeho levnější fosilní spalováky. Svíňárna?? ;)

KDYŽ SE CHCE TAK TO TOTIŽ JDE

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

placate nesmysly. vw neni jediny, kto "prepaluje" elektromobily. "prepaluji" je vsichni. vcetne tesly. proc asi? asi proto, ze vyrobit je je mozna jednoduche, ale komponenty nejsou za 5 korun.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně Tesla může přepalovat protože spalováky nevyrábí a potřebuje prachy. VW nemuže přepalovat protože vyrábí spalováky a dízlglejt ;) Nevidíš v tom snad systém :))

to bylo hluboke ;)

Obrázek uživatele Cipísek D

Heleme se VW navrhoval pro Deutsche Post Concept 2011 ...

youtube.com/watch?v=SMNOqdBWEhA

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Cipísek D

Volkswagen eT! - Elektrische Transporter - concept car 15. 12. 2011

youtube.com/watch?v=dhlKSCkTcjA

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Jan Veselý

Klasika, miliony drahých pytlovin, drahé jak čert a nakonec to po pěti letech pořád ještě nejezdí.
Tohle jim za pár šupů navrhla parta nadšenců z TU Aachen už kvůli té srandě, trochu peněz a pár diplomek, vše z off-the-shelf součástek.

Obrázek uživatele Cipísek D

„Česká pošta má jeden z největších firemních vozových parků v České republice. Jejich provoz představuje značnou nákladovou položku v rozpočtu Pošty. Proto hledáme alternativy, které by byly z hlediska provozu levnější..."

hybrid.cz/ceska-posta-zacina-vyuzivat-elektromobily

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

zacinam vazne premyslet nad serioznosti tohoto servru. elon musk predstavi neco neocekavaneho, elon musk chce kolonizovat mars. elon musk nevim co vsechno. prodeje elektromobilu ve fancii jsou dvakrat vyssi nez pred rokem, ted clanek, ktery rika, ze ceska posta vyrobi elektromobil levneji nez volkswagen, a bude ho prodavat, cim nastvala volkswagen. uz jen cekam na clanek jako se ropna loby za pomoci utajenych organizaci napojenych na vladni spicky snazi zakazat prodej elektromobilu. panum redaktorum doporucuji opravdu trosku vic objekivity a mene manipulace ve prospech svych snu.

nemecka samozrejme. inteligenti, co se chytate preklepu alespon predvadite, ze jste bez argumentu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kam to čumíš ferdo :))
1) Deutsche Post = NĚMECKÁ POŠTA
2) NEVYROBÍ ALE UŽ DÁVNO VYROBILA, PROTOŽE KOUPILA VÝROBCE OLÉ ;))

radši si zameť před vlastním "rs" ale kdyby sis to vážně chtěl ještě ověřit že hybrid nekecá ... :DDD

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-streetscooter-b14/

Obrázek uživatele jurazhor

"ted clanek, ktery rika, ze ceska posta vyrobi elektromobil"
jo kdyby tak česká,hned by mi bylo veseleji :)

---

jurazhor

Obrázek uživatele PaRi

Podle toho, jak 'Trojtá V' vyskakuje, bych řekl, že si dělali naději na nějakou větší dodávku pro solventního zákazníka, ale Deutsche Post jim to vyzobla. Teď jen zjistit, kdo to je. Že by Vídeň?

Obrázek uživatele Cipísek D

Deutsche Post to ale přeci nabídla "trhu": tzn pro poštáky, pekaře, rozvoz obědů, zásobovaní po městě, městsky technický služby, důchodáky, remeslniky... ;)) prostě kdo si to za 5.000€+marže koupí ;) To auto je defakto univerzální, podstatou je modifikovatelný úložný prostor nákladovýho prostoru. Pro DB to vyrobili za 5 táců. Otázkou je za kolik to šópnou na trh ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je prave otazka, bude to 10 000, nebo 20 000? A opravdu sotji vyroba jen 5 000? Na odpovedi si jeste nejakou dobu pockame...

Obrázek uživatele Cipísek D

no rozhodně to bude levnější jak tahle vw sračka ;)

youtube.com/watch?v=dhlKSCkTcjA

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten dojezd je dle jejich technickych udaju pouze 50-80km ! viz.: streetscooter.eu/modelle/work

Obrázek uživatele Cipísek D

joo ale to je poctivý Dojče Post praktický dojezd dle zátěže v kufru a navíc ještě k tomu s rezervou 20km. Tzn. papírový dojezd NEDC bude tak min 150km a EPA 120km ;)))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto.idnes.cz/odtsraneni-fap-dpf-filtru-pevnych-castic-fpc-/auto_ojetiny.aspx?c=A150220_000359_auto_ojetiny_fdv

auto.idnes.cz/fap-dpf-filtr-pevnych-castic-diesel-duk-/auto_ojetiny.aspx?c=A160916_104200_auto_ojetiny_fdv

prirovnavat tohle k autu je dost odvazne, homologaci to ziskalo u Dekry a to je do oneh 80km/h se stejnyma pravidlama jako jista "cesko-cinska" kopie Renaultu Twizy, tohle kuprikladu vubec nesmi na silnice ktere v CR oznacujeme jako rychlostni nebo dalnice, bezpecnost toho auta je nulova a krome bezpecnostnich pasu a ABS to nema z bezpecnostnich prvku nic, pokud to Nemecka posta bude chtit prodavat i dalsim zajemcum jako rozvazkove vozidlo a nebude ho mit jen pro sve uziti, bude muset upravovat a pridat bezpecnostni prvky ktere jsou pro takovy prodej predepsane EK, takze z nynejsich vyrobnich nakladu 5000€ se to honem rychle zacne navysovat na treba 10-15 tisic € coby jen vyrobni naklady, budou muset zapracpovat airbagy se kteryma soucasna konstrukce nepocita, ESP, kontrolu tlaku v pneu a dalsi, v soucasnem stavu by totiz tohle "auto" neproslo ani crashtestem na nula hvezdicek, tohle "auto" splnuje jen predpisi pro jiz zminene skutry a "auta" pro teanagery, tedy dost snadna pravidla ktera dnes splni kdejakej garaznik co si posklada cosi v garazi

jinak podvozek bude jiste uzasna zalezitost, jizda po Ceskych silnicich bude jiste zazitkem pro svalstvo a kostru jedincu na palube :D ale jak tak ctu diskuzi, nekteri zdejsi jedinci by si to zaslouzili jako jediny dopravni prostredek :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže podívejme se na to upřímně
1) je to auto a to auto postavené dle požadavků jeho investora, jím samým ( skrze vlastněnou firmu ) a na zakladě toho co potřebuje a za podmínek kde a jak bude vozidlo využíváné přímo jeho inspirátorem
2) dle bodu 1 vyplývá toto - dojezd na zakladě skutečně potřebného tj jsou omezeny naklady na zbytečnou kapacitu baterie pro dojet 200 km proč ...není potřeba , stačí jen 100 km tak proč vyhodit prachy za něco co asi neužiji
3) max rychlost 85 km proč ne toto je VOZIDLO PRO ROZVOZ POŠTY a nebo drobných věcí po městě, nevím zda dotyčný ví či si uvědomuje ale po vetšině českých měst je max povolena rychlost 50 km , kromně magistrál kde je dovoleno vetšinou max 80 km, useky magistrál tvoří při mém běžném pojezdu po městě tak 30 % a to jedu osobním vozidlem a nikam poštu nevezu, u poštovního či rozvozového vozu předpokládám užití magistrály ve městě v menším množství protože magistrály nevedou přímo u bytového domu tam je i v CR silnice s max rychlostí 50 km... z toho plyne a díky zácpám a semaforům průměrná rychlost po městě cca 20 - 25 km za hodinu u osobního vozu a u rozvážky no tak do 20 km
4) pamatuji doby kdy po nejen městech ale i jinde mimo město a na dalnici stačily pásy, tak naco airbagy ? jak jsme uvedl toto není vozidlo na dálnici a ve městě co neubrzdíš to neukecáš a na náraz stačí jen pásy není třeba blbosti navíc, o esp, kontrole tlaku nemluvě, já je v autě taky nemám a žiji a jezdáím bez nehod, navíc kontrola tlaku pneu netrvá dlouho manualně a řidi rozvozu ji mohou v klidu dělat denně i dvakrát, navíc to co auto nemá to se nemůže zkur......

a jak píšete je to auto co spl%nuje požadavky na minimum a o to zadavateli a výrobci šlo, jednoduché, levné vozidlo s určením pro levný provoz s velkou životností bez kurvíztek

Obrázek uživatele Josef

Nicméně by to mohli na EU trhu prodávat jako stavebnici, kde si finální homologaci zajistí každý sám (pak by totiž platilo to samé, co pro poštu).

homologace pro Nemecko je neco lehce prez 3 miliony eur, kolik je v CR netusim, ale v CR to hlavne bude neskutecne urednicky slozite, prihlasovat v CR i jen EV restavbu je na provaz neb na to skoro nestaci ani dokrorat z uredniciny :D

Obrázek uživatele Josef

Mýlíte se. Homologace pro Německo pro samodomo přestavby a stavby je za pár šupů. Stojí to do několika stovek eur.

kdysi jsem tu psal o mozne prestavbe noveho Superba na elektrinu, napsal jsem si do EVC group a Kraiselu, nejdrive odpovedeli z EVC group ze oni jiz tohle nedelaji ze se to nevyplati ani u serie treba 100 aut, a z Kraiselu odpovedeli ze homologace takoveho auta ktere by u nich postavili na EV na bazi Superbu by vysla na 3 a neco milionu eur (rozepsali me celou tabulku unoku a jejich cen u Dekry a Adacu ktere vystavuji v Nemecku homologace) plus cena prace a modulu pro dana auta by vychazela na 25-50 tisic eur podle baterie, a bylo by tedy na me na jak velkou flotilu bych to rozmelnil

takze ano mylim se a Kraisel me urcite lhal a je to za par supu a " Stojí to do několika stovek eur" :)

Obrázek uživatele Josef

Nelhal. Jenže on je rozdíl mezí domácí přestavbou či stavbou a běžnou homologací. A to je to, co vy tu nerozlišujete.

sakra bavime se snad o tom "aute" pro Nemeckou postu ne? to ye nechapes poynamkz pod carou a musis je doslovne, s tim nic nenadelam

Obrázek uživatele Josef

Bavíme se o autě pro Německou poštu, které má ovšem homologaci udělanou. Takže když to budou prodávat jako stavebnici, tak člověk nebude muset řešit homologaci, jenom schválení stavby. A to je třeba v Německu otázka pár stovek eur.

omyl, homologaci dostali jakosto Nemecka posta,m tedy subjekt ktery ma v nemecku i vlastni ministerstvo ;) predpokladam ze si udelili nejakou vyjimku

pokud by to prodavali jako skladacku, porad by museli resit homologaci uplne stejnou jakou musi resit jini prodejci skladacek (kuprikladu Caterham), protoze danou homologaci by si pak musel resit kazdy kupujici, a stezi prodas nekomu "auto" kde kupujicimu zdelis ze homologaci pro provoz na pozemnich komunikacich si musi vyridit sam :D

je evidentni ze jsi v Nemecku zatim nic neprihlasoval a neresil homologace, ja tam resil jen EV skutra a u nej to opravdu byli stovky eur, coz ale nebude platit u tohoto "auta" neb kdo dalsi dostane vyjimku na provoz tohoto kdys to nebude sttani subjekt? us vidim jak prijdes na registr vozidel v CR a reknes jim aby ti to za par set eur napsali na znacky i presto ze nebudes mit v ruce zadny papiry o homologaci a oficialne to auto v CR nebude smet jezdit, vysmejou se ti a zavolaj ti sanitku do blazince :D

Obrázek uživatele Josef

Ok. Já viděl několik přestaveb aut, třeba A2, které šly celkem snadno. A třeba v UK stojí přestavba favoritu na elektro (úřední poplatek) asi 50 liber.

prestavba je ale uplne neco jineho nez prodej neceho co delas v "serii" od zakladu

i k te prestavbe musis mit auto ktere jiz ma homologaci pro provoz na pozemnich komunikacich, to auto ktere prestavujes splnilo vsechny homologace diky vyrobci ktery kdysi to auto nez ho zacal prodavat musel vsechny ty homologace udelat, jinak by to auto nikdy nesmelo na silnice

plestes dohromady dve ruzne veci, prestavbu a stavbu

prestavba se da celkem i v CR, kousek odeme ma takto pan prestavene na elektrinu Lupo, kdyby ale nemel to Lupo ktere kdysi podstoupilo vsechny potrebne registrace, homologace a dalsi testy, tak by ho nemohl ani prestavet na EV a legalne provozovat

Obrázek uživatele Josef

Ne. To pleteš dohromady ty. Jelikož to auto homologaci má, musí mít, aby ho pošta mohla provozovat, tak tato homologace platí v celé EU. A všude ti ho musí přihlásit. Předpisy jsou harmonizované. Takže pokud ti prodají stavebnici a ty si to postavíš, tak to musí jít bez problémů po provedení STK přihlásit.

to auto ma homologaci pouze pro jednorazovej ucel ;) precti si par zdroju v nemcine ;) dostali vyjimku pro Nemeckou postu, takze dana "auta" smej pouzivat jen na vybranych tridach silnic v Nemecku a jen na jediny ucel a to rozvoz zasilek do urcite vahy, vpodstate neresi vubec dane "auto" na evropske urovni, neb jinde nez v Nemecku jaksi ta vyjimka neplati

ta homologace plati jen v Nemecku a vystavila ji Dekra jen pro Nemecko ;)

Obrázek uživatele Josef

Ok, v tom případě, pokud se skutečně jedná o výjimku z pravidla, by to mohl být problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chci objastnit pojem "bezpecnost toho auta je nulova".

Jaká je bezpečnost motorky vs bezpečnost tohoto auta?
Jaká bude bezpečnost tohoto auta až bude řidič nahrazen autopilotem?

jako ze by ti autopilot donesl balicek do shranky nebo ti je predal do vlastnich rukou a tys mu to podepsal? jo to bude asi uzasnej autopilot, a stoprocentne se vleze i do te ceny 5000 eur za tuhle "karu" :D

nekteri jedinci zde maji sakra uzasnou predstavivost, predpokladam ze doma mas autopilota o na vysavaci, mixeru, pracce, a jidla ti taky vari nejaky automaticky sporako varic, a kdys jdes k holici tak te predpokladam striha automaticky dron :D

Obrázek uživatele M.Krupka

Které auto lze považovat za "bezpečné"?

a ktere za "nebezpecne"?

tohle bude mit bezpecnost na urovni aut bez airbagu, mozna na urovni nejakych Cisnkych aut, no proste labuznicka zalezitost :)

Obrázek uživatele M.Krupka

Každé. I to stojící na ulici bez řidiče je potenciálně nebezpečné. Vždy je v autě nejslabší článek řidič.

Mimochodem airbag .

Reálně tyto auta nasadí do měst kde je průměrná rychlost někde kolem 30-40km/h.
Proto i ta maximální konstrukční rychlost.
Rád bych znal statistiku nehodovosti a úmrtí řidičů pošty při vykonávání práce. Nepovažujme je prosím za hlupáky. Oni vědí proč to dělají, tak jak to dělají.

Doplnění:Nový elektromobil byl představen jako koncept, navržený a připravený ve spolupráci soukromé firmy RWTH Aachen a Německé pošty. Jenže ten koncept, který vyzkoušeli na padesáti testovacích vozidlech, se ukázal jako neskutečně kvalitní.

V dubnu tohoto roku tak Deutsche Post převzala kontrolní balík akcií u RWTH Aachen a začala s výrobou pro vlastní potřebu. Nyní už nahradila tisícovku aut a postupně navyšuje produkci na 5000 kusů ročně. Informace o tom, že bude auta nabízet třetím stranám, pak vhodila bombu mezi tradiční výrobce aut. Třeba Volkswagen si uvědomil, jaký byznys mu utíká.

Je to tom, že to auto nemá žádnou výbavu ani bezpečnostní prvky, jeto levný auto poskládaný z části i z čínských dílů, ale kompletují v německu. Ta cena je bez marže a vývoje. Leaf se taky vyrobý za 300 tis, zbytek je marže, vývoj doprava distribuce.

Software bude taky jen jednoduchý základ. Žádné rycho dobíjení. Ale je to to co pošta potřebuje, levné, jednouduché, odolné.

---

Jan Pavel

Jenom technická: Jak můžete u státní univerzity převzít kontrolní balík akcií?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW je k smíchu :))) Doufám že tahle lidová nula co nevidět padne, možná by se dřív mohla rozporcovat ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, ja doufam ze ne, je to v podstate jedina automobilka s planem na opravdu masovou vyrobu EV v ruznych tridach a cenovych kategoriich...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsou to zaprodaní mizerové jejichž rejžo je +50% a každoročně hawaii i s celou famílijí. Bez Tesly a pokuty by dál hlásali VW DÍZLPRASEČINU !!
Užs viděl startovní platy šáde??
skoda-kariera.cz/
Kde na to asi tak berou ;))

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/nemecka-posta-vypalila-rybnik-automobilkam-ty-skripou-zuby.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...neodolali a problém "vyřešili" softwarovým podvodem markýrujícím emise oxidu dusíku.

tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/dieselove-motory-umiraji-co-je-nahradi_401361.html

"Vůz je extrémně jednoduchý a lehký (váží 1495 kg). Už vývoj určil, že cena by měla být asi 5000 eur (asi 135 000 Kč)."
Zdroj:
https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html

Se nedivím že DízlGejt zuří. :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu mimo témy, ale neviem kam to dať:
3w.patria.cz/zpravodajstvi/3337870/nadbytek-ropy-to-nejhorsi-teprve-prijde.html

VW může tak leda držet hubu a krok.

Tedle případ názorně dokazuje jakej je to dinosaur a jaké jsou zde možnosti pro nové hráče.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ropný terorista a pro-rakovinový VW bude chtít toto celé zrušit

Obrázek uživatele Josef

Když ono funkční auto dnes není jenom o rámu na kolečkách s nasazenou karoserií a strojkem, který ho pohání. Elektromobily jsou drahé kvůli tomu, že musí splňovat hromady nesmyslů, které musí splňovat auta obecně (bezpečnostní systémy apod.) a vyrábí se prostě v malých sériích. Navíc se musí zaplatit vývoj, což bude hádám asi největší nákladová položka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vývoj u EV aut? To je potřeba? Vytvořit EV umí každý šikovnější, zato rakovinový teroristický spalovák neumí skoro nikdo sám vytvořit ;)

a už se hromadně provozují, tak nekecej nesmysly, drahý podpůrce terorismu

goo.gl/fACphE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A cetl jsi ten clanek, nez jsi napsal co jsi napsal? Ta nemecka posta to vyrabi a provozuje, takze vse co jsi nspsal to splnuje a stejnak clen predstavenstva napsal co napsal a ty pres to vse napises "musi zaplatit vyvoj", muzes napsat ceho? Ze mi automobilka rekne, ze tam potrebuju pocitac a dalsi hromadu hovadin co ve spalovaku nemuselo byt, ale jinak by nevysvetlili, ze elektromobil stoji 2x tolik?

Ona je dost otazka, jestli to je (z pravniho hlediska) auto nebo neco jineho (napr. pracovni stroj), na co nejsou takove pozadavky treba na bezpecnost - crash testy (neco ve stylu jako je u nas "vyjimka" pro malotraktory)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to auto
co by to jinak mělo být dle zákona, pomerančový džus?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

presene tak. Auto to neni. ;o) ac se vam to libi nebo ne. Tipuju to na pracovni stroj. Mysleno z pohledu norem a zapisu do TP. aibagy, deformacni zony, ... to vse bude chybet. I kdyz trosku nechapu tu omezenou rychlost az na 80km/h. V teto rychlosti s tim nabourat, tak to rovnou asi jenom prebarvi na cerno a pohrbi vas v tom. Tvar krabice to uz ma a pri celni narazu by jste nejpise v te krabici take skoncil. ;o)

Víte ono pojem "auto" české legislativě neexistuje. Asi máte na mysli dvoustopé vozidlo. To má mnoho kategorií. Slyšel jste někdy o vozidlech pro 15 leté? mrkněte např. na www.aixam.cz u nás jezdí už pár let. maj maximálku 45Km/h a určitě by jste s nima nechtěl bourat a v techničáku maj dvoustopé vozidlo.

Na max 80 km/h má bezpečnostní prvky dostatečné. Moje motorka má max 210 m/h a bezpečnostní prvky nemá žádný. Smart má vyší maximálku jak 80 km a bezpečnostní prvky bude mít srovnatelné nebo horší.

Jak tu někdo psal tyhle auta jsou pro městský rozvod takže 99% cest jezdej pos silnicích kde je 50km/h. A všechna auta by měla jezdit do 50 km/h. Takže statisticky jsou pásy dostatečné. Nejen že v těchto rychlostech někdy airbagy ani nevylítnou, ale někdy vylítnou a nadělaj víc škody než užitku.

---

Jan Pavel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dle jakého zákona to auto není? BTW, splňuje to účel auta? Splňuje. Ostrouhal teroristický VW? Ostrouchal, to je důležité....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to si právě myslím že to "auto" podle zákona není. Už jen ten název skůtr....Taky si myslím, že to bude kategorie těch "skoro aut" (jako jsou např. auta od 16let..apod.)!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tvůj názor ale není směroplatný ;)
je to auto, tak se s tím smiřte
ale to opravdu není důležité, důležité je to, že EV si může vyrobit KDOKOLIV, tak to mělo už být 100 let

A on Vám v tom dosud někdo bránil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, ty opravdu víš úplný h*vno:
goo.gl/41IV2c

A jéjej, už tady chybí jen chemtrails a pak o té červené Karkulce... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hloupý zůstane hloupým
ale ty fakta asi nebudeš rozporovat, pane snadno vypláchnutý mozku západní propagandou, že? :)

My všichni jsme hloupí, jen Vy jste ten osvícený, že? ;-)
Zeptám se jinak. Abyste podpořil tu svoji víru, koupil jste si již nějaké EV, abyste podpořil tento obor? Nebo jen doma masturbujete nad plakáty Tesly a po internetu (to nic nestojí) plácáte svoje konspirační teorie, že celý svět se spikl proti Vám?

Obrázek uživatele Pepa

Proč srovnávat možnosti a schopnosti tohoto auta s těmi co vyrábí klasické automobilky?
Spíš se ptejme co jsou to za diletanti ve VW když pošta je schopna vyrobit něco co je vyvádí z rovnováhy?
Jak je na tom mlékárna,nehodlá si přilepšit výrobou cisternových kamionů?
Celá tahle záležitost jasně dokazuje snahu automobilek udržet výrobu fosiláků co nejdéle!

---

Pepa

Ale ona to posta ani nevyvinula ani nevyrabi - koupili nekoho, kdo to umi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jestli jsem to dobre pochytil, tak to byl startup, kde od pocatku dala postal nejaky vstupni kapital. Myslim, ze to bylo 20%. Kdyz po nekolika letech bylo auto, jizdni kolo a motorka dovyvynuta (vse na elektrinu), zacalo to jezdit pro postu v poctu nejakych 50ks aut, posta s tim byla spokojena, ze to splnuje to od toho cekala, tak odkoupila startup do 100% s tim, ze si to bude vyrabet sama pro sebe. Od pocatku to bylo takto domluveno.

Ja to myslel tak, ze to know-how se samo od sebe neobjevilo v molochu typu posta, ale ze zafianancovali externi "chytre hlavy" (predpokladam, ze to delaji relativne casto a obcas z toho vypadne pouzitelny vysledek)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale o tom to je, me osobne by stacil ten citystromer ci jak se to jmenovalo v novejsim vzhledem, radiem z USB a "lionkama", nepotrebuju tu spoustu cypovin co nacpali do egolfu ci eGo a prodavaji mi to za +-mega...
Kolik by to stalo? Vyvinuto to maji (vse), vyvoj aspol uz "odepsano", staci tam dat lionky a na kolika kč budeme? pul mega? Dojezd 250-300km (jako ma ten co ten citystromer vybavil lionkama)? Coz vlastne dokazuje, ze dojezd elektromobilu v devadesatkach, kdyz se do nej daji lionky ma dojezd 200-300km a ne jak LZOU, LZOU A ZASE LZOU...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mensi problem - realne by si za pul mega takovou plecku dneska prakticky nikdo nekoupil, pak by se samozrejme vubec nemohla ani prodavat, protoze by nesplnila pozadavky na bezpecnost...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne, že golf(citystromer) má víc hvezdicek jak 2016 dacia a tu lidi kupujou, dokazuje co? Ze mas pravdu nebo jenom pises dojmy i když reálná fakta dokazují, že co jsi teď napsal je vyslovená lež...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doplnění:
Pro tebe si vyhledej crashtest z roku 98...

4* vs 3* u dospělé posádky
2* vs 1* u chodců,

Ale jasně, nikdo nekoupí nebezpečné auto, a proto se neprodal, žádné logan jak u náís tak v německu, ale vlastně v německu trhá rekordy, hele nenapsal jsi tedy jenom pohádku co dokazuje, že ten elektromobil, prostě pod mega nevyrobíš :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No problem trochu je, ze hvezdicka z roku 98 a z dneska jsou naprosto neporovnatelne hodnoty...... takze ten logan je opravdu bezpecnejsi nez letoty golf.
JInak nevim proc by se nedal elektromobil vyrobit pod mega? On se da zjevne vyrobit i za 300 000, kdyz se bezne pordavaji EV s cenami od 600 000....

Jenze ta "spousta cypovin" tam (nejspis) neni proto, aby auto stalo mega, ale proto, aby zakaznik mel pocit, ze za to mega neco dostal (na vyvoji nestoji nic - uz jsou vyvinute - a na nakladech zrejme taky skoro nic)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

lži, lži lži, ty rád terorismus, že?
EV tu byly už před 100 lety a vyhrávaly závody, jenže teroristé to chtěli jinak, tak povraždili vývojáře
už jsme dávno mohli být o 100 let dál, ale to by ropní teroristé ztratili kontrolu nad lidstvem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste trol,

před sto lety zrovinka zuřila Velká válka a před tím sice EV byla, ale olověné a Ni-Fe, neboli Edisonovi akumulátory na nějaký pořádný dojezd nestačily ani omylem. Ona jaksi měrná kapacita je u obou 20-40Wh/kg podle provedení. Takže 1t by zajistila dojezd +- 100km a vůbec vytvořit takové auto byl tehdy problém, nebyly dostatečně únosné cesty.

Kdyby nedošlo k té nepříjemnosti v Sarajevu, pak by asi nikdy nevznikl hlad po takříkajíc nezávislé trakci, ale vzhledem k tomu že během války byla, jako často, vylepšena technologie spalovacích motorů a ropa se dala těžit snadno, stačilo zarazit trubku pár metrů do země, rafinování nestálo skoro nic a elektřina byla celkem drahá a dostupná jen v některých sídlech. Pak je jasné že se sáhlo po tom co se dalo snadno vyrábět a přenášet, hlavně situaci ovlivnila amerika kde jte měl a dodnes máte uprostřed země velké NIC!

A situaci také ovlivnila technologie výroby a rozvodu proudu. Třeba u nás ve městě se stejnosměrný proud používal od roku 1901 do roku 1920, takže kdo byl dál než +-kilometr od elektrárny měl smůlu. Mimochodem nebyla sto dodat osvětlovací proud ani do nejvzdálenější části a to měla prosím 430kW a účinnost dynam 93-98%, Stejně tak sousední město mělo také stejnosměrnou elektrárnu, a další nějpíše také, ale ty sítě se nebyly sto potkat. V Dalším pro změnu střídavá 3x110/220V, v Praze tou dobou několik soustav, v Brně střídavá z permanentně přetížených Oslavan... (Nojo když je podmínkou příponé smlouvy zákaz vlastní výroby, není se čemu divit že to jedna elektrárna neutáhne) V takvé situaci, i kdyby města s nějakou elektrárnou byla v průměru jen 50km, se nedá moc o EV uvažovat. A to si troufám říct že u nás možná byla situace poněkud nadprůměrná i zásluhou Fr. Křižíka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže troll ti odpoví.

Elektrifikace v ČSR je pouze a jenom díky krizi, kdy to dalo práci lidem, stejně jako narovnání toků, a stejně se eletrifikace dokončila na konci 50let...
S tím, souvisí, že když město bylo eletrifikováno a druhé ne, tak se raděj rychle střídavě udělalo jiné, než bylo nezbytné udělat střídavý rozvod i u vás... To by ses divil, že i v 50satkách nebyl rozvod 220v, ale myslím 110? A to by ses divil co za sítě jsou dnes pripojeny, i když DS chce již desítky let TN-C... Tolik, kvým znalostem elektrifikace a elektriky, kde jsi prokázal znalosti "cteni casopisů", ale reálnou praxi jsi videl asi jenom z rychlíku, že...
V reálu, když se prokázal lepší provoz střídavého, tak se již pak začal rozvádět i u nás ( a v případě obnovy i náhrazování stejnosměrného), kecdy, kdy v zahraničí ho... méně smrdí si nech do hospody...
A ty vzdálenosti a ze to nedokáze stejnosmerny proud? Hele víš vubec co jde v dratehc mezi myslim kanadou a USA? S tridavej to urcite neni, ze by dalsi dukaz o tvoji nevzdelasnosti co dokaze stejnosmerny, ze pises zvast " Mimochodem nebyla sto"... Prenos na delsi vzdálenosti stejnosmernej umi taky... Jenom ta cena u rozvodu do maloodberu/domacnost je jaksi levnejsi...

K tomu provozu, ze nebyt valky? No takove kecy meli lide i na zeleznici, a podivej se jak to dopadlo a to nebyla valka, takze opet dojem, kdy historická skušenost v podebných veceh dokazuje opak tvojí dojmů...
Jinak k té americe, no před ní to bylo německo a jeho zázrak mezi lety 1860-1914..., a předtím anglie, že... Takže, historie ukazuje, že rovoj by byl, maximálně by přišel z jiné země, ale stejně by byl, že...

Situace díky křižíkovi? Jenom další z výrobců, kdy jedni dováželi z německa, jiné z USA jiní kupovali od křižíka, a situace u nás byla lepší jak v bulharsku, ale hoší jak v německu apod., takže nadprůměr nad zeměmi jako jako bulharsko ci etiopii ano, ale to je fakt cim se mame chlubit, kdyz sousedni stat byl na tom lepe? To je spise vtip ne?

A tak se da pokracovat, co jsi napsal, je blabol, protkany fakty co jsi vycetl, ale ve vysledku vubec neopochopil a s nulovou skusenosti z praxe, proc co a jak bylo...
Ale hlavne, ze trolové jsou ostatní, a jenom ty jsi buh co vidi mezi slepejma...

doporučil bych více pokory a kromě čtení i psané pochopit a zeptat se lidí z praxe, místo slepé výri, že novinář napsal vše a hlavně správě a souvislostehc,že...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pro tebe je každý troll, co má lepší znalosti, že? To je pak pro tebe troll každý :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak předložte články, nebo jiné zdroje o vraždění vynálezců kolem EV v té době.

Nekde jsem dokonce potkal teorii, ze "valecni planovaci" rozhodli, ze med bude uzitecnejsi v delovych hlavnich nez v kabelech. Ale kolik je na tom pravdy, vi buh...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, jenže to bylo za WWII a jednalo se o cívky v zařízení pro obohacování uranu, nebo něčem podobném, bylo jí třeba tolik že by se to podepsalo na dostupnosti slitiny, respektive by se to podepsalo na rychlosti postupu projektu. Takže se nakonec uvolnilo stříbro ze státních rezerv a udělaly se cívky ze stříbrného drátu.

I když ono se vždycky pak pro válečné účely bere všechno, třeba u tratě Tábor-Bechyně bylo sneseno pomocné vedení aby se dal vyrobit bronz na děla, ale nutno podotknout že válka znamenala dost problémy pro těžbu a průmysl monarchie jako takový, takže mohl být i nedostatek mědi. Navíc lidé jsou sto být tak zblblí propagandou že prodají poslední kus železa co mají doma jen aby byalo železno na nový křižník. Jsou desítky fotek jak během WWII třeba američané rozebírají železný plot kolem parku a pod.

Zajímalo by mne kdy konečně lidme dojde že válka je totální nesmysl a vůbec nechápu lidi co do ní jdou dobrovolně. Ale třeba se to s postupjící dronizací změní. Údajně je dost možné že do několika málo let budou mít všechny armády více či méně autonomní dálkově řízené stroje. Na jednu stranu dsivé, na druhou jim třeba dojde ta nesmyslnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tvůj závěr je chybný, jediné co se změní, že "rozvinuté státy" co budou mít robotické systémy, opět dostanou kvalitativní převahu nad ostatními co je nemají.
Kdysi velká británie mohla ovládnou velké národy, protože měla moderní zbraně co dokázali minimalizovat početní převahu protivníka, což během 20 století zmizelo (i v afgánu dokáží vyrobit kalacha u místního kováře, tak znovu je otázka počtu vojáků znovu na stole)...
A to dnes může skokově dokázat opět robotické systémy, když bude továrna chrdlit 1000 robotů denně, pak můžeš mít denně stráty 1000 robotů, ale protivník velice rychle dojde do bodu, že nemá lidský kapitál, co by držel kalacha...

P.S. doporučju méně sluníčkový pohled prážské kavárny, ale reálný pohled co zohlední, že lidé jsou sv... co chtějí moc, slávu a peníze...

Obrázek uživatele Alien5

Off
http://www.autorevue.cz/tesla-rozsiri-tovarnu-ve-fremontu-pro-model-3-uz-nestaci

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

No jestli si to jsou fakt schopni vyrabet za tech zminovanych 5000E,tak je to dost zajimave (to se pak divim ze to nezkousi ve velkem nabizet dalsim firmam - sice je vyuziti takove dodavky dost omezene, ale porad jsou desetitice neli statisice aut, ktere by nahradit zvladly....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsou toho za 5000E schopní a nebude se to tu prodávat v příštím roce ani za 200 000Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nepruď ;)
cena 5.000€ / 150.000 CZK jsou výrobní náklady a když si nepřihodí 100% rejžo jako slavná konzerva šáde ale jen 30% bude v čechach pro:
1) poštáky
2) pekaře
3) rozvoz obědů
4) zásobovaní po městě
5) městsky technický služby
6) důchodáky
7) remeslniky
8) ...... :)))DDDDD
za 200.000 CZK

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nabíjení Levá Přední - hnedka jak řidič vyleze (02:20) - jak pohodlné, SUPR !!

youtube.com/watch?v=5JHMxXF3gf8

Nový šéf VW Matthias Müller prý doslova řekl, že je "neskutečně naštvaný" a diví se, proč pošta nejednala s divizí komerčních vozidel VW....

Bude možná ještě naštvanější, když zjistí, že DP se jednat pokoušela, ale z komerčních divizí WV je vyhodily s tím, že přece mají "skvělé Caddy" s osvědčeným spalovacím motorkem, o který se ji autorizovaný servis WV za mírný peníz skvěle stará - tak by co by chtěli víc... :-)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

Obávám se, že Caddy je mnohem menší co se týče nákladového prostoru. Volkswagen mohl nabídnout transportéra se systémem start-stop?

Aber sie haben keine elektrischen und sehr hoher preis für die Deutsche Post.

Jo, a ted kupujte ty jejich posrane e-golfy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je překvapivé jak je vlastně jednoduché vyrobit auto a ještě s životností 16 let při dennodenním provozu. To jsou aspoň bořiči těch zaběhlých pořádků. Možná by nás ani oněmělo překvapovat, že se to podařilo tak neobvyklému subjektu. Přeci jen ministr pošt se za druhé světové války vrhl do snahy vyrobit jadernou bombu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně baterka vydrží 16 let....leda tak nezreznout skrz naskrz. Němci si tak budou srát na vlastní autoprůmysl....jako pilot dobrý, ale neujme se to a budou rádi pokud nahradí aspoň část ze své 60 000 flotily na poště.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za dva roky do toho šópnou 2x takový lajonky za 1/2 cenu :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srat na vlastni prumysl? A muzes mi napsat v kterem state je nemecka posta, ktera to vyrabi? Ze by v africe ci asii?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třetí říše může být kde chce, ale stejně s tím nepokryjou ani vlastní potřebu pošty. Jen máj splněny PRko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je pecka... Chcelo by to ešte poznať cenu, ale keď s tým nahrádzajú smradlavé fosiláky, tak to nebude drahé.
Nech sa im darí a Mathias nech sa už konečne preberie zo zimného spánku :-)))
Beriem to všetkými desiatimi...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nekde psali cenu 5000 eur (135000 Kc), ale je otazka, jestli to je pravda, jen baterie budou pres 2000 eur.

No tech 5000 EUR budou spise prime vyrobni naklady, nez cena, kdyby to slo do beyneho prodeje, tak bych pocital na pultech s cenou vice jak dvojnasobnou (jestli to za 5000 EUR opravdu umi vyrobit, tak prodejni cena bude tak 300 000 kc minimalne)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj keby to bolo za 15 000€, tak by im utrhali ruky a nestačilu by ich vyrábať...

No nevim, 15000 za auto vhodne jen na kratke pojizdky po meste bych asi nedal. Je to fakt pro dost specialni pouziti. I firmy co si nakoupil treba elektricke dodavky od nissanu maji casto problemy s nedostacujicimi parametry, a to je ta nissani dodavka o galaxii jinde...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eNV 200 je ale aj inde s cenou. Výbava a spracovanie je super, ale za tu cenu by tam mohla byť aj dvojnásobná kapacita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako ten plech na karose jak papír že má i nějaké zpracování?

Obrázek uživatele jurazhor

vyrábějte,poštáci,vyrábějte a levně prodávejte!
ať si třeba ty ....... vw třeba prasknou vzteky

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na tomhle se mi nejvíc líbí ta věta:
Nestálo miliardy to [elektromobil] vyvinout a vyrobit. Neuvěříte, jak levné je ho vyrobit.

Konečně na to někdo poukázal, že to není zas tak těžké. Teď jen najít někoho, kdo se vrhne na komerční přestavby.

No tak ono je taky asi rozdil mezi vyvojem a vyrobou tohoto a klasickeho plnohodtneho auta (i treba oproti obyc leafu je tohle technologicky o hodne slabsi).
V zasade to bude nejaky extra jednoduchy podvozek (tj je t fakt pouyitelne jen v niykzch mestskych rychlostech), komfortni vybava nula a eletricka vybava neslabsi nutna (tj relativne levna, od maleho motoru, slabeho stridace, po baterky ktere budou o dost "slabsi" nez standardni baterky do aut (mnohem slabsi vykon, nemoznost rychlodobijeni)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co bezne clovek co ma auto potrebuje, ze bez Leafu by nemohl zit?

Porovnej pro me CityStromer vs Leaf, kdyz zanedbame, ze jeden ma olovo a druhe "lion" (coz lze vymenit, ze).

Me s toho vychazi jenom, ze kdyz do CityStromer dam "lionky", bude mit 2x-3x vetsi dojezd a jinak nic co by mi chybelo...

VW, ano, nemohla by rici, vyvoj stal miliardy, takze auto bude stat 1,5mega

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je fajn, ze vam by citystormer stacil, ale realne nikdo takove auta s uspechem neprodava. Navic je treba upozornit na to, ze tu auto by ani omylem nesplnovalo dnesni homologacni pozadavky predevsim z hlediska bezpecnosti (coz dodavka jakozto nakladni automobil ma uplne jinak, realne je to u ni temer jedno)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No píšete o bezpečnosti, protože motor spol. homogolovat nemusíte, nemá spalování, že.

dole dokazujete bezpečnsot crashtesty co citystromer nesplnuje, zde si rekneme ze je to vlastne golf, zeee.

A jake ma golf z 98 výsledky crastestů?
Pro dospelého v aute 4*, dacia z roku 2016 3*
Děti se test neděla, dacia 3*.
Pro chodce 2*, dacia 1*.

Co prosím kdomě vašich dojmů, ten starej VW nesplnuje vůči 2016 dacii, ze by ho VW nemohl prodávat? ABS apod.? Na to kaslu, jezdil jsem do 2008 formanem bez nehody, oproti jinejm co meli aBS, ESB či jiný fííčury a stejně bourali, je to prostě o tom, že jsem měl odstup mezi auty apod.

Co jste napsal teď, i níže, jsou prostě věci, co nikdo nepotřebuje a bezpečnost je větší u 20let starého VW oproti 2016 dacii, i když píášete opak, a dosvětščuje to právě crash test, na který se tak odvoláváte...

Ja bych s tou ne-homologaci byl opatrny, prece jen do auta vestavuju 400V rozvod, ktery tam puvodne nebyl.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To tu mluvíte o přehnané byrokracii a kterou ospravedlňujete jako nutnou? Pokud dá zákazník přednost křehkému autu kde je více vystaven riziku tak je to snad jeho problém. Jinak řečeno pokud to někdo koupí a nevadí mu to, tak ať se takovýhle produkt prodává. Jediný nutný bezpečnostní homologace který chápu jsou takový aby nevznikala škoda třetím stranám (požár, úniky kapalin). Nebo si myslíte že všichni chtějí ABS, EBD, ASR, aktivní tempomaty, hlídání mrtvých úhlu a další?
Prodeje Škodovek to ukazují jasně. Je nemalá skupina lidí kteří chtějí auto s důrazem na cenu a né na bezpečnost.
Byrokracie se nám bohužel jen rozmáhá nutí lidem něco co nechtějí a musí za to platit nemalé peníze. Viz EURO6 s výsledkem nových aut s malými emisemi, Start-stop funkcí kterou se lidi snaží za draho zrušit, s vysokou poruchovostí. Ale jen co to auto zestárne tak DPF filtry jdou ven a staronové auto s EURO6 má rázem větší splodiny než auto s EURO4.
Logika nařízení EUR06 nulová a není to jen tenhle případ. Je jich více.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

??? ja mluvim o tom, ze automobilka by to auto proste prodavat nemohla, VW nemuze rict, ze soucasne homologacni pozadavky jsou k nicemu a zakon zrusit.....
Odkaz na prodeje skodovek moc nechapu, ona i dacia se 3 hvedami v crashtestech je na tom z bepecnostniho pohledu (nejen pro posadku auta) o galaxii dal, nez stary citystormer....
EURO 6 ze je nesmysl to snad ani nema cenu komentovat, bez tech "prisrnych a nesmyslnych" norem, by se pri souacne urovni baterky v evropsky mestech nedaly nejspis ani dychat. Mimochodem EU je v normach na emise auto mnohem benevoletnejsi nez treba USA nebo Japonsko...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlasím s tím že automobilka se musí řídit zákony a nemůže ty špatné ignorovat. O tom že EURO6 je špatné mluví za své celý DIESELGATE a různé podovody s ADBLUE u jiných automobilek. Proč to automobilky dělají? Protože by jinak jejich cena narostla tak že by přišly o spoustu zákazníků. Ale OK, máme EURO6. Myslíte si že máme ve městech lepší vzduch jako dříve?
Viz článek na novinkách "V Česku jezdí milión aut s nefunkčním filtrem pevných částic"
Nemáme. Vyjde to úplně na stejno a stále se vyhlašují smogové situace normy nenormy. Nejsem za to rád, ale je to tak.
Co se týká Škodovky tak ta nabízí auta v základní výbavě bez mnoha prvků aktivní bezpečnosti, zatímco VW je v základní výbavě má. Přesto lidé vždy kupovali a dál budou kupovat škodovky v základní výbavě. Důvodem je jen cena a oželení jisté bezpečnosti. Vše není jen o crashtestech které řeší jen pasivní bezpečí a kde lidé nemají možnost výběru (leda koupit úplně jiné auto, ale né konfiguraci konkrétního modelu).
Proto věřím že i takovéhle auto jaké vyrábí Německá pošta si najde svůj trh a ten nebude malej. Uvědomuje si to i automobika VW a jistě mají obavy aby krom jedné firmy takhle nezačly smýšlet i další firmy a také zákazníci samotní. Stačí si jen uvědomit že mnoha lidem stačí auto na popojíždění ve městě na nákupech. Ti nepotřerbují velké dojezdy a ani konstrukci auta která vydrží náraz v rychlosti 180km/h (dvě protijedoucí auta 90k/h). Taky nepotřebují nějaké prvky komfortu obzvláště pokud na něj nemají. Tohle je právě ta díra na trhu která potřebuje zacelit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diselgate se prece tyka motoru s EURO 5, s EURO 6 zadne zasadnejsi problem nejsou....
Smogove problemy jsou, ale byly be nesrovnatelne horsi, kdyby auto mohly vypoustet emise dle libosti (ten motor klidne vypusti stonasobek emisi, kdyby ho zadna norma nesvazovala).
Skodovce chybi nejake zasadni prvni bezpecnsoti v zakladu? Jake?
Mimochodem dve auta protijedouci v rychlostech 90km/h je odpovidaji narazu do pevne prekazky v 90 km/h.
Misto na trhu to sice ma, ale podle me rozhodne ne jako pouzitelny osobak (bylo by to auto nesrovnatelne horsi nez treba dacia a pritom o dost drazsi)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Motor bez filtru nebo s nefunkčním filtrem podle mne je stejně špatnej jako by nebyly žádné normy. Aktuální normy jsou tak přísné že většina lidí u nás v česku raději filtr nevymění a jezdí bez něj. To je prostě fakt.
Nemluvil jsem o tom že by Škodovce chyběl zásadní bezpečnostní prvek, ale o tom že zde mají zákazníci možnost vybrat si z nabízených prvků bezpečnosti a proto jich jezdí tolik po Evropě. Kdyby normy EU dovolily více tak by zde bodovala i automobilka TATA. Nebo si myslíte že v Indii by místní nechtěly bezpečnější auta? Spíše na ně nemají a proto TATA je tak velkým výrobcem.
Mimochodem tak jak jste napsal ty dvě protijedoucí auta tak by to platilo jen u stejného modelu auta a symetrickému nárazu. Osobák verzus tank, kamion, SUV.... to není nikdy rovnocenej boj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tamo srazka treba smartu s Q7 jde hodne v neprospech smartu, jen ta uvaha se scitanim ryhclosti je mimo....
Bezpecnostni vybava v autech stoji nakladove par supu - v zasade i diky tomu, ze je povinna spadla jejich cena na zanedbatelne castky, protoze se vyrabi v obrich seriich.... jinak schvalne jsem se mkrnul do ceni skodovky, konkretne Octavia - z bezpecnostnich prvku jsou za priplatek jen: rozpoznani unavy ridice, nejaky "crew protect asisst" a system pro udrzeni auta v jizdnich pruzich. Nic z toho se do VW nedava jako standard a taky se za tohle priplaci, vse ostatni, vcetne snad 10 runych asistentu a tun airbagu a vsech je i v te nejlevnejsi verzi...
Vychuchane filtry nejsou problem "nesmyslne normy", ale prasacke natury velke ccasti cechu a neschopnosti statu s tim neco delat...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se za odkazování na aktuální ceníky. Mám dojem že od počátku roku 2015 nebo 2016 je ESC, ABS, EBV, MSR, ASR, EDS a další podobné, nařízeno jako poviné pro výrobce. V dřívějších cenících to bývalo vždy za příplatek. Ten příplatek býval klidně i 20 tisíc, takže to není jen pár šupů. Každopádně asijský trh a ten indický mluví jasně. EU mi přijde čím dál více jako režim diktátu. Něco je sice dobré, ale jiné ne.
Vykuchané filtry mluví o prasečině, ale taky o chuti platit takhle velké částky za ekologii. Někdy méně je více.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale priplatek nerika nic o tom, kolik to stoji nakladove, tzn mohlo to byt za priplatech 20 000, jakmile se to zavedlo povinne, tak to na cenu aut nemelo prakticky zadny dopad (protoze to pridani do auta stoji par korun), jen uz nemaji automobilky zdroj snadneho privydelku...

"škoda třetím stranám" nebude jen "požár, úniky kapalin", ale treba spravne tvarovani cumaku, aby to napachalo co nejmin skody pri srazce s chodcem, testy, ze pri bouracce z toho nikde nevyleze ostry jekl a nepropichne auto, se kterym se to srazilo a nejspis i hromada dalsich.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Vím o něm, ale nevěděl jsem, jak jim dopadl ten zkušební provoz. To je teda bomba. Já ho chci (4 pohodlná místa se stolem do vytápěné korby s okny, dalších 30 kW akumulátorů do podvozku a máme Berlingo jak víno s dojezdem 300 km.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, jestli to ma 4 mista a dojezd 120km(realny), tak na denni jezdeni bych to chtel taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono to bude mit nejspis jizdni vlastnosti "skrine na koleckach" - tj pro nejake delsi cestovani to bude spis utrpeni....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to je pracovni auto, co ridic muze ocekavat v praci? U souostruhu taky nikdo neceka, ze tam bude mit vyhrivanou sedacku, kdyz bude tocit koleckama, ci mackat cudlik...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter