Mercedes-Benz EQS: hyperluxusní elektrická limuzína jde proti Tesle, Audi i Porsche

Když vstupujete do hry mezi posledními, musíte přijít s něčím extra. Mercedes-Benz proto elektromobil EQS pořádně vyšperkoval.

Elektromobil Mercedes-Benz EQS je první „dospělý“ zástupce plně elektrických vozů stuttgartské automobilky. Přijdou další, ještě lepší.
foto: Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz EQS se nedávno představil naživo v Praze. S rozměry 5216/1926/1512 mm a rozvorem náprav 3210 mm jde i pohledově o snad nejdelší elektromobil na trhu. Pro srovnání, Tesla Model S měří na délku 4970 mm, Porsche Taycan pak 4963 mm. Což o to, ale ta vzdálenost mezi nápravami! Rozvorem se EQSku blíží jen Model S s 2960 mm, ostatní jsou o 60 mm vzadu.

Auto je vybaveno baterií s úctyhodnou kapacitou 107,8 kWh (využitelných, 396 V). Odhadovaná celková kapacita je 112 kWh. Pro tak velké auto je hodnota odpovídající. Mercedes slibuje, že elektromobil díky tomu a zejména aerodynamickému koeficientu 0,20 dokáže na jedno nabití ujet až 780 km WLTP (v méně výkonné variantě EQS 450+ s výkonem 245 kW).

Hlavními konkurenty elektromobilu Mercedes-Benz EQS jsou Porsche Taycan, Audi e-tron GT a Tesla Model S.

Hlavními konkurenty elektromobilu Mercedes-Benz EQS jsou Porsche Taycan, Audi e-tron GT a Tesla Model S.
foto: Mercedes-Benz

Maximální rychlost je v tomto případě omezena 210 km/h, nabíjení umí max. 200 kW a zrychlení 0-100 km/h zvládne za 6,2 s. Cena této verze, označované Mercedes-Benz EQS 450+, začíná v Česku na 3 085 500 Kč. Druhý model Mercedes-Benz EQS 580 4Matic nabízí dva elektromotory, tedy pohon všech čtyř kol.

Výkon se zvýšil na na 385 kW, max. dojezd se se stejnou baterií snížil na 676 km a zrychlení snížilo na 4,3 sekundy. Kapacita baterie i max. rychlost zůstávají stejné. Cena ale začíná na 3 914 350 Kč. Pro srovnání, konkurence v podobě Tesla Model S či Audi e-tron GT je o milion a něco levnější (ale zase má menší baterii).

Na elektromobil Mercedes-Benz EQS je opravdu krásný pohled. Nepochybujeme, že tahle ocelová kapka si dokáže proklestit cestu vzduchem opravdu poměrně efektivně a především za neustálé pozornosti okolí.

Navíc je auto samozřejmě nadupané dalšími technologiemi. Nabízí třeba efektní dálkové elektrické otevírání dveří nebo natáčení zadních kol o 4,5 ° (později bude možné za příplatek softwarově odemknout víc). Za další vychytávky je ale potřeba si připlatit.

Dotykový displej MBUX Hyperscreen je opravdu enormní.

Dotykový displej MBUX Hyperscreen je opravdu enormní.
foto: Mercedes-Benz

To platí pro průhledový displej (HUD) nebo obří displej MBUX Hyperscreen, kde příplatkové ceny stoupají ke statisícům (např. MBUX už je však ve standardu výkonnější verze). Kromě toho všeho připravuje Mercedes také AMG verzi elektromobilu EQS s výkonem 560 kW, která se brzy představí na autosalonu v Mnichově.

vlastní

9 komentářů u “Mercedes-Benz EQS: hyperluxusní elektrická limuzína jde proti Tesle, Audi i Porsche”

  1. LeMans24h pojede elektromobil!!!
    To byla první věc, co mě

    LeMans24h pojede elektromobil!!!
    To byla první věc, co mě napadla, když jsem viděl ve startovací listině Oreca 07-Gibson s číslem 84 v kategorii Inovative Car.

    Pak mě kamarád, se kterým tento nějvětší závod světa bez přestávky sledujeme každý rok, upozornil, že se jedná o kategorii pro invalidní řidiče, nikoliv invalidní auta…

Napsat komentář