Lidl začíná instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen

Společnost Lidl začíná s instalací rychlonabíjecích stanic pro elektromobily u svých prodejen i v České republice. První stanici mohou využít majitelé elektromobilů u právě otevřené prodejny nové generace v Praze v ulici K Barrandovu.

Elektromobil Tesla Model X se dobíjí u rychlonabíječky Lidl
foto: Lidl

Pražská prodejna Lidl v ulici K Barrandovu se pyšní první rychlonabíjecí stanicí pro elektromobily. A nezůstane jediná. Do konce roku Lidl plánuje instalaci u pěti dalších prodejen nové generace.

Společnost se tak rozhodla podpořit dopravu na elektrický pohon, která je výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Tento přístup jde ruku v ruce s využíváním ekologických technologických postupů při výstavbě a modernizaci prodejen Lidl.

„Počátkem roku jsme se rozhodli pro odběr elektrické energie pro naše prodejny i logistická centra z obnovitelných zdrojů, ustoupili jsme také od prodeje jednorázových igelitových tašek. Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily od společnosti ABB, jež u našich prodejen instalujeme, vnímáme jako další krok pro zdravější životní prostředí. Myslíme přitom samozřejmě na současné i budoucí majitele elektromobilů. Do konce roku naistalujeme ještě pět stanic a do budoucna plánujeme pokračovat s instalací u prodejen nové generace,“ okomentoval důvody pro instalaci rychlonabíjecích stanic u prodejen Lidl generální ředitel Pavel Stratil.

Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidl, u rychlonabíjecí stanice na Barrandově

Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidl, u rychlonabíjecí stanice na Barrandově
foto: Lidl

Rychlonabíjecí stanice využívají elektrickou energii, která pochází z obnovitelných zdrojů. Každý zákazník, majitel elektromobilu, si může být jistý, že skutečně načerpá zelenou energii a navíc zdarma.

Lidl se snaží chovat ekologicky ve všech svých aktivitách. Ať už se jedná o důsledné recyklování odpadu, procesy v logistice nebo o implementaci úsporných technologií v logistických centrech nebo v nových prodejnách.

Ty například využívají úsporné LED osvětlení, tepelná čerpadla napojená na podlahové vytápění s aktivací betonového jádra, systém větrání s rekuperací tepla napojený na čidla koncentrace CO2 ve vzduchu nebo ekologické chladicí systémy ve vybraném chladicím nábytku.

Důkazem toho, že je tato cesta správná, je i účast Lidlu s prodejnou nové generace v letošním finále soutěže E.ON Energy Globe, jež hodnotí projekty právě s ohledem na energie a životní prostředí.

Rychlonabíjecí stanice od společnosti ABB splňují tři mezinárodní normy nabíjení. Pro nabíjení stejnosměrným proudem vozidel vyrobených v Asii (CHAdeMO), vozidel vyrobených v Evropě (Combo 2) a standardní nabíjení střídavým proudem (Type 2 Standard).

Tyto stanice jsou proto vhodné pro všechny typy elektromobilů dostupné na trhu. Nabíjení stejnosměrným proudem je novější technologie, která umožňuje nabití baterie z 0 na 80 % za pouhou půlhodinu. Věříme, že tento čas si majitelé elektromobilů zpříjemní pohodlným nákupem v naší nové prodejně v ulici K Barrandovu.  

tisková zpráva

123 Comments on “Lidl začíná instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen”

          1. Zřejmě si představujete Sky-Net nebo Samaritána, to je
            Zřejmě si představujete Sky-Net nebo Samaritána, to je roztomilé.

            Nicméně měl jsem na mysli technologická rizika a bezpečnostní hrozby.
            Žádný hardware není natolik dokonalý aby se dalo říct že se na něm neprojeví nedostatky a degradace dříve pod novými vlivy.
            A žádný člověk není natolik bezúhonný aby se dalo říct že případné výhody nezneužije dříve než na ně budou připraveny příslušné technologie a složky (a přiznejme si to, AI se vyvíjí právě kvůli tomu).

            Nemusí přijít roboti aby nastal neřízený chaos.

            Přirovnal bych to k jadernému programu – také jste za uvolnění vývoje a absenci regulací a sankcí ?

            1. S tímhle zpátečnickým uvažováním ale můžete v ranné
              S tímhle zpátečnickým uvažováním ale můžete v ranné fázi zakázat prakticky cokoliv, nejen AI. Všechno se dá zneužít, alespoň teoreticky … tohle je opravdu blábolení o ničem. Vy byste to přirovnal k jadernému program ?? Já bych k jadernému programu přirovnal vývoj operačního systému, a teď mi vyvraťte že moje přirovnání je absurdnější než to vaše … absurdní jsou obě, bude to těžké.

              1. Přirovnání k jadernému programu jsem použil ne kvůli
                Přirovnání k jadernému programu jsem použil ne kvůli stejnému riziku ale jako názornou ukázku že regulace nejsou zbytečné.
                V našem světě vše podléhá nějakým regulacím, proč by něco mělo být najednou výjimka ?

                Já zase z vás cítím nepříčetnost při představě nastavení „odezdi-kezdi“. Ale netvrdím že tomu tak je. Tak mi prosím nepodsouvejte něco co jste si domyslel vy. Diskuse je od toho aby se vyměňovaly názory a upřesňovaly postoje, ne kovbojka kdo má a kdo nemá pravdu.

            2. Jenom proto že něčemu nerozumíte si to automaticky
              Jenom proto že něčemu nerozumíte si to automaticky nezaslouží přirovnání s jaderným programem. Tohle je neuvěřitelně primitivní uvažování. Lidé jako jste vy stáli před CERNEM a snažili se jej zastavit než v něm výzkumníci začnou pracovat. Ti si ještě dovolili vyprovokovat tyhle tupce tím, že jim předhodili frázi „božská částice“, no to jim samozřejmě hned vehnalo vítr do plachet, aniž by si o věci cokoliv museli zjistit bylo jim jasné že je to nebezpečné a mělo by se to ihned zastavit 🙂 absurdnější příklad lidského nemyšlení byste těžko pohledal, ale koukám že na ni pracujete.

        1. co je těžkého pochopit na jednoduché pravdě že není
          co je těžkého pochopit na jednoduché pravdě že není nikdo odborník na všechno. Dokonce i když je v několika různých oblastech komerčně úspěšný stále může být v bezpočntu jiných oblastí či užších specializacích naprosto neschopným tápajícím ustrašeným diletantem. Pokud vám to ve spojení se zbožštělým Elonem Muskem připadá neuvěřitelné a nepřijatelné, pak je to jen varovný signál, že jej přestáváte vnímat racionálně jako lidskou bytost ale příliš si jej idealizujete. Samozřejmě chápu že je to pro technické fandy příjemné idealizovat si toho, kdo jim pečlivě vyrábí zajímavé hračky, ale nepřežeňte to. Je velmi reálné a pravděpodobné, že obavy Muska z A.I. vychází z jeho nedostatečné znalosti tohoto nového oboru vyžadujícího opravdu velmi specifický okruh znalostí a dovedností. Rozhodně neplatí, že každý ajťák, programátor, filosof či strojař je automaticky odborník na A.I., většina z nich končí u velmi povrchních znalostí tohoto odvětví.

              1. Vážně zajímavé – jen jsem okomentoval nějakého anonyma
                Vážně zajímavé – jen jsem okomentoval nějakého anonyma jestli má smysl zmíněnou technologii regulovat nebo ne. Naprosto nezávislé vyjádření názoru na zdroji.

                To jenom vy stále opakujete jméno Musk jako by to byl čert.

      1. AI se má dnes především rozvíjet, tady souhlasím s
        AI se má dnes především rozvíjet, tady souhlasím s méně populárním Cukrbergem, regulace mají přijít na přetřes až ve chvíli kdy vůbec na dohled nějaká potenciální hrozba, ale u stávající AI která je v ranném zárodečném stavu rozhodně není na dohled žádné potenciální riziko.

      2. ale tovíže to lze když se chce. Musk je o dost větší
        ale tovíže to lze když se chce. Musk je o dost větší machr jak Cukrberk kerej rejžuje jen na reklamě přimíchaný do potřeby socky mezi sebou kecat aby se cejtili alespoň trochu existenční. Jednoduše Musk cejtí že kdyby se ty Cukrbergovy umělý krávoviny vymkli mu časem kontrole a pustí se do světový sítě tak by to mohlo nabourat Teslácký systémy autopilotů a softu kolem. Musk čuchá, že lehkovážnej mladičkej vyplesklej ze snadno a rychle nabytých prachů jak šlupek Cůkrberg může těma svejma šlupkama otevřít džina z lahve. A japak k tomu frajírek přišel víte vůbec??

        ceskatelevize.cz/ct24/media/1272993-dvojcata-winklevossovi-museji-prijmout-vyrovnani-s-facebookem

  1. Kdekoli v jižních Čechách je rychlonabíječka KING! O
    Kdekoli v jižních Čechách je rychlonabíječka KING! O místo volá ČB, Tábor, Strakonice – to je úplný základ. Další místa jsou ČK, kde je plno turistů, Týn n/V, Jindřichův Hradec, Písek (ty 2 Mennekesy na Smart City jsou fakt málo). Další místa volají! Lidl může v JČ nahradit E.ON, kterého je to území, kde do teď skoro nic není.

    1. Tak tak má recht velebnost !! Zaneste to fofrem do mapy
      Tak tak má recht velebnost !! Zaneste to fofrem do mapy !!
      Lidl, K Barrandovu 1139, 152 00 Praha 5 – Hlubočepy

      hybrid.cz/mapa-stanic/?t=ele

      mapy.cz/zakladni?x=14.3824270&y=50.0339051&z=16&source=addr&id=11263531&q=K%20Barrandovu%201139%2F3%2C%20praha

  2. Koukám, kde stojí nové prodejny Lidlu. Je tam Beroun,
    Koukám, kde stojí nové prodejny Lidlu. Je tam Beroun, Strakonice, Průhonice, Karlovy Vary (Dolní Kamenná), Praha 19 (Kbelská), Most, Pardubice (Palackého), Mladá Boleslav, Brno (Trnkova), Zlín (Nábřeží) a Hradec Králové (Brněnská).

    V Praze udělali nabíječku, takže teď očekávám Strakonice, Pardubice nebo Hradec, Brno a buď Boleslav nebo Vary.

            1. U nového Leafu se předpokládá i baterie 60 kWh. Ono
              U nového Leafu se předpokládá i baterie 60 kWh. Ono záleží na spoustě věcí, ne jen na baterii. Je to vidět třeba u Hyundai Ioniq nebo BMW i3, že s poměrně slabou baterií a výkonějším motorem mohou ujet více kilometrů, než auta konkurence. Nezáleží jen na odběru motoru, ale i na tom, jak mají zvládnutou rekuperaci atd. Druhá věc je, co znamená 30 nebo 40 kWh. BMW i3 uvádí 22 kWh, ale ve skutečnosti je využitelné pouze 18.8 kWh (u 33 kWh je to 27.2 kWh) U Nissanu Leaf je využitelných z 24 kWh pouze 21.2 kWh. U Tesla S je u 85 kWh baterie využitelných 77 kWh atd. Tedy výrobci nám předkládají nějakou teoretickou kapacitu a pak ty počty nevycházejí.

              Shrnuto, baterie je nejdražší částí automobilu a na té to celé stojí a pokud stojí 1 kWh baterie řekněme 150-200 USD, pak je jasné že 70 kWh baterie bude stát cca 250-300 tis. Kč a rozumné auto (nižší střední třída) nemůže stát pod milion korun. eGolf má připravenu verzi s 55,7 kWh baterií s teoretickým dojezdem 430 km., ale pokud si pamatuju dobře, baterie 30 kWh v servisu stojí kolem 350 tis. Kč., Bolt platí za články do jejich 60kWh baterie cca 320 tis., cena v servisu bude jistě astronomická. Pokud se baterie dostane v r. 2020 na cenu předpokládanou Muskem, tedy 100 USD za 1 kWh, bude to už veselejší, ale odborníci tvrdí, že to nebude dříve než za nějakých 10 let, protože vstupní cena surovin naopak roste.

              1. Já bych upřesnil že tu 55,7kWh baterii pro e-Golf nechystal
                Já bych upřesnil že tu 55,7kWh baterii pro e-Golf nechystal VW ale bratři Kreiselové a ti použili své řešení s články 18650. e-Golf pokud vůbec bude v nové generaci jako elektromobil, tak na upgradované MQB pravděpodobně dostane cca 45kWh baterii (opět srovnání kroku s i3 a Nissanem Leaf) na stávajících upgradovaných prizmatických článcích. No a ten slavný ID koncept bych očekával že bude v základu s 50-55kWh baterií a kdoví jestli na tom také neskončí, zejména pak kvůli ceně.

  3. EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v
    EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí.

    tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/evropsky-urad-pro-boj-proti-podvodum-ukoncil-vysetrovani-vw_440491.html

  4. Kolik to stálo? Cca 500-800 tis. ABB sloupek + navýšení
    Kolik to stálo? Cca 500-800 tis. ABB sloupek + navýšení příkonu + přivedení kabelu + projektová dokumentace + územní rozhodnutí/stavební povolení.. Celkem odhaduji +-1 milion na tento sloupek a asi spíš víc. Vůbec to není levná hračka.

      1. Až na výjimky opravdu většina prodejen nejen u Lidlu má
        Až na výjimky opravdu většina prodejen nejen u Lidlu má vlastní trafo a odebírá na vysokém napětí. Ale i tak musíte platit za zvýšení příkonu. Vlastní trafo také stojí nízké jednotky milionů. Potravinářská jednotka velikosti Lidl potřebuje odhadem 100-150kW el. příkonu ve špičce, takže to není jen o tom přidat zásuvku na nabíjení.

    1. Myslíš pronájem za 10 tis. bez DPH měsíčně? Ten jsem
      Myslíš pronájem za 10 tis. bez DPH měsíčně? Ten jsem měl měsíc, pro lidi co jezdí třeba 40 tis. km ročně je to super, protože ušetří za palivo cca 70-80 tis. tak mají 65% pronájmu zaplaceno úsporou na palivu a jezdí s novým autem.

    1. To je v pořádku. Je to zadarmo, takže jejich pravidla.
      Je

      To je v pořádku. Je to zadarmo, takže jejich pravidla.
      Je tam jakýsi předpoklad, že když tam nabíjíš v otevírací době, tak jim tam necháš nějakou tu korunu za nákup a do půlhodiny vypadneš, abys pustil dalšího.
      Když to nechají zapnuté mimo otevírací dobu, tak z toho nemají nic.

      1. Souhlasím. Lidl (jako kterýkoliv jiný supermarket) je taky
        Souhlasím. Lidl (jako kterýkoliv jiný supermarket) je taky jenom ekonomický subjekt, který to dělá pro peníze (čímž nechci říct, že by to bylo špatně). A to jak pro ty přímo získané, nebo nepřímo v dobrém jméně a reputaci. V tomto případě jde o to nalákat zákazníka, který jim to zaplatí v nákupu. Po zavíračce toho moc nenakoupí.
        Nějakým sloganům „Z lasky k Česku“ (Kaufland) nikdo nevěří. 🙂

  5. Tak já bych poprosil – ano, chápu nejsem Pražák, ale až z
    Tak já bych poprosil – ano, chápu nejsem Pražák, ale až z východní provincie Ostrava – taky o jednu rychlonabíječku ABB. Páč nový koncept zelené prodejny LIDL už u nás pár týdnů ve vidlákově tak stojí – Sjízdná 1157/1, 721 00, Ostrava- Svinov.
    Tímto poníženě děkuji a ručky bozkávam 🙂

    1. Mléčné výrobky značky Pilos nejsou špatné. Dokonce bych
      Mléčné výrobky značky Pilos nejsou špatné. Dokonce bych řekl, nadprůměrně dobré. Snaží se myslet ekologicky. Vadí mi síření nebo ošetřování ovoce nějakým plynem proti plísním. Jinak je chválím i pro papírové tašky.

  6. No vida, konečně někdo, kdo je schopný. Tak prosím
    No vida, konečně někdo, kdo je schopný. Tak prosím myslete na to, že v Č. Budějovicích jsou elektromobilisté skoro odříznuti od světa, protože do Vystrkova nebo Jihlavy ne vždy dojedou. Takže se moc těším, až si pojedu něco dobrého koupit do Lidlu třeba v J. Hradci, nebo i v Č. Budějovicích (kam mimochodem tak jako tak chodím). A co teprve Č. Krumlov, to bych mohl jet i na Lipno :).

    1. já poslední dobou upřednostňuji jen Lidl, mají tam
      já poslední dobou upřednostňuji jen Lidl, mají tam kvalitnější německé potraviny a krom nich i spoustu akčních praktických věcí každý týden v akci. Když nemá Albert ani Penny blbou zásuvku na zdi tak ať si s rádoby českým sortimentem povětšinou z Polska trhnou

          1. To je vždycky třeba brát v kontextu. Na „začátku“ války
            To je vždycky třeba brát v kontextu. Na „začátku“ války byli Anglie a USA kamarádi Ruska a dodávali jim zásoby. A to probíhaly Stalinovy čistky. Jenže bylo potřeba mít silnou protiváhu Německu. No a na konci? Řešili, jak to udělat, aby Rusko (Stalin) nezískalo příliš velký vliv, protože se obávali poválečných následků :-). Princip nejmenšího zla.

      1. na 50kw Chademo ano zpoplatnit, ale na 22kW přiflusávátko
        na 50kw Chademo ano zpoplatnit, ale na 22kW přiflusávátko Mennekes neomezeně a zdarma. Navíc by to chtělo víc kusů 30tisczk krabiček na parkoviště

        conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-4-m-32-a-22-kw.k1494129

      2. nestačí. S jedním nabíjecím stojanem spoplatněným a
        nestačí. S jedním nabíjecím stojanem spoplatněným a zbytek parkoviště s pomalými pětikolíky nespoplatněnými – to by bylo sádlo-máslo. Ale zas takoví lidumilové oni nejsou. Nu co, není konkurence, zákazník má smolíka. Tak nějak jsme si již zvykli, že to tu je stejné jako za bolševika. Plné krámy nacpané ho.nama ale vzduchotechnika na úrovni – nic není cítit smrdět. Pokud člověk chce něco přesně konkrétního koupit, může si nechat zajít chuť.

    1. Chápu je, podobný problém dlouze řešil i LIDL
      Chápu je, podobný problém dlouze řešil i LIDL Jugoslávská 3139/30, 700 30, Ostrava-Zábřeh. Na okraji sídliště a ještě navíc nedaleko hrozna firem, sídlících různě v areálu Vítkovických železáren. Závorka už tam zhruba rok je. Když se nestará obec ani soukromí majitelé firem a místo zákazníků okupují Vaše parkoviště rezidenti a zaměstnanci z okolí, dříve nebo později to taky uděláte.
      Podobně Hornbach v Ostravě-Svinově, nedaleko dopravního uzlu a nádraží, začal ráno páskou zavírat vjezd na své parkoviště před prodejní dobou a ještě tam stojí ochranka.
      Ovšem zde jde o klasickou ukázku debilismu radních a primátora Ostravy. Soukromé kryté nadzemní parkoviště je plné a zpoplatněné, 2 soukromá parkoviště jsou plné a zpoplatněná, malé veřejné parkoviště zdarma je plné od brzkých ranních hodin a ostatní místa jsou se zákazem nebo vyhrazené stání. Služebna městské policie v místě. Přesto už několik let, pod obrovským komplexem svinovských mostů, zeje prázdnotou plotem ohrazený vyštěrkovaný prostor s veřejným osvětlením. Ale kecy ve stylu zaparkuj a jeď MHD, to všem papalášům jde jedna radost. Jen to parkování jaksi chybí.

  7. Kámoš s e-NV200 volal z Irska, že projel celou Francii
    Kámoš s e-NV200 volal z Irska, že projel celou Francii díky rychlonabíječkám u Lidlu. Prý po cca 40ti km šlo nabíjet (vzdálenost nabíječek). Vždy byly 2 stojany. Takže nabít, najet na dálnici – 130 km/h a kdykoli dále nabít, jak to vyjde! Ptal jsem se ho, jestli náhodou nespím a nezdá se mi to! Jestli Lidl v ČR postaví u vícero prodejen nabíjení (nejen v Praze), bude to velký marketingový tah a všichni tam budeme jezdit utrácet v obchodě.

  8. Pochvala, legrace je ze lidl jeden z mnoha u nas je 100 metru
    Pochvala, legrace je ze lidl jeden z mnoha u nas je 100 metru od nabijecky Cezu 🙂 ale tato prodejna je ta nova o ktere mluvi ve tiskove sprave tak kdyby tam byly 2 vubec nic by se nestalo 🙂 Jinak Bondy centrum a i olmypia v Mlade boleslavi pocitaji se dobijecimi stanicemi ale nebudou rychle 4x 400V..
    Jinak ja uz ted parkuji ve parkovacim dome Skody Auto tak budu hlidat ty nabijecky pro zamestnance, zatim je tam jen priprava 5tikolik ale uz se da pres redukci nabijet samozrejme pro zamestnance zdarma..

        1. Přesně tak. Aby tam měli 22 kW Mennekes tak to jim v
          Přesně tak. Aby tam měli 22 kW Mennekes tak to jim v podstatě stačí provrtat zeď od 22 kW červeného pětikolíku, co mají uvnitř, a ven pověsit zásuvku Mennekes. Ovšem potěší tím de facto jen auta s velkou palubní nabíječkou nad 11 kW, tedy Tesly, Renault Zoe a Smart ED. Takže rychlonabíječka Lidl je úplně jiné kafe, tady už se museli opravdu snažit a zainvestovat. Billa jen vyhodila prachy.

      1. jako 1 ks mennekesu 22kW před obchoďákem Billa je vážně
        jako 1 ks mennekesu 22kW před obchoďákem Billa je vážně Bída 😉 Kdyby jich na parkoviště foukli tak 50 ks to by byla jiná, sice nenabiješ plnou ale na přicvrkávání při přejíždění po nákupech po městě supr 😉 Kolipak stojí jeden sloupek s Mennekesem 22kW peněz??

          1. no vida KEBA 30.490 czk vč dph dík, je to kvalitní
            no vida KEBA 30.490 czk vč dph dík, je to kvalitní spolehlivé a nejlevnější??

            conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-4-m-32-a-22-kw.k1494129

            conrad.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-keba-kecontact-p30-rada-b-kabel-6-m-32-a-22-kw-s-klicem.k1494130

      2. Jestli se nepletu, tak jsem byl prvním nebo jedním z
        Jestli se nepletu, tak jsem byl prvním nebo jedním z prvních, kdo u Billy v Říčanech nabíjel svůj e-scooter. A bylo to přesně 16.9.2016, takže rok to ještě není. Chtěl jsem říct, že po roce sečtou plusy a mínusy a snad se to někam pohne. Doufám, že dopředu.

Napsat komentář