Lidl začíná instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen

redakce - 01 Srpen 2017

Společnost Lidl začíná s instalací rychlonabíjecích stanic pro elektromobily u svých prodejen i v České republice. První stanici mohou využít majitelé elektromobilů u právě otevřené prodejny nové generace v Praze v ulici K Barrandovu.auto elektromobil Tesla Model X rychlodobíjení Lidl

Elektromobil Tesla Model X se dobíjí u rychlonabíječky Lidl
foto: Lidl

Pražská prodejna Lidl v ulici K Barrandovu se pyšní první rychlonabíjecí stanicí pro elektromobily. A nezůstane jediná. Do konce roku Lidl plánuje instalaci u pěti dalších prodejen nové generace.

Společnost se tak rozhodla podpořit dopravu na elektrický pohon, která je výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Tento přístup jde ruku v ruce s využíváním ekologických technologických postupů při výstavbě a modernizaci prodejen Lidl.

„Počátkem roku jsme se rozhodli pro odběr elektrické energie pro naše prodejny i logistická centra z obnovitelných zdrojů, ustoupili jsme také od prodeje jednorázových igelitových tašek. Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily od společnosti ABB, jež u našich prodejen instalujeme, vnímáme jako další krok pro zdravější životní prostředí. Myslíme přitom samozřejmě na současné i budoucí majitele elektromobilů. Do konce roku naistalujeme ještě pět stanic a do budoucna plánujeme pokračovat s instalací u prodejen nové generace,“ okomentoval důvody pro instalaci rychlonabíjecích stanic u prodejen Lidl generální ředitel Pavel Stratil.

Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidl, u rychlonabíjecí stanice na Barrandově

Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidl, u rychlonabíjecí stanice na Barrandově
foto: Lidl

Rychlonabíjecí stanice využívají elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Každý zákazník, majitel elektromobilu, si může být jistý, že skutečně načerpá zelenou energii a navíc zdarma.

Lidl se snaží chovat ekologicky ve všech svých aktivitách. Ať už se jedná o důsledné recyklování odpadu, procesy v logistice nebo o implementaci úsporných technologií v logistických centrech nebo v nových prodejnách.

Ty například využívají úsporné LED osvětlení, tepelná čerpadla napojená na podlahové vytápění s aktivací betonového jádra, systém větrání s rekuperací tepla napojený na čidla koncentrace CO2 ve vzduchu nebo ekologické chladicí systémy ve vybraném chladicím nábytku.

Důkazem toho, že je tato cesta správná, je i účast Lidlu s prodejnou nové generace v letošním finále soutěže E.ON Energy Globe, jež hodnotí projekty právě s ohledem na energie a životní prostředí.

Rychlonabíjecí stanice od společnosti ABB splňují tři mezinárodní normy nabíjení. Pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených v Asii (CHAdeMO), vozidel vyrobených v Evropě (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Tyto stanice jsou proto vhodné pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu. Nabíjení stejnosměrným proudem je novější technologie, která umožňuje nabití baterie z 0 na 80 % za pouhou půlhodinu. Věříme, že tento čas si majitelé elektromobilů zpříjemní pohodlným nákupem v naší nové prodejně v ulici K Barrandovu.  

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychlonabíječka v Průhonicích již v provozu. Stojan stejný jako na Barrandově, dvě stání, CSS+ChaDeMo+Mennekes
50°00'15.2"N 14°33'54.9"E

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

LIDL prodejny mi přiadají nejpokrokovější prakticky ve všem. Tohle mě sice překvapilo ale vlastně bych to od jiného řetězce než právě lidlu ani nečekal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu proč LIDL nemá na svých střechách fotovoltaiku.
Určitě se jejich střechy na to hodí, otázkou je ale statika střech. Pro ně by to bylo výhodné + nabíječky pro elektromobily.
Každopádně tleskám za tento krok.

V Rakousku to tak je. Tam už mají s fotovoltaikou a rychlonabíječkou vybavených přes 30 prodejen. A nabíjení je samozřejmě zdarma.
https://aufdemwegnachmorgen.at/schon-mehr-als-30-e-tankstellen-bei-lidl-oesterreich/

Obrázek uživatele Radovan

Prý to bude v dalším kroku.
Osobně si myslím, že co se týče těch rychlonabíječek, tak LIDL využil nedávnou dotaci pro podnikatele na její pořízení ve výši cca 80%. Jen mi tam nesedí, že nesmí být provozována veřejně. Ale tomu by zase odpovídalo, že to mají na svém parkovišti a funguje jim to jen v prodejní době obchodu, tedy pro zákazníky. Možná tím ukecali ministerstvo a to jim peníze přikleplo. Kdo ví.
Pokud ano, pak tleskám za smysluplný přístup, kdy firemní rychlonabíječka z veřejné dotace není celodenně uzavřená za vraty a kromě zaměstnanců firmy nepřístupná.
A pokud tohle zkusili s rychlonabíječkami, pak další dotační peníze jsou na fotovoltaiku s baterkami pro firmy. Což mohou doinstalovat na plochou střechu kdykoliv.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj našli sme váš příspěvek, pomohl, dík ;)

elektroforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=175

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musk : umělou inteligenci regulovat
Zukrberg : próč? ani náhodou

seznam.cz/zpravy/clanek/mel-musk-pravdu-chatovaci-roboti-komunikovali-vlastnim-jazykem-facebook-je-musel-vypnout-35118?dop-ab-variant=&seq-no=3&source=hp

Obrázek uživatele Josef

Z hlediska principu fungování neuronových sítí tam nedošlo až tak k ničemu zvláštnímu.

"Ten se sice skládal z anglických slov, výsledné věty však nedávaly smysl."

Vyplyva z toho, ze cyp-is (a par dalsich tady - viz treba vlakno o zakazu dieslu) jsou take umela inteligence? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Kdo ví ? :)
Není znakem umělé inteligence že se učí a vyvíjí ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nelze regulovat smysluplně něco co se ještě ani nestačilo rozvíjet a nikdo netuší jaké to má reálné možnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale tovíže to lze když se chce. Musk je o dost větší machr jak Cukrberk kerej rejžuje jen na reklamě přimíchaný do potřeby socky mezi sebou kecat aby se cejtili alespoň trochu existenční. Jednoduše Musk cejtí že kdyby se ty Cukrbergovy umělý krávoviny vymkli mu časem kontrole a pustí se do světový sítě tak by to mohlo nabourat Teslácký systémy autopilotů a softu kolem. Musk čuchá, že lehkovážnej mladičkej vyplesklej ze snadno a rychle nabytých prachů jak šlupek Cůkrberg může těma svejma šlupkama otevřít džina z lahve. A japak k tomu frajírek přišel víte vůbec??

ceskatelevize.cz/ct24/media/1272993-dvojcata-winklevossovi-museji-prijmout-vyrovnani-s-facebookem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tak Muska jakožto LW hodně chválí a cituje i Cobra, což je zase mluvčí RM a má dost hustý informace o dění v Milky Way :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

byznys.ihned.cz/c1-51537670-miliardovy-soudni-spor-o-vytvoreni-facebooku-konci-zuckerberg-vyhral

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

AI se má dnes především rozvíjet, tady souhlasím s méně populárním Cukrbergem, regulace mají přijít na přetřes až ve chvíli kdy vůbec na dohled nějaká potenciální hrozba, ale u stávající AI která je v ranném zárodečném stavu rozhodně není na dohled žádné potenciální riziko.

tuší, netuší, byť i jen hypotetické negativní dopady mluví za své

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co je těžkého pochopit na jednoduché pravdě že není nikdo odborník na všechno. Dokonce i když je v několika různých oblastech komerčně úspěšný stále může být v bezpočntu jiných oblastí či užších specializacích naprosto neschopným tápajícím ustrašeným diletantem. Pokud vám to ve spojení se zbožštělým Elonem Muskem připadá neuvěřitelné a nepřijatelné, pak je to jen varovný signál, že jej přestáváte vnímat racionálně jako lidskou bytost ale příliš si jej idealizujete. Samozřejmě chápu že je to pro technické fandy příjemné idealizovat si toho, kdo jim pečlivě vyrábí zajímavé hračky, ale nepřežeňte to. Je velmi reálné a pravděpodobné, že obavy Muska z A.I. vychází z jeho nedostatečné znalosti tohoto nového oboru vyžadujícího opravdu velmi specifický okruh znalostí a dovedností. Rozhodně neplatí, že každý ajťák, programátor, filosof či strojař je automaticky odborník na A.I., většina z nich končí u velmi povrchních znalostí tohoto odvětví.

Zajímavé, já o Muskovi nenapsal ani písmenko... žeby zaujatost ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jste hluchý a slepý ?? nesledujete media ?? Musk je ten který téma otevřel svým prohlášením, vy ho jenom tupě papouškujete ...

Vážně zajímavé - jen jsem okomentoval nějakého anonyma jestli má smysl zmíněnou technologii regulovat nebo ne. Naprosto nezávislé vyjádření názoru na zdroji.

To jenom vy stále opakujete jméno Musk jako by to byl čert.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen v tom svém paouškování neuvádíte zdroj, to je častý nešvar ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Strašit můžete čímkoliv ale pokud si to jen cucáte z prstu nemá to žádnou váhu. Asi jako strašení peklem ze strany vypatlaných pánbíčkářů.

Zřejmě si představujete Sky-Net nebo Samaritána, to je roztomilé.

Nicméně měl jsem na mysli technologická rizika a bezpečnostní hrozby.
Žádný hardware není natolik dokonalý aby se dalo říct že se na něm neprojeví nedostatky a degradace dříve pod novými vlivy.
A žádný člověk není natolik bezúhonný aby se dalo říct že případné výhody nezneužije dříve než na ně budou připraveny příslušné technologie a složky (a přiznejme si to, AI se vyvíjí právě kvůli tomu).

Nemusí přijít roboti aby nastal neřízený chaos.

Přirovnal bych to k jadernému programu - také jste za uvolnění vývoje a absenci regulací a sankcí ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom proto že něčemu nerozumíte si to automaticky nezaslouží přirovnání s jaderným programem. Tohle je neuvěřitelně primitivní uvažování. Lidé jako jste vy stáli před CERNEM a snažili se jej zastavit než v něm výzkumníci začnou pracovat. Ti si ještě dovolili vyprovokovat tyhle tupce tím, že jim předhodili frázi "božská částice", no to jim samozřejmě hned vehnalo vítr do plachet, aniž by si o věci cokoliv museli zjistit bylo jim jasné že je to nebezpečné a mělo by se to ihned zastavit :-) absurdnější příklad lidského nemyšlení byste těžko pohledal, ale koukám že na ni pracujete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tímhle zpátečnickým uvažováním ale můžete v ranné fázi zakázat prakticky cokoliv, nejen AI. Všechno se dá zneužít, alespoň teoreticky ... tohle je opravdu blábolení o ničem. Vy byste to přirovnal k jadernému program ?? Já bych k jadernému programu přirovnal vývoj operačního systému, a teď mi vyvraťte že moje přirovnání je absurdnější než to vaše ... absurdní jsou obě, bude to těžké.

Přirovnání k jadernému programu jsem použil ne kvůli stejnému riziku ale jako názornou ukázku že regulace nejsou zbytečné.
V našem světě vše podléhá nějakým regulacím, proč by něco mělo být najednou výjimka ?

Já zase z vás cítím nepříčetnost při představě nastavení "odezdi-kezdi". Ale netvrdím že tomu tak je. Tak mi prosím nepodsouvejte něco co jste si domyslel vy. Diskuse je od toho aby se vyměňovaly názory a upřesňovaly postoje, ne kovbojka kdo má a kdo nemá pravdu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemluví za nic, jsou to jen bláboly, zvlášť pokud vychází jen z hlav ustrašených negramotů.

Kdekoli v jižních Čechách je rychlonabíječka KING! O místo volá ČB, Tábor, Strakonice - to je úplný základ. Další místa jsou ČK, kde je plno turistů, Týn n/V, Jindřichův Hradec, Písek (ty 2 Mennekesy na Smart City jsou fakt málo). Další místa volají! Lidl může v JČ nahradit E.ON, kterého je to území, kde do teď skoro nic není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dalsi nabijecka vyroste u Lidl Brno Dornych.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud je funkcni a pisete o tom cely clanek prosim nezapomente tedy zanest na mapu stanic na tomto webu, zatim ji tam nevidim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak má recht velebnost !! Zaneste to fofrem do mapy !!
Lidl, K Barrandovu 1139, 152 00 Praha 5 – Hlubočepy

hybrid.cz/mapa-stanic/?t=ele

mapy.cz/zakladni?x=14.3824270&y=50.0339051&z=16&source=addr&id=11263531&q=K%20Barrandovu%201139%2F3%2C%20praha

Obrázek uživatele Josef

Koukám, kde stojí nové prodejny Lidlu. Je tam Beroun, Strakonice, Průhonice, Karlovy Vary (Dolní Kamenná), Praha 19 (Kbelská), Most, Pardubice (Palackého), Mladá Boleslav, Brno (Trnkova), Zlín (Nábřeží) a Hradec Králové (Brněnská).

V Praze udělali nabíječku, takže teď očekávám Strakonice, Pardubice nebo Hradec, Brno a buď Boleslav nebo Vary.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nový Nissan Leaf nafocen bez špetky maskování, ukázal úplně vše

autoforum.cz/predstaveni/novy-nissan-leaf-nafocen-bez-spetky-maskovani-ukazal-uplne-vse/

To testovali nosnost? Se mi zdá, že tomu nějak moc sedí zadek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemám tucha ale ano v zatáčkách to sedí na doraz ;)

No vypada aspon 10x lip nez ten stary hmyzoid

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, akorat by me zajimalo, co vyrobcum provedli cestujici v druhe rade, ze se jim snazi odeprit vyhled, nejdriv Toyota C-HR a ted zase Leaf.

Obrázek uživatele Kuk

Chtějí aby se lidi cítili jako v ponorce a měli z toho stejnou klaustrofobii. Speciálně děti, aby neviděli vůbec nic ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mě se Leaf líbí (nemám problém ani se starým modelem), z těhle fotek se výhled těžko posoudí. S baterií 50-60kWh to je můj favorit na trhu.

Obrázek uživatele Kuk

Esli bude baterka jen těch 40 kWh tak to bude výsměch.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

odkud bere NISSAN baterky? vlastní baterkárnu asi nemá?

U nového Leafu se předpokládá i baterie 60 kWh. Ono záleží na spoustě věcí, ne jen na baterii. Je to vidět třeba u Hyundai Ioniq nebo BMW i3, že s poměrně slabou baterií a výkonějším motorem mohou ujet více kilometrů, než auta konkurence. Nezáleží jen na odběru motoru, ale i na tom, jak mají zvládnutou rekuperaci atd. Druhá věc je, co znamená 30 nebo 40 kWh. BMW i3 uvádí 22 kWh, ale ve skutečnosti je využitelné pouze 18.8 kWh (u 33 kWh je to 27.2 kWh) U Nissanu Leaf je využitelných z 24 kWh pouze 21.2 kWh. U Tesla S je u 85 kWh baterie využitelných 77 kWh atd. Tedy výrobci nám předkládají nějakou teoretickou kapacitu a pak ty počty nevycházejí.

Shrnuto, baterie je nejdražší částí automobilu a na té to celé stojí a pokud stojí 1 kWh baterie řekněme 150-200 USD, pak je jasné že 70 kWh baterie bude stát cca 250-300 tis. Kč a rozumné auto (nižší střední třída) nemůže stát pod milion korun. eGolf má připravenu verzi s 55,7 kWh baterií s teoretickým dojezdem 430 km., ale pokud si pamatuju dobře, baterie 30 kWh v servisu stojí kolem 350 tis. Kč., Bolt platí za články do jejich 60kWh baterie cca 320 tis., cena v servisu bude jistě astronomická. Pokud se baterie dostane v r. 2020 na cenu předpokládanou Muskem, tedy 100 USD za 1 kWh, bude to už veselejší, ale odborníci tvrdí, že to nebude dříve než za nějakých 10 let, protože vstupní cena surovin naopak roste.

Já bych upřesnil že tu 55,7kWh baterii pro e-Golf nechystal VW ale bratři Kreiselové a ti použili své řešení s články 18650. e-Golf pokud vůbec bude v nové generaci jako elektromobil, tak na upgradované MQB pravděpodobně dostane cca 45kWh baterii (opět srovnání kroku s i3 a Nissanem Leaf) na stávajících upgradovaných prizmatických článcích. No a ten slavný ID koncept bych očekával že bude v základu s 50-55kWh baterií a kdoví jestli na tom také neskončí, zejména pak kvůli ceně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí.

tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/evropsky-urad-pro-boj-proti-podvodum-ukoncil-vysetrovani-vw_440491.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik to stálo? Cca 500-800 tis. ABB sloupek + navýšení příkonu + přivedení kabelu + projektová dokumentace + územní rozhodnutí/stavební povolení.. Celkem odhaduji +-1 milion na tento sloupek a asi spíš víc. Vůbec to není levná hračka.

Obrázek uživatele Josef

Mám pocit, že lidl má svoji trafostanici a jede v režimu velkoodběru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až na výjimky opravdu většina prodejen nejen u Lidlu má vlastní trafo a odebírá na vysokém napětí. Ale i tak musíte platit za zvýšení příkonu. Vlastní trafo také stojí nízké jednotky milionů. Potravinářská jednotka velikosti Lidl potřebuje odhadem 100-150kW el. příkonu ve špičce, takže to není jen o tom přidat zásuvku na nabíjení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a jako postavit benzínovou, cng či vodíkovou čerpačku je hračka?? :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tvůj koment je úplně mimo mísu frajere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a pročpak jako myslíš ty mimomíso? :) naopak ten je k věci ;)

new.abb.com/ev-charging/multi-standard

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

spse.dobruska.cz/images/2012_ABB_el/Terra%20produkty.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ceny nabíjecích stanic ABB, možnost pořízení pro podnikatele s 80% dotací od Radovan » pon 13. bře 2017 20:37:12 ;)

elektroforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=175

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte někdo zkušenost s operativním leasingem elektromobilů od PRE mobilita?

Myslíš pronájem za 10 tis. bez DPH měsíčně? Ten jsem měl měsíc, pro lidi co jezdí třeba 40 tis. km ročně je to super, protože ušetří za palivo cca 70-80 tis. tak mají 65% pronájmu zaplaceno úsporou na palivu a jezdí s novým autem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidl omezuje nabijeni na 30min. Je nutno znovu odpalit start po 30min. V provozu jen v oteviraci době.

To neomezuje Lidl. 31 min je standardní čas, který si nastaví ABB Terra 53 za současných letních teplot. Při nižších teplotách je čas nabíjení delší.

---

Nissan Leaf 24kWh, 228.000 km

To je v pořádku. Je to zadarmo, takže jejich pravidla.
Je tam jakýsi předpoklad, že když tam nabíjíš v otevírací době, tak jim tam necháš nějakou tu korunu za nákup a do půlhodiny vypadneš, abys pustil dalšího.
Když to nechají zapnuté mimo otevírací dobu, tak z toho nemají nic.

Souhlasím. Lidl (jako kterýkoliv jiný supermarket) je taky jenom ekonomický subjekt, který to dělá pro peníze (čímž nechci říct, že by to bylo špatně). A to jak pro ty přímo získané, nebo nepřímo v dobrém jméně a reputaci. V tomto případě jde o to nalákat zákazníka, který jim to zaplatí v nákupu. Po zavíračce toho moc nenakoupí.
Nějakým sloganům "Z lasky k Česku" (Kaufland) nikdo nevěří. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Tak já bych poprosil - ano, chápu nejsem Pražák, ale až z východní provincie Ostrava - taky o jednu rychlonabíječku ABB. Páč nový koncept zelené prodejny LIDL už u nás pár týdnů ve vidlákově tak stojí - Sjízdná 1157/1, 721 00, Ostrava- Svinov.
Tímto poníženě děkuji a ručky bozkávam :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já sem poděkoval a přimluvil se u nich ;)

lidl.cz/cs/kontakt.htm

Obrázek uživatele ozana

Třeba to bude jedna z těch dalších 5.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

V lidlu jsem nakoupil 3x v životě, prapodivný generik zboží s vlastníma rádobyznačkama, kterému moc nedůvěřuji.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Abych pravdu řekl, tak to kde nakupujete, je mi úplně jedno a ostatním asi taky.

Obrázek uživatele Kuk

Kdy by vám to bylo opravdu jedno, tak na to vůbec nereagujete, což se evidentně nestalo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mléčné výrobky značky Pilos nejsou špatné. Dokonce bych řekl, nadprůměrně dobré. Snaží se myslet ekologicky. Vadí mi síření nebo ošetřování ovoce nějakým plynem proti plísním. Jinak je chválím i pro papírové tašky.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde obvykle nakupujete?

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Na Slovensku už dlhšie jedna je
https://www.youtube.com/watch?v=2K-18EVt7fw&t=16s

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vida, konečně někdo, kdo je schopný. Tak prosím myslete na to, že v Č. Budějovicích jsou elektromobilisté skoro odříznuti od světa, protože do Vystrkova nebo Jihlavy ne vždy dojedou. Takže se moc těším, až si pojedu něco dobrého koupit do Lidlu třeba v J. Hradci, nebo i v Č. Budějovicích (kam mimochodem tak jako tak chodím). A co teprve Č. Krumlov, to bych mohl jet i na Lipno :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já poslední dobou upřednostňuji jen Lidl, mají tam kvalitnější německé potraviny a krom nich i spoustu akčních praktických věcí každý týden v akci. Když nemá Albert ani Penny blbou zásuvku na zdi tak ať si s rádoby českým sortimentem povětšinou z Polska trhnou

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen komunisté dokáží prosadit výstavbu funkční síťě rychlodobíjecích stanic CHademo a nebude už třeba té americké imperialistické síťě

Obrázek uživatele Radovan

Vtip? Nebo předvolební agitace? Jen pozor na ty japonské imperialisty, jichž je CHAdeMO dílem. Také bojovali svého času proti hrdinnému Sovětskému svazu, zatímco americký imperialista byl Stalinovým spojencem :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

To je vždycky třeba brát v kontextu. Na "začátku" války byli Anglie a USA kamarádi Ruska a dodávali jim zásoby. A to probíhaly Stalinovy čistky. Jenže bylo potřeba mít silnou protiváhu Německu. No a na konci? Řešili, jak to udělat, aby Rusko (Stalin) nezískalo příliš velký vliv, protože se obávali poválečných následků :-). Princip nejmenšího zla.

Obrázek uživatele Kuk

Kterej se předtím spojil s Hitlerem a spolu rozpoutali 2. světovou válku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidl mam rad a pravidele v nem nakupuji. Nabijecky u nej budou urcite vyuzivane. Ovsem, problem nastane, az budou na nich Tesliste dve hodiny"nakupovat"!chtelo by to omezit jedno nabijeni, na max 20minut!

Obrázek uživatele Jolinar

neni treba nic omezovat, staci zpoplatnit. At si kazdy zakaznik podle sveho uvazeni vybere zda a kolik chce stravit casu nabijenim. To je podle me jedina ferova cesta ke vsem stranam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nestačí. S jedním nabíjecím stojanem spoplatněným a zbytek parkoviště s pomalými pětikolíky nespoplatněnými - to by bylo sádlo-máslo. Ale zas takoví lidumilové oni nejsou. Nu co, není konkurence, zákazník má smolíka. Tak nějak jsme si již zvykli, že to tu je stejné jako za bolševika. Plné krámy nacpané ho.nama ale vzduchotechnika na úrovni - nic není cítit smrdět. Pokud člověk chce něco přesně konkrétního koupit, může si nechat zajít chuť.

Obrázek uživatele Kuk

Vy chodíté do krámů nacpaného houwnama? Já tedy ne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na 50kw Chademo ano zpoplatnit, ale na 22kW přiflusávátko Mennekes neomezeně a zdarma. Navíc by to chtělo víc kusů 30tisczk krabiček na parkoviště

conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-4-m-32-a-22-kw.k1494129

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bila v sídlištích instaluje na svá parkoviště závory, aby tam nemohli parkovat místní rezidenti, stát se tam dá max. 1hod., pak už se platí. U rychlonabíječek je to v klidu, ale na mennekesu, to už se stojí déle.

Obrázek uživatele Radovan

Chápu je, podobný problém dlouze řešil i LIDL Jugoslávská 3139/30, 700 30, Ostrava-Zábřeh. Na okraji sídliště a ještě navíc nedaleko hrozna firem, sídlících různě v areálu Vítkovických železáren. Závorka už tam zhruba rok je. Když se nestará obec ani soukromí majitelé firem a místo zákazníků okupují Vaše parkoviště rezidenti a zaměstnanci z okolí, dříve nebo později to taky uděláte.
Podobně Hornbach v Ostravě-Svinově, nedaleko dopravního uzlu a nádraží, začal ráno páskou zavírat vjezd na své parkoviště před prodejní dobou a ještě tam stojí ochranka.
Ovšem zde jde o klasickou ukázku debilismu radních a primátora Ostravy. Soukromé kryté nadzemní parkoviště je plné a zpoplatněné, 2 soukromá parkoviště jsou plné a zpoplatněná, malé veřejné parkoviště zdarma je plné od brzkých ranních hodin a ostatní místa jsou se zákazem nebo vyhrazené stání. Služebna městské policie v místě. Přesto už několik let, pod obrovským komplexem svinovských mostů, zeje prázdnotou plotem ohrazený vyštěrkovaný prostor s veřejným osvětlením. Ale kecy ve stylu zaparkuj a jeď MHD, to všem papalášům jde jedna radost. Jen to parkování jaksi chybí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidl vOvě to řešil hlavně kvůli škodlivé multifunkční sportovní hale. (XXX Aréna). Jak byla plná, tak si neměli zákazníci kde zaparkovat. Firmy a Vítkovice jsou tak daleko, že to nestojí za řeč.

Obrázek uživatele Jolinar

proc by nekdo nakupoval dele nez hodinu nechapu. To nabijeni je urceno jako zpestreni nakupu prece.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč by někdo nakupoval, když může jen nabíjet ! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bóže tak tam dej ceduli 30 min a pak je vyvede ochranka, kamery už tak jsou ;) rozhodovací pravomoc má ochranka ;)

Kámoš s e-NV200 volal z Irska, že projel celou Francii díky rychlonabíječkám u Lidlu. Prý po cca 40ti km šlo nabíjet (vzdálenost nabíječek). Vždy byly 2 stojany. Takže nabít, najet na dálnici - 130 km/h a kdykoli dále nabít, jak to vyjde! Ptal jsem se ho, jestli náhodou nespím a nezdá se mi to! Jestli Lidl v ČR postaví u vícero prodejen nabíjení (nejen v Praze), bude to velký marketingový tah a všichni tam budeme jezdit utrácet v obchodě.

Vratil jsem se zrovna z Bretane, kde jsem 3 tydny zasadne nabijel s TMX u IKEA, zdarma a s redukci CHadeMO.

---

heros

Obrázek uživatele Vasek ION

a redukce origoš? ...verim ze ano,zadny paskvil

Mam zakoupenou u Tesly...

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Ježíši lid, nedělejte nám furt chutě! :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Tak chuť si můžete trochu spravit v Auparku v HK. Tam jsou tesla destination chargery na 4 hodiny zadara. To taky jde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, Láďa je borec !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ten obchodní řetězec který vykácel před svým obchodem všechny stromy aby byl z dálky vidět?

Obrázek uživatele Kuk

Ano to sou ty kazisvěti!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Ano.
Možná to chce odčinit :)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte jak bude fungovat mimo otevírací dobu?

Obrázek uživatele ozana

Jako na Slovensku, mimo otevírací dobu nefungují.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Alien5

A tohle uz je funkcni ne ? :http://www.mistoprodeje.cz/clanky/tiskove-zpravy/billa-jako-prvni-supermarket-zakaznikum-nabizi-dobijeci-stanice-pro-elektromobily-elektrokola/

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobíječka typu 2 mennekes 22kW je srágorka jen na přiflusávání. Pro rozumný nabití baterky do 30 minut je startovní až Chademo 50kW.

Ono by stačlo těch 22 kW, ale v DC a ne v AC. Málokteré auto má palubní nabíječku přes 11 kW. Takže i 22 kW v DC by bylo dobré...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tak bylo to myšleno. AC22 pokud auta nemají dostatečný palubní nabíječku je je málo, jen blbý že to šademo dc50 stojí přez pulmega ;(

Obrázek uživatele ozana

Můžou dát CHAdeMo/CCS 20kW za polovic, ale 50kW ABB je spolehlivější.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Alien5

Pochvala, legrace je ze lidl jeden z mnoha u nas je 100 metru od nabijecky Cezu :) ale tato prodejna je ta nova o ktere mluvi ve tiskove sprave tak kdyby tam byly 2 vubec nic by se nestalo :) Jinak Bondy centrum a i olmypia v Mlade boleslavi pocitaji se dobijecimi stanicemi ale nebudou rychle 4x 400V..
Jinak ja uz ted parkuji ve parkovacim dome Skody Auto tak budu hlidat ty nabijecky pro zamestnance, zatim je tam jen priprava 5tikolik ale uz se da pres redukci nabijet samozrejme pro zamestnance zdarma..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

mám ve Škodovce zaměstnaného kamaráda, tak že bych mu půjčil třeba Leafa, aby to tam vyzkoušel... :)? Bych chtěl vidět, jak by se na nabíjení konkurenčního vozu zodpovědní škodováci dívali.. :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli tam ty nabíječky budují jen pro nabíjení Škodovek, tak to nemusejí spěchat ;-)

Obrázek uživatele Alien5

Tak tam neni kdo by na to koukal vratnej vedle v boude ? Ani nevi o tom nabijeni .. ptal jsem se:)))

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Anonym123

lidl buduje (myslím si) pre svoje rozvážkové dodávky ... napr. vo helvécii.
tuná máme iba 3*400V

Obrázek uživatele honza.t

Lidl nabíjení.
Hyundai Ioniq Electric 950 km 11,7kWh
https://www.youtube.com/watch?v=I6fz81cDsYk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně !! To byla doba !!
Důvod jezdit nakupovat přednostně do německého řetězce LIDL !!

Penny a Albert a Tesco ODSUNUTI ve skupině Bééévole ;))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za mne velká pochvala lidlu..

Obrázek uživatele Josef

Hm, Billa slibovala a nic. Lidl nesliboval a nabízí. Holt, budu jezdit nakupovat do Lidlu, nedá se nic dělat. A ještě ušetřím...

Obrázek uživatele Anonym123

billa asi na sk/cz čaká, kým jej na parkoviskách postavianabíjačky krajské samosprávy.

Obrázek uživatele ozana

Bila zprovoznila v pilotním projektu 5 stanic s normálním nabíjením (Typ2 22kW). Ale pak už nic.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele tvkuba

Jestli se nepletu, tak jsem byl prvním nebo jedním z prvních, kdo u Billy v Říčanech nabíjel svůj e-scooter. A bylo to přesně 16.9.2016, takže rok to ještě není. Chtěl jsem říct, že po roce sečtou plusy a mínusy a snad se to někam pohne. Doufám, že dopředu.

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 52 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Obrázek uživatele Vasek ION

u Kauflandu Beroun,Pisek,K.Vary ma byt to same,ale kdy?Dalsi stanice Nyrany,Touzim,taky rychlo kdy? projekt fast-e.vEdle v nemecku hotovo u nas?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jako 1 ks mennekesu 22kW před obchoďákem Billa je vážně Bída ;) Kdyby jich na parkoviště foukli tak 50 ks to by byla jiná, sice nenabiješ plnou ale na přicvrkávání při přejíždění po nákupech po městě supr ;) Kolipak stojí jeden sloupek s Mennekesem 22kW peněz??

Obrázek uživatele ozana

KEBA stojí až 35 tisíc za kus bez DPH.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no vida KEBA 30.490 czk vč dph dík, je to kvalitní spolehlivé a nejlevnější??

conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-4-m-32-a-22-kw.k1494129

conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-6-m-32-a-22-kw-s-klicem.k1494130

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily.c0809062#min=0&max=400000&show_brand=&show_params=&pg=1&c=0809062&sort=price&order=desc&list=24&boxes_action=1&boxes_show=1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I s instalaci a zasíťováním na pokladní systém, kupříkladu se čtečkou účtenky aby si ověřili že jsi u nich nakupoval do 50 tisíc. Samotný wallbox nebo sloupek do 30 tisíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na účtence dva rohlíky nebo se přhrabovat v koši :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nojo já ti primárně věřím ale nějaký schopný odkaz kerým bys mi to vysvětlil by nebyl??

Obrázek uživatele Josef

Což je oproti rychlonabíječkám veliký rozdíl.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. Aby tam měli 22 kW Mennekes tak to jim v podstatě stačí provrtat zeď od 22 kW červeného pětikolíku, co mají uvnitř, a ven pověsit zásuvku Mennekes. Ovšem potěší tím de facto jen auta s velkou palubní nabíječkou nad 11 kW, tedy Tesly, Renault Zoe a Smart ED. Takže rychlonabíječka Lidl je úplně jiné kafe, tady už se museli opravdu snažit a zainvestovat. Billa jen vyhodila prachy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?