Když vstupujete do hry mezi posledními, musíte přijít s něčím extra. Mercedes-Benz proto elektromobil EQS pořádně vyšperkoval.
foto: Mercedes-Benz
Elektromobil Mercedes-Benz EQS se nedávno představil naživo v Praze. S rozměry 5216/1926/1512 mm a rozvorem náprav 3210 mm jde i pohledově o snad nejdelší elektromobil na trhu. Pro srovnání, Tesla Model S měří na délku 4970 mm, Porsche Taycan pak 4963 mm. Což o to, ale ta vzdálenost mezi nápravami! Rozvorem se EQSku blíží jen Model S s 2960 mm, ostatní jsou o 60 mm vzadu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mercedes od roku 2025 ukončí vývoj spalovacích motorů, budoucnost jsou elektromobily na baterky
Auto je vybaveno baterií s úctyhodnou kapacitou 107,8 kWh (využitelných, 396 V). Odhadovaná celková kapacita je 112 kWh. Pro tak velké auto je hodnota odpovídající. Mercedes slibuje, že elektromobil díky tomu a zejména aerodynamickému koeficientu 0,20 dokáže na jedno nabití ujet až 780 km WLTP (v méně výkonné variantě EQS 450+ s výkonem 245 kW).
foto: Mercedes-Benz
Maximální rychlost je v tomto případě omezena 210 km/h, nabíjení umí max. 200 kW a zrychlení 0-100 km/h zvládne za 6,2 s. Cena této verze, označované Mercedes-Benz EQS 450+, začíná v Česku na 3 085 500 Kč. Druhý model Mercedes-Benz EQS 580 4Matic nabízí dva elektromotory, tedy pohon všech čtyř kol.
Výkon se zvýšil na na 385 kW, max. dojezd se se stejnou baterií snížil na 676 km a zrychlení snížilo na 4,3 sekundy. Kapacita baterie i max. rychlost zůstávají stejné. Cena ale začíná na 3 914 350 Kč. Pro srovnání, konkurence v podobě Tesla Model S či Audi e-tron GT je o milion a něco levnější (ale zase má menší baterii).
Na elektromobil Mercedes-Benz EQS je opravdu krásný pohled. Nepochybujeme, že tahle ocelová kapka si dokáže proklestit cestu vzduchem opravdu poměrně efektivně a především za neustálé pozornosti okolí.
Navíc je auto samozřejmě nadupané dalšími technologiemi. Nabízí třeba efektní dálkové elektrické otevírání dveří nebo natáčení zadních kol o 4,5 ° (později bude možné za příplatek softwarově odemknout víc). Za další vychytávky je ale potřeba si připlatit.
foto: Mercedes-Benz
To platí pro průhledový displej (HUD) nebo obří displej MBUX Hyperscreen, kde příplatkové ceny stoupají ke statisícům (např. MBUX už je však ve standardu výkonnější verze). Kromě toho všeho připravuje Mercedes také AMG verzi elektromobilu EQS s výkonem 560 kW, která se brzy představí na autosalonu v Mnichově.
Dojezd 400km není špatný, ale luxusní to zrovna není.
Dojezd 400km není špatný, ale luxusní to zrovna není.
To teda jako luxusní je – má to všechny prvky luxusu
To teda jako luxusní je – má to všechny prvky luxusu současný doby, displej kam se podíváš a GDC na vysoké úrovni. A dokonce to svítí modře!!!!
On si snad někdo myslel, ze by Němci neuměli to, co Tesla
On si snad někdo myslel, ze by Němci neuměli to, co Tesla nebo ze by Tesla mohla Němcům nějak výrazně utéct? Myslim, ze tento eqs je jasnym signálem, ze ted teprve začíná vyvoj EV. Ne kvuli Tesle..kvůli EU
Myslím že právě Mercedes byl mezi těmi, co ještě
Myslím že právě Mercedes byl mezi těmi, co ještě nedávno prohlašovali, že na luxusní bateriový elektromobil ještě nedozrála technologie…
Tak vypadá, že už dozrála 🙂
Tak vypadá, že už dozrála 🙂
To, že Němci umí v určitých věcech jako Tesla už
To, že Němci umí v určitých věcech jako Tesla už dokázali u ID.R v roce 2018 a u Taycanu v roce 2019. Teď jde o to, aby to nestálo 2 krát tolik. 🙂
Jen dotaz… proti které Tesle jde tento Mercedes? Tesla má
Jen dotaz… proti které Tesle jde tento Mercedes? Tesla má snad nějaký model v luxusní třídě odpovídající tomuto EQS?
Jsem zvědavý na realné dojezdy
Kolik to
Jsem zvědavý na realné dojezdy
Kolik to váží
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic
https://www.youtube.com/results?search_query=Mercedes-Benz+EQS+580+4Matic
LeMans24h pojede elektromobil!!!
To byla první věc, co mě
LeMans24h pojede elektromobil!!!
To byla první věc, co mě napadla, když jsem viděl ve startovací listině Oreca 07-Gibson s číslem 84 v kategorii Inovative Car.
Pak mě kamarád, se kterým tento nějvětší závod světa bez přestávky sledujeme každý rok, upozornil, že se jedná o kategorii pro invalidní řidiče, nikoliv invalidní auta…