Nejvytíženější elektromobil Tesla Model S už najel přes 900 000 km, má teprve druhou baterii

Jan Horčík - 17 Červenec 2019

Hansjörg Gemmingen je nadšeným majitelem elektromobilu Tesla Model S P85, se kterým najel už přes 900 000 km. Jezdí přitom teprve na druhou baterii.elektromobil Tesla Model S najel už přes 900 000 km

Pro ujetí 900 000 kilometrů by kdejaký spalovací vůz potřeboval několik generálních oprav, ne-li výměň motoru.
foto: Hansjörg Gemmingen @gem8mingen

Na webu Tesla High Mileage Leaderboard najdete seznam elektromobilů Tesla s nejvyšším nájezdem. První místo patří Hansjörgu Gemmingenovi s Tesla Model SP85 a více než 900 000 km.

V jeho autě se přitom baterie měnila zatím pouze jednou. Další přední místa žebříčku patří jednak opět Gemmingenovi a jeho starobylému Tesla Roadsteru (620 000 km) a dále elektromobilům Tesla Model S a Tesla Model X společnosti Tesloop.

Co se týká elektromobilů Tesla Model 3, tak z uživatelů registrovaných na webu Tesla High Mileage Leaderboard má zatím nejvyšší nájezd @4NoGas se 115 578 km.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Vasek e-UP

Existuje někdo na světě kdo projel všechny SC buď v Evropě nebo US ? To by dalo asi dobre km.

Těsně před otevřením nová 50kW nabíjecí stanice v Přerově u MOL výpadovce na Olomouc. Je to eon.

---

ecotaxiolomouc.cz

To je dobrá zpráva, ještě čekám na podobnou o Jindřichově Hradci a pak už bych řekl, že se dá v ČR vcelku důstojně cestovat elektromobilem. Jen nechápu, jak to má EON vymyšlené - třeba v Č. Krumlově postavili na parkovišti K+R (pro krátkodobé stání) AC stojan, z něhož od začátku funguje jen půlka (jeden Mennekes). Takže když jsem posledně chtěl přicucnout trochu elektriky na cestu na Lipno, nechal jsem tam 120 korun za parkování. Není to trošku medvědí služba? Taková nabíječka je opravdu jen na nouzové případy. Navíc v okrese Český Krumlov dosud žádná rychlonabíječka není. To se EON moc nevyznamenal. Kdyby místo AC stojanu dali DC (technicky v tom nic nebrání), za 40 minut parkování zdarma by se nabít už tak nějak dalo.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Radovan

Paráda. Na té ose Kroměříž - Přerov - Lipník - Hranice - Nový Jičín je to s rychlonabíjením bída.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Teprve druhou baterii? Vzdyt tu kazdou chvili nekdo vykrikuje, ze ta auta daji bez problemu milion... /s

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To bylo Teslou zmineno v kontextu novych clanku co jsou v TM3.

On to leckdo tvrdi i o starych, ale budiz. Pokud jsou tedy nove baterky na milion km "certifikovane" (jak tvrdi TakyMartin ucet o par prispevku vedle) jinak, nez "Musk to zminil v nejake prezentaci", proc je naprosto nelogicky zaruka (jako jeden z nejvetsich marketingovych pak) jen "smesnych" 150 tisic (vpodstate desetina certifikovaneho najezdu)?
Jedine logicke vysvetleni je, ze po tomhle najezdu zacne vanova krivka (cetnost poruch v zavislosti na case, ma tvar U nebo rozriznute vany) znatelne lezt nahoru, at uz k tomu dospeli vypoctem nebo zkusenostmi z testovacich aut...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Opravdu máš problém se čtením? Nepsal jsem nic o miliónu kilometrů, ale milion mil a taky že se to týká baterií, které začnou vyrábět až příští rok.

Uznavam, 400k mil u dnesnich aut je "jen" 650 tisic km a tudiz zaruka je petina, ne desetina "certifikovaneho" najezdu.. A dozvime se, co ze to znamena to "certifikovane"?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Znamená to jenom to že by baterie při správném zacházení měly tolik vydržet, ale jedna věc je certifikace a druhá věc je záruka a vzhledem k tomu, že lidé se mnohdy nechovají k bateriím úplně ohleduplně, tak ti nikdo nedá záruku poblíž očekávané životnosti.

"Ze by mely" fakt slovo certifikovany neznamena ;)
To slovo znamena, ze nejaka *uznavana* autorita se podepise pod to, ze to (za definovanych podminek) deklarovane parametry opravdu ma.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale nikdo se ti nepodepíše pod každý kus, že? Vždycky může existovat zmetek. Od toho je záruka a proto "že by"

Samozrejme, ze ne, certifikuje se nejaky pocet kusu. Jde o to, ze pokud uz se zakaznikum chlubim nejakou certifikaci (porad jsme se nedobrali toho, kdo a na co ty baterky certifikoval), tak kdyz zakaznik najde kus, ktery certifikovanych parametru nedosahuje, mel by mu byt bez diskuze vymenen.
Jaky uspech by asi mely treba potapecske pristroje prodavane s papirem na 100m, ale vyrobce by daval zaruku jen na ponory do 20m....

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A proto Tesla dává nějakou záruku a to je jediná hodnota, která by tě jako zákazníka měla zajímat. Jaká je technická specifikace ti může být ukradené. To je tak dobré pro fanoušky techniky.

někdo tu zase hejtí, že se ty baterky mění co 50t a ha oni vydrží víc :)

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Aktuální baterie jsou certifikované na 1500 cyklů, tedy asi 350k-400k mil. To samozřejmě neznamená, že nezvládnou více. A kdo ví jak starou baterii tam má ten chlap.

Nové baterky, které půjdou do výroby příští rok budou certifikované na 4500 cyklů - cca 1.000.000 mil.

a ještě by mě zajímalo jestli ta baterie jako úplně odešla tzn. nefunkční nebo ji jenom klesla kapacita ale fungovala by dál ?

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

cipis, a zalezi na tom? Vyrobce uznal, ze je nadale nezpusobila.

EDIT: A navic je to uplne jedno z duvodu, ze prakticky ani neni sance doma opravit (bez zniceni obalu) ani mi starou po vymene nedaji na rozebrani nebo pouziti v necem jinem.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nie je problém sa ho na to spýtať
https://twitter.com/gem8mingen

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

To je úctyhodné číslo - bravo.
Jen pro zajímavost, kdo spočítáte, kolik by stály PHM ve fosilních palivech (při adekvátním autě)?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Počítám-li (pro adekvátní auto optimistickou) spotřebu 8 l/100km, tak to je 121 600 litrů benzínu (88 tun), tj. 3 891 200 Kč při ceně 32 Kč/l. Pokud chce někdo jiné hodnoty, není problém si to přepočítat.

Ještě zkuste spočítat kolik by to padlo tun uhlí, nebo plynu podle země kde by se to provozovalo.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Když by se bral průměr EU a spotřeba elektřiny 25 kWh/100 km (včetně ztrát při přenosu a nabíjení), tak mi to vychází na 30 tun černého uhlí, 34 tun hnědého uhlí a 12 tun zemního plynu. Ale pro objektivní srovnání by bylo třeba započítat i ztráty při výrobě a distribuci benzínu, čímž se dostaneme na nějakých původních 120-130 tun ropy.

To je pro auto velikosti Modelu S hodně optimistická spotřeba. Možná tak v naftě.

Ako priemer pre TMS a starý roadster by to asi aj sedelo. Tak to bolo aj počítané.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

900000+620000km=1520000÷60km/h÷24÷365= 2,9 roků jízdy. Docela hodně prosezených let...

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

A to mas 24h denne. To nikdo nejezdi. Vynasob 3ma a jezdis kazdy den po skoro 9 roku 8mi hodinove sichty, day by day. Tomu rikam obetovat zivot tesla :)

Pokud je to taxikarina, tak na tom klidne muze jezdit druhou a treti smenu nekdo jiny. Tim se ten cas o dost zkrati.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ale to nie je tento prípad.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Roadster 1 jako taxík???

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Veď vravím, že to nie je ten prípad. Ten týpek je skôr už závislý na jazde v elektromobile :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Taxikář?

nějaký finančník a obchodník s akciemi, jezdí tak ve volném čase...asi podivín

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon