Long Beach nakoupí čínské elektrobusy vyráběné v USA

Daniel Kunz - 29 Březen 2013

Zastupitelé kalifornského města Long Beach odhlasovali uvolnění $12 mil. na nákup 10 elektrobusů čínské společnosti BYD, a to včetně příslušného vybavení a infrastruktury. Samotné autobusy se budou vyrábět přímo v USA. auto elektrobusy BYD elektrický autobus USA Long Beach

Elektrické autobusy, které se už příští rok budou prohánět po kalifornském letovisku Long Beach
foto: BYD

Čínská automobilka BYD již delší dobu proklamuje vstup na evropský a americký trh s elektrobusy. Dosavadní působení Číňanů v Evropě je zatím především ve fázi testovacích jízd a podepsaných dohod o spolupráci.

Konkrétní rozměry však v minulých dnech dostala kupní smlouva mezi BYD a autobusovým dopravcem v americkém Long Beach.

Pomohl vládní grant

Zakázka, která bude převážně financována s pomocí vládních programů pomáhajících se snižováním emisí a spotřeby energie, je považována za vůbec jeden z největších federálních grantů, který kdy byl na nákup elektrobusů poskytnut.

BYD ve výběrovém řízení porazil pět konkurentů především díky zkušenostem v oboru a spolehlivosti komponentů. Městští úředníci prozradili, že Číňané hodlají podvozky pro autobusy vyrábět v Kalifornii (ač prvních deset bude pocházet z Číny) a baterie v závodě v Los Angeles.

Vyšší dojezd

Bude se jednat o železo-fosfátové baterie se zárukou na 7,5 roku a kapacitou na dojezd 188 až 260 km. Akumulátory mají podstatně vyšší kapacitu než ty nabízené konkurenty. Nabíjení bude probíhat prostřednictvím deseti nabíječek v depech. Ty akumulátory plně dobijí za 4 hodiny.

Čínské elektrobusy BYD by měly do města s téměř půlmilionem obyvatel dorazit v roce 2014. Už jsou známy trasy na kterých budou ve službách dopravce Long Beach Transit jezdit. Ten obslouží 28 milionů cestujících ročně v Long Beach, Lakewoodu, Signal Hillu a přilehlých oblastech.

Výběrové řízení se neobešlo bez kontroverzí. Olej do ohně přilévali především neúspěšní uchazeči, kteří jsou naštvaní, že dopravce Long Beach Transit vybral čínský BYD namísto amerických společností.

Nová pracovní místa

Číňané se však zavázali, že v Lancasteru postaví dvě budovy jakožto technické zázemí s podporou pro budování sítě elektrických autobusů a stovek pracovních míst v Kalifornii. Zároveň je nutné připomenout, že podíl v BYD vlastní také americký miliardář Warren Buffet.

V vládne za prezidentování Baracka Obamy velmi silná podpora pro ochranu životního prostředí a alternativní zdroje v dopravě a energetice. Jedním z primárních vládních cílů je i snižování závislosti na dovozu ropy.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky bych si to umel predstavit i u nas. Myslim, ze 180 km je pro naše města až dost. a i na některé dálkové trasy by to šlo.

Místo toho Béééém nechal schvalit koupi 600 nových NAFTOVYCH autobusu do Prahy, takze praha ted bude mit na dalsich xx let zamoreny vzduch naftovymi zplodinami, misto toho aby vyuzil levnejsich byt plynovych autobusu.

A tak je to se vsim u nas.

Estonsko za nejakych necelych 200 mil. postavilo dobijeci statnice a my za 300 mil radsi koupime novou budovu pro NKU, kterou vubec nepotrebuji.

Je to na zvratky v tom nasem state.

Kazdy jen nadava, ale kdyz nekdo neco konecne udela (viz zaloba na klause) tak ostatni nadavajici jsou najednou proti temhle lidem, kteri se neboji neco udelat a zmenit. To je na palici proste cechacci nic jineho neumi nez jen kritizovat od televize, ale skutek utek...

SOUHLAS!!!

Uměl bych si představit tyto autobusy i u nás.....Jenomže se u nás zatím neexistuje dopravce,který by si na to troufnul....I samotná Student Agency zůstává u nafty.....

SA určitě ještě delší dobu zůstane u nafty, jelikož jezdí dlouhé štreky, tam by baterky zatím nestačily. Ale ve městech proč ne? Případně doplnění meziměstské dopravy.

Navíc nežiju u dálnice, tak mě emise a hluk (spíš pneumatik než motorů) až tak moc netlačí.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol