Lotus Evija: elektromobil s výkonem 1491 kW, nejvýkonnější sériově vyráběné auto

Jan Horčík - 17 Červenec 2019

Britská značka Lotus po dlouhém otálení konečně představila svůj nový vůz. Je jím elektromobil Lotus Evija s cílovým výkonem 1491 kW (2000 koní).auto elektromobil Lotus Evija

Cena elektromobilu Lotus Evija by se měla pohybovat kolem £2,04 mil., v přepočtu asi 60 milionů korun. Jedním z konkurentů by mohla být mnohonásobně levnější nová generace Tesla Roadster (odhadovaná cena zatím max. kolem 4,5 mil. korun).
foto: Lotus

Elektromobil Lotus Evija byl představen na speciální akci v Londýně za přítomnosti 350 hostů z celého světa. Phil Popham, šéf Lotusu, který dnes patří čínské automobilce Geely, řekl, že "Evija znovu postaví Lotus do role lídra v oblasti designu a inženýringu". Pohánět ho budou čtyři elektromotory a baterie vyvíjené a dodávané společností Williams Advanced Engineering (WAE).

Odhalení vozu se zúčastnil také britský ministr obchodu Greg Clark. Ten kromě jiného řekl, že "náš automobilový průmysl je dlouhodobě zdrojem národní pýchy". Asi ale v posledních 50 letech nedával dost dobrý pozor co se v něm děje...

Lotus Evija

Lotus Evija
foto: Lotus

Dodal, že Lotus Evija je první vlaštovkou v ambiciózní státní strategii přechodu ze spalovacích motorů k elektromobilům. Samozřejmě promluvili také An Conghui, šéf Geely, a také zástupce čínské ambasády Ma Hui.

Lotus k vozu kupodiuvu zveřejnil i podrobné technické specifikace. Víme to, že cílový výkon je 2000 koní, tedy asi 1491 kW, a hmotnost 1680 kg. Výkon stejnosměrného rychlonabíjení má být 350 kW, teoreticky auto ale zvládne až 800 kW. Při 350kW se auto z 0 na 80 % nabije během 12 minut.

Lotus Evija

Lotus Evija
foto: Lotus

Maximální rychlost by měla dosahovat 321 km/h, baterie bude mít max. výkon 2000 kW a zrychlení 0-100 km/h zvládne elektromobil Lotus Evija pochopitelně pod 3 sekundy. Auto se má vyrábět v britském Hethelu. Vyrobeno bude max. 130 kusů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak jsem také počítal.
Za 12 minut výkonem 350kW tam dodaj 80% kapacity baterie.
To znamená, že když na to šlápne a pojede na plnej knedlík 1,49 MW tak si to užije přesně 2 minuty a 48 sekund!
:-)))

Ta baterie bude hodně malinká.
Ideální na závody na půl míle.

Obrázek uživatele Kuk

off
Koncernové Porše zase naslibovalo bulšit a Taycan první 2 roky nebude umět 350 kW nabíjení, ale jen 250 kW. A taky prý nebude mít autopilota protože ho Audi nebylo schopné včas dodat...
https://electrek.co/2019/07/17/porsche-taycan-250-kw-charging-launch-promised-350-kw/amp/?__twitter_impression=true

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Prostě VW koncern - malůvky, kecy a videa.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Super výkonná a nádherná mašina

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Obrázek uživatele Kuk

No esli tomu na stripu natrhne zadek P100D a na okruhu M3P tak už bude jen nádherná. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Cajk úplně k ničemu.

No jo... takových aut se vyrábí a prodává mraky. Auta, co nejsou čistě jenom k užitku, ale především pro potěchu a radost. A jsem tomu rád, že i taková auta existují. Někdo si chce občas i koupit věc nejenom proto, že ji potřebuje a využije, ale jenom tak, že se mu líbí chce ji... a samozžejmě, má na ni :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No a neni nahodou nakupovani veci, ktere nepotrebujeme a zaroven takove veci maji za sebou (vyroba, doprava, udrzba, likvidace) nezadouci nemallou ekologickou stopu prave to, co bychom meli v prvni rade v zajmu nasich deti, omezit?
Loni ci predloni jsem videl na jednom nasem serveru fotogtafickou reportaz, ktera porovnavala pozemky velmi bohatych a normalnich lidi v kalifornii. I pro me "barvoslepeho" tam byl znacny rozdil, protoze velmi bohati mohou zalevat pri jakekoliv cene. Takze kdyz to pritahnu za vlasy, budeme mit k dispozici urcity objem vody, ktery ale spotrebuji velmi bohati na jakoukoliv hloupost a stredni trida ci chudi nebudou mit ani na piti? A takhle to dopadne s ovzdusim. Nekdo si da pred pusu hepa filtr, jiny se otravi. :-)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No když se nepochlubili, tak si trochu započítejme. 0-80 % za 12 minut při konstantních 350 W dává 70 kWh, celková kapacita tedy 84 kWh. A z toho chtějí dostat 1491 kW? To se bude měnit celá baterie stejně jako u Veyronu pneumatiky po pár minutách jízdy 400 km/h? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

To je iba 18C. Existujú aj 30C LiPol-ky

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Však taky nepíšu, že to nemůže existovat, ale že to vydrží tak 5 minut jízdy, jedno nabíjení plným výkonem a jsou zralé na výměnu.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ak to bude mať kvalitný thermomanagement (tomu velmi neverím) alebo použijú LTO ( https://www.alibaba.com/product-detail/High-quality-2-4V-1300mah-18650_60746793546.html?spm=a2700.7724857.normalList.51.28512f24Nj1sbt ), tak to vydržia aj opakovane, ale pri výkone 1500kW zmizne z baterky každú sekundu 0,5kWh pri najlepšom. A je jasné, že pri takom brutálnom vybíjaní sa v baterke stratí možno aj 40% energie do tepla. Takže doslova pár zrýchlení a môže nabíjať :)
Ale zas ked im to zdvihne sebavedomie a posilní "národnú pýchu" tak nech si to vyrobia, vždy lepšie ako sračkomet :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Obrázek uživatele Kuk

Jak je možné že Rimac ve svým videu tvrdí že vyráběj baterky se 120 C?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

"Vůz, jehož hodnotu lze vyvažovat zlatem"... ale jak jsem si to podělil, tak to má k ceně zlata fakt daleko. Jenom 36000,-/kg hmotnosti.

Ale stříbrem v pohodě, to je na 17000,-/kg

Obrázek uživatele Kuk

"náš automobilový průmysl je dlouhodobě zdroje národní pýchy"
Angličanům dosud evidentně nedošlo, že jejich automobilový průmysl už dávno neexistuje a byl kompletně rozprodán protože byl úplně v prd3li. Nejvíc si na něm smlsli poražené národy jako Německo a Japonsko a taky jejich bývalé kolonie jako Indie nebo Čína. A ty montovny co jim zbyli teď poslali do háje díky Brexitu. Celá ta jejich imperální pýcha je v řiti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ten britský minister mi je celkom sympatický. Je vidieť, že má zmysel pre humor :D
Lotus ešte žiadny elektromobil nevyrobil a už si trúfajú na bazmála 1,5MW výkon. Možno čerpajú zo skúseností z výroby Lotus Elise.
To nemdopadne dobre :-)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Obrázek uživatele Kuk

Mám pocit že elektriku i motor jim dodá někdo jinej a že si jí nebudou dělat sami. Ale je pravda, že si teda fanděj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

To auto je děravý jak ementál.
Bude to mít větší vodpich než TS P100D?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A 130ks se už považuje za sériovou výrobu?!

V této kategorii aut určitě.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?